abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83656238
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:18 schreef Groofsken het volgende:
Thansk Claudia, voor je antwoord. Wat vervelend dat hij niet goed groeide en dat het kolven zo moeilijk ging. Kan me je zorgen goed voorstellen.
Als een van die factoren anders was geweest had ik waarschijnlijk doorgezet. Dat wil zeggen, door het moeilijke drinken had ik me wel heen durven worstelen als zijn groei verder goed was geweest, en als ik genoeg had gekolfd had ik hem vaker een flesje aan kunnen bieden zodat ik wat beter in de smiezen had wat hij allemaal binnenkreeg.

Ik heb de curve er net nog even bijgepakt:

Van week 6 tot week 12 heb ik zoveel geprobeerd en me daar zo slecht en onzeker onder gevoeld (Mis ik hongersignalen? Lijdt hij aan stille ondervoeding? Moet ik vaker aanleggen? Hapt hij verkeerd aan? Is hij niet gewoon zijn lijntje aan het zoeken?). Ik zie in de grafiek de bevrijding terug die ik vanaf week 12 heb gevoeld.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 4 juli 2010 @ 21:29:55 #200
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83656340
En wil je het nu weer gaan proberen?
pi_83656438
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:25 schreef Twinkly het volgende:
Claudia wat lief dat Ivan al mama zegt!!!! Niels zegt mmmamamamam. Maar als mijn man vraagt, waar is mama dan zoekt hij mij wel en lacht heel blij als hij mij ziet.
Ik vind dat toch zo knap, hè! Ivan vindt het heel leuk om met het gordijn te spelen. Als hij erachter ligt zeg ik: "Ivaaaan, waar ben je? Waar is Ivan nou? Ik kan Ivan nergens vinden!" En lachen dat hij doet! Als hij vanachter het gordijn naar me gluurt zeg ik: "Jaaa, dáár is Ivan!" En dan glundert hij verder.

Het is moeilijk met zekerheid vast te stellen wat hij ervan begrijpt, maar ik heb het idee dat hij het best goed doorheeft!
pi_83656562
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:19 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Goed dat je het zegt, ik moet haar boek nog bijwerken!

Doen jullie dat allemaal, trouwens, een boek bijhouden enzo?
Ik heb hier nog een boek liggen waar ik helemaal niks in geschreven heb! Ik heb wel bijvoorbeeld alle topics van het kleine baby'tjestopic waarin ik gepost heb gedownload en daar heb ik best veel over zijn ontwikkeling in geschreven. Ook maak ik veel foto's en filmpjes zodat ik kan reconstrueren wanneer hij wat deed. Ik ben bang dat ik pas in mijn verlof de boeken bij ga werken.
  zondag 4 juli 2010 @ 21:34:44 #203
95408 Incantrix
0118 999 88199 9119 725....
pi_83656621
quote:
Op zondag 4 juli 2010 20:58 schreef Claudia_x het volgende:
Het kwam er een beetje ongelukkig uit, Icantrix. Ik bedoelde eigenlijk te zeggen dat jouw schema mij zo heerlijk lijkt! Ik vind het echt een groot voordeel aan borstvoeding, dat je niet stil hoeft te staan bij overvoeden. En wat moet het fijn zijn om die twee voedingen te kunnen geven! Ik heb absoluut geen spijt van het stoppen met de borstvoeding (dat komt vooral doordat Ivan er geen moment rouwig om is geweest en het zo goed doet op flesvoeding), maar ik denk best vaak: "Hoe zou het zijn geweest als ik Ivan nu nog zelf voedde?"

BJ, het gaat hier prima met de warmte! Ik vind het zelfs heerlijk zo. En ik voel me best gevleid dat je Ivans naam zelf ook zou overwegen! Ik ben er nog steeds heel blij mee. Zijn naamslinger hangt zelfs nog in de woonkamer, haha.
Ah, ik snap je Ik denk ook echt dat ik de bv zou missen als ik helemaal zou afbouwen. Het is ook zó makkelijk: kind huilt/is ziek/heeft verdriet/heeft pijn/kan niet slapen/is overstuur van schrik of prikjes oid, het maakt niet uit, je geeft een voeding en het is goed. Om nog maar te zwijgen van het rustmoment dat je hebt met je kind Al herken ik dat onrustige drinken en de frustraties voor jou heel erg hoor, dat (samen met het kolven) is ook echt wel de reden dat ik de dagvoedingen niet meer bol kon werken.

En taalontwikkeling, ja! Dat lijkt me zó leuk! Ik vind het ook echt leuk om samen met Stef dingen te benoemen, hij kan dan zo geconcentreerd luisteren naar wat ik zeg Ik kreeg laatst trouwens ook een enorm vleiend compliment: de leidsters van Stef's KDV vertelden dat Stef meteen begint te brabbelen en kletsen wanneer ik binnenkom Is niet raar hoor, ik loop echt de hele dag door tegen het arme kind aan te ouwehoeren, maar stiekum vond ik het wel heel leuk om te horen

BJ, nog een dikke , dat zijn zulke verdrietige dingen.. Sterkte ermee! Ik vind Evie op die tweede foto trouwens zó lief kijken! Elke keer als ik erlangs scroll smelt ik even

Miss, ik heb een opschrijfboek (eigenlijk bedoeld als gastenboek trouwens ) van Pip op A4-formaat en daarin schrijf ik verhaaltjes van hoe de dingen gingen/gaan en aan de linkerkant plak ik er dan foto's bij. Ik heb ook zo'n invulboek liggen, maar ik doe er niks mee omdat ik de gegevens die ik daarin kwijt kan zo nietszeggend vind. Wat is er nou boeiend aan op welke datum hij voor het eerst naar de kapper ging, als ik ook kan vertellen wat zijn favoriete spelletjes zijn?
3!
pi_83656820
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:29 schreef Groofsken het volgende:
En wil je het nu weer gaan proberen?
Ja! Ik heb daar wel over getwijfeld toen ik net gestopt was met de borstvoeding, of ik het nog een keer zou willen. Maar een volgend kindje is anders en ik kan vantevoren niet voorspellen hoe dat gaat lopen. Over het algemeen was ik heel blij met de borstvoeding en liep die lekker. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik mijn volgende hummeltje niet meteen aanleg na de geboorte. De borstvoeding hoort er voor mij gewoon bij. Wel kan ik een volgende keer denk ik wat relaxter stoppen met de borstvoeding omdat ik weet dat ik dingen beter kan relativeren zodra ik weer aan het werk ben. En mijn leven is straks veel drukker met twee koters, dus ik kan bijvoorbeeld niet meer zoveel kolven als ik bij Ivan deed.
pi_83656846
Ik denk het wel hoor claudia, niels doet precies hetzelfde, zo leuk!
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
pi_83657295
quote:
Op zondag 4 juli 2010 10:43 schreef Aoraki het volgende:

[..]

Krijgt ze al lang die pap, of zijn jullie daar net mee begonnen? Bij Thomas duurde het 1-2 weken voordat hij daarmee doorsliep. Maken jullie de pap van borstvoeding of is het met kunstvoeding? Ik zie in mijn omgeving en ook hier op Fok! dat de kindjes die 's avonds kunstvoeding krijgen langer doorslapen. En ja, dat geldt niet voor iedereen, dat weet ik. Maar er lijkt wel een trend in te zitten...
don't shoot me, please
Yup, ze krijgt pap met kunsrtvoeding, inmiddels zelfs granenpap (ze vindt het errug lekker). Maar het is ng steeds af en aan wakker in de nacht, of heel vroeg (5 uur). Het helpt een beetje denken we, maar we zijn wel toe aan vakantie denk ik hehehe.

En dat je dan zelf te laat naar bed gaat klopt ook. We wachten tot die laatste fles, vroeger gingen we veel eerder slapen (zo is ze er tenslotte gekomen )

Tsjonge toch wel zwaar zo'n eerste half jaar. Het valt me af en toe echt zwaar, maar ook is het erg leuk. Nu ze ook kruipt enzo, geeft ze zo'n kreet en komt ze naar je toe gewurmd. Echt zooo schattig...

Nouja, we houden hier maar gewoon vol, misschien zijn het tandjes 3 en 4 die komen.. We merken dat ze minder melk wil en mee wil eten met ons. Liever nog uit de pan dan uit haar bordje (met de exquise zelfgemaakte hapjes die we proeberen haar voor te zetten!). Het is een pittige tante

En soms kan je dan zo jaloers zijn op ouders met kinderen die gewoon doorslapen, die niet bezig gehouden hoeven worden, die niet altijd maar meer willen dan ze zelf kunnen. Maar aan de andere kant is het enthousiasme ook weer heerlijk om te zien... En wil ik ook geen suffe baby ...

Nog een paar maanden vol houden, dan komt het vast goed.
Trouwens lieve foto's hier. (valt op dat er weinig mannen posten... hebben die geen kinderen?)
Whatever...
  Moderator zondag 4 juli 2010 @ 21:45:22 #207
5428 crew  miss_sly
pi_83657325
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:31 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ik vind dat toch zo knap, hè! Ivan vindt het heel leuk om met het gordijn te spelen. Als hij erachter ligt zeg ik: "Ivaaaan, waar ben je? Waar is Ivan nou? Ik kan Ivan nergens vinden!" En lachen dat hij doet! Als hij vanachter het gordijn naar me gluurt zeg ik: "Jaaa, dáár is Ivan!" En dan glundert hij verder.

Het is moeilijk met zekerheid vast te stellen wat hij ervan begrijpt, maar ik heb het idee dat hij het best goed doorheeft!
Dat is zoo leuk

Senna had vanavond echt ineens iets door. Ik zat op de bank, en zij stond ervoor. Ik deed mijn handen voor mijn ogen, zei "waar is Senna dan?" en dan deed ik ze weg en dan keek ik haar aan en zei "Aah, daar is Senna". Toen verplaatste ze zich per ongeluk een beetje, waardoor ze niet meteen in mijn gezichtsveld stond toen ik mijn handen wegdeed. Dus ik zei nog een keer "waar is Senna nou?" en toen kwam ze heel voorzichtig onder mijn hand door spieken en had enorme pret toen ik haar ineens wel zag

Je weet idd niet hoe het loopt met de bv bij een tweede, claudia.

inca, kletstante wat leuk dat Stef zo op je reageert!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 4 juli 2010 @ 21:46:49 #208
5428 crew  miss_sly
pi_83657413
lily, ik zag je meisje in het fototopic. Wat een hele dame is ze al en wat een ontzettend mooi meisje
  zondag 4 juli 2010 @ 21:47:44 #209
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83657477
quote:
Op zondag 4 juli 2010 21:37 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Ja! Ik heb daar wel over getwijfeld toen ik net gestopt was met de borstvoeding, of ik het nog een keer zou willen. Maar een volgend kindje is anders en ik kan vantevoren niet voorspellen hoe dat gaat lopen. Over het algemeen was ik heel blij met de borstvoeding en liep die lekker. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik mijn volgende hummeltje niet meteen aanleg na de geboorte. De borstvoeding hoort er voor mij gewoon bij. Wel kan ik een volgende keer denk ik wat relaxter stoppen met de borstvoeding omdat ik weet dat ik dingen beter kan relativeren zodra ik weer aan het werk ben. En mijn leven is straks veel drukker met twee koters, dus ik kan bijvoorbeeld niet meer zoveel kolven als ik bij Ivan deed.
Ik heb de laatste 2,5 maand om en om gedaan, vond ik een hele fijne manier om toch bv te kunnen geven en niet of nauwelijsk te hoeven kolven. .
pi_83658698
Oeh, ben benieuwd naar die foto, Groof!
pi_83658824
Wat leuk dat Ivan en Niels zo brabbelen en ''spelletjes'' doen

Een opschrijfboek heb ik niet, en dat terwijl ik eigenlijk heel veel schrijf. Wel een ouderwets fotoalbum dus nog met ingeplakte foto's waarbij ik wat schrijf, en zo'n ''mijn eerste jaar'' boek waarin je kan schrijven wanneer je kind wat deed of wat meemaakte enzo

Hier is Wolf weer helemaal opgeknapt, het antibiotica kuurtje lijkt dus meteen wel aan te slaan gelukkig.
Hij heeft wel veel moeite met inslapen, volgens mij door de warmte.
Het is zo'n heerlijk superlief kereltje wou morgen eens kijken wat hij van een dobbelsteentje brood vindt, ben erg benieuwd.Broodkorstje gaat er wel in
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zondag 4 juli 2010 @ 22:21:41 #212
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83659457
Serpente kijk dan, dat snoetje, die haartjes,...

pi_83659622
Idd! Wat een superlieve foto!

Soms vind ik het zo jammer dat ze op bed ligt. Dan zou ik 'r het liefst wakker maken om even te knuffelen. Vooral als ik foto's of filmpjes aan het bekijken ben.
  zondag 4 juli 2010 @ 22:25:19 #214
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83659654
oo idd Groofs, ik zie de gelijkenis met Lente ook hoor moooooi

en lief Trix; Evie zat ook echt te communiceren met oma... zo lief en schattig... en natuurlijk meldde oma ook nog even dat Evie wel heeeeeeel veel op dr mama lijkt
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_83659740
Ze lijkt daar inderdaad echt wel op Lente! Wat geinig
en die kleertjes die ze daar aan heeft ik wil ook echt een dochter!
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
  zondag 4 juli 2010 @ 22:27:39 #216
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83659800
quote:
Op zondag 4 juli 2010 22:24 schreef Ssserpente het volgende:
Idd! Wat een superlieve foto!

Soms vind ik het zo jammer dat ze op bed ligt. Dan zou ik 'r het liefst wakker maken om even te knuffelen. Vooral als ik foto's of filmpjes aan het bekijken ben.
Die van mij worden er al niet meer wakker van. Ik ga ze elke avond wel drie keer knuffelen ofzo .

Leuk dat jullie het ook zien.
  zondag 4 juli 2010 @ 22:28:03 #217
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83659826
en oo ssserpente dat vind ik zooooo herkenbaar; ik heb dat helemaal erg als ik een late dienst heb en thuis kom... ik wil dan zoooo graag dat lieve kleine minimensje even knuffelen en zien lachen ... heerlijk..
en nu ik dit typ krijg ik ook heeeel erg die behoefte... (en oee TSR )
ik heb ook nog steeds echt iedere morgen die behoefte en kan zoooo ontzettend genieten om dr smorgens uit dr bedje te halen... dat eerste lachje op de ochtend.. *smelt*
  Moderator maandag 5 juli 2010 @ 08:15:24 #218
5428 crew  miss_sly
pi_83669927
Voor 5 uur kwam Senna al voor een voeding en wilde daarna niet meer slapen. Heb het gevoel al een halve dag achter de rug te hebben, wat eigenlijk zo raar nog niet is

Wij zijn de verjaardag aan het plannen, en wat gaat dat soepeltjes De broer van schaap is op vakantie met zijn gezin, de zus van schaap is 21 juli zelf uitgerekend dus die kan niets beloven en nu blijkt de moeder van schaap op de zondag dat we het willen vieren ook een afspraak te hebben. Dus komt er van zijn kant met heel veel geluk zijn zus en zwager, maar dan houdt het wel op En dan willen opa en oma natuurlijk toch nog langs komen, maar dan op de dag zelf. Daar had ik nou eigenlijk juist een dagje voor ons drietjes van willen maken.

Ik had gisteren wel ineens een stukje inzicht in mezelf, ik weet ineens waarom ik mijn verjaardag nooit vier. Door het te vieren en mensen uit te nodigen, zet je jezelf in het midden van de belangstelling (waar ik liever niet wil staan) en door die uitnodiging vraag je ook nog eens bevestiging van anderen. En als mensen dan niet kunnen, is dat toch een beetje een afwijzing...althans, zo voel ik dat. En nu voel ik dat plaatsvervangend Ik denk dat we het volgend jaar gewoon helemaal niet vieren, gewoon met z'n drietjes ofzo.
  Moderator maandag 5 juli 2010 @ 08:22:10 #219
5428 crew  miss_sly
pi_83669991
Het goede nieuws: ze slaapt dus ik kruip er ook weer even in.
pi_83670080
Lastig he Miss, die verjaardagen!
Mijn schoonvader is 6 dagen voor Ambers verjaardag jarig. Voorheen vierden we zijn verjaardag samen met Ambers verjaardag bij mijn schoonouders thuis. De voornaamste reden was dat opa en oma de trap niet op kunnen bij ons, en de 2e reden dat mijn schoonouders niet zo van verjaarsvisite zijn. De 1e 2 jaren vond ik het wel goed, maar met Ambers 3e verjaardag heb ik gezegd dat we heb bij ons vieren en dat ze gewoon bij ons op visite komen op de dag dat we het vieren en dat we het niet 2x gaan vieren.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_83670274
Wij hebben gewoon gezegt dat we de verjardag van Leander zondag vieren. Is er iemand die niet kan jammer dan. Tis die dag en anders niet. Op de verjaardag zelf gaan we met zijn 4en iets doen dus dan kan niet.
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  maandag 5 juli 2010 @ 10:16:51 #222
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83672143
Miss ik maak elk jaar ruim van te voren een uitnodiging bij fotokaart.nl en die verstuur ik dan een kleine maand voor de feestdatum. Wie niet kan heeft pech en eigenlijk kunnen de meeste mensen altijd wel.
  Moderator maandag 5 juli 2010 @ 10:37:48 #223
5428 crew  miss_sly
pi_83672799
Zo, even nog wat geslapen, heerlijk!

Mja, wij hadden gisteren de verjaardag van dochter van schaaps broer, volgende week van de middelste van mijn zus en de week erop dus van Senna. Als ik zelf in deze periode afspraken maak, hou ik er rekening mee dat er mogelijk een verjaardag gevierd wordt en indien mogelijk, informeer ik eerst ook even bij de ouders. Ik snap ook best dat je met schoolgaande kinderen een keer op vakantie moet, maar verder...

En schaap zegt dan: ach, komen ze toch op de dag zelf. Of anders de zaterdag erop, dat kan toch ook? En mijn broer zal ook nog wel een keer langs willen komen als ze terug zijn van vakantie.

Maar ik heb dus echt geen zin om het een keer of 3-4 te gaan vieren enzo.

Stom gedoe, verjaardagen. Echt, daarom vier ik de mijne gewoon al jaaaaren niet!
  maandag 5 juli 2010 @ 10:52:45 #224
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83673286
Ik vier mijn eigen verjaardag ook niet hoor, om onder andere die reden. Of ik doe een lunch alleen voor ouders en broers.

Je kunt ook al vast afspreken dat je Senna's verjaardag altijd het weekend na haar verjaardag viert. Dan is het altijd duidelijk
pi_83673319
Hmm wij kunnen weer met Leander naar de ka morgen Leander is afgelopen week bijna 1,5 kilo afgevallen. Was al niks, nu is het helemaal niks!! Hij wil al meer dan een week niet eten. Eerst vond ik het niet zo erg want tja warm enzo. Hij drinkt wel veel dus dan zal ie wel minder honger hebben. Maar de ka denkt dat het misschien komt omdat ie geen hongersignaal krijgt. Misschien doordat de beschadiging ergens een storing maakt. Kan er ook nog wel bij
  maandag 5 juli 2010 @ 10:57:56 #226
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83673422
oee Miss Sly; wat vervelend dat gedoe he? ik heb daar ook zo'n ontzettende hekel aan. Gedoe en geregel.. en idd maar altijd afwachten of mensen kunnen enzo..
denk dat ons ook nog wel wat staat te wachten met Evie haar verjaardag... want denk niet dat feestjes op sinterklaas bijvoorbeeld een succes zullen zijn...
en uhh trakteren; die kids krijgen de hele dag al pepernoten.
Terwijl dat wij in de familie juist Evie haar verjaardag echt OP 5 december gaan vieren en sinterklaas dan in het weekend ofzo...
ben heel erg benieuwd hoe dat allemaal zal gaan.

en Evie is verkouden.. was vanmorgen ook veel vroeger wakker dan normaal en ligt dr nu weer in voor een dutje. Vanmiddag CB. ben benieuwd!
pi_83673950
quote:
Op maandag 5 juli 2010 08:15 schreef miss_sly het volgende:

Ik had gisteren wel ineens een stukje inzicht in mezelf, ik weet ineens waarom ik mijn verjaardag nooit vier. Door het te vieren en mensen uit te nodigen, zet je jezelf in het midden van de belangstelling (waar ik liever niet wil staan) en door die uitnodiging vraag je ook nog eens bevestiging van anderen.
Zo voel ik dat dus precies hetzelfde, daarom vier ik mijn verjaardag dus ook nooit. (wel gewoon gezellig met mn man aan de taart enzo, maar gewoon dus lekker samen)
Mijn schoonfamilie daarintegen viert het altijd echt standaard in een grote kring met koffie, gebak enzo, en die nodigden zichzelf dus gewoon uit, op mijn verjaardag stonden ze hier voor de deur

Wolfs verjaardag vier ik wel, ik zet een tijd op de uitnodiging van 2 uurtjes, lang zat. Ze komen tenslotte voor hem en hij zal dan ook nog wel een keertje slapen gaan 's middags.
pi_83676388
O wat vervelend menicole, ik hoop dat de KA iets kan doen, want zo erg afvallen is niet goed natuurlijk.

En die foto van Groofs, sjonge echt net Lente!!!!

En Takkembah, "net een echt mens" haha!!

hier alles prima, dik genieten van het kleine vriendje!
Hij is mega "ondeugend", constant rooster van de keuken aftrekken, en niet stoppen voor het eraf is, als het eraf is is het klaar en gaat hij verder met de volgende sloopwerkzaamheden whahaha!! Hij is constant aan het kletsen, echte woordjes nog niet, soms per ongeluk papa of mama, maar zeker niet gericht. Hij vindt iedereen lief en gezellig, zo leuk! Ik geniet echt volop van dat kleine mannetje!
Fruit gaat zo goed, lekker!! Peer, appel, mango, druifjes, nectarine en zelfs aardbei gaan goed! Smullen!!!
Op zijn broodje kan naast leverpastei nu ook jam en boterhamworst!
Pepti 2 gaat ook goed!!! nu hoorde ik alleen van de apotheek dat de machtiging stopt als hij 1 is...en om hem nou na zijn 1e geen melk meer te geven lijkt me een slecht plan.....koemelk gaat absoluut niet lukken (laatst had hij per ongeluk het verkeerde broodje gekregen bij oma, was niet zo handig zeg maar) dus ik ga de volgende keer op het CB maar vragen of de machtiging nog een poosje langer kan doorgaan.
En we gaan bezig om Lars wat meer groentes te laten eten, eens kijken of dat ook zo goed gaat.

Straks even bij nijna visiten, eens kijken of Iris is opgeknapt en dan met badzitje voor Lars weer huiswaarts. Eens kijken of meneer dan niet meer constant omkukelt in bad.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_83678149
Oh wat geweldig moet dat zijn dat hij nu zoveel dingen eten kan Karin! Heerlijk zeg, het was eerst zo ontzettend beperkt
en veel plezier bij de visite!

BJ, wat ''gek'' dat jij nu naar het CB moet, hier is dat helemaal niet bij 7 maanden, pas bij 8 maanden weer

Wolf heeft net voor het eerst brood gegeten.Boterham met smeerkaas zonder korstjes ging er helemaal in, alsof hij het al jaaaaren eet geen gekokhals niks
  maandag 5 juli 2010 @ 13:18:40 #230
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_83678349
Menicole , hopelijk vind de ka iets. sterkte voor beiden, 1,5 kilo is niet niks nee.

Karin en Lars

Beterschap voor de zieke kindjes nog!

Ssserpente, al een "oplossing"gevonden voor het autorijden?
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_83678595

Kijk eens wie zo al bijna anderhalf uur slaapt!
(In bed gelegd met de armen binnenboord en met de risten open! )
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_83678851
Karin, wat fijn dat Lars zo goed eet! En wat klinkt het als een heerlijk mannetje!

Poppejans, Wolf al heel brood?! Gaaf! Ik had Rienk laatst een broodkorst en dat was wel een succes, maar ze mogen toch nog eigenlijk geen brood? Toch pas met 8 maanden?

Menicole, wat sneu dat leander zo afvalt! Sterkte met hem!

En ook ik heb een hekel aan verjaardagen. Ze komen toch alleen maar voor de vreterij' en ik vind het een vreselijke verplichting Rienk is op een zaterdag jarig, dus we vieren het op die dag, van 13:00 tot 17:00 ofzo. Lang genoeg.

En oh ja:

Rienk zn boventanden
De linker naast zn voortanden is inmiddels dus ook al door en dat maakt samen met de 2 ondertanden 6 tanden!
De foto is van vorige week, het is nu vast al duidelijker te zien allemaal. Ik zal straks eens kijken of ik het beter op de foto krijg
  maandag 5 juli 2010 @ 14:56:53 #233
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_83682234
Karin, fijn dat het goed gaat met Lars zijn eten. Wat hebben jullie al veel te verduren gehad.....

Menicole, sterkte... 1,5 kilo idd een partij hoor...

Bekend verhaal, verjaardagen. Ik zou hem zelf niet vieren, ware het niet dat Manlief op dezelfde dag jarig is . Die van Alexa vieren we wel, ook met een bepaalde tijd en niet met een enorme hoeveelheid mensvolk.

Vlindur dat zijn een hoop tanden en wat fijn dat je mup zo goed heeft geslapen en de ritsen open!! En wat een lange wimpers trouwens
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_83683733
Miss_Sly, wat een gedoe. Ik heb de uitnodigingen voor Iris besteld, die zullen van de week wel komen. We vieren het op 1 dag en wie niet kan die heeft pech...
Wij vieren de verjaardag van lief en Iris tegelijk, want zijn een paar dagen na elkaar jarig. En met de oudste en mij idem dito.
Wel handig, want ik heb toch niet zo heel veel met verjaardag vieren en zo hebben we er 4 in 2 keer .
Al die drukte met visite, ik vind het vaak veel gezelliger om met een klein clubje te zitten dan spreek je ook nog eens iemand.

MeNicole, wat veel zeg 1,5 kilo... Sterkte!

Poppejans, gewoon een tijd op het kaartje zetten, van zo tot zo laat. Dan kan je de mensen daarna de deur uit zetten .
Lekker zo'n smullende Wolf .

Karin, lekker boefje is Lars! En fijn om te lezen dat het met eten zo goed gaat!
Leuk dat we jullie weer even gezien hebben! Iris ligt nog na te babbelen in bed .

Vlinder, wat een lieve slaapfoto met open ritsen goedzo Rienk en tandjes ook nog, goed te zien!
Fake it till you make it...
pi_83683844
Vond het ook gezellig Nijna, Lars ook, en vermoeiend blijkbaar, die is na een slokje drinken naar bed gegaan en slaapt al! Iris is ook een gezellig ding!!

Vlindur!! Ben je die gekke pucka's straks niet eens meer nodig joh! Goehoed!!!! En wat een tanden heeft ie!!
kan ie straks mooi aan de spareribs haha! Lars heeft nog steeds 0 tanden!!!!
  maandag 5 juli 2010 @ 16:11:06 #236
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83684962
ooo wat goed Vlindur! hoop dat het zo doorgaat voor Rienk en jullie!

@poppejans; ik vond dat ook zo vreemd; maar was bij hen niet goed te plannen ofzo... dus ik moest nu met 7 maanden, en dan pas weer bij 9... naja ik vind het wel prima hoor...

even de cijfertjes:
lengte: 68,5 cm
gewicht: 7920 gram

nog steeds helemaal goed dus...
pi_83688965
pi_83692529
Rienk! Knapperd! Rollen en goed slapen En met tandjes!

Evie goedgekeurd, fijn

MeNicole dat is wel schrikken zeg, zo ineens 1,5 kilo er af Hopelijk kan de ka iets voor Leander doen..

Timo is vandaag gevallen op het kdv... en mist nu een hoekje van zn boventandje En dat dingetje waarmee je lip aan je tandvlees vastzit was wat gescheurd en bloedde.. Maar hij had er niet echt last van.. Ik vind het echt zo erg dat ik er niet voor hem was om m te troosten. Maar ze hebben me wel meteen gebeld om het even door te geven gewoon.
pi_83692971
Evie, goedzo .

Rienk knapperd

Chan, dikke voor jou en je kleine ventje

[ Bericht 1% gewijzigd door Nijna op 05-07-2010 19:37:07 (verkeerde emoticon) ]
  maandag 5 juli 2010 @ 19:52:52 #240
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83693900
quote:
Op maandag 5 juli 2010 19:19 schreef Chan het volgende:
Timo is vandaag gevallen op het kdv... en mist nu een hoekje van zn boventandje En dat dingetje waarmee je lip aan je tandvlees vastzit was wat gescheurd en bloedde.. Maar hij had er niet echt last van.. Ik vind het echt zo erg dat ik er niet voor hem was om m te troosten. Maar ze hebben me wel meteen gebeld om het even door te geven gewoon.
Wat sneu.
  maandag 5 juli 2010 @ 19:55:42 #241
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83694007
En mijn manneke kan zowaar één kant oprollen . Ik moet hem op zijn zij leggen, maar tot nu toe 'viel'hij dan zeg maar gewoon terug naar zijn rug, en nu kan hij heel rustig en beheerst naar z'n buik . Ik vind het zo knap .

Das dan wel hè, als ze er dan zo lang mee wachten, is het mooi wel extra knap .

Rienk, heel mooi doe je dat .
  maandag 5 juli 2010 @ 20:41:00 #242
95408 Incantrix
pi_83696393
Haai!

Rienkje, oh mannetje, wat ben jij lief! En die spierballetjes! Scháttig!

Timo, arm ding.. Vervelend dat er een stukje van zijn tand af is gebroken, Chan Ik begin te begrijpen waar dat melkgebit voor dient

MeNicole, gatver, wat ontzettend vervelend! Kun je er nu inderdaad zó niet bijhebben.. Hopelijk kan er snel naar gekeken worden en kunnen ze er ook iets mee. Heb je al een afspraak?

BJ, wat lief dat Evie ook echt zo met je oma aan de slag was

Hiero even een beetje , Stef is enórm moe weer, maar slapen blijft lastig. En vanavond legden we hem vroeg aan omdat hij gewoon echt honger leek te hebben en daarnaast ook flink moe leek te zijn, maar echt zeg, wat een onrust! Hij was zó druk gewoon, hij lag te spartelen en te rollen en te kruipen en te graaien, er was geen land mee te bezeilen. Gisteren ging het ook al zo.. Dus nu begon mijn lief over het geven van een flesje en eigenlijk raakte ik er een beetje geïrriteerd van, want hey, als hij zo onrustig aan de borst drinkt wordt dat echt niet beter van een flesje. Uit een soort van wanhoop echter wel geprobeerd.. En ja hoor! Metéén rustig én drinken. Daarna in bed gelegd en per direct in dromenland Nouja, eigenlijk wel heel fijn natuurlijk, maar ik begin nu toch echt bang te worden dat mijn productie 's-avonds toch niet zo goed meer is als ik eigenlijk dacht.. Of mijn kind drinkt dan gewoon liever uit de fles als bij mij en dat maakt me eigenlijk ook wel een beetje verdrietig. Ik ga zo dus even kolven, kijken wat eruit komt of op z'n minst proberen het op gang te krijgen/houden.

Ow, en hey, die boventanden van Rienk trouwens! Wat gaat hij ENORM hard qua tanden, Vlindur! De voortanden van Stef zie je ook flink zitten, maar dat is toch altijd zo? Of zouden die aan het doorkomen zijn?
3!
pi_83697248
O, MeNicole, wat ontzettend vervelend zeg. Het zit ook niet mee. Maar als hij die hongersignalen niet zou hebben, zou hij daar dan al niet vanaf de geboorte last van hebben gehad? Of zou het pas in een later stadium beschadigd zijn geraakt? Veel sterkte iig bij de KA.

Rienk, wat goed. Slapen met de armen los, dat slaapt toch veel fijner? En wat een mooi speelkleed heeft hij. Thomas vindt dat ook te gek.

En over verjaardagen, ik denk dat wij het ook gewoon in het weekend doen, wie kan, die kan, anders pech. Misschien de opa's en oma's ook op de dag zelf. (maar dat duurt nog zoooooo lang)

Hier moesten we eigenlijk bij 7.5 maand naar het cb, maar wij mochten die afspraak overslaan omdat we er allebei zo relaxed uitzagen . Dus nu weer bij 9 maanden.

Arme Timo, een stukje uit je tand. Tsja, dat kan gebeuren helaas. Wat Trix zegt, maar goed dat het een melkgebit is. Wel heel vervelend.
  maandag 5 juli 2010 @ 21:01:55 #244
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83697333
Aww Trixie, ik weet hoe het voelt. Hopelijk krijg je de boel op peil. En als het niet meer wil, dan komt het ook echt wel goed.

Vannacht was weer eens ouderwetsch slecht. Iedere 2 uur wakker, en heel moeilijk weer in slaap te krijgen. Vandaag sliep hij ook al heel weinig overdag heeft mijn moeder verteld. Nou ben ik zo bang dat ik het verpest heb van het weekend.

Morgen is (eindelijk!) de MRI. Hij mag 's ochtends (voor 7 uur) nog ontbijten en een flesje, en daarna alleen nog wat water. Ik ben toch wel een beetje zenuwachtig. bluh.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_83698002
quote:
Op maandag 5 juli 2010 13:31 schreef Vlindur het volgende:

Poppejans, Wolf al heel brood?! Gaaf! Ik had Rienk laatst een broodkorst en dat was wel een succes, maar ze mogen toch nog eigenlijk geen brood? Toch pas met 8 maanden?

CB hier zegt 6 maanden, toen we de laatste keer waren toen hij net 6 maanden was begon ze er al over dat ik kon starten met brood.
Maar hij is nu bijna 7 maanden en we zijn dus nu gestart. (bij 6,5 maanden gaf ik heel sporadisch ook wel eens een broodkorstje in de hand)
Rienk al doorkomende boventanden jeumig dat is wel heel erg snel!
pi_83698200
Och Ca.ra. Dat is ook heel spannend. Krijg je meteen iets te horen, of moet je een andere keer terugkomen daarvoor. Veel succes morgen. Ik hoop dat Thomas niet pas heel laat aan de beurt is als hij verder niks mag eten.
pi_83698253
De dietiste zei ook bij 6 maanden, behalve als er een allergie is, dan wordt het uitgesteld tot 9 maanden
pi_83699299
ca.ra, succes morgen met de MRI. Hopen dat jullie vlot aan de beurt zijn!
  maandag 5 juli 2010 @ 21:46:58 #249
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83699702
Als het goed is zijn we een van de eersten, om 1 uur. De uitslag krijgen we de 14e.
Time is the quality of nature that keeps events from happening all at once. Lately, it doesn't seem to be working.
pi_83702084
Nog een week, dan hoor ik niet meer in dit topic.....

Ca.ra, succes morgen!

Inc : zien zitten op zich wel, maar als het tandvlees dik wordt staan ze echt op springen!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_83703359
Hallo allemaal,

Ook weer even een berichtje van mij... ik lees wel mee, maar steeds kleine stukjes tussen de bedrijven door. Op alles reageren gaat me nu ook niet lukken.

Wel wil ik Trixie een dikke zoen geven. Ik begrijp je frustratie zó! Anderzijds; hij dronk zijn flesje en was rustig. Hij voelde zich kennelijk prettig en op zijn gemak. Of dat nou kwam door jouw bv of door het flesje, het resultaat was goed! Je wilt toch een relaxte Stef? Nou dan Begrijp me niet verkeerd, alle begrip voor je emoties, écht...

Rienk, kerel, alles om je vriendinnetje een stap voor te blijven met die tandjes hè?! Nou, dikke pech,want ook hier is tandje 6 een feit! (Och Isabeau is ook pas 3 maandjes ouder dan Rienk )

En hier gaat het eigenlijk best prima. Isabeau kan sinds gisteren ineens kruipen. Ze is van een klein beetje achteruit tijgeren ineens naar kruipen gegaan. Zomaar. Gek kind. Het gaat nog niet altijd even soepel, maar ze kruipt echt. Ze gaat ineens zó hard! Kruipen, optrekken noem het maar op.

Slapen blijft een moeilijk punt. maar ach, dat leert ze vast nog wel voor ze achttien is.
pi_83706762
Oooh wat gaan jullie snel! Ik kan het echt niet meer bijhouden hoor!

Miss, heel herkenbaar! Ik heb 3 weken geleden de uitnodigingen voor de verjaardag van Finn verstuurd en tot op de dag van vandaag heb ik van slechts 2 mensen een reactie of ze komen (en dat terwijl ik nog speciaal uitnodigingen heb uitgezocht waarop staat dat ze even moeten laten weten of ze komen) Zaterdag vieren we het en nu kan ik van de week dus nog even iedereen gaan nabellen.
Verhaal van schoonouders & honden had ik al eens verteld, die komen op zijn verjaardag zelf (vrijdag), ben ik ook niet erg gelukkig mee!

MeNicole, wat naar dat Leander weer is afgevallen! Ik hoop dat de ka iets voor jullie kan betekenen!

Rienk wat goed!

Timo toch, arme jongen!

Ca.ra & Thomas succes morgen!
pi_83709872
quote:
Op maandag 5 juli 2010 21:00 schreef Aoraki het volgende:
O, MeNicole, wat ontzettend vervelend zeg. Het zit ook niet mee. Maar als hij die hongersignalen niet zou hebben, zou hij daar dan al niet vanaf de geboorte last van hebben gehad? Of zou het pas in een later stadium beschadigd zijn geraakt? Veel sterkte iig bij de KA.
Ja dat dacht ik dus ook. Hoe het precies zit weten we nog niet. Vanmiddag om half 2 moeten we ons melden. Maar het kan zjn dat er gewoon onderweg ergens een storing is ontstaan omdat het gedeelte dat nog goed werkt de functies overneemt van dat wat minder werkt. En dat daardoor andere functies weer minder goed overkomen. Zoiets had ie erover. Maar vanmiddag meer dus!!

Cara succes vandaag. Vervelende dingen zijn dat die mris bij de kleintjes
  dinsdag 6 juli 2010 @ 08:11:11 #254
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83709970
Jullie ook veel succes Nicole. Waar je al niet mee te maken kunt krijgen he...
Ik sta er nog altijd van te kijken hoe vaak dingen goed gaan als je een beetje weet wat er allemaal fout kan gaan. Dingen waar je helemaal niet bij stilstaat zoals inderdaad een hongerprikkel.

Sterkte in ieder geval en hopelijk weten jullie snel meer! (iig wel fijn dat jullie snel terecht kunnen)
pi_83712312
Ik lees wel op de achtergrond mee maar ben momenteel even niet actief aan het fokken. Wilde wel graag Menicole en Cara heel veel sterkte wensen vandaag!

Hier is tand nummer 2 door en 3 en 4 zijn onderweg. Dit gaat gepaard met spuitluiers tot halverwege zn rug en rode billen. En verder maakt hij me gewoon heel blij met zn gebrabbel
Even een vraagje, ik wil een tuitbeker of rietjes beker gaan proberen. Welke is door de ervaren moeders als echt antilek bevonden? heb namelijk niet zo'n zin in een plakkerig limonade huis
  dinsdag 6 juli 2010 @ 10:19:43 #256
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83712582
Even snel, want ik hoor Thomas spelen in zijn bed en we moeten ons zo klaarmaken voor vertrek.

Ik heb beide, en het lekken valt met beide erg mee. Sporadisch een druppel, en aangezien Thomas meestal water of hele dunne roosvicee drinkt is mijn huis vooralsnog plakvrij.
Thomas heeft het liefste de rietjesbeker. Zijn hoofd goed achterover doen bij een (half lege) tuitbeker doet ie nog niet echt.
Toch blijf ik ze maar beide aanbieden, en ook zo nu en dan een gewoon bekertje. Ik denk dat de variatie wel goed is voor hem.

(voor de duidelijkheid voor Thomas heb ik tuitbekers met oren en een rietjesbeker zonder oren)
  dinsdag 6 juli 2010 @ 10:30:19 #257
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83712921
Martine er is er geen een echt antilek eigenlijk is mijn ervaring. Of ze lekker meteen of ze lekker pas nadat ze een paar keer goed op de grond zijn gemikt (mijn kinderen testen graag de zwaartekracht geloof ik ) en anders gaan ze na een paar rondjes in de vaatwasser wel lekken

Handig om op te letten: neem een beker met een schroefdop, die vallen er minder snel af als ze hard vallen.

Hier hebben we trouwens geen antilek, maar een gewone rietjesbeker want dat ging beter bij Esmee. De rietjesbeker is van BIBI en bevalt erg goed.
pi_83713201
Martine, echt antilek is volgens mij een illusie... gewoon water geven en geen limo lijkt hier de beste oplossing. Ook omdat die kleine dame soms gewoon het drinken weer uit haar mond laat lopen.
Wij hebben nu een rietjesbeker van difrax, drinkt goed, maar lekt ondanks alles toch, ook als ie rechtop in de tas staat... geen idee hoe ik het voor elkaar krijg, maar goed...

Ook rietjesbekers van Nuby lekken, althans die had ik bij Mirte altijd en ook daarmee hielden we het niet droog. In het begin wel, maar die gingen ook al snel lekken.
Sterkte met de tandjes!

Tuitbekers snapte Iris niet en ik ga het nu ook niet meer proberen, ze krijgt wel eens een gewoon bekertje met wat water of yoghurt, want ook dat wil ze tegenwoordig zelluf doen...
Anders hoeft ze gewoon niet. Voeren is not done hier...
Zijn jullie beebs ook zo van het zelluf doen?
  Moderator dinsdag 6 juli 2010 @ 10:59:15 #259
5428 crew  miss_sly
pi_83713794
MeNicole, succes vandaag!

En Ca.ra ook!

Wij hebben de rietjesbeker van de Hema en die is iig lekdicht in de tas. Ze houdt hem nog niet zelf vast als ze drinkt, dus hoe goed het dan antilek is, weet ik niet.

Nou, de schoonouders komen dus op de verjaardag zelf. Ik had teruggemaild dat ik het wel erg jamemr vond, omdat we graag zeker die eerste verjaardag zo graag met wat mensen wilden vieren met een mooie taart met een kaarsje enzo, maar dat als het echt niet anders kon, ze op de verjaardag zelf wel even konden komen. Kreeg ik een mailtje terug dat ze natuurlijk voor Senna gekozen zouden hebben als het niet anders kon, maar dat dit de beste optie was Ja, voor hun, maar ik blijf het erg jammer vinden dat het zo loopt.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 11:30:59 #260
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83714797
mornings
het lukt me ff niet om bij te lezen; slecht geslapen enzo... straks komt mijn moeder en gaan we ff de stad in en vanavond natuurlijk voetbal kijken...
zo eerst Evie maar eens lekker wassen en dr oranje jurkje aandoen ..

Ca,ra en Nicole veel succes vandaag!

en ik moet echt ook ff jompelen voor Isabeau die aan het kruipen geslagen is! wat goed zeg!

ff een vraagje; hoe hoort de ontlasting van een kindje van 7 maand er ongeveer uit te zien? ik heb het idee dat Evie dr poep een beetje te stevig is; ze moet er ook best veel moeite voor doen.
(het is een beetje donkergroen en meer een drolletje... )
ja sorrryyy allemaal een beetje , maar ik vraag me het wel af....
heel af en toe krijgt Evie een paar ml lactulose.

[ Bericht 38% gewijzigd door Beessie-Jen op 06-07-2010 12:11:17 ]
pi_83718008
Zo de oudste is met oma mee, wij gaan spullen pakken en dan onze tour tocht maar weer beginnen!!
Ben er helemaal zenuwachtig van. Heb Leander net onder dwang een fles melk met aardbeien naar binnen "gepropt". Eerste wat ie binnen heeft gekregen vandaag
  dinsdag 6 juli 2010 @ 13:43:23 #262
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_83720142
Heel veel succes MeNicole!

Ca.Ra natuurlijk ook heel veel succes! Ook met het wachten op de uitslag!

[ Bericht 42% gewijzigd door Keshet op 06-07-2010 13:55:14 ]
A grand adventure has begun.
pi_83720553
Succes Nicole!

Cara, ook sterkte vandaag!
  dinsdag 6 juli 2010 @ 14:09:52 #264
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83721347
Oh Nicole, dat is inderdaad weinig...

Ik mag me over een half uurtje melden op de uitslaapkamer. Toch wel gek hoor, je kindje zo achterlaten.

Allemaal bedankt voor de succeswensen, heel lief.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 14:13:32 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_83721521
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 11:30 schreef Beessie-Jen het volgende:
ff een vraagje; hoe hoort de ontlasting van een kindje van 7 maand er ongeveer uit te zien? ik heb het idee dat Evie dr poep een beetje te stevig is; ze moet er ook best veel moeite voor doen.
(het is een beetje donkergroen en meer een drolletje... )
ja sorrryyy allemaal een beetje , maar ik vraag me het wel af....
heel af en toe krijgt Evie een paar ml lactulose.

BJ, Oscar krijgt van mij eigenlijk standaard wat Roosvicee Laxo (met pruimen dus) omdat hij ook meestal wat harde ontlasting heeft. Ik heb wel het idee dat dat een beetje helpt. Mss is dat ook wat voor jullie hoewel het mss wat vroeg is voor limonade al. Of mss een beetje door de yoghurt roeren als ze dat al krijgt?
Soms is dat van Oscar echt van die vieze donkergroene klei, je zou bijna aan meconium denken.

Ca.ra en MeNicole, succes!
  dinsdag 6 juli 2010 @ 14:26:05 #266
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_83722095
Ca.Ra nog even je en mag bij je zoon alles verder goed gegaan?

Menicole s6!!!

Bj hier hele donkere ontlasting en harde stevige keutels, heel soms een kleine drol.
Hier ook Roosvicee Laxo en sinds we op vakantie geweest zijn afentoe een buisje met pruimensubtantie door zijn water, is nog net wat beter als Laxo.

Misschien kun je eens wat gedroogde pruimen pureren en dat afentoe door zijn fruit doen.

Kennen jullie dat "verlatingsangst"?
Roy heeft daar best wel last van, en het spelletje kiekeboe begrijpt hij daarin helaas nog niet zo goed.
Zo gaat het slapen dus nu ook niet helemaal soepeltjes, hij word panniekerig zodra we de slaapkamer afgaan, of als hij wakker word en merkt he waar zijn papa en mama nou...

Weet niet zo heel goed om daar soepel mee om te gaan.
Blijven zitten vind Roy alleen maar gezellig, en gaat dan niet slapen maar zich uitsloven
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_83722386
@ Incantrix, had jij nou zo'n robomop?
Dat lijkt me nl. wel wat en wil ff weten hoe makkelijk ie is.
pi_83722407
En Ca.ra en Menicole heel veel succes met jullie kleintjes!
pi_83722664
Ca.ra en MeNicole, succes vandaag voor de jongens!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  dinsdag 6 juli 2010 @ 14:39:52 #270
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83722777
Zit nu te wachten bij de recovery maar hij is er nog niet. Bah wat duurt dat lang voor je gevoel zeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ca.ra op 06-07-2010 14:58:18 ]
pi_83723451
Cara, wachten duurt inderdaad lang
Menicole ik duim voor jullie

@poep, hier ook vaak wat hardere keutels maar dat is vaak zo weer over door even wat extra vocht en geen banaan.
@ robomob ik neem aan dat je zo'n automatische swiffer ( zo'n ring met een bal in het midden) bedoelt die door de kamer heen swiert. Ik heb zo'n ding gehad in mn vrijgezellen flat vond ik hem handig. Maar in een grotere huiskamer is het niks. De stofzuiger is sneller en schooner. Of je moet vaak het doekje verversen. Heb de mijne in de vuilnisbak gegooit een tijdje geleden.
pi_83723467
Wij zijn er ook weer.
Leander mag weer terug naar de flesvoeding. Verder helemaal niks anders. Ook geen ander dinken. Hele dag door fv aanbieden. Volgende week weer terug.

Cara wachte is k*t!! Succes met de kleine man!!
pi_83729326
Nicole heeft de arts verder niets gezegd over wat de oorzaak zou kunnen zijn, of het inderdaad door de beschadiging kan komen? Tjonge, hij is echt enorm afgevallen zeg, wat naar

Ca.ra wat een spannende dag, vervelend dat je zo lang moet wachten op je mannetje. Veel sterkte voor jou en hem, hopelijk is hij niet misselijk

BJ dat klinkt wel een beetje te hard inderdaad. Ik weet niet of jij pap bijgeeft, maar een vriendin van mij kwam met deze tip en bij haar kindje werkt het als een trein Op het pak staat dat je het twee keer per dag moet geven, maar zij geeft een keer per dag 4 schepjes en dat werkt ook genoeg.
Edit: je geeft natuurlijk ook borstvoeding, dat werkt laxerend. Je zou een tijdje kunnen stoppen met bijvoeding zodat de ontlasting weer goed opgang komt als je denkt dat ze er echt last van heeft.

Tjonge Niels slaapt eindelijk. Pff. Vanmiddag had ik hem ook eindelijk in slaap gekregen (aan de borst, als ik die toch eens niet had ) en toen maakte de kat hem na 20 minuten weer wakker Ik vermoed dat het nog een beetje een nasleep van zondag is. Ik had toen de hele dag een vrijgezellenfeestje en was pas om 23 uur weer thuis, mijn man was thuis met Niels. Overdag ging het slapen goed, maar na het avondeten was het raak. Hij wilde echt niet slapen en was zelfs helemaal schor van het krijsen toen ik thuis kwam . Nu nog steeds een beetje. Uiteindelijk heeft mijn man hem maar in de Bondolino gedaan en is gaan wandelen door het huis, zo heeft hij nog een uurtje geslapen. Toen ik thuis kwam viel hij tijdens het drinken direct in slaap. Hmz 's avonds is hij dus echt afhankelijk van de borstvoeding.

Verder gaat het hier ongeveer zoals bij jullie Bar. Niels heeft veel last van verlatingsangst en het enige wat werkt is erbij blijven tot hij slaapt. Want anders raakt hij zo over zijn toeren dat hij onmogelijk nog in slaap komt. Het eerste slaapje op een dag gaat meestal nog wel, maar daarna ben ik vaak wel 3 kwartier bezig hem in slaap te zingen, aaien en voorlezen, ik ken inmiddels alle verhaaltjes van Jip en Janneke wel. Helaas heeft hij nu ontdekt hoe hij moet gaan zitten en staan in bed, wat hij dus constant doet als ik mijn handen niet op zijn rug houdt om hem rustig te houden. Hij heeft nog niet ontdekt hoe hij vanuit staan weer kan gaan zitten, dus gewoon laten staan tijdens het voorlezen werkt niet.

En sinds vandaag schuifelt hij ook langs de bank of tafel
Hij gaat echt veel te hard, ik houd hem niet bij!. Hij vindt zichzelf echt geen baby'tje meer hoor. Alleen 's nachts, tijdens het voeden, is hij weer mijn kleine baby.
Maar dat verklaart dus waarom ik zo weinig schrijf. Als hij eindelijk slaapt ga ik als een razende het huishouden doen en vacatures zoeken.
<a href="http://lb4m.lilypie.com/IMTfp1.png" rel="nofollow" target="_blank">Niels</a> en <a href="http://lb1m.lilypie.com/Aonnp2.png" rel="nofollow" target="_blank">Sam</a>
  dinsdag 6 juli 2010 @ 17:55:13 #274
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_83732215
Ik kom me alvast melden voor morgen

Morgen is mijn kleine dame namelijk 6 maanden!

Ik ga me zsm inlezen hier, nog geen tijd voor gehad de laatste tijd.

maar ff snel de specs:
Qua groeicurves precies op de 0-lijn, dus ze zal ongeveer 7,5kg zijn
Aviva kan:
- van buik naar rug rollen
- van rug naar buik, 3/4 rond, en dan weer terug
- heel goed schaterlachen, met geluid
- heel goed haren graaien / trekken
- dingen van hand tot hand overgeven en al een beetje de pincetgreep
- zingen (volgens de gastouder)
- heel goed brabbelen
- los zitten, niet te lang, maar ze wordt steeds beter
- heel goed kokhalzen en vies kijken naar het eten

We zijn sinds afgelopen zaterdag met hapjes begonnen, dus het stelt nog niet veel voor. Het is wel weer leuk!

En voor het beeld ff een fotootje
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  Moderator dinsdag 6 juli 2010 @ 17:57:32 #275
5428 crew  miss_sly
pi_83732296
Davinia, waar is je baby ?
Wat een lekker ding is het, dat snoetje
  dinsdag 6 juli 2010 @ 18:38:24 #276
38223 Takkembah
Beetje gek en raar
pi_83733640
Davina welkom wat een enorme dame is het geworden

Ca.ra spannend allemaal vandaag voor jullie hopelijk is alles goed gegaan

BJ geen idee eigenlijk. Alexa poept alles eruit zoals het erin gaat zegmaar....

Twinkly verwonderend om te zien he dat je kleine beeb zo hard gaat. Hoeveel ze wel niet leren in dat eerste jaar zeg....
Alexa en Seth zijn lief
See everything; overlook a great deal; correct a little
pi_83735034
Twinky morgen reageer ik ff uitgebreid. Ben nu ff druk enzo!!
pi_83735068
Welkom, Aviva!

Doen jullie met dit warme weer een rompertje onder een broekje en een t-shirt? Lente moet morgen naar de kinderopvang. Zit ff te twijfelen wat ze aan moet.
pi_83735290
quote:
Op dinsdag 6 juli 2010 19:19 schreef Ssserpente het volgende:
Welkom, Aviva!

Doen jullie met dit warme weer een rompertje onder een broekje en een t-shirt? Lente moet morgen naar de kinderopvang. Zit ff te twijfelen wat ze aan moet.
Morgen wordt het warm, dus ik zou in eerste instantie rompertje- shirtje- broekje aandoen (voor s'ochtends), als het echt warm is dan kan de romper uit.

*was ff uit lurkstand*
"I'm not expecting to grow flowers in a desert, but i can live and breathe and see the sun in wintertime"
https://www.youtube.com/watch?v=jbhtJh1LXHQRoll
  dinsdag 6 juli 2010 @ 19:40:03 #280
272309 Groofsken
De goeie ouwe zak.
pi_83735841
Ik heb R op die warme dagen alleen een romper aangedaan. Verder niks, ook niet naar het kdv.

Waarom zijn alle rompers voor jongens maat 74/80 uitverkocht bij de hema? Toch niet elke baby in Nederland heeft die maat, of wel dan .
pi_83736066
Lars heeft vaak eerst een romper met tshirtje aan, dan kan er later op de dag weer wat uit.
En sokjes, want hij heeft zijn teentje kapot door het tijgeren over de vloer/tegels.

MeNicole, ik ben benieuwd wat de KA verder zei.....lees morgen wel even verder dan!

Aviva!! Eli 2! Ze lijken echt op elkaar vind ik!!!
Wat een leuk meissie!
  Moderator dinsdag 6 juli 2010 @ 20:29:25 #282
5428 crew  miss_sly
pi_83737500
Sserpente, Senna draagt momenteel geen rompertjes. Jurkjes, broekjes, shirtjes, alles zo, dat is warm genoeg.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 20:35:19 #283
95408 Incantrix
pi_83737656
MeNicole en Ca.ra, dikke , hoop dat alles gunstig is verlopen!

Aviva Leuk je mama er weer bij te hebben

Sorbo, lief van je, dikke voor jou!

Overigens is het nu wel inene volledig duidelijk waarom Stef de laatste dagen zo vreselijk slaapt en lekker sjago is: één van zijn voortanden is dus doorgekomen vandaag. Wij maar denken dat hij zo'n humeur had van het slechte slapen, blijkt hij ook nog eens pijn in zijn smoeltje te hebben Bij de andere voortand zit een dikke vette bult nu ook, dus ik denk dat die ook niet lang op zich zal laten wachten. Verklaart ook meteen het enorm onrustige drinken: als je aan zijn bovenlip zit begint hij al te huilen, bleek zonet. Arm ding. Ik hoop dat deze tand er snel is!
3!
  dinsdag 6 juli 2010 @ 20:54:40 #284
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83738251
Bij ons kdv komen de kindjes ook in romper-met-overkleertjes maar zodra alles binnen is gaan op de warme dagen de overkleertjes uit en spelen ze in romper. Thuis doen we dat ook met Thomas. En bij de H&M heb ik een soort pakje/romper-met-mouwtjes-en-korte-broek gekocht die lekker losjes zit. Die krijgt Thomas met warm weer aan als we bijv. naar de winkel gaan. Dan is hij netjes maar toch luchtig gekleed.

Wat zielig, Stef met tandjespijn. Wel fijn dat je nu weet wat er loos is, dat helpt vaak al een hoop.

De MRI zou een uur duren maar het is uiteindelijk meer dan anderhalf uur geweest. Ik heb nog tot tien over drie zitten wachten. Maar toen kwamen daar de verpleegsters met het bedje en de anesthesist met een huilende Thomas op de arm. Mamamamamamamama de hele tijd. En zodra hij bij mij was nog wel veel huilen maar geen 'mama' meer. Na een kwartiertje was de ergste schrik over en konden we terug naar de dagopname. Daar heeft hij nog lekker een flesje gedronken, want hij had al sinds half 7 niet meer gegeten en ook een schor keeltje van de beademingsbuis (hij heeft zelf geademd, maar had wel een buisje in zijn keel voor de zekerheid).

Nu nog een week wachten op de uitslag.

Ik twijfel een beetje over Thomas' oortjes. Hij was wel erg aan zijn rechter oortje aan het frummelen vanavond, en ik mocht er ook niet aan zitten. In combinatie met slecht slapen en slecht eten (niks voor Thomas....) denk ik toch maar dat ik morgen even bij de huisarts laat kijken. Ik heb zo'n fijne huisarts die zelf al zegt dat hij liever heeft dat je tien keer voor niks komt dan een keer te laat.
Voor nu heb ik Thomas maar met een paracetamolletje op bed gelegd. Kijken hoe het gaat vannacht.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 21:05:36 #285
95408 Incantrix
pi_83738560
Aaaww, Thomas, wat sneu.. Ca.ra, lijkt me erg vervelend om je hummel zo weer terug te krijgen Nu afwachten he? En ja, met oortjes ben ik ook heel voorzichtig, we hebben al 3x voor niets bij de huisarts gezeten, gewoon om het uit te sluiten. Je wil toch niet op je geweten hebben dat je kind dagenlang met pijn loopt of door een verwaarloosde oorontsteking andere problemen krijgt? Goed dat je ff gaat, better safe then sorry

Owja, en zo's buis doen ze volgens mij standaard inderdaad, voor de zekerheid. Schijnt lastiger in te brengen te zijn als de nood eenmaal aan de man is heb ik begrepen.

En wat je zegt: het scheelt heel erg dat we nu weten wat er scheelt. Op een bepaald punt ga je je toch afvragen wat het probleem toch is, lastig als je je vinger er niet op kunt leggen. Op de één of andere manier had ik het gewoon niet verwacht ofzo, nu alweer tandjes erbij. Maarja, voortaan dus toch maar even zijn mond ook checken. Het stomme is dat zowel mijn moeder als mijn schoonmoeder al een opmerking hadden gemaakt over het zien zitten van zijn voortanden, maar omdat er onderaan niet echt een bult zat ofzo dachten wij dat dat altijd al zo was en dat het wel los zou lopen
3!
  Moderator dinsdag 6 juli 2010 @ 21:09:05 #286
5428 crew  miss_sly
pi_83738638
Ca.ra, wat lijkt me dat rot om je kindje zo terug te krijgen. Pfff, naar hoor, voor Thomas en ook voor jullie

inca, fijn dat je weet wat er is en zo vervelend dat je er niets aan kunt doen. ook voor jullie
  dinsdag 6 juli 2010 @ 21:12:51 #287
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83738821
Mag jij bij Stef kijken dan? Iedere poging om hier een vinger in de mond te krijgen stuit op GROTE weerstand. Ik kan hooguit een blik proberen te werpen als ik m aan het kietelen ben ofzo.

Ik vond het wel heel lief dat de anesthesist nog meegekomen was om te vertellen hoe het gegaan was, en dat hij Thomas om te troosten al uit zijn bedje had gepakt. Hij was ook echt lief met hem aan het praten: stil maar, mama komt zo (kon ik horen voordat ik de uitslaapkamer binnen mocht).
Er wordt zo vaak gemopperd op ziekenhuizen (ook door mij hoor) maar er lopen ook zo veel lieve mensen rond. Mensen die duidelijk op hun plek zijn in zo'n sociaal beroep, en die met een kleinigheidje extra een hele hoop goeds doen.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 21:20:43 #288
95408 Incantrix
pi_83739179
Miss, lief van je : Dikke terug voor jou en je meisje! Weet je dat dat broekje van Senna trouwens veilig in een doos in de berging staat voor een eventuele tweede?

Ca.ra, dat is ook precies hoe ík zulke dingen check Voelen kan héél soms een seconde of 2 (met gevaar voor eigen nagelriem), dus dan moet ik al ongeveer weten waar ik het zoeken moet. En wat fijn dat er wel mensen waren die zo lief waren voor Thomas Dat is wel even een hart onder de riem, denk ik zo
3!
pi_83739763
Ach arme Stef en Thomas, wat naar Ca.ra dat het zo lang duurde en dat hij zo verschrikkelijk overstuur was!
En Stef tanden.. Echt joh, ik ben zo blij dat Rienk er zichtbaar minder last van heeft.. Zo sneu als ik jullie steeds over zielige kindjes hoor..

Sterkte voor beide! En Ik hoop voor een fijne uitslag voor Thomas!

Karin, de puckababy's zijn binnen!
Er zitten alleen geen ritsjes in, dus ik denk dat ik mijn moeder even vraag om die er in te zetten, dan kunnen we verder oefenen met los slapen! (Hij slaapt er nu ook al in )

Oh en Aviva!
  dinsdag 6 juli 2010 @ 22:10:46 #290
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83741590
Oh foei ja, Aviva helemaal vergeten. Bij deze alsnog welkom!

Nog even in de herhaling, iemand tips om een verwend jongetje fruit te leren eten? Groente gaat prima, geprakt, in stukjes, uit het vuistje. Fruit gaat gepureerd ook prima, maar geprakt of in stukjes wil ie niet. Met uitzondering van banaan. Alle andere fruitsoorten spuugt hij met een walgende blik weer uit.
Gewoon een kwestie van volhouden volhouden volhouden? Of?
  dinsdag 6 juli 2010 @ 22:43:35 #291
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_83743476
bedankt voor de tips allemaal
wet van Fok; ik plaats dat Evie slecht poept; en inmiddels heeft ze vandaag 4 (!!) poepluiers geproduceert

en
op naar zondag!!!

@Ca.ra; hoe is het met je mannetje?

heeeeey Aviva en Davinia!! gezellig dat jullie er ook zijn! welkom!
  dinsdag 6 juli 2010 @ 22:46:17 #292
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83743651
Vooralsnog slaapt ie (nog).
Ik denk dat ik ook maar verstandig moet zijn en mijn bedje opzoeken, morgen moeten we op tijd opstaan om zo hopelijk wat te schuiven met Thomas' schema, want anders ligt hij nog diep in slaap als de fysio komt.
  dinsdag 6 juli 2010 @ 22:50:44 #293
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83743923
Aviva wat ben je grooooooot En inderdaad precies Eli!

Cara heftig zeg zo. Hoe is het nu met Thomas? Ah tegelijk gepost. Hij ligt lekker te slapen.

Esmee heeft ineens sinds een paar dagen 's avonds koorts en overdag is ze uuuhhhhmm zeg maar niet op haar best (kleine understatement). Vast een fase/virus/tandje *

*streep door wat niet van toepassing is

Hier trouwens Oranjeparty aan de overkant. En dat is precies de kant van de slaapkamers. O wee wie mijn kinders wakker vu-vu-ze-laat
  woensdag 7 juli 2010 @ 07:34:36 #294
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83752035
En Stiemie, heb je nog iemand naar de EHBO moeten sturen voor een vuvuzelaverwijdering of hebben de meiden er niks van gemerkt? Thomas snurkte in ieder geval gewoon door.

Of nouja, tot kwart over een dan. Daarna liggen mieren tot twee uur, maar daar is het ook bij gebleven vannacht. Alweer een hele verbetering. Maar voor de zekerheid toch wel even langs de dokter nog.
  woensdag 7 juli 2010 @ 08:02:18 #295
245866 Ca.ra
Nu met loslopend wild
pi_83752222
Oh die Thomas toch! Hij zat met de stapel viltjes te spelen, ik heb een soort van rubberen viltjes liggen. Maar blijkbaar zat er ineens een kurken viltje tussen (liggen normaliter in de la voor feestjes) en meneer had daar gewoon een hoek van afgeknaagd!

Ik heb hem in de houdgreep moeten nemen en zijn krokodillenkaakjes open moeten wrikken om de stukjes uit zijn mond te vissen

Naderhand zat hij wel heel lief op schoot zachtjes mamamama te zeggen en kusgeluidjes te maken. Dat dan weer wel...
pi_83752411
Cara gelukkig heb je het nu allemaal gehad. Nu maar hopen op nieuws waar je wat aan hebt

We weten met Leander verder nog niet waardoor het nou komt. De ka wilde het niet meteen op zijn beschadiging gooien. Je moet dat wel eerst zeker weten. Het kan net zo goed van het vele drinken komen. Daarom deze week alleen maar fv. Geen ander drinken en geen ander eten. We hebben nu dus ipv water koude flesvoeding in zijn beker en dat drinkt ie ook wel gewoon. Hopen dat ie hier iets van aankomt. We mogen bv wel als ie zelf een stukje brood van Mikael pakt hem dat oplaten eten. Want op die manier geeft ie wel aan dat ie wel iets wil. Maar de ka is bang dat als we zelf teveel gaan aanbieden dan ie eten als iets negatiefs gaat zien en dat is helemaal niet bedoeling. Volgende week moeten we weer komen en dan kijken we of ie is aangekomen (hij is van 9.1 kilo na 7.6 gegaan) zo ja blijven we fv geven met klein beetje ander eten los in de kamer zeg maar. Is ie niet of te weinig aangekomen dan krijgt ie speciaal drinken maar daar ben ik de naam ff van kwijt. En als het helemaal erg word. Dus als ie bv weer afvalt dan moet ie opgenomen worden en krijgt ie sondevoeding. Maar zover willen we nog niet vooruit denken. We hopen gewoon dat ie zondag op zijn verjaardag een stuk taart eet

Ik snapte alleen niet meer hoe de ka nu wilde uit zoeken of het door de beschadiging kwam of niet. R weet dat vast nog wel maar die is werken nu
  woensdag 7 juli 2010 @ 08:48:03 #297
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_83752825
MeNicole hopelijk hoef je inderdaad niet zover vooruit te denken en gaat Leander gewoon zelf weer zijn flessen drinken. Mag ie wel bv een papfles, of alleen de gewone flesvoeding?

Cara gelukkig viel het mee. Nou ja wel veel herrie, maar ze slapen allebei behoorlijk vast. Donderdag, vrijdag en zaterdag weer concerten dus dan gaat het hopelijk ook goed.

Esmee is gewoon ziek Vannacht om 3 uur weer wakker met 39,8 en een fles gegeven. Vandaag maar niet naar de opvang gebracht. Arm ukkie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')