quote:Op dinsdag 6 juli 2010 08:45 schreef E.T. het volgende:
Vraagje voor de vroege ochtend lopers; hoe en wat met eten?
Loop je met een lege maag? Schuif je snel een banaan oid naar binnen en goed ontbijt als je terug bent? Volledig ontbijt voor je gaat lopen?
Ik ben al geen ontbijter, maar op een lege maag lopen lijkt me ook niks.. maar met de warmte de komende tijd (en vakantie dus tijd) lijkt 's morgens lopen me best lekker
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 08:47 schreef KingOfMars het volgende:
Goed bezig allemaal!
Ben vandaag begonnen met m'n nieuwe eetschema. Heb gisteren uitgebreid zitten rekenen en invoeren op dieetinzicht.nl (aanrader!) en kwam er (weer) eens achter dat ik veel te weinig eet. Zit zo rond de 1300 - 1500 kcal's per dag, dat doe ik niet echt bewust maar het komt eenmaal zo uit. Veel te weinig dus, het mogen er bijna 3000 zijn om stabiel te blijven. Ben nu dus in stappen de energie-inname aan het ophogen en tegelijkertijd suiker en vet te beperken. Vanochtend vroeg aan de Brinta dus en 2 extra boterhammen met mager beleg mee naar het werk. Je moet er wat voor over hebben.
je bent me net voorquote:
Service van de zaak hequote:
quote:
als je het vinkje uit zet kan dat toch wel? (of kan dat tegenwoordig ook niet meer?)quote:Op dinsdag 6 juli 2010 08:56 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik kan het ook wel zelf, maar dan kan jij de OP helemaal niet meer editten en dat vind ik zo onaardig die eerste 24u.
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 08:58 schreef E.T. het volgende:
[..]
als je het vinkje uit zet kan dat toch wel? (of kan dat tegenwoordig ook niet meer?)
Als je zorgt dat je genoeg koolhydraten op voorraad hebt is het prima denk ik (wel ff die banaan), je hebt ongeveer voor anderhalf uur aan reserve.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 08:55 schreef mariska87 het volgende:
Ik loop altijd even voor mijn werk, een half uur, op een lege maag en dat gaat prima! Maar is toch voor iedereen anders, ik ken ook mensen die al flauwvallen op een lege maag als ze alleen maar op de bank zitten.
quote:Als je loopt op een lege maag dan is het zelfs zo dat je minder snel in de vetverbrandingsmodus belandt, Je glycogeenvoorraad is niet op peil en dat betekent dat dat een aanslag is op je spierweefsel, want je lijf zal bij gebrek aan suiker en glycogeen eerst proberen eiwitten te verbranden.
Iedere duursporter doet er goed aan om regelmatig (om de drie uur) te eten en dan altijd eiwitten gecombineerd met koolhydraten
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 08:53 schreef Brighteyes het volgende:
*snif*
Ik kan de wiki niet aanpassen.Blond.
KoM mag ik in de OP?
Wiki is aangepastquote:Op dinsdag 6 juli 2010 09:11 schreef _Calimero_ het volgende:mag ik uit de lijst evy 0-5? ik ben klaar met mijn evy dinges, aangezien ik vanaf nu 6km of meer ga lopen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
Wat veel, gaaf hoor! Hopelijk gaat het door.quote:Op maandag 5 juli 2010 21:38 schreef sproetjes het volgende:
[..]
op het moment shape en spinning (en aquajoggen)
hopelijk binnenkort pump, combat, zumba en balance erbij (als ik word aangenomen bij de sportschool waar ik nu mee bezig ben)
jij?
En ga je dan direct na dat stukje brood en banaan rennen of wacht je eerst nog eventjes?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 09:06 schreef PiperMaru het volgende:
Ik heb een paar keer 's morgens vroeg gelopen met een nuchtere maag of alleen een banaan en ik geloof dat dat toch niet helemaal goed voor me is, zeker niet nu de lessen wat langer worden (~35 min.). Vanochtend een volkoren boterham met pindakaas en banaan naar binnen geschoven en ik weet niet of het daardoor kwam, maar het liep wel lekkerder.
Geleend van runinfo.nl:quote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:43 schreef Viper86 het volgende:
Of geld dit alleen voor wanneer je vlak na een uitgebreide maaltijd gaat sporten en niet na bijvoorbeeld zoiets kleins als een boterhammetje of een banaan ofzo?
Maar het is natuurlijk voor iedereen persoonlijk of -ie er wel of geen last van krijgt. Dat moet je gewoon uitproberen denk ik. Wat je kunt doen is wakker worden, banaan d'r in proppen en je daarna gaan voorbereiden (omkleden, schoenen aan, warming up). Moet wel goed gaan dan denk ik.quote:Bananen zijn koolhydraatrijk en lichtverteerbaar en dus heel geschikt om voor, tijdens en na het hardlopen te gebruiken. Hoe rijper een banaan is hoe meer enkelvoudige koolhydraten deze bevat. Hierdoor is een rijpe banaan een snelle energieleverancier. Een nog groene banaan bevat veel meer samengestelde koolhydraten .
Oke.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:49 schreef KingOfMars het volgende:
[..]
Geleend van runinfo.nl:
[..]
Maar het is natuurlijk voor iedereen persoonlijk of -ie er wel of geen last van krijgt. Dat moet je gewoon uitproberen denk ik. Wat je kunt doen is wakker worden, banaan d'r in proppen en je daarna gaan voorbereiden (omkleden, schoenen aan, warming up). Moet wel goed gaan dan denk ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |