quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:21 schreef maickeltje het volgende:
wat een kwaliteits topic... zoek toch lekker zelf luie.
Ik denk wel dat dit het perfecte formaat is inderdaad, alleen het opeten wordt een beetje lastig. Hoewel, als ik ergens heet water kan krijgen, moet dit ook wel lukken. De inhoud is precies hetzelfde als in die bekertjes neem ik aan?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:23 schreef L.no het volgende:
Moet het inclusief met een cup zijn?
anders: [ afbeelding ]
Ik weet niet of ze klein genoeg zijn.
wat is er fout aan edible danquote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:25 schreef BrandX het volgende:
Het is geen taaltopic hier, TS maakt een taalfoutje, so what.
Deze zijn inderdaad wel goed te doenquote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:23 schreef L.no het volgende:
Moet het inclusief met een cup zijn?
anders: [ afbeelding ]
Ik weet niet of ze klein genoeg zijn.
Nee, het is zeker geen basisvoedsel.. zou ook absoluut niet kunnen leven op deze -troep-. Ik zal zoveel mogelijk proberen zelf te koken, maar soms valt er gewoon eventjes niks te eten... dan zijn die noodles wel erg toepasselijk.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:27 schreef trovey het volgende:
Mocht je het inderdaad als basisvoedsel willen gebruiken dan zou ik toch naar wat anders uitkijken, iets met wat meer voedingsstoffen maar wel compact. Moet toch ook wel genoeg van te vinden zijn, desnoods loop je eens een kampeerwinkel of een zoiets als een legerdump in om te kijken wat daar te krijgen is.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:28 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
wat is er fout aan edible danHeb het altijd zo geleerd.
aha! thanks, weer wat geleerdquote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:34 schreef BrandX het volgende:
[..]
Edible gebruik je meer voor voedsel waarvan je op voorhand niet weet of het wel eetbaar is. Bijv. paddestoelen of besjes (wellicht giftig). Eatable gebruik je meer voor eetbaar voedsel waarmee je zegt: het is eetbaar, niet fantastisch, maar eetbaar.
Dat is tenminste hoe ik het geleerd heb. Dus in de zin zoals jij het gebruikt zou de voorkeur uitgaan voor eatable. Maar verder is het geneuzel van de users, want elke Engelsman zou exact weten wat je bedoeld.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:36 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
aha! thanks, weer wat geleerdOm maar nog even in de taal te blijven: het is 'bedoelt', doet er verder niet toe
OT: waar ik eigenlijk op naar zoek ben, zijn vierkante bekertjes, deze zijn makkelijk te stapelen in mijn tas.. ik heb al gekeken, maar ik kan ze niet vinden.. wellicht dat iemand hier meer over weet?
Daarin heb je gelijk maar zou toch nog even rond gaan kijken wat er nog meer te vinden is in de categorie "verpakking opentrekken, in kom doen, eventueel water toevoegen/opwarmen en klaar". Bij de Lidl/Aldi heb je dat ook in rijstgerechten/pastagerechten in droge vorm, best te doen als noodvoorraad in een situatie als de jouwe en er zitten groentes in gedroogde vorm in en je hebt wat meer variatie.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:30 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
Nee, het is zeker geen basisvoedsel.. zou ook absoluut niet kunnen leven op deze -troep-. Ik zal zoveel mogelijk proberen zelf te koken, maar soms valt er gewoon eventjes niks te eten... dan zijn die noodles wel erg toepasselijk.
Al in xenox gekeken?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:36 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
aha! thanks, weer wat geleerdOm maar nog even in de taal te blijven: het is 'bedoelt', doet er verder niet toe
OT: waar ik eigenlijk op naar zoek ben, zijn vierkante bekertjes, deze zijn makkelijk te stapelen in mijn tas.. ik heb al gekeken, maar ik kan ze niet vinden.. wellicht dat iemand hier meer over weet?
die gevulde bekertjes inderdaad.. helaas zijn die bekertjes gevuld en valt er niet veel te stapelenquote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:38 schreef BrandX het volgende:
[..]
je hebt helemaal gelijk. Zowel met bedoelt als met betekent maak ik daar zo vaak fouten in
.
Met vierkante bekertjes bedoel je voor de Noodles? Waar ze al in zitten?
Als je gewone bekertjes bedoelt, de ervaring leert dat rond makkelijker stapelen is, zeker als je een backpack hebt.
En anders zou ik een dagje naar een grote camping/outdoorshop toe gaan, daar hebben ze onwijs veel handige zooi
maar waarom zorg je dan niet voor een beker, een stevige hard plastic, en dan van die pakjes? Dat neemt echt mega minder ruimte in beslag?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:56 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
die gevulde bekertjes inderdaad.. helaas zijn die bekertjes gevuld en valt er niet veel te stapelen
Ja daar zat ik ook al aan te denken. Maar dan stel ik me weer voor hoe makkelijk het is als ik een gevulde beker heb.. gewoon opentrekken en water erbij. Ik weet niet precies in welke situaties ik zal komen, maar iets zegt me gewoon dat het veel handiger is.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:57 schreef BrandX het volgende:
[..]
maar waarom zorg je dan niet voor een beker, een stevige hard plastic, en dan van die pakjes? Dat neemt echt mega minder ruimte in beslag?
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:56 schreef ForumGek het volgende:
Deze is echt de bomba!: Indomie Mi Goreng Rendang, 5 pakjes voor maar 1,66. Maar zoals ik al zei, ga naar lokale toko/chinese supermarkt en je zult je ogen uitkijken wat er op noodle gebied bestaat!
http://www.waroengsipiet.nl/ heeft alleen al 190 verschillende!
Dit is minstens zo handig.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:59 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
Ja daar zat ik ook al aan te denken. Maar dan stel ik me weer voor hoe makkelijk het is als ik een gevulde beker heb.. gewoon opentrekken en water erbij. Ik weet niet precies in welke situaties ik zal komen, maar iets zegt me gewoon dat het veel handiger is.
Edible is gewoon correct en betekend eigenlijk hetzelfde als eatable. Volgens mij is eatable ook een verbastering van edible (omdat het ongeveer hetzelfde klinkt, en logischer is).quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:34 schreef BrandX het volgende:
[..]
Edible gebruik je meer voor voedsel waarvan je op voorhand niet weet of het wel eetbaar is. Bijv. paddestoelen of besjes (wellicht giftig). Eatable gebruik je meer voor eetbaar voedsel waarmee je zegt: het is eetbaar, niet fantastisch, maar eetbaar.
Dat is tenminste hoe ik het geleerd heb. Dus in de zin zoals jij het gebruikt zou de voorkeur uitgaan voor eatable. Maar verder is het geneuzel van de users, want elke Engelsman zou exact weten wat je bedoeld.
overigens betwijfel ik ten zeerste of de helft van de mieperd uberhaupt wel weet dat edible an sich een goed en correct Engels woord is.
En dit natuurlijk, waarom is in een bak gooien nou zoveel moeilijker dan er alleen water bij doen. Behalve wanneer je geen armen hebt en alleen water erin gooien al rete lastig isquote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:04 schreef BrandX het volgende:
[..]
Dit is minstens zo handig.
Bakje neerzetten, pakje openscheuren en leeggooien in het bakje, water er bij en klaar.
Werkellijk een handeling meer dus, vanuit de verpakking in het bakje gooienWeegt mega op tegen de extra ruimte die je wint in je bagage. Maar je moet het natuurlijk zelf weten
.
Nee, alleen een fluitketel.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:09 schreef PinkLadii het volgende:
Tja neem je ook flessen water en een fluiketel oid mee dan??
koud hequote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:09 schreef Omkron het volgende:
Blikjes met vis, tonijn, zalm etc.. is dat niets voor je, openmaken en eten maar. Gezond ook nog.
Deze:quote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:21 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
Ik heb al wat merken langs zien komen; maar welk merk noodle vind JIJ het lekkerste?
Ah dit dusquote:Op zondag 4 juli 2010 02:23 schreef Ernemmertje het volgende:
Gewoon naar een toko gaan en Indo Mie kopen, Mi Goreng !! Echt te verslavend.. Een heel doos kost je 13 euro, hahaSpreek uit ervaring
Gast... Een fluitketel als je gaat backpacken? Neem je ook een 3pits gassstel mee?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:21 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
Nee, alleen een fluitketel.
Denk overigens dat ik alleen maar op vaste plaatsen ga eten inderdaad, anders kan ik ook niet aan warm water komenDus ik denk toch dat ik voor de pakjes ga! 5 pakjes vanuit Nederland zal het 'em wel doen
Uiteraard hebben jullie dan nog foto's tegoed![]()
Ik heb al wat merken langs zien komen; maar welk merk noodle vind JIJ het lekkerste?
Dat kan, maar op een van de manier vult dat niet bij mij.. Ik moet iets van zetmeel hebben in mijn avondmaaltijdquote:Op zondag 4 juli 2010 12:11 schreef Blocko het volgende:
Je hebt toch ook van die blikken vis waar met tomaten/champignon saus?
Waarom neem je die niet mee? Kan je koud maar ook warm (eigenlijk beter, maar volgens mij is dat niet normaal(?). Ik doe ze soms in een pannetje met kokend water en laat ze daar een aantal minuten in liggen) te eten.
Is best te doen hoor.
Waar moet ik aan denken? Zit het in blik of...quote:Op zondag 4 juli 2010 12:12 schreef gias het volgende:
bij aldi/lidl heb je ook maaltijden die je alleen met kokend water kan bereiden.
Je moet het dan wel indampen, dus in een waterkoker werkt niet.
kost geen drol, euro per maaltijd en best aardige pasta's en rijstgerechten.
(knor heeft ze ook, maar dan duurder)
In van die zakjes, ze hebben allerlei varianten, van macaroni tot rijst. Er staat vaak op voor 2 personen, maar het is eigenlijk voor 1 persoon. Van knor heet het Spagetteria of Oriëntyquote:Op zondag 4 juli 2010 12:20 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
Waar moet ik aan denken? Zit het in blik of...
Kijk eens in het schap ernaast..quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:23 schreef ThePianoMan het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik ken alleen deze.. ben gewoon benieuwd of er andere soorten zijn. Desnoods even een switch naar CUL.
gave sitequote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:56 schreef ForumGek het volgende:
Deze is echt de bomba!: Indomie Mi Goreng Rendang, 5 pakjes voor maar 1,66. Maar zoals ik al zei, ga naar lokale toko/chinese supermarkt en je zult je ogen uitkijken wat er op noodle gebied bestaat!
http://www.waroengsipiet.nl/ heeft alleen al 190 verschillende!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |