abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 2 juli 2010 @ 14:11:49 #1
21769 Ed_Zeppelin
Communication Breakdown...
pi_83570047
Hoi allemaal,

Ik zit met het volgende:

Een vriendin van mij heeft een huurwoning in Den Haag via een woningcorporatie. Zij gaat echter in Amsterdam studeren en wil in die regio antikraak gaan wonen. Zij wil echter haar woning in Den Haag niet opzeggen.

Ik ben op zoek naar een woning in Den Haag, dus hadden we bedacht dat ik haar woning zou betrekken tot zij er weer in wil. Onderhuren mag niet en willen we ook niet, dus wilden we er een samenwoon-situatie van maken (alleen zou zij dus nooit thuis zijn want ze verblijft in Amsterdam, ik stuur dus haar post door). Maar als je antikraak wilt wonen mag je niet ergens anders ingeschreven staan. De woning overzetten op mijn naam is ook geen optie want dan moet de woning eerst opnieuw worden opgenomen in het woningaanbod.

Zucht.. Hoe lossen we dit op? Weet iemand een slimme truc?

Alvast dank voor jullie reacties en veel plezier straks om 16u!

-Ed
Was getekend, E. Zeppelin
pi_83570663
jij gaat antikraak wonen in amsterdam en dan wisselen jullie gewoon van huis.
Dat is weliswaar illegaal en je loopt een zeker risico maar het proberen waard.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  vrijdag 2 juli 2010 @ 15:42:09 #3
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_83573680
Beter schopje naar WGR.

Lijkt me iig illegaal en daarom niet slim om te doen.
Zij kán niet anti-kraakwonen zolang ze ingeschreven staat in Den Haag. Daar begint haar probleem.
Jij wil graag een woning in Den Haag, wat weer een heel ander verhaal is.

Je kunt wel een jaar in haar huis gaan zitten en haar uit laten schrijven; dan kun jij daar blijven zitten. Maar dan zal ze dus voor een jaar een andere optie dan anti-kraak moeten vinden, omdat dat weer niet gaat omdat ze zich niet wil laten uitschrijven. En als ze zich uitschrijft, is zij het huis kwijt en kun jij er dus niet in....
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_83576081
WGR
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_83587119
even puur praktisch: maar den haag-amsterdam voor studeren is goed te doen hoor! voor zowel VU als HvA iig. Ik ga ook bijna elke dag op en neer.
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
  zaterdag 3 juli 2010 @ 01:32:06 #6
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_83597491
Ik snap ook niet dat je een klein stukje verder anti-kraak wilt gaan zitten
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_83597529
Dat gaat je niet lukken en volkomen terecht
  zaterdag 3 juli 2010 @ 11:29:44 #8
21769 Ed_Zeppelin
Communication Breakdown...
pi_83601910
Dank voor jullie reacties, alleen ben ik nog geen steek verder. ;-) Misschien is het gewoon niet zo'n goed plan...
Was getekend, E. Zeppelin
  zaterdag 3 juli 2010 @ 11:55:32 #9
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_83602578
Ik vond de reactie in de fipo best goed.

Anti-kraak instellingen willen wel dat je je inschrijft in de betreffende gemeente. En als je al een woning in Den Haag hebt wordt dat lastig.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 12:36:13 #10
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_83603725
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 11:55 schreef Ixnay het volgende:
Ik vond de reactie in de fipo best goed.

Het grootste nadeel daarvan is / kan zijn, dat je bij anti-kraak voorgedragen moet worden door andere anti-krakers. Als er dan ineens iemand anders gaat wonen, valt dat natuurlijk direct op. Of iedereen moet het spelletje meespelen.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_83604489
De OP heeft een punt. Jij inschrijven in Den Haag en zij Amsterdam en woning ruilen. Er komt heus geen gemeente controleur controleren of jij echt wel op het adres woont waar je ingeschreven staat. Het mag officieel niet maar is niet moeiljk te realiseren. Het gaat om grote steden waar je vrij anoniem bent en het dus niet zo snel opvalt, in een kleine stad of dorp zou je denk ik wel snel in de problemen komen.
pi_83625405
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 13:00 schreef alida69 het volgende:
De OP heeft een punt. Jij inschrijven in Den Haag en zij Amsterdam en woning ruilen. Er komt heus geen gemeente controleur controleren of jij echt wel op het adres woont waar je ingeschreven staat. Het mag officieel niet maar is niet moeiljk te realiseren. Het gaat om grote steden waar je vrij anoniem bent en het dus niet zo snel opvalt, in een kleine stad of dorp zou je denk ik wel snel in de problemen komen.
Dat zal ik niet te snel zeggen dat je anoniem bent in de grote stad! Anti-kraak organisaties controleren regelmatig deur aan deur of inderdaad degene er woont die daar staat ingeschreven; dus legitimatie en woning doorkijken. Bij antikraak heb je amper privacy. Even puur uit eigen ervaring dit dan
I never think of the future - it comes soon enough. - Albert Einstein
  zondag 4 juli 2010 @ 09:40:58 #13
55011 HunterSThompson
Buy the ticket, take the ride
pi_83635415
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 13:00 schreef alida69 het volgende:
Zeg dan gewoon niks. De controle is juist erg sterk. Omdat jij in je kutdorp allerlei vormen van fraude kan plegen met je uitkering, wil dat nog niet zeggen dat je fraude dan maar aan iedereen moet aanraden.
"When the going gets weird, the weird turn pro."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')