abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 juli 2010 @ 17:45:28 #51
307021 Samson_en_Gert
Moest kloppen, bel doet t niet
pi_83731829
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 16:49 schreef Holograph het volgende:

[..]

Hmmm.. GroenLinks ministers: Tara Singh Varma op Volksgezondheid, Weinand Duyvendak op economische zaken en Paul Rosenmöller op OC&W. Ja ik zit nu al te wachten op het nieuwe kabinet.

Even een zijlijntje, waarom zijn GroenLinkser J.I geen tokkie's als ze op een partij stemmen die dit soort personen in haar partij heeft zitten?
Femke Halsema op Justitie. Krijgt iedereen die de wet overtreedt een dikke 'foei' en een knuffel van Femke. 'En niet meer doen hè?'

Ik wil wel een knuffel van Femke, maar ik ben te braaf om de wet te overtreden.
"There's room at the top they are telling you still,
But first you must learn how to smile as you kill,
If you want to be like the folks on the hill.", John Lennon
  dinsdag 6 juli 2010 @ 18:02:01 #52
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_83732442
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 17:25 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Het zit je wel heel diep hè?
Als dit potentiële ministers zijn... Oke Tara Singh Varma misschien niet, die heeft het al veelte bont gemaakt, maar Paul Rosenmöller zou goed kunnen.
quote:
Verder dit:
[..]
quote:
Eerder deze maand bleek uit de vierde voortgangsrapportage terrorismebestrijding al dat de radicalisering van moslims een steeds groter probleem wordt in Nederland. De ministers Piet Hein Donner (CDA) van Justitie en Johan Remkes (VVD) van Binnenlandse Zaken noemden de ideologische beïnvloeding van de gematigde moslims een ‘zorgelijke ontwikkeling’
Remkes en Donner maken zich zorgen om hetzelfde waar de PVV zich ook zorgen om maakt. Zijn Donner en Remkes nu ook tokkie's omdat ze het een zorgelijke ontwikkeling vinden (Kurz und gut: Zijn ze nu tokkie's omdat ze het probleem niet loochen )? En zie jij Femke Halsema, Cohen of Pechtold hier ooit een oplossing voor vinden? Nee, zij zien dit als een verrijking voor onze cultuur.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 18:32:04 #53
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_83733427
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 17:34 schreef Kremers het volgende:
Weet je wat het voordeel van Nederland in de halve finale is? Niemand besteedt meer aandacht aan het gezwam van die Wilders

Duurde het WK nu maar 4 jaar....
!
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_83734121
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 13:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
Links of rechts, die Tjeenk Willink heeft toch gewoon gelijk ? De toekomst voor Nederland ligt in Europa, en niemand mag discrimineren.
Inderdaad.

Een zeer wijs man
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_83734224
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 17:43 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het lijkt anders ook verdomde goed te werken bij zijn achterban. Die steunen hem onvoorwaardelijk.
Tja die achterban, dan heb je het ook ergens over
  dinsdag 6 juli 2010 @ 19:06:08 #56
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_83734584
Tjeenk Willink lijkt minister Cohen al uit te sluiten: .
quote:
Afspraken over de eisen waaraan de bewindslieden, individueel en collectief, moeten
voldoen, waaronder financieel-economische geletterdheid. Daarbij ware te bedenken dat
wanneer er meer ruimte wordt gelaten aan de Kamer, ervaren Kamerleden meer dan ooit
in de Kamer zelf nodig zijn, al was het maar om de invloed van ambtenaren,
belangengroepen en adviseurs terug te dringen.
  Moderator dinsdag 6 juli 2010 @ 19:11:20 #57
249559 crew  Lavenderr
pi_83734767
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 18:55 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja die achterban, dan heb je het ook ergens over

Wat een arrogantie toch
Je kent vast het spreekwoord: ' hoogmoed komt voor de val' wel?
Of 'de huid niet verkopen voor de beer geschoten is'?
pi_83734956
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 19:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat een arrogantie toch
Is het arrogantie? Je kan het zo noemen. Ik vind de bewuste domheid van vele PVV-stemmers anders van arrogantie getuigen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_83735026
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 18:02 schreef Holograph het volgende:
Remkes en Donner maken zich zorgen om hetzelfde waar de PVV zich ook zorgen om maakt. Zijn Donner en Remkes nu ook tokkie's omdat ze het een zorgelijke ontwikkeling vinden (Kurz und gut: Zijn ze nu tokkie's omdat ze het probleem niet loochen )? En zie jij Femke Halsema, Cohen of Pechtold hier ooit een oplossing voor vinden? Nee, zij zien dit als een verrijking voor onze cultuur.
Remkes en Donner, welk jaar was dat rapport - beste Holograph. En volgens mij vinden deze Remkes en Donner vooral de radicalisatie zorgelijk - niet het bestaan van hoofddoekjes, de Koran, moskeeen of uberhaupt moslims. Dat is een groot verschil met waar de PVV zich zorgen om maakt.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator dinsdag 6 juli 2010 @ 19:23:48 #60
249559 crew  Lavenderr
pi_83735211
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 19:16 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Is het arrogantie? Je kan het zo noemen. Ik vind de bewuste domheid van vele PVV-stemmers anders van arrogantie getuigen.

Ja, ik vind schelden of neerbuigend praten over mensen die anders stemmen dan jij getuigen van arrogantie. Dan waant men zich moreel superieur.
pi_83735243
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 19:11 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wat een arrogantie toch
Nou hoe al die lui blindelings achter de grote leider aanhuppelen vind ik gewoon koddig .
pi_83735315
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 19:23 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, ik vind schelden of neerbuigend praten over mensen die anders stemmen dan jij getuigen van arrogantie. Dan waant men zich moreel superieur.
De meeste PVV-stemmers wanen zich anders eveneens moreel superieur als het gaat om moslims of de Islam. Daar zie ik je nog geen moeite mee hebben. Feitelijk zorgt Duke er dus voor dat de mensen die zich superieur wanen, weer even met beide benen op de grond terecht komen.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator dinsdag 6 juli 2010 @ 19:29:24 #63
249559 crew  Lavenderr
pi_83735434
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 19:26 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

De meeste PVV-stemmers wanen zich anders eveneens moreel superieur als het gaat om moslims of de Islam. Daar zie ik je nog geen moeite mee hebben. Feitelijk zorgt Duke er dus voor dat de mensen die zich superieur wanen, weer even met beide benen op de grond terecht komen.

Oh, wat geweldig dan van Du-ke , daar zullen de mensen die zich aangesproken voelen blij mee zijn
pi_83735487
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 19:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oh, wat geweldig dan van Du-ke , daar zullen de mensen die zich aangesproken voelen blij mee zijn
Of ze er blij mee zijn, dat moeten ze zelf weten. Ik ben ook niet blij als ik allerlei verhaaltjes hoor over Marokkanen, maar goed, daar moet je maar mee leren leven he.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator dinsdag 6 juli 2010 @ 19:31:46 #65
249559 crew  Lavenderr
pi_83735516
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 19:30 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Of ze er blij mee zijn, dat moeten ze zelf weten. Ik ben ook niet blij als ik allerlei verhaaltjes hoor over Marokkanen, maar goed, daar moet je maar mee leren leven he.

Ja hoor, is ook zo.
pi_83735802
Geert Wilders die iemand anti-democratisch noemt
"When Jesus promised us the resurrection of the dead....I thought he had something a little different in mind."
  dinsdag 6 juli 2010 @ 20:01:38 #67
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_83736593
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 19:18 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Remkes en Donner, welk jaar was dat rapport - beste Holograph. En volgens mij vinden deze Remkes en Donner vooral de radicalisatie zorgelijk - niet het bestaan van hoofddoekjes, de Koran, moskeeen of uberhaupt moslims. Dat is een groot verschil met waar de PVV zich zorgen om maakt.
Onderzoek kwam uit 2006, dus vrij recent.

Als de helft van de Marokkanen westerse waarden verwerpen, en nog eens 7% zegt zijn/haar geloof te willen verdedigen met geweld, zie ik dat ook als een potentiële dreiging. Vooralsnog is de PVV de enige partij die dit probleem erkent. En de ideologische beïnvloeding komt juist door de Koran, en het dragen van hoofddoekjes zorgt m.i. indirect voor radicalisering. Als ik door Den Bosch fietst, zie ik nooit een vrouw met een hoofddoekje praten met een vrouw zonder hoofddoekje. Dat zorgt voor ongewenste sociale cohesie, en kan ook leiden tot radicalisering als deze vrouwen nooit in aanraking komt met 'Westerlingen'.

Maar op dit moment is de Islam geen directe dreiging, maar het kan in de toekomst wel een potentiële dreiging vormen. In 1997 was nog minder dan 3% van de bevolking Moslim, op dit moment is dat ruim 5%, en als dat aantal blijft groeien, vind ik het geen rare conclusie dat het een bedreiging kan vormen.

In Turkije, een van de meest seculiere landen ter wereld, lukt het ze niet om een normale democratie op te bouwen, dankzij de Islam. En in de rest van de Islamitische landen zijn het voornamelijk theocratieën waar je liever (in Westers oogpunt) niet wilt wonen. Waarom zou dit proces in Nederland anders gaan dan in het buitenland?

Maar natuurlijk heeft ieder volk het recht op een eigen cultuur. Als de inwoners van Iran willen dat Iran een theocratie is, is dat hun goedrecht. Als het daar normaal is om vrouwen te discrimineren (<- in Westers oogpunt is dat discrimineren), dan moeten wij daarmee leven.

Maar dat wilt niet zeggen dat dat in Nederland ook zo moet zijn, maar het gebeurd wel: Gescheiden inburgeringscursussen, gescheiden zwemmen, blijf-van-mijn-lijf huizen etc.
pi_83737453
Je argumenten zijn keer op keer verworpen. Ik begrijp niet waarom jij zo doodleuk in herhaling lijkt te vallen. Je haalt een rapport uit 2006 aan. De jongste veiligheidsrapporten spreken over een daling van dreiging vanuit salafisten en andere radicale groepen. Vooralsnog zie ik in je betoog alleen losse flodders met zelf verzonnen linkjes naar de Islam en/of moslims. De dreiging van de Islam zie jij gewoon puur in het aantal moslims, niet meer niet minder. Je wil geen moslims, je wilt hen gewoon niet. Zeg dat dan, in plaats van er zo omheen te draaien.

Er is geen enkele ratio te bespeuren in je retoriek, alleen maar angst. Angst waar Wilders op teert.
Allah Al Watan Al Malik
pi_83744558
Ik vond het een inspirerend stuk van Tjeenk Willink.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 23:17:54 #70
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_83745378
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 20:27 schreef Mutant01 het volgende:
Je argumenten zijn keer op keer verworpen. Ik begrijp niet waarom jij zo doodleuk in herhaling lijkt te vallen. Je haalt een rapport uit 2006 aan. De jongste veiligheidsrapporten spreken over een daling van dreiging vanuit salafisten en andere radicale groepen. Vooralsnog zie ik in je betoog alleen losse flodders met zelf verzonnen linkjes naar de Islam en/of moslims. De dreiging van de Islam zie jij gewoon puur in het aantal moslims, niet meer niet minder. Je wil geen moslims, je wilt hen gewoon niet. Zeg dat dan, in plaats van er zo omheen te draaien.

Er is geen enkele ratio te bespeuren in je retoriek, alleen maar angst. Angst waar Wilders op teert.
Nee, ik constateer dat in landen zoals Saoudi Arabië de verhouding kerk en staat dramatisch is, en dat zie ik als een groot gevaar voor de Nederlandse waarden en normen. Ook in Turkije is bijna de helft van de Moslims anti-seculier, terwijl dat wel een land is wat kans maakt om in de EU te komen. En dan vraag ik jou waarom dat dit niet in Nederland kan gebeuren? Want natuurlijk is het zo dat wanneer er meer Moslims komen de invloed van hen groter wordt. En is sociale cohesie onder Moslims geen basis voor radicalisme? En laatst weer: In Amsterdam zijn er wijken waar Joden gewoon niet kunnen komen, dankzij de Islam. En wanneer heeft is er nog een keer zo'n onderzoek gedaan naar radicalisering onder Moslims? Niet. Kabinet Balkende IV wilde het niet weten. De uitkomsten konden alleen maar negatief zijn.

En ten tweede probeerde je mijn argument over de Scheiding tussen Kerk en Staat onderuit te halen door te stellen dat Ayatollah's niet representatief waren voor alle Moslims. Dat ben ik met je eens, maar dat doet niets af aan het feit dat het in bijna alle Islamitische landen 1 grote chaos is, mede dankzij de verhouding Kerk en Staat.

[ Bericht 2% gewijzigd door Holograph op 06-07-2010 23:30:11 ]
  woensdag 7 juli 2010 @ 00:02:36 #71
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_83747540
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 23:17 schreef Holograph het volgende:

[..]

Nee, ik constateer dat in landen zoals Saoudi Arabië de verhouding kerk en staat dramatisch is, en dat zie ik als een groot gevaar voor de Nederlandse waarden en normen. Ook in Turkije is bijna de helft van de Moslims anti-seculier, terwijl dat wel een land is wat kans maakt om in de EU te komen. En dan vraag ik jou waarom dat dit niet in Nederland kan gebeuren? Want natuurlijk is het zo dat wanneer er meer Moslims komen de invloed van hen groter wordt. En is sociale cohesie onder Moslims geen basis voor radicalisme? En laatst weer: In Amsterdam zijn er wijken waar Joden gewoon niet kunnen komen, dankzij de Islam. En wanneer heeft is er nog een keer zo'n onderzoek gedaan naar radicalisering onder Moslims? Niet. Kabinet Balkende IV wilde het niet weten. De uitkomsten konden alleen maar negatief zijn.

En ten tweede probeerde je mijn argument over de Scheiding tussen Kerk en Staat onderuit te halen door te stellen dat Ayatollah's niet representatief waren voor alle Moslims. Dat ben ik met je eens, maar dat doet niets af aan het feit dat het in bijna alle Islamitische landen 1 grote chaos is, mede dankzij de verhouding Kerk en Staat.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 7 juli 2010 @ 00:04:06 #72
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_83747608
Ik mag het vast niet zeggen, maar: dat Geert Wilders niet moe van zichzelf wordt...
pi_83747755
Echt ongelooflijk dat ieder topic tegenwoordig een soort pro- en contra PVV/Islam etc. is. Terwijl er wel meer en belangrijke vraagstukken zijn.
  woensdag 7 juli 2010 @ 00:07:47 #74
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_83747787
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 00:07 schreef Toad het volgende:
Echt ongelooflijk dat ieder topic tegenwoordig een soort pro- en contra PVV/Islam etc. is. Terwijl er wel meer en belangrijke vraagstukken zijn.
  woensdag 7 juli 2010 @ 00:09:53 #75
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_83747900
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 00:07 schreef Toad het volgende:
Komt mede door de plotselinge focus op "winnaars", die er eerder nooit geweest is..
Blijkt steeds meer "waan van de dag en niet op politieke tenen trappen"-politiek.
Waanzin wat mij betreft...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')