daar ben ik geboren....woon nu in zuid-west richting wateringen....quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:22 schreef Peter het volgende:
[..]
Woon je bij mij in de buurt dan?, zo omschrijf ik mijn huis ook
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:40 schreef yvonne het volgende:
[..]
Welke hoogmoed, ik ben echt serieus, welke hoogmoed.
kun je nagaan hoe dikwijls wij lol hebben om jullie Belgen als ze voor de zoveelste keer door een of ander nikszeggend oostblokrepubliekje belachelijk worden gemaaktquote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:01 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
![]()
Oranje speelt een goede match in de poulewedstrijden en denkt dat het de hele wereld aan kan, waarna ze uiteraard keihard op hun bek gaan. Hoogmoed komt voor de val blablabla![]()
Hoewel het op dit WK ietsjes anders verloopt was dit 2 jaar geleden wel duidelijk het geval. Tegen Frankrijk en Italië (was het zeker?) waren jullie zwaar baas, maar wat ik verwachtte gebeurde ook weer. Na de wedstrijd tegen Rusland moest ik wel effe lachen eigenlijk
Ah, weer een Belg die "jezelf en je ambitie durven uitspreken" verward met "hoogmoed."quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:01 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
![]()
Oranje speelt een goede match in de poulewedstrijden en denkt dat het de hele wereld aan kan, waarna ze uiteraard keihard op hun bek gaan. Hoogmoed komt voor de val blablabla![]()
Hoewel het op dit WK ietsjes anders verloopt was dit 2 jaar geleden wel duidelijk het geval. Tegen Frankrijk en Italië (was het zeker?) waren jullie zwaar baas, maar wat ik verwachtte gebeurde ook weer. Na de wedstrijd tegen Rusland moest ik wel effe lachen eigenlijk
Wij kunnen daar ook gewoon om lachen hoorquote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:04 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
kun je nagaan hoe dikwijls wij lol hebben om jullie Belgen als ze voor de zoveelste keer door een of ander nikszeggend oostblokrepubliekje belachelijk worden gemaakt![]()
Hij ging weg vanwege het geld dacht ik.quote:moest wel lachen toen dikkie als nederlander jullie eventjes de les kwam lezen maar toch maar van de klus afzag omdat het gewoon een grote amateuristische klerezooi is bij de rode "duivels"![]()
Ja, boeiend. Zo serieus neem ik al die sportwedstrijden niet hoor. Ik zal hooguit eens lachen als Duitsland jullie in de Arsch fickt tijdens de finalequote:maar goed, veel plezier met de Tour man! wie weet hebben jullie ook een sporthoogtepuntje deze zomer met een of 2 ritoverwinningen wij blijven lekker voetbal kijken![]()
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 16:30 schreef HollandFan het volgende:
[..]
in die context gaat het over net hetzelfde, maakt u ni belachelijk, of snapte het ni waarom ik dat zei ?
typisch voor de hedendaagse Belg: meer bezig zijn met het afzeiken van een groots Oranje dan met de vraag hoe ze hun eigen armetierige pauperelftal weer eens een kwalificatiepoultje met B-landen laten overlevenquote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:12 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Wij kunnen daar ook gewoon om lachen hoorVerder had dit niks met mijn reactie te maken.
[..]
Hij ging weg vanwege het geld dacht ik.
[..]
Ja, boeiend. Zo serieus neem ik al die sportwedstrijden niet hoor. Ik zal hooguit eens lachen als Duitsland jullie in de Arsch fickt tijdens de finale
Behalve het laatste half uurtje tegen Brazilë gisteren (door een geluksgoal nota bene) vond ik Nederland eigenlijk niet zo bijzonder over het gehele toernooi, en dat is vrij zacht uitgedrukt.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:07 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ah, weer een Belg die "jezelf en je ambitie durven uitspreken" verward met "hoogmoed."
Was dat zo gek dan, om te zeggen dat als je Italie en Frankrijk met dikke cijfers verslaat, je ook ver in het toernooi kan komen? Is het zo gek dan, om te zeggen dat Slowakije voor Nederland geen probleem mag zijn? Is het zo gek dan, dat Nederland stiekem al over de halve finale heenkijkt?
Niemand mag enthousiast zijn en dromen....allemaal maar kritisch en neutraal zijn....quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:17 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Behalve het laatste half uurtje tegen Brazilë gisteren (door een geluksgoal nota bene) vond ik Nederland eigenlijk niet zo bijzonder over het gehele toernooi, en dat is vrij zacht uitgedrukt.
Het enige land dat tot nu toe recht heeft om met jullie pretentie te spreken is Duitsland, en zij gaan er juist veel professioneler mee om (pulpblaadjes als Bild daargelaten)...
Zegt iemand die z'n beroep heeft gemaakt van het afzeiken van Belgenquote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:16 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
typisch voor de hedendaagse Belg: meer bezig zijn met het afzeiken van een groots Oranje dan met de vraag hoe ze hun eigen armetierige pauperelftal weer eens een kwalificatiepoultje met B-landen laten overleven![]()
Ja, dat mag. Heb ik nergens ontkend.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:20 schreef DaDude1987 het volgende:
[..]
Niemand mag enthousiast zijn en dromen
Tsk!quote:Robben is zo een strandjanet
Ik hoop dat het nog gebeurd ook, leuk volk die Vlamingenquote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:21 schreef Maringo het volgende:
de Belgen mogen blij zijn dat ze België nog hebben. Binnenkort stoot Vlaanderen Wallonië af en word het bij Nederland gevoegd.
Denk dat de Vlamingen dan nog liever met de Walen verdergaan.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:21 schreef Maringo het volgende:
de Belgen mogen blij zijn dat ze België nog hebben. Binnenkort stoot Vlaanderen Wallonië af en word het bij Nederland gevoegd.
Denk je nou dat de spelers iets aantrekt van de media? De media hier in Nederland kan wel lekker blij zijn en denken dat we al wereldkampioen zijn maar de spelers realiseren heus wel dat ze er nog niet zijn,De meeste spelen allemaal op top niveau en hebben al genoeg tegenslagen gehad in het verleden en willen voorkomen dat het weer misgaat.Van Bommel & Robben hebben de CL finale verloren en die hebben er echt alles over om met Nederland wereldkampioen te gaan worden,En de Belgen denken dat Nederland allemaal ego-trippers zijn en dat ze nooit zo ver kunnen komen maar als dat de reden was dan waren we al uitgeschakeld tegen Slowakije.Jullie Belgen hebben daar geen verstand want geen van de Belgische spelers spelen op CL niveau...En het grappige is ook dat de getalenteerde spelers van België allemaal in Nederland spelen.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:17 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Behalve het laatste half uurtje tegen Brazilë gisteren (door een geluksgoal nota bene) vond ik Nederland eigenlijk niet zo bijzonder over het gehele toernooi, en dat is vrij zacht uitgedrukt.
Het enige land dat tot nu toe recht heeft om met jullie pretentie te spreken is Duitsland, en zij gaan er juist veel professioneler mee om (pulpblaadjes als Bild daargelaten)...
Ik denk dat het iets met 1914-1918 te maken heeft. Wij zijn er destijds genadig vanaf gekomen en de Belgen zijn leeggeroofd door de Duitsers. Die klap zijn ze nooit meer te boven gekomen lijkt het welquote:Op zaterdag 3 juli 2010 16:33 schreef yvonne het volgende:
[..]
Jaja, klein grapje
Dat je geen Oranje-fan bent en niet dol op "Ollanders bent is me onderhand wel duidelijk.
Raar, wij hebben niets maar dan ook niets tegen Belgen..
Nee, door de mindere poulewedstrijden van Nederland werd Slowakije juist niet onderschat (uiteindelijk bleken zowel Oranje als Slowakije gewoon erg matig te zijn).quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:32 schreef Masterboy het volgende:
[..]
En de Belgen denken dat Nederland allemaal ego-trippers zijn en dat ze nooit zo ver kunnen komen maar als dat de reden was dan waren we al uitgeschakeld tegen Slowakije.
alsof nederland behoefte heeft aan een stuk land wat niks oplevert en wat gekenmerkt wordt door louter economische malaise en bizarre schandalen en blamagesquote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:21 schreef Maringo het volgende:
Want met welke pretentie spreken 'wij' dan? Het team heeft uitgesproken dat het ze wereldkampioen willen worden. Dat is een flinke ambitie ja, maar dat betekent niet dat ze het niet ronde voor ronde bekijken. Eerst Uruguay verslaan (en die worden door het team zeker niet onderschat worden) en daarna zien we wel verder, maar het einddoel zit in het achterhoofd. Op zich is het toch niet zo gek dat we uitspreken dat we Uruguay kunnen verslaan, als je de verhoudingen op papier ziet? Dat betekent niet dat we ze onderschatten.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:17 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:38 schreef gifkwal het volgende:
Wat een sneu gezeur in dit topic. Ik vind Belgen leuke buren en het is vrij duidelijk dat de meerderheid echt niet zo tegen Nederland is als ze op dat forum doen lijken.
Het is maar wat je vechtlust noemt natuurlijk. Het mag wel logisch zijn dat je er nog wat probeert van te maken als je nog 45 minuten te spelen hebt. Groot woord, "vechtlust".quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:53 schreef marcodej het volgende:
[..]
En als je 25 wedstrijden achter elkaar ongeslagen bent en op vechtlust Brazilie kan verslaan, dan heeft dat op een gegeven moment weinig meer met geluk te maken, maar alles met kwaliteit. En dat die eerste goal een geluksgoal wordt genoemd vind ik een beetje makkelijk, je zag duidelijk dat Nederland begon te drukken en je dwingt zo'n goal af. Het bracht Nederland wel in het zadel, dat wel.
Ja, wat is je punt? De algemene tendens is dat Nederland uiteindelijk verdiend gewonnen hebben, ook volgens de Brazilianen zelf.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:21 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
Het is maar wat je vechtlust noemt natuurlijk. Het mag wel logisch zijn dat je er nog wat probeert van te maken als je nog 45 minuten te spelen hebt. Groot woord, "vechtlust".
Tsja, voetbal is nou eenmaal een spel van fouten, waar de tegenstander gebruik van kan maken.quote:En tuurlijk was die goal een lucky goal, gewoon een enorme flater van de Brazilianen. Daarna zakten de blauwe kanaries als een kaartenhuisje in elkaar en werden ze behoorlijk gefrustreerd. Nederland wist daar mooi van te profiteren.
Een gelijkspel was meer op z'n plaats imho.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:28 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ja, wat is je punt? De algemene tendens is dat Nederland uiteindelijk verdiend gewonnen hebben, ook volgens de Brazilianen zelf.
[..]
Naast het feit dat Nederland duidelijk stond te slapen was de afwerking van Robinho gewoon lekker. Die eerste goal van Sneyder was iets tussen voorzet en shot, normaal mag zoiets er niet in. Maar zo kunnen we eeuwig blijven zeuren, en het is niet eens OT...quote:Tsja, voetbal is nou eenmaal een spel van fouten, waar de tegenstander gebruik van kan maken.
Dan kunnen we de goal van Brazilie ook een lucky noemen, want wat een flater sloeg onze verdediging daar...
Fok in optima forma. De ene groep minderwaardigheidscomplexen bindt de strijd aan met een andere, in casu 14-jarige pubertjes van een Belgisch gameforumquote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:38 schreef gifkwal het volgende:
Wat een sneu gezeur in dit topic. Ik vind Belgen leuke buren en het is vrij duidelijk dat de meerderheid echt niet zo tegen Nederland is als ze op dat forum doen lijken.
De mensen die in dit topic Belgen afzeiken zijn van hetzelfde lage niveau als die paar Belgen die Nederland het liefst naar huis zien gaan. Misschien nog wel lager.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:47 schreef Dubbelzuurrr het volgende:
De ene groep minderwaardigheidscomplexen bindt de strijd aan met een andere,
HELD!!!!quote:Op zaterdag 3 juli 2010 17:02 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
onzin, in nederland heeft niemand iets tegen belgen. puur om het feit dat ze op geen enkel gebied (sport, economie, wetenschap etc.) ons de loef af kunnen steken. we nemen belgie min of meer niet echt serieus en doen er vaak lacherig over.
maar ja, wat wil je als hier een paar belgen hun frustraties komen botvieren omdat ze zien dat wederom Nederland bij de top van de wereld hoort, terwijl Belgie, een eveneens klein Nederlandstalig land, al jaren geen enkele rol van betekenis meer speelt en op elk toernooi schittert door afwezigheid en inmiddels voorbij wordt gestreefd door bananenrepubliekjes als wit-rusland, letland etc.
tja, dan kun je natuurlijk ook pijnlijke tegen reacties verwachten![]()
hup holland hup![]()
HAHAHAHAHAHA deze kerel slaagt gewoon telkens keer de nagel op de kop!!!!!quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:04 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
moest wel lachen toen dikkie als nederlander jullie eventjes de les kwam lezen maar toch maar van de klus afzag omdat het gewoon een grote amateuristische klerezooi is bij de rode "duivels"![]()
maar goed, veel plezier met de Tour man! wie weet hebben jullie ook een sporthoogtepuntje deze zomer met een of 2 ritoverwinningen wij blijven lekker voetbal kijken![]()
Stem toch gewoon voor vlaams belang kerel , den boom in met belgië!!!!!quote:Op zaterdag 3 juli 2010 18:05 schreef BramKVO het volgende:
De reacties van veel NL'ers hier zijn anders even zielig en triestig te noemen als die van Belgen op één of ander forum.
Zoals ik al in een ander topic zei : heel veel Belgen geven hun support aan NL op dit WK en ook op HLN is het meerendeel vd reacties positief. En wat krijgen wij andermaal van sommige NL'ers hier ? Triestige, laagdunkende reacties (zelfs pedofilie en incest erbij sleuren, how low can you go) tov Belgie.
Noh, voor wat betreft muziek en radiozenders (STUBRU) slaat 'ie de plank al volledig mis....quote:Op zaterdag 3 juli 2010 23:40 schreef Nocturnal_Johnny het volgende:
[..]
HELD!!!!
Ik ben Belg en moet deze kerel spijtig genoeg wel gelijk geven.
Belgen bakken niks van sport? Wat voor een onzin zit jij nou te vertellen.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 17:02 schreef HaagsPietje het volgende:
[..]
onzin, in nederland heeft niemand iets tegen belgen. puur om het feit dat ze op geen enkel gebied (sport, economie, wetenschap etc.) ons de loef af kunnen steken. we nemen belgie min of meer niet echt serieus en doen er vaak lacherig over.
maar ja, wat wil je als hier een paar belgen hun frustraties komen botvieren omdat ze zien dat wederom Nederland bij de top van de wereld hoort, terwijl Belgie, een eveneens klein Nederlandstalig land, al jaren geen enkele rol van betekenis meer speelt en op elk toernooi schittert door afwezigheid en inmiddels voorbij wordt gestreefd door bananenrepubliekjes als wit-rusland, letland etc.
tja, dan kun je natuurlijk ook pijnlijke tegen reacties verwachten![]()
hup holland hup![]()
Aha, Johan Cruyff is hier.quote:Op zondag 4 juli 2010 06:01 schreef angel_A het volgende:
Voetbal is een spel met fouten, wie de minste maakt wint.
Ja, inderdaad! Ik ben .. die gast...quote:
Nederland is wel mooi de enige ploeg die al zijn wedstrijden heeft gewonnenquote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:17 schreef Bonzai. het volgende:
[..]
.
Wij hebben Dries Roelvink. Zij hebbenquote:Op zondag 4 juli 2010 08:13 schreef dewd het volgende:
Maar Belgen zijn weer bazen in muziek en bier. Wie heeft het dan nog over voetbal
Tja....er zijn inderdaad maar weinig bieren die echt kunnen tippen aan een Palm, Hoegaarden, Duvel, Chimay of Leffe....quote:Op zondag 4 juli 2010 08:13 schreef dewd het volgende:
Maar Belgen zijn weer bazen in muziek en bier. Wie heeft het dan nog over voetbal
Eigenwijs als ze zijn.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 19:31 schreef VDBisgod het volgende:
Denk dat de Vlamingen dan nog liever met de Walen verdergaan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |