quote:We had two bags of grass, seventy-five pellets of mescaline, five sheets of high-powered blotter acid, a saltshaker half-full of cocaine, and a whole galaxy of multi-colored uppers, downers, screamers, laughers... Also, a quart of tequila, a quart of rum, a case of beer, a pint of raw ether, and two dozen amyls. Not that we needed all that for the trip, but once you get into locked a serious drug collection, the tendency is to push it as far as you can. The only thing that really worried me was the ether. There is nothing in the world more helpless and irresponsible and depraved than a man in the depths of an ether binge, and I knew we'd get into that rotten stuff pretty soon - Raoul Duke
Maak er dan maar een gewone top 100 van. Hedendaagse films zijn er immers in overvloed in de filmlijsten van fokkers.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:04 schreef beantherio het volgende:
Vorig jaar heb ik beloofd een themalijstje te maken van de beste 100 films van na mijn geboorte (28 juli 1972) dus dat moet het dan maar worden. Wel moeilijk want ik heb eigenlijk niet zoveel met hedendaagse films.
Nog een extra uitdaging dan! Hedendaagse films (na het jaar 1972; 40 jaar films die allemaal een negatieve gemene deler hebben, iets wat de films van de 40 jaar daarvoor vast niet hadden) die toch zo cult en flimhuis zijn dat ze niet in de genoemde lijsten voorkomen. Tips: geen Amerikaans of Britse producties en check ook even of hij niet in de imdb top 250 staat. Gegarandeerd een toplijst.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 21:24 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Maak er dan maar een gewone top 100 van. Hedendaagse films zijn er immers in overvloed in de filmlijsten van fokkers.
Da's niet erg als het niet lukt, want een thema-lijstje slaat natuurlijk nergens op als we de populairste films zoeken van FOK!quote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:04 schreef beantherio het volgende:
Het was me helemaal ontschoten dat het alweer zover was.![]()
Vorig jaar heb ik beloofd een themalijstje te maken van de beste 100 films van na mijn geboorte (28 juli 1972) dus dat moet het dan maar worden. Wel moeilijk want ik heb eigenlijk niet zoveel met hedendaagse films.
Je kon ook een top 100 maken.quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:14 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Blijft moeilijk hoor.. ik vind zoveel films goed!
Haha ja, maar ik vond het al moeilijk om binnen de top 10 een volgorde te maken... bij een top 100 zou ik het helemaal niet meer wetenquote:
waarom staat die dan op 3quote:Op woensdag 28 juli 2010 15:14 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
3. Titanic (1997) - Heerlijk om naar te kijken. Mijn meest favoriete film aller tijden.
ik heb helemaal krom gelegen van het lachen bij die film... Naar mijn idee beter dan De Gulle Minnaar of De Zeemeerman die zijn tenenkrommend.quote:
Het is mijn favoriete film, maar dat betekent niet dat ik het ook de beste film vindquote:
quote:Op maandag 26 juli 2010 23:10 schreef Roi het volgende:
I Love Dries is een geweldige film, heb me erg mee vermaakt
QFTquote:Op woensdag 28 juli 2010 15:40 schreef Lambiekje het volgende:
ik heb helemaal krom gelegen van het lachen bij die film... Naar mijn idee beter dan De Gulle Minnaar of De Zeemeerman die zijn tenenkrommend.
Mag ik deze vervangen voor The Lion King? Dank uquote:
Ja, maar dat is helemaal niet te doen. Ik ken zoveel films en ook zoveel goeie films. Ik kan niet kiezen.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 21:24 schreef Gillingham het volgende:
[..]
Maak er dan maar een gewone top 100 van. Hedendaagse films zijn er immers in overvloed in de filmlijsten van fokkers.
Moviemeter, IMDB...quote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:40 schreef toetsenbordridder het volgende:
wtf filmtotaal doet het niet meer?zo kan ik natuurlijk nooit een top 100 maken!
![]()
http://frontpage.fok.nl/film/listquote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:40 schreef toetsenbordridder het volgende:
wtf filmtotaal doet het niet meer?zo kan ik natuurlijk nooit een top 100 maken!
![]()
the dark knight 2008 staat 2 keer in je lijst, op 18 en 20quote:Op vrijdag 30 juli 2010 09:03 schreef Keffo het volgende:
en de definitieve lijst. Eerdere lijst kan genegeerd worden.
[...]
Hahaha inmiddels al gevonden, maar ik laat dat stukje staan want de ironiequote:En als laatst een aziatische (chinees, koreans of japans weet het niet zeker) film die gaat over 4 vrienden die samen opgroeien... 2 van hun worden gangsters, een van de vrienden is zeer intelligent en de andere is een dikke normale man. De 2 gangsters gaan uiteindelijk elk bij een rivaliserende bende en ze worden uiteindelijk de "clanbazen" en heeft verder een zeer goed einde (ik ben alleen jammer genoeg de titel van de film vergeten en dacht misschien weet een van jullie dat, want dat zou ik zeer op prijs stellen!!!)
WTF is dat? Is me nooit eerder opgevallenquote:
Ik heb geen idee hoe ik een top 15 moet tellen, zeker niet een ex aequo. Als je er een top 10 of 25 van maakt tel ik hem mee, anders kan ik er niets mee.quote:Op zondag 1 augustus 2010 01:45 schreef xiexiewajijniezie het volgende:
Hmmm effe snel een top vijftien (niet perse in deze volgorde)
Shawshank redemption - Inception - Shanghai Noon - Rush Hour ( 1&2) - Spirited Away - reservoir dogs - Forrest Gump - Terminator 2 - Groundhog Day (al was het meer het concept dat mij meer aansprak dan de film eigenlijk!) - V for Vendetta - the Curious case of Benjamin Button (net dan maar?) - León (aka Leon the professionel) - Identity(met John Cusack) -
[..]
Hahaha inmiddels al gevonden, maar ik laat dat stukje staan want de ironie.... Hij heet gewoon Friend (2001) en is een Koreaans film (originele titel Chin Goo), Ik raad het iedereen aan die het nog niet heeft gezien om eventjes een kijkje te nemen!
Dat komt omdat het nieuw is (nou ja, het bestaat al sinds januari) en we zijn nu bezig om een zo vol mogelijke database te krijgen!quote:Op zondag 1 augustus 2010 09:43 schreef Falco het volgende:
[..]
WTF is dat? Is me nooit eerder opgevallen.
Ok ik ga nog snel erover na denken welke er nog bij kunnen anders, flikker ik er een paar van afquote:Op zondag 1 augustus 2010 09:55 schreef Gorro het volgende:
[..]
Ik heb geen idee hoe ik een top 15 moet tellen, zeker niet een ex aequo. Als je er een top 10 of 25 van maakt tel ik hem mee, anders kan ik er niets mee.
We hebben nu 3143 films and counting, en afgelopen week zijn bijna alle films uit dit topic eraan toegevoegd, voor zover die er niet allang in stonden.quote:Op zondag 1 augustus 2010 10:02 schreef OA het volgende:
[..]
Dat komt omdat het nieuw is (nou ja, het bestaat al sinds januari) en we zijn nu bezig om een zo vol mogelijke database te krijgen!
In de Excel-sheet die beschikbaar komt volgende week, staan alle films, die ooit in één van de 9 edities van de FOK! Film Top 100 genoemd zijn (dat zijn er in totaal nu bijna 4000). Als je die er allemaal inzet heb je in elk geval de favorieten van de FOK-kersquote:Op zondag 1 augustus 2010 15:14 schreef Breuls het volgende:
[..]
We hebben nu 3143 films and counting, en afgelopen week zijn bijna alle films uit dit topic eraan toegevoegd, voor zover die er niet allang in stonden.
In dat geval ga ik de Top100 die ik wilde posten maar aanpassen, zodat er nog veel films bijkomenquote:Op zondag 1 augustus 2010 15:19 schreef Gorro het volgende:
[..]
In de Excel-sheet die beschikbaar komt volgende week, staan alle films, die ooit in één van de 9 edities van de FOK! Film Top 100 genoemd zijn (dat zijn er in totaal nu bijna 4000). Als je die er allemaal inzet heb je in elk geval de favorieten van de FOK-kers
Graag. Jouw laatste zin was overigens de gedachte achter het importeren van alle films uit dit topic. Heb je bij elke film ook de IMDb-URL? Dat zou helemaal handig zijn, want dan kunnen we meer info automatisch meenemen.quote:Op zondag 1 augustus 2010 15:19 schreef Gorro het volgende:
[..]
In de Excel-sheet die beschikbaar komt volgende week, staan alle films, die ooit in één van de 9 edities van de FOK! Film Top 100 genoemd zijn (dat zijn er in totaal nu bijna 4000). Als je die er allemaal inzet heb je in elk geval de favorieten van de FOK-kers
Nee, helaas geen IMDb-url. Ooit wel over gedacht om die erbij te plaatsen, maar nooit de zin gehad om dat helse karwei te gaan doenquote:Op zondag 1 augustus 2010 15:37 schreef Breuls het volgende:
[..]
Graag. Jouw laatste zin was overigens de gedachte achter het importeren van alle films uit dit topic. Heb je bij elke film ook de IMDb-URL? Dat zou helemaal handig zijn, want dan kunnen we meer info automatisch meenemen.
En was het al iemand opgevallen dat het films op tv blok op de FP een mini-linkje naar de filmpagina op FOK! heeft? Je kunt zo bij elke film kijken of er andere FOK!kers waren die er iets van vinden. (En binnenkort kan iedereen er een kleine review bij posten.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |