abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 6 juli 2010 @ 20:42:56 #1
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_83737838
quote:
Trans-siberian Orchestra in de Heineken Music Hall!

Op zaterdag 26 maart geeft Trans-Siberian Orchestra voor het eerst in Nederland een concert in de Heineken Music Hall. De voorverkoop voor de rockopera die in de Verenigde Staten al meer dan zeven miljoen bezoekers trok, start vrijdag 9 juli om 10 uur via Live Nation.

Op een late avond in het voorjaar van 1827 beleeft de stad Wenen het grootste onweer in haar lange geschiedenis. In een grote rommelige kamer hangt Ludwig von Beethoven over zijn piano en op die piano ligt de zojuist voltooide partituur voor zijn tiende symfonie. Het is zijn laatste en hij is er zeker van dat dit zijn grootste werk is. Als de klok middernacht slaat, verschijnt Mephistopheles om de ziel op te halen van de grote componist. Kijkend in de afgrond van de eeuwigheid is Beethoven met afschuw vervuld, maar de duivel heeft nog een aanbod en de onderhandelingen beginnen...

Zo begint Trans-Siberian Orchestra (TSO) de voorstelling van "Beethoven's Last Night". TSO, een van de meest succesvolle rock-projecten in Noord-Amerika - is een ongekende mix van progressieve rock en symfonische muziek, gecombineerd met theaterelementen. Na het triomfantelijke debuut van "Beethoven's Last Night" in de VS, brengt de band hun unieke handelsmerk van 'rocktheater' nu naar Europa. Het tijdloze verhaal van producer Paul O'Neill over de strijd van Beethoven en de moeilijke keuze die de componist moet maken over de nalatenschap van zijn leven, bevat muziek van O'Neill en zijn medecomponisten Savatage frontman Jon Oliva en Robert Kinkel.

Opgericht in 1996 door producer / componist / tekstschrijver Paul O'Neill, heeft TSO meerdere generaties fans geļnspireerd de multimediale kunstvorm van de rockopera herontdekken. Omschreven als The Who's Tommy meets The Phantom of the Opera met de lichtshow van Pink Floyd, heeft TSO meer dan zeven miljoen albums verkocht en is uitgegroeid tot een van 's werelds tourende top acts. Met een productie van meer 20 miljoen dollar, trokken ze in 2009 meer dan zeven miljoen bezoekers trok in meer dan 80 steden.

In het voorjaar van 2011 gaat TSO voor het eerst op tournee door Europa. Trans-Siberian Orchestra zal "Beethoven's Last Night" uitvoeren en een preview geven van het nieuwe "Night Castle", uitgevoerd diverse muzikanten en zangers, waaronder leden van de progressieve rock band Savatage.

TSO is muziek voor fans van rock, opera of broadway shows, liefhebbers van klassiek of gewoon iemand die geniet van een mooi verhaal - TSO heeft de unieke eigenschap om fans uit meerdere generaties samen te brengen.
TICKETS
¤ 51,00
¤ 48,00
¤ 46,00

Excl. servicekosten
Nothing lasts forever but the certainty of change
  dinsdag 6 juli 2010 @ 23:13:59 #2
159909 -Peach
Prunus persica
pi_83745200
Toevallig werden zij deze maand gereviewd in de Aarschok, en toen dacht ik nog, goh, zou leuk zijn als ze een keer naar NL kwamen!! Jooeeehoe!!
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_83749078
Very niiiiccce!
pi_83803194

aanwezig
pi_85882696
Whoooaaa, ik kom hier net pas achter. Gelijk kaarten bestellen :Y ^O^
  maandag 30 augustus 2010 @ 19:33:30 #6
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_85883007
Oei, dat is wel interessant.
pi_85909745
Gister 8 kaartjes gekocht *O*

Kan niet wachten :D
pi_85972732
*Morgen zusje bellen gaat
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_86008035
Yeah *O* Kaart aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaallang besteld *O*
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_86288900
quote:
Op donderdag 2 september 2010 00:45 schreef vamperotica het volgende:
*Morgen zusje bellen gaat
dat wordt kaartjes bestellen!
pi_86299851
quote:
Op vrijdag 10 september 2010 19:31 schreef draculettetje het volgende:

[..]

dat wordt kaartjes bestellen!
:Y Wil je kijken of er nog rolstoelplekken zijn?
pi_90288323
Onze kaarten zijn deze week ook in de bus gevallen. We zitten op de tribune, want dan zien we tenminste nog wat. oO<
pi_94378349
Nog een weekje. *O*
pi_94378980
quote:
1s.gif Op zondag 20 maart 2011 15:52 schreef Phoenixbirdy het volgende:
Nog een weekje. *O*
*O*
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_94422271
Kan niet wachten *O*
pi_94444575
ja aftellen!
  maandag 21 maart 2011 @ 22:06:06 #17
159909 -Peach
Prunus persica
pi_94445047
Minder leuk nieuws, las het in de Aardschok, even ter info voor als je het nog niet wist: http://www.metalfan.nl/article.php?sid=10312
Garlic cheese! Double death to you, you lactose intolerant vamp man!
pi_94557167
quote:
1s.gif Op maandag 21 maart 2011 22:06 schreef -Peach het volgende:
Minder leuk nieuws, las het in de Aardschok, even ter info voor als je het nog niet wist: http://www.metalfan.nl/article.php?sid=10312
Ik had het ergens gelezen. Voor mij persoonlijk maakt het niet heel veel uit. Ik ben nog niet eerder naar een TSO concert geweest. Dus voor mij zal alles nieuw en leuk zijn. Hoop ik dan.
De reden waarom hij er niet is lijkt me niet meer dan logisch. En een goede keuze van hem.

Ik zag trouwens dat er weer plaatsen vooraan vrij zijn. Een tip voor mensen die dan toch nog willen gaan.
pi_94558310
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 15:32 schreef Phoenixbirdy het volgende:

[..]

Ik had het ergens gelezen. Voor mij persoonlijk maakt het niet heel veel uit. Ik ben nog niet eerder naar een TSO concert geweest. Dus voor mij zal alles nieuw en leuk zijn. Hoop ik dan.
De reden waarom hij er niet is lijkt me niet meer dan logisch. En een goede keuze van hem.

Ik zag trouwens dat er weer plaatsen vooraan vrij zijn. Een tip voor mensen die dan toch nog willen gaan.
TSO is volgens mij nog nooit in Europa geweest, dus slechts enkelen zullen ze wel ooit gezien hebben. Maar veel oud-Savatage fans gaan, omdat dit er (qua bezetting) van alle projecten het meest op lijkt. Dus voor hen is het erg jammer dat Jon niet meekomt. Om die reden vind ik het zelf ook wel erg jammer.

Maar gelukkig is Chris Caffery er wel bij :Y
pi_94558784
*Checkt tour history.*
Je hebt gelijk. Alleen Amerika, terwijl ze al zo lang bezig zijn (daarom dacht ik van wel). Dan is het te hopen dat het hier ook gaat werken.
  donderdag 24 maart 2011 @ 17:47:10 #21
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_94562268
Op teletekst 372 werd er nog een kaartje aangeboden beneden de kostprijs, mocht iemand nog willen.

Zelf ben ik blij toendertijd al het machtige Savatage (met Criss) gezien te hebben, je blijft toch vergelijken en er is maar 1 origineel.
Maar iedereen veel plezier!
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_94589683
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 17:47 schreef Mark het volgende:
Op teletekst 372 werd er nog een kaartje aangeboden beneden de kostprijs, mocht iemand nog willen.

Zelf ben ik blij toendertijd al het machtige Savatage (met Criss) gezien te hebben, je blijft toch vergelijken en er is maar 1 origineel.
Maar iedereen veel plezier!
Dat genoegen heb ik dus helaas nooit gehad ;(
  vrijdag 25 maart 2011 @ 12:28:22 #23
134538 chansadres
Black & White
pi_94594301
Dat is balen! Ik had bijna kaartjes gekocht maar nu ben ik stiekem blij dat ik ze niet heb...
We are young but getting old before our time
We'll leave the T.V. and the radio behind
Don't you wonder what we'll find
Steppin out tonight
  vrijdag 25 maart 2011 @ 14:55:26 #24
202348 Susi
Temple of Love
pi_94600297
quote:
1s.gif Op woensdag 22 december 2010 14:19 schreef Phoenixbirdy het volgende:
Onze kaarten zijn deze week ook in de bus gevallen. We zitten op de tribune, want dan zien we tenminste nog wat. oO<
Ik heb ook expres kaarten gehaald voor de tribune, want volgens mij is het mooier om het geheel van een afstandje te bekijken dan van heel dichtbij.
pi_94601004
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 12:28 schreef chansadres het volgende:
Dat is balen! Ik had bijna kaartjes gekocht maar nu ben ik stiekem blij dat ik ze niet heb...
Mwoa, zo goed bij stem is Jon toch niet meer. Ik zou alsnog kaarten kopen hoor ;)
  zaterdag 26 maart 2011 @ 01:32:01 #26
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_94627941
Tof. Ik heb nog een kaartje tegen kostprijs kunnen bemachtigen :)
pi_94648890
Zo wij zitten in de zaal, willen de fok!ers onder ons even op staan haha
pi_94661999
zooooww, dat was erg gaaf zeg :) :) :) :) :) :)
wat een geweldige ervaring, mochten ze weer komen ben ik zeker weer van de partij :) :) :)
  zondag 27 maart 2011 @ 09:20:49 #29
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_94666647
quote:
Op zaterdag 26 maart 2011 19:33 schreef draculettetje het volgende:
Zo wij zitten in de zaal, willen de fok!ers onder ons even op staan haha
Dat was dus de hele zaal :D
pi_94679034
Whaaaaa, wat was het vet! Voor mij heeft het Ronnie James Dio van de troon gestoten als beste concert ooit gezien :Y
pi_94679883
O, my god. Ik kan nu gelukkig sterven. O nee, ik moet Sucker Punch nog zien. :')
Maar even serieus. Dit was echt perfect. Een van de beste concerten die ik ooit heb gezien. Hij gaat zeker in mijn top 10 van meest geslaagde concerten terecht komen. Alles was even geweldig. Alle zangers en zangeressen (dat waren er nogal wat) zongen gewoon TE goed. De band speelde heel strak, zoals dat als perfectionistische metalhead moet. ;) De verteller (een bolle neger met een vol stemgeluid) was heel gepassioneerd bezig. Het geluid stond goed (behalve bij de toegiften dan), de effecten waren mindblowing en het publiek gezellig. We hebben v.a. 20 tot 23 uur of zoiets zitten genieten. Zonder pauze, dus heel lang veel moois. Van mij had er trouwens wel een pauze in mogen zitten (en dan bijv. eerder beginnen) voor t halen van drinken en de plee. Ik wilde echt niet weg, want ik wilde niets missen.
De cdtjes waren een uur na concert al helemaal uitverkocht dus ik ga hem wel ergens anders scoren. En wanneer komt hier een dvd van? Die wil ik ook graag hebben. :)

De actieve youtube-ers zijn al weer bezig. Waarvoor dank.

quote:
7s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 14:55 schreef Susi het volgende:

[..]

Ik heb ook expres kaarten gehaald voor de tribune, want volgens mij is het mooier om het geheel van een afstandje te bekijken dan van heel dichtbij.
Wij hebben alles goed kunnen zien. Prima plekken. HMH is natuurlijk ook niet vergelijkbaar met een stadion.

quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 01:32 schreef Trashcanman het volgende:
Tof. Ik heb nog een kaartje tegen kostprijs kunnen bemachtigen :)
Dat lijkt me niet zo moelijk als het niet uitverkocht is. ;) Lang leve e-tickets.
pi_94681141
Heb ook genoten! Van mij hadden de toegiften wel wat langer gemogen.. Had het gevoel dat er net een feestje op gan g begon te komen toen ze er mee ophielden! :P
pi_94681861
quote:
10s.gif Op zondag 27 maart 2011 00:49 schreef MetalMuisje het volgende:
zooooww, dat was erg gaaf zeg :) :) :) :) :) :)
wat een geweldige ervaring, mochten ze weer komen ben ik zeker weer van de partij :) :) :)
Dat dus ^O^ Gisteravond was echt wel heel tof :9 En wat een grappige mix van mensen _O- Allemaal metal-fans vooraan op een gegeven moment die echt helemaal uit hun dak gingen :D En mensen naast me die mijn Vivariumbeurs-bandje herkenden en speciaal voor 1 zanger kwamen _O- :') heb overdag rondgelopen op een beurs voor reptielen en terraria en meer van dat soort meuk.
pi_94681985
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 18:03 schreef Phoenixbirdy het volgende:
Alle zangers en zangeressen (dat waren er nogal wat) zongen gewoon TE goed. De band speelde heel strak, zoals dat als perfectionistische metalhead moet. ;) De verteller (een bolle neger met een vol stemgeluid) was heel gepassioneerd bezig.
Nou, daar ben ik het even niet mee eens :@ Ik vond een van de zangeressen het nummer wat ze zong niet aankunnen :@ De uithalen die ik verwachtte van de CD kwamen gewoon niet. Vond ik jammer. En de verteller vond ik op een gegeven moment qua stemgeluid wat vervelend worden. Zo ongelooflijk eentonig. Had wat meer variatie in gemogen van me.

quote:
De cdtjes waren een uur na concert al helemaal uitverkocht dus ik ga hem wel ergens anders scoren.
Ik heb vooraf al de vinyl-versie gescoord O+ Vanavond of morgenavond eens fijn op de speler leggen :Y)
  zondag 27 maart 2011 @ 19:01:49 #35
202348 Susi
Temple of Love
pi_94681990
Wow ! Ik ben echt heel blij dat ik ben geweest, heel mooie avond gehad en zeker waar voor mijn geld. Al baalde ik achteraf wel dat ik op de tribune zat, het uitzicht was mooi maar het leek nogal sfeerloos ergens.
En ik snap wel dat het allemaal wat over de top is, maar op de een of andere manier kon ik het theatrale van de vrouwen niet hebben, ook niet van dat meisje die ongeveer įlles met een grom in d'r stem moest zingen :@. De mannenstemmen waren ook erg goed.

Oh en die split van die donkerharige zangeres :o :D

Maar al met al wel een heel mooie avond gehad, echt heel bijzonder was het ! Ook voor de band, gezien de sterfdag van Beethoven, verjaardag van de drummer en Erasmus. Zijn er nog mensen blijven wachten op de bandleden achteraf ?
pi_94682003
quote:
14s.gif Op zondag 27 maart 2011 17:37 schreef Siegfried het volgende:
Whaaaaa, wat was het vet! Voor mij heeft het Ronnie James Dio van de troon gestoten als beste concert ooit gezien :Y
Heb jij nog gefotografeerd daar of niet :?
pi_94704415
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 19:02 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Heb jij nog gefotografeerd daar of niet :?
Nee bewust niet. Ik wilde niet het risico lopen iets te missen. :)
pi_94704535
quote:
7s.gif Op maandag 28 maart 2011 10:12 schreef Siegfried het volgende:

[..]

Nee bewust niet. Ik wilde niet het risico lopen iets te missen. :)
:)
pi_94709003
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 09:20 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Dat was dus de hele zaal :D
op het laatst wel

wij hebben in het begin nog gedacht dat we verkeerd waren haha
maar zo filmpjes terug kijkende zit ik nog te glimlachen!

alleen beetje jammer van de file op de terug weg (45 min achter een wel heel gaaf, oud vliegtuig mogen hangen)

ben trouwens ook wel benieuwd of er nog mensen gelobbied met de bandleden hebben...
pi_94710206
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 juli 2010 20:42 schreef Tokus het volgende:

TICKETS
¤ 51,00 = HFL: 110,-
¤ 48,00 = HFL: 96,-
¤ 46,00 = HFL: 92,-

Excl. servicekosten
-O- -O- :r waar gaat dit nog over.. belachelijke prijzen gewoon!! :{
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_94710510
quote:
15s.gif Op maandag 28 maart 2011 13:11 schreef rubje het volgende:

[..]

-O- -O- :r waar gaat dit nog over.. belachelijke prijzen gewoon!! :{
Ja joh, ga 10 jaar na invoering van de euro nog terugrekenen naar de gulden.
pi_94711459
Daarnaast betaal ik liever 50 EUR voor een show van deze omvang dan EUR 40 voor een muzikant die met een band staat te spelen zonder al teveel spectaculaire effecten eigenlijk wel.
pi_94769066
quote:
1s.gif Op zondag 27 maart 2011 19:01 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Nou, daar ben ik het even niet mee eens :@ Ik vond een van de zangeressen het nummer wat ze zong niet aankunnen :@ De uithalen die ik verwachtte van de CD kwamen gewoon niet. Vond ik jammer. En de verteller vond ik op een gegeven moment qua stemgeluid wat vervelend worden. Zo ongelooflijk eentonig. Had wat meer variatie in gemogen van me.

[..]

Ik heb vooraf al de vinyl-versie gescoord O+ Vanavond of morgenavond eens fijn op de speler leggen :Y)
De cd heb ik nog niet op cd zelf beluisterd. Dus het zou kunnen dat die zangeres niet zo geweldig was in vergelijking ermee. Welk nummer bedoel je eigenlijk? Toch heb ik met het luisteren van youtube-jes hetzelfde idee als ik altijd bij Therion concerten heb: live beter dan op cd, maar nog steeds erg goed.
Die verteller vond ik toch behoorlijk goed hoor. Zeer vergelijkbaar met de verteller van de musical Elisabeth in 2001. Met het verschil dat die van Elisabeth ook nog een belangrijke rol speelt.

Aan vinyl heb ik niets, want daar heb ik geen speler voor. Maar de cd heb ik inmiddels besteld. Nu hopen dat hij snel binnenkomt, want hij was op voorraad.

quote:
17s.gif Op zondag 27 maart 2011 19:01 schreef Susi het volgende:
En ik snap wel dat het allemaal wat over de top is, maar op de een of andere manier kon ik het theatrale van de vrouwen niet hebben, ook niet van dat meisje die ongeveer įlles met een grom in d'r stem moest zingen :@.
-knip-
Zijn er nog mensen blijven wachten op de bandleden achteraf ?
Geen Doro fan? Ik ook niet hoor, maar het is weereens wat anders dan dat 'gepiep'. ;)
Wij zijn niet blijven plakken. Alleen even voor een drankje, want we vergingen van de dorst.
pi_94784094
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 17:49 schreef Phoenixbirdy het volgende:

[..]

De cd heb ik nog niet op cd zelf beluisterd. Dus het zou kunnen dat die zangeres niet zo geweldig was in vergelijking ermee. Welk nummer bedoel je eigenlijk?
De blonde zangeres. Volgens mij was dat Fate? Ik kan het nummer echter niet meer voor me halen :{
quote:
Toch heb ik met het luisteren van youtube-jes hetzelfde idee als ik altijd bij Therion concerten heb: live beter dan op cd, maar nog steeds erg goed.
Het was live zeker weten errug tof goed :9
quote:
Die veteller vond ik toch behoorlijk goed hoor. Zeer vergelijkbaar met de verteller van de musical Elisabeth in 2001. Met het verschil dat die van Elisabeth ook nog een belangrijke rol speelt.
De verteller was ook best goed. Maar de verteller bij Elisabeth maakte veel meer gebruik van intonatie voor mijn gevoel. Ik miste dat hier een beetje :)
quote:
Aan vinyl heb ik niets, want daar heb ik geen speler voor. Maar de cd heb ik inmiddels besteld. Nu hopen dat hij snel binnenkomt, want hij was op voorraad.
Ik heb ook pas sinds kort een speler en ik heb de CD al. Maar zo'n vinylversie sprak me toch wel erg aan ;)

Ach....en verder is al het geneuzel gewoon gemiereneuk in de kantlijn. Het was een van de tofste concerten die ik tot op heden heb gezien!
  FOK!fotograaf woensdag 30 maart 2011 @ 11:46:47 #45
314004 Photonouk
Fotograaf
pi_94802423
Pfoeh, wat was dat geweldig zeg... Loop dagen later nog te trippen! Ook absoluut een van de beste concerten die ik ooit gezien heb, daar moet ik me bij Siegfried aansluiten...
Photographers are violent people. First they frame you, then they shoot you and then they hang you on the wall!
pi_94929936
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 22:07 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

De blonde zangeres. Volgens mij was dat Fate? Ik kan het nummer echter niet meer voor me halen :{
Volgens mij was dat Fate, ja. Heb me verder niet aan haar gestoord. Op de cd wordt er meer 'gebruld', hoor ik nu ik hem heb. Ook bij nr. 10 bijv. Live was het nog mooier.

quote:
De verteller was ook best goed. Maar de verteller bij Elisabeth maakte veel meer gebruik van intonatie voor mijn gevoel. Ik miste dat hier een beetje :)
Wat ook kan helpen voor een goed gevoel over de verteller, is dat die persoon kritisch is. Zo zijn er wel meer verteller-rollen binnen musicalland, die daarom best geliefd zijn. Misschien was deze rol ook voor het metal-volk wel te zoet.

quote:
Ach....en verder is al het geneuzel gewoon gemiereneuk in de kantlijn. Het was een van de tofste concerten die ik tot op heden heb gezien!
Met een violist die het paardenhaar van zijn strijkstok kapot speelde. O+
pi_94933892
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 00:52 schreef Phoenixbirdy het volgende:

Met een violist die het paardenhaar van zijn strijkstok kapot speelde. O+
Ja :D Dat viel mij ook op :D Dat werd steeds meer _O-
pi_94943107
Dat heet gepassioneerd spelen. 8-)

Trouwens, al die 'please come back' berichten in het gastenboek. Geweldig!
Dit is die van mij, onder een nickname:
quote:
Petra
I loved every minute of your show in Amsterdam. Please come back next year!
27 March 2011
pi_94961513
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 april 2011 15:47 schreef Phoenixbirdy het volgende:
Dat heet gepassioneerd spelen. 8-)

Trouwens, al die 'please come back' berichten in het gastenboek. Geweldig!
Dit is die van mij, onder een nickname:

[..]

:D

Waar zat je ergens in de zaal?
pi_94977317
gisteravond nog even via you tube nagenoten

ik vond die violist gewoon grappig, die had er zelf duidelijk plezier van!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')