Interessante kaarten, maar zeer onzeker nog.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:23 schreef richie29 het volgende:
Hahaha, inderdaad, volgens mij voorspellen alle weerkaarten inmiddels voor morgen bijhoorlijke neerslaghoeveelheden.
GFS geeft voor zaterdagavond dit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haha...half Nederland verzopen als dat uitkomt!
Leuk, zo'n fake plaatjequote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:23 schreef richie29 het volgende:
Hadden jullie de nieuwe Estofex voorspelling al gezien voor morgen??
[ afbeelding ]
Gaat interessant worden!
Ey!...weet je wel hoeveel werk dat is!quote:
In andere subfora wordt je hiervoor gebanned. En nee je bent NIET leuk.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:34 schreef richie29 het volgende:
[..]
Ey!...weet je wel hoeveel werk dat is!![]()
Heb nog heel serieus naar alle regio's gekeken ook nog..over een uurtje of 3 is de nieuwe voorspelling van Estofex wel binnen...kijken of ik een beetje gelijk heb![]()
had eigenlijk een leukere reactie verwacht![]()
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:43 schreef MassimO het volgende:
[..]
In andere subfora wordt je hiervoor gebanned. En nee je bent NIET leuk.
Wie weet komt dat nog danquote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:43 schreef MassimO het volgende:
[..]
In andere subfora wordt je hiervoor gebanned. En nee je bent NIET leuk.
Van mij mag hetquote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:55 schreef richie29 het volgende:
[..]
Wie weet komt dat nog dan![]()
't zal wel te warm zijn voor grapjes. Ik ben iig wel benieuwd of het ook klopt straks
Wat? Klopt er iets niet wat ik zeg? Om maar even een voorbeeld te noemen , als jij in VBL / WK een valse tussenstand post ben je weg , dat is niets nieuws. Dit is in princiepe niet veel anders.quote:
Met het (naar mijn idee grote) verschil dat hier op een te onderbouwen manier een voorspelling gedaan wordt, alleen geen geldige/officielequote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:58 schreef MassimO het volgende:
[..]
Wat? Klopt er iets niet wat ik zeg? Om maar even een voorbeeld te noemen , als jij in VBL / WK een valse tussenstand post ben je weg , dat is niets nieuws. Dit is in princiepe niet veel anders.
Meid, ben je gek. Gewoon laten staan.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 14:21 schreef richie29 het volgende:
[..]
Met het (naar mijn idee grote) verschil dat hier op een te onderbouwen manier een voorspelling gedaan wordt, alleen geen geldige/officiele
Een beetje kenner ziet dat 't plaatje kleiner is, mijn naam als forecaster erin staat, enz.![]()
Maar goed...verder nog meer mensen die zich er aan storen?..anders haal ik 'm wel weg
35,6 Volkel dacht ik.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 15:24 schreef DJKoster het volgende:
Arcen: 35.3
Record van vorige week was 35.5 toch?
Dat is gewoon een MCS.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 09:23 schreef richie29 het volgende:
Hahaha, inderdaad, volgens mij voorspellen alle weerkaarten inmiddels voor morgen bijhoorlijke neerslaghoeveelheden.
GFS geeft voor zaterdagavond dit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Haha...half Nederland verzopen als dat uitkomt!
35.6 Ell nu..quote:
Dat zit er inderdaad dik in ja.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 17:01 schreef Timmos het volgende:
[..]
Zeeland verzuipt sowieso al bij de eerste beste goede bui
Eens. Hier in den haag was het op zeker warmer dan 22-24 graden. Was het maar zo'n feestquote:Op vrijdag 9 juli 2010 16:17 schreef RiKe het volgende:
Nou volgens mij klopt die kaart niet hoor, het is hier op werk toch echt 31 graden (Leiden), dat kaartje geeft veel lager aan!
quote:Op vrijdag 9 juli 2010 19:27 schreef Green1 het volgende:
Ik denk dat ik zo maar eens even een trui ga aan trekken. Het wordt fris, zo met die airco..
Gewoon je ramen en gordijnen dichthouden, snachts de ramen open zetten en sochtends vroeg weer dicht doen. Ik woon ook in een bunker, dat scheeltquote:
quote:
Ja hier in Almelo is het ook van 33 naar 30 graden gegaanquote:Op vrijdag 9 juli 2010 20:29 schreef Roel_Jewel het volgende:
Temperatuur in Eindhoven en Maastricht dik 3 graden naar beneden in korte tijd. Nog 10 graden dalen alsjeblieft...
Ik zit er iig klaar voorquote:Op zaterdag 10 juli 2010 08:49 schreef rgn het volgende:
Nieuwe estofex kaart is binnen. Level 1 voor heel Nederland, level 2 voor het zuidoosten...
Moeten we ons opmaken voor een avondje heftig weer? Kan me er nu nog niets bij voorstellen, het is vooral erg warm
Een plantenspuit met water en lekker over je heen nevelen , helpt erg goedquote:Op zaterdag 10 juli 2010 10:09 schreef nummer_zoveel het volgende:
Het lijkt wel of het vandaag nóg warmer wordt. Het was een uur geleden al bijna niet uit te houden buiten!
Verklaring van Estofex:quote:Op zaterdag 10 juli 2010 09:38 schreef Frankz0rz het volgende:
Kaart van Estofex:
[ afbeelding ]
Tot morgenochtend zie ik net
En lees ook eens de guidance van het KNMI.quote:DISCUSSION
...France, Belgium, Luxembourg and the Netherlands...
The 00Z Trappes sounding confirms the presence of a deep 14-15 g/kg moist layer in the boundary layer, which is even more than predicted by GFS 18Z (12 g/kg). The model, however, increases it to such amount during the day (18-21Z northern France, Belgium). Weakest cap is found according to GFS model LFC-LCL differences initially over C France, E Belgium and W Germany, with strongest convergence near Luxembourg, then develops a cyclonic circulation towards the evening apparently in response to the QG lifting. This low pressure center drifts off to the north or north-northwest over Belgium and Netherlands during the evening/night and will most likely be accompanied by one or more MCSs (possibly a mesoscale convective complex, MCC, given the interaction with dynamics and large instability). This scenario seems also supported by 00Z WRF models and ECMWF (Fri 12Z). The cyclonic circulation is already present before GFS develops a gridscale 'convective bomb', and is confirmed by current 04Z surface winds.
The severe weather potential is initially limited to flash floods over central France where storm motions are relatively slow and the airmass close to saturated. To the north (Belgium) 0-6 km shear is a bit higher (10-15 m/s) as well as the MLCAPE. This may already organize supercells with large hail, and after 15Z the storm-relative helicity over the lowest 3 km grows from 100 to 300 m²/s² which enhances the chance of rotating, strong updrafts. On the other hand, clustering will force the storms to coagulate into an MCS, turning the threat into mainly severe outflow winds and excessive rain. A factor which increases the wind potential from wet microburst is the large Delta-Theta-E (locally 20°). However, the storm motion will drag mostly along the boundary and shear vector direction, which may limit the spread of gusts. For this reason only a small level 2 was issued.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |