abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 4 juli 2010 @ 19:18:11 #51
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83651337
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:14 schreef phpmystyle het volgende:
Dit is geen troll, die is een vrij serieus bedoeld topic. Alleen de TS had nooit deze reacties verwacht

Maakt ook niet uit, Nederland zit vol met mensen als dit helaas. En elke mogelijkheid om op een luie zondag, voordat ik morgen weer moet werken, om dit soort tuig de huid vol te schelden is meegenomen .
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  zondag 4 juli 2010 @ 19:18:20 #52
297051 schaal_9
Caissière B
pi_83651343
quote:
Op zondag 4 juli 2010 17:41 schreef fokmetme het volgende:
Hoi, ik heb een advies nodig plus ik heb paar vragen.

Ik krijgt binnenkort een kindje rond 20 december en ik krijgt elke maand 75% van wajong maar wanneer ik ga studeren wordt het maar 25% inverband met de nieuwe regeling van wajong. Maar stel je voor ik ga niet naar school maar ik ga werken krijg ik dan nog steeds 25% of krijg ik dan 75% en als ik bbl doet dan krijg je ook maar 25% ? Of 75% idegeval je krijgt geen studie bij bbl. En als ik opmezelf gaat wonen krijg ik dan meer geld van wajong ? En stel je voor ik ga naar school wanneer me kind is geboren dan heb ik recht op oudertoeslag of parknertoeslag heeft dat ook effect op mij wajong ?
Als je zeker wilt zijn dat je rond kunt komen, kun je beter gaan werken. Dan heb je in ieder geval recht op het sociale minimum (gedeeltelijke Wajong plus een aanvulling vanuit de Toeslagenwet). Het sociale minimum voor samenwonenden is gelijk aan 100% van het wettelijk minimumloon (WML). Het inkomen van je partner is wel van belang.

Op individueel niveau wordt je inkomen aangevuld tot 75% WML, voor zover je minder dan 20% WML zelfstandig verdient. Van iedere extra verdiende euro mag je de helft houden. De inkomensondersteuning van 25% WML geldt dat ik alleen je een studie gaat volgen waarbij je recht hebt op studiefinanciering.
Eindoordeel: je gaat boven de gestelde eisen uit.
  zondag 4 juli 2010 @ 19:20:01 #53
293171 Surf_Bunny
fan di na kha
pi_83651387
quote:
Op zondag 4 juli 2010 18:20 schreef Cahir het volgende:
Sinds wanneer is wajong voor mensen die geen motivatie hebben?
Dit dus en dat terwijl mensen die het echt hard nodig hebben gewoon aan hun lot overgelaten worden.
Verder is een cursus nederlands niet overbodig ts. En je zegt dat je nu de motivatie hebt om voor je kind te werken dus waarom dan alsnog je hand ophouden. Als je te gierig bent om een condoom te kopen moet je nu ook je hand niet ophouden.
1 Minuut stilte voor de storm
pi_83651410
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:18 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Maakt ook niet uit, Nederland zit vol met mensen als dit helaas. En elke mogelijkheid om op een luie zondag, voordat ik morgen weer moet werken, om dit soort tuig de huid vol te schelden is meegenomen .
fijn , genuanceerde kijk op de wereld. dat waardeer ik altijd bij mensen

ik heb trouwens liever dat je jezelf gaat ontplooien ipv een beetje fok mod te spelen. meer geld moet je opbrengen, en rap wat
pi_83651418
TS kán dus wel werken, maar volgens een of andere arts niet en TS krijgt dus een Wajong uitkering. TS wil nu gaan werken om een kind te onderhouden, maar zodra die kosten weer gedaald zijn stopt TS weer met werken en gaat weer profiteren van de Wajong?

Het is niet zo dat ze de Wajong e.d. moeten afschaffen, maar ze moeten alle uitkeringsgerechtigde nog eens goed nalopen met een aantal artsen...
  zondag 4 juli 2010 @ 19:24:08 #56
274528 Twizu
Is al zindelijk!
pi_83651506
Waarom heb je een Wajong TS?
Kiva FOK-team #8 Waar geld echt goed doet!
[b]Op zaterdag 26 juni 2010 18:48 schreef vosss het volgende:[/b]
6 eien
  zondag 4 juli 2010 @ 19:24:43 #57
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_83651535
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:11 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

VVD
Verschillen in gezondheid zullen er blijven, werklozen en arbeidsongeschikten zullen altijd blijven bestaan.
Een maatschappij met alleen "Ubermenschen"
Voor je met je vooroordelen komt, ik val onder alle 3 de categorieën. Maar TS zei net dat hij gewoon te lam is om te werken. Sorry, maar daar heb ik geen respect voor.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  zondag 4 juli 2010 @ 19:25:06 #58
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83651551
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

fijn , genuanceerde kijk op de wereld. dat waardeer ik altijd bij mensen

ik heb trouwens liever dat je jezelf gaat ontplooien ipv een beetje fok mod te spelen. meer geld moet je opbrengen, en rap wat

Je kan zoveel willen, ik ben ontwikkeld zat, en je standaard geneuzel over mod-zijn ken ik nou ook wel .

Ik breng zat op, al jaren .
Get woke, go broke!
  zondag 4 juli 2010 @ 19:25:45 #59
28946 mirelia
Neehee ik ben geen vrouw!!
pi_83651570
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:18 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Als je zeker wilt zijn dat je rond kunt komen, kun je beter gaan werken. Dan heb je in ieder geval recht op het sociale minimum (gedeeltelijke Wajong plus een aanvulling vanuit de Toeslagenwet). Het sociale minimum voor samenwonenden is gelijk aan 100% van het wettelijk minimumloon (WML). Het inkomen van je partner is wel van belang.

Op individueel niveau wordt je inkomen aangevuld tot 75% WML, voor zover je minder dan 20% WML zelfstandig verdient. Van iedere extra verdiende euro mag je de helft houden. De inkomensondersteuning van 25% WML geldt dat ik alleen je een studie gaat volgen waarbij je recht hebt op studiefinanciering.
Hele mooie uitleg, maar als ik TS z'n taalgebruik zie denk ik niet dat hij al deze letters in moeilijke volgorde gaat begrijpen.
Shuffle up and deal!!!
  zondag 4 juli 2010 @ 19:26:50 #60
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_83651610
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:11 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

VVD
Verschillen in gezondheid zullen er blijven, werklozen en arbeidsongeschikten zullen altijd blijven bestaan.
Een maatschappij met alleen "Ubermenschen"
Ik zou het ook niet verantwoord vinden om vanuit een achterstandspositie een kind op de wereld te zetten.

Dat de staat mij moet onderhouden soit, maar ik zet dan niet nog een potentiële uitkeringstrekker op de wereld. Ik begin daar pas aan als ik bewezen heb economisch op eigen benen te kunnen staan, (in mijn geval: uit de wajong ben). En als dat niet lukt, dan niet.

Goede troll overigens!
  zondag 4 juli 2010 @ 19:30:28 #61
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_83651707
Ongemotiveerde troll.
Zelfs dit topic houdt hij niet bij .
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  zondag 4 juli 2010 @ 19:34:02 #62
297051 schaal_9
Caissière B
pi_83651819
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:24 schreef 08gnoT. het volgende:

[..]

Voor je met je vooroordelen komt, ik val onder alle 3 de categorieën. Maar TS zei net dat hij gewoon te lam is om te werken. Sorry, maar daar heb ik geen respect voor.
Te lui zijn om te werken vind ik ook geen optie, maar als je 80-100% arbeidsongeschikt bent verklaard, zit (regulier) werken er meestal niet in of het levert financieel weinig op (armoedeval). De keuringen zijn overigens een stuk strenger geworden, je krijgt anno 2010 niet zomaar Wajong (of WIA). Daarnaast krijgen de meeste Wajong’ers een participatieplan van UWV.

Maar: arbeidsongeschikten hebben wel vaak een relatief laag inkomen. De VVD komt vooral op voor werkgevers, mensen met een hoog inkomen en mensen die in een villa wonen (maximale HRA blijft op 52%).
  zondag 4 juli 2010 @ 19:34:38 #63
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83651834
quote:
Op zondag 4 juli 2010 18:56 schreef HeatWave het volgende:
Dit topic gaat in mijn AT, om de volgende links/rechts discussie eens en voor altijd in het voordeel van rechts te beslissen...

Dit is waarom het land zo slecht gaat op het gebied van voorzieningen, degene die echt niet kunnen werken worden benadeeld door dit soort types..
Dit heeft niets met links/rechts te maken.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 4 juli 2010 @ 19:35:02 #64
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83651853
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:34 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dit heeft niets met links/rechts te maken.

Dat maak ik zelf nog wel uit .
Get woke, go broke!
  zondag 4 juli 2010 @ 19:36:38 #65
271665 08gnoT.
Mwoooaahhh!!
pi_83651904
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:34 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Te lui zijn om te werken vind ik ook geen optie, maar als je 80-100% arbeidsongeschikt bent verklaard, zit (regulier) werken er meestal niet in of het levert financieel weinig op (armoedeval). De keuringen zijn overigens een stuk strenger geworden, je krijgt anno 2010 niet zomaar Wajong (of WIA). Daarnaast krijgen de meeste Wajong’ers een participatieplan van UWV.

Maar: arbeidsongeschikten hebben wel vaak een relatief laag inkomen. De VVD komt vooral op voor werkgevers, mensen die drie tot vier keer modaal verdienen of in een villa wonen.
Als je echt niet kúnt werken, heb je volkomen recht op een uitkering ja. (Ik heb er zelf trouwens geen). Chronisch ziek of gehandicapt zijn maakt het leven er meestal neit goedkoper op, dus daar zul je me niet over horen.
[PAINT] Wat gebeurt er bij de formaties #1 -- #2 -- #3 -- #4 -- #5 -- #6 -- #7 -- #8 -- #9 -- #10
Steun de strijd voor een indianenforum!
  zondag 4 juli 2010 @ 19:39:25 #66
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83651997
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:34 schreef schaal_9 het volgende:

[..]

Maar: arbeidsongeschikten hebben wel vaak een relatief laag inkomen. De VVD komt vooral op voor werkgevers, mensen met een hoog inkomen en mensen die in een villa wonen (maximale HRA blijft op 52%).
Maar TS zou juist jij moeten verafschuwen. Dankzij mensen zoals hij zit er minder geld in het potje voor mensen zoals jij.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  zondag 4 juli 2010 @ 19:42:14 #67
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_83652067
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:39 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Maar TS zou juist jij moeten verafschuwen. Dankzij mensen zoals hij zit er minder geld in het potje voor mensen zoals jij.
Ik verafschuw TS iig wel.
  zondag 4 juli 2010 @ 19:42:15 #68
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83652068
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:35 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat maak ik zelf nog wel uit .
Dat klopt, je hebt alleen geen gelijk. En dat maak ik uit .
Ik stem altijd links, maar ik verafschuw dergelijke mensen. Uitkeringstrekkers die niet willen werken zijn niet in lijn met de sociale gedachte dat ieder zijn steentje voor anderen bij moet dragen .
Een gedicht over Maanvis
  zondag 4 juli 2010 @ 19:43:44 #69
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_83652105
En dan ook nog rustig nieuwe potentiële uitkeringstrekkers op deze planeet zetten.
  zondag 4 juli 2010 @ 19:46:57 #70
297051 schaal_9
Caissière B
pi_83652195
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:39 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik zal vroeg of last misschien wel gebaat zijn bij wat begeleiding. De flexibilisering van de arbeidsmarkt maakt het er niet gemakkelijker op als je moeite hebt met communicatie. Van mensen wordt steeds meer verwacht dat ze eens in de zoveel jaar van functie of werkgever wisselen.

De nieuwe Wajong is een stap vooruit qua participatiemogelijkheden. Er zijn niet zoveel Wajong’ers die uiteindelijk zelfstandig het minimumloon kunnen verdienen (en dus uit de regeling stromen), maar werk geeft ook inhoud, voldoening en een zekere identiteit.
  zondag 4 juli 2010 @ 19:47:26 #71
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83652209
Iets wat ik mezelf begin af te vragen na het lezen van legio dergelijke topiques, is of de WAJONG niet misbruikt wordt als vangnet voor onbemiddelbare mensen met een aandoening die bij een normale bemiddelbaarheid (goede leeftijd + talenten + opleiding) niet tot een WAJONG uitkering zou leiden?
Een gedicht over Maanvis
  zondag 4 juli 2010 @ 19:48:49 #72
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83652249
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:42 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Dat klopt, je hebt alleen geen gelijk. En dat maak ik uit .
Ik stem altijd links, maar ik verafschuw dergelijke mensen. Uitkeringstrekkers die niet willen werken zijn niet in lijn met de sociale gedachte dat ieder zijn steentje voor anderen bij moet dragen .

Jij maakt niets uit, behalve het licht, en dan nog alleen met toestemming van een tekenbevoegde.
Get woke, go broke!
  zondag 4 juli 2010 @ 19:53:15 #73
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_83652360
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:48 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Jij maakt niets uit, behalve het licht, en dan nog alleen met toestemming van een tekenbevoegde.
Ik heb eigenlijk liever dat je inhoudelijk ingaat op wat ik te zeggen heb, anders draag je natuurlijk niet veel bij aan het topique .
Een gedicht over Maanvis
  zondag 4 juli 2010 @ 19:54:50 #74
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_83652409
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:47 schreef Maanvis het volgende:
Iets wat ik mezelf begin af te vragen na het lezen van legio dergelijke topiques, is of de WAJONG niet misbruikt wordt als vangnet voor onbemiddelbare mensen met een aandoening die bij een normale bemiddelbaarheid (goede leeftijd + talenten + opleiding) niet tot een WAJONG uitkering zou leiden?
Dat is geen misbruik denk ik.

Er zijn verschillende factoren die bijdragen tot arbeidsgeschiktheid. En dat zijn niet alleen de ernst van de aandoening maar ook de andere talenten.

Een volledig verlamd persoon is arbeidsongeschikt, daar zijn de meeste mensen het wel over eens. Maar stel dat zo iemand niet over gewone, maar zeer bijzondere talenten beschikt. Dan komt zo iemand toch aan het werk.

Maar niemand die tegen de rest van de volledig verlamden gaat zeggen 'je kan gewoon werken want het is Stephen toch ook gelukt'.
  zondag 4 juli 2010 @ 19:56:59 #75
297051 schaal_9
Caissière B
pi_83652485
quote:
Op zondag 4 juli 2010 19:26 schreef Rubber_Johnny het volgende:

[..]

Ik zou het ook niet verantwoord vinden om vanuit een achterstandspositie een kind op de wereld te zetten.

Dat de staat mij moet onderhouden soit, maar ik zet dan niet nog een potentiële uitkeringstrekker op de wereld. Ik begin daar pas aan als ik bewezen heb economisch op eigen benen te kunnen staan, (in mijn geval: uit de wajong ben). En als dat niet lukt, dan niet.

Goede troll overigens!
Ik vind het al moeilijk genoeg om een relatie te bekomen. Toen ik nog afhankelijk was van een (gedeeltelijke) uitkering dacht ik er zelfs geen moment aan. Nu begint het langzaam te dagen.

Mocht ik nog eens een kind op de wereld zetten, dan is er een grote kans dat hij/zij ook een vorm van autisme krijgt. Niet echt iets waarop ik zit te wachten, gezien veel mensen met autisme worden buitengesloten of gepest.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')