abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:32:23 #251
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_83717215
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:28 schreef matthijs.. het volgende:
Je was eerder met andere bezig met lastereren zoals Strawberry, Laydina, Fbreijer.
Volgens mij doen jullie het er gewoon om te lasteren, spotten.
Voor mij is de discussie over.
Lastereren nog wel? Ik kijk vanuit mijn niet-gelovige zienswijze naar jouw religieuze zienswijze en snap er weinig van. Onbegrip dat jij helaas niet kan wegnemen met de lege citaten die je van het internet haalt.
Ik zou het juist interessant vinden om jouw overtuiging in je eigen woorden te horen en niet als onleesbare citaten die je op allerlei manieren kunt uitleggen.

Daarbij acht jij ongelovigen overduidelijk minderwaardig, dat laat je al tig topics duidelijk merken.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:32:51 #252
301973 FBreijer
Wait wut?
pi_83717236
quote:

[..]

Je was eerder met andere bezig met lastereren zoals Strawberry, Laydina, Fbreijer.
Voor mij is de discussie over.
De spot met jou (en andere religieuse mensen) aandrijven is het enige wat wij kunnen doen.
Jullie staan niet open voor logica en jullie eigen argumenten berusten veelal op circelredenatie, wensvol denken of 'je kan niet bewijzen dat het niet zo is'.

If one could reason with religieus people, there would be no religieus people.
Afgezaagd, maar waar.
You sunk my battleship! :o
pi_83717592
quote:

[..]

Wat als iemand je moeder, vader, je vriend/vriendin voor van alles zou uitmaken, belachelijk maken en uitschelden.
Zou ik ze voor de bek slaan, maar volgens mijn bijbelkennis dien jij ze als ware volgeling van Jezus de andere wang toe te keren.

Zo maar weglopen kan niet aan de orde zijn.
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_83717644
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:41 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Zou ik ze voor de bek slaan, maar volgens mijn bijbelkennis dien jij ze als ware volgeling van Jezus de andere wang toe te keren.

dinsdag 6 juli 2010 @ 12:43:11 #255
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_83717651
quote:

Wat als iemand je moeder, vader, je vriend/vriendin voor van alles zou uitmaken, belachelijk maken en uitschelden.
Ben ik je vader, moeder, vriend of vriendin? Nee. We zitten op een discussieforum ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_83717974
Heeft niemand nou door dat dit geen zin heeft? Deze discussie wordt al jaren, watzeg ik, decennia lang gevoerd.
Maar 1 partij (ik noem geen namen) is te kortzichtig om verder te kijken. Te gecontroleerd en gebrainwasht om na te denken over wat ze allemaal zeggen. Tunnelvisie.
Dus deze discussie kan wat mij betreft per direct gestopt worden
pi_83718237
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:52 schreef Michhas het volgende:
Heeft niemand nou door dat dit geen zin heeft? Deze discussie wordt al jaren, watzeg ik, decennia lang gevoerd.
Maar 1 partij (ik noem geen namen) is te kortzichtig om verder te kijken. Te gecontroleerd en gebrainwasht om na te denken over wat ze allemaal zeggen. Tunnelvisie.
Dus deze discussie kan wat mij betreft per direct gestopt worden
Gelukkig ben je God niet en bepaal jij dat dus niet
Lurf is the message and the message is Lurf
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:19:20 #258
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_83719123
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:20 schreef matthijs.. het volgende:
ik ben er eigenlijk ook niet van plan om er verder over te discussieren, mensen die op zo'n minderwaardige en spottende manier bezig zijn.
Ah, daar is het getergde toontje weer van de christen die meer weerwoord tegenkomt dan hij kan handelen. .
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_83719810
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:58 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

Gelukkig ben je God niet en bepaal jij dat dus niet
Maar ik kan wel zeggen dat God ben Er wordt wel meer gelogen wat God en religie betreft dusja
pi_83723562
Maar even serieus hè... wie wil er nu een levende relatie met Jezus als je dit voorhanden hebt?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 16:07:33 #261
301973 FBreijer
Wait wut?
pi_83726683
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 14:55 schreef Techno het volgende:
Maar even serieus hè... wie wil er nu een levende relatie met Jezus als je dit voorhanden hebt?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_83727482
quote:

[..]

Voor mij is de discussie afgelopen.
We proberen duidelijkheid te krijgen, maar jij geeft niet echt antwoorden waar we iets mee kunnen. ipv dat je het duidelijk probeert uit te leggen aan ons (in eigen woorden, niet citaten) hoe het zit , stop je de discussie. Beetje jammer.
pi_83733110
quote:
Ah, God heeft mijn gebed dus verhoord.
pi_83741272
quote:

[..]

Eigenlijk zou je verwachten dat Matthijs ervan geniet..
Zijn geloof is masochistisch van aard. Altijd schuldig, strenge god, gehoorzaam zijn, evangeliseren ondanks dat je van tevoren weet dat je bespot gaat worden. En ook nog de andere wang toekeren als je in gezicht geslagen wordt.
En dan de strenge meester die geen andere god of waarheid duldt. Mensen uitrusten met een vrije wil om ze daarna te straffen als ze idd een keuze maken??
Welke sadist zet dan ook de bomen waar ze niet van mogen eten middenin het paradijs neer?
Een waar gristen zou moeten genieten van alle heerlijke aandacht die we hem bieden..

En dan dat symbool, een gemarteld lijk aan een kruis..

Ik heb me weleens afgevraagd of alle kerken en kathedralen eigenlijk niet voor de duivel gebouwd zijn.. Als ze niet in hun broek hadden gescheten van angst om in de hel te komen, hadden ze ze nooit gebouwd.
pi_83751006
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:20 schreef matthijs.. het volgende:
ik ben er eigenlijk ook niet van plan om er verder over te discussieren, mensen die op zo'n minderwaardige en spottende manier bezig zijn.
Het heeft 8 topics geduurd voordat je deze conclusie eindelijk kon trekken?
pi_83751022
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:24 schreef lurf_doctor het volgende:

[..]

En daar had je 8 topics voor nodig
Oh en ik vind jouw manier van redeneren minderwaardig en spottend voor mijn inteligentie.
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:32 schreef FBreijer het volgende:

[..]

De spot met jou (en andere religieuse mensen) aandrijven is het enige wat wij kunnen doen.
Jullie staan niet open voor logica en jullie eigen argumenten berusten veelal op circelredenatie, wensvol denken of 'je kan niet bewijzen dat het niet zo is'.

If one could reason with religieus people, there would be no religieus people.
Afgezaagd, maar waar.
QFT.
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:32 schreef Copycat het volgende:

[..]

Lastereren nog wel? Ik kijk vanuit mijn niet-gelovige zienswijze naar jouw religieuze zienswijze en snap er weinig van. Onbegrip dat jij helaas niet kan wegnemen met de lege citaten die je van het internet haalt.
Ik zou het juist interessant vinden om jouw overtuiging in je eigen woorden te horen en niet als onleesbare citaten die je op allerlei manieren kunt uitleggen.

Daarbij acht jij ongelovigen overduidelijk minderwaardig, dat laat je al tig topics duidelijk merken.
pi_83751043
quote:

[..]

Nu? Ja. De serieuze discussie met jou heb ik lang geleden al opgegeven.
quote:
Dan zou ik die persoon uitlachen. Van die beledigingen richting iemands moeder zijn de meeste lage en belachelijke manieren van iemand uitlullen.
quote:
Welke discussie? Redelijke argumenten betekenen niets voor jou, want jij kent DE waarheid.
pi_83751769
quote:

[..]

Eigenlijk zou je verwachten dat Matthijs ervan geniet..
Zijn geloof is masochistisch van aard. Altijd schuldig, strenge god, gehoorzaam zijn, evangeliseren ondanks dat je van tevoren weet dat je bespot gaat worden. En ook nog de andere wang toekeren als je in gezicht geslagen wordt.
En dan de strenge meester die geen andere god of waarheid duldt. Mensen uitrusten met een vrije wil om ze daarna te straffen als ze idd een keuze maken.
Welke sadist zet dan ook de bomen waar ze niet van mogen eten middenin het paradijs neer?
Een waar gristen zou moeten genieten van alle heerlijke aandacht die we hem bieden..
pi_83753666
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 14:55 schreef Techno het volgende:
SPOILER
Naja, zelfs mn vriendin is lekkerder. Kom dan met wat beters aanzetten
pi_83755370
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 05:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

Grappig. Christenen worden vaak beticht van zwart-wit denken, waarop niet-Christenen nogal es met dezelfde achterlijke zwart-wit argumenten antwoorden. Zie hier weer een mooi voorbeeld.

Het gebrek aan logica, die muur om jezelf heen bouwen en het "wij tegen zij"-gevoel is niet alleen weggelegd voor religie. Religie geeft in teveel gevallen alleen een geschikt denkkader voor al deze aspecten. Maar niet-religieuze mensen maken zich net zo goed schuldig aan dit soort gedrag.

Persoonlijk ben ik al lang uitgediscusseerd met dogmatisch-gelovigen hier op Fok over de vraag of de Christelijke/Islamitische boodschap "waar" is!; wanneer je wereldbeelden (paradigma's) zo drastisch uit elkaar liggen zul je het nooit met elkaar eens worden wat dat betreft. Maar dan blijft er vaak genoeg over om wel over te discusseren, lijkt me
  woensdag 7 juli 2010 @ 10:35:37 #271
301973 FBreijer
Wait wut?
pi_83755539
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 09:26 schreef Fes1-2 het volgende:

[..]

Naja, zelfs mn vriendin is lekkerder. Kom dan met wat beters aanzetten
Pics?
pi_83755637
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 09:26 schreef Fes1-2 het volgende:
Naja, zelfs mn vriendin is lekkerder.
Tsssk, dat beweren die Fokkers allemaal.
SPOILER
pi_83756252
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 10:28 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Grappig. Christenen worden vaak beticht van zwart-wit denken, waarop niet-Christenen nogal es met dezelfde achterlijke zwart-wit argumenten antwoorden. Zie hier weer een mooi voorbeeld.
Onderbouwing?
En dan nog: wie begint ermee?
pi_83756344
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 10:28 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Het gebrek aan logica, die muur om jezelf heen bouwen en het "wij tegen zij"-gevoel is niet alleen weggelegd voor religie. Religie geeft in teveel gevallen alleen een geschikt denkkader voor al deze aspecten. Maar niet-religieuze mensen maken zich net zo goed schuldig aan dit soort gedrag.

Persoonlijk ben ik al lang uitgediscusseerd met dogmatisch-gelovigen hier op Fok over de vraag of de Christelijke/Islamitische boodschap "waar" is!; wanneer je wereldbeelden (paradigma's) zo drastisch uit elkaar liggen zul je het nooit met elkaar eens worden wat dat betreft. Maar dan blijft er vaak genoeg over om wel over te discusseren, lijkt me
Zo zwart wit vind ik het niet.
Maar waar het in het leven om draait is toch dat mensen prettig leven.
Opzich zijn de 10 geboden een mooie leidraad om samen een fijn leven te hebben, of je nu gelovig bent of niet.
Het gebod om "uw vijand lief te hebben" mis ik bij gelovigen die ongelovigen willen bekeren wel een beetje.
  woensdag 7 juli 2010 @ 11:10:45 #275
262 Re
Kiss & Swallow
pi_83756723
topics gaan nu ook wel beetje doel van S&M voorbij geloof ik ...

en een ongelovige die een gelovige wil bekeren is net zo dom bezig als de vice versa variant
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')