Hoe wil je dat verschijnsel dan wel verklaren?quote:Op maandag 12 juli 2010 14:06 schreef jdschoone het volgende:
[..]
Je hebt gelijk en het antwoord is ja. Evolutie schiet echt tekort om dit verschijnsel te kunnen verklaren, om alle redenen die ik in bovenstaande posts heb genoemd.

persoonlijk zou ik zeggen eindpunt. aangezien het een punt in tijd heeft bereikt dat het niet meer zou door kunnen evolueren. een eindproduct geeft de indrukt dat dit het uiteindelijk doel was geweest van een ontwerper.quote:Op maandag 12 juli 2010 14:03 schreef jdschoone het volgende:
[..]
In mijn opinie kun je alleen over intermediates spreken als iets wat tussen het begin en het einde zit (dat is ook wat het woord betekent). Dat wil zeggen dat wij sowieso geen intermediates zijn. Als er nu een dikke meteoriet op onze kop valt en alle organismen zijn bye-bye, dan is alles wat op dat moment bestaat het eindproduct van evolutie. Let wel, ik zeg niet einddoel. Ik zeg eindproduct. Daarmee bedoel ik geenszins dat de evolutie teleologisch te werk gaat, maar daarmee bedoel ik dat op dit moment een bepaald product van evolutie het meest recent is.
[..]

quote:Op maandag 12 juli 2010 17:22 schreef Caracca het volgende:
[..]
persoonlijk zou ik zeggen eindpunt. aangezien het een punt in tijd heeft bereikt dat het niet meer zou door kunnen evolueren. een eindproduct geeft de indrukt dat dit het uiteindelijk doel was geweest van een ontwerper.

quote:Op maandag 12 juli 2010 14:06 schreef jdschoone het volgende:
[..]
Je hebt gelijk en het antwoord is ja. Evolutie schiet echt tekort om dit verschijnsel te kunnen verklaren, om alle redenen die ik in bovenstaande posts heb genoemd.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |