Terechte actiequote:KAAPSTAD - In Zuid-Afrika heeft de 14-jarige Asanda Cele zijn enthousiasme voor het voetbal met de dood moeten bekopen. De jongen was enthousiast op zijn vuvuzela aan het blazen. Iets té enthousiast voor zijn buurman. Die joeg drie kogels door het lichaam van de jongen. Dat schrijft de Daily Mail.
Het slachtoffer werd aangetroffen in de tuin van de buurman. Zijn lichaam vertoonde twee schotwonden in het hoofd en één in de arm. De tiener werd nog naar het hospitaal gebracht, maar bezweek aan zijn verwondingen.
Het gruwelijke voorval gebeurde twee weken geleden na de WK-wedstrijd Frankrijk - Zuid-Afrika. De Bafana Bafana verloren met 2-1. "Maar dat maakte niet uit voor mijn zoon", zegt vader Sandile Cele. "Hij blies altijd op zijn vuvuzela, of z'n team nu won of verloor".
Pas verhuisd
Kort geleden kwam de dader in de buurt wonen. "Hij hield niet van het geluid van vuvuzela's", vervolgt vader Cele. "Ik denk dat hij daarom mijn zoon vermoord heeft".
De buur werd gearresteerd en dezelfde dag nog beschuldigd van moord. Hij is inmiddels vrij op borg in afwachting van zijn proces. Dat wordt volgende maand gevoerd. De beschuldigde beweert dat hij dacht met een inbreker te maken te hebben.
ad.nl
Ja, want die sluipen altijd hard toeterend bij mensen naar binnen...quote:De beschuldigde beweert dat hij dacht met een inbreker te maken te hebben.
Ik denk dat we de nieuwe Sherlock Holmes gevonden hebben!quote:"Hij hield niet van het geluid van vuvuzela's", vervolgt vader Cele. "Ik denk dat hij daarom mijn zoon vermoord heeft".
Heel typerendquote:De Bafana Bafana verloren met 2-1. "Maar dat maakte niet uit voor mijn zoon", zegt vader Sandile Cele. "Hij blies altijd op zijn vuvuzela, of z'n team nu won of verloor".
Ja, afschieten moet je pas doen na het pijnigen, en niet direct.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 16:20 schreef TheThirdMark het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Alhoewel ik het pijnigen van vuvuzela gebruikers erg toejuich is het direct afschieten ook weer zoiets.
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 16:20 schreef TheThirdMark het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Alhoewel ik het pijnigen van vuvuzela gebruikers erg toejuich is het direct afschieten ook weer zoiets.
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 16:34 schreef Strani het volgende:
Jezus mensen..hebben jullie van je ouders niet geleerd dat je dingen in perspectief moet zien?
Vuvuzela = irritant
Vermoord worden = verschrikkelijk
Mensen die deze moord steunen (zelfs voor de grap) zou ik nooit in de buurt van mijn fictieve kinderen laten.
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 16:35 schreef Strani het volgende:
[..]
En? Het is ook NWS, ik dacht dat het niveau hier iets hoger lag dan in KLB of ONZ.
Je moet het ook in perspectief zijn. In dat land is het normaal om je buurjongetje te doorzeven met kogels als het geluid dat hij produceert je niet aanstaat. Kunnen wij wel raar opkijken en elitair gaan doen, maar zo is de cultuur.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 16:35 schreef Strani het volgende:
[..]
En? Het is ook NWS, ik dacht dat het niveau hier iets hoger lag dan in KLB of ONZ.
Wie zegt dat ik me er druk om maak? Ik vind de reacties kinderlijk en dom, ja..en dat zeg ik dan ook. Mag toch?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 16:37 schreef Juicyhil het volgende:
[..]
Sowieso hoef je je er wat minder druk om te maken, ongeacht wel subforum.
En het ligt ook in onze cultuur om dit soort praktijken aan te moedigen?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 16:37 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Je moet het ook in perspectief zijn. In dat land is het normaal om je buurjongetje te doorzeven met kogels als het geluid dat hij produceert je niet aanstaat. Kunnen wij wel raar opkijken en elitair gaan doen, maar zo is de cultuur.
Jezus man dit is FOK!quote:Op dinsdag 6 juli 2010 16:34 schreef Strani het volgende:
Jezus mensen..hebben jullie van je ouders niet geleerd dat je dingen in perspectief moet zien?
Vuvuzela = irritant
Vermoord worden = verschrikkelijk
Mensen die deze moord steunen (zelfs voor de grap) zou ik nooit in de buurt van mijn fictieve kinderen laten.
Ga toch terug naar KLB/ONZquote:Op dinsdag 6 juli 2010 16:44 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Jezus man dit is FOK!
Over dingen in het juiste perspectief zien gesproken
Hallo waarom antwoord je nietquote:Op dinsdag 6 juli 2010 16:44 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Jezus man dit is FOK!
Is daar een filmpje van ben wel benieuwdquote:Op dinsdag 6 juli 2010 16:20 schreef TheThirdMark het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
"Kijk mij eens betrokken zijn bij het leed van een ander"quote:Op dinsdag 6 juli 2010 16:53 schreef Strani het volgende:
Sinds wanneer mag je niks meer zeggen als iets je niet aanstaat? Als niemand dat meer zou doen dan zou de wereld snel in een nog grote puinhoop veranderen denk je niet?
Dat dit FOK! is maakt me niets uit want jullie menen het wel. Jullie vinden het oprecht prachtig dat er straks een familie huilend aan een doodskist zit omdat die jongen op een toetertje blies. Dàt mensen, is perspectief.
Hoe kom je daar nou weer bij..nee, mijn leven gaat gewoon door. Ik vind het treurig voor de familie en heb genoeg respect voor het leven om er geen grappen over te maken. Zo zwart-wit is het echt niet hoor.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 16:53 schreef DrDentz het volgende:
[..]
"Kijk mij eens betrokken zijn bij het leed van een ander"
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 16:53 schreef Strani het volgende:
Dat dit FOK! is maakt me niets uit want jullie menen het wel. Jullie vinden het oprecht prachtig dat er straks een familie huilend aan een doodskist zit omdat die jongen op een toetertje blies.
In geen enkel perspectief kan je dit als positief beschouwen.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 16:44 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Jezus man dit is FOK!
Dan zet je hem in ONZ . Het is toch echt gebeurd? Wat een gezeik zeg . Heel de wereld irriteert zich aan die klote-toeter en nu gaan diezelfde mensen opeens de moraalridder uithangen .quote:
Ik weet niet hoor, maar Frankrijk verloor die wedstrijd. Bafana Bafana won met 2-1.quote:Het gruwelijke voorval gebeurde twee weken geleden na de WK-wedstrijd Frankrijk - Zuid-Afrika. De Bafana Bafana verloren met 2-1. "Maar dat maakte niet uit voor mijn zoon", zegt vader Sandile Cele. "Hij blies altijd op zijn vuvuzela, of z'n team nu won of verloor".
Ik erger me soms wel eens aan die toeter ja, daar geef ik je gelijk in. Wil niet meteen zeggen dat ik een onschuldig kind van 14 jaar wil omleggen omdat hij even plezier heeft met dat ding.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 17:09 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Dan zet je hem in ONZ . Het is toch echt gebeurd? Wat een gezeik zeg . Heel de wereld irriteert zich aan die klote-toeter en nu gaan diezelfde mensen opeens de moraalridder uithangen .
NOU RIP AAN DE NABESTAANDEN VAN DEZE ARME ARME JONGEN EINZ EINZ
HET IS DE SCHULD VAN ......................
Cultuurverschilquote:Op dinsdag 6 juli 2010 17:12 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Ik erger me soms wel eens aan die toeter ja, daar geef ik je gelijk in. Wil niet meteen zeggen dat ik een onschuldig kind van 14 jaar wil omleggen omdat hij even plezier heeft met dat ding.
Weer een toeterblazer weg, juich ik alleen maar toe, het is verdomme geen cultuur om als een kip zonder kop de ganse dag op een toeter te staan blazen en je complete omgeving overlast te veroorzaken.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 17:07 schreef arucard het volgende:
[..]
Ik neem iemand die denkt dat men hier echt blij is met een dood kind niet serieus nee.
Jawel. Mijn, en die van anderen die geen overlast dulden.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 17:03 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
In geen enkel perspectief kan je dit als positief beschouwen.
Ik denk dat die prutsers bedoelen dat ondanks dat ze met 2-1 wonnen werden uitgeschakeld.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 17:12 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar Frankrijk verloor die wedstrijd. Bafana Bafana won met 2-1.
Gehele nieuwsbericht is nu dus dubieus.
Nee, en jij draagt veel bij aan de wereld...heb je al een middel tegen kanker uitgevonden of laat dat nog even op zich wachten?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 17:14 schreef fs180 het volgende:
[..]
Jawel. Mijn, en die van anderen die geen overlast dulden.
Want een middel tegen kanker uitvinden staat gelijk aan het op een toeter blazenquote:Op dinsdag 6 juli 2010 17:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee, en jij draagt veel bij aan de wereld...heb je al een middel tegen kanker uitgevonden of laat dat nog even op zich wachten?
Het zou zomaar doorslaggevend kunnen zijn .quote:Op dinsdag 6 juli 2010 17:55 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Want een middel tegen kanker uitvinden staat gelijk aan het op een toeter blazen
Dit nieuwsbericht is een hoax. Zuid-afrika had juist gewonnen met 2-1 van Frankrijk.quote:Het gruwelijke voorval gebeurde twee weken geleden na de WK-wedstrijd Frankrijk - Zuid-Afrika. De Bafana Bafana verloren met 2-1. "Maar dat maakte niet uit voor mijn zoon", zegt vader Sandile Cele. "Hij blies altijd op zijn vuvuzela, of z'n team nu won of verloor".
Begreep je m'n punt wel? Of ook niet?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 17:55 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Want een middel tegen kanker uitvinden staat gelijk aan het op een toeter blazen
Nee natuurlijk niet, kanker helpt mee aan een betere wereld, en dan moet ik daar een middel TEGEN maken?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 17:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Nee, en jij draagt veel bij aan de wereld...heb je al een middel tegen kanker uitgevonden of laat dat nog even op zich wachten?
Ik zou maar afkloppen als ik jou was.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 18:10 schreef fs180 het volgende:
[..]
Nee natuurlijk niet, kanker helpt mee aan een betere wereld, en dan moet ik daar een middel TEGEN maken?
Aldi heeft blijkbaar wel iets wat er sterk op lijktquote:Op dinsdag 6 juli 2010 16:14 schreef KhaZ het volgende:
Dat nieuwsbericht boeit me geen fuck maar ik wil graag weten of je nou al geregeld hebt dat die Winner Taco's weer gemaakt gaan worden door Ola?
UND?
Lijkt in de verre verste niet op the real thingquote:Op dinsdag 6 juli 2010 18:18 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Aldi heeft blijkbaar wel iets wat er sterk op lijkt
[ afbeelding ]
Ik heb ze op . Echt nietquote:Op dinsdag 6 juli 2010 18:20 schreef __Saviour__ het volgende:
Ik denk dat die caramel er toch wel op lijkt. Zelfde opbouw als de Winner Taco, maar dan driehoekig
Ah, dus als ik een half uurtje ga schreeuwen in je straat, dan verdien ik een kogel?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 17:14 schreef fs180 het volgende:
[..]
Jawel. Mijn, en die van anderen die geen overlast dulden.
Je buurman lastigvallen met een vuvuzela schijnt te werken.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 17:15 schreef Strani het volgende:
[..]
Geen poep sherlockquote:"Hij hield niet van het geluid van vuvuzela's", vervolgt vader Cele. "Ik denk dat hij daarom mijn zoon vermoord heeft".
Gewoon uit nieuwsgierigheid, maarre, hoe ernstig of maatschappij-gevoelig moet een issue eigenlijk liggen alvorens je als user 'verplicht' bent medeleven te tonen?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 16:44 schreef Winner_Taco het volgende:
[..]
Jezus man dit is FOK!
Ze hebben die wedstrijd wel gewonnen, maar ze waren wel uitgeschakeld, op doelsaldoquote:Op dinsdag 6 juli 2010 17:12 schreef Pinterman het volgende:
[..]
Ik weet niet hoor, maar Frankrijk verloor die wedstrijd. Bafana Bafana won met 2-1.
Gehele nieuwsbericht is nu dus dubieus.
Temeer omdat het de buurman is ..quote:Op dinsdag 6 juli 2010 16:55 schreef BaraCuda het volgende:
Dat die vent op borgtocht vrij is gekomen is helemaal vaag![]()
Ik dacht dat in nederland de rechtspraak krom was. maar dit slaat alles
Doodschieten begrijpelijk? De huid vol schelden is begrijpelijk, al betwijfel ik dat dat gehoord wordt na die herrie, een draai om de oren is begrijpelijk, 'per ongeluk' op dat ding gaan staan is begrijpelijk .. maar doodschieten?quote:Op woensdag 7 juli 2010 12:29 schreef Salvad0R het volgende:
Begrijpelijke reactie van buurman.
Ik heb laatst ook een groep ventjes uitgescholden die het normaal vonden om rond tien uur 's ochtends op die toeters te blazen. Midden in de nacht man.
Structureel willens en wetens geluidsoverlast veroorzaken, eigen schuldquote:Op woensdag 7 juli 2010 16:46 schreef moussie het volgende:
[..]
Doodschieten begrijpelijk? De huid vol schelden is begrijpelijk, al betwijfel ik dat dat gehoord wordt na die herrie, een draai om de oren is begrijpelijk, 'per ongeluk' op dat ding gaan staan is begrijpelijk .. maar doodschieten?
Precies mijn gedachte..quote:Op woensdag 7 juli 2010 16:50 schreef -Strawberry- het volgende:
Die reacties hier.
Ook als ze niet serieus zijn, zwaar triest. En als het wel serieus is, dan zijn er meer zwaar gestoorde mensen op deze planeet dan dat ik al dacht. En ja, ik heb ook een tyfushekel aan die vuvuzela's...![]()
Tuurlijk, dat is de cultuur, 14 jarigen om geluidsoverlast doorzeven met kogels.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 16:37 schreef DrDentz het volgende:
[..]
Je moet het ook in perspectief zijn. In dat land is het normaal om je buurjongetje te doorzeven met kogels als het geluid dat hij produceert je niet aanstaat. Kunnen wij wel raar opkijken en elitair gaan doen, maar zo is de cultuur.
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 17:03 schreef Ascendancy het volgende:
[..]
In geen enkel perspectief kan je dit als positief beschouwen.
Als je niet tegen de herrie van kinderen kan ga je maar in een hutje op de hei wonen of zo, je gaat toch geen kinderen doodschieten terwijl ze doen wat voor hun normaal is .. herrie makenquote:Op woensdag 7 juli 2010 16:49 schreef fs180 het volgende:
[..]
Structureel willens en wetens geluidsoverlast veroorzaken, eigen schuld
Precies, als overlast cultuur is, is het verhelpen van die overlast ook gewoon cultuurquote:Op woensdag 7 juli 2010 17:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat is de cultuur, 14 jarigen om geluidsoverlast doorzeven met kogels.
Als iedereen elkaar daar doodschiet bij een kleine ergernis dan waren er geen mensen meer.
Nee, anti-cultuur.quote:Op woensdag 7 juli 2010 17:05 schreef fs180 het volgende:
[..]
Precies, als overlast cultuur is, is het verhelpen van die overlast ook gewoon cultuur
Idd, die vent was daar net komen wonen.quote:Op woensdag 7 juli 2010 17:04 schreef moussie het volgende:
[..]
Als je niet tegen de herrie van kinderen kan ga je maar in een hutje op de hei wonen of zo, je gaat toch geen kinderen doodschieten terwijl ze doen wat voor hun normaal is .. herrie maken
ooh, vandaar dat die buurman op borg vrij is gelaten, kan vader het laatste culturele puntje op de i zettenquote:Op woensdag 7 juli 2010 17:05 schreef fs180 het volgende:
[..]
Precies, als overlast cultuur is, is het verhelpen van die overlast ook gewoon cultuur
hehe, met z'n allen in een kringetje om het huis heen staan, en in ploegendienst, 24/7quote:Op woensdag 7 juli 2010 17:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Idd, die vent was daar net komen wonen.
Hopelijk gaat nu die hele buurt de hele dag door met vuvuzela's aan de haal.
Afrika hè.quote:Op woensdag 7 juli 2010 17:00 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Tuurlijk, dat is de cultuur, 14 jarigen om geluidsoverlast doorzeven met kogels.
Als iedereen elkaar daar doodschiet bij een kleine ergernis dan waren er geen mensen meer.
quote:Op woensdag 7 juli 2010 17:07 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Idd, die vent was daar net komen wonen.
Hopelijk gaat nu die hele buurt de hele dag door met vuvuzela's aan de haal.
kom nou zeg, die gefrustreerde eikel kon gewoon niet tegen de uitschakeling van Zuid-Afrika, en daarom moest het kind dat ontgelden .. heeft niets met overlast te maken, die dingen horen er toch bij in die cultuur?quote:Op woensdag 7 juli 2010 17:44 schreef fs180 het volgende:
[..]
![]()
wij wonen hier langer dus wij mogen wel overlast veroorzaken?![]()
ooh, en dan maak je maar het kind kapot? Als je nou die toeter kapot maakt, dat zou terecht zijnquote:Op woensdag 7 juli 2010 23:56 schreef SharQueDo het volgende:
En terecht. Kuttoeters zijn het.
Je moet een probleem altijd aanpakken bij de bron zeggen ze toch? Die toeters zijn een oorzaak, het kind blijft de bronquote:Op donderdag 8 juli 2010 00:20 schreef moussie het volgende:
[..]
ooh, en dan maak je maar het kind kapot? Als je nou die toeter kapot maakt, dat zou terecht zijn
mwah, dan toch eerder de producent van die toeter .. dat is de bron, als die die dingen niet maakt kan er helemaal niemand op toeterenquote:Op donderdag 8 juli 2010 00:43 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Je moet een probleem altijd aanpakken bij de bron zeggen ze toch? Die toeters zijn een oorzaak, het kind blijft de bron
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |