abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 14 juli 2010 @ 22:40:38 #151
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_84069653
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 07:49 schreef Aventura het volgende:

[..]

Als je alleen Evy zat bent maar niet een schema op zich, zijn er ook wel andere mp3's met een schema. PM maar als je die wilt. Als je een iPod hebt vind je in de itunes store tientallen schema's.
Bedankt voor het aanbod. Ga het voorlopig even zonder schema of muziek proberen. De stilte heeft ook wel wat (ik loop in een polder/natuurgebied) en ben me minder bewust van de tijd. Met liedjes zit ik zo af te tellen...

Heb het idee dat ik dicht tegen de 5km aanzit wel. Ben alleen erg inconsistent - de ene dag haal ik mijn doel makkelijk, de andere dag weer niet. Kan ook zijn omdat ik ook krachttraining met m'n benen doe op sommige dagen tussen het rennen in... Ach ja.
Ik wens je een dolfijne dag
pi_84072382
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 22:09 schreef Brighteyes het volgende:
Evy15 zit er op!
2-4-5-6-7
Ik vond hem best pittig, maar heb toch volgehouden!

En ik heb er nu eens op gelet en idd zijn het wel aardig standaardzinnetjes van Evy.
En veel dezelfde muziek...
Nou ja goed, 0-5 maar eens afmaken en dan verder zien.
Kijken of ik iets gefixt krijg op mijn android telefoon.
Kun je wat voorbeeldjes geven van nummers die in dit programma worden gebruikt?
Ik luister toch wel mijn eigen muziek maar ben wel benieuwd.
Go hard or go home
  woensdag 14 juli 2010 @ 23:46:49 #153
245594 Pinterman
Luis in de pels
pi_84072692
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 23:38 schreef Noek het volgende:

[..]

Kun je wat voorbeeldjes geven van nummers die in dit programma worden gebruikt?
Ik luister toch wel mijn eigen muziek maar ben wel benieuwd.
Ik wens je een dolfijne dag
  woensdag 14 juli 2010 @ 23:49:52 #154
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_84072983
Ah leuk, thanks. Even luisteren!
Go hard or go home
pi_84073356
Ik liep altijd 8,5km 3x in de week, nu sinds twee/drie weken niet meer gelopen vanwege het warme weer. Ik ga morgen weer maar ik ben nu aan het twijfelen om gewoon weer lekker mijn normale 7 of 8,5km te lopen op hartslag +/- 170 of toch maar eens zo'n schema te gaan lopen... Advies?
pi_84074085
Vandaag in de stortregen gelopen, was wel heerlijk in het begin. Op een gegeven moment was het te erg, sterke windvlagen en al. Helemaal zeiknat geworden, had al voor een kortere route gekozen, maar die heb ik op 1 km van de finish moeten onderbreken.

Dan maar rustig naar huis gewandeld in de regen
  donderdag 15 juli 2010 @ 00:31:42 #158
67670 Skv
Cynist.
pi_84074548
quote:
Als ik 'm hoor gaan mijn nekharen alweer overeind staan. Wat een klotemuziek zit daar bij zeg. !
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_84074652
Nummers waar ik erg lekker op loop:
In het kort, alles met een lekkere beat en een tempo van rond de 130-140 bpm

pi_84077621
Ik ben echt ernstig, ernstig gedemotiveerd zeg. Deels door het warme weer, deels door andere zaken, geen idee hoe ik eruit kom. Waarschijnlijk "gewoon" gaan natuurlijk. Blech.
  donderdag 15 juli 2010 @ 08:48:38 #161
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_84078298
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 00:35 schreef dyna18 het volgende:

Die eerste heeft meteen 10 pluspunten door het land waar de clip is opgenomen
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  donderdag 15 juli 2010 @ 08:54:04 #162
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_84078376
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 08:00 schreef KingOfMars het volgende:
Ik ben echt ernstig, ernstig gedemotiveerd zeg. Deels door het warme weer, deels door andere zaken, geen idee hoe ik eruit kom. Waarschijnlijk "gewoon" gaan natuurlijk. Blech.

Ja, dat zou m'n advies zijn ja, maar ja... doe het maar eens...
  donderdag 15 juli 2010 @ 08:56:37 #163
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_84078420
Noek, ik ben heel slecht met namen en nummers.
quote:

Idd deze komt heel vaak langs. Loopt heerlijk hoor, maar wordt wel een beetje vervelend zeg maar.
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 00:35 schreef dyna18 het volgende:

Nice! Nu nog op mijn telefoon zien te krijgen maar dat komt vast wel een keer goed.
pi_84081791
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 08:00 schreef KingOfMars het volgende:
ik heb hetzelfde probleem
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_84081865
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 11:02 schreef progje het volgende:

[..]

ik heb hetzelfde probleem
Heb mezelf voorgenomen om vanavond tóch te gaan. Gewoon ff proberen hoe het gaat en hopen op een goede afloop die weer lekker motiveert om door te zetten.
  donderdag 15 juli 2010 @ 11:07:24 #166
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_84081948
Kom op. Jullie kunnen het.
Ik ben juist gemotiveerder dan ooit! Ik heb ook een mooi evenwicht gevonden in mijn schema. Ik ren nu op woensdag en op zaterdag of zondag. Eerder probeerde ik het schema aan te houden en om de dag te lopen, maar daar werd ik alleen maar onrustig en gestresst van. Met een drukke baan en werkdagen van 9 uur (van half 8 tot 7 uur van huis) kan ik het gewoon niet opbrengen. Ik merk dat ik met 2x per week lopen ook opbouw. Zometeen ga ik 8/8 lopen. Ik ben benieuwd of ik het aankan.
pi_84081992
Ja, dat is mijn probleem ook een beetje... 3x in de week is een beetje te veel...
Lange werkdagen, onregelmatig leven ook... dat maakt het allemaal wat ingewikkelder...

Misschien wel een slim plan, 2x in de week, dat is altijd nog beter dan helemaal niet!

thnx, voor deze simpele tip
pi_84082077
Wat ook wel helpt is het gewoon in je agenda te zetten. Soort van. Psychologisch gezien dan. .

Ach, in essentie ben ik gewoon een lui varken en soms heeft die kant de overhand, soms heeft de (kleine) sportieveling in mij de overhand en zo blijft dat in balans he.
pi_84082145
nou ik heb dan vandaag toevallig een dag vrij .. dus ik ga zo maar even rennen, het is wel behoorlijk afgekoeld, dus dat excuus is ook weg
  donderdag 15 juli 2010 @ 11:13:11 #170
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_84082172
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 11:08 schreef progje het volgende:
Ja, dat is mijn probleem ook een beetje... 3x in de week is een beetje te veel...
Lange werkdagen, onregelmatig leven ook... dat maakt het allemaal wat ingewikkelder...

Misschien wel een slim plan, 2x in de week, dat is altijd nog beter dan helemaal niet!

thnx, voor deze simpele tip
YW! Het is voor mij 't verschil tussen 'dat moet ook nog' en 'leuk, ik mag weer'.
  donderdag 15 juli 2010 @ 11:50:12 #171
153189 Viper86
Hakuna matata
pi_84083607
Hoe ik sporten een beetje zie is dat ik het een vast onderdeel van m'n leven heb gemaakt. Net als slapen, eten en zoiets simpels als naar de wc gaan. Ik heb ook niet elke keer even veel zin om te gaan sporten, maar als ik het niet doe "mis" ik iets in m'n dagritme. Net als wanneer ik niet slaap of eet.

Oké, als je niet sport merk je daar misschien niet zo snel iets van dan wanneer je niet eet of drinkt, maar toch is het voor mij op deze manier wel gemakkelijker vol te houden.
Nothing is what it seems
pi_84086107
pfff...

heb het (net) overleefd

2, 4, 5, 6, 7 min was de bedoeling (met 2 minuten wandelen er tussen)

bij de laatste 7 kreeg ik echt mega zijsteek, ben toen na 3 min gestopt ofzo, gewandeld tot het over was...
toen nog 1x 7 en 1x 4 minuten
pi_84095086
@Lemonlime & E.T.: ik heb gisteren avond ook na de regen gelopen, heerlijk! Was echt vlak na de zware buien (blij met buienradar.nl, zonder had ik niet zo snel weg durven gaan, soms zit er nog zo'n bui achter). Heeeeeeel veel plassen in het bos, eerste stuk echt heel veel door het water lopen spetteren. Maar ik ken die paden goed dus wist waar ik op moest letten voor kuilen & waar ik gewoon door kon spetteren, leuk! En best wel bijzonder, zoveel water zal ik vast niet snel nog eens meemaken. Daarna een stuk fietspad/asfaltweg, was ook lekker zo met de temperatuur en frisse natte lucht, toen nog een klein stukje door het bos gewoon omdat ik nieuwsgierig was hoeveel water er nog zou staan. 3/4 was al weer weggezakt!
  donderdag 15 juli 2010 @ 16:29:50 #174
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_84096012
Bij mij ging het ook weer goed. Twee x 8 minuten met 5 minuten wandelen. Heb alleen de wandelpauze iets verlengd omdat ik net op een stuk was dat flinke tegenwind had. Zo'n bikkel ben ik nou ook weer niet
pi_84100835
Ben ik weer! Op vakantie geweest en 3 weken niet kunnen lopen...

Vandaag dus maar weer even voorzichtig proberen. Ik ga nu het schema van Renate Wennemars volgen van 5-10 kilometer, dat is lekker gevarieerd en begint rustig. De eerste training:

5 min inlopen
5 keer 2 minuten lopen met steeds 1 minuut wandelen tussendoor
5 min uitlopen
= 25 min in totaal

Ging wel ok, merkte wel dat mijn conditie wat is afgezwakt, maar heb er wel vertrouwen in dit snel te kunnen opbouwen. Het was ook best warm, en kreeg al snel een rood hoofd, maar moe was ik niet en mijn benen voelde goed.

Vanaf nu weer 3 keer in de week trainen, dan loop ik eind Augustus de 10 kilometer

Ik ga jullie verhalen even bij lezen!!
pi_84100931
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 11:04 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Heb mezelf voorgenomen om vanavond tóch te gaan. Gewoon ff proberen hoe het gaat en hopen op een goede afloop die weer lekker motiveert om door te zetten.
Hé, jij bent er ook nog steeds! Bij mij miste de motivatie ook totaal na mijn vakantie... maar net toch maar even gegaan en ik moet zeggen: het voelde echt weer goed en heb nu weer helemaal zin in om mijn schema op te pakken... Hopelijk werkt t bij jou ook goed uit!
  donderdag 15 juli 2010 @ 18:52:37 #177
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_84101187
ik ga vanavond ook weer les 23
pi_84102287
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 18:52 schreef sproetjes het volgende:
ik ga vanavond ook weer les 23
ik ga zo vertrekken voor in principe dezelfde les, alleen dan onder de noemer les 26, tis gewoon verder hetzelfde hoor! zie dat het 22 graden is, maar het waait wel lekker, dus denk dat het daarmee ook goed te doen is. lekker ff bijkomen van het schoonmaken thuis vandaag!
pi_84106307
Klein vraagje van iemand die ook graag wil beginnen: kan Evy op een simpele mp3-speler?
  donderdag 15 juli 2010 @ 20:43:53 #180
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_84106343
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 20:43 schreef -Nienna- het volgende:
Klein vraagje van iemand die ook graag wil beginnen: kan Evy op een simpele mp3-speler?
ja hoor het zijn inprincipe gewoon "liedjes" van 25 tot 45 minuten
pi_84106432
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 20:43 schreef -Nienna- het volgende:
Yup, iedere les is een aparte mp3-file. Je kan dus per dag één les of meerdere erop zetten. Afhankelijk van welke je nodig hebt.
pi_84106837
Bedankt voor het snelle antwoord!
Ik zag ergens in dit topic een link voorbij komen voor Evy 0-5...zal eens gaan kijken.
pi_84108634
en weer terug! Onderweg bleek het minder hard te waaien dan ik van tevorne had ingeschat.......warm dat het was!
15 andere hardlopers zien lopen, kortom, iedereen was erop uit vanavond!

heb les 26 + eerste 10 minuten les 27 gelopen. Had een leuk rondje, maar wederom erg groot. wel een stukje wat ik volgende keer niet meer ga lopen ivm veel vliegjes. jammer, want het is een lekker stukje langs een meertje......maar ja, ook wat bosjes en boompjes -> vliegjes/mugjes/beestjes....

ga voorlopig hartslagmeter ff niet meer aanzetten. hartactie was erg hoog (>180), ondanks dat ik rustig kon ademhalen en niet heel hard loop. van de week duurde het eeuwen alvorens ik hardlopend een gewoon lopende man had ingehaald. dus, mijn tempo is niet al te hoog. maar word een beetje depri door de getallen op de hartslagmeter. zou het overigens kunnen dat door menstruatie de hartactie ook iets stijgt? ik weet dat het hb kan dalen tijdens menstruatie, vaak moet je hart dan ook iets harder pompen om je lichaam van zuurstof te voorzien (aangezien zuurstof aan de hb hecht om het even plat te zeggen). iemand die het antwoord weet?

zaterdag gaat het lopen hem niet worden, zondagochtend/avond dus maar weer! moet wel zeggen, heb niet meer halverwege de lange stukken dat ik denk 'hoe lang moet ik nog alvorens ik mag stoppen?'. Ik had een paar weken geleden het idee dat ik echt halverwege een soort van verzuurde en dat maakte het elke keer erg zwaar.......nu heb ik dat gevoel niet. zondag les 27 en dan ben ik klaar met Evy !!! nooit gedacht dat ik het zou halen. maar eens meer info gaan zoeken over die opbouw met renate wennemars, kijken of ik het het geld waard vind. anders was er volgens mij ook nog zo'n andere versie, met leontien van moorsel en gianni romme dacht ik........kortom, ik moet me gewoon eens gaan oriënteren. als ik niets anders heb, dan door met evy2, staat namelijk al wel op de computer.

[ Bericht 0% gewijzigd door Danseresje84 op 15-07-2010 22:49:47 ]
  donderdag 15 juli 2010 @ 21:58:01 #184
143586 sproetjes
ignorance is bliss
pi_84110053
goed hoor danseresje84!!

ik ben ook net terug, 10-12-12... en t ging me niet al te makkelijk af, eigen schuld want ik had nog een toetje gegeten 45 minuten voor ik ging... had een paar keer het gevoel dat het toetje in het bos zou gaan lozen... maarrr pijn is maar een emotie en emoties kun je uitschakelen dus gewoon doorgerend.. op de buikpijn na ging het verder prima

blijf trots op mezelf! heb nu met een collega afgesproken in september ofzo aan een "loop" mee te gaan doen

[ Bericht 1% gewijzigd door sproetjes op 15-07-2010 22:20:24 ]
pi_84111181
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 12:48 schreef progje het volgende:
pfff...

heb het (net) overleefd

2, 4, 5, 6, 7 min was de bedoeling (met 2 minuten wandelen er tussen)

bij de laatste 7 kreeg ik echt mega zijsteek, ben toen na 3 min gestopt ofzo, gewandeld tot het over was...
toen nog 1x 7 en 1x 4 minuten
Die les heb ik ook gelopen net (les 18 voor mij). Het ging goed! Tot de laatste 7 minuten ging het me echt heel gemakkelijk af. De laatste minuten waren wel effe afzien maar toch volgehouden. De eerste keer dat ik qua afstand op 5km zit (nou ja, 4,99) en met een gemiddelde snelheid van 8,66 km/u vind ik dat ik het best goed heb gedaan!
pi_84111822
Gisteren m'n eerste training gedaan om m'n snelheid op te krikken. Liep alweer 2 weken zonder moeite 3x per week afstanden van 10km, die loop ik in ongeveer 47-48 minuten. Gisteren dus weer eens een rondje van 5km gedaan op hoog tempo (14-15km per uur met af en toe sprintjes van 50 meter), dat nu een paar weken doen en hopen dat het invloed heeft op m'n snelheid op de 10km Als die uiteindelijk onder de 45min zit ga ik voor de 12,5km!

Vond ik wel een mooi systeem van mezelf
“I have dined with kings, I've been offered wings. And I've never been too impressed.”
  vrijdag 16 juli 2010 @ 09:14:17 #187
277802 _Calimero_
They are big and I am small.
pi_84136158
Gister ook weer voor het eerst in 2/3 weken de 8,2km gelopen die ik vaak liep. 46 minuten, met een gemiddelde hartslag van 169. Het ging veel makkelijker dan verwacht!
pi_84136241
Gisteren geweest, 6km gelopen, ging okay. Conditie technisch gezien geen probleem, geen pijntjes, alleen een tempo van niks. Nouja, even inkomen weer denk ik. En vandaag toch een gevoelige knie helaas. Raar, want ik heb helemaal niet het idee te ver gegaan te zijn ofzo. Hopelijk morgen weer over dus.

Eens kijken of ik zondag dan weer kan, wil nu wel weer de regelmaat aanhouden.
pi_84139418
Vandaag wou ik gaan lopen, maar vanaf het begin voelden mijn benen loodzwaar aan. Anders dan normaal, had al gekozen voor een kortere route, maar zelfs die heb ik niet kunnen afmaken
Weet niet wat er aan de hand was, ook had ik een enorme droge keel (te weinig gedronken voordat ik ging lopen) en last met ademhalen.
  vrijdag 16 juli 2010 @ 20:11:51 #191
308266 Ach3r0n
kennis is macht
pi_84144956
In verband met de hitte heb ik deze week een training overgeslagen. Daarom moest ik er vandaag extra hard tegen aan. Het is hier in het oosten vaak warmer dan wat je op het nieuws hoort en ook nu was het om 18:30 uur nog 24°C buiten. Ik had moeite om mijn tempo omhoog te krijgen maar kon mijn ademhaling redelijk controleren. In de laatste kilometers ging het tempo weer iets omlaag maar heb niet hoeven wandelen. Wel weer 15 seconden sneller dan de vorige keer op de 5KM en dus een evenaring van mijn PB (27:00). Wel frustrerend, want deze tijd staat al sinds 18 april.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ach3r0n op 16-07-2010 20:38:52 ]
pi_84154791
Ik heb weer lekker gelopen! Evy 2 les 6, de tweede met versnellingen. Leuk! Wel in de regen, maar met deze temperaturen loopt dat juist best lekker. Weet m'n afstand niet precies, dit rondje was 6.25 KM maar had aan het eind nog wat tijd over en ben dus nog 1 bospaadje verder doorgelopen.
Nou weekend werken, Maandag weer (ruim) half uurtje.
pi_84165023
terug van vakantie, niet hardgelopen daar want we liepen sowieso al heel veel (heuvels bewandelen kost ook energie ) dus vandaag ga ik een rustig lesje doen en dan maandag weer fris van start met les 18 of19 van 0-5 km.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_84165169
Ik heb vanochtend heerlijk in de regen gelopen De laatste les van Evy 0-5 gedaan. Ik liep een rondje om de Delftse hout, en halverwege de 20 minuten was ik al rond, en dacht ik dat wel bijna aan het eind van de les was. Niet dus, er waren nog 10 minuten te gaan! Das wel naar als je denk dat je er al bent. De laatste twee minuten had ik echt geen zin meer en ben gaan wandelen. (Nee, ik heb echt geen gevoel voor tijd, afstand of snelheid, nooit gehad ).
Ik ben op zich tevreden, adem, tempo en spieren gingen goed, nu nog een beetje meer doorzettingsvermogen .
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
pi_84182218
Gefeliciteerd Danseresje84.
En.... viel het mee of tegen om Evy vol te houden?
pi_84191093
Ik heb net les 2 gedaan van Renate Wennemars 5-10 km. Ging wel lekker! Ondanks mijn 3 weken stop van de vakantie kon ik 't gelukkig goed volhouden. Ben al met al zelfs 50 min onderweg geweest! (incl. 10 min in en uitlopen)

Fijn ook om zo 's ochtends te lopen, ging al om 8 uur weg en zag toen zelfs nog een jongen wankelen die súperdronken was, haha! Zo heb ik zelf ook wel eens gelopen 's ochtends, maar ik was blij dat ik nu alweer fit aan 't hardlopen was
pi_84191757
Heb net les 19 Evy gedaan. Het ging op zich goed, maar ik merk dat ik de laatste tijd steeds meer last krijg van m'n linkerknie na het lopen. Soms zelfs tot twee dagen erna dat ik voel dat het echt stijf is, vooral met traplopen. Ik wil het niet forceren, maar ik zou niet weten wat ik er verder aan kan doen.

En wat er hier in het topic al meer is gezegd, ook ik word Evy en d'r muziek wel een beetje zat. Als ik tijd heb, zal ik eens mijn eigen playlist maken en met runkeeper de intervallen programmeren. Volgens mij gaat 't dan veel beter.
pi_84191773
Bleh ik ga ook maar weer hardlopen zo, totaal geen zin, maar ik ga me er toch toe zetten.
pi_84192098
quote:
Op zondag 18 juli 2010 10:29 schreef PiperMaru het volgende:
Heb net les 19 Evy gedaan. Het ging op zich goed, maar ik merk dat ik de laatste tijd steeds meer last krijg van m'n linkerknie na het lopen. Soms zelfs tot twee dagen erna dat ik voel dat het echt stijf is, vooral met traplopen. Ik wil het niet forceren, maar ik zou niet weten wat ik er verder aan kan doen.

En wat er hier in het topic al meer is gezegd, ook ik word Evy en d'r muziek wel een beetje zat. Als ik tijd heb, zal ik eens mijn eigen playlist maken en met runkeeper de intervallen programmeren. Volgens mij gaat 't dan veel beter.
Ik kan je Renate Wennemars ook aanraden, ze heeft lessen van 0-5 ; 5-10 en zelfs 10-15 kilometer! Je betaalt wel één keer iets van 13 euro, maar dan heb je ook gelijk alles. Ik ga lekker met die lessen door tot ik 15 kilometer kan lopen, is nu mijn plan. Het is fijne muziek, en de lessen zijn lekker afwisselend met veel tempo wisselingen enzo, wat spannender dan de lessen van Evy, vooral als je langer dan 30 min wilt gaan lopen...
pi_84192286
quote:
Op zondag 18 juli 2010 10:56 schreef Dwab het volgende:

[..]

Ik kan je Renate Wennemars ook aanraden, ze heeft lessen van 0-5 ; 5-10 en zelfs 10-15 kilometer! Je betaalt wel één keer iets van 13 euro, maar dan heb je ook gelijk alles. Ik ga lekker met die lessen door tot ik 15 kilometer kan lopen, is nu mijn plan. Het is fijne muziek, en de lessen zijn lekker afwisselend met veel tempo wisselingen enzo, wat spannender dan de lessen van Evy, vooral als je langer dan 30 min wilt gaan lopen...
Klinkt goed! Ik zal er eens naar kijken. Ik ben wel van plan om Evy 0-5 af te maken.

Heb met een vriendin afgesproken dat we samen op 12 september de Bridge to Bridge run in Arnhem gaan lopen. Ik vind het echt spannend! Ondanks dat ik al op 2/3 ben van Start to run, denk ik dat ik die 5 km echt nooit ga halen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')