Vind je dat dit in toekomstige wedstrijden meer moet gebeuren? Dat het een onderdeel wordt van de tactiek.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:32 schreef golfer het volgende:
Misschien dus wel voor de rest van het toernooi geschorst vanwege z'n heldendaad voor z'n land.
Als het de ultieme laatste gelegenheid is om uitschakeling van je land te voorkomen en er verder geen lichamelijk letsel wordt toegediend heb ik er geen probleem mee.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:36 schreef klausmeister het volgende:
Vind je dat dit in toekomstige wedstrijden meer moet gebeuren? Dat het een onderdeel wordt van de tactiek.
Ook bij teams die tegen Oranje spelen bijvoorbeeld.
Dit vraag ik me dus af. En of dat dan een positief of negatief effect zal hebben op de beleving van voetbal. Edit: Op de lange termijnquote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:36 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Vind je dat dit in toekomstige wedstrijden meer moet gebeuren? Dat het een onderdeel wordt van de tactiek.
Ook bij teams die tegen Oranje spelen bijvoorbeeld.
Dan kunnen we alles wel toestaan in de "ultieme laatste gelegenheid".quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Als het de ultieme laatste gelegenheid is om uitschakeling van je land te voorkomen en er verder geen lichamelijk letsel wordt toegediend heb ik er geen probleem mee.
Zolang je een ander geen letsel aanbrengt, waarom niet? Wat kun je nog meer verzinnen naast hands maken?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:41 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Dan kunnen we alles wel toestaan in de "ultieme laatste gelegenheid".
Alles wat winst voor je land kan brengen zonder het toedienen van lichamelijk letsel aan andere spelers? Ja.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:41 schreef klausmeister het volgende:
Dan kunnen we alles wel toestaan in de "ultieme laatste gelegenheid".
Wat heeft het voor waarde, als je wint op een manier waar een overtreding is gebruikt? De FIFA heeft groot gelijk. Ze moeten hun stempel er nu opdrukken voordat het vaker het geval gaat worden met voetbal.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Als het de ultieme laatste gelegenheid is om uitschakeling van je land te voorkomen en er verder geen lichamelijk letsel wordt toegediend heb ik er geen probleem mee.
Alsof die Suarez gister iets wereldvernieuwends heeft uitgevonden, zegquote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat heeft het voor waarde, als je wint op een manier waar een overtreding is gebruikt? De FIFA heeft groot gelijk. Ze moeten hun stempel er nu opdrukken voordat het vaker het geval gaat worden met voetbal.
Met jou ben ik het eens. Ik heb het idee dat de mensen die vóór dit soort acties zijn heel erg kortetermijndenker zijnquote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat heeft het voor waarde, als je wint op een manier waar een overtreding is gebruikt? De FIFA heeft groot gelijk. Ze moeten hun stempel er nu opdrukken voordat het vaker het geval gaat worden met voetbal.
Het heeft een grote waarde voor het winnende land + de voetballers!quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan gaan in de laatste minuten iedereen dus met de handen. Wil je dat?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:44 schreef golfer het volgende:
[..]
Alles wat winst voor je land kan brengen zonder het toedienen van lichamelijk letsel aan andere spelers? Ja.
Winnaarsmentaliteit.
Maradonna sloeg hem in '86 bij de andere kant al in de goal, zeverkloot. Wat lul je nou over kortetermijn denken. Het feit dat jij het gister hebt meegemaakt, betekent niet dat het de eerste keer is.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:47 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Met jou ben ik het eens. Ik heb het idee dat de mensen die vóór dit soort acties zijn heel erg kortetermijndenker zijn
Drogreden.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:49 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maradonna sloeg hem in '86 bij de andere kant al in de goal, zeverkloot. Wat lul je nou over kortetermijn denken. Het feit dat jij het gister hebt meegemaakt, betekent niet dat het de eerste keer is.
Heel graag. Krijg je een pingel en kun je de stand gelijk trekken.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:48 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Dan gaan in de laatste minuten iedereen dus met de handen. Wil je dat?
Leer eerst eens respect te hebben voor een ander. Waar beweer ik dat dit de eerste keer is?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:49 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maradonna sloeg hem in '86 bij de andere kant al in de goal, zeverkloot. Wat lul je nou over kortetermijn denken. Het feit dat jij het gister hebt meegemaakt, betekent niet dat het de eerste keer is.
KUN, idd.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:49 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Heel graag. Krijg je een pingel en kun je de stand gelijk trekken.
Fysiek benadeelt hij Ghana niet maar wat denk je dat het voor Ghana en heel afrika betekent asl ze door waren gekomen. Hij benadeelt meer dan jij denkt.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 17:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Onder het oog van; wat zullen we zeggen, 2 miljard mensen? Doet hij iets wat niet mag, benadeelt daar fysiek geen enkele Ghanees mee, en ziet nóg zijn ploeg door het oog van de naald kruipen en naar de halve finales gaan. Hoezo maakt híj dan de sport ten schande? Kijk eerst eens naar meneer Blatter, de baas van het hele gebeuren. Die over de ruggen van anderen miljoenen per jaar verdient en mensen de vernieling in helpt. Ik zou de mening van Engeland wel willen weten over het ten schande maken van de sport, wat betreft camera's op doel.
Zeik over het plausibele systeem en de leiders, en niet die over dat misselijk kutmanneke die iedereen te slim af is.
In ieder geval iets anders dan dit soort scheve regels.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, wat wil je anders? Meteen een goal geven aan het andere team?
Zou je ook zo dom kletsen als het tegen NL was ?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:48 schreef rijsttafel het volgende:
Duidelijk een echte bazenactie. Elke andere speler had hetzelfde gedaan, maar je moet er maar net staan.
Hoeft ook niet, want het brengt spelmomenten op en daar voetbal je om. Niet omdat die knikker zo mooi gekleurd is. Hij benadeeld Ghana immens, ja. Maar daartegenover staat de euforie voor Uruguay. Ik weet niet wat zwaarder moet wegen, en jij ook niet.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:50 schreef crv het volgende:
[..]
Fysiek benadeelt hij Ghana niet maar wat denk je dat het voor Ghana en heel afrika betekent asl ze door waren gekomen. Hij benadeelt meer dan jij denkt.
Ik begrijp best dat alles volgens de regeltjes klopt en zo. maar het blijft valsspel.
En ja hij is gestraft. maar ik vind het in geen verhouding.
1 zekere goal t.o.v. een kans op een goal (penalty) en een rode kaart.
wat mij betreft had hier gewoon de goal toegekend moeten worden EN de rode kaart en wat mij betreft ook een straf voor het elftal. anders ban je dit soort dingen niet uit
Jaquote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, wat wil je anders? Meteen een goal geven aan het andere team?
Ik heb je diezelfde sterke mening niet zien geven toen Engeland totaal onterecht geen goal kreeg. Begin eerst eens bij de grote maffiabaas Blatter zelf, in plaats van een speler.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:51 schreef klausmeister het volgende:
[..]
In ieder geval iets anders dan dit soort scheve regels.
Dat heb jij vast en zeker ook in de kroeg staan roepen bij vd Vaart, tegen Kameroen?quote:
Hoezo dom? Het is toch een goede actie? Zo voorkom je een verlies. Dus baasquote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:52 schreef crv het volgende:
[..]
Zou je ook zo dom kletsen als het tegen NL was ?
Dit wilde ik ook nog zeggen, inderdaad.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:54 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat heb jij vast en zeker ook in de kroeg staan roepen bij vd Vaart, tegen Kameroen?
Voor dat team is het misschien een grote waarde ja ; maar voor het algemene voetbal? Stel dat wij tegen Duitsland in de finale zoiets tegen krijgen? Dat Klose het opeens doet? En dat we daardoor verliezen. Zou je het dan nog steeds goedpraten? Antwoord weet je zelf wel.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:47 schreef Gijs-H het volgende:
[..]
Het heeft een grote waarde voor het winnende land + de voetballers!
wel heel makkelijk dit.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:55 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
voetbal is nu eenmaal niet altijd eerlijk
Ja dat weet ik wel. Ghanaquote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:52 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hoeft ook niet, want het brengt spelmomenten op en daar voetbal je om. Niet omdat die knikker zo mooi gekleurd is. Hij benadeeld Ghana immens, ja. Maar daartegenover staat de euforie voor Uruguay. Ik weet niet wat zwaarder moet wegen, en jij ook niet.
Ze zeggen van wel, maar we weten dat dit niet zo is en dat dit daarom op de lange termijn ook niet gaat werken. Maar opzich zouden we het wel kunnen proberen hoor, dit soort acties gewoon onbestraft laten en onderdeel maken van het spel. Ik ben wel benieuwd hoe en of de beleving van voetbal dan verandert voor de mensen.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Voor dat team is het misschien een grote waarde ja ; maar voor het algemene voetbal? Stel dat wij tegen Duitsland in de finale zoiets tegen krijgen? Dat Klose het opeens doet? En dat we daardoor verliezen. Zou je het dan nog steeds goedpraten? Antwoord weet je zelf wel.
Nee, als vd Vaart het doet roepen dat het een terechte strafschop was, maar als Suarez het in de kwartfinale doet en en ermee weg komt zijn de regels oneerlijk.quote:
Vaak zat ook in kwalificaties.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:58 schreef Asphias het volgende:
hoe vaak komt een actie als dit voor? het is zo'n uitzonderlijk geval dat het wat mij betreft overdreven is om hiervoor een nieuwe regel te maken. vooral omdat deze ook nog moeilijk toe te passen is.\
was het in deze situatie duidelijk een goal geweest én opzettelijk hands? ja.
maar wat als de bal iets minder hard gaat? wat als vlak achter de hand nog een andere speler stond? wat als iemand de bal op zijn bovenarm raakt? en schouder dan? of aangeschoten hands?
en mag dit alleen in de 94'ste minuut gebeuren? of ook al in de 90'ste? of is deze regel soms ook al geldig na 85 minuten? of gewoon altijd, waardoor spelers er geen moeite mee hebben om hands aan te schieten, want dan kan het ineens alsnog een goal zijn, terwijl de keeper die er naast stond anders sowieso de bal had gepakt.
het is gewoon idioot om een apparte regel op te stellen voor een specifiek geval als dit. er is nu al een penalty, dus 80% scoorkans, en dan ook nog die rode kaart, plus de mogelijkheid dat er achteraf besloten wordt een ergere straf in te stellen.
Het geldt voor vrijwel elke andere sport ook, dus wat wil je hiermee nu aantonen?quote:
Ik geef op jaarbasis honderden euro's uit aan binnen en buitenlandse trips van PSV. Als hij dit tegen ons zou doen in de kwartfinale Champions League zou ik schuimbekkend naar huis gaan. Maar het komt maar een keer in de 100 keer voor dat je een dergelijke actie kunt maken en ermee weg komt, en als het je dan lukt laat je zien dat je een echte profvoetballer bent, die heel zijn leven alleen naar zichzelf heeft gekeken en dat nu laat uitbetalen.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:59 schreef crv het volgende:
[..]
Ja dat weet ik wel. Ghana
geloof me los van het incident zou het me worst zijn wie er won (behalve mijn pool dan)
Als Ghana dit had geflikt had ik hetzelfde gezegd. Ik kots echt van dit soort voetballers![]()
En iedereen die hier suarez zo'n baas vindt zijn allemaal zo hypocriet als de pest want als het op lokaal niveau bijv. om de beker zou gaan oid en feyenoord zou dit tegen ajax flikken dan wuiven ze het ook niet weg.
Een nieuwe regel hoeft van mij niet ; en dat is natuurlijk niet te doen ; maar juist omdat het NU nog zo zeldzaam is, is het verstandig van FIFA om Suarez erop aan te spreken en zijn straf te verlengen zodat zulke acties zeldzaam blijven.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:58 schreef Asphias het volgende:
hoe vaak komt een actie als dit voor? het is zo'n uitzonderlijk geval dat het wat mij betreft overdreven is om hiervoor een nieuwe regel te maken. vooral omdat deze ook nog moeilijk toe te passen is.\
was het in deze situatie duidelijk een goal geweest én opzettelijk hands? ja.
maar wat als de bal iets minder hard gaat? wat als vlak achter de hand nog een andere speler stond? wat als iemand de bal op zijn bovenarm raakt? en schouder dan? of aangeschoten hands?
en mag dit alleen in de 94'ste minuut gebeuren? of ook al in de 90'ste? of is deze regel soms ook al geldig na 85 minuten? of gewoon altijd, waardoor spelers er geen moeite mee hebben om hands aan te schieten, want dan kan het ineens alsnog een goal zijn, terwijl de keeper die er naast stond anders sowieso de bal had gepakt.
het is gewoon idioot om een apparte regel op te stellen voor een specifiek geval als dit. er is nu al een penalty, dus 80% scoorkans, en dan ook nog die rode kaart, plus de mogelijkheid dat er achteraf besloten wordt een ergere straf in te stellen.
Een echte profvoetballer? Dan is het meer een amateur handballer.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:02 schreef Buitendam het volgende:
[..]
, en als het je dan lukt laat je zien dat je een echte profvoetballer bent,
Voetbal is geen spelletje, maar een miljardenbusiness. Als jij het WK kijkt om de beste te zien winnen, prima, maar ik kijk om Nederland kampioen te zien worden, hoe zal me een regelrechte rotzorg zijn. En als het betekent dat je daarvoor alle kansen benut, zelfs het foppen van het systeem, dan ben je een baas als het je lukt.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Een echte profvoetballer? Dan is het meer een amateur handballer.
En dat denk jij te weten, omdat?...quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:59 schreef crv het volgende:
[..]
En iedereen die hier suarez zo'n baas vindt zijn allemaal zo hypocriet als de pest want als het op lokaal niveau bijv. om de beker zou gaan oid en feyenoord zou dit tegen ajax flikken dan wuiven ze het ook niet weg.
Des te meer reden om met dit soort acties serieuzer om te gaanquote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Voetbal is geen spelletje, maar een miljardenbusiness. .
Iedereen die de Maffiaorganisatie Fifa kan naaien, verdient een lintje. Zowel de actie van Suarez als de straf zijn helemaal volgens het boekje, en dan nóg een wrange nasmaak hebben. Ik kan het een man als Blatter niet meer toewensen, hij kan kansloze mensen heel erg op weg helpen met zijn organisatie maar in plaats daarvan wil ie nog meer geld verdienen dan die miljoenen euro's netto per jaar.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:16 schreef crv het volgende:
[..]
Des te meer reden om met dit soort acties serieuzer om te gaan
Voetbal is geen spelletje?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Voetbal is geen spelletje, maar een miljardenbusiness. Als jij het WK kijkt om de beste te zien winnen, prima, maar ik kijk om Nederland kampioen te zien worden, hoe zal me een regelrechte rotzorg zijn. En als het betekent dat je daarvoor alle kansen benut, zelfs het foppen van het systeem, dan ben je een baas als het je lukt.
Wanneer was de laatste keer dat jij 3,4 miljoen mensen in extase hebt gebracht? Maargoed, blijf maar lekker eerlijk spelen.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Voetbal is geen spelletje?![]()
Kan best zijn dat teams zo denken ; maar op het moment dat het hun team in gevaar brengt en dat hun verliezen, is het opeens foute boel. Zoals wij al vroegen ; hoe zou jij reageren als Klose dat opeens uithaalt in de WK finale waardoor wij verliezen terwijl de bal er anders in had gelegen? Daar hoef je geen antwoord op te geven want dat weten we allebei. Je zou de tegenstander en de FIFA helemaal verrot schelden.
quote:Ik geef op jaarbasis honderden euro's uit aan binnen en buitenlandse trips van PSV. Als hij dit tegen ons zou doen in de kwartfinale Champions League zou ik schuimbekkend naar huis gaan. Maar het komt maar een keer in de 100 keer voor dat je een dergelijke actie kunt maken en ermee weg komt, en als het je dan lukt laat je zien dat je een echte profvoetballer bent, die heel zijn leven alleen naar zichzelf heeft gekeken en dat nu laat uitbetalen.
Blatter en Suarez zijn 2 verschillende situaties. Beiden zijn verkeerd, maar dat is in de media ook verkeerd genoemd. De actie van Suarez word als een heldenactie afgedaan terwijl het gewoon vals-spelen is , waarmee hij voetbal te schande maakt.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:22 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Iedereen die de Maffiaorganisatie Fifa kan naaien, verdient een lintje. Zowel de actie van Suarez als de straf zijn helemaal volgens het boekje, en dan nóg een wrange nasmaak hebben. Ik kan het een man als Blatter niet meer toewensen, hij kan kansloze mensen heel erg op weg helpen met zijn organisatie maar in plaats daarvan wil ie nog meer geld verdienen dan die miljoenen euro's netto per jaar.
Moraalridder.
Ik denk dat jij op dat moment niet denkt aan de heldenactie die die gast heeft begaan ; maar meer aan de verlies van je club. Dan denk je aan niks anders dan die klootzak.quote:
Schei toch uit man, het is gewoon een etische kwestie. Wrang gevoel, maar helemaal volgens het boekje. Als Nederland er de wereldbeker mee verovert door een 1-0 winst op een ander land ga jij vast en zeker in je bed liggen mompele hoe oneerlijk het wel niet is. Rot op, je gaat feesten en tv kijken dat onze jongens het geflikt hebben. Beter die cup door de Amsterdamse grachten met kutvoetbal, dan met lege handen op schiphol en een laf applausje door lekker fifa Fairplay na te leven.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:27 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Blatter en Suarez zijn 2 verschillende situaties. Beiden zijn verkeerd, maar dat is in de media ook verkeerd genoemd. De actie van Suarez word als een heldenactie afgedaan terwijl het gewoon vals-spelen is , waarmee hij voetbal te schande maakt.
Als je het niet met me eens bent, ben je ook niet echt een echte voetbalfan ; maar een sensatie-fan.
Een zekere goal wordt vervangen door een nieuwe kans en een rode kaart-quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:33 schreef Adames het volgende:
Je hebt duidelijke regels mbt kaarten. Een opzettelijke handsbal is geel. Een opzettelijke handsbal die een schot op doel blokkeert is rood + penalty. Die regels zijn toegepast. De speler moet van het veld af en Ghana krijgt bovendien nog een kans dmv een penalty. Penalties hoor je gewoon er in te schieten.
Waarom onduidelijkheid?quote:Door het extreme geval dat dit in de laatste minuut was, de goal verder zeker is en bovendien Uruguay anders geen wedstrijd erna heeft te spelen hoef je niet de regels te veranderen speciaal voor de wedstrijd. Hiermee krijg je alleen onduidelijkheid en meer ruimte voor eigen interpretatie van de scheidsrechter. En juist die eigen interpretaties van de scheidsrechters kan ploegen benadelen.
tijdstip doet niet terzake.quote:Mensen die speciaal hiervoor een extra doelpunt voor Ghana willen toekennen snappen het niet helemaal.
Als dit in de 8e minuut van de wedstrijd was gebeurd, dan vinden diezelfde mensen het zo zielig dat de speler van het veld af moet, want ze hebben toch al een penalty tegen.
het regelement is net zo dun als Blatter nodig heeft om miljarden (niet eens miljoenen) binnen te sleurenquote:Regels zijn regels en extra duidelijk. Als je achteraf de regels alsnog gaat veranderen dan creëer je een heel erg manke sport en bovendien speculaties over wedstrijdomkoping/beïnvloeding.
ik zou me dood schamen als Nederland zo wint en dit ook uitspreken en zeker niet feestenquote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Schei toch uit man, het is gewoon een etische kwestie. Wrang gevoel, maar helemaal volgens het boekje. Als Nederland er de wereldbeker mee verovert door een 1-0 winst op een ander land ga jij vast en zeker in je bed liggen mompele hoe oneerlijk het wel niet is. Rot op, je gaat feesten en tv kijken dat onze jongens het geflikt hebben. Beter die cup door de Amsterdamse grachten met kutvoetbal, dan met lege handen op schiphol en een laf applausje door lekker fifa Fairplay na te leven.
Als een Nederlandse speler het zou wagen NIET zijn klauwen uit te steken op zo'n moment zou ik me pas schamen, omdat niet elke vezel in zijn lijf wil winnen.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:12 schreef crv het volgende:
[..]
ik zou me dood schamen als Nederland zo wint en dit ook uitspreken en zeker niet feesten
Aan je profiel te zien woon je ook niet meer in Nederland en je user-icon straalt nou ook niet echt voorliefde voor Nederland uit, dus wat basel je nou?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:12 schreef crv het volgende:
ik zou me dood schamen als Nederland zo wint en dit ook uitspreken en zeker niet feesten
wat een niveau weer, zo persoonlijkquote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:25 schreef golfer het volgende:
[..]
Aan je profiel te zien woon je ook niet meer in Nederland en je user-icon straalt nou ook niet echt voorliefde voor Nederland uit, dus wat basel je nou?
En ik slaap er geen minuut minder om als jij niet feest.
of verliezenquote:Ik zou het prachtig vinden als een speler van Oranje zo'n winnaarsmentaliteit als Suarez zou hebben en wij dankzij hem zouden winnen.
Ik zou juist trots zijn dat ze zover zijn gekomen door middel van echt VOETbal uit te voeren ipv winnen door middel van HANDbal.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:19 schreef Westsidee het volgende:
[..]
Als een Nederlandse speler het zou wagen NIET zijn klauwen uit te steken op zo'n moment zou ik me pas schamen, omdat niet elke vezel in zijn lijf wil winnen.
Ja ; en als Duitsland of weet ik veel welk land het ons zou flikken, zou je het natuurlijk ook toejuichen!quote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:25 schreef golfer het volgende:
[..]
Ik zou het prachtig vinden als een speler van Oranje zo'n winnaarsmentaliteit als Suarez zou hebben en wij dankzij hem zouden winnen.
Nee een penalty hoor je alsnog er in te schieten, ik zou het dan Robin van Persie kwalijk nemen en niet de Duitsers die terecht een doelpunt willen voorkomen.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja ; en als Duitsland of weet ik veel welk land het ons zou flikken, zou je het natuurlijk ook toejuichen!
Prima. Als wij dan zo stom zijn de penalty te missen en er uit vliegen, dan hebben we dat aan onszelf te danken.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ja ; en als Duitsland of weet ik veel welk land het ons zou flikken, zou je het natuurlijk ook toejuichen!
want penalty's hebben niets met geluk te maken natuurlijk.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:53 schreef golfer het volgende:
[..]
Prima. Als wij dan zo stom zijn de penalty te missen en er uit vliegen, dan hebben we dat aan onszelf te danken.
Dat ik nu even een spaanse icon heb is omdat ik vanavond om redenen even voor spanje ben.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:25 schreef golfer het volgende:
[..]
Aan je profiel te zien woon je ook niet meer in Nederland en je user-icon straalt nou ook niet echt voorliefde voor Nederland uit, dus wat basel je nou?
En ik slaap er geen minuut minder om als jij niet feest.
Ik zou het prachtig vinden als een speler van Oranje zo'n winnaarsmentaliteit als Suarez zou hebben en wij dankzij hem zouden winnen.
Oneerlijk is het als de regels worden overtreden. Wat Suarez deed was niet oneerlijk, puur gebruik maken van de regels.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 21:09 schreef crv het volgende:
[..]
Dat ik nu even een spaanse icon heb is omdat ik vanavond om redenen even voor spanje ben.
en ja ik woon niet meer in NL non-argument.
Blijkbaar kunnen mensen van jij alleen maar van sport genieten als het oneerlijkgaat. Dan vind jij het dus ook niet erg als Gesink de tour wint door gebruik te maken van doping
door die bal met de hand tegen te houden heeft uruguay DIRECT tegengehouden dat Ghana doorgingquote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:45 schreef Adames het volgende:
[..]
Nee een penalty hoor je alsnog er in te schieten, ik zou het dan Robin van Persie kwalijk nemen en niet de Duitsers die terecht een doelpunt willen voorkomen.
Het is niet alsof Uruguay Ghana direct niet liet doorgaan. Eerst mist Gyan de strafschop en later missen alsnog 2 van de 4 ghanezen de strafschop.
Nou praat je echt bullshit ik stop met deze non-discussiequote:Op zaterdag 3 juli 2010 21:10 schreef Adames het volgende:
[..]
Oneerlijk is het als de regels worden overtreden. Wat Suarez deed was niet oneerlijk, puur gebruik maken van de regels.
Domme vergelijking dus, net zoals je eerdere posts.
Hands is nu opeens zelfs geen overtreding van de regels meer?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 21:10 schreef Adames het volgende:
[..]
Oneerlijk is het als de regels worden overtreden. Wat Suarez deed was niet oneerlijk, puur gebruik maken van de regels.
Bullshit en gelul en dat weet je ook best.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 21:09 schreef crv het volgende:
Blijkbaar kunnen mensen van jij alleen maar van sport genieten als het oneerlijkgaat. Dan vind jij het dus ook niet erg als Gesink de tour wint door gebruik te maken van doping
Verkeerde verwoording. Maar hands is een vergrijp in een wedstrijd met bijbehorende sanctie die daarna ook is opgelegd. Doping is natuurlijk een totaal ander verhaal.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 21:12 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Hands is nu opeens zelfs geen overtreding van de regels meer?
Nee. Daar kan je op oefenen en die kan je zelf binnen schieten. Dat Ghana er vervolgens 3 mist is hun fout en niet de fout van Uruguay of Suarez.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:57 schreef klausmeister het volgende:
want penalty's hebben niets met geluk te maken natuurlijk.
Nee, doping is gewoon een slimme manier om te winnen. Want elke vezel in je lichaam wil winnen. Dat je dan gepakt wordt is dom, maar aan doping zelf is niets verkeerd. Want wat maakt dat kutfietsen zelf nou uit zeg, winnen, de beste zijn, daar gaat het om. Dan hoef je geen respect te hebben voor de sport zelf, dat is alleen voor mietjes.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 21:15 schreef Adames het volgende:
[..]
Verkeerde verwoording. Maar hands is een vergrijp in een wedstrijd met bijbehorende sanctie die daarna ook is opgelegd. Doping is natuurlijk een totaal ander verhaal.
maak van het woordje fietsen voetballen en het klopt nog steedsquote:Op zaterdag 3 juli 2010 21:21 schreef golfer het volgende:
Alweer iemand die er een andere sport bij haalt bij gebrek aan voetbalkennis?
Doping is bij een teamsport als voetbal een vrij ongebruikelijk middel.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 21:24 schreef klausmeister het volgende:
maak van het woordje fietsen voetballen en het klopt nog steeds
jaaa laat maarquote:Op zaterdag 3 juli 2010 21:29 schreef golfer het volgende:
[..]
Doping is bij een teamsport als voetbal een vrij ongebruikelijk middel.
Het is gewoon een ordinaire trol die zijn gelijk probeert te halen met non-argumenten laat hem tochquote:Op zaterdag 3 juli 2010 21:30 schreef klausmeister het volgende:
[..]
jaaa laat maar
alsof ik tegen een steen zit te praten
Inderdaad...een zeker doelpunt is nog altijd beter dan een nieuwe kans, en al helemaal penalties, want dan heb je nog een keeper die een kans maakt ze te stoppen.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:57 schreef klausmeister het volgende:
[..]
want penalty's hebben niets met geluk te maken natuurlijk.
Wat een onzin. Dit soort wedstrijden kijk je redelijk neutraal, in tegenstelling tot wedstrijden waarbij het tegen je eigen land of club gebeurd.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:52 schreef crv het volgende:
[..]
Zou je ook zo dom kletsen als het tegen NL was ?
En omdat je een neutrale toeschouwer bent kun je het toejuichen? Dan geeft dat alleen maar de boodschap dat hij inderdaad een held is. Maar owee, dat het zo normaal word, dat het NL of weet ik veel welke ploeg waarvoor jij bent , treft. Kun je wel mooi zeggen dat je het dan niet erg vind, maar ondertussen..quote:Op zondag 4 juli 2010 01:11 schreef vulkaan het volgende:
[..]
Wat een onzin. Dit soort wedstrijden kijk je redelijk neutraal, in tegenstelling tot wedstrijden waarbij het tegen je eigen land of club gebeurd.
Natuurlijjk, daar geeft niemand je ongelijk in. (op dat tijdstip van de wedstrijd)quote:Op zaterdag 3 juli 2010 21:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Inderdaad...een zeker doelpunt is nog altijd beter dan een nieuwe kans, en al helemaal penalties, want dan heb je nog een keeper die een kans maakt ze te stoppen.
Nee, dat zou je dan helemaal niet kunnen stellen. De kans dat hij er in was gegaan zonder de overtreding was niet 100% geweest, wat in dit geval wel zo was.quote:Op zondag 4 juli 2010 10:55 schreef Adames het volgende:
[..]
Natuurlijjk, daar geeft niemand je ongelijk in. (op dat tijdstip van de wedstrijd)
Je begaat een overtreding om een bal te stoppen.
Maar het is volstrekt idioot om speciaal voor dit uitzonderingsgeval achteraf nog de regels te wijzigen.
Wat moest je dan doen?
Stel dat Suarez nog een meter ervoor stond en dezelfde overtreding beging. Dan had je nog een kleine kans dat Fucile hem nog had kunnen stoppen.
Of een andere situatie. Een spits krijgt een steekpass over de middelhelft en de verdediger van de tegenstander haalt hem neer. Dat wordt een vrije trap met geel of rood, maar je zou kunnen stellen dat die topspits (bijv Fabiano) hem anders wel zeker erin had geschoten. Moet je dan ook opeens andere regels toepassen?
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:32 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Schei toch uit man, het is gewoon een etische kwestie. Wrang gevoel, maar helemaal volgens het boekje. Als Nederland er de wereldbeker mee verovert door een 1-0 winst op een ander land ga jij vast en zeker in je bed liggen mompele hoe oneerlijk het wel niet is. Rot op, je gaat feesten en tv kijken dat onze jongens het geflikt hebben. Beter die cup door de Amsterdamse grachten met kutvoetbal, dan met lege handen op schiphol en een laf applausje door lekker fifa Fairplay na te leven.
Dit inderdaad.quote:Op zondag 4 juli 2010 11:23 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Nee, dat zou je dan helemaal niet kunnen stellen. De kans dat hij er in was gegaan zonder de overtreding was niet 100% geweest, wat in dit geval wel zo was.
Het blijft toch wel gebeuren. Net alsof hij op dat moment over de consequenties nadacht.. Het was gewoon een reflex van iemand die per se wil winnen en die bal niet in z'n goal wil zien, ongeacht wat. En ja, dat is baas.quote:Op zondag 4 juli 2010 11:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Máár ze kunnen wel proberen om Suarez een wedstrijd extra of iets dergelijks te schorsen. Om duidelijk te maken dat dat niet weer kan en mag gebeuren.
Nee.quote:Op zondag 4 juli 2010 11:49 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Het blijft toch wel gebeuren. Net alsof hij op dat moment over de consequenties nadacht.. Het was gewoon een reflex van iemand die per se wil winnen en die bal niet in z'n goal wil zien, ongeacht wat. En ja, dat is baas.
Dan schiet je er alsnog niks mee op. Zoals je medestanders in dit topic zeggen: De internationale schorsing maakt hem weinig uit. En of hij nou 1,2 of 3 wedstrijden is geschorst, zal hem ook weinig uitmaken.quote:Op zondag 4 juli 2010 11:31 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Feit is, dat dit een 100% doelpunt was. Ghana had dus officieel gewonnen met VOETbal. Denk dat hij er best extra mee bestraft mag worden hoor.
Nee. Zoals je vaker ziet bij voetbal moet je steeds de afweging maken tussen het voordeel en de consequentie voor je bij een overtreding.quote:Op zondag 4 juli 2010 11:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ben ik de enige die het begrip VOETbal begrijpt? Als ze hun handen willen gebruiken gaan ze maar mooi handballen, volleyballen of weet ik veel wat.
Daarom ook in zo'n geval het team pakken en niet enkel de speler. Moet je eens kijken hoe snel het afgelopen isquote:Op zondag 4 juli 2010 11:53 schreef Adames het volgende:
[..]
Dan schiet je er alsnog niks mee op. Zoals je medestanders in dit topic zeggen: De internationale schorsing maakt hem weinig uit. En of hij nou 1,2 of 3 wedstrijden is geschorst, zal hem ook weinig uitmaken.
quote:Op zondag 4 juli 2010 11:52 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee.
Het is zielig omdat ze niet met gewoon voetbal kunnen winnen en ze Ghana op zo'n oneerlijke manier ( met een heel andere sport ) de winst moeten afpakken.
Ben ik de enige die het begrip VOETbal begrijpt? Als ze hun handen willen gebruiken gaan ze maar mooi handballen, volleyballen of weet ik veel wat.
Ja en dat maakt sport dus ook kapot.quote:Op zondag 4 juli 2010 11:56 schreef Adames het volgende:
[..]
Nee. Zoals je vaker ziet bij voetbal moet je steeds de afweging maken tussen het voordeel en de consequentie voor je bij een overtreding.
Hier was het voordeel dat de bal niet er in ging, nadeel was de rode kaart en de penalty. Suarez maakt de juiste beslissing.
Bij een counter de speler met de bal neerhalen is ook een overtreding. Voordeel is het stoppen van de aanval tegen een verminderde verdediging. Nadeel is de vrije trap en een evt gele kaart als je hem verkeerd raakt.
In topsport hoor je constant deze overwegingen te maken, dat is dus ook onderdeel van voetbal.
idd. Het was gewoon een reflex. Hij zal er echt geen seconde over nagedacht hebben.quote:Op zondag 4 juli 2010 12:20 schreef HeatWave het volgende:
tis ook zo grappig, alsof Suarez echt de tijd had voor :
"nou, die bal zou er wel eens in kunnen gaan., laat ik mijn handen eens gebruiken, dan hebben we nog een kans als de penalty er niet in gaat, dat is het laatste wat ik kan doen"
het was : schot, hand! WTF!
Amenquote:Op zondag 4 juli 2010 12:18 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Ja en dat maakt sport dus ook kapot.
Dat een overtreding niet meer een overtreding is maar gewoon een onderdeel van het spel zelf.
Faaltypes of niet ; ze hebben wel gelijk. Voetbal hoort een leuk spelletje te zijn ; maar langzaam-aan lijken overtredingen steeds normaler te worden. Voetbal is toch juist leuk als het op voetballende wijze gebeurd? Als je het daar niet mee eens bent ; ben je niet een VOETBALfan, maar een ACTIE of SENSATIEfan. En dan raad ik je aan om lekker naar boksen te kijken.quote:Op zondag 4 juli 2010 13:14 schreef Zero17 het volgende:
Mensen die doen alsof ze nog nooit iemand opzettelijk hands hebben zien maken om een goal en dus uitschakeling tegen te gaan.
Mensen die denken dat dit een hype gaat worden.![]()
Alleen op Fok! kom je van die faaltypes tegen.
Ach, en een verdediger die een doorgebroken speler neerhaalt als laatste kans is ook een anti-voetballer zeker?quote:Op zondag 4 juli 2010 13:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Faaltypes of niet ; ze hebben wel gelijk. Voetbal hoort een leuk spelletje te zijn ; maar langzaam-aan lijken overtredingen steeds normaler te worden. Voetbal is toch juist leuk als het op voetballende wijze gebeurd? Als je het daar niet mee eens bent ; ben je niet een VOETBALfan, maar een ACTIE of SENSATIEfan. En dan raad ik je aan om lekker naar boksen te kijken.
Plus, het is niet zeldzaam inderdaad dat er iemand hands maakt ; maar het is wel zeldzaam om hands te maken op een WK in de allerlaatste minuut omdat het een 100% doelpunt was geweest. Geen kans; máár een 100% kans wat had betekent dat Ghana verdiend heeft gewonnen met voetbal. Uruguay is alleen doorgegaan met handbal.
Je kunt het nog wel 100x herhalen, maar sommige users blijven het gewoon niet begrijpen en de moraalridder uithangen.quote:Op zondag 4 juli 2010 13:24 schreef Zero17 het volgende:
Ach, en een verdediger die een doorgebroken speler neerhaalt als laatste kans is ook een anti-voetballer zeker?
Bij voetbal hoort ook het maken van offers. Een keeper die rood krijgt voor het neerhalen van een speler, een verdediger die een doorgebroken speler neerhaalt of iemand die opzettelijk hands maakt. Dat Ghana (hoe graag ik ze ook door had zien gaan) de strafschop miste is niet de schuld van Suarez.
quote:Op zondag 4 juli 2010 14:03 schreef golfer het volgende:
[..]
Je kunt het nog wel 100x herhalen, maar sommige users blijven het gewoon niet begrijpen en de moraalridder uithangen.
Zinloos.
Het wordt juist alleen maar minder.quote:Op zondag 4 juli 2010 13:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Faaltypes of niet ; ze hebben wel gelijk. Voetbal hoort een leuk spelletje te zijn ; maar langzaam-aan lijken overtredingen steeds normaler te worden.
Net zoals jij en anderen niet begrijpen dat de sport VOETbal heet; en dat het niet netjes is dat Suarez nu als een held word behandeld omdat hij Ghana op een oneerlijke wijze van de winst heeft bestolen. Laten we het erop houden dat Ghana gewoon heeft gewonnen met het voetbal. En Uruguay heeft gewonnen met handbal of volleybal. Maakt ook niet uit, ze vliegen er tegen NL toch uit.quote:Op zondag 4 juli 2010 14:03 schreef golfer het volgende:
[..]
Je kunt het nog wel 100x herhalen, maar sommige users blijven het gewoon niet begrijpen en de moraalridder uithangen.
Zinloos.
quote:Op zondag 4 juli 2010 15:29 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Net zoals jij en anderen niet begrijpen dat de sport VOETbal heet; en dat het niet netjes is dat Suarez nu als een held word behandeld omdat hij Ghana op een oneerlijke wijze van de winst heeft bestolen. Laten we het erop houden dat Ghana gewoon heeft gewonnen met het voetbal. En Uruguay heeft gewonnen met handbal of volleybal. Maakt ook niet uit, ze vliegen er tegen NL toch uit.
Maar ik kijk met smart naar dit subforum als Nederland op die manier geownt word door Duitsland / Spanje. Dan kan ik lachen.
ja, maar de reden dat het geldt als een overtreding is omdat je het uit het voetbal wil hebben.quote:Op zondag 4 juli 2010 15:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
de HANDSbal staat anders gewoon in het VOETBALregelement en maakt er dus deel van uit.
Alle regels en overtredingen die in het voetbalregelement staan zijn met sancties erop omschreven. Buitenspel bijvoorbeeld zal altijd blijven voorkomen. En toch is het een overtreding van de regel. En de straf is een vrije trap voor de tegenstander.quote:Op zondag 4 juli 2010 15:32 schreef klausmeister het volgende:
ja, maar de reden dat het geldt als een overtreding is omdat je het uit het voetbal wil hebben.
Nee, die regel is er om spelmomenten op te leveren, snap dat dan. Regels zijn er om ze in jouw voordeel te laten winnen, en in jouw nadeel om verlies mogelijk te maken. Daarom heet het ook wedstrijd, dokus. Anders zou het wel oefenpotje heten.quote:Op zondag 4 juli 2010 15:32 schreef klausmeister het volgende:
[..]
ja, maar de reden dat het geldt als een overtreding is omdat je het uit het voetbal wil hebben.
Het is niet de 1e verlenging ooit gespeeld hoor. Net of nu massaal iedereen ineens met de hand gaat. Het moet maar net gebeuren dat je daar staat en dat de bal toevallig alleen richting je handen gaat.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:48 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Dan gaan in de laatste minuten iedereen dus met de handen. Wil je dat?
quote:Op maandag 5 juli 2010 01:34 schreef kalinhos het volgende:
Snappen de VOET-bal en sportiviteits hippie's hier niet dat als we doelpunten gaan toekennen die geen doelpunten zijn, maar er wellicht wel in zouden zijn gegaan, het einde aardig zoek is? Geven we dalijk alvast een keeper rood die naar een doorgebroken speler gaat? Hij heeft 'm nog niet neergelegd, maar hij zou het ewllicht kunnen gaan doen.
Robben loopt vanaf de middellijn alleen op de keeper af en nog 1 verdediger erachter. Die verdediger zaagt hem, op 20 meter van de lijn, finaal doormidden. Sja dan krijgt die gast rood, en wordt Nederland een 100% scoringskans ontnomen. Nederland krijgt dan een vrije trap op 20 meter met een muur ervoor. van 80% goal naar 40% goal. Logisch
Iedere voetballer die neit hetzelfde gedaan zou hebben als suarez moet juist stoppen met VOETbal, maar lekker gaan volleyballen of korfballen ofzo.
Ben echt stuk gegaan om Suarez' commentaar, in het NL, op Radio 1:
"Ja ik geen keus, laatste optie.....(...) Ja ik denk volgende wedstrijd als ik speel, ik ben goede keeper denk ik"
Absoluut niet; het hoort erbij.quote:Op zondag 4 juli 2010 15:32 schreef klausmeister het volgende:
[..]
quote:Op maandag 5 juli 2010 01:36 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Je kan het nog 100 keer tikken, het wordt er niet meer waar van.
Dit is gewoon een deel van het spel, of JIJ het nou leuk vindt of niet.
Suarez stopte een 100% kans doelpunt in de laatste minuut voor Ghana. Het was niet alsof er nog een keeper oid stond. Nee, hij was er ingevlogen, dat weet jij net zo goed als ik.quote:Op maandag 5 juli 2010 01:34 schreef kalinhos het volgende:
Snappen de VOET-bal en sportiviteits hippie's hier niet dat als we doelpunten gaan toekennen die geen doelpunten zijn, maar er wellicht wel in zouden zijn gegaan, het einde aardig zoek is?
Robben loopt 1 op 1 op de keeper af en de verdediger zaagt 'm nog net door midden. 80-90% kans doelpunt door de neus geboord. Laten we dan als compensatie Robben nog een keer sprinten, of tellen we de goal voor 90%? Dat we dan 0,9 - 0 voor staan?quote:Op maandag 5 juli 2010 07:38 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Suarez stopte een 100% kans doelpunt in de laatste minuut voor Ghana. Het was niet alsof er nog een keeper oid stond. Nee, hij was er ingevlogen, dat weet jij net zo goed als ik.
En niemand hier , ook ik niet, heeft het gelijk aan zijn of haar kant. Zijn alleen verschillen van meningen. Get used to it.
Alsof jij mijn posts altijd helemaal compleet leest of er compleet op reageert. Nee dus.quote:Op maandag 5 juli 2010 19:09 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Robben loopt 1 op 1 op de keeper af en de verdediger zaagt 'm nog net door midden. 80-90% kans doelpunt door de neus geboord. Laten we dan als compensatie Robben nog een keer sprinten, of tellen we de goal voor 90%? Dat we dan 0,9 - 0 voor staan?
Hij stopte de kans, dus het is geen 100% goals; sterker, het is een 0% goal.
Je kan geen goal toekennen die niet over de lijn geweest is. Dat is het hele principe, maar dat wil er bij bepaalde mensen maar niet in.
Op de rest van mn post, en basketbal argumentpost, reageer je niet
Ok, dat is ook een manier om alsnog niet te reageren inderdaad.quote:Op maandag 5 juli 2010 19:26 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Alsof jij mijn posts altijd helemaal compleet leest of er compleet op reageert. Nee dus.
Dat voorbeeld van Robben is een 90% kans inderdaad. Die van Ghana was er 100% ingevlogen. Of wil je mijn bril even lenen?
Jij bent gewoon te slim voor FOK. Ga maar naar tweakers of iets dergelijks, die begrijpen jou wel..quote:
Juist de tweaker mensen zijn het in dit topic met mij oneens.quote:Op maandag 5 juli 2010 19:34 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Jij bent gewoon te slim voor FOK. Ga maar naar tweakers of iets dergelijks, die begrijpen jou wel..
Ik heb in elk geval nooit gezegd dat ze Ghana dan maar een extra doelpunt toe moesten schuiven. Dat was de verantwoordelijk van Ghana met die penalty. Dat is hun eigen schuld.quote:Op maandag 5 juli 2010 19:39 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Juist de tweaker mensen zijn het in dit topic met mij oneens.
Iedereen die hier Suarez begrijpt en het volslagen idioot vindt om een goal toe te kennen die geen goal is, zijn juist de mensen die al járen sport kijken en ook jaren hier posten over sport. mensen die het juist snappen.
Nu wordt het topic overspoeld door mensen zoals jij die normaal nog geen hockeyveld van een voetbalveld kunnen onderscheiden en nu ineens vooraan staan met hun eigen mening en het wel even allemaal weten.
Het hoort erbij en íedere voetballer zou hetzelfde gedaan hebben. De echte wíl om ten koste van alles te willen winnen.quote:Op maandag 5 juli 2010 19:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb in elk geval nooit gezegd dat ze Ghana dan maar een extra doelpunt toe moesten schuiven. Dat was de verantwoordelijk van Ghana met die penalty. Dat is hun eigen schuld.
Echter heb ik het over de actie van Suarez. Dat zo'n actie gewoon het voetbal bederft. Juist omdat , als hij geen handbal had gespeeld, Ghana gewoon had gewonnen. Als Suarez daar niet had gestaan was het 2-1 voor Ghana en was Ghana door gegaan.
Daar gaat het mij om ; niet om het feit dat Ghana gewoon een doelpunt toegekend moesten krijgen.
Maar een grove overtreding (met dezelfde consequenties voor de speler) net voordat de Ghanees schoot is wel goed?quote:Op maandag 5 juli 2010 19:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb in elk geval nooit gezegd dat ze Ghana dan maar een extra doelpunt toe moesten schuiven. Dat was de verantwoordelijk van Ghana met die penalty. Dat is hun eigen schuld.
Echter heb ik het over de actie van Suarez. Dat zo'n actie gewoon het voetbal bederft. Juist omdat , als hij geen handbal had gespeeld, Ghana gewoon had gewonnen. Als Suarez daar niet had gestaan was het 2-1 voor Ghana en was Ghana door gegaan.
Daar gaat het mij om ; niet om het feit dat Ghana gewoon een doelpunt toegekend moesten krijgen.
in hoeverre komt deze redenatie van jou voort uit een haat jegens de desbetreffende persoon? Dit zouden overigens een hoop andere figuren in dit topic zichzelf ook weleens mogen afvragen.......quote:Op maandag 5 juli 2010 19:41 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vind Suarez een erg leuke voetballer over het algemeen. Het is ook niks persoonlijks naar hem ; het had iedere voetballer kunnen overkomen.quote:Op maandag 5 juli 2010 19:48 schreef Yankee het volgende:
[..]
in hoeverre komt deze redenatie van jou voort uit een haat jegens de desbetreffende persoon? Dit zouden overigens een hoop andere figuren in dit topic zichzelf ook weleens mogen afvragen.......
Johquote:Op maandag 5 juli 2010 20:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vind Suarez een erg leuke voetballer over het algemeen. Het is ook niks persoonlijks naar hem ; het had iedere voetballer kunnen overkomen.
Heb het filmpje nogmaals gekeken en moet dan ook eerlijk toegeven dat Suarez volgens mij niet eens de tijd had om er over na te denken. Maarja het blijft vervelend voor Ghana natuurlijk.
Dat zou je nooit weten. Je zegt het zelf, het is een reflex. En ik weet niet hoe ik gereageerd zal hebben in die 3-4 seconden.quote:
Ok, je heb 1 seconde: laten doorgaan of met de hand tegenhoudenquote:Op maandag 5 juli 2010 23:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat zou je nooit weten. Je zegt het zelf, het is een reflex. En ik weet niet hoe ik gereageerd zal hebben in die 3-4 seconden.
Dus dan toch maar iets minder veroordelend in het vervolg.quote:Op maandag 5 juli 2010 23:04 schreef AlwaysHappy het volgende:
Dat zou je nooit weten. Je zegt het zelf, het is een reflex. En ik weet niet hoe ik gereageerd zal hebben in die 3-4 seconden.
Heb in mijn vorige post al aangegeven dat ik fout zat; ik blijf het niet herhalen natuurlijkquote:Op maandag 5 juli 2010 23:10 schreef golfer het volgende:
[..]
Dus dan toch maar iets minder veroordelend in het vervolg.
Nee inderdaad ; dat kan ik niet doen. Net zomin als jij dat kunt. Jij stond daar niet, ik stond daar niet, maar Suarez. Wat wij gedaan zouden hebben zullen we nooit weten. Wij zijn immers geen Suarez. Dus ik ga niet iets toegeven wat ik niet zeker kan weten, net zomin als jij dat kan.quote:Op maandag 5 juli 2010 23:27 schreef kalinhos het volgende:
Maar toegeven dat je ook die bal gepakt zou hebben doe je niet.
Compliment voor deze reactie, want hiermee ben je inderdaad niet meer veroordelend naar Suarez.quote:Op maandag 5 juli 2010 20:33 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik vind Suarez een erg leuke voetballer over het algemeen. Het is ook niks persoonlijks naar hem ; het had iedere voetballer kunnen overkomen.
Heb het filmpje nogmaals gekeken en moet dan ook eerlijk toegeven dat Suarez volgens mij niet eens de tijd had om er over na te denken. Maarja het blijft vervelend voor Ghana natuurlijk.
Ik heb de beelden gekeken maar als het een goal was geworden, was het absoluut geen buitenspel-doelpunt.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:00 schreef Omega het volgende:
[..]
Verder ben ik het niet helemaal eens met vervelend voor Ghana, want als de bal er wel in ws gegaan dan was het weer een excuus moment voor de fifa, want er was namelijk sprake van buitenspel. Dus dan had Ghana gewonnen dmv een buitenspel doelpunt. Maar natuurlijk is dat niet de reden geweest voor suarez die had die bal toch wel tegen gehouden, dus dan inderdaad vervelend voor Ghana.
Tuurlijk niet.quote:Op zondag 4 juli 2010 15:32 schreef klausmeister het volgende:
[..]
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:43 schreef UltraR het volgende:
Ik vind het weer een grove schande van de FIFA. Hoe die ooit het woord fair-play nog in hun mond durven te nemen...
Door de handsbal van Suarez wordt een 100% zekere halve finale plaats van Ghana afgenomen, en vervolgens wordt Suarez voor 1 wedstrijdje geschorst, waardoor hij, als Uruguay de halve finale wint, gewoon in de finale zou mogen uitkomen.
Echt heel fair ja.
Ik heb het over de lengte van de schorsing...quote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:44 schreef HeatWave het volgende:
[..]
En de regels dan maar gewoon veranderen per wedstrijd is wel fair?
Wat Suarez deed en wat erna gebeurde was gewoon volgens de regels van het spel.
Voor andere zware overtredingen kan ook een langere schorsing gegeven worden. Dit is er voor mij daar één van.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:59 schreef HeatWave het volgende:
De sanctie op een handsbal in de 16 is een rode kaart en een schorsing voor 1 wedstrijd, en dat moet ook gewoon zo blijven.
vd Vaart maakte hands in de 16 en kreeg geel.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:59 schreef HeatWave het volgende:
De sanctie op een handsbal in de 16 is een rode kaart en een schorsing voor 1 wedstrijd, en dat moet ook gewoon zo blijven.
quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:01 schreef AMDB het volgende:
[..]
Voor andere zware overtredingen kan ook een langere schorsing gegeven worden. Dit is er voor mij daar één van.
Zwaar hoeft niet noodzakelijkerwijs te betekenen dat het iemand pijn doet. Het gaat om het moment en de belangrijkheid van de tackle. Een doorgebroken speler neerhalen is rood, een bal uit je doel slaan, zeker op een cruciaal moment, is meer dan rood imo.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Er is niemand in direct gevaar gebracht met bijv een harde trap, dus wat is er zo zwaar aan?.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En toen was die weg.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Voetbal is geen spelletje?![]()
Kan best zijn dat teams zo denken ; maar op het moment dat het hun team in gevaar brengt en dat hun verliezen, is het opeens foute boel. Zoals wij al vroegen ; hoe zou jij reageren als Klose dat opeens uithaalt in de WK finale waardoor wij verliezen terwijl de bal er anders in had gelegen? Daar hoef je geen antwoord op te geven want dat weten we allebei. Je zou de tegenstander en de FIFA helemaal verrot schelden. Jij keurt het alleen goed wanneer het op jezelf en op jouw team verder geen effect heeft..en dat is hypocriet.
Voetbal is uitgevonden om te winnen ; om het spelletje zelf op een eerlijke manier te laten verlopen. Het is dikke bullshit dat de manier waarop je wint niet belangrijk is.
En dat staat waar precies?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:59 schreef HeatWave het volgende:
Hij houdt een compleet land uit de halve finale van het WK, terwijl zij er anders 100% zeker wel in hadden gestaan. Hij raakt niet 1 persoon maar een heel land.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:02 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Er is niemand in direct gevaar gebracht met bijv een harde trap, dus wat is er zo zwaar aan?.
Het is haast niet te geloven, maar er staat in de FIFA Disciplinary Code:quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:06 schreef Perox het volgende:
[..]
En dat staat waar precies?
Volgens mij is een rode kaart per definitie een nader te bepalen schorsing van minimaal 1 wedstrijd.
1 2 | opportunity (particularly by deliberately handling the ball); |
1 2 | of the FIFA Disciplinary Code. |
1 2 3 4 5 6 7 8 | The Disciplinary Committee is responsible for: a) sanctioning serious infringements which have escaped the match offi cials attention; b) rectifying obvious errors in the referees disciplinary decisions; c) extending the duration of a match suspension incurred automatically by an expulsion (cf. art 18, par. 4); d) pronouncing additional sanctions, such as a fine. |
Dit dusquote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:20 schreef UltraR het volgende:
[..]
Hij houdt een compleet land uit de halve finale van het WK, terwijl zij er anders 100% zeker wel in hadden gestaan. Hij raakt niet 1 persoon maar een heel land.
BTW, ik zou het ook hebben gedaan hoor. Maar dan zou ik een schorsing van minimaal 3 wedstrijden hebben ingecalculeerd. 1 wedstrijd schorsing vind ik echt te belachelijk voor woorden.
Blame it on the Blatterquote:[b]Op dinsdag 6 juli 2010 12:05 schreef
Als je er iets aan wilt veranderen moet je de schuld dan ook bij de organisatie/regels leggen.
Absoluut geen buitenspel?quote:Op dinsdag 6 juli 2010 11:35 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik heb de beelden gekeken maar als het een goal was geworden, was het absoluut geen buitenspel-doelpunt.
Goed beargumenteerd.quote:
Als ik voor de keus stond: Bal met mn hand pakken of goal, had ik de bal met mn hand gepaktquote:Op dinsdag 6 juli 2010 08:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Nee inderdaad ; dat kan ik niet doen. Net zomin als jij dat kunt. Jij stond daar niet, ik stond daar niet, maar Suarez. Wat wij gedaan zouden hebben zullen we nooit weten. Wij zijn immers geen Suarez. Dus ik ga niet iets toegeven wat ik niet zeker kan weten, net zomin als jij dat kan.
Fijn voor jou dat jij dat ook gedaan zou hebben , maar ik ga geen dingen beweren die niet te bewijzen zijn. Ik weet niet wat ik had gedaan. Wie weet was ik wel opzij gedoken of geprobeerd met mijn hoofd de bal eruit te koppen.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 18:19 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Als ik voor de keus stond: Bal met mn hand pakken of goal, had ik de bal met mn hand gepakt
Die keuze kan jij ook maken, ipv je zielig te verschuilen achter loze argumenten
Als je goed in de wedstrijd zit en alles over hebt voor die halve finale plek dan is het gewoon een reflex. Daar heb je geen controle over.quote:Op woensdag 7 juli 2010 14:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Fijn voor jou dat jij dat ook gedaan zou hebben , maar ik ga geen dingen beweren die niet te bewijzen zijn. Ik weet niet wat ik had gedaan. Wie weet was ik wel opzij gedoken of geprobeerd met mijn hoofd de bal eruit te koppen.
Inderdaad. Daar heb ik hem gelijk in gegeven. Maar niet voor iedereen is er dezelfde reflex.quote:Op woensdag 7 juli 2010 16:43 schreef IceCreamm het volgende:
[..]
Als je goed in de wedstrijd zit en alles over hebt voor die halve finale plek dan is het gewoon een reflex. Daar heb je geen controle over.
quote:
Dan moet Barca, Juve of Manchester bereidt zijn zich nog 40 miljoen dieper in de schulden te begevenquote:
heb jij ook weer je hoogtepunt van het jaar........quote:Op woensdag 7 juli 2010 18:03 schreef HaagsPietje het volgende:
daaaaag suarez![]()
![]()
![]()
heeeerlijk, hopelijk blijft ie bij ajax dan kunnen we er dit jaar bij den haag een mooi spandoekje aan wijden
nope, dat is aankomende zondagquote:Op woensdag 7 juli 2010 18:03 schreef Yankee het volgende:
[..]
heb jij ook weer je hoogtepunt van het jaar........
Dat dus. Het is gewoon spelbederf.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 12:20 schreef UltraR het volgende:
[..]
Hij houdt een compleet land uit de halve finale van het WK, terwijl zij er anders 100% zeker wel in hadden gestaan. Hij raakt niet 1 persoon maar een heel land.
BTW, ik zou het ook hebben gedaan hoor. Maar dan zou ik een schorsing van minimaal 3 wedstrijden hebben ingecalculeerd. 1 wedstrijd schorsing vind ik echt te belachelijk voor woorden.
Inderdaad. Je hebt de goede reflex, of de slechte reflex. Suarez had de goede reflex.quote:Op woensdag 7 juli 2010 16:49 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Inderdaad. Daar heb ik hem gelijk in gegeven. Maar niet voor iedereen is er dezelfde reflex.
Het is maar wat je goed vind...quote:Op woensdag 7 juli 2010 18:55 schreef kalinhos het volgende:
[..]
Inderdaad. Je hebt de goede reflex, of de slechte reflex. Suarez had de goede reflex.
Dat is Suarez dus echt niet waard. Misschien net de helft.quote:Op woensdag 7 juli 2010 18:01 schreef IceCreamm het volgende:
[..]
Dan moet Barca, Juve of Manchester bereidt zijn zich nog 40 miljoen dieper in de schulden te begeven
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |