moeje bij mijn werkgever zijn, makkelijk antwoordquote:Op maandag 5 juli 2010 15:18 schreef Nouk84 het volgende:
Ik krijg regelmatig commentaar over mijn SJ CV (Wat het detacheringsbureau dus voor mij maakt, voor opdrachtgevers) dat het te lang is (5 kantjes!). Ik word er echt een beetje moe van, maar het verandert maar niet, hoe vaak ik het commentaar ook doorgeef.
Klopt, maar laat de standaard werkzaamheden dan wegquote:Op maandag 5 juli 2010 15:20 schreef Kluts het volgende:
Komt ook omdat S+ zoveel mogelijk in detail de werkzaamheden erin wil verwerken, lijkt me dat dat bij SJ ook zo ging. Maar ik vind het idd ook irritant. Beter kort en bondig met toelichting, dan daar zitten met een pak papier waarin alles al uitgeschreven staat.
quote:Op maandag 5 juli 2010 15:18 schreef rival het volgende:
[..]
wie wil je dat ze gaan bellen? de baas of de collega?
Dat zou mijn baas zijn. En hij weet voorzichtig wel dat ik weg wil. Maar hij wil mij ook dolgraag houden. Vind het moeilijk om het met hem erover te hebben, hij is een goede manager.quote:Op maandag 5 juli 2010 15:19 schreef Kluts het volgende:
[..]
Dat zou ik bij je werkgever zelf vragen. Kies iemand die het beste inzicht in jouw manier van werken heeft.
Geef je er ook een vergrootglas bijquote:Op maandag 5 juli 2010 15:17 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Doe ik al: Verdana 10 en sommige stukken 8. En heb al minimale marges.
Nu nog denken wie ik als referentie voor mijn huidige baan opgeef. Mijn baas? Een betrouwbare collega (1 jaar jonger)?
Ja, dat staat er bij mij ook allemaal in ja, vond ik ook zo'n kul. Maar nee, het moest echt.quote:Op maandag 5 juli 2010 15:22 schreef Nouk84 het volgende:
[..]
Klopt, maar laat de standaard werkzaamheden dan wegZo'n beetje overal staat: Telefoon beantwoorden; postverwerking; en noem ze allemaal maar op...
Mwaqh moet kunnen hoor.quote:Op maandag 5 juli 2010 15:23 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Geef je er ook een vergrootglas bij8 is wel heel erg klein.
Dat is lastig inderdaad.
Spreek je Nederlands niet vloeiend dan?quote:Op maandag 5 juli 2010 15:25 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Mwaqh moet kunnen hoor.
Alleen ik overdrijf wel een beetje:
Language fluencies
Dutch (native), English (fluent), Spanish (fluent), German (good) & French (basic)
Native > Fluentquote:Op maandag 5 juli 2010 15:26 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Spreek je Nederlands niet vloeiend dan?
Klopt. En aangezien ik ook nog niet zo veel werkgevers heb gehad zou dat ook wel zo blijven. Ik kan hem zelfs bijna in korten tot een half A4tje.quote:Op maandag 5 juli 2010 15:26 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Niet lullig, maar nou heb jij ook niet echt baantjes gehad die 10 regels uitleg behoeven.
Spaans is niet helemaal vloeiend en Duits is niet goed maar redelijk.quote:Op maandag 5 juli 2010 15:26 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Spreek je Nederlands niet vloeiend dan?
Maar dat gaat dan toch heel snel opvallen, lijkt me?quote:Op maandag 5 juli 2010 15:29 schreef El_Matador het volgende:
Spaans is niet helemaal vloeiend.
Maar het gaat om een baan in Spaanstalige landen.
Hahaquote:Op maandag 5 juli 2010 15:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Spaans is niet helemaal vloeiend en Duits is niet goed maar redelijk.
Maar het gaat om een baan in Spaanstalige landen, dus ik moet wel.
Zeker in dat geval kun je beter eerlijk zijn. Anders val je door de mand.quote:Op maandag 5 juli 2010 15:29 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Spaans is niet helemaal vloeiend en Duits is niet goed maar redelijk.
Maar het gaat om een baan in Spaanstalige landen, dus ik moet wel.
Och, sommige 'nieuwe' Nederlanders beweren ook vloeiend Nederlands te kunnen. En sommige lui uit India die 'vloeiend' Engels spreken.... tsja... achquote:Op maandag 5 juli 2010 15:31 schreef Techno het volgende:
[..]
Maar dat gaat dan toch heel snel opvallen, lijkt me?
Ja, het is een delicate situatie. Ik ben heel kritisch op mezelf (en op anderen...quote:Op maandag 5 juli 2010 15:31 schreef Techno het volgende:
[..]
Maar dat gaat dan toch heel snel opvallen, lijkt me?
Nee hoor, dat is geen probleem. Heb ook college gegeven op de universiteit in Colombia in het Spaans. In Spaanstalige landen spreek ik geen Engels.quote:Op maandag 5 juli 2010 15:32 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
HahaStraks val je door de mand als ze in het Spaans het sollicitatiegesprek gaan voeren. Of zou dat wel meevallen?
Dat heet dan "near-native"quote:Op maandag 5 juli 2010 15:31 schreef stbabylon het volgende:
Ik heb wel eens de neiging om bij Engels ook native neer te zetten
Het is niet ondenkbaar dat de sollicitatie in een andere taal is, afhankelijk van het bedrijf.quote:Op maandag 5 juli 2010 15:32 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
HahaStraks val je door de mand als ze in het Spaans het sollicitatiegesprek gaan voeren. Of zou dat wel meevallen?
De gemiddelde Nederlander spreekt heel goed Engels. Vindt hij/zij zelf, het gros is eigenlijk tenenkrommend slecht in engels eigenlijk.quote:Op maandag 5 juli 2010 15:32 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Och, sommige 'nieuwe' Nederlanders beweren ook vloeiend Nederlands te kunnen. En sommige lui uit India die 'vloeiend' Engels spreken.... tsja... ach
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |