abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 17 juli 2010 @ 18:43:51 #205
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_84174794
Zuster, en andere geïnteresseerden, ik heb nog wat leuks gevonden
op deze pagina staat nog meer over dragen van kinderen in Suriname:
http://www.suriname.nu/201cult/klederdracht01.html
Bijvoorbeeld Akoerio indianen die grotere kinderen op hun rug dragen in een mand die met een band om het voorhoofd gaat.

* Macka66 houdt van dragen en de geschiedenis ervan
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_84174853
Ja geen probleem. Ik ga eind augustus en ben half september weer terug. Nog voorkeur voor een bepaalde kleur juist wel of niet erin?
Het is vaak voornamelijk bruin als basis.
pi_84175472
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 18:43 schreef simmu het volgende:

[..]

da's alleen een issue als je echt altijd de hele dag draagt
Dat was ik toch al niet van plan
Hebben we eigenlijk mensen in Nederland die behalve 's nachts echt altijd dragen?
pi_84176850
Oeh ik hou me ook aanbevolen Zuster!! Ik vind bijvoorbeeld die 2e doek van rechts in je kast erg mooi. En ook je allereerste doek.
pi_84176944
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 18:46 schreef Zuster87 het volgende:
Ja geen probleem. Ik ga eind augustus en ben half september weer terug. Nog voorkeur voor een bepaalde kleur juist wel of niet erin?
Het is vaak voornamelijk bruin als basis.
Liefst zo rustig mogelijk. Ik vind een paar grote afbeeldingen leuker dan een heleboel kleine. Ik hou niet zo van kleine friemelplaatjes. En roze. Maar niet te moeilijk doen, hoor, ik ben al snel tevreden en vind het allang leuk dat je er een meeneemt.

Hier in het durp was het vanmiddag braderie en ik kreeg zoveel positieve reacties op Lente in de buidelsling. Ik krijg ook elke keer complimentjes van de buuf, zij is babyconsulente. En nog een vrij bekende ook, kwam ik achter. Ze staat vaak in WIJ. Leuk!
pi_84176953
Oh, Free, ik zie Leander met bee nu pas!
pi_84176961
ik de 2e van links die wil ik wel hebben
pi_84177551
Haha helaas Pvoes!! Dat is ook een van mijn favorieten En bovendien de enige die ik in Namibie heb gekocht en waar ik nogal maffe herinneringen aan heb Dus die blijft voor eeuwig bij me! Ik heb er hier nog 3 liggen de nieuw zijn trouwens. Waarvan 2 nog echt heel stijf, als papieren die andere is niet heel erg soepel. Van die laatste had ik 4 meter gekocht en de helft aan een vriendin gegeven. Die m waarschijnlijk in de hoek heeft gegooid
pi_84177591
Macka die link is leuk trouwens! Staat in mn favorieten, er staan namelijk ook recepten op
pi_84178273
Oohh Zuster wat een mooie doeken! Kleurtjes Wat jammer dat ze in Nederland niet te koop zijn, ik zou er ook wel heel graag een willen hebben
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_84178739
Ja ik zie ze weleeens hier in Nl, maar voor zo'n 20 euro per 2 meter. En niet zoveel keus natuurlijk.
Als ik de kans krijg dat wil zeggen, als mn vriend niet gek van me wordt dan sla ik er wel weer een aantal in en maak ik wel foto's. Ik kan er altijd wel mensen blij mee maken. Met mezelf op nummer 1
  zaterdag 17 juli 2010 @ 20:49:14 #216
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_84179090
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 19:06 schreef freecell het volgende:

[..]

Hebben we eigenlijk mensen in Nederland die behalve 's nachts echt altijd dragen?
Elyas slaapt nog steeds al zijn dagslaapjes in de draagdoek en tussendoor heb ik hem regelmatig in de ringsling.
Maar hij speelt gewoon liggend in de box of zittend op een kleedje op de grond of bij iemand op schoot. Ik draag hem wel erg veel, maar hij is nu zeven maanden en kan los zitten, rolde zich met vier maanden al om en begint nu te kruipen. Geen ontwikkelingsachterstand lijkt me. Zijn beentjes vertonen ook geen afwijking dus ik zal nog wel binnen de gezonde norm zitten denk ik

@zuster.. prachtige doeken!!! En voor dat geld In Indonesië zijn ze ook al zo goedkoop!
pi_84179734
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 20:37 schreef Zuster87 het volgende:
Ja ik zie ze weleeens hier in Nl, maar voor zo'n 20 euro per 2 meter. En niet zoveel keus natuurlijk.
Als ik de kans krijg dat wil zeggen, als mn vriend niet gek van me wordt dan sla ik er wel weer een aantal in en maak ik wel foto's. Ik kan er altijd wel mensen blij mee maken. Met mezelf op nummer 1

Owja Tan ik wilde nog zeggen dat ik jouw Slendangs zo mooi vind, vooral die eerste. Echt super dat je er een ringsling van kunt maken. Ik ben vorige week direct gaan zoeken naar zulke mooie op internet. Misschien moet ik toch maar naar Indonesië
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_84183095
Wow Zuster, wat een mooie doeken! En tof die foto's allemaal!
Mijn moeder en oma zijn ook Surinaams, maar het dragen was helemaal niet bekend bij ze.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zondag 18 juli 2010 @ 08:42:39 #219
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_84190843
quote:
Op zaterdag 17 juli 2010 21:09 schreef Twinkly het volgende:

[..]

Owja Tan ik wilde nog zeggen dat ik jouw Slendangs zo mooi vind, vooral die eerste. Echt super dat je er een ringsling van kunt maken. Ik ben vorige week direct gaan zoeken naar zulke mooie op internet. Misschien moet ik toch maar naar Indonesië
Dankje! Ben er zelf ook erg blij mee. Ringslings kun je maken van allerlei soorten doek, zelfs van een stevige sjaal. Bij de ringslingshop kun je losse ringen bestellen en je kunt ze zo in de doek schuiven, je hoeft er niet voor te naaien.
Hier vind je selendangs. Eigenlijk heet het een Jarik, een selendang is een algemene benaming. Een Rajik is steviger en speciaal bedoeld om baby's in te dragen. Maar in NL zijn ze erg duur (22 euro), in Indonesië kosten ze 3,50 per stuk
  † In Memoriam † zondag 18 juli 2010 @ 16:24:20 #220
141844 Macka66
pi_84201496
Ik ben een draagpapa fan

DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_84203092
Echte mannen trekken baby's aan.
  † In Memoriam † zondag 18 juli 2010 @ 17:48:36 #222
141844 Macka66
pi_84204168
Dan heb ik wel een heeeele echte. Die draagt en is onweerstaanbaar voor baby's/kinderen
pi_84206406
Kennen jullie de Hippy Chick? Daar wees die babyconsulente me op. Hij is niet om hele stukken mee te lopen, maar voor tijdens kleine klusjes binnenshuis. Zij gebruikte 'm vaak als d'r dochtertje een hangerige periode had.
pi_84207144
Mijn brede heupen zijn van zichzelf al hipseats
Maar verder lijkt een ringsling me dan veel handiger, heb je tenminste echt je handen vrij...
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  † In Memoriam † zondag 18 juli 2010 @ 19:42:41 #225
141844 Macka66
pi_84207270
Bij een ergonomische draaghouding is het achterwerk van het kind lager dan de knieën, ook bij heupdragen. Bij de Hippy Chick kan dit niet. Ook zie ik dat je een arm nodig hebt om je kind te ondersteunen.
Persoonlijk zou ik dan liever een ringsling pakken.

Ha, GMTA Tessie
pi_84207431
Mensen, ik heb hulp nodig!

Mijn buurvrouw is 3.5maand geleden bevallen van 2 jongetjes. Ze heeft mij wel eens met Lotte in de draagdoek zien lopen en dat vond ze erg handig. Ze heeft gevraagd of ik haar misschien wilde helpen met een doek. Nu ben ik alleen bekend met het knopen van 1 kindje en dat kan ik haar ook best uitleggen, maar hoe zit dat met het knopen van 2 kindjes? Is dat makkelijk te leren? Ik weet helemaal niet of ze ze allebei tegelijk wil dragen, maar ik wilde me even inlezen/kijken
Lotte!
Noah!
pi_84207805
quote:
Op zondag 18 juli 2010 16:24 schreef Macka66 het volgende:
Ik ben een draagpapa fan

[ afbeelding ]
kijk, mooi dat ik dit zie net nadat sangdrax aangeeft dat het toch wel handig zou zijn als de gewone doek bij hem ook zou kunnen

het betreft de medley satin, waar ik pas sinds kort wat handiger mee ben (zie foto's morgen ) concreet de vraag: als ik hem uitleg/help met knopen, zijn er dan nog dingen anders of kan ik gewoon 'doen' wat ik gewend ben? een mannenlijf *is* tenlotte anders dan een vrouwenlijf
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  † In Memoriam † zondag 18 juli 2010 @ 20:21:38 #228
141844 Macka66
pi_84208725
quote:
Op zondag 18 juli 2010 19:58 schreef simmu het volgende:

[..]

kijk, mooi dat ik dit zie net nadat sangdrax aangeeft dat het toch wel handig zou zijn als de gewone doek bij hem ook zou kunnen

het betreft de medley satin, waar ik pas sinds kort wat handiger mee ben (zie foto's morgen ) concreet de vraag: als ik hem uitleg/help met knopen, zijn er dan nog dingen anders of kan ik gewoon 'doen' wat ik gewend ben? een mannenlijf *is* tenlotte anders dan een vrouwenlijf
Doe wat je gewend bent, let op dat er niet op de spieren maar op het benige deel wordt gedragen, en hou er rekening mee dat sangdrax geen gewelfde heupen heeft om wat op te vangen
pi_84208928
quote:
Op zondag 18 juli 2010 19:47 schreef Linda2205 het volgende:

Mijn buurvrouw is 3.5maand geleden bevallen van 2 jongetjes. Ze heeft mij wel eens met Lotte in de draagdoek zien lopen en dat vond ze erg handig. Ze heeft gevraagd of ik haar misschien wilde helpen met een doek. Nu ben ik alleen bekend met het knopen van 1 kindje en dat kan ik haar ook best uitleggen, maar hoe zit dat met het knopen van 2 kindjes? Is dat makkelijk te leren? Ik weet helemaal niet of ze ze allebei tegelijk wil dragen, maar ik wilde me even inlezen/kijken
Ik zou haar als ze tegelijk wil dragen een draagconsult aanraden!
  † In Memoriam † zondag 18 juli 2010 @ 20:33:09 #230
141844 Macka66
pi_84209179
quote:
Op zondag 18 juli 2010 19:47 schreef Linda2205 het volgende:

Voor dat soort dingen is een draagconsult handig, er zijn wel wat technieken waarmee je twee kinderen in een hele lange doek kunt dragen. Maar ik weet van tweelingmoeders dat het op den duur pittig dragen is als je er twee tegelijk draagt, veel meer dan een half uurtje zit er dan meestal niet in. Meestal wordt er over de ouders verdeeld.

Voorbeeld van een dubbeldraagtechniek, een voor en een achter
pi_84209838
Een draagconsult is idd handiger denk ik, maar ze hebben het niet breed en wilde meteen een doek kopen, vandaar dat ik aanbood eerst maar even de mijne te testen en te kijken wat ze er van vindt. Dan kan ze altijd nog kopen/consult aanvragen Al zijn de meeste VK's hier op de hoogte van dragen en krijg je dat ook tijdens je kraamtijd voorgedaan en uitgelegd, indien je daar belangstelling voor hebt

Ik ga het filmpje even bekijken, thnx
Lotte!
Noah!
pi_84210994
quote:
Op zondag 18 juli 2010 20:48 schreef Linda2205 het volgende:
Een draagconsult is idd handiger denk ik, maar ze hebben het niet breed en wilde meteen een doek kopen, vandaar dat ik aanbood eerst maar even de mijne te testen en te kijken wat ze er van vindt. Dan kan ze altijd nog kopen/consult aanvragen Al zijn de meeste VK's hier op de hoogte van dragen en krijg je dat ook tijdens je kraamtijd voorgedaan en uitgelegd, indien je daar belangstelling voor hebt
Ik ga het filmpje even bekijken, thnx
Wat leuk!

Ik zag van de week een man met z'n zoon in de BB, met z'n gezichtje naar voren. Her zag er idd erg oncomfi uit.
  maandag 19 juli 2010 @ 09:11:52 #233
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84224024
Leander

Zuster, wat een prachtige doeken

Afgelopen zaterdag stond ik in een winkel net af te rekenen met Toby op mijn rug in de Yamo. En toen voelde ik nattigheid...
Ja hoor; mijn broek, shirt, zijn kleren, de Yamo.... alles onder de plas
Flashback, dat is me vroeger met Devin ook meerdere keren gebeurd. Gelukkig waren we snel weer thuis (en was het slechts urine).
.... met gevoel voor drama....
  maandag 19 juli 2010 @ 09:24:29 #234
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84224222
quote:
Op maandag 19 juli 2010 09:11 schreef Kersjes het volgende:
Leander

Zuster, wat een prachtige doeken

Afgelopen zaterdag stond ik in een winkel net af te rekenen met Toby op mijn rug in de Yamo. En toen voelde ik nattigheid...
Ja hoor; mijn broek, shirt, zijn kleren, de Yamo.... alles onder de plas
Flashback, dat is me vroeger met Devin ook meerdere keren gebeurd. Gelukkig waren we snel weer thuis (en was het slechts urine).
Trek m dan ook gewoon een luier aan...
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_84224334
zoals beloofd nog:

(let niet op mij )

maandag 19 juli 2010 @ 09:34:15 #236
190221 Kersjes
zoet & zuur
pi_84224368
quote:
Op maandag 19 juli 2010 09:24 schreef Ticootje het volgende:

[..]

Trek m dan ook gewoon een luier aan...
Ik wist wel dat ik iets vergeten was!!

.... met gevoel voor drama....
  maandag 19 juli 2010 @ 12:00:29 #237
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_84228522
Simmu, wat ziet dat er heerlijk uit!
En zuster87, wat een prachtige doeken zijn dat!

Mijn schoonzusje raakt ook steeds enthousiaster over dragen. Zaterdag neem ik mijn storch Anna mee, zodat ze ook eens een geweven doek kan proberen.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
  maandag 19 juli 2010 @ 16:38:27 #238
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_84238969
Ik heb gister Eli in de Boba van p_iglet gehad.
Dat is me toch comfortabel! Nooit gedacht!

Dus, voor grote peuters: Boba!

/reclame

Doeken zijn net zo lekker met een grote peuter
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  † In Memoriam † maandag 19 juli 2010 @ 20:54:33 #239
141844 Macka66
pi_84248897
Het zag er ook goed uit Davinia sneak peak gehad

simmu, wat lief die foto's! Heb je sangdrax al op het knooppad gekregen?
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
pi_84249879
quote:
Op maandag 19 juli 2010 20:54 schreef Macka66 het volgende:

we hebben geoefend met een pop wellicht komt zaterdag met boodschappen doen de vuurdoop. misschien kan *ik* dan eens de boodschappen doen terwijl *hij* met 2 kinderen leurt
  maandag 19 juli 2010 @ 21:19:28 #241
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_84249946
Simmu, die tweede foto vind ik echt prachtig. Die kleuren, wauw! En wat ligt hij daar tevreden zo. Een en al geborgenheid .
  maandag 19 juli 2010 @ 22:02:00 #242
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_84252186
Simmu wat mooi!
pi_84255378
Bedankt nog allemaal Ben erg trots op mn doekenverzameling.

Simmu wat een mooie, lieve foto's. Mooie zachte kleur die doek!
Tan ik vind die tweede selendang die je postte erg leuk ook.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 12:55:45 #244
125853 Ticootje
<3 6970 <3
pi_84270478
Er komt weer een lampo bij mij wonen
  dinsdag 20 juli 2010 @ 13:21:33 #245
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_84271466
quote:
Op maandag 19 juli 2010 20:54 schreef Macka66 het volgende:

was je er ook? had dan ff langsgewipt! gezellig en zo

simmu, leuk om mn oude doek te zien! hij ligt er lekker
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_84303357
Even voor de maat TARA en Florian in mijn buidelsling gestopt.
Hij paste eigenlijk precies

En het ziet er wel leuk uit hè?

Maar ze gaan er geen vriendjes mee worden Ze vonden het allebei stom

Dus TARA gaat gewoon door met de mei tai (dit leek hem wel makkelijk ivm niet knopen ed)
pi_84327735
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 12:55 schreef Ticootje het volgende:
Er komt weer een lampo bij mij wonen
Ben je weer om

Mooie foto Simmu!!

Ze zien er niet zo blij uit freecell

Ik had gisteren een blije Lotte even in de manduca in de dierentuin, wil je bij mama op de rug? Jaaaaaaa!
Prima
Maar klein stukje gedragen, toen kwamen we bij een paar bekenden met wie we hadden afgesproken
Maar door het pinguin gedeelte was het wel erg gezellig en handig
Maar in de andere doeken wil ze toch echt niet...
pi_84339064
quote:
Op maandag 19 juli 2010 16:38 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik heb gister Eli in de Boba van p_iglet gehad.
Dat is me toch comfortabel! Nooit gedacht!

Dus, voor grote peuters: Boba!

/reclame

Doeken zijn net zo lekker met een grote peuter
Klopt helemaal, hier ook groot fan van de Boba. Doeken gebruik ik ook echt nog heel veel met Yara maar in situaties waarin ze vaak in/uit de drager moet gebruiken we toch echt de Boba. Dan vind ik dat handiger dan steeds opnieuw knopen. Laatst bijvoorbeeld in Disneyland. Als we in een rij moeten wachten vind ik het heel handig om haar in de Boba te hebben zodat ze niet gaat 'vervelen' in de rij, en zodat ze ook even kan rusten. Als we bijna aan het eind van de rij zijn moet ze er dan weer uit, en na de attractie wil ze vaak weer gedragen worden. De Boba was ideaal
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_84348146
Zuster, wat lief dat je aanbiedt om doeken mee te nemen.
Wat heel grappig is om te weten dat veel van die doeken oorspronkelijk uit Nederland komen. Ze worden gemaakt in Helmond.
Bij de Vlisco.
Mijn moeder heeft in Afrika ooit een berg stoffen met o.a de paus erop gedrukt gekocht. Daar maakte ze kussentjes van. Zou je als draagdoek gebruiken zeg.

Leuk Macka, die links.

En ik ben ook een Boba fan!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_84348348
Haha Oeke!! Wat een gek idee! Dan horen ze hier juist het goedkoopst te zijn

Ik ging net op pad met Niels in de doek, ik trek mijn (nieuwe) shirt recht en RATSCH... een enorme scheur (in het shirt dus)
&lt;a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Niels&lt;/a&gt; en &lt;a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Sam&lt;/a&gt;
pi_84348403
quote:
Op woensdag 21 juli 2010 20:25 schreef mrien het volgende:

[..]

Ben je weer om

Mooie foto Simmu!!

Ze zien er niet zo blij uit freecell

Ik had gisteren een blije Lotte even in de manduca in de dierentuin, wil je bij mama op de rug? Jaaaaaaa!
Prima
Maar klein stukje gedragen, toen kwamen we bij een paar bekenden met wie we hadden afgesproken
Maar door het pinguin gedeelte was het wel erg gezellig en handig
Maar in de andere doeken wil ze toch echt niet...
ik heb nu jim zyclame, jim stahlblau en margot... Dus er mocht er nog wel 1tje bij... Oh en vicky, maar die logeert bij Keshet.

Stahlblau gaat er waarschijnlijk nog wel uit, die vind ik wat kort... Maar ik heb de illusie nog steeds dat ik ooit wat ga afvallen...
pi_84348651
quote:
Op donderdag 22 juli 2010 11:10 schreef Twinkly het volgende:
Haha Oeke!! Wat een gek idee! Dan horen ze hier juist het goedkoopst te zijn
Ja, dat dan weer helaas niet. Maar ik ben er weleens geweest en ik vond het wel heel tof. Dat Afrikaanse kleurgevoel in Helmond, of all places.
quote:
Ik ging net op pad met Niels in de doek, ik trek mijn (nieuwe) shirt recht en RATSCH... een enorme scheur (in het shirt dus)
Oh, balen, zeg.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  † In Memoriam † donderdag 22 juli 2010 @ 12:25:30 #253
141844 Macka66
pi_84351096
Vlisco online shop. Natuurlijk niet zo leuk als een bezoek aan de fabriek of aan Afrika
DancingPhoebe op &lt;a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" &gt;23/10/09&lt;/a&gt;:[/b]
pi_84351489
Haha wat maf joh Oeke, dat wist ik inderdaad niet. Wat stom dat het zo duur is dan
Maarja inderdaad wat Macka zegt, natuurlijk niet zo leuk als een bezoek aan Afrika
pi_84351531
Ohh en ik heb er ook eentje klaar liggen om kussensloop te worden. Past goed bij mn inrichting!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')