abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83610906
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 16:01 schreef yvonne het volgende:

[..]

Belgisch gezin riskeert zware boete na vertoning WK voetbal
Kijk, zo zijn wij dan weer, en jullie...?
En wij? Een braaf Belgisch gezin gaf de Nederlanders een plek om hun geliefde oranje te volgen
  Admin zaterdag 3 juli 2010 @ 16:11:00 #202
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_83610934
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 16:09 schreef VDBisgod het volgende:

[..]

En wij? Een braaf Belgisch gezin gaf de Nederlanders een plek om hun geliefde oranje te volgen

Lezen is niet helemaal je sterkste kant hè?
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
  Milf zaterdag 3 juli 2010 @ 16:12:10 #203
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_83610977
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 16:09 schreef VDBisgod het volgende:

[..]

En jullie geven dat brave Belgische gezin er ook direct een bekeuring achteraan
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_83610984
Ging toch over de reacties?
pi_83611024
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 16:12 schreef nikky het volgende:

[..]

En jullie geven dat brave Belgische gezin er ook direct een bekeuring achteraan
Ik hoop dat de Nederlanders die de wedstrijd konden volgen ook een kleine geste zullen doen als er een boete volgt. Maar ja Nederlanders kennende...
pi_83611095
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 15:58 schreef HollandFan het volgende:

[..]

ik zie niet echt het verschil ...
Het verschil tussen jaloezie en frustratie niet zien, en dan een ander betichten van laaggeschoold zijn. Well played sir.
Feyenoord Rotterdam
  Admin zaterdag 3 juli 2010 @ 16:16:42 #207
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_83611121
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 16:13 schreef VDBisgod het volgende:

[..]

Ik hoop dat de Nederlanders die de wedstrijd konden volgen ook een kleine geste zullen doen als er een boete volgt. Maar ja Nederlanders kennende...

Wil je nu alsjeblieft even lezen?
Ik begin nu een beetje de pest in te krijgen met dat anti nederland gedoe van je.
Er staat juist dat een FOK!user, HOLLANDER MET ZO'N DIKKE NEK weet je wel, spontaan oproept om een FOK!actie te houden voor dat gezin.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Milf zaterdag 3 juli 2010 @ 16:17:23 #208
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_83611141
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 16:16 schreef yvonne het volgende:

[..]

Oostindisch blind heet dat Yv
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_83611229
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 16:16 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik begin nu een beetje de pest in te krijgen met dat anti nederland gedoe van je.
Er staat juist dat een FOK!user, HOLLANDER MET ZO'N DIKKE NEK weet je wel, spontaan oproept om een FOK!actie te houden voor dat gezin.
Ik hoop dat het ervan komt.
pi_83611296
En aub ik ben geen oranje fan. Gelieve dit aan te passen.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 16:25:13 #211
137556 L.no
Midlife crisis
pi_83611422
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 16:22 schreef VDBisgod het volgende:
"Give me some chocolate or I will cut you" -Becky
pi_83611435
quote:
pi_83611566
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 16:15 schreef MB23 het volgende:

[..]

Het verschil tussen jaloezie en frustratie niet zien, en dan een ander betichten van laaggeschoold zijn. Well played sir.
in die context gaat het over net hetzelfde, maakt u ni belachelijk, of snapte het ni waarom ik dat zei ?
  Admin zaterdag 3 juli 2010 @ 16:33:26 #214
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_83611677
quote:

Jaja, klein grapje
Dat je geen Oranje-fan bent en niet dol op "Ollanders bent is me onderhand wel duidelijk.
Raar, wij hebben niets maar dan ook niets tegen Belgen..

pi_83611678
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 16:13 schreef VDBisgod het volgende:

[..]

Stop maar met reageren. Je bevestigt steeds meer dingen vriend.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
pi_83611719
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 16:30 schreef HollandFan het volgende:

[..]

in die context gaat het over net hetzelfde, maakt u ni belachelijk, of snapte het ni waarom ik dat zei ?
Nee hoor, frustratie ver je eigen falen en jaloezie jegens het succes van anderen ligt dicht bij elkaar in de buurt, maar is zeer zeker niet hetzelfde. Daarnaast mag je wel even normaal gaan typen, ik ben Rotterdammer maar dat accent hoef ik op het internet er niet zo dik bovenop te leggen.
Feyenoord Rotterdam
pi_83612714
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 16:33 schreef yvonne het volgende:

[..]

Jaja, klein grapje
Dat je geen Oranje-fan bent en niet dol op "Ollanders bent is me onderhand wel duidelijk.

Dat de Nederlanders niks tegen Belgen hebben kan je ook betwisten als je sommige reacties leest hierzo.

k heb normaal ook niks tegen Nederlanders, anders was ik oorspronkelijk ook nooit op dit forum gekomen.
pi_83612883
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 16:58 schreef VDBisgod het volgende:

[..]

Dat de Nederlanders niks tegen Belgen hebben kan je ook betwisten als je sommige reacties leest hierzo.

k heb normaal ook niks tegen Nederlanders, anders was ik oorspronkelijk ook nooit op dit forum gekomen.
onzin, in nederland heeft niemand iets tegen belgen. puur om het feit dat ze op geen enkel gebied (sport, economie, wetenschap etc.) ons de loef af kunnen steken. we nemen belgie min of meer niet echt serieus en doen er vaak lacherig over.

maar ja, wat wil je als hier een paar belgen hun frustraties komen botvieren omdat ze zien dat wederom Nederland bij de top van de wereld hoort, terwijl Belgie, een eveneens klein Nederlandstalig land, al jaren geen enkele rol van betekenis meer speelt en op elk toernooi schittert door afwezigheid en inmiddels voorbij wordt gestreefd door bananenrepubliekjes als wit-rusland, letland etc.
tja, dan kun je natuurlijk ook pijnlijke tegen reacties verwachten

hup holland hup
pi_83612942
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 17:02 schreef HaagsPietje het volgende:

[..]

onzin, in nederland heeft niemand iets tegen belgen. puur om het feit dat ze op geen enkel gebied (sport, economie, wetenschap etc.) ons de loef af kunnen steken. we nemen belgie min of meer niet echt serieus en doen er vaak lacherig over.

maar ja, wat wil je als hier een paar belgen hun frustraties komen botvieren omdat ze zien dat wederom Nederland bij de top van de wereld hoort, terwijl Belgie, een eveneens klein Nederlandstalig land, al jaren geen enkele rol van betekenis meer speelt en op elk toernooi schittert door afwezigheid en inmiddels voorbij wordt gestreefd door bananenrepubliekjes als wit-rusland, letland etc.
tja, dan kun je natuurlijk ook pijnlijke tegen reacties verwachten

hup holland hup
Hagenaar??
  zaterdag 3 juli 2010 @ 17:16:21 #220
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_83613447
Belgen .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  Admin zaterdag 3 juli 2010 @ 17:17:32 #221
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_83613497
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 17:04 schreef VDBisgod het volgende:

[..]

Hagenaar??

Nee: Hagenees.

FOK!fotograaf zaterdag 3 juli 2010 @ 17:23:29 #222
13368 NiGeLaToR
pi_83613753
Belgie.. is dat niet dat land wat geen land is, de helft de andere helft niet verstaat en al he-le-maal geen verstand van asfaltvoetbal heeft?
pi_83613859
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 17:23 schreef NiGeLaToR het volgende:
Belgie.. is dat niet dat land wat geen land is, de helft de andere helft niet verstaat en al he-le-maal geen verstand van asfaltvoetbal heeft?
2
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  zaterdag 3 juli 2010 @ 17:25:37 #224
117098 Hathor
Effe niet
pi_83613884
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 16:33 schreef yvonne het volgende:

[..]

Jaja, klein grapje
Spreek voor jezelf.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_83613951
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 17:04 schreef VDBisgod het volgende:

[..]

Hagenaar??
hagenaar
pi_83614129
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 17:23 schreef NiGeLaToR het volgende:
Dat dus. De Belgen zijn de grootst levende faalhazen ter wereld.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 17:58:10 #227
257229 opastokvis
Oud maar nog geen tachtig. :(
pi_83615333
tis natuurlijk ook wel een klein kutlandje.
veel kleiner als dat andere kleine kutlandje dat boven ze ligt.
Lafheid berust vaak op goede informatie, moed op gebrek aan inzicht.
pi_83615457
Die Kaaskoppen toch ^^
sd
  zaterdag 3 juli 2010 @ 18:02:52 #229
137556 L.no
Midlife crisis
pi_83615512
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:01 schreef sausagin het volgende:
Die Kaaskoopen toch ^^
koopen.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 18:03:28 #230
257229 opastokvis
pi_83615534
ja die kaaskopen! die kunen niet eens voetbalen!
pi_83615633
De reacties van veel NL'ers hier zijn anders even zielig en triestig te noemen als die van Belgen op één of ander forum.
Zoals ik al in een ander topic zei : heel veel Belgen geven hun support aan NL op dit WK en ook op HLN is het meerendeel vd reacties positief. En wat krijgen wij andermaal van sommige NL'ers hier ? Triestige, laagdunkende reacties (zelfs pedofilie en incest erbij sleuren, how low can you go) tov Belgie.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 18:08:59 #232
91076 Steeven
Ad Fontes
pi_83615738
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:05 schreef BramKVO het volgende:
De reacties van veel NL'ers hier zijn anders even zielig en triestig te noemen als die van Belgen op één of ander forum.
Zoals ik al in een ander topic zei : heel veel Belgen geven hun support aan NL op dit WK en ook op HLN is het meerendeel vd reacties positief. En wat krijgen wij andermaal van sommige NL'ers hier ? Triestige, laagdunkende reacties (zelfs pedofilie en incest erbij sleuren, how low can you go) tov Belgie.
Cry me a river.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  zaterdag 3 juli 2010 @ 18:10:08 #233
257229 opastokvis
pi_83615783
zo gaat dat hard tegen hard.
wie men plaagt wie men liefheeft enzo.

persoonlijk kan ik het altijd goed met belgen vinden, maar afgunstig worden dat had ik echt niet van ze verwacht...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 18:11:39 #234
137556 L.no
Midlife crisis
pi_83615845
quote:
Er zijn ook genoeg Nederlanders die dit niet doen hoor. Dit topic is niet meteen het merendeel van de Nederlanders
  zaterdag 3 juli 2010 @ 18:12:22 #235
300815 Sasman
Kijk en leer...
pi_83615877
Tjaa...Je gaat nu ook wel op een forum kijken...Veel mensen doen zich anders voor dan dat ze in het echt zijn eh...
Trotse Belg.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 18:13:05 #236
137556 L.no
Midlife crisis
pi_83615920
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:12 schreef Sasman het volgende:
Tjaa...Je gaat nu ook wel op een forum kijken...Veel mensen doen zich anders voor dan dat ze in het echt zijn eh...
Klopt. Dus relax.
pi_83616002
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 17:17 schreef yvonne het volgende:

[..]

Nee: Hagenees.
Ligt er aan of ie er geboren is of in welke wijk ie woont
( bron )
dag
pi_83616088
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:11 schreef L.no het volgende:

[..]

Er zijn ook genoeg Nederlanders die dit niet doen hoor. Dit topic is niet meteen het merendeel van de Nederlanders
True, maar die haagspietje spant echt de kroon. Die kerel leeft enkel en alleen om Belgie te bashen, denk ik. Ik vermoed dat hij ooit een trauma heeft opgelopen in Belgie.
pi_83616102
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:12 schreef minutenman het volgende:

[..]

doen alsof belgië niet uit twaalf generaties incest bestaat, volendam lijkt er niets bij.
enorm hoogstaande reactie dit
pi_83616144
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:15 schreef Peter het volgende:

[..]

Ligt er aan of ie er geboren is of in welke wijk ie woont
( bron )
melis stokelaan, randje zuiderpark
  zaterdag 3 juli 2010 @ 18:20:00 #241
137556 L.no
Midlife crisis
pi_83616150
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:18 schreef BramKVO het volgende:

[..]

True, maar die haagspietje spant echt de kroon. Die kerel leeft enkel en alleen om Belgie te bashen, denk ik. Ik vermoed dat hij ooit een trauma heeft opgelopen in Belgie.
Dat, of hij zit iedere Belg hier gewoon te pesten.
pi_83616229
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:19 schreef HaagsPietje het volgende:

[..]

melis stokelaan, randje zuiderpark
Woon je bij mij in de buurt dan? , zo omschrijf ik mijn huis ook
dag
  zaterdag 3 juli 2010 @ 18:22:29 #243
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_83616234
quote:
Die reacties zijn hier nu alleen maar omdat die Belgen zo over ons bezig zijn op dat forum. Het merendeel hier is niet eens serieus, het merendeel daar wel. Wat, alles daar is gemeend.
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 18:23:03 #244
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_83616257
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 16:20 schreef VDBisgod het volgende:
Ik hoop dat het ervan komt.
De topictitel is in ieder geval correct..... Je bent gefrustreerd.

Overigens krijg ik toch zeker wel het idee dat er meer Belgen zijn die "Ollanders"haten dan dat er Nederlanders zijn die echt Belgen haten.....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  zaterdag 3 juli 2010 @ 18:30:00 #245
222384 Bonzai.
recht in de zee in een ton
pi_83616494
Ik denk trouwens niet dat het frustratie of jaloezie is. De rode duivels ( ) spelen niet al te best, maar dat maakt de meeste Belgen eigenlijk niet zo veel uit. We kunnen er wel nog om lachen eigenlijk. Wij zijn dan weer wat beter in tennis en wielrennen.

Ik denk eerder dat de nuchtere Belgen niet zo houden van jullie hoogmoed en dat ze die carnavaleske toestanden maar belachelijk vinden
Ik zie rond in de wereld,
waarin de stenen rusten,
de planten levend groeien,
de dieren voelend leven ...
pi_83616550
Oranjekoorts in Antwerpen! door Melle van der Velde
ANTWERPEN - De supporters van de Rode Duivels bij onze zuiderburen gaan stap voor stap overstag voor Oranje. Sterker nog, de laatste dagen is er sprake van een ‘Oranjekoorts’ bij de Vlamingen. Met name in Antwerpen zijn er tijdens de wedstrijden van Nederland vele cafés omgebouwd tot ‘Holland House’. In een tiental horecagelegenheden swingt het de pan uit als Oranje in Afrika op de grasmat staat.

In Antwerpen heerst ook bij deze dames de oranjekoorts. FOTO'S: MELLE VAN DER VELDE
Ads door Google
8 kilo eraf in 12 dagen
Nieuw: De originele citroensap-kuur vet-doder nr. 1, nu in gelules!
Starligne.be/Citroensap-Slankkuur
Hoe slim ben jij ?
Test Hier je IQ met de leukste IQtest van Belgie !
www.dommezel.be
Werk in Grand café Leroy
Grand café Leroy is op zoek naar een leiding gevende Sous Chef !
www.Careers-inZen.com
Café ‘De Oude Vaart’ op de beroemde Vogeltjesmarkt in Antwerpen spant de kroon. De horecazaak is tijdelijk omgebouwd tot ‘Holland House’ en er stromen elke wedstrijd van Oranje pakweg 400 supporters binnen in de zaak waar normaal 80 mensen een plaatsje vinden. “Dit hadden wij nooit verwacht”, zeggen de Nederlandse uitbaters Frank en Irina. “Dit is een totale gekte. Vlamingen, die totaal verkleed als Oranjefan de wedstrijden bijwonen. Er zijn er zelfs die het Wilhelmus meezingen”.

“Fantastisch, we komen voor de sfeer. Zoals jullie Hollanders een voetvalfeestje kunnen bouwen, vind je nergens. Wij Belgen zijn niet chauvinistisch genoeg om dat te doen. Best een beetje jaloers”, zegt Sjef Biesmans, fervente Rode Duivel fan. “Ik kom hier elke wedstrijd die Nederland speelt”.

Uit de bol

Het is opvallend om te zien hoe Belgen uit de bol gaan, als Nederland een doelpunt scoort. Er is wel één verschil: in Antwerpen speelt de bieroorlog tussen Heineken en Bavaria geen rol. Heineken en Bavaria verliezen hier op punten. “Wij supporten Oranje, maar je moet ons niet vragen om Nederlands bier te drinken”, zegt Sjef. En als Oranje scoort roepen 300 Belgische fans:”Wij willen Palm”, want café-eigenaar Frank heeft beloofd de hele zaak een gratis rondje te geven als Nederland scoort.

Het café aan de beroemde Vogeltjesmarkt is helemaal versierd in Holland House-stijl. “Eerst wilden wij het café helemaal oranje verven, maar dat zag de eigenaar van het pand niet zitten”. Op het terras zitten Mia Booij en zes van haar vrienden uit Nieuw-Vossemeer het publiek te vermaken met muziek en ambiance. “We zijn speciaal naar Antwerpen gekomen voor Oranje”.

In café Octo in de bekende Kloosterstraat (de meest trendy winkelstraat van de Scheldestad) support een internationaal publiek voor Oranje. Zoals de Engelsman Robert Johnson. Op zijn oranje T-shirt staat het Wilhelmus afgedrukt, dat hij uit volle borst meezingt. “Ik ben een absolute fan van Holland. Alleen als Engeland speelt kom ik in een andere outfit.”

“We zijn dit al vele jaren gewend”, zeggen Suzanne Mastbroek en Robert Boyle van café Feyenoord in de Van Stralenstraat in Antwerpen. Het café is al dertig jaar een begrip voor Hollandse voetbalfans in Antwerpen.

Nieuwe trend

“Het is ongelooflijk om te zien, hoe Vlaamse en Nederlandse supporters hier samen de WK vieren”, zegt de Belg Kristof Van der Cammen van café ‘De Kroon’ in de Antwerpse randgemeente Ekeren. In zijn café hangen de Vlaamse supporters elke wedstrijd van Nederland met de benen naar buiten in zijn zaak. “Als Nederland scoort geef ik een ‘tournée générale (rondje voor de hele zaak). Verder zijn er gratis Goudse kaasblokjes en offreer ik Hollandse nieuwe met Bols voor 2,50 Euro”. Het feit dat veel Vlaamse voetballiefhebbers kiezen voor Oranje is een nieuw fenomeen. Vroeger waren de fans van de Rode Duivels grote tegenstanders van de fans van Oranje. “Maar nu wij niet meedoen, willen we toch graag genieten van de WK-voetbal. En de sfeer die in de Hollandse cafés aanwezig is, is uniek. Als Belgen zijn we daar lange tijd jaloers op geweest, maar nu doen we mee”, zegt Jean Vandenbossche in café De Oude Vaart. “Als wij niet mee doen kunnen we toch beter jullie als goed buur supporteren dan een land als Ghana of Peru?”. Alhoewel: hoe de WK-voetbal verbroedert.

------------------

Als je dan de reacties van veel NL'ers hier leest, zou je je afvragen waarom vele Belgen nog voor oranje supporteren, terswijl het eigen land hier wordt uitgemaakt, zelfs dor sommigen als pedofielenland wordt neergezet ... Nu ja, het zijn maar forums zeker ...?
  zaterdag 3 juli 2010 @ 18:34:43 #247
215962 ThaTim
Hatjoe !
pi_83616649
Belgen zijn , maar wel kix!
I think universal harmony is a pipedream and it may be more productive to focus on more modest goals, like a ban on yodeling.
pi_83616677
Wehehe België heeft gewoon twee buurlanden in de halve finale
  zaterdag 3 juli 2010 @ 18:37:38 #249
137556 L.no
Midlife crisis
pi_83616758
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:31 schreef BramKVO het volgende:
Als je dan de reacties van veel NL'ers hier leest, zou je je afvragen waarom vele Belgen nog voor oranje supporteren, terswijl het eigen land hier wordt uitgemaakt, zelfs dor sommigen als pedofielenland wordt neergezet ... Nu ja, het zijn maar forums zeker ...?
Je herhaalt jezelf.
  Admin zaterdag 3 juli 2010 @ 18:40:41 #250
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_83616857
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 18:30 schreef Bonzai. het volgende:

Ik denk eerder dat de nuchtere Belgen niet zo houden van jullie hoogmoed en dat ze die carnavaleske toestanden maar belachelijk vinden

Welke hoogmoed, ik ben echt serieus, welke hoogmoed.

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')