abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 3 juli 2010 @ 18:32:47 #1
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_83616591
Misschien dus wel voor de rest van het toernooi geschorst vanwege z'n heldendaad voor z'n land.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_83616725
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:32 schreef golfer het volgende:
Misschien dus wel voor de rest van het toernooi geschorst vanwege z'n heldendaad voor z'n land.
Vind je dat dit in toekomstige wedstrijden meer moet gebeuren? Dat het een onderdeel wordt van de tactiek.

Ook bij teams die tegen Oranje spelen bijvoorbeeld.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 18:39:18 #3
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_83616807
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:36 schreef klausmeister het volgende:

Vind je dat dit in toekomstige wedstrijden meer moet gebeuren? Dat het een onderdeel wordt van de tactiek.

Als het de ultieme laatste gelegenheid is om uitschakeling van je land te voorkomen en er verder geen lichamelijk letsel wordt toegediend heb ik er geen probleem mee.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zaterdag 3 juli 2010 @ 18:40:06 #4
298150 YouCanLeaveYourHeadOn
Als je dit leest ben je dom.
pi_83616835
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:36 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Dit vraag ik me dus af. En of dat dan een positief of negatief effect zal hebben op de beleving van voetbal. Edit: Op de lange termijn
En god zag dat YouCanLeaveYourHeadOn gelijk had.
pi_83616896
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:39 schreef golfer het volgende:

[..]

Als het de ultieme laatste gelegenheid is om uitschakeling van je land te voorkomen en er verder geen lichamelijk letsel wordt toegediend heb ik er geen probleem mee.
Dan kunnen we alles wel toestaan in de "ultieme laatste gelegenheid".
  zaterdag 3 juli 2010 @ 18:42:43 #6
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_83616919
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:41 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Zolang je een ander geen letsel aanbrengt, waarom niet? Wat kun je nog meer verzinnen naast hands maken?
Dit, dus.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 18:44:00 #7
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_83616957
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:41 schreef klausmeister het volgende:

Alles wat winst voor je land kan brengen zonder het toedienen van lichamelijk letsel aan andere spelers? Ja.
Winnaarsmentaliteit.
Poef.....gone! ©golfer
pi_83616962
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:39 schreef golfer het volgende:

[..]

Wat heeft het voor waarde, als je wint op een manier waar een overtreding is gebruikt? De FIFA heeft groot gelijk. Ze moeten hun stempel er nu opdrukken voordat het vaker het geval gaat worden met voetbal.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 18:46:47 #9
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_83617061
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:44 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Wat heeft het voor waarde, als je wint op een manier waar een overtreding is gebruikt? De FIFA heeft groot gelijk. Ze moeten hun stempel er nu opdrukken voordat het vaker het geval gaat worden met voetbal.
Alsof die Suarez gister iets wereldvernieuwends heeft uitgevonden, zeg

Het staat 1-1, 30e minuut van de verlenging kwartfinale WK en jij staat op de doellijn en een bal gaat richting goal, wat doe je?

ERUIT SLAAN?! CHRISTUS TE PAARD, HET IDEE ALLEEN AL!!!! Grow up, het gebeurt al -tig jaren.
Dit, dus.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 18:47:03 #10
pi_83617071
quote:

[..]

Met jou ben ik het eens. Ik heb het idee dat de mensen die vóór dit soort acties zijn heel erg kortetermijndenker zijn
  zaterdag 3 juli 2010 @ 18:47:11 #11
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_83617077
Koning
.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 18:47:32 #12
288676 Gijs-H
LaterSpater
pi_83617090
quote:

[..]

Het heeft een grote waarde voor het winnende land + de voetballers!
En toen was die weg.
pi_83617109
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:44 schreef golfer het volgende:

[..]

Alles wat winst voor je land kan brengen zonder het toedienen van lichamelijk letsel aan andere spelers? Ja.
Winnaarsmentaliteit.
Dan gaan in de laatste minuten iedereen dus met de handen. Wil je dat?
pi_83617118
Duidelijk een echte bazenactie. Elke andere speler had hetzelfde gedaan, maar je moet er maar net staan.
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_83617127
Suarez

Al ben ik blij dat hij geschorst is tegen ons
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zaterdag 3 juli 2010 @ 18:49:03 #16
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_83617145
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:47 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:

[..]

Met jou ben ik het eens. Ik heb het idee dat de mensen die vóór dit soort acties zijn heel erg kortetermijndenker zijn
Maradonna sloeg hem in '86 bij de andere kant al in de goal, zeverkloot. Wat lul je nou over kortetermijn denken. Het feit dat jij het gister hebt meegemaakt, betekent niet dat het de eerste keer is.
Dit, dus.
pi_83617162
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:49 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Maradonna sloeg hem in '86 bij de andere kant al in de goal, zeverkloot. Wat lul je nou over kortetermijn denken. Het feit dat jij het gister hebt meegemaakt, betekent niet dat het de eerste keer is.
Drogreden.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 18:49:43 #18
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_83617168
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:48 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Heel graag. Krijg je een pingel en kun je de stand gelijk trekken.
Dit, dus.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 18:50:03 #19
pi_83617176
quote:

[..]

Leer eerst eens respect te hebben voor een ander. Waar beweer ik dat dit de eerste keer is?
Vreemd verband.
pi_83617180
quote:

[..]

Heel graag. Krijg je een pingel en kun je de stand gelijk trekken.
KUN, idd.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 18:50:31 #21
102912 crv
Screwed up
pi_83617191
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 17:46 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Onder het oog van; wat zullen we zeggen, 2 miljard mensen? Doet hij iets wat niet mag, benadeelt daar fysiek geen enkele Ghanees mee, en ziet nóg zijn ploeg door het oog van de naald kruipen en naar de halve finales gaan. Hoezo maakt híj dan de sport ten schande? Kijk eerst eens naar meneer Blatter, de baas van het hele gebeuren. Die over de ruggen van anderen miljoenen per jaar verdient en mensen de vernieling in helpt. Ik zou de mening van Engeland wel willen weten over het ten schande maken van de sport, wat betreft camera's op doel.

Zeik over het plausibele systeem en de leiders, en niet die over dat misselijk kutmanneke die iedereen te slim af is.
Fysiek benadeelt hij Ghana niet maar wat denk je dat het voor Ghana en heel afrika betekent asl ze door waren gekomen. Hij benadeelt meer dan jij denkt.

Ik begrijp best dat alles volgens de regeltjes klopt en zo. maar het blijft valsspel.
En ja hij is gestraft. maar ik vind het in geen verhouding.

1 zekere goal t.o.v. een kans op een goal (penalty) en een rode kaart.

wat mij betreft had hier gewoon de goal toegekend moeten worden EN de rode kaart en wat mij betreft ook een straf voor het elftal. anders ban je dit soort dingen niet uit
There are 2 Situations that drives an man Crazy: With and without wife
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
Sorry, mind closed until further notice🍷
  zaterdag 3 juli 2010 @ 18:51:08 #22
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_83617214
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:50 schreef klausmeister het volgende:

[..]

KUN, idd.
Ja, wat wil je anders? Meteen een goal geven aan het andere team?
Dit, dus.
pi_83617236
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:51 schreef Buitendam het volgende:

[..]

In ieder geval iets anders dan dit soort scheve regels.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 18:52:40 #24
102912 crv
Screwed up
pi_83617261
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:48 schreef rijsttafel het volgende:
Duidelijk een echte bazenactie. Elke andere speler had hetzelfde gedaan, maar je moet er maar net staan.
Zou je ook zo dom kletsen als het tegen NL was ?
Wanneer een man de deur van zijn auto voor zijn vrouw openhoud is of de auto nieuw of zijn vrouw
  zaterdag 3 juli 2010 @ 18:52:48 #25
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_83617266
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:50 schreef crv het volgende:

[..]

Fysiek benadeelt hij Ghana niet maar wat denk je dat het voor Ghana en heel afrika betekent asl ze door waren gekomen. Hij benadeelt meer dan jij denkt.

Ik begrijp best dat alles volgens de regeltjes klopt en zo. maar het blijft valsspel.
En ja hij is gestraft. maar ik vind het in geen verhouding.

1 zekere goal t.o.v. een kans op een goal (penalty) en een rode kaart.

wat mij betreft had hier gewoon de goal toegekend moeten worden EN de rode kaart en wat mij betreft ook een straf voor het elftal. anders ban je dit soort dingen niet uit
Hoeft ook niet, want het brengt spelmomenten op en daar voetbal je om. Niet omdat die knikker zo mooi gekleurd is. Hij benadeeld Ghana immens, ja. Maar daartegenover staat de euforie voor Uruguay. Ik weet niet wat zwaarder moet wegen, en jij ook niet.
Dit, dus.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 18:53:06 #26
102912 crv
Screwed up
pi_83617273
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:51 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Ja
  zaterdag 3 juli 2010 @ 18:54:06 #27
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_83617310
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:51 schreef klausmeister het volgende:

[..]

In ieder geval iets anders dan dit soort scheve regels.
Ik heb je diezelfde sterke mening niet zien geven toen Engeland totaal onterecht geen goal kreeg. Begin eerst eens bij de grote maffiabaas Blatter zelf, in plaats van een speler.
Dit, dus.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 18:54:50 #28
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_83617337
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:53 schreef crv het volgende:

[..]

Ja
Dat heb jij vast en zeker ook in de kroeg staan roepen bij vd Vaart, tegen Kameroen?
Dit, dus.
pi_83617360
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:52 schreef crv het volgende:

[..]

Hoezo dom? Het is toch een goede actie? Zo voorkom je een verlies. Dus baas

En ja zo zou ik ook praten als het tegen NL was. Ik zou er wel van balen, maar voetbal is nu eenmaal niet altijd eerlijk en daar is niets nieuws aan.

De bal zat er niet in door een handsbal. Alsof dat nooit eerder gebeurd is. Dat het nu toevallig op de lijn is maakt het voor jou blijkbaar een stuk erger, maar er is gewoon volgens de regels gehandeld.
pi_83617390
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:54 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Dat heb jij vast en zeker ook in de kroeg staan roepen bij vd Vaart, tegen Kameroen?
Dit wilde ik ook nog zeggen, inderdaad.

Wie weet was die bal er wel ingegaan als vd Vaart daar geen (onopzettelijke?) handsbal had gemaakt. Maar daar hoor je niemand over.
pi_83617424
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:47 schreef Gijs-H het volgende:

[..]

Het heeft een grote waarde voor het winnende land + de voetballers!
Voor dat team is het misschien een grote waarde ja ; maar voor het algemene voetbal? Stel dat wij tegen Duitsland in de finale zoiets tegen krijgen? Dat Klose het opeens doet? En dat we daardoor verliezen. Zou je het dan nog steeds goedpraten? Antwoord weet je zelf wel.
pi_83617463
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:55 schreef rijsttafel het volgende:

[..]
voetbal is nu eenmaal niet altijd eerlijk
wel heel makkelijk dit.
pi_83617480
hoe vaak komt een actie als dit voor? het is zo'n uitzonderlijk geval dat het wat mij betreft overdreven is om hiervoor een nieuwe regel te maken. vooral omdat deze ook nog moeilijk toe te passen is.\

was het in deze situatie duidelijk een goal geweest én opzettelijk hands? ja.
maar wat als de bal iets minder hard gaat? wat als vlak achter de hand nog een andere speler stond? wat als iemand de bal op zijn bovenarm raakt? en schouder dan? of aangeschoten hands?

en mag dit alleen in de 94'ste minuut gebeuren? of ook al in de 90'ste? of is deze regel soms ook al geldig na 85 minuten? of gewoon altijd, waardoor spelers er geen moeite mee hebben om hands aan te schieten, want dan kan het ineens alsnog een goal zijn, terwijl de keeper die er naast stond anders sowieso de bal had gepakt.

het is gewoon idioot om een apparte regel op te stellen voor een specifiek geval als dit. er is nu al een penalty, dus 80% scoorkans, en dan ook nog die rode kaart, plus de mogelijkheid dat er achteraf besloten wordt een ergere straf in te stellen.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 18:59:38 #34
102912 crv
Screwed up
pi_83617515
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:52 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Hoeft ook niet, want het brengt spelmomenten op en daar voetbal je om. Niet omdat die knikker zo mooi gekleurd is. Hij benadeeld Ghana immens, ja. Maar daartegenover staat de euforie voor Uruguay. Ik weet niet wat zwaarder moet wegen, en jij ook niet.
Ja dat weet ik wel. Ghana

geloof me los van het incident zou het me worst zijn wie er won (behalve mijn pool dan)
Als Ghana dit had geflikt had ik hetzelfde gezegd. Ik kots echt van dit soort voetballers

En iedereen die hier suarez zo'n baas vindt zijn allemaal zo hypocriet als de pest want als het op lokaal niveau bijv. om de beker zou gaan oid en feyenoord zou dit tegen ajax flikken dan wuiven ze het ook niet weg.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 18:59:55 #35
pi_83617526
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:57 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Voor dat team is het misschien een grote waarde ja ; maar voor het algemene voetbal? Stel dat wij tegen Duitsland in de finale zoiets tegen krijgen? Dat Klose het opeens doet? En dat we daardoor verliezen. Zou je het dan nog steeds goedpraten? Antwoord weet je zelf wel.
Ze zeggen van wel, maar we weten dat dit niet zo is en dat dit daarom op de lange termijn ook niet gaat werken. Maar opzich zouden we het wel kunnen proberen hoor, dit soort acties gewoon onbestraft laten en onderdeel maken van het spel. Ik ben wel benieuwd hoe en of de beleving van voetbal dan verandert voor de mensen.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 19:00:05 #36
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_83617530
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:58 schreef klausmeister het volgende:

[..]

wel heel makkelijk dit.
Nee, als vd Vaart het doet roepen dat het een terechte strafschop was, maar als Suarez het in de kwartfinale doet en en ermee weg komt zijn de regels oneerlijk.
Dit, dus.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 19:01:10 #37
102912 crv
Screwed up
pi_83617567
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:58 schreef Asphias het volgende:
hoe vaak komt een actie als dit voor? het is zo'n uitzonderlijk geval dat het wat mij betreft overdreven is om hiervoor een nieuwe regel te maken. vooral omdat deze ook nog moeilijk toe te passen is.\

maar wat als de bal iets minder hard gaat? wat als vlak achter de hand nog een andere speler stond? wat als iemand de bal op zijn bovenarm raakt? en schouder dan? of aangeschoten hands?

en mag dit alleen in de 94'ste minuut gebeuren? of ook al in de 90'ste? of is deze regel soms ook al geldig na 85 minuten? of gewoon altijd, waardoor spelers er geen moeite mee hebben om hands aan te schieten, want dan kan het ineens alsnog een goal zijn, terwijl de keeper die er naast stond anders sowieso de bal had gepakt.

het is gewoon idioot om een apparte regel op te stellen voor een specifiek geval als dit. er is nu al een penalty, dus 80% scoorkans, en dan ook nog die rode kaart, plus de mogelijkheid dat er achteraf besloten wordt een ergere straf in te stellen.
Vaak zat ook in kwalificaties.
het incident Frankrijk Ierland valt hier ook onder wat mij betreft
pi_83617579
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:58 schreef klausmeister het volgende:

[..]

wel heel makkelijk dit.
Het geldt voor vrijwel elke andere sport ook, dus wat wil je hiermee nu aantonen?
  zaterdag 3 juli 2010 @ 19:02:50 #39
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_83617626
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:59 schreef crv het volgende:

[..]

Ja dat weet ik wel. Ghana

geloof me los van het incident zou het me worst zijn wie er won (behalve mijn pool dan)
Als Ghana dit had geflikt had ik hetzelfde gezegd. Ik kots echt van dit soort voetballers

En iedereen die hier suarez zo'n baas vindt zijn allemaal zo hypocriet als de pest want als het op lokaal niveau bijv. om de beker zou gaan oid en feyenoord zou dit tegen ajax flikken dan wuiven ze het ook niet weg.
Ik geef op jaarbasis honderden euro's uit aan binnen en buitenlandse trips van PSV. Als hij dit tegen ons zou doen in de kwartfinale Champions League zou ik schuimbekkend naar huis gaan. Maar het komt maar een keer in de 100 keer voor dat je een dergelijke actie kunt maken en ermee weg komt, en als het je dan lukt laat je zien dat je een echte profvoetballer bent, die heel zijn leven alleen naar zichzelf heeft gekeken en dat nu laat uitbetalen.
Dit, dus.
pi_83617641
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:58 schreef Asphias het volgende:

Een nieuwe regel hoeft van mij niet ; en dat is natuurlijk niet te doen ; maar juist omdat het NU nog zo zeldzaam is, is het verstandig van FIFA om Suarez erop aan te spreken en zijn straf te verlengen zodat zulke acties zeldzaam blijven.

Wij kijken voetbal om leuk voetbal te zien lijkt me. En we kijken geen voetbal ( ik in ieder geval niet ) om een ploeg te zien winnen door middel van een overtreding.

Als de FIFA verder niks doet en Suarez als een held word ontvangen geeft dat een boodschap aan andere spelers, zodat het een keer gebeurd op een belangrijk moment voor Nederland. En dan zitten ze hier op FOK opeens wel te klagen..
pi_83617723
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:02 schreef Buitendam het volgende:

[..]

, en als het je dan lukt laat je zien dat je een echte profvoetballer bent,
Een echte profvoetballer? Dan is het meer een amateur handballer.

Profvoetballers gebruiken namelijk hun hoofd of voeten ; en niet hun handen.

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 03-07-2010 19:06:11 ]
  zaterdag 3 juli 2010 @ 19:08:38 #42
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_83617837
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:05 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Een echte profvoetballer? Dan is het meer een amateur handballer.
Voetbal is geen spelletje, maar een miljardenbusiness. Als jij het WK kijkt om de beste te zien winnen, prima, maar ik kijk om Nederland kampioen te zien worden, hoe zal me een regelrechte rotzorg zijn. En als het betekent dat je daarvoor alle kansen benut, zelfs het foppen van het systeem, dan ben je een baas als het je lukt.

Wanneer was de laatste keer dat jij 3,4 miljoen mensen in extase hebt gebracht? Maargoed, blijf maar lekker eerlijk spelen.
Dit, dus.
pi_83617896
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:59 schreef crv het volgende:

[..]
En dat denk jij te weten, omdat?...

Kan ik ook beweren dat jij hypocriet bent, want als bijv. Kuijt zo'n actie zou maken in de finale waardoor NL blijft leven en ze winnen dan, dan feest je echt wel mee met de rest.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 19:16:28 #44
102912 crv
Screwed up
pi_83618073
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:08 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Voetbal is geen spelletje, maar een miljardenbusiness. .
Des te meer reden om met dit soort acties serieuzer om te gaan
pi_83618155
  zaterdag 3 juli 2010 @ 19:22:31 #46
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_83618258
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:16 schreef crv het volgende:

[..]

Des te meer reden om met dit soort acties serieuzer om te gaan
Iedereen die de Maffiaorganisatie Fifa kan naaien, verdient een lintje. Zowel de actie van Suarez als de straf zijn helemaal volgens het boekje, en dan nóg een wrange nasmaak hebben. Ik kan het een man als Blatter niet meer toewensen, hij kan kansloze mensen heel erg op weg helpen met zijn organisatie maar in plaats daarvan wil ie nog meer geld verdienen dan die miljoenen euro's netto per jaar.

Moraalridder.
Dit, dus.
pi_83618362
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:08 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Voetbal is geen spelletje, maar een miljardenbusiness. Als jij het WK kijkt om de beste te zien winnen, prima, maar ik kijk om Nederland kampioen te zien worden, hoe zal me een regelrechte rotzorg zijn. En als het betekent dat je daarvoor alle kansen benut, zelfs het foppen van het systeem, dan ben je een baas als het je lukt.

Wanneer was de laatste keer dat jij 3,4 miljoen mensen in extase hebt gebracht? Maargoed, blijf maar lekker eerlijk spelen.
Voetbal is geen spelletje?

Kan best zijn dat teams zo denken ; maar op het moment dat het hun team in gevaar brengt en dat hun verliezen, is het opeens foute boel. Zoals wij al vroegen ; hoe zou jij reageren als Klose dat opeens uithaalt in de WK finale waardoor wij verliezen terwijl de bal er anders in had gelegen? Daar hoef je geen antwoord op te geven want dat weten we allebei. Je zou de tegenstander en de FIFA helemaal verrot schelden. Jij keurt het alleen goed wanneer het op jezelf en op jouw team verder geen effect heeft..en dat is hypocriet.

Voetbal is uitgevonden om te winnen ; om het spelletje zelf op een eerlijke manier te laten verlopen. Het is dikke bullshit dat de manier waarop je wint niet belangrijk is.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 19:27:25 #48
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_83618413
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:25 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Kan best zijn dat teams zo denken ; maar op het moment dat het hun team in gevaar brengt en dat hun verliezen, is het opeens foute boel. Zoals wij al vroegen ; hoe zou jij reageren als Klose dat opeens uithaalt in de WK finale waardoor wij verliezen terwijl de bal er anders in had gelegen? Daar hoef je geen antwoord op te geven want dat weten we allebei. Je zou de tegenstander en de FIFA helemaal verrot schelden.

quote:
Ik geef op jaarbasis honderden euro's uit aan binnen en buitenlandse trips van PSV. Als hij dit tegen ons zou doen in de kwartfinale Champions League zou ik schuimbekkend naar huis gaan. Maar het komt maar een keer in de 100 keer voor dat je een dergelijke actie kunt maken en ermee weg komt, en als het je dan lukt laat je zien dat je een echte profvoetballer bent, die heel zijn leven alleen naar zichzelf heeft gekeken en dat nu laat uitbetalen.
Dit, dus.
pi_83618427
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:22 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Iedereen die de Maffiaorganisatie Fifa kan naaien, verdient een lintje. Zowel de actie van Suarez als de straf zijn helemaal volgens het boekje, en dan nóg een wrange nasmaak hebben. Ik kan het een man als Blatter niet meer toewensen, hij kan kansloze mensen heel erg op weg helpen met zijn organisatie maar in plaats daarvan wil ie nog meer geld verdienen dan die miljoenen euro's netto per jaar.

Moraalridder.
Blatter en Suarez zijn 2 verschillende situaties. Beiden zijn verkeerd, maar dat is in de media ook verkeerd genoemd. De actie van Suarez word als een heldenactie afgedaan terwijl het gewoon vals-spelen is , waarmee hij voetbal te schande maakt.

Als je het niet met me eens bent, ben je ook niet echt een echte voetbalfan ; maar een sensatie-fan.
pi_83618462
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:27 schreef Buitendam het volgende:

[..]

[..]

Ik denk dat jij op dat moment niet denkt aan de heldenactie die die gast heeft begaan ; maar meer aan de verlies van je club. Dan denk je aan niks anders dan die klootzak.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 19:32:15 #51
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_83618578
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:27 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Blatter en Suarez zijn 2 verschillende situaties. Beiden zijn verkeerd, maar dat is in de media ook verkeerd genoemd. De actie van Suarez word als een heldenactie afgedaan terwijl het gewoon vals-spelen is , waarmee hij voetbal te schande maakt.

Als je het niet met me eens bent, ben je ook niet echt een echte voetbalfan ; maar een sensatie-fan.
Schei toch uit man, het is gewoon een etische kwestie. Wrang gevoel, maar helemaal volgens het boekje. Als Nederland er de wereldbeker mee verovert door een 1-0 winst op een ander land ga jij vast en zeker in je bed liggen mompele hoe oneerlijk het wel niet is. Rot op, je gaat feesten en tv kijken dat onze jongens het geflikt hebben. Beter die cup door de Amsterdamse grachten met kutvoetbal, dan met lege handen op schiphol en een laf applausje door lekker fifa Fairplay na te leven.
Dit, dus.
pi_83618626
Je hebt duidelijke regels mbt kaarten. Een opzettelijke handsbal is geel. Een opzettelijke handsbal die een schot op doel blokkeert is rood + penalty. Die regels zijn toegepast. De speler moet van het veld af en Ghana krijgt bovendien nog een kans dmv een penalty. Penalties hoor je gewoon er in te schieten.
Door het extreme geval dat dit in de laatste minuut was, de goal verder zeker is en bovendien Uruguay anders geen wedstrijd erna heeft te spelen hoef je niet de regels te veranderen speciaal voor de wedstrijd. Hiermee krijg je alleen onduidelijkheid en meer ruimte voor eigen interpretatie van de scheidsrechter. En juist die eigen interpretaties van de scheidsrechters kan ploegen benadelen.

Mensen die speciaal hiervoor een extra doelpunt voor Ghana willen toekennen snappen het niet helemaal.
Als dit in de 8e minuut van de wedstrijd was gebeurd, dan vinden diezelfde mensen het zo zielig dat de speler van het veld af moet, want ze hebben toch al een penalty tegen.

Regels zijn regels en extra duidelijk. Als je achteraf de regels alsnog gaat veranderen dan creëer je een heel erg manke sport en bovendien speculaties over wedstrijdomkoping/beïnvloeding.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 20:10:38 #53
102912 crv
Screwed up
pi_83620036
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:33 schreef Adames het volgende:
Je hebt duidelijke regels mbt kaarten. Een opzettelijke handsbal is geel. Een opzettelijke handsbal die een schot op doel blokkeert is rood + penalty. Die regels zijn toegepast. De speler moet van het veld af en Ghana krijgt bovendien nog een kans dmv een penalty. Penalties hoor je gewoon er in te schieten.
Een zekere goal wordt vervangen door een nieuwe kans en een rode kaart-
Is ongelijke vergelijking
quote:
Door het extreme geval dat dit in de laatste minuut was, de goal verder zeker is en bovendien Uruguay anders geen wedstrijd erna heeft te spelen hoef je niet de regels te veranderen speciaal voor de wedstrijd. Hiermee krijg je alleen onduidelijkheid en meer ruimte voor eigen interpretatie van de scheidsrechter. En juist die eigen interpretaties van de scheidsrechters kan ploegen benadelen.
Waarom onduidelijkheid?
Schot op doel met zekere goal (wat doelcamera's dan ook kunnen bevestigen) is toekennen +rood
Wanneer geen zekerheid betreft doelpunt dan penalty +rood
quote:
Mensen die speciaal hiervoor een extra doelpunt voor Ghana willen toekennen snappen het niet helemaal.
Als dit in de 8e minuut van de wedstrijd was gebeurd, dan vinden diezelfde mensen het zo zielig dat de speler van het veld af moet, want ze hebben toch al een penalty tegen.
tijdstip doet niet terzake.
quote:
Regels zijn regels en extra duidelijk. Als je achteraf de regels alsnog gaat veranderen dan creëer je een heel erg manke sport en bovendien speculaties over wedstrijdomkoping/beïnvloeding.
het regelement is net zo dun als Blatter nodig heeft om miljarden (niet eens miljoenen) binnen te sleuren
En persoonlijk vermoed ik dat er meer achterzit,
Er wordt niet gezegd achteraf verwijderen, maar het blijkt dat het regelementenjasje veel te ruim zit
  zaterdag 3 juli 2010 @ 20:12:00 #54
102912 crv
Screwed up
pi_83620084
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:32 schreef Buitendam het volgende:

[..]

Schei toch uit man, het is gewoon een etische kwestie. Wrang gevoel, maar helemaal volgens het boekje. Als Nederland er de wereldbeker mee verovert door een 1-0 winst op een ander land ga jij vast en zeker in je bed liggen mompele hoe oneerlijk het wel niet is. Rot op, je gaat feesten en tv kijken dat onze jongens het geflikt hebben. Beter die cup door de Amsterdamse grachten met kutvoetbal, dan met lege handen op schiphol en een laf applausje door lekker fifa Fairplay na te leven.
ik zou me dood schamen als Nederland zo wint en dit ook uitspreken en zeker niet feesten
pi_83620386
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 20:12 schreef crv het volgende:

[..]

ik zou me dood schamen als Nederland zo wint en dit ook uitspreken en zeker niet feesten
Als een Nederlandse speler het zou wagen NIET zijn klauwen uit te steken op zo'n moment zou ik me pas schamen, omdat niet elke vezel in zijn lijf wil winnen.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 20:25:40 #56
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_83620650
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 20:12 schreef crv het volgende:

Aan je profiel te zien woon je ook niet meer in Nederland en je user-icon straalt nou ook niet echt voorliefde voor Nederland uit, dus wat basel je nou?
En ik slaap er geen minuut minder om als jij niet feest.

Ik zou het prachtig vinden als een speler van Oranje zo'n winnaarsmentaliteit als Suarez zou hebben en wij dankzij hem zouden winnen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_83620897
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 20:25 schreef golfer het volgende:

[..]

Aan je profiel te zien woon je ook niet meer in Nederland en je user-icon straalt nou ook niet echt voorliefde voor Nederland uit, dus wat basel je nou?
wat een niveau weer, zo persoonlijk
quote:
Ik zou het prachtig vinden als een speler van Oranje zo'n winnaarsmentaliteit als Suarez zou hebben en wij dankzij hem zouden winnen.
of verliezen
pi_83620947
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 20:19 schreef Westsidee het volgende:

[..]

Als een Nederlandse speler het zou wagen NIET zijn klauwen uit te steken op zo'n moment zou ik me pas schamen, omdat niet elke vezel in zijn lijf wil winnen.
Ik zou juist trots zijn dat ze zover zijn gekomen door middel van echt VOETbal uit te voeren ipv winnen door middel van HANDbal.
pi_83620990
quote:

[..]

Ja ; en als Duitsland of weet ik veel welk land het ons zou flikken, zou je het natuurlijk ook toejuichen!
pi_83621378
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 20:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ja ; en als Duitsland of weet ik veel welk land het ons zou flikken, zou je het natuurlijk ook toejuichen!
Nee een penalty hoor je alsnog er in te schieten, ik zou het dan Robin van Persie kwalijk nemen en niet de Duitsers die terecht een doelpunt willen voorkomen.

Het is niet alsof Uruguay Ghana direct niet liet doorgaan. Eerst mist Gyan de strafschop en later missen alsnog 2 van de 4 ghanezen de strafschop.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 20:53:48 #61
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_83621689
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 20:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

Prima. Als wij dan zo stom zijn de penalty te missen en er uit vliegen, dan hebben we dat aan onszelf te danken.
Poef.....gone! ©golfer
pi_83621832
Mooi zo, hahahaha, geweldig nieuws, net goed!! Laat die angsthaas maar effe zweten haha.

Hopelijk wordt die lelijke konijnenkop met zijn misvormde oren ook voor het volgende WK geschorst. Hij klinkt trouwens echt als een complete debiel als hij NLs praat. Onsportieve valse hond is het.
pi_83621861
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 20:53 schreef golfer het volgende:

[..]

Prima. Als wij dan zo stom zijn de penalty te missen en er uit vliegen, dan hebben we dat aan onszelf te danken.
want penalty's hebben niets met geluk te maken natuurlijk.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 21:09:09 #64
102912 crv
Screwed up
pi_83622344
quote:

[..]

Dat ik nu even een spaanse icon heb is omdat ik vanavond om redenen even voor spanje ben.
en ja ik woon niet meer in NL non-argument.

Blijkbaar kunnen mensen van jij alleen maar van sport genieten als het oneerlijkgaat. Dan vind jij het dus ook niet erg als Gesink de tour wint door gebruik te maken van doping
pi_83622435
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 21:09 schreef crv het volgende:

[..]

Dat ik nu even een spaanse icon heb is omdat ik vanavond om redenen even voor spanje ben.
en ja ik woon niet meer in NL non-argument.

Blijkbaar kunnen mensen van jij alleen maar van sport genieten als het oneerlijkgaat. Dan vind jij het dus ook niet erg als Gesink de tour wint door gebruik te maken van doping
Oneerlijk is het als de regels worden overtreden. Wat Suarez deed was niet oneerlijk, puur gebruik maken van de regels.
Domme vergelijking dus, net zoals je eerdere posts.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 21:11:11 #66
102912 crv
Screwed up
pi_83622448
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 20:45 schreef Adames het volgende:

[..]

Nee een penalty hoor je alsnog er in te schieten, ik zou het dan Robin van Persie kwalijk nemen en niet de Duitsers die terecht een doelpunt willen voorkomen.

Het is niet alsof Uruguay Ghana direct niet liet doorgaan. Eerst mist Gyan de strafschop en later missen alsnog 2 van de 4 ghanezen de strafschop.
door die bal met de hand tegen te houden heeft uruguay DIRECT tegengehouden dat Ghana doorging
  zaterdag 3 juli 2010 @ 21:12:06 #67
102912 crv
Screwed up
pi_83622479
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 21:10 schreef Adames het volgende:

[..]

Oneerlijk is het als de regels worden overtreden. Wat Suarez deed was niet oneerlijk, puur gebruik maken van de regels.
Domme vergelijking dus, net zoals je eerdere posts.
Nou praat je echt bullshit ik stop met deze non-discussie
pi_83622506
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 21:10 schreef Adames het volgende:

[..]

Hands is nu opeens zelfs geen overtreding van de regels meer?
  zaterdag 3 juli 2010 @ 21:15:18 #69
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_83622640
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 21:09 schreef crv het volgende:

Bullshit en gelul en dat weet je ook best.
En al die ridicule vergelijkingen met andere sporten erbij halen slaan nergens op en geven je ook nog geen gelijk.
Je lult uit je nek en snapt blijkbaar erg weinig van de voetbalregels.
Poef.....gone! ©golfer
pi_83622642
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 21:12 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Hands is nu opeens zelfs geen overtreding van de regels meer?
Verkeerde verwoording. Maar hands is een vergrijp in een wedstrijd met bijbehorende sanctie die daarna ook is opgelegd. Doping is natuurlijk een totaal ander verhaal.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 21:17:17 #71
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_83622732
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 20:57 schreef klausmeister het volgende:

Nee. Daar kan je op oefenen en die kan je zelf binnen schieten. Dat Ghana er vervolgens 3 mist is hun fout en niet de fout van Uruguay of Suarez.
het is nou ook weer niet zo dat er een muntje wordt opgeworpen en dat het kop of munt is die bepaalt of je doorgaat, zoals tot 1970 het geval was.
Poef.....gone! ©golfer
pi_83622792
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 21:15 schreef Adames het volgende:

[..]

Verkeerde verwoording. Maar hands is een vergrijp in een wedstrijd met bijbehorende sanctie die daarna ook is opgelegd. Doping is natuurlijk een totaal ander verhaal.
Nee, doping is gewoon een slimme manier om te winnen. Want elke vezel in je lichaam wil winnen. Dat je dan gepakt wordt is dom, maar aan doping zelf is niets verkeerd. Want wat maakt dat kutfietsen zelf nou uit zeg, winnen, de beste zijn, daar gaat het om. Dan hoef je geen respect te hebben voor de sport zelf, dat is alleen voor mietjes.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 21:21:45 #73
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_83622927
Alweer iemand die er een andere sport bij haalt bij gebrek aan voetbalkennis?
Poef.....gone! ©golfer
pi_83623012
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 21:21 schreef golfer het volgende:
Alweer iemand die er een andere sport bij haalt bij gebrek aan voetbalkennis?
maak van het woordje fietsen voetballen en het klopt nog steeds
  zaterdag 3 juli 2010 @ 21:29:16 #75
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_83623206
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 21:24 schreef klausmeister het volgende:

maak van het woordje fietsen voetballen en het klopt nog steeds
Doping is bij een teamsport als voetbal een vrij ongebruikelijk middel.
Poef.....gone! ©golfer
pi_83623268
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 21:29 schreef golfer het volgende:

[..]

Doping is bij een teamsport als voetbal een vrij ongebruikelijk middel.
jaaa laat maar

alsof ik tegen een steen zit te praten
  zaterdag 3 juli 2010 @ 21:33:13 #77
102912 crv
Screwed up
pi_83623375
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 21:30 schreef klausmeister het volgende:

[..]

jaaa laat maar

alsof ik tegen een steen zit te praten
Het is gewoon een ordinaire trol die zijn gelijk probeert te halen met non-argumenten laat hem toch
pi_83623468
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 20:57 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Inderdaad...een zeker doelpunt is nog altijd beter dan een nieuwe kans, en al helemaal penalties, want dan heb je nog een keeper die een kans maakt ze te stoppen.

Nu begin ik langzaam te hopen dat Duitsland of weet ik veel wie dit doet in de finale tegen ons...en dan kijken of ze hier nog steeds zo rustig blijven en helemaal niet boos naar de tegenstander...zeer benieuwd
  zaterdag 3 juli 2010 @ 21:47:32 #79
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_83624134
Kijken jullie even naar Spanje-Paraguay nu en dan praten we daarna weer verder over penalties.
Poef.....gone! ©golfer
pi_83631907
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:52 schreef crv het volgende:

[..]

Wat een onzin. Dit soort wedstrijden kijk je redelijk neutraal, in tegenstelling tot wedstrijden waarbij het tegen je eigen land of club gebeurd.
pi_83635899
quote:
Op zondag 4 juli 2010 01:11 schreef vulkaan het volgende:

[..]

Wat een onzin. Dit soort wedstrijden kijk je redelijk neutraal, in tegenstelling tot wedstrijden waarbij het tegen je eigen land of club gebeurd.
En omdat je een neutrale toeschouwer bent kun je het toejuichen? Dan geeft dat alleen maar de boodschap dat hij inderdaad een held is. Maar owee, dat het zo normaal word, dat het NL of weet ik veel welke ploeg waarvoor jij bent , treft. Kun je wel mooi zeggen dat je het dan niet erg vind, maar ondertussen..
pi_83636589
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 21:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Inderdaad...een zeker doelpunt is nog altijd beter dan een nieuwe kans, en al helemaal penalties, want dan heb je nog een keeper die een kans maakt ze te stoppen.
Natuurlijjk, daar geeft niemand je ongelijk in. (op dat tijdstip van de wedstrijd)
Je begaat een overtreding om een bal te stoppen.

Maar het is volstrekt idioot om speciaal voor dit uitzonderingsgeval achteraf nog de regels te wijzigen.

Wat moest je dan doen?
Stel dat Suarez nog een meter ervoor stond en dezelfde overtreding beging. Dan had je nog een kleine kans dat Fucile hem nog had kunnen stoppen.
Of een andere situatie. Een spits krijgt een steekpass over de middelhelft en de verdediger van de tegenstander haalt hem neer. Dat wordt een vrije trap met geel of rood, maar je zou kunnen stellen dat die topspits (bijv Fabiano) hem anders wel zeker erin had geschoten. Moet je dan ook opeens andere regels toepassen?
pi_83637144
quote:
Op zondag 4 juli 2010 10:55 schreef Adames het volgende:

[..]

Natuurlijjk, daar geeft niemand je ongelijk in. (op dat tijdstip van de wedstrijd)
Je begaat een overtreding om een bal te stoppen.

Maar het is volstrekt idioot om speciaal voor dit uitzonderingsgeval achteraf nog de regels te wijzigen.

Wat moest je dan doen?
Stel dat Suarez nog een meter ervoor stond en dezelfde overtreding beging. Dan had je nog een kleine kans dat Fucile hem nog had kunnen stoppen.
Of een andere situatie. Een spits krijgt een steekpass over de middelhelft en de verdediger van de tegenstander haalt hem neer. Dat wordt een vrije trap met geel of rood, maar je zou kunnen stellen dat die topspits (bijv Fabiano) hem anders wel zeker erin had geschoten. Moet je dan ook opeens andere regels toepassen?
Nee, dat zou je dan helemaal niet kunnen stellen. De kans dat hij er in was gegaan zonder de overtreding was niet 100% geweest, wat in dit geval wel zo was.
  zondag 4 juli 2010 @ 11:24:07 #85
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_83637170
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:32 schreef Buitendam het volgende:

[..]

pi_83637386
quote:
Op zondag 4 juli 2010 11:23 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Nee, dat zou je dan helemaal niet kunnen stellen. De kans dat hij er in was gegaan zonder de overtreding was niet 100% geweest, wat in dit geval wel zo was.
Dit inderdaad.

Ik zeg ook niet dat de FIFA er speciale regels voor moet gaan maken ; want dat is niet te doen inderdaad. Máár ze kunnen wel proberen om Suarez een wedstrijd extra of iets dergelijks te schorsen. Om duidelijk te maken dat dat niet weer kan en mag gebeuren.

Feit is, dat dit een 100% doelpunt was. Ghana had dus officieel gewonnen met VOETbal. Denk dat hij er best extra mee bestraft mag worden hoor.

Hands komt extra voor ; maar diefstal van de winst door middel van HANDbal mag absoluut niet vaker voorkomen dan dit. Maakt de sport te schande. Ghana had gewonnen met VOETbal. Urugay kan vervolgens alleen maar winnen door er een andere sport van te maken en op die manier toch nog te winnen.
pi_83637859
quote:
Op zondag 4 juli 2010 11:31 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Máár ze kunnen wel proberen om Suarez een wedstrijd extra of iets dergelijks te schorsen. Om duidelijk te maken dat dat niet weer kan en mag gebeuren.

Het blijft toch wel gebeuren. Net alsof hij op dat moment over de consequenties nadacht.. Het was gewoon een reflex van iemand die per se wil winnen en die bal niet in z'n goal wil zien, ongeacht wat. En ja, dat is baas.
pi_83637996
quote:
Op zondag 4 juli 2010 11:49 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Het blijft toch wel gebeuren. Net alsof hij op dat moment over de consequenties nadacht.. Het was gewoon een reflex van iemand die per se wil winnen en die bal niet in z'n goal wil zien, ongeacht wat. En ja, dat is baas.
Nee.

Het is zielig omdat ze niet met gewoon voetbal kunnen winnen en ze Ghana op zo'n oneerlijke manier ( met een heel andere sport ) de winst moeten afpakken.

Ben ik de enige die het begrip VOETbal begrijpt? Als ze hun handen willen gebruiken gaan ze maar mooi handballen, volleyballen of weet ik veel wat.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2010 11:53:26 ]
pi_83638019
quote:
Op zondag 4 juli 2010 11:31 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Feit is, dat dit een 100% doelpunt was. Ghana had dus officieel gewonnen met VOETbal. Denk dat hij er best extra mee bestraft mag worden hoor.
Dan schiet je er alsnog niks mee op. Zoals je medestanders in dit topic zeggen: De internationale schorsing maakt hem weinig uit. En of hij nou 1,2 of 3 wedstrijden is geschorst, zal hem ook weinig uitmaken.
pi_83638094
quote:
Op zondag 4 juli 2010 11:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ben ik de enige die het begrip VOETbal begrijpt? Als ze hun handen willen gebruiken gaan ze maar mooi handballen, volleyballen of weet ik veel wat.
Nee. Zoals je vaker ziet bij voetbal moet je steeds de afweging maken tussen het voordeel en de consequentie voor je bij een overtreding.
Hier was het voordeel dat de bal niet er in ging, nadeel was de rode kaart en de penalty. Suarez maakt de juiste beslissing.
Bij een counter de speler met de bal neerhalen is ook een overtreding. Voordeel is het stoppen van de aanval tegen een verminderde verdediging. Nadeel is de vrije trap en een evt gele kaart als je hem verkeerd raakt.

In topsport hoor je constant deze overwegingen te maken, dat is dus ook onderdeel van voetbal.
  zondag 4 juli 2010 @ 12:03:58 #91
102912 crv
Screwed up
pi_83638305
quote:
Op zondag 4 juli 2010 11:53 schreef Adames het volgende:

[..]

Dan schiet je er alsnog niks mee op. Zoals je medestanders in dit topic zeggen: De internationale schorsing maakt hem weinig uit. En of hij nou 1,2 of 3 wedstrijden is geschorst, zal hem ook weinig uitmaken.
Daarom ook in zo'n geval het team pakken en niet enkel de speler. Moet je eens kijken hoe snel het afgelopen is
pi_83638341
quote:
Op zondag 4 juli 2010 11:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Nee.

Het is zielig omdat ze niet met gewoon voetbal kunnen winnen en ze Ghana op zo'n oneerlijke manier ( met een heel andere sport ) de winst moeten afpakken.

pi_83638835
quote:
Op zondag 4 juli 2010 11:56 schreef Adames het volgende:

[..]

Nee. Zoals je vaker ziet bij voetbal moet je steeds de afweging maken tussen het voordeel en de consequentie voor je bij een overtreding.
Hier was het voordeel dat de bal niet er in ging, nadeel was de rode kaart en de penalty. Suarez maakt de juiste beslissing.
Bij een counter de speler met de bal neerhalen is ook een overtreding. Voordeel is het stoppen van de aanval tegen een verminderde verdediging. Nadeel is de vrije trap en een evt gele kaart als je hem verkeerd raakt.

In topsport hoor je constant deze overwegingen te maken, dat is dus ook onderdeel van voetbal.
Ja en dat maakt sport dus ook kapot.

Dat een overtreding niet meer een overtreding is maar gewoon een onderdeel van het spel zelf.
  zondag 4 juli 2010 @ 12:20:39 #94
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83638899
tis ook zo grappig, alsof Suarez echt de tijd had voor :

"nou, die bal zou er wel eens in kunnen gaan., laat ik mijn handen eens gebruiken, dan hebben we nog een kans als de penalty er niet in gaat, dat is het laatste wat ik kan doen"

het was : schot, hand! WTF!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  Boks-Chick zondag 4 juli 2010 @ 12:21:46 #95
118131 BrandX
BoksChick & CoffeeAddict
pi_83638928
quote:
Op zondag 4 juli 2010 12:20 schreef HeatWave het volgende:
tis ook zo grappig, alsof Suarez echt de tijd had voor :

"nou, die bal zou er wel eens in kunnen gaan., laat ik mijn handen eens gebruiken, dan hebben we nog een kans als de penalty er niet in gaat, dat is het laatste wat ik kan doen"

het was : schot, hand! WTF!
idd. Het was gewoon een reflex. Hij zal er echt geen seconde over nagedacht hebben.
lolwut
pi_83640969
quote:
Op zondag 4 juli 2010 12:18 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Ja en dat maakt sport dus ook kapot.

Dat een overtreding niet meer een overtreding is maar gewoon een onderdeel van het spel zelf.
Amen
  zondag 4 juli 2010 @ 13:14:06 #97
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_83641041
Mensen die doen alsof ze nog nooit iemand opzettelijk hands hebben zien maken om een goal en dus uitschakeling tegen te gaan.
Mensen die denken dat dit een hype gaat worden.
Alleen op Fok! kom je van die faaltypes tegen.
Op dinsdag 21 augustus 2012 12:28 schreef Oswald_Montecristo het volgende:
Rust in vrede, hamster van sinepedraap. Je zal niet vergeten worden.
pi_83641263
quote:
Op zondag 4 juli 2010 13:14 schreef Zero17 het volgende:
Mensen die doen alsof ze nog nooit iemand opzettelijk hands hebben zien maken om een goal en dus uitschakeling tegen te gaan.
Mensen die denken dat dit een hype gaat worden.
Alleen op Fok! kom je van die faaltypes tegen.
Faaltypes of niet ; ze hebben wel gelijk. Voetbal hoort een leuk spelletje te zijn ; maar langzaam-aan lijken overtredingen steeds normaler te worden. Voetbal is toch juist leuk als het op voetballende wijze gebeurd? Als je het daar niet mee eens bent ; ben je niet een VOETBALfan, maar een ACTIE of SENSATIEfan. En dan raad ik je aan om lekker naar boksen te kijken.

Plus, het is niet zeldzaam inderdaad dat er iemand hands maakt ; maar het is wel zeldzaam om hands te maken op een WK in de allerlaatste minuut omdat het een 100% doelpunt was geweest. Geen kans; máár een 100% kans wat had betekent dat Ghana verdiend heeft gewonnen met voetbal. Uruguay is alleen doorgegaan met handbal.
  Redactie Frontpage / Weblog zondag 4 juli 2010 @ 13:22:35 #99
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_83641308
Poster in Afrika

Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  zondag 4 juli 2010 @ 13:24:09 #100
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_83641361
quote:
Op zondag 4 juli 2010 13:20 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Faaltypes of niet ; ze hebben wel gelijk. Voetbal hoort een leuk spelletje te zijn ; maar langzaam-aan lijken overtredingen steeds normaler te worden. Voetbal is toch juist leuk als het op voetballende wijze gebeurd? Als je het daar niet mee eens bent ; ben je niet een VOETBALfan, maar een ACTIE of SENSATIEfan. En dan raad ik je aan om lekker naar boksen te kijken.

Plus, het is niet zeldzaam inderdaad dat er iemand hands maakt ; maar het is wel zeldzaam om hands te maken op een WK in de allerlaatste minuut omdat het een 100% doelpunt was geweest. Geen kans; máár een 100% kans wat had betekent dat Ghana verdiend heeft gewonnen met voetbal. Uruguay is alleen doorgegaan met handbal.
Ach, en een verdediger die een doorgebroken speler neerhaalt als laatste kans is ook een anti-voetballer zeker?
Bij voetbal hoort ook het maken van offers. Een keeper die rood krijgt voor het neerhalen van een speler, een verdediger die een doorgebroken speler neerhaalt of iemand die opzettelijk hands maakt. Dat Ghana (hoe graag ik ze ook door had zien gaan) de strafschop miste is niet de schuld van Suarez.
pi_83641362
quote:
Op zondag 4 juli 2010 13:22 schreef Paul het volgende:
Poster in Afrika

[ afbeelding ]
lol, hij heeft z'n oren al mee.
pi_83641636
Die poster, een belediging voor elke fotosoeper
  zondag 4 juli 2010 @ 14:03:19 #103
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_83642658
quote:
Op zondag 4 juli 2010 13:24 schreef Zero17 het volgende:

Ach, en een verdediger die een doorgebroken speler neerhaalt als laatste kans is ook een anti-voetballer zeker?
Bij voetbal hoort ook het maken van offers. Een keeper die rood krijgt voor het neerhalen van een speler, een verdediger die een doorgebroken speler neerhaalt of iemand die opzettelijk hands maakt. Dat Ghana (hoe graag ik ze ook door had zien gaan) de strafschop miste is niet de schuld van Suarez.
Je kunt het nog wel 100x herhalen, maar sommige users blijven het gewoon niet begrijpen en de moraalridder uithangen.
Zinloos.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 4 juli 2010 @ 14:05:34 #104
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83642749
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:03 schreef golfer het volgende:

[..]

Je kunt het nog wel 100x herhalen, maar sommige users blijven het gewoon niet begrijpen en de moraalridder uithangen.
Zinloos.

niets moraalridder, puur suarezhaters.
Get woke, go broke!
pi_83643023
quote:
Op zondag 4 juli 2010 13:20 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Faaltypes of niet ; ze hebben wel gelijk. Voetbal hoort een leuk spelletje te zijn ; maar langzaam-aan lijken overtredingen steeds normaler te worden.
Het wordt juist alleen maar minder.
pi_83645049
quote:
Op zondag 4 juli 2010 14:03 schreef golfer het volgende:

[..]

Zinloos.
Net zoals jij en anderen niet begrijpen dat de sport VOETbal heet; en dat het niet netjes is dat Suarez nu als een held word behandeld omdat hij Ghana op een oneerlijke wijze van de winst heeft bestolen. Laten we het erop houden dat Ghana gewoon heeft gewonnen met het voetbal. En Uruguay heeft gewonnen met handbal of volleybal. Maakt ook niet uit, ze vliegen er tegen NL toch uit.

Maar ik kijk met smart naar dit subforum als Nederland op die manier geownt word door Duitsland / Spanje. Dan kan ik lachen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 04-07-2010 15:30:15 ]
  zondag 4 juli 2010 @ 15:30:51 #107
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83645080
quote:
Op zondag 4 juli 2010 15:29 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Net zoals jij en anderen niet begrijpen dat de sport VOETbal heet; en dat het niet netjes is dat Suarez nu als een held word behandeld omdat hij Ghana op een oneerlijke wijze van de winst heeft bestolen. Laten we het erop houden dat Ghana gewoon heeft gewonnen met het voetbal. En Uruguay heeft gewonnen met handbal of volleybal. Maakt ook niet uit, ze vliegen er tegen NL toch uit.

Maar ik kijk met smart naar dit subforum als Nederland op die manier geownt word door Duitsland / Spanje. Dan kan ik lachen.

de HANDSbal staat anders gewoon in het VOETBALregelement en maakt er dus deel van uit .
Get woke, go broke!
pi_83645133
quote:
Op zondag 4 juli 2010 15:30 schreef HeatWave het volgende:

[..]

de HANDSbal staat anders gewoon in het VOETBALregelement en maakt er dus deel van uit .
ja, maar de reden dat het geldt als een overtreding is omdat je het uit het voetbal wil hebben.
  zondag 4 juli 2010 @ 15:58:45 #109
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_83645814
quote:
Op zondag 4 juli 2010 15:32 schreef klausmeister het volgende:

ja, maar de reden dat het geldt als een overtreding is omdat je het uit het voetbal wil hebben.
Alle regels en overtredingen die in het voetbalregelement staan zijn met sancties erop omschreven. Buitenspel bijvoorbeeld zal altijd blijven voorkomen. En toch is het een overtreding van de regel. En de straf is een vrije trap voor de tegenstander.
Maar die regel is niet beschreven om hem uit het voetbal te weren. Overtredingen horen gewoon bij het voetbal. Niet om het uit het voetbal te halen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_83646009
Het was gewoon de perfecte actie op dat moment, scoort Gyan hoor je er nooit wat van weer, maar mist 'ie 'em is Suarez DE held.

Niks mis mee, hij maakt hands, krijgt ROOD(moet gewoon 1 wedstrijd zijn trouwens, FIFA moet niet zo raar doen, door te gaan kijken of het 2 moeten worden), en Gyan moet het afmaken.........(tja, en het ligt aan hem of dat lukt of niet)
  zondag 4 juli 2010 @ 16:38:55 #111
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_83647037
quote:

[..]

Nee, die regel is er om spelmomenten op te leveren, snap dat dan. Regels zijn er om ze in jouw voordeel te laten winnen, en in jouw nadeel om verlies mogelijk te maken. Daarom heet het ook wedstrijd, dokus. Anders zou het wel oefenpotje heten.
Dit, dus.
pi_83667337
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:48 schreef klausmeister het volgende:

[..]

Het is niet de 1e verlenging ooit gespeeld hoor. Net of nu massaal iedereen ineens met de hand gaat. Het moet maar net gebeuren dat je daar staat en dat de bal toevallig alleen richting je handen gaat.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_83667580
Snappen de VOET-bal en sportiviteits hippie's hier niet dat als we doelpunten gaan toekennen die geen doelpunten zijn, maar er wellicht wel in zouden zijn gegaan, het einde aardig zoek is? Geven we dalijk alvast een keeper rood die naar een doorgebroken speler gaat? Hij heeft 'm nog niet neergelegd, maar hij zou het ewllicht kunnen gaan doen.

Robben loopt vanaf de middellijn alleen op de keeper af en nog 1 verdediger erachter. Die verdediger zaagt hem, op 20 meter van de lijn, finaal doormidden. Sja dan krijgt die gast rood, en wordt Nederland een 100% scoringskans ontnomen. Nederland krijgt dan een vrije trap op 20 meter met een muur ervoor. van 80% goal naar 40% goal. Logisch

Iedere voetballer die neit hetzelfde gedaan zou hebben als suarez moet juist stoppen met VOETbal, maar lekker gaan volleyballen of korfballen ofzo.

Ben echt stuk gegaan om Suarez' commentaar, in het NL, op Radio 1:
"Ja ik geen keus, laatste optie.....(...) Ja ik denk volgende wedstrijd als ik speel, ik ben goede keeper denk ik"
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  maandag 5 juli 2010 @ 01:36:51 #114
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83667627
quote:
Op maandag 5 juli 2010 01:34 schreef kalinhos het volgende:
Snappen de VOET-bal en sportiviteits hippie's hier niet dat als we doelpunten gaan toekennen die geen doelpunten zijn, maar er wellicht wel in zouden zijn gegaan, het einde aardig zoek is? Geven we dalijk alvast een keeper rood die naar een doorgebroken speler gaat? Hij heeft 'm nog niet neergelegd, maar hij zou het ewllicht kunnen gaan doen.

Robben loopt vanaf de middellijn alleen op de keeper af en nog 1 verdediger erachter. Die verdediger zaagt hem, op 20 meter van de lijn, finaal doormidden. Sja dan krijgt die gast rood, en wordt Nederland een 100% scoringskans ontnomen. Nederland krijgt dan een vrije trap op 20 meter met een muur ervoor. van 80% goal naar 40% goal. Logisch

Iedere voetballer die neit hetzelfde gedaan zou hebben als suarez moet juist stoppen met VOETbal, maar lekker gaan volleyballen of korfballen ofzo.

Ben echt stuk gegaan om Suarez' commentaar, in het NL, op Radio 1:
"Ja ik geen keus, laatste optie.....(...) Ja ik denk volgende wedstrijd als ik speel, ik ben goede keeper denk ik"

Je kan het nog 100 keer tikken, het wordt er niet meer waar van .

Dit is gewoon een deel van het spel, of JIJ het nou leuk vindt of niet.
Get woke, go broke!
pi_83667642
quote:

[..]

Absoluut niet; het hoort erbij.

Neem basketbal. Het gebeurt vaak zat dat een team wat bv nog 2-3 punten achter staat en nog een seconde of 30 te spelen heeft, bewust overtredingen gaat maken op de spelers. 100% scoringskansen worden ontnomen en er komt 2x 1 vrije worp voor in de plaats en een P voor de speler. In het slechtse geval schiet die gast ze er allebei in en ben je geen steek verder behalve dat je balbezit hebt, in het beste geval mist hij 1, of beide ballen en kan je met je balbezit proberen te score terug te dringen.

Is dit onsportief? Waarschijnlijkj wel, maar het hóórt bij het spel. Maar het is niet dat die regels zijn oipgesteld om zulke overtredingen te weren.
  maandag 5 juli 2010 @ 01:38:17 #116
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83667655
quote:
Op maandag 5 juli 2010 01:36 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Je kan het nog 100 keer tikken, het wordt er niet meer waar van .

Dit is gewoon een deel van het spel, of JIJ het nou leuk vindt of niet.

My bad, ik reageerde op de verkeerde .
Get woke, go broke!
pi_83667710
Wou net zeggen, heb het gelijk aardig aan mijn zijde.
pi_83669669
quote:
Op maandag 5 juli 2010 01:34 schreef kalinhos het volgende:
Snappen de VOET-bal en sportiviteits hippie's hier niet dat als we doelpunten gaan toekennen die geen doelpunten zijn, maar er wellicht wel in zouden zijn gegaan, het einde aardig zoek is?

Suarez stopte een 100% kans doelpunt in de laatste minuut voor Ghana. Het was niet alsof er nog een keeper oid stond. Nee, hij was er ingevlogen, dat weet jij net zo goed als ik.

En niemand hier , ook ik niet, heeft het gelijk aan zijn of haar kant. Zijn alleen verschillen van meningen. Get used to it.
pi_83692141
quote:
Op maandag 5 juli 2010 07:38 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Suarez stopte een 100% kans doelpunt in de laatste minuut voor Ghana. Het was niet alsof er nog een keeper oid stond. Nee, hij was er ingevlogen, dat weet jij net zo goed als ik.

En niemand hier , ook ik niet, heeft het gelijk aan zijn of haar kant. Zijn alleen verschillen van meningen. Get used to it.
Robben loopt 1 op 1 op de keeper af en de verdediger zaagt 'm nog net door midden. 80-90% kans doelpunt door de neus geboord. Laten we dan als compensatie Robben nog een keer sprinten, of tellen we de goal voor 90%? Dat we dan 0,9 - 0 voor staan?
Hij stopte de kans, dus het is geen 100% goals; sterker, het is een 0% goal.

Je kan geen goal toekennen die niet over de lijn geweest is. Dat is het hele principe, maar dat wil er bij bepaalde mensen maar niet in.

Op de rest van mn post, en basketbal argumentpost, reageer je niet
pi_83692794
quote:
Op maandag 5 juli 2010 19:09 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Robben loopt 1 op 1 op de keeper af en de verdediger zaagt 'm nog net door midden. 80-90% kans doelpunt door de neus geboord. Laten we dan als compensatie Robben nog een keer sprinten, of tellen we de goal voor 90%? Dat we dan 0,9 - 0 voor staan?
Hij stopte de kans, dus het is geen 100% goals; sterker, het is een 0% goal.

Je kan geen goal toekennen die niet over de lijn geweest is. Dat is het hele principe, maar dat wil er bij bepaalde mensen maar niet in.

Op de rest van mn post, en basketbal argumentpost, reageer je niet
Alsof jij mijn posts altijd helemaal compleet leest of er compleet op reageert. Nee dus.

Dat voorbeeld van Robben is een 90% kans inderdaad. Die van Ghana was er 100% ingevlogen. Of wil je mijn bril even lenen?
pi_83692896
quote:
Op maandag 5 juli 2010 19:26 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Alsof jij mijn posts altijd helemaal compleet leest of er compleet op reageert. Nee dus.

Dat voorbeeld van Robben is een 90% kans inderdaad. Die van Ghana was er 100% ingevlogen. Of wil je mijn bril even lenen?
Ok, dat is ook een manier om alsnog niet te reageren inderdaad.

En je snapt het punt niet. HIJ VLIEGT ER NIET IN De bal is nooit de doellijn gepasseerd, dus het zou volslagen krankzinnig zijn een regel in te stellen dat ballen die de doellijn niet passeren, ook een doelpunt worden.

Waarom snapt niemand dat
pi_83693159
quote:
Op maandag 5 juli 2010 19:28 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Waarom snapt niemand dat
Jij bent gewoon te slim voor FOK. Ga maar naar tweakers of iets dergelijks, die begrijpen jou wel..
pi_83693335
quote:
Op maandag 5 juli 2010 19:34 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Jij bent gewoon te slim voor FOK. Ga maar naar tweakers of iets dergelijks, die begrijpen jou wel..
Juist de tweaker mensen zijn het in dit topic met mij oneens.
Iedereen die hier Suarez begrijpt en het volslagen idioot vindt om een goal toe te kennen die geen goal is, zijn juist de mensen die al járen sport kijken en ook jaren hier posten over sport. mensen die het juist snappen.
Nu wordt het topic overspoeld door mensen zoals jij die normaal nog geen hockeyveld van een voetbalveld kunnen onderscheiden en nu ineens vooraan staan met hun eigen mening en het wel even allemaal weten.
pi_83693432
quote:
Op maandag 5 juli 2010 19:39 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Juist de tweaker mensen zijn het in dit topic met mij oneens.
Iedereen die hier Suarez begrijpt en het volslagen idioot vindt om een goal toe te kennen die geen goal is, zijn juist de mensen die al járen sport kijken en ook jaren hier posten over sport. mensen die het juist snappen.
Nu wordt het topic overspoeld door mensen zoals jij die normaal nog geen hockeyveld van een voetbalveld kunnen onderscheiden en nu ineens vooraan staan met hun eigen mening en het wel even allemaal weten.
Ik heb in elk geval nooit gezegd dat ze Ghana dan maar een extra doelpunt toe moesten schuiven. Dat was de verantwoordelijk van Ghana met die penalty. Dat is hun eigen schuld.

Echter heb ik het over de actie van Suarez. Dat zo'n actie gewoon het voetbal bederft. Juist omdat , als hij geen handbal had gespeeld, Ghana gewoon had gewonnen. Als Suarez daar niet had gestaan was het 2-1 voor Ghana en was Ghana door gegaan.

Daar gaat het mij om ; niet om het feit dat Ghana gewoon een doelpunt toegekend moesten krijgen.
pi_83693581
quote:
Op maandag 5 juli 2010 19:41 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik heb in elk geval nooit gezegd dat ze Ghana dan maar een extra doelpunt toe moesten schuiven. Dat was de verantwoordelijk van Ghana met die penalty. Dat is hun eigen schuld.

Echter heb ik het over de actie van Suarez. Dat zo'n actie gewoon het voetbal bederft. Juist omdat , als hij geen handbal had gespeeld, Ghana gewoon had gewonnen. Als Suarez daar niet had gestaan was het 2-1 voor Ghana en was Ghana door gegaan.

Daar gaat het mij om ; niet om het feit dat Ghana gewoon een doelpunt toegekend moesten krijgen.
Het hoort erbij en íedere voetballer zou hetzelfde gedaan hebben. De echte wíl om ten koste van alles te willen winnen.
In de 3e minuut zou Suarez dit ook gedaan hebben en dan zou hij zichzelf net zo hard hebben opgeofferd door van het veld te gaan. Hij kan het ook niet timen dat het precies in de laatste minuut gebeurd natuurlijk.

Zou jij de bal hebben doorgelaten?
pi_83693711
quote:

[..]

Maar een grove overtreding (met dezelfde consequenties voor de speler) net voordat de Ghanees schoot is wel goed?
  maandag 5 juli 2010 @ 19:48:10 #127
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_83693714
quote:

[..]

in hoeverre komt deze redenatie van jou voort uit een haat jegens de desbetreffende persoon? Dit zouden overigens een hoop andere figuren in dit topic zichzelf ook weleens mogen afvragen.......
.
pi_83696041
quote:
Op maandag 5 juli 2010 19:48 schreef Yankee het volgende:

[..]

in hoeverre komt deze redenatie van jou voort uit een haat jegens de desbetreffende persoon? Dit zouden overigens een hoop andere figuren in dit topic zichzelf ook weleens mogen afvragen.......
Ik vind Suarez een erg leuke voetballer over het algemeen. Het is ook niks persoonlijks naar hem ; het had iedere voetballer kunnen overkomen.

Heb het filmpje nogmaals gekeken en moet dan ook eerlijk toegeven dat Suarez volgens mij niet eens de tijd had om er over na te denken. Maarja het blijft vervelend voor Ghana natuurlijk.
pi_83701933
quote:
Op maandag 5 juli 2010 20:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik vind Suarez een erg leuke voetballer over het algemeen. Het is ook niks persoonlijks naar hem ; het had iedere voetballer kunnen overkomen.

Heb het filmpje nogmaals gekeken en moet dan ook eerlijk toegeven dat Suarez volgens mij niet eens de tijd had om er over na te denken. Maarja het blijft vervelend voor Ghana natuurlijk.
Joh

Twas niet alsof die de bal al 20 seconden zag aankomen en dacht laat ik 'm eens vangen.

Zou jij hetzelfde gedaan hebben?
pi_83703471
quote:
Op maandag 5 juli 2010 22:30 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Zou jij hetzelfde gedaan hebben?
Dat zou je nooit weten. Je zegt het zelf, het is een reflex. En ik weet niet hoe ik gereageerd zal hebben in die 3-4 seconden.
pi_83703716
quote:
Op maandag 5 juli 2010 23:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat zou je nooit weten. Je zegt het zelf, het is een reflex. En ik weet niet hoe ik gereageerd zal hebben in die 3-4 seconden.
Ok, je heb 1 seconde: laten doorgaan of met de hand tegenhouden
  maandag 5 juli 2010 @ 23:10:32 #132
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_83703720
quote:
Op maandag 5 juli 2010 23:04 schreef AlwaysHappy het volgende:

Dus dan toch maar iets minder veroordelend in het vervolg.
Poef.....gone! ©golfer
pi_83703798
quote:
Op maandag 5 juli 2010 23:10 schreef golfer het volgende:

[..]

Dus dan toch maar iets minder veroordelend in het vervolg.
Heb in mijn vorige post al aangegeven dat ik fout zat; ik blijf het niet herhalen natuurlijk

Maarja, blijft kut voor Ghana en helemaal voor Gyan
pi_83704324
Maar toegeven dat je ook die bal gepakt zou hebben doe je niet.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 03:03:44 #135
57586 Bananenman
-----------
pi_83709032

Baas der bazen
pi_83710402
quote:
Op maandag 5 juli 2010 23:27 schreef kalinhos het volgende:
Maar toegeven dat je ook die bal gepakt zou hebben doe je niet.
Nee inderdaad ; dat kan ik niet doen. Net zomin als jij dat kunt. Jij stond daar niet, ik stond daar niet, maar Suarez. Wat wij gedaan zouden hebben zullen we nooit weten. Wij zijn immers geen Suarez. Dus ik ga niet iets toegeven wat ik niet zeker kan weten, net zomin als jij dat kan.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 10:57:27 #137
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_83713748
Suarez heeft in ieder geval zijn stempel gedrukt op dit WK. Hulde . Geweldige speler. En 5 topics al .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_83713836
quote:
Op maandag 5 juli 2010 20:33 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Compliment voor deze reactie, want hiermee ben je inderdaad niet meer veroordelend naar Suarez.

Het probleem is ook dat het einde zoek is als je gaat zeggen dat in dit geval een doelpunt moet worden geteld en in het geval van bv vdVaart niet. Kameroen kan wel zeggen dat die bal gewoon in de kruising ging. En de voorbeelden die worden gegeven met alleen op keeper af, 90% goal veranderen in 10% bv, dat zijn ook allemaal goede argumenten. Het einde is dan zoek, dan maakt die regel het alleen maar moeilijker voor een scheids.

Ik weet niet meer wie, maar één van de beste reacties in een vorig topic was wel dat iemand zei, dat Ghana met de regels akkoord is gegaan. Het is niet zo dat ze niet konden weten wat die regel nou is. Het is al heel lang zo, en al vaker gebeurd.

Verder ben ik het niet helemaal eens met vervelend voor Ghana, want als de bal er wel in ws gegaan dan was het weer een excuus moment voor de fifa, want er was namelijk sprake van buitenspel. Dus dan had Ghana gewonnen dmv een buitenspel doelpunt. Maar natuurlijk is dat niet de reden geweest voor suarez die had die bal toch wel tegen gehouden, dus dan inderdaad vervelend voor Ghana.
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
pi_83714977
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 11:00 schreef Omega het volgende:

[..]

Verder ben ik het niet helemaal eens met vervelend voor Ghana, want als de bal er wel in ws gegaan dan was het weer een excuus moment voor de fifa, want er was namelijk sprake van buitenspel. Dus dan had Ghana gewonnen dmv een buitenspel doelpunt. Maar natuurlijk is dat niet de reden geweest voor suarez die had die bal toch wel tegen gehouden, dus dan inderdaad vervelend voor Ghana.
Ik heb de beelden gekeken maar als het een goal was geworden, was het absoluut geen buitenspel-doelpunt.

Hoewel het dan echt een reflex is van Suarez blijft het zuur voor Ghana. Als Suarez namelijk die reflex niet had gehad lag hij er gewoon in en was Ghana door. Zuur dus.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 11:36:12 #140
255512 Zero17
Gewoon lekker mezelf.
pi_83715003
quote:

[..]

Tuurlijk niet.
Een sliding, of een net iets te harde overtreding willen we helemaal niet uit het voetbal hebben.
Anders is er straks helemaal niks leuks meer aan.
pi_83715281
Ik vind het weer een grove schande van de FIFA. Hoe die ooit het woord fair-play nog in hun mond durven te nemen...

Door de handsbal van Suarez wordt een 100% zekere halve finale plaats van Ghana afgenomen, en vervolgens wordt Suarez voor 1 wedstrijdje geschorst, waardoor hij, als Uruguay de halve finale wint, gewoon in de finale zou mogen uitkomen.
Echt heel fair ja.

Het klopt imo ook niet dat bij een geval als dit een penalty wordt toegekend. Bij een aanvaller die wordt neergelegd weet je niet zeker of hij zou hebben gescoord, dus geef je een penalty. Maar dit was een 100% zeker doelpunt. Dus zou je gewoon het doelpunt moeten toekennen ipv een penalty geven.
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 11:44:25 #142
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83715317
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 11:43 schreef UltraR het volgende:
Ik vind het weer een grove schande van de FIFA. Hoe die ooit het woord fair-play nog in hun mond durven te nemen...

Door de handsbal van Suarez wordt een 100% zekere halve finale plaats van Ghana afgenomen, en vervolgens wordt Suarez voor 1 wedstrijdje geschorst, waardoor hij, als Uruguay de halve finale wint, gewoon in de finale zou mogen uitkomen.
Echt heel fair ja.

En de regels dan maar gewoon veranderen per wedstrijd is wel fair?

Wat Suarez deed en wat erna gebeurde was gewoon volgens de regels van het spel .
Get woke, go broke!
pi_83715374
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 11:44 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En de regels dan maar gewoon veranderen per wedstrijd is wel fair?

Wat Suarez deed en wat erna gebeurde was gewoon volgens de regels van het spel .
Ik heb het over de lengte van de schorsing...
Religion taking credit for morality and ethics is like Justin Bieber taking credit for the creation of music.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 11:56:08 #144
21878 Speed1971
Zoon van God
pi_83715776
Wat een gedoe weer.

Ik ben wel blij dat Suarez er niet bij is vanaaf.

Was trouwens een prima actie van Suarez, het is niet dat hij iemand heeft verwond of erger dood gemaakt. Hij doet alles om te winnen, das toch prima in de sport. Nix regels aanpassen, gewoon een pingel en klaar.

Tijd voor bier
Let yourself go and enjoy the bassline...
  dinsdag 6 juli 2010 @ 11:56:55 #145
192683 AMDB
Visionair.
pi_83715808
Mensen die denken dat Suarez dit ook in de 3e minuut gedaan zou hebben Natuurlijk niet, dat zou gewoon dom zijn.

Is Suarez nog langer geschorst of is het bij 1 wedstrijd gebleven? M.i. had hij langer geschorst mogen worden, zware overtredingen dienen zwaar bestraft te worden. En aangezien het een zware overtreding was (cruciaal tijdstip op een cruciaal moment de bal weg slaan, is erg zwaar) had hij van mij langer geschorst mogen worden.

En mensen die vinden dat een handsbal volgens de regels van het spel is omdat er een sanctie op staat...

Mag moord ook, daar staat immers ook een sanctie op?
  dinsdag 6 juli 2010 @ 11:59:14 #146
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83715909
De sanctie op een handsbal in de 16 is een rode kaart en een schorsing voor 1 wedstrijd, en dat moet ook gewoon zo blijven .
Get woke, go broke!
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:01:21 #147
192683 AMDB
Visionair.
pi_83715980
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 11:59 schreef HeatWave het volgende:
De sanctie op een handsbal in de 16 is een rode kaart en een schorsing voor 1 wedstrijd, en dat moet ook gewoon zo blijven .
Voor andere zware overtredingen kan ook een langere schorsing gegeven worden. Dit is er voor mij daar één van.
pi_83715997
quote:
vd Vaart maakte hands in de 16 en kreeg geel.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:02:32 #149
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83716017
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:01 schreef AMDB het volgende:

[..]

Voor andere zware overtredingen kan ook een langere schorsing gegeven worden. Dit is er voor mij daar één van.

Er is niemand in direct gevaar gebracht met bijv een harde trap, dus wat is er zo zwaar aan? .
Get woke, go broke!
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:03:46 #150
192683 AMDB
Visionair.
pi_83716073
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:02 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Er is niemand in direct gevaar gebracht met bijv een harde trap, dus wat is er zo zwaar aan? .
Zwaar hoeft niet noodzakelijkerwijs te betekenen dat het iemand pijn doet. Het gaat om het moment en de belangrijkheid van de tackle. Een doorgebroken speler neerhalen is rood, een bal uit je doel slaan, zeker op een cruciaal moment, is meer dan rood imo.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:04:31 #151
288676 Gijs-H
LaterSpater
pi_83716101
Suarez is legendarisch! Hij is mijn held hier mee geworden.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En toen was die weg.
pi_83716143
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 19:25 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Kan best zijn dat teams zo denken ; maar op het moment dat het hun team in gevaar brengt en dat hun verliezen, is het opeens foute boel. Zoals wij al vroegen ; hoe zou jij reageren als Klose dat opeens uithaalt in de WK finale waardoor wij verliezen terwijl de bal er anders in had gelegen? Daar hoef je geen antwoord op te geven want dat weten we allebei. Je zou de tegenstander en de FIFA helemaal verrot schelden. Jij keurt het alleen goed wanneer het op jezelf en op jouw team verder geen effect heeft..en dat is hypocriet.

Voetbal is uitgevonden om te winnen ; om het spelletje zelf op een eerlijke manier te laten verlopen. Het is dikke bullshit dat de manier waarop je wint niet belangrijk is.

Heel eerlijk gezegd zou ik het nog steeds begrijpelijk vinden van Klose.

Heb je zelf ooit gevoetbald? Ik denk dat er geen enkele voetballer is die die bal over de lijn zou laten gaan. Het is een splitsecond reactie, bal over de lijn = wij weg, ik moet iets doen. Volkomen begrijpelijk.

Als je er iets aan wilt veranderen moet je de schuld dan ook bij de organisatie/regels leggen.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:06:13 #153
307622 Perox
(niet de echte)
pi_83716172
quote:
En dat staat waar precies?
Volgens mij is een rode kaart per definitie een nader te bepalen schorsing van minimaal 1 wedstrijd.
pi_83716715
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:02 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Hij houdt een compleet land uit de halve finale van het WK, terwijl zij er anders 100% zeker wel in hadden gestaan. Hij raakt niet 1 persoon maar een heel land.

BTW, ik zou het ook hebben gedaan hoor. Maar dan zou ik een schorsing van minimaal 3 wedstrijden hebben ingecalculeerd. 1 wedstrijd schorsing vind ik echt te belachelijk voor woorden.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:22:59 #155
307622 Perox
(niet de echte)
pi_83716804
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:06 schreef Perox het volgende:

[..]

En dat staat waar precies?
Volgens mij is een rode kaart per definitie een nader te bepalen schorsing van minimaal 1 wedstrijd.
Het is haast niet te geloven, maar er staat in de FIFA Disciplinary Code:

1
2
48 1.a) one match for denying the opposing team a clear goal-scoring
opportunity (particularly by deliberately handling the ball);

Maar het kan ook
1
2
48 3. The right is reserved to punish an offence in accordance with art. 77 a)
of the FIFA Disciplinary Code.

en in art. 77 staat dan weer:

1
2
3
4
5
6
7
8
77 
The Disciplinary Committee is responsible for:
a) sanctioning serious infringements which have escaped the match
offi cials attention;
b) rectifying obvious errors in the referees disciplinary decisions;
c) extending the duration of a match suspension incurred automatically
by an expulsion (cf. art 18, par. 4);
d) pronouncing additional sanctions, such as a fine.

Oftewel, ja er staat 1 wedstrijd voor handling the ball deliberately, maar de Disciplinary Committee mag de straf gewoon verlengen. En dat hadden ze in dit geval gewoon moeten doen.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 12:32:32 #156
192683 AMDB
Visionair.
pi_83717220
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:20 schreef UltraR het volgende:

[..]

Hij houdt een compleet land uit de halve finale van het WK, terwijl zij er anders 100% zeker wel in hadden gestaan. Hij raakt niet 1 persoon maar een heel land.

BTW, ik zou het ook hebben gedaan hoor. Maar dan zou ik een schorsing van minimaal 3 wedstrijden hebben ingecalculeerd. 1 wedstrijd schorsing vind ik echt te belachelijk voor woorden.
Dit dus
pi_83718127
quote:
[b]Op dinsdag 6 juli 2010 12:05 schreef
Als je er iets aan wilt veranderen moet je de schuld dan ook bij de organisatie/regels leggen.
Blame it on the Blatter
pi_83721045
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 11:35 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik heb de beelden gekeken maar als het een goal was geworden, was het absoluut geen buitenspel-doelpunt.
Absoluut geen buitenspel?
De bal gaat naar de nummer 10, en dus buitenspel, zijn schot werd van Suarez van de lijn afgehaald met zijn been.

afbeelding
"Het is moeilijk met mensen om te gaan omdat zwijgen zo moeilijk is"
  dinsdag 6 juli 2010 @ 14:03:50 #159
166007 HL_Dog43
Knowledge is free
pi_83721064
Suarez
ISLAMOFOBIA IS THE NEW NAZISM
  dinsdag 6 juli 2010 @ 14:44:06 #160
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_83722981
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 14:03 schreef HL_Dog43 het volgende:
Suarez
Goed beargumenteerd.
Poef.....gone! ©golfer
  dinsdag 6 juli 2010 @ 14:51:18 #161
166007 HL_Dog43
Knowledge is free
pi_83723315
Dank je
ISLAMOFOBIA IS THE NEW NAZISM
pi_83732976
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 08:44 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Nee inderdaad ; dat kan ik niet doen. Net zomin als jij dat kunt. Jij stond daar niet, ik stond daar niet, maar Suarez. Wat wij gedaan zouden hebben zullen we nooit weten. Wij zijn immers geen Suarez. Dus ik ga niet iets toegeven wat ik niet zeker kan weten, net zomin als jij dat kan.
Als ik voor de keus stond: Bal met mn hand pakken of goal, had ik de bal met mn hand gepakt

Die keuze kan jij ook maken, ipv je zielig te verschuilen achter loze argumenten
pi_83764571
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 18:19 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Als ik voor de keus stond: Bal met mn hand pakken of goal, had ik de bal met mn hand gepakt

Die keuze kan jij ook maken, ipv je zielig te verschuilen achter loze argumenten
Fijn voor jou dat jij dat ook gedaan zou hebben , maar ik ga geen dingen beweren die niet te bewijzen zijn. Ik weet niet wat ik had gedaan. Wie weet was ik wel opzij gedoken of geprobeerd met mijn hoofd de bal eruit te koppen.
pi_83769974
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 14:25 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Fijn voor jou dat jij dat ook gedaan zou hebben , maar ik ga geen dingen beweren die niet te bewijzen zijn. Ik weet niet wat ik had gedaan. Wie weet was ik wel opzij gedoken of geprobeerd met mijn hoofd de bal eruit te koppen.
Als je goed in de wedstrijd zit en alles over hebt voor die halve finale plek dan is het gewoon een reflex. Daar heb je geen controle over.
pi_83770232
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:43 schreef IceCreamm het volgende:

[..]

Als je goed in de wedstrijd zit en alles over hebt voor die halve finale plek dan is het gewoon een reflex. Daar heb je geen controle over.
Inderdaad. Daar heb ik hem gelijk in gegeven. Maar niet voor iedereen is er dezelfde reflex.
pi_83770532
Suarez blijft een kutjood.
History became legend, legend became myth.
  woensdag 7 juli 2010 @ 16:57:40 #167
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_83770598
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:56 schreef valek het volgende:
Suarez blijft een kutjood.

Ik vrees toch dat ie weggaat .
Get woke, go broke!
pi_83772723
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:57 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik vrees toch dat ie weggaat .
Dan moet Barca, Juve of Manchester bereidt zijn zich nog 40 miljoen dieper in de schulden te begeven
pi_83772763
daaaaag suarez

heeeerlijk, hopelijk blijft ie bij ajax dan kunnen we er dit jaar bij den haag een mooi spandoekje aan wijden
  woensdag 7 juli 2010 @ 18:03:58 #170
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_83772785
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 18:03 schreef HaagsPietje het volgende:
daaaaag suarez

heeeerlijk, hopelijk blijft ie bij ajax dan kunnen we er dit jaar bij den haag een mooi spandoekje aan wijden
heb jij ook weer je hoogtepunt van het jaar........
.
pi_83772831
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 18:03 schreef Yankee het volgende:

[..]

heb jij ook weer je hoogtepunt van het jaar........
nope, dat is aankomende zondag
  woensdag 7 juli 2010 @ 18:31:45 #172
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_83773523
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 12:20 schreef UltraR het volgende:

[..]

Dat dus. Het is gewoon spelbederf.
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
pi_83774257
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 16:49 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Inderdaad. Daar heb ik hem gelijk in gegeven. Maar niet voor iedereen is er dezelfde reflex.
Inderdaad. Je hebt de goede reflex, of de slechte reflex. Suarez had de goede reflex.
pi_83775568
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 18:55 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Inderdaad. Je hebt de goede reflex, of de slechte reflex. Suarez had de goede reflex.
Het is maar wat je goed vind...
pi_83775620
quote:
Op woensdag 7 juli 2010 18:01 schreef IceCreamm het volgende:

[..]

Dan moet Barca, Juve of Manchester bereidt zijn zich nog 40 miljoen dieper in de schulden te begeven
Dat is Suarez dus echt niet waard. Misschien net de helft.
History became legend, legend became myth.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')