Lastereren nog wel? Ik kijk vanuit mijn niet-gelovige zienswijze naar jouw religieuze zienswijze en snap er weinig van. Onbegrip dat jij helaas niet kan wegnemen met de lege citaten die je van het internet haalt.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:28 schreef matthijs.. het volgende:
Je was eerder met andere bezig met lastereren zoals Strawberry, Laydina, Fbreijer.
Volgens mij doen jullie het er gewoon om te lasteren, spotten.
Voor mij is de discussie over.
De spot met jou (en andere religieuse mensen) aandrijven is het enige wat wij kunnen doen.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:28 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Je was eerder met andere bezig met lastereren zoals Strawberry, Laydina, Fbreijer.
Voor mij is de discussie over.
Zou ik ze voor de bek slaan, maar volgens mijn bijbelkennis dien jij ze als ware volgeling van Jezus de andere wang toe te keren.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:28 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Wat als iemand je moeder, vader, je vriend/vriendin voor van alles zou uitmaken, belachelijk maken en uitschelden.
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:41 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Zou ik ze voor de bek slaan, maar volgens mijn bijbelkennis dien jij ze als ware volgeling van Jezus de andere wang toe te keren.
Zo maar weglopen kan niet aan de orde zijn.
Ben ik je vader, moeder, vriend of vriendin? Nee. We zitten op een discussieforum ...quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:28 schreef matthijs.. het volgende:
Wat als iemand je moeder, vader, je vriend/vriendin voor van alles zou uitmaken, belachelijk maken en uitschelden.
Gelukkig ben je God niet en bepaal jij dat dus nietquote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:52 schreef Michhas het volgende:
Heeft niemand nou door dat dit geen zin heeft? Deze discussie wordt al jaren, watzeg ik, decennia lang gevoerd.
Maar 1 partij (ik noem geen namen) is te kortzichtig om verder te kijken. Te gecontroleerd en gebrainwasht om na te denken over wat ze allemaal zeggen. Tunnelvisie.
Dus deze discussie kan wat mij betreft per direct gestopt worden
Ah, daar is het getergde toontje weer van de christen die meer weerwoord tegenkomt dan hij kan handelen.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:20 schreef matthijs.. het volgende:
ik ben er eigenlijk ook niet van plan om er verder over te discussieren, mensen die op zo'n minderwaardige en spottende manier bezig zijn.
Maar ik kan wel zeggen dat God benquote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:58 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Gelukkig ben je God niet en bepaal jij dat dus niet
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 14:55 schreef Techno het volgende:
Maar even serieus hè... wie wil er nu een levende relatie met Jezus als je dit voorhanden hebt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
You sunk my battleship! :o
We proberen duidelijkheid te krijgen, maar jij geeft niet echt antwoorden waar we iets mee kunnen. ipv dat je het duidelijk probeert uit te leggen aan ons (in eigen woorden, niet citaten) hoe het zit , stop je de discussie. Beetje jammer.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:28 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Voor mij is de discussie afgelopen.
Ah, God heeft mijn gebed dus verhoord.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:28 schreef matthijs.. het volgende:
Voor mij is de discussie afgelopen.
Eigenlijk zou je verwachten dat Matthijs ervan geniet..quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:41 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
Zou ik ze voor de bek slaan, maar volgens mijn bijbelkennis dien jij ze als ware volgeling van Jezus de andere wang toe te keren.
Het heeft 8 topics geduurd voordat je deze conclusie eindelijk kon trekken?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:20 schreef matthijs.. het volgende:
ik ben er eigenlijk ook niet van plan om er verder over te discussieren, mensen die op zo'n minderwaardige en spottende manier bezig zijn.
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:24 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
En daar had je 8 topics voor nodig![]()
Oh en ik vind jouw manier van redeneren minderwaardig en spottend voor mijn inteligentie.
QFT.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:32 schreef FBreijer het volgende:
[..]
De spot met jou (en andere religieuse mensen) aandrijven is het enige wat wij kunnen doen.
Jullie staan niet open voor logica en jullie eigen argumenten berusten veelal op circelredenatie, wensvol denken of 'je kan niet bewijzen dat het niet zo is'.
If one could reason with religieus people, there would be no religieus people.
Afgezaagd, maar waar.
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:32 schreef Copycat het volgende:
[..]
Lastereren nog wel? Ik kijk vanuit mijn niet-gelovige zienswijze naar jouw religieuze zienswijze en snap er weinig van. Onbegrip dat jij helaas niet kan wegnemen met de lege citaten die je van het internet haalt.
Ik zou het juist interessant vinden om jouw overtuiging in je eigen woorden te horen en niet als onleesbare citaten die je op allerlei manieren kunt uitleggen.
Daarbij acht jij ongelovigen overduidelijk minderwaardig, dat laat je al tig topics duidelijk merken.
Nu? Ja. De serieuze discussie met jou heb ik lang geleden al opgegeven.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:28 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Dan zou ik die persoon uitlachen. Van die beledigingen richting iemands moeder zijn de meeste lage en belachelijke manieren van iemand uitlullen.quote:Wat als iemand je moeder, vader, je vriend/vriendin voor van alles zou uitmaken, belachelijk maken en uitschelden.
Welke discussie? Redelijke argumenten betekenen niets voor jou, want jij kent DE waarheid.quote:Voor mij is de discussie afgelopen.
Eigenlijk zou je verwachten dat Matthijs ervan geniet..quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:41 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 14:55 schreef Techno het volgende:
Maar even serieus hè... wie wil er nu een levende relatie met Jezus als je dit voorhanden hebt?Naja, zelfs mn vriendin is lekkerder. Kom dan met wat beters aanzettenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 7 juli 2010 05:06 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Welke sadist zet dan ook de bomen waar ze niet van mogen eten middenin het paradijs neer?
Een waar gristen zou moeten genieten van alle heerlijke aandacht die we hem bieden..
Pics?quote:Op woensdag 7 juli 2010 09:26 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Naja, zelfs mn vriendin is lekkerder. Kom dan met wat beters aanzetten
Tsssk, dat beweren die Fokkers allemaal.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Onderbouwing?quote:Op woensdag 7 juli 2010 10:28 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Grappig. Christenen worden vaak beticht van zwart-wit denken, waarop niet-Christenen nogal es met dezelfde achterlijke zwart-wit argumenten antwoorden. Zie hier weer een mooi voorbeeld.
Zo zwart wit vind ik het niet.quote:Op woensdag 7 juli 2010 10:28 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Grappig. Christenen worden vaak beticht van zwart-wit denken, waarop niet-Christenen nogal es met dezelfde achterlijke zwart-wit argumenten antwoorden. Zie hier weer een mooi voorbeeld.
Het gebrek aan logica, die muur om jezelf heen bouwen en het "wij tegen zij"-gevoel is niet alleen weggelegd voor religie. Religie geeft in teveel gevallen alleen een geschikt denkkader voor al deze aspecten. Maar niet-religieuze mensen maken zich net zo goed schuldig aan dit soort gedrag.
Persoonlijk ben ik al lang uitgediscusseerd met dogmatisch-gelovigen hier op Fok over de vraag of de Christelijke/Islamitische boodschap "waar" is!; wanneer je wereldbeelden (paradigma's) zo drastisch uit elkaar liggen zul je het nooit met elkaar eens worden wat dat betreft. Maar dan blijft er vaak genoeg over om wel over te discusseren, lijkt me
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |