Vind je dat dit in toekomstige wedstrijden meer moet gebeuren? Dat het een onderdeel wordt van de tactiek.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:32 schreef golfer het volgende:
Misschien dus wel voor de rest van het toernooi geschorst vanwege z'n heldendaad voor z'n land.
Als het de ultieme laatste gelegenheid is om uitschakeling van je land te voorkomen en er verder geen lichamelijk letsel wordt toegediend heb ik er geen probleem mee.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:36 schreef klausmeister het volgende:
Vind je dat dit in toekomstige wedstrijden meer moet gebeuren? Dat het een onderdeel wordt van de tactiek.
Ook bij teams die tegen Oranje spelen bijvoorbeeld.
Dit vraag ik me dus af. En of dat dan een positief of negatief effect zal hebben op de beleving van voetbal. Edit: Op de lange termijnquote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:36 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Vind je dat dit in toekomstige wedstrijden meer moet gebeuren? Dat het een onderdeel wordt van de tactiek.
Ook bij teams die tegen Oranje spelen bijvoorbeeld.
Dan kunnen we alles wel toestaan in de "ultieme laatste gelegenheid".quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Als het de ultieme laatste gelegenheid is om uitschakeling van je land te voorkomen en er verder geen lichamelijk letsel wordt toegediend heb ik er geen probleem mee.
Zolang je een ander geen letsel aanbrengt, waarom niet? Wat kun je nog meer verzinnen naast hands maken?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:41 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Dan kunnen we alles wel toestaan in de "ultieme laatste gelegenheid".
Alles wat winst voor je land kan brengen zonder het toedienen van lichamelijk letsel aan andere spelers? Ja.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:41 schreef klausmeister het volgende:
Dan kunnen we alles wel toestaan in de "ultieme laatste gelegenheid".
Wat heeft het voor waarde, als je wint op een manier waar een overtreding is gebruikt? De FIFA heeft groot gelijk. Ze moeten hun stempel er nu opdrukken voordat het vaker het geval gaat worden met voetbal.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Als het de ultieme laatste gelegenheid is om uitschakeling van je land te voorkomen en er verder geen lichamelijk letsel wordt toegediend heb ik er geen probleem mee.
Alsof die Suarez gister iets wereldvernieuwends heeft uitgevonden, zegquote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat heeft het voor waarde, als je wint op een manier waar een overtreding is gebruikt? De FIFA heeft groot gelijk. Ze moeten hun stempel er nu opdrukken voordat het vaker het geval gaat worden met voetbal.
Met jou ben ik het eens. Ik heb het idee dat de mensen die vóór dit soort acties zijn heel erg kortetermijndenker zijnquote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat heeft het voor waarde, als je wint op een manier waar een overtreding is gebruikt? De FIFA heeft groot gelijk. Ze moeten hun stempel er nu opdrukken voordat het vaker het geval gaat worden met voetbal.
Het heeft een grote waarde voor het winnende land + de voetballers!quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:44 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dan gaan in de laatste minuten iedereen dus met de handen. Wil je dat?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:44 schreef golfer het volgende:
[..]
Alles wat winst voor je land kan brengen zonder het toedienen van lichamelijk letsel aan andere spelers? Ja.
Winnaarsmentaliteit.
Maradonna sloeg hem in '86 bij de andere kant al in de goal, zeverkloot. Wat lul je nou over kortetermijn denken. Het feit dat jij het gister hebt meegemaakt, betekent niet dat het de eerste keer is.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:47 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
[..]
Met jou ben ik het eens. Ik heb het idee dat de mensen die vóór dit soort acties zijn heel erg kortetermijndenker zijn
Drogreden.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:49 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maradonna sloeg hem in '86 bij de andere kant al in de goal, zeverkloot. Wat lul je nou over kortetermijn denken. Het feit dat jij het gister hebt meegemaakt, betekent niet dat het de eerste keer is.
Heel graag. Krijg je een pingel en kun je de stand gelijk trekken.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:48 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Dan gaan in de laatste minuten iedereen dus met de handen. Wil je dat?
Leer eerst eens respect te hebben voor een ander. Waar beweer ik dat dit de eerste keer is?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:49 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Maradonna sloeg hem in '86 bij de andere kant al in de goal, zeverkloot. Wat lul je nou over kortetermijn denken. Het feit dat jij het gister hebt meegemaakt, betekent niet dat het de eerste keer is.
KUN, idd.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:49 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Heel graag. Krijg je een pingel en kun je de stand gelijk trekken.
Fysiek benadeelt hij Ghana niet maar wat denk je dat het voor Ghana en heel afrika betekent asl ze door waren gekomen. Hij benadeelt meer dan jij denkt.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 17:46 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Onder het oog van; wat zullen we zeggen, 2 miljard mensen? Doet hij iets wat niet mag, benadeelt daar fysiek geen enkele Ghanees mee, en ziet nóg zijn ploeg door het oog van de naald kruipen en naar de halve finales gaan. Hoezo maakt híj dan de sport ten schande? Kijk eerst eens naar meneer Blatter, de baas van het hele gebeuren. Die over de ruggen van anderen miljoenen per jaar verdient en mensen de vernieling in helpt. Ik zou de mening van Engeland wel willen weten over het ten schande maken van de sport, wat betreft camera's op doel.
Zeik over het plausibele systeem en de leiders, en niet die over dat misselijk kutmanneke die iedereen te slim af is.
In ieder geval iets anders dan dit soort scheve regels.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, wat wil je anders? Meteen een goal geven aan het andere team?
Zou je ook zo dom kletsen als het tegen NL was ?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:48 schreef rijsttafel het volgende:
Duidelijk een echte bazenactie. Elke andere speler had hetzelfde gedaan, maar je moet er maar net staan.
Hoeft ook niet, want het brengt spelmomenten op en daar voetbal je om. Niet omdat die knikker zo mooi gekleurd is. Hij benadeeld Ghana immens, ja. Maar daartegenover staat de euforie voor Uruguay. Ik weet niet wat zwaarder moet wegen, en jij ook niet.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:50 schreef crv het volgende:
[..]
Fysiek benadeelt hij Ghana niet maar wat denk je dat het voor Ghana en heel afrika betekent asl ze door waren gekomen. Hij benadeelt meer dan jij denkt.
Ik begrijp best dat alles volgens de regeltjes klopt en zo. maar het blijft valsspel.
En ja hij is gestraft. maar ik vind het in geen verhouding.
1 zekere goal t.o.v. een kans op een goal (penalty) en een rode kaart.
wat mij betreft had hier gewoon de goal toegekend moeten worden EN de rode kaart en wat mij betreft ook een straf voor het elftal. anders ban je dit soort dingen niet uit
Jaquote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:51 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Ja, wat wil je anders? Meteen een goal geven aan het andere team?
Ik heb je diezelfde sterke mening niet zien geven toen Engeland totaal onterecht geen goal kreeg. Begin eerst eens bij de grote maffiabaas Blatter zelf, in plaats van een speler.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:51 schreef klausmeister het volgende:
[..]
In ieder geval iets anders dan dit soort scheve regels.
Dat heb jij vast en zeker ook in de kroeg staan roepen bij vd Vaart, tegen Kameroen?quote:
Hoezo dom? Het is toch een goede actie? Zo voorkom je een verlies. Dus baasquote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:52 schreef crv het volgende:
[..]
Zou je ook zo dom kletsen als het tegen NL was ?
Dit wilde ik ook nog zeggen, inderdaad.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:54 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Dat heb jij vast en zeker ook in de kroeg staan roepen bij vd Vaart, tegen Kameroen?
Voor dat team is het misschien een grote waarde ja ; maar voor het algemene voetbal? Stel dat wij tegen Duitsland in de finale zoiets tegen krijgen? Dat Klose het opeens doet? En dat we daardoor verliezen. Zou je het dan nog steeds goedpraten? Antwoord weet je zelf wel.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:47 schreef Gijs-H het volgende:
[..]
Het heeft een grote waarde voor het winnende land + de voetballers!
wel heel makkelijk dit.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:55 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
voetbal is nu eenmaal niet altijd eerlijk
Ja dat weet ik wel. Ghanaquote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:52 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Hoeft ook niet, want het brengt spelmomenten op en daar voetbal je om. Niet omdat die knikker zo mooi gekleurd is. Hij benadeeld Ghana immens, ja. Maar daartegenover staat de euforie voor Uruguay. Ik weet niet wat zwaarder moet wegen, en jij ook niet.
Ze zeggen van wel, maar we weten dat dit niet zo is en dat dit daarom op de lange termijn ook niet gaat werken. Maar opzich zouden we het wel kunnen proberen hoor, dit soort acties gewoon onbestraft laten en onderdeel maken van het spel. Ik ben wel benieuwd hoe en of de beleving van voetbal dan verandert voor de mensen.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:57 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Voor dat team is het misschien een grote waarde ja ; maar voor het algemene voetbal? Stel dat wij tegen Duitsland in de finale zoiets tegen krijgen? Dat Klose het opeens doet? En dat we daardoor verliezen. Zou je het dan nog steeds goedpraten? Antwoord weet je zelf wel.
Nee, als vd Vaart het doet roepen dat het een terechte strafschop was, maar als Suarez het in de kwartfinale doet en en ermee weg komt zijn de regels oneerlijk.quote:
Vaak zat ook in kwalificaties.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:58 schreef Asphias het volgende:
hoe vaak komt een actie als dit voor? het is zo'n uitzonderlijk geval dat het wat mij betreft overdreven is om hiervoor een nieuwe regel te maken. vooral omdat deze ook nog moeilijk toe te passen is.\
was het in deze situatie duidelijk een goal geweest én opzettelijk hands? ja.
maar wat als de bal iets minder hard gaat? wat als vlak achter de hand nog een andere speler stond? wat als iemand de bal op zijn bovenarm raakt? en schouder dan? of aangeschoten hands?
en mag dit alleen in de 94'ste minuut gebeuren? of ook al in de 90'ste? of is deze regel soms ook al geldig na 85 minuten? of gewoon altijd, waardoor spelers er geen moeite mee hebben om hands aan te schieten, want dan kan het ineens alsnog een goal zijn, terwijl de keeper die er naast stond anders sowieso de bal had gepakt.
het is gewoon idioot om een apparte regel op te stellen voor een specifiek geval als dit. er is nu al een penalty, dus 80% scoorkans, en dan ook nog die rode kaart, plus de mogelijkheid dat er achteraf besloten wordt een ergere straf in te stellen.
Het geldt voor vrijwel elke andere sport ook, dus wat wil je hiermee nu aantonen?quote:
Ik geef op jaarbasis honderden euro's uit aan binnen en buitenlandse trips van PSV. Als hij dit tegen ons zou doen in de kwartfinale Champions League zou ik schuimbekkend naar huis gaan. Maar het komt maar een keer in de 100 keer voor dat je een dergelijke actie kunt maken en ermee weg komt, en als het je dan lukt laat je zien dat je een echte profvoetballer bent, die heel zijn leven alleen naar zichzelf heeft gekeken en dat nu laat uitbetalen.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:59 schreef crv het volgende:
[..]
Ja dat weet ik wel. Ghana
geloof me los van het incident zou het me worst zijn wie er won (behalve mijn pool dan)
Als Ghana dit had geflikt had ik hetzelfde gezegd. Ik kots echt van dit soort voetballers![]()
En iedereen die hier suarez zo'n baas vindt zijn allemaal zo hypocriet als de pest want als het op lokaal niveau bijv. om de beker zou gaan oid en feyenoord zou dit tegen ajax flikken dan wuiven ze het ook niet weg.
Een nieuwe regel hoeft van mij niet ; en dat is natuurlijk niet te doen ; maar juist omdat het NU nog zo zeldzaam is, is het verstandig van FIFA om Suarez erop aan te spreken en zijn straf te verlengen zodat zulke acties zeldzaam blijven.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:58 schreef Asphias het volgende:
hoe vaak komt een actie als dit voor? het is zo'n uitzonderlijk geval dat het wat mij betreft overdreven is om hiervoor een nieuwe regel te maken. vooral omdat deze ook nog moeilijk toe te passen is.\
was het in deze situatie duidelijk een goal geweest én opzettelijk hands? ja.
maar wat als de bal iets minder hard gaat? wat als vlak achter de hand nog een andere speler stond? wat als iemand de bal op zijn bovenarm raakt? en schouder dan? of aangeschoten hands?
en mag dit alleen in de 94'ste minuut gebeuren? of ook al in de 90'ste? of is deze regel soms ook al geldig na 85 minuten? of gewoon altijd, waardoor spelers er geen moeite mee hebben om hands aan te schieten, want dan kan het ineens alsnog een goal zijn, terwijl de keeper die er naast stond anders sowieso de bal had gepakt.
het is gewoon idioot om een apparte regel op te stellen voor een specifiek geval als dit. er is nu al een penalty, dus 80% scoorkans, en dan ook nog die rode kaart, plus de mogelijkheid dat er achteraf besloten wordt een ergere straf in te stellen.
Een echte profvoetballer? Dan is het meer een amateur handballer.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:02 schreef Buitendam het volgende:
[..]
, en als het je dan lukt laat je zien dat je een echte profvoetballer bent,
Voetbal is geen spelletje, maar een miljardenbusiness. Als jij het WK kijkt om de beste te zien winnen, prima, maar ik kijk om Nederland kampioen te zien worden, hoe zal me een regelrechte rotzorg zijn. En als het betekent dat je daarvoor alle kansen benut, zelfs het foppen van het systeem, dan ben je een baas als het je lukt.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Een echte profvoetballer? Dan is het meer een amateur handballer.
En dat denk jij te weten, omdat?...quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:59 schreef crv het volgende:
[..]
En iedereen die hier suarez zo'n baas vindt zijn allemaal zo hypocriet als de pest want als het op lokaal niveau bijv. om de beker zou gaan oid en feyenoord zou dit tegen ajax flikken dan wuiven ze het ook niet weg.
Des te meer reden om met dit soort acties serieuzer om te gaanquote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Voetbal is geen spelletje, maar een miljardenbusiness. .
Iedereen die de Maffiaorganisatie Fifa kan naaien, verdient een lintje. Zowel de actie van Suarez als de straf zijn helemaal volgens het boekje, en dan nóg een wrange nasmaak hebben. Ik kan het een man als Blatter niet meer toewensen, hij kan kansloze mensen heel erg op weg helpen met zijn organisatie maar in plaats daarvan wil ie nog meer geld verdienen dan die miljoenen euro's netto per jaar.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:16 schreef crv het volgende:
[..]
Des te meer reden om met dit soort acties serieuzer om te gaan
Voetbal is geen spelletje?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:08 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Voetbal is geen spelletje, maar een miljardenbusiness. Als jij het WK kijkt om de beste te zien winnen, prima, maar ik kijk om Nederland kampioen te zien worden, hoe zal me een regelrechte rotzorg zijn. En als het betekent dat je daarvoor alle kansen benut, zelfs het foppen van het systeem, dan ben je een baas als het je lukt.
Wanneer was de laatste keer dat jij 3,4 miljoen mensen in extase hebt gebracht? Maargoed, blijf maar lekker eerlijk spelen.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Voetbal is geen spelletje?![]()
Kan best zijn dat teams zo denken ; maar op het moment dat het hun team in gevaar brengt en dat hun verliezen, is het opeens foute boel. Zoals wij al vroegen ; hoe zou jij reageren als Klose dat opeens uithaalt in de WK finale waardoor wij verliezen terwijl de bal er anders in had gelegen? Daar hoef je geen antwoord op te geven want dat weten we allebei. Je zou de tegenstander en de FIFA helemaal verrot schelden.
quote:Ik geef op jaarbasis honderden euro's uit aan binnen en buitenlandse trips van PSV. Als hij dit tegen ons zou doen in de kwartfinale Champions League zou ik schuimbekkend naar huis gaan. Maar het komt maar een keer in de 100 keer voor dat je een dergelijke actie kunt maken en ermee weg komt, en als het je dan lukt laat je zien dat je een echte profvoetballer bent, die heel zijn leven alleen naar zichzelf heeft gekeken en dat nu laat uitbetalen.
Blatter en Suarez zijn 2 verschillende situaties. Beiden zijn verkeerd, maar dat is in de media ook verkeerd genoemd. De actie van Suarez word als een heldenactie afgedaan terwijl het gewoon vals-spelen is , waarmee hij voetbal te schande maakt.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:22 schreef Buitendam het volgende:
[..]
Iedereen die de Maffiaorganisatie Fifa kan naaien, verdient een lintje. Zowel de actie van Suarez als de straf zijn helemaal volgens het boekje, en dan nóg een wrange nasmaak hebben. Ik kan het een man als Blatter niet meer toewensen, hij kan kansloze mensen heel erg op weg helpen met zijn organisatie maar in plaats daarvan wil ie nog meer geld verdienen dan die miljoenen euro's netto per jaar.
Moraalridder.
Ik denk dat jij op dat moment niet denkt aan de heldenactie die die gast heeft begaan ; maar meer aan de verlies van je club. Dan denk je aan niks anders dan die klootzak.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |