Nee die zijn standaard rozequote:Op woensdag 7 juli 2010 18:44 schreef Treces het volgende:
Ik zag wat kleine fonteintjes in het centrum van Nijmegen in het oranje.
voedingskleurstof, heb vorig jaar een keer een paar flesjes bij de toko gekocht en dat spul kleurt enorm. Ik hoop dat het genoeg is, want de fontein is best groot.quote:Op woensdag 7 juli 2010 18:45 schreef Spittie het volgende:
Goed idee! Waarmee doe je dat? Verf?Oranje wasmiddel zal er niet zijn :p
En dat bracht me op het idee jaquote:
Gaafquote:Op woensdag 7 juli 2010 18:53 schreef -_Tommy_- het volgende:
Hier in Tilburg zijn ze dat al sinds het begin van het WK! Pics zal ik morgen maken!
Politie vind dat niet zo leuk.quote:Op woensdag 7 juli 2010 18:57 schreef revpolen het volgende:
eerst kleurstof er in gooien,
en dan een fles dreft ( zonder dop ) er bij gooien
effect:
Oranje schuimkraag!\
laatst nog fontein bij walibi funday's schuimend gemaakt
quote:Schijndel - De politie heeft dinsdagavond rond 21.30 uur twee mannen van 20 en 21 jaar uit Schijndel aangehouden op de Heikant. 'Kort daarvoor zou het duo zeep in een fontein hebben gegooid aan het Plein 1944 waardoor er schuim op de weg liep', meldt de politie woensdag.
Een auto raakte door het schuim op de weg bijna in de slip. Agenten zagen de mannen rijden in een auto, ze werden aangehouden voor vandalisme/baldadigheid.
Na verhoor zijn de heengezonden met een proces-verbaal.
Mag dat niet meer, of..? Ik kom daar vrijdag vlakbij als het goed is.quote:Op woensdag 7 juli 2010 18:43 schreef Righteous het volgende:
Dat deden ze altijd bij de Hofplein fontein
Triest dat ut nu niet meer gebeurd
Dat is het zelfde als in een zwembad naar de kleedkamer gaan, je zakken vol met shampoo doen en dan in het bubbelbad gaan zitten op het gemakje...quote:Op woensdag 7 juli 2010 18:57 schreef revpolen het volgende:
eerst kleurstof er in gooien,
en dan een fles dreft ( zonder dop ) er bij gooien
effect:
Oranje schuimkraag!\
laatst nog fontein bij walibi funday's schuimend gemaakt
nieuw water erinquote:Op woensdag 7 juli 2010 22:41 schreef 08gnoT. het volgende:
Toch al wel wat danHoe krijgen ze er dat eigenlijk uit?
Waar dan?quote:Op woensdag 7 juli 2010 18:53 schreef -_Tommy_- het volgende:
Hier in Tilburg zijn ze dat al sinds het begin van het WK! Pics zal ik morgen maken!
ooh, die dusquote:Op donderdag 8 juli 2010 15:58 schreef SoeperKoe het volgende:
In Dordt op het Statenplein is de fontein ook al een tijdje oranje: (niet mijn filmpje)
Ik liep er een keer door heen met witte sokken aan, die waren daarna wel oranje
Baas.quote:Op donderdag 8 juli 2010 16:13 schreef 08gnoT. het volgende:
Zo, vanmiddag naar de stad geweest om een fontein te kleuren. Stap ik in de bus: Kut, kleurstof vergetenNou ja, dan maar nieuwe kopen. Eerst maar een kijkje nemen of hij nog niet oranje was:
[ afbeelding ]
Gelukkig. Toen met de stadsbus naar de toko om een potje voedingskleurstof te kopen. Het was de laatste, maar wel de sterkste die er bestaat. Moet genoeg zijn, 1 theelepel is genoeg om een liter concentraat te maken, en van dat concentraat zijn dan maar een paar druppels nodig om een liter te kleuren. Met het potje stevig in m'n handen geklemd, begaf ik me terug naar de bushalte.
[ afbeelding ]
Eenmaal terug bij de fontein begon te spanning toe te nemen. Hoe ging ik het doen? De kleurstof in m'n laatste restje drinken mengen, en dan erin gieten? Nee, er stond een hek om. Waarom had ik dat nooit eerder gezien?! Zo kan ik er dus niet bij.
[ afbeelding ]
Dan maar met potje en al over de rand mikken. Ik ga aan de kant van de weg staan en haal het deksel eraf. Het moet goed gaan. Ik heb maar een kans om in het water te gooien. Ik wacht een rustig moment af, loop naar de fontein en gooi... RAAK! Onmiddellijk vormt zich een donkeroranje plek. Snel steek ik over om vanaf de stoep m'n kunstwerk te bewonderen. Ik sta er nog maar net en een vrouw in blauw jasje met blocnote stapt uit de frietkraam en loopt op me af. KUT! Snel probeer ik met bevende handen een zakdoekje uit m'n tas tevoorschijn te halen om het bewijsmiddel van me af te vegen:
[ afbeelding ]
Gelukkig loopt ze door om een paar rellende marokkanen tot rust te manen een eindje verderop. Fjiew! Ondertussen was de fontein nog steeds niet oranjeNiet in het minst zag ik een verschil.
Ik heb nog een kwartiertje staan te wachten, maar het water was niet zichtbaar verkleurd. Ik denk dat het is gaan klonteren, omdat het normaal gemengd moet worden en er op het etiket stond dat het niet zo gebruikt kan worden. Hopelijk is het later vandaag of morgen wel oranje. Dus als iemand deze fontein morgen in een andere kleur tegenkomt, meldt u in dit topic
[ afbeelding ]
Ondertussen bleek dat de kleurstof zich erg graag een kleding hecht, in plaats van het water is m'n broek, tas, telefoon, zelfs ID-kaart oranje nu![]()
Dit was trouwens toen ik de dop in een glas gooide toen ik weer thuis was, het is dus wel de goede kleur:
[ afbeelding ]
Voor degenen die het afgelezen hebben, de kont van degene voor me:
[ afbeelding ]
Was het laatste potje wat ze hadden in oranjequote:
Ja vlakbij het stationquote:Op donderdag 8 juli 2010 16:47 schreef benniesnugger het volgende:
Dat is die in Breda toch bij de Koepel 08gnot? Kom er over uur met bus langs, zal dan wel eens kijken of hij al oranje is
Ik kan me inderdaad niets anders voorstellen, volgens mij is die sowieso iedere 2 jaar oranje.quote:Op donderdag 8 juli 2010 17:19 schreef lezzer het volgende:
Floraplein in Eindhoven was tijdens de voorronde wel oranje. Ik hoop dat ze 'm van het weekend ook nog kleuren (doen ze vaak wel).
Dat dus.quote:Op woensdag 7 juli 2010 22:50 schreef AMDB het volgende:
Takenhofplein in Nijmegen is oranje als het goed is, evenals een waterstroom in de Lange Hezelstraat in het centrum en de teaser fonteintjes bij het Koningsplein
Zo'n potje is natuurlijk VEELS te klein voor zo'n hoeveelheid waterquote:Op donderdag 8 juli 2010 16:13 schreef 08gnoT. het volgende:
Zo, vanmiddag naar de stad geweest om een fontein te kleuren. Stap ik in de bus: Kut, kleurstof vergetenNou ja, dan maar nieuwe kopen. Eerst maar een kijkje nemen of hij nog niet oranje was:
[ afbeelding ]
Gelukkig. Toen met de stadsbus naar de toko om een potje voedingskleurstof te kopen. Het was de laatste, maar wel de sterkste die er bestaat. Moet genoeg zijn, 1 theelepel is genoeg om een liter concentraat te maken, en van dat concentraat zijn dan maar een paar druppels nodig om een liter te kleuren. Met het potje stevig in m'n handen geklemd, begaf ik me terug naar de bushalte.
[ afbeelding ]
Eenmaal terug bij de fontein begon te spanning toe te nemen. Hoe ging ik het doen? De kleurstof in m'n laatste restje drinken mengen, en dan erin gieten? Nee, er stond een hek om. Waarom had ik dat nooit eerder gezien?! Zo kan ik er dus niet bij.
[ afbeelding ]
Dan maar met potje en al over de rand mikken. Ik ga aan de kant van de weg staan en haal het deksel eraf. Het moet goed gaan. Ik heb maar een kans om in het water te gooien. Ik wacht een rustig moment af, loop naar de fontein en gooi... RAAK! Onmiddellijk vormt zich een donkeroranje plek. Snel steek ik over om vanaf de stoep m'n kunstwerk te bewonderen. Ik sta er nog maar net en een vrouw in blauw jasje met blocnote stapt uit de frietkraam en loopt op me af. KUT! Snel probeer ik met bevende handen een zakdoekje uit m'n tas tevoorschijn te halen om het bewijsmiddel van me af te vegen:
[ afbeelding ]
Gelukkig loopt ze door om een paar rellende marokkanen tot rust te manen een eindje verderop. Fjiew! Ondertussen was de fontein nog steeds niet oranjeNiet in het minst zag ik een verschil.
Ik heb nog een kwartiertje staan te wachten, maar het water was niet zichtbaar verkleurd. Ik denk dat het is gaan klonteren, omdat het normaal gemengd moet worden en er op het etiket stond dat het niet zo gebruikt kan worden. Hopelijk is het later vandaag of morgen wel oranje. Dus als iemand deze fontein morgen in een andere kleur tegenkomt, meldt u in dit topic
[ afbeelding ]
Ondertussen bleek dat de kleurstof zich erg graag een kleding hecht, in plaats van het water is m'n broek, tas, telefoon, zelfs ID-kaart oranje nu![]()
Dit was trouwens toen ik de dop in een glas gooide toen ik weer thuis was, het is dus wel de goede kleur:
[ afbeelding ]
Voor degenen die het afgelezen hebben, de kont van degene voor me:
[ afbeelding ]
Jammerquote:Op donderdag 8 juli 2010 20:52 schreef benniesnugger het volgende:
zag niet duidelijk of het oranje was, zat aan verkeerde kant van de bus
Ja nu ik die potten van 500 gram zie staan denk ik het ook. Volgens de beschrijving op het potje zag het er wel uit alsof het 4m³ zou moeten kleuren (zoiets had ik gegokt?) Daarom wil ik het nog wel eens over doen met een grote potquote:Op donderdag 8 juli 2010 20:55 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Zo'n potje is natuurlijk VEELS te klein voor zo'n hoeveelheid water
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |