Femke Halsema op Justitie. Krijgt iedereen die de wet overtreedt een dikke 'foei' en een knuffel van Femke.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 16:49 schreef Holograph het volgende:
[..]
Hmmm.. GroenLinks ministers: Tara Singh Varma op Volksgezondheid, Weinand Duyvendak op economische zaken en Paul Rosenmöller op OC&W. Ja ik zit nu al te wachten op het nieuwe kabinet.
Even een zijlijntje, waarom zijn GroenLinkser J.I geen tokkie's als ze op een partij stemmen die dit soort personen in haar partij heeft zitten?
Als dit potentiële ministers zijn... Oke Tara Singh Varma misschien niet, die heeft het al veelte bont gemaakt, maar Paul Rosenmöller zou goed kunnen.quote:
quote:Verder dit:
[..]
Remkes en Donner maken zich zorgen om hetzelfde waar de PVV zich ook zorgen om maakt. Zijn Donner en Remkes nu ook tokkie's omdat ze het een zorgelijke ontwikkeling vinden (Kurz und gut: Zijn ze nu tokkie's omdat ze het probleem niet loochenquote:Eerder deze maand bleek uit de vierde voortgangsrapportage terrorismebestrijding al dat de radicalisering van moslims een steeds groter probleem wordt in Nederland. De ministers Piet Hein Donner (CDA) van Justitie en Johan Remkes (VVD) van Binnenlandse Zaken noemden de ideologische beïnvloeding van de gematigde moslims een ‘zorgelijke ontwikkeling’
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 17:34 schreef Kremers het volgende:
Weet je wat het voordeel van Nederland in de halve finale is? Niemand besteedt meer aandacht aan het gezwam van die Wilders
Duurde het WK nu maar 4 jaar....
Inderdaad.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 13:20 schreef LangeTabbetje het volgende:
Links of rechts, die Tjeenk Willink heeft toch gewoon gelijk ? De toekomst voor Nederland ligt in Europa, en niemand mag discrimineren.
Tja die achterban, dan heb je het ook ergens overquote:Op dinsdag 6 juli 2010 17:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het lijkt anders ook verdomde goed te werken bij zijn achterban. Die steunen hem onvoorwaardelijk.
quote:Afspraken over de eisen waaraan de bewindslieden, individueel en collectief, moeten
voldoen, waaronder financieel-economische geletterdheid. Daarbij ware te bedenken dat
wanneer er meer ruimte wordt gelaten aan de Kamer, ervaren Kamerleden meer dan ooit
in de Kamer zelf nodig zijn, al was het maar om de invloed van ambtenaren,
belangengroepen en adviseurs terug te dringen.
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 18:55 schreef du_ke het volgende:
[..]
Tja die achterban, dan heb je het ook ergens over
Is het arrogantie? Je kan het zo noemen. Ik vind de bewuste domheid van vele PVV-stemmers anders van arrogantie getuigen.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 19:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat een arrogantie toch
Je kent vast het spreekwoord: ' hoogmoed komt voor de val' wel?
Of 'de huid niet verkopen voor de beer geschoten is'?
Remkes en Donner, welk jaar was dat rapport - beste Holograph. En volgens mij vinden deze Remkes en Donner vooral de radicalisatie zorgelijk - niet het bestaan van hoofddoekjes, de Koran, moskeeen of uberhaupt moslims. Dat is een groot verschil met waar de PVV zich zorgen om maakt.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 18:02 schreef Holograph het volgende:
Remkes en Donner maken zich zorgen om hetzelfde waar de PVV zich ook zorgen om maakt. Zijn Donner en Remkes nu ook tokkie's omdat ze het een zorgelijke ontwikkeling vinden (Kurz und gut: Zijn ze nu tokkie's omdat ze het probleem niet loochen)? En zie jij Femke Halsema, Cohen of Pechtold hier ooit een oplossing voor vinden? Nee, zij zien dit als een verrijking voor onze cultuur.
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 19:16 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Is het arrogantie? Je kan het zo noemen. Ik vind de bewuste domheid van vele PVV-stemmers anders van arrogantie getuigen.
Nou hoe al die lui blindelings achter de grote leider aanhuppelen vind ik gewoon koddigquote:Op dinsdag 6 juli 2010 19:11 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wat een arrogantie toch
Je kent vast het spreekwoord: ' hoogmoed komt voor de val' wel?
Of 'de huid niet verkopen voor de beer geschoten is'?
De meeste PVV-stemmers wanen zich anders eveneens moreel superieur als het gaat om moslims of de Islam. Daar zie ik je nog geen moeite mee hebben. Feitelijk zorgt Duke er dus voor dat de mensen die zich superieur wanen, weer even met beide benen op de grond terecht komen.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 19:23 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, ik vind schelden of neerbuigend praten over mensen die anders stemmen dan jij getuigen van arrogantie. Dan waant men zich moreel superieur.
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 19:26 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
De meeste PVV-stemmers wanen zich anders eveneens moreel superieur als het gaat om moslims of de Islam. Daar zie ik je nog geen moeite mee hebben. Feitelijk zorgt Duke er dus voor dat de mensen die zich superieur wanen, weer even met beide benen op de grond terecht komen.
Of ze er blij mee zijn, dat moeten ze zelf weten. Ik ben ook niet blij als ik allerlei verhaaltjes hoor over Marokkanen, maar goed, daar moet je maar mee leren leven he.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 19:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh, wat geweldig dan van Du-ke , daar zullen de mensen die zich aangesproken voelen blij mee zijn
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 19:30 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Of ze er blij mee zijn, dat moeten ze zelf weten. Ik ben ook niet blij als ik allerlei verhaaltjes hoor over Marokkanen, maar goed, daar moet je maar mee leren leven he.
Onderzoek kwam uit 2006, dus vrij recent.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 19:18 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Remkes en Donner, welk jaar was dat rapport - beste Holograph. En volgens mij vinden deze Remkes en Donner vooral de radicalisatie zorgelijk - niet het bestaan van hoofddoekjes, de Koran, moskeeen of uberhaupt moslims. Dat is een groot verschil met waar de PVV zich zorgen om maakt.
Nee, ik constateer dat in landen zoals Saoudi Arabië de verhouding kerk en staat dramatisch is, en dat zie ik als een groot gevaar voor de Nederlandse waarden en normen. Ook in Turkije is bijna de helft van de Moslims anti-seculier, terwijl dat wel een land is wat kans maakt om in de EU te komen. En dan vraag ik jou waarom dat dit niet in Nederland kan gebeuren? Want natuurlijk is het zo dat wanneer er meer Moslims komen de invloed van hen groter wordt. En is sociale cohesie onder Moslims geen basis voor radicalisme? En laatst weer: In Amsterdam zijn er wijken waar Joden gewoon niet kunnen komen, dankzij de Islam. En wanneer heeft is er nog een keer zo'n onderzoek gedaan naar radicalisering onder Moslims? Niet. Kabinet Balkende IV wilde het niet weten. De uitkomsten konden alleen maar negatief zijn.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 20:27 schreef Mutant01 het volgende:
Je argumenten zijn keer op keer verworpen. Ik begrijp niet waarom jij zo doodleuk in herhaling lijkt te vallen. Je haalt een rapport uit 2006 aan. De jongste veiligheidsrapporten spreken over een daling van dreiging vanuit salafisten en andere radicale groepen. Vooralsnog zie ik in je betoog alleen losse flodders met zelf verzonnen linkjes naar de Islam en/of moslims. De dreiging van de Islam zie jij gewoon puur in het aantal moslims, niet meer niet minder. Je wil geen moslims, je wilt hen gewoon niet. Zeg dat dan, in plaats van er zo omheen te draaien.
Er is geen enkele ratio te bespeuren in je retoriek, alleen maar angst. Angst waar Wilders op teert.
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 23:17 schreef Holograph het volgende:
[..]
Nee, ik constateer dat in landen zoals Saoudi Arabië de verhouding kerk en staat dramatisch is, en dat zie ik als een groot gevaar voor de Nederlandse waarden en normen. Ook in Turkije is bijna de helft van de Moslims anti-seculier, terwijl dat wel een land is wat kans maakt om in de EU te komen. En dan vraag ik jou waarom dat dit niet in Nederland kan gebeuren? Want natuurlijk is het zo dat wanneer er meer Moslims komen de invloed van hen groter wordt. En is sociale cohesie onder Moslims geen basis voor radicalisme? En laatst weer: In Amsterdam zijn er wijken waar Joden gewoon niet kunnen komen, dankzij de Islam. En wanneer heeft is er nog een keer zo'n onderzoek gedaan naar radicalisering onder Moslims? Niet. Kabinet Balkende IV wilde het niet weten. De uitkomsten konden alleen maar negatief zijn.
En ten tweede probeerde je mijn argument over de Scheiding tussen Kerk en Staat onderuit te halen door te stellen dat Ayatollah's niet representatief waren voor alle Moslims. Dat ben ik met je eens, maar dat doet niets af aan het feit dat het in bijna alle Islamitische landen 1 grote chaos is, mede dankzij de verhouding Kerk en Staat.
quote:Op woensdag 7 juli 2010 00:07 schreef Toad het volgende:
Echt ongelooflijk dat ieder topic tegenwoordig een soort pro- en contra PVV/Islam etc. is. Terwijl er wel meer en belangrijke vraagstukken zijn.
Komt mede door de plotselinge focus op "winnaars", die er eerder nooit geweest is..quote:Op woensdag 7 juli 2010 00:07 schreef Toad het volgende:
Echt ongelooflijk dat ieder topic tegenwoordig een soort pro- en contra PVV/Islam etc. is. Terwijl er wel meer en belangrijke vraagstukken zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |