quote:
Op zondag 4 juli 2010 17:09 schreef jojomen4 het volgende:[..]
Natuurlijk, dat zou iedereen vinden als Rafa niet veel beter zou zijn als zijn tegenstanders en dus makkelijk wint.
Wanneer Rafa tegen Fed speelt zijn het vaak prachtige wedstrijden, omdat Fed met het niveau mee kan en het dus spannend is. Omdat het nu niet spannend is, en bijna iedereen hier liever heeft dat Fed in de finale zou staan, vinden jullie het lelijk en kut.
Alsof wedstrijden van Fed mooi zijn om te zien als hij makkelijk wint. Dan kunnen we wel roepen dat Fed geweldig speelt en blabla bla.. maar in dat soort wedstrijden slaat hij misschien maar 1 mooie geweldige bal per 2 games, iets wat Rafa nu zeker ook doet.
Je hebt gelijk dat ze allebei slechts een paar écht mooie ballen per wedstrijd slaat, maar ik vind de speelstijl van Federer vele malen eleganter dan de powerspin van Nadal.
quote:
Rafa speelt niet alleen verdedigend, in elke rally probeert hij het punt op te bouwen en na 2 slagen ofzo keiharde stoten uit te delen die niet terug te spelen zijn voor de tegenstanders. Dit lukt natuurlijk niet elk punt, omdat de tegenstanders ook vaak de overhand hebben in de rally. Maar dat Rafa niet bij elke 2de slag een directe winner probeert te slaan (iets wat anderen wel moeten tegen Rafa anders verliezen ze het punt waarschijnlijk) betekend imo niet dat hij verdedigend is.
Alhoewel het effectief is, zie ik Nadal elk punt hetzelfde doen: backhands zo diep mogelijk terugslicen en er omheen lopen waar mogelijk om met die hoge forehand-spin de bal in een hoek te leggen. Het vereist natuurlijk best wel wat techniek en vooral kracht om dit te doen, maar het is gewoon lelijk tennis. De souplesse en finesse van Federer maakt dat ik liever een 1
e ronde wedstrijd van hem kijk dan naar deze finale, waarvan je toch wel weet dat Nadal hem wint. (nu ga jij ongetwijfeld zeggen dat dat voortkomt uit frustratie)
quote:
Anyway, ik blij dat ik wel van Rafa kan genieten. Als zijn lichaam het een beetje houd sleept hij komende jaren alleen nog maar meer titels binnen. Voor velen hier op het forum zal het een zware tijd worden.
Dit zijn dus van die dingen waardoor het gros van de users hier je zo'n zuiger vinden.
...it's rielie broken... It's rielie, rielie broken...
Let's go wecycle![Tournament] Beste Remake