Wij hebben een briefje meegekregen, dat áls Nederland zou winnen, de musical verplaatst werd van dinsdag naar woensdag. Misschien kan dat ook op jullie school?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 17:56 schreef debuurvrouw het volgende:
Jammer voor de eindmusical van zoonlief as dinsdag. ik denk dat er veel mensen gelijk daarna naar huis gaan.Maar goed, wel tof hoor.
![]()
Finale Nederland-Duitsland?
En dat van een voetbalhater.quote:
turkse winkel? iemand die op vakantie gaat naar Turkije?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:59 schreef Vicky het volgende:
Oeks, je kan de minitrosjes er wel afknippen hoor. Dat is neit erg, maar terugsnoeien moet je nu niet doen.
Mijn ouders hebben een hele grote druivenplant die over de hele muur van het plein gaat.
Mijn moeders snoeit in februari/maart of na de bloeitijd.
Misschien heb je hier wat aan
Kom idd maar op met die onweer!
Ik ben weer naarstig op zoek naar dit:
[ afbeelding ]
Turkse appelthee. Dat is zooooo lekker als het zo warm is buiten!
Maar ik weet wel precies wat je bedoeld!!quote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:56 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind het echt heel leuk klinken, oeke! Ik ben niet zo van het tuinieren, maar ik hielp mijn opa vroeger altijd in de moestuin en daar koester ik warme herinneringen aan. Mijn oma hielp ik altijd met bijvoorbeeld het door de vermaler halen van boontjes. Ik kon zo genieten balen van dat soort klusjes en ik mis die 'simpele' dingen wel eens gelukkig niet.
Heel erg leuk! Was voor de 7-jarigen heftig genoeg, parcours was 18 banen dus 1,5 uur werk ongeveer. Daarna een ijsje en wegwezen maar weerquote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:56 schreef oeke het volgende:
Jeumig TF, pannenkoeken bakken in die hitte.En glow in the dark minigolf klinkt grappig! Was dat leuk?
wij hebben normaal altijd musical op woensdag, maar de lio heeft diplomauitreiking en die heeft een rol. Maar verzetten was beter geweest ja. Nou ja.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 20:15 schreef Spuuglokje het volgende:
[..]
Wij hebben een briefje meegekregen, dat áls Nederland zou winnen, de musical verplaatst werd van dinsdag naar woensdag. Misschien kan dat ook op jullie school?
Ik mis dat hele 'simpele' leven eigenlijk wel, in de moestuin werken, oma helpen met het verwerken van groente en fruit (ik verzamelde ook bramen voor haar en daar maakte ze jam vinden, en ze hadden twee pruimenbomen op het erf), stallen uitmesten, met dit soort weer de sproeier in de bak aanzetten en dan lekker zonder zadel wat met de paarden klooien.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:03 schreef Saffier het volgende:
[..]
Maar ik weet wel precies wat je bedoeld!!
Maar de wéken dat we 3 keer per week snijboontjes/spercieboontjes/tuinbonen aten uit de vriezer 'omdat ze op moeten' mis ik nietHet eerste jaar op mezelf heb ik geen spercieboon klaargemaakt
De komkommers en rabarber en druiven van opa en opa zelf mis ik nog steeds
het is idd van die poeder Oeks! Als je zou willen kijken graag! Ik ga hier ook zoeken...quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:10 schreef oeke het volgende:
[ afbeelding ]
Zo ziet het huisje eruit, met een slaapkamertje en een douche/toilet en een woonkeukentje.![]()
Ah, dank voor de druif tips. Ik ga dat gewoon doen, ik lust wel een glaasje druivensap. De vorige eigenaar heeft zelfs een zomer wijn proberen te maken.![]()
Er staan nu nog geen groentes in, Claudia, dus dat soort klusjes hebben we nog niet. Er staat een perenboom en een druif. En een grote acacia.![]()
Is dat van dat poeder Vicky? Zal ik eens voor je kijken hier in de buurt? In Den Haag zou je dat toch ook moeten kunnen vinden...
Wow, dat is gewoon een huis! Wat fantastisch! Is het idee dan dat je daar ook regelmatig een weekeinde blijft of zo?quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:10 schreef oeke het volgende:
[ afbeelding ]
Zo ziet het huisje eruit, met een slaapkamertje en een douche/toilet en een woonkeukentje.![]()
Ah, dank voor de druif tips. Ik ga dat gewoon doen, ik lust wel een glaasje druivensap. De vorige eigenaar heeft zelfs een zomer wijn proberen te maken.![]()
Je mag daar 6 maanden per jaar slapen!quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:14 schreef Claudia_x het volgende:
Wow, dat is gewoon een huis! Wat fantastisch! Is het idee dan dat je daar ook regelmatig een weekeinde blijft of zo?
Ik zit even mee te lezen,quote:Op vrijdag 2 juli 2010 21:18 schreef oeke het volgende:
[..]
Je mag daar 6 maanden per jaar slapen!![]()
Dus als we de sleutel hebben verkassen we daarheen waarschijnlijk.
Er is alleen geen electriciteit. We moeten een zonnepaneeltje scoren ofzo. Maar wel gas (geijser-koelkast-verwarming-koken) En water.
En waarschijnlijk geen internet. Dus dat is wat minder....
Dat hoop ik ook!quote:Op vrijdag 2 juli 2010 22:09 schreef Brighteyes het volgende:
Ik voorzie lange zomeravonden met veel gezelligheid!
Ik maak ff een fotoquote:Op zaterdag 3 juli 2010 11:42 schreef livelink het volgende:
Wat is een poffert? Een reuze-poffertje of zo?
Surinamequote:Op zaterdag 3 juli 2010 12:00 schreef Fannie het volgende:
Waar gaan je broer en schoonzus heenverhuizen eigelijk Free?
Jupquote:Op zaterdag 3 juli 2010 12:04 schreef oeke het volgende:
Dat ziet er tof uit die poffert. Is dat Gronings? Lijkt me erg lekker!
Succesquote:Op zaterdag 3 juli 2010 12:44 schreef moussy het volgende:
poffertik moet toch eens op zoek gaan naar een poffert pan!
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:10 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Wij krijgen morgen 14 man over om te bbq`en. Feestje
1 jaar getrouwd alweer
Gefeliciteerd!quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:10 schreef De_Taartjesfee het volgende:
Wij krijgen morgen 14 man over om te bbq`en. Feestje
1 jaar getrouwd alweer
Ik heb mijn eigen naam gehouden toen ik trouwdequote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:21 schreef Vicky het volgende:
Ik gebruik ook regelmatig nog mijn eigen naam
ja snap ookniet dat orginele of onorginele ervan...quote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:11 schreef livelink het volgende:
Ik zie niet helemaal wat er origineel of onorigineel aan trouwen is. Je kunt een bruiloft toch zo origineel maken als je zelf wilt? Wij zijn niet getrouwd, maar dat heeft geen bijzondere reden. Op een gegeven moment hadden we alles al geregeld zonder getrouwd te zijn. En trouwen vergt toch een zekere planning en dat is gewoon totaal niet onze sterkste kant.
Hier is het al achter de rug en het is weer net zo heet als ervoor. Wat zeg ik; nog benauwder want vochtiger.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 15:06 schreef livelink het volgende:
Hier begint het trouwens net te onweren, dus met een beetje geluk is die hele benauwde hitte zo weg.
En een pissebed? * rilt en huivertquote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:06 schreef YPPY het volgende:
En overwin angsten. Ik heb inmiddels al een regenworm, een huisjesslak, een spin en een naaktslak vastgehouden.![]()
Nou, daarom is het zo fijn dat daar niks is. Geen wasmachine, geen internet, geen winkels etc. Wel tuinwerk. maar dat lijkt me juist fijn. En inderdaad Ko in zijn tuinbroekje.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 20:50 schreef Ssserpente het volgende:
Dat lijkt me zo lekker, Oek. Gewoon een huisje waar je lekker kunt kneuteren. Zonder verplichtingen een beetje klooien in je tuintje, besjes plukken, jam maken, Ko in z'n tuinbroekje.Op de een of andere manier lukt mij dat thuis niet, terwijl ik toch maar drie dagen werk. Ik vind dan altijd dat ik wat nuttigers te doen heb.
Ik ben best romantisch, maar trouwen daar denk ik eigenlijk nooit echt over na. Het zit niet in mijn systeem. En na de lelijke scheiding van mijn ouders, na 30 jaar huwelijk, is mijn idee erover misschien ook wel veranderd.quote:Trix, ik kan me dat wel voorstellen hoor, dat extraatje van getrouwd zijn, maar mijn ratio voert toch altijd de boventoon bij zulk soort dingen. Ik ga me dan bijvoorbeeld lopen bedenken dat het een wassen neus is omdat één op de drie mensen toch weer scheidt. Ik zou wel eens willen dat ik wat romantischer was.
Jurk kun je hurenquote:Op zaterdag 3 juli 2010 21:02 schreef Sonnetje85 het volgende:
vroeger wilde ik altijd trouwen, maar tegenwoordig vind ik het niet echt heel nuttig meer.
ga liever op vakantie, dan dat ik 1500 euro aan een jurk uitgeef. heb wel zoiets van, als ik trouw dan doe ik het goed. maar goed misschien ooit...
van mijn zus moet ik trouwen, omdat zij een feestje wil
volgens mij was mijn gekochte jurk zelfs goedkoper dan hurenquote:
Mijn jurk werd gewoon op maat gemaakt hoor.. Geen probleem.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 21:15 schreef mikoxx het volgende:
Oke oke, ik heb last van de warmte het is echt..........![]()
En idd, jurk kopen is soms zelfs goedkoper dan huren. Als je huurt zit je ook nog eens met het 'op maat maken', dat vond ik zelf een reden om toch te kopen...
ja precies, dat heb ik ook wel een beetjequote:Op zaterdag 3 juli 2010 21:18 schreef oeke het volgende:
Nou, als ik dan toch zou gaan trouwen, dan wil ik natuurlijk wel een absurd dure val achterover met je kin op de grond jurk. Gewoon voor het idee.![]()
Dan hoef ik geen feestje.
Die heb ik heul niet gezien gisterquote:Op zondag 4 juli 2010 09:07 schreef Saffier het volgende:
Goedenmorgen
Feest
[ afbeelding ]
Tast toe![]()
En als het te vroeg is voor taart heb ik ook nog brood/toast/crackers/beschuitjes met aardbeien
En die heb je niet eens opquote:Op zondag 4 juli 2010 10:03 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Die heb ik heul niet gezien gisterTsk
Mij een beetje afschepen met vlaai he
Zenk jou!!quote:Op zondag 4 juli 2010 10:04 schreef Vicky het volgende:
gefeliciteerd Saffier
Hoeraaaaa, TF 1 jaar getrouwd!!
Ook dat niet neequote:
Ja, dat krijg je als je geen kado'tje meeneemt natuurlijkquote:Op zondag 4 juli 2010 10:08 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
Ook dat niet neeIk moest mijn eigen gebak meenemen
Teleurstellend dit hoor
Zeg, wil jij je buikfoto's nogquote:Op zondag 4 juli 2010 10:09 schreef Saffier het volgende:
[..]
Ja, dat krijg je als je geen kado'tje meeneemt natuurlijk
koffieprut uitstrooien... Dat gaat tussen de kussentjes van de poten zitten, vinden katten vreselijk.quote:Op zondag 4 juli 2010 10:50 schreef Kleurdoos het volgende:
wij moeten vandaag een beetje vanalles doen, nog steeds druk met het huis jammergenoeg.. ook de tuin gaan we flink aanpakken eerdaags en ik heb ook alle zaden voor bloemen en kruiden al in mn kastje.
Eerst maar eens zorgen dat die katten eens uit onze tuin blijven (om te schijten)
quote:Op zondag 4 juli 2010 11:24 schreef Kleurdoos het volgende:
ik ben afleveringen van rembo & rembo 'mag dat'?
aan het kijken, nostalgie & hilarisch
Zelf een kat nemen!quote:Op zondag 4 juli 2010 11:29 schreef Kleurdoos het volgende:
ik weet het, maar dan moeten we wel heel veel senseopads opentrekken
of kippenquote:Op zondag 4 juli 2010 11:32 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Zelf een kat nemen!![]()
opgelost, slotje.
Hier niet, bergen prut op m'n moestuintje gegooid maar de buurtkatten malen dr niet omquote:Op zondag 4 juli 2010 11:25 schreef Ticootje het volgende:
[..]
koffieprut uitstrooien... Dat gaat tussen de kussentjes van de poten zitten, vinden katten vreselijk.
Zakjes water ophangen bij open ramen en duren.quote:Op zondag 4 juli 2010 11:38 schreef Ssserpente het volgende:
Mogge.
Zo, ik heb al gestofzuigd en gedweild en ben begonnen aan de binnenkant van de ramen.
Hebben jullie ook zo'n last van vliegen? Ze schijten de hele boel onder om vervolgens in de vensterbank het loodje te leggen.
Ik ook niet!quote:
Ik vind een vide ook echt super maar zou dat nu niet willen. David is van het type overal overheen hangen, relingen zijn nooit veilig. Even niet kijken of hij hangt weer ergens boven een afgrond of boven water...brrrquote:Op zondag 4 juli 2010 18:01 schreef Incantrix het volgende:
En als ik dan op Funda zit te kijken zie ik best wel het één en anders aan leuks voorbij trekken. Huizen met een vide bijvoorbeeld
Dat weet ik. Maar als ie dan toch een spuitje moet, dan het liefst bij onze eigen dierenarts, waar hij als kitten al komt. Ik heb bij dit soort dingen ook niet zo'n goed gevoel bij invallers die het beest niet kennen, dus dat snap ik heel goed van mijn ouders.quote:Op zondag 4 juli 2010 19:29 schreef Fannie het volgende:
Incantrix, ik zou gewoon rustig kijken de komende tijd op funda en eventueel andere site's, t'is niet dat er nu haast bij geboden is toch?![]()
k_i_m, das wel zwaar triest en zielig voor je katje, second opinion is wel goed maar als er niks aan te doen is is in laten slapen wel het meest humane denk ik, sowieso als tie pijn heeft![]()
Sterkte!
Dat lijkt me ook erg raar. Kan ie wel Skypen? Dan kan je tenminste nog met beeld en geluid praten als kleine troostquote:Op zondag 4 juli 2010 19:32 schreef freecell het volgende:
Rare dag trouwens...
Dag gezegd tegen mijn grote broer. Gaat met zijn kinders (9/12/15) voor 5 jaar weg
Volgens hem is het zo oorbij... Is misschien wel waar voor ons, maar we missen zo'n stuk van elkaars kinderenLeander is 7 als hij terug komt
Neh, hij skypt niet.... Bellen is een beetje duur vanuit Suriname en erheen met 2 kinderen is ook niet ideaal.quote:Op zondag 4 juli 2010 19:39 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook erg raar. Kan ie wel Skypen? Dan kan je tenminste nog met beeld en geluid praten als kleine troost.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.stiekeme crosspost aangezien t kamertjestopic toch iets meer voor zwangeren is.. foto's zijn brak en er mist nog een muur vol leuks enzomaar de camera werkte niet mee..morgen waarschijnlijk nieuwe foto's met detail enzo, dat poppenhuis is zeg maar overcompleet (met een minibroodroostertje en broodjes en strijkijzertje etc.
enthorsorbine innemen, met een tabletje of 2/3 heb je t meestal onder controlequote:Op zondag 4 juli 2010 19:23 schreef m@x het volgende:
K_i_m, wat zielig. Sterkte
Iemand nog een magische tip tegen buikgriep? Die arme Kai heeft zich de hele dag zelf moeten vermaken omdat ik de wc-pot aan het omhelzen was of hondsberoerd in mijn bed lag. UItgerekend nu mijn moeder in Frankrijk zit. Anders had zij nog iets leuks met hem kunnen doen. Ik vind het zo zielig. Hij snapt er niks van en denkt dat het nog ochtend is omdat we allebei nog in pyjama lopen en we helemaal niks hebben gedaan vandaag
oh bluh jeugtrauma, mijn moeder had altijd van die oplosbare gevallen, water met klontjesquote:Op zondag 4 juli 2010 20:00 schreef Ynske het volgende:
[..]
enthorsorbine innemen, met een tabletje of 2/3 heb je t meestal onder controle
Haha, hoe weet jij nou weer dat wij daar óók aan het kijken zijn?quote:
Jah, zoiets is ook het plan.. Maar als je dan eenmaal op Funda gaat kijken staat er zo veel!quote:Op zondag 4 juli 2010 19:29 schreef Fannie het volgende:
Incantrix, ik zou gewoon rustig kijken de komende tijd op funda en eventueel andere site's, t'is niet dat er nu haast bij geboden is toch?![]()
k_i_m, das wel zwaar triest en zielig voor je katje, second opinion is wel goed maar als er niks aan te doen is is in laten slapen wel het meest humane denk ik, sowieso als tie pijn heeft![]()
Sterkte!
wild guess! Er staat hier in de buurt wel een heul mooi huis te koop!quote:Op zondag 4 juli 2010 20:43 schreef Incantrix het volgende:
[..]
Haha, hoe weet jij nou weer dat wij daar óók aan het kijken zijn?
[..]
Dat is het punt ook een beetje. Hij kan nu zijn staart nog gebruiken, dus is nog niet verlamd. Maar dat zou na de operatie wel eens heel anders kunnen zijn. Die blaasproblemen vinden we nog niet zo erg, maar een buitenkat die altijd op de hei rondloopt in verlamde toestand verder laten leven wel.quote:Op zondag 4 juli 2010 21:08 schreef Ssserpente het volgende:
Kim, wat klote van je katje. Vooral als ze zo'n onderdeel is van je jeugd. Ik had dat met een hondje, Juni, die is 17 geworden en heb ik van m'n tweede tot m'n negentiende gehad. Toen ie doodging voelde het echt als het einde van een tijdperk.
Ik heb idd wel eens gelezen dat katten waarvan hun bekken is gebroken en daaraan geopereerd zijn, later heel veel problemen met hun blaas kunnen krijgen.
Veel sterkte iig, welke keuze jullie ook moeten maken.
Ik heb er ook weer 2 uitgeperst gister. Hopelijk zit er iets bij..quote:Op maandag 5 juli 2010 00:24 schreef trui het volgende:
ik heb er net weer een sollicitatie uitgeperst. wat is dat toch een gedoe, bah. maar dit is wel iets heel leuks, ik hoop dat ik in elk geval uitgenodigd word!
inderdaad!!quote:
En ik maar stressen over de brandlucht die ik de hele tijd ruik en waarvan ik de oorsprong niet kon ontdekkenquote:Op maandag 5 juli 2010 07:55 schreef Vicky het volgende:
Brand treft bowlingcentrum Rijswijk
RIJSWIJK - Een bowlingcentrum aan het Julialaantje in Rijswijk (Zuid-Holland) is maandagochtend vroeg in de as gelegd door een grote brand. In het verwoeste gebouw bevond zich ook een sauna.
Ook een nabijgelegen woning werd door het vuur bedreigd, maar de brandweer wist te voorkomen dat de vlammen oversloegen.
Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend, meldde de brandweer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
M. liep vanmorgen ook al gestressed door het huis omdat hij een brandlucht rook amar het niet kon vinden. Toen deed ik de balkondeur open..quote:Op maandag 5 juli 2010 08:21 schreef m@x het volgende:
[..]
En ik maar stressen over de brandlucht die ik de hele tijd ruik en waarvan ik de oorsprong niet kon ontdekken![]()
Ben gelukkig weer een beetje opgeknapt. De lauwe cola (smerig) heeft geholpen.
Ik woon er een kleine kilometer vanaf. M@x woont wat dichterbij.quote:Op maandag 5 juli 2010 08:42 schreef trui het volgende:
vicky en m@x, wat griezelig zeg. wat kan vuur toch verwoestend zijn... gelukkig dat jullie (en je woningen) OK zijn.
ze zijn ook overal vandaan gekomen. Heel de regio is uitgerukt geloof ik.quote:Op maandag 5 juli 2010 08:43 schreef Ticootje het volgende:
Zo ik heb echt heel veel sirenes gehoord vannacht en het stonk ook toen ik door rijswijk reed...
Ik neem het terug, de lauwe cola heeft niet geholpenquote:Op maandag 5 juli 2010 08:21 schreef m@x het volgende:
[..]
En ik maar stressen over de brandlucht die ik de hele tijd ruik en waarvan ik de oorsprong niet kon ontdekken![]()
Ben gelukkig weer een beetje opgeknapt. De lauwe cola (smerig) heeft geholpen.
quote:Op maandag 5 juli 2010 07:55 schreef Vicky het volgende:
Brand treft bowlingcentrum Rijswijk
RIJSWIJK - Een bowlingcentrum aan het Julialaantje in Rijswijk (Zuid-Holland) is maandagochtend vroeg in de as gelegd door een grote brand. In het verwoeste gebouw bevond zich ook een sauna.
Ook een nabijgelegen woning werd door het vuur bedreigd, maar de brandweer wist te voorkomen dat de vlammen oversloegen.
Over de oorzaak van de brand is nog niets bekend, meldde de brandweer.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
voetbal..quote:Op maandag 5 juli 2010 09:26 schreef freecell het volgende:
Haha buuf, ik had het even gemist, waarom moestie verzet?
ik had het idd gelezen.quote:Op maandag 5 juli 2010 11:37 schreef trui het volgende:
vicky, je man door een ruitje gevallen las ik nog. dat kan ook slechter aflopen...
freecell, da's niet niks nee, je broer en z'n gezin zo ver weg voor heel lang. gelukkig scheelt het wel een beetje dat je via internet makkelijker kunt communiceren heb ik gemerkt toen mijn broer naar australië verhuisde. maar toch... zijn er mogelijkheden om tussentijds af en toe elkaar te zien? ik bedoel, kunnen ze af en toe over komen of kunnen jullie daar misschien een keer naartoe? da's ook wel weer heel speciaal. zo waren wij als gezin dus ook een aantal jaren op aruba (ik ben daar geboren), en het maakte het contact met de rest van de familie eigenlijk alleen maar sterker omdat er veel gecorrespondeerd werd. en toen we terug in NL kwamen was dat ook weer heel erg leuk.
oeke, wat ziet dat huisje (wat zeg ik: HUIS!) er geweldig uit zeg!
k_i_m, hoe is 't nu met de kat? nog nieuws...?
Nou, dat meenden ze dus écht.quote:Op maandag 5 juli 2010 11:08 schreef Spuuglokje het volgende:
Maar ik hoop toch dat die ouders het niet écht meenden. Wie vindt een voetbalwedstrijd nou belangrijker dan de eindmusical van je kind?
Mijn buuf wilde eigenlijk niet mee naar het afzwemmen van haar dochter vanwege het voetbal. Toen zat ik ook even met een mond vol tanden en heb gezegd dat ik vond dat ze dat ook echt niet kon makenquote:Op maandag 5 juli 2010 11:42 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Nou, dat meenden ze dus écht.Erg hè. Volwassen mensen gewoon.
ja, nou ja ik roep dus al twee weken dat ik het een beetje naief vind dat ze dit op die speeldag door laten gaan. Ergens voel je dit toch aankomen. "we" (quote:Op maandag 5 juli 2010 11:47 schreef Ticootje het volgende:
Ach, alles en iedereen moet maar om het voetbal heen geplant worden..
Bizar!! echtquote:Op maandag 5 juli 2010 11:48 schreef Saffier het volgende:
[..]
Mijn buuf wilde eigenlijk niet mee naar het afzwemmen van haar dochter vanwege het voetbal. Toen zat ik ook even met een mond vol tanden en heb gezegd dat ik vond dat ze dat ook echt niet kon makenMaar goed, buurmeisje is geslaagd voor haar A, buuf heeft het gezien én ze waren op tijd thuis voor de wedstrijd
Same... Ik werd gewoon naar huis gestuurd... Prima wel, kon ik lekker rustig boodschappen doen.. Maar kom op. Waar gaat het over..quote:Op maandag 5 juli 2010 11:52 schreef Sonnetje85 het volgende:
R heeft een klant en die sluit dus gewoon de toko met het voetbal...
een bedrijf van 120 man ofzo...wel lekker als je dr werkt, maar kom op..
Ik zou mijn kind ook meeplukken, geloof ik. Of je nou een voetballiefhebber bent of niet, zoiets maak je misschien toch maar een keer in je leven mee? en jaaaa, dat geldt voor de musical ook, maar eerlijk gezegd kan ik me de titel van de musical niet eens meer voor de geest halen, maar de wedstrijd van Ajax tegen Gremio in datzelfde schooljaar welquote:Op maandag 5 juli 2010 11:42 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Nou, dat meenden ze dus écht.Erg hè. Volwassen mensen gewoon.
er is een theorie die zegt dat voetbal een surrogaat is voor echte oorlog. zolang je dat ermee voorkomen kan lijkt 't me best wat extra agenten waard.quote:Op maandag 5 juli 2010 11:54 schreef Ticootje het volgende:
Ik haat echt voetbal... Afgelopen wedstrijd kwam M. eerder thuis en die wilde toch wel even kijken... Terwijl hij normaal ook niet zo van het voetbal is, dan vind ik het niet zo erg... Maar al die drama eromheen... Ik ben zo blij dat het zo afgelopen is.
Oh en in Den haag is het alsof er oorlog uitbreekt als Nederland wint.. Dat kost een geld mensen, bij elke wedstrijd staat er op elke straathoek politie... Belachelijk!!!
Het verschil is dat je het voetbal echt wel meemaakt, zelfs als je de wedstrijd niet hebt gezien. Alles eromheen, het gefeest, de nabeschouwingen, de herhalingen, de krantenverslagen, je zou er niet eens omheen kunnen, zelfs al zou je het willen. De musical is eenmalig. Heb je het gemist, dan heb je het ook echt gemist.quote:Op maandag 5 juli 2010 11:55 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Ik zou mijn kind ook meeplukken, geloof ik. Of je nou een voetballiefhebber bent of niet, zoiets maak je misschien toch maar een keer in je leven mee? en jaaaa, dat geldt voor de musical ook, maar eerlijk gezegd kan ik me de titel van de musical niet eens meer voor de geest halen, maar de wedstrijd van Ajax tegen Gremio in datzelfde schooljaar wel![]()
Wij hadden echt een hele slechte musical, zeker als je hem vergelijkt met die die we hebben opgevoerd een paar jaar eerder ter ere van het zoveeljarig bestaan. Het was een behoorlijke tegenvaller dus...quote:Op maandag 5 juli 2010 11:59 schreef Sonnetje85 het volgende:
nou ik kan me mijn eindmusical echt nog wel herinneren hoor!
Ja, dat kan. Ik denk dan: als school zich echt zo star op wil stellen, dan kunnen ze het wat mij betreft lekker zelf op gaan voeren die keer. Kleine moeite toch, even een uurtje eerder?quote:maar ik zou de eindmusical van mijn kind echt wel 100 keer belangrijker vinden!
Dat was bij ons op school niet zo. Wij hebben de musical wel een keer of drie moeten opvoeren, als ik het me goed herinner. In elk geval meer dan één keer.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:02 schreef livelink het volgende:
[..]
Het verschil is dat je het voetbal echt wel meemaakt, zelfs als je de wedstrijd niet hebt gezien. Alles eromheen, het gefeest, de nabeschouwingen, de herhalingen, de krantenverslagen, je zou er niet eens omheen kunnen, zelfs al zou je het willen. De musical is eenmalig. Heb je het gemist, dan heb je het ook echt gemist.
nee, daar zijn lang niet zoveel mensen in geïnteresseerd nee. gek he?quote:Op maandag 5 juli 2010 12:11 schreef Saffier het volgende:
Ja, als Ankie van Grunsfen olympisch goud wint staat ook niet de hele wereld daarvoor stil
ja, dat zijn bestaande musicals.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:10 schreef pinquit het volgende:das toevallig! of zijn dat gewoon standaard musicals ofoz?
ik vind t echt achterlijk dat je als ouder zo zou kunnen denken. Want het gaat niet om jezelf en hoe je over de school denkt. Het gaat om een belangrijke avond voor je kind...EN dat vind ik veeeel belangrijker dan een stomme voetbalwedstrijd..quote:Op maandag 5 juli 2010 12:07 schreef miss_dynastie het volgende:
[..]
Wij hadden echt een hele slechte musical, zeker als je hem vergelijkt met die die we hebben opgevoerd een paar jaar eerder ter ere van het zoveeljarig bestaan. Het was een behoorlijke tegenvaller dus...
[..]
Ja, dat kan. Ik denk dan: als school zich echt zo star op wil stellen, dan kunnen ze het wat mij betreft lekker zelf op gaan voeren die keer. Kleine moeite toch, even een uurtje eerder?
[..]
Dat was bij ons op school niet zo. Wij hebben de musical wel een keer of drie moeten opvoeren, als ik het me goed herinner. In elk geval meer dan één keer.
Moest Cil ook, en dat vond ik echt een stomme eindvoorstelling. Totaal 0 verhaal enzo... Dan vind ik het leuker als ze een bestaand stuk opvoeren.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:13 schreef pinquit het volgende:
oh, wat flauw, wij moesten alles zelf verzinnen
idd, vind ik ook.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:15 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Moest Cil ook, en dat vond ik echt een stomme eindvoorstelling. Totaal 0 verhaal enzo... Dan vind ik het leuker als ze een bestaand stuk opvoeren.
Dat verplaatsen vind ik niet gek hoor, sterker nog, daar pleitte ik voor. Alleen was ik een roepende in de woestijn. Toen ouders gingen "dreigen" met weggaan halverwege, tóen kon het ineens wel. Dáár val ik over.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:08 schreef Saffier het volgende:
Met een musical een uurtje verplaatsen zodat je iedereen tevreden houdt heb ik dan weer geen moeite
nee, ik bedoelde eigenlijk dat het flauw was dat we het zelf moesten verzinnen.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:19 schreef trui het volgende:
het is misschien inderdaad wat flauw om iets bestaands te gebruiken maar daar kun je natuurlijk nog best je eigen draai aan geven. en dan heb je tenminste een beetje een basis verhaal en aardige liedjes.(plus de nodige achtergrondmuziek).
Beter dat dan 6x losse stukjes van meiden die allemaal een dansje willen doen en waarvan er dan maar 1 de pasjes kent en de rest staat te kijken hoe die ander staat te dansen en er een beetje spastisch bij staan te bewegen..quote:Op maandag 5 juli 2010 12:19 schreef trui het volgende:
het is misschien inderdaad wat flauw om iets bestaands te gebruiken maar daar kun je natuurlijk nog best je eigen draai aan geven. en dan heb je tenminste een beetje een basis verhaal en aardige liedjes.(plus de nodige achtergrondmuziek).
Ja, heel raarquote:Op maandag 5 juli 2010 12:12 schreef trui het volgende:
[..]
nee, daar zijn lang niet zoveel mensen in geïnteresseerd nee. gek he?
Oh... dat had ik net allemaal verdrongen...quote:Op maandag 5 juli 2010 12:21 schreef pinquit het volgende:
Nu zat ik wel op een jenaplanschool en werd er elke week een weeksluiting gegeven. op het eind moesten we dat ook allemaal zelf verzinnen, maar dat gaat om een kwartiertje ofzo.
Ik snap je en ben het volledig met je eensquote:Op maandag 5 juli 2010 12:20 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Dat verplaatsen vind ik niet gek hoor, sterker nog, daar pleitte ik voor. Alleen was ik een roepende in de woestijn. Toen ouders gingen "dreigen" met weggaan halverwege, tóen kon het ineens wel. Dáár val ik over.
Voor de rest zo logisch als wat.
wheheheequote:Op maandag 5 juli 2010 12:22 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Oh... dat had ik net allemaal verdrongen...
Projectweken en presentaties... Yep..quote:
Mja, misschien kijk ik wel teveel naar hoe ik zelf als kind was hoor. Ik bedoel, ik had 100000 keer liever de wedstrijd gezien dan de musical gespeeld. Dan is het toch wat anders dan wanneer je kind voetbalhater is of het gewoon niet belangrijk vindt, denk ikquote:Op maandag 5 juli 2010 12:14 schreef Sonnetje85 het volgende:
ik vind t echt achterlijk dat je als ouder zo zou kunnen denken. Want het gaat niet om jezelf en hoe je over de school denkt. Het gaat om een belangrijke avond voor je kind...EN dat vind ik veeeel belangrijker dan een stomme voetbalwedstrijd..
Je hebt helemaal gelijk.. bij de school van de buurmeisjes deden ze niet moeilijk, zodra bekend was dat Nederland moest spelen dinsdag hebben ze meteen de musical vervroegd naar 18:00 uur.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:20 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Dat verplaatsen vind ik niet gek hoor, sterker nog, daar pleitte ik voor. Alleen was ik een roepende in de woestijn. Toen ouders gingen "dreigen" met weggaan halverwege, tóen kon het ineens wel. Dáár val ik over.
Voor de rest zo logisch als wat.
Vol op zn bek?quote:Op maandag 5 juli 2010 12:31 schreef trui het volgende:
hahaha livelink, wat een mooi verhaal. ik was trouwens ook een schijterd hoor. ik moest de koning kussen in 't stuk maar ik was stiekem verliefd op die jongen en durfde het nooit tijdens de repetities.ik zei altijd 'dat doe ik wel tijdens de echte voorstelling'. en ik heb woord gehouden.
vraag ik me toch af hoe het is afgelopen met de kinders uit je klasquote:Op maandag 5 juli 2010 12:47 schreef livelink het volgende:
Buurvrouw, wat een emoties dan allemaal morgen. Met het voetbal erbij wordt het helemaal een emotionele achtbaan.
Mijn basisschoolklas was trouwens vol met crimineeltjes in de dop. Regelmatig kwamen er kinderen niet in de klas omdat ze weer een nachtje op het politiebureau door hadden gebracht. Als ik jarig was mocht ik bij een winkel een cadeau kiezen en dan werd dat wel even voor mij gestolen (tot mijn grote schrik). Onze afscheidsmusical was dan ook met recht een afscheidsmusical. Goh, wat was iedereen blij toen ze mijn klas zagen vertrekken. Het schoolhoofd kon het ook niet meer opbrengen nog wat aardige woorden te zeggen. In zijn afscheidsspeech heeft hij nog even zijn gram gehaald ten overstaan van alle aanwezige ouders. Hij heeft iets gezegd in de trant van dat er van onze klas niks terecht zou komen in de maatschappij. Niet zo professioneel van de man, wel een heel klein beetje begrijpelijk.
Gheghe dat wilde ik dus ook vragen.quote:Op maandag 5 juli 2010 12:48 schreef miss_dynastie het volgende:
Oh, wat erg livelinkEn hoe is het met die mensen afgelopen, zijn ze nog een beetje op het juiste pad gekomen?
Nou?quote:Op maandag 5 juli 2010 14:24 schreef McLaura het volgende:
Je weet wat ze zeggen over lelijke kuikens he
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |