Het was mij ook niet bekend dat er een dergelijke stroming bestond... onder historici of buiten die kringen.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:35 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Dit lijkt me niet echt opmerkelijk nieuws hoor. De man doet net alsof er een paradigma bestaat onder historici dat slaven zich zelf hebben bevrijd door in verzet te gaan, maar daar ben ik in het geheel niet zeker van.
De reden dat blanken niet de binnenlanden ingingen was dat ze als vliegen stierven. Pas met de uitvinding van kinine kon Afrika echt gekoloniseerd worden. En dat was pas na de afschaffing van de Atlantische slavernij.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:17 schreef B-FliP het volgende:
En waarom zou dit groot nieuws moeten zijn? Ik vind dat er weldegelijk iets te vieren valt als t einde van de slavernij gevierd wordt, door wie deze ook is geinitialiseerd...
Zo kan je ook zeggen dat als de slavernij niet zo enorm groot geworden was, er hetzelfde gebeurd zou zijn met de Afrikaanse bevolking als met de van origine Australische en Noord Amerikaanse bewoners. Deze zijn namelijk zo goed als uitgeroeid en leven nog steeds in reservaten. De enige reden waarom dit niet gebeurd is met de Afrikaanse bevolking is slavernij malaria.
De slavernij is hiermee niet goed te praten (en bestond natuurlijk al veel langer dan de tijd van de kolonien) maar dat bepaalde gebeurtenissen en beslissingen van enorme invloed geweest zijn mag duidelijk zijn.
Waar we iig heel erg blij om kunnen zijn is dat we nu in deze tijd anders tegen zaken aankjiken dan toen, en niet zo snel met zn allen instemmend zijn bij het schenden van mensenrechten en massamoorden enzo.
Beide. Slavernij is al zo oud als de mensheid, en zal ook nooit verdwijnen. Ga voor de grap maar eens uitzoeken hoeveel Oost Europese en Afrikaanse vrouwen in Nederland als slavinnen gehouden worden.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 12:27 schreef Kingstown het volgende:
Door wie is de slavernij eigenlijk bedacht?
Door blanke mensen of door de niet blanken?
Mee eens, ik vind dit echt een schandalige situatie. Ik begrijp ook niet waarom er niets aan gedaan wordt.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 11:46 schreef LXIV het volgende:
Die vorm van slavernij wordt in de doofpot gehouden. Want Nederland moet wel een grote broek kunnen aantrekken om het buitenland op de vingers te tikken.
Tegelijkertijd zijn de straffen en pakkans tegen mensenhandel hier lachwekkend laag. TIenduizenden vrouwen zijn slaaf in de sexindustrie, zelfs als minderjarigen, of worden door met name Indische en Pakistaanse gezinnen als onbetaald, onvrijwillige huishoudster/slaaf hier naar toe gehaald om zeven dagen per week in het huishouden te sloven zonder reeel loon.
Zelfs veel Nederlandse expats maken zich hier schuldig aan. En ex-asielzoekers uit Afrika, het bloed van hun oorlogsmisdaden nog op de handen.
Kinine?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 11:39 schreef Viajero het volgende:
[..]
De reden dat blanken niet de binnenlanden ingingen was dat ze als vliegen stierven. Pas met de uitvinding van kinine kon Afrika echt gekoloniseerd worden. En dat was pas na de afschaffing van de Atlantische slavernij.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 12:27 schreef RAVW het volgende:
Slavernij afgeschaft ?
wanneer ?
tegenwoordig moeten mensen ook werken en moeten is een plicht , en een plicht is weer dwang en dwang is Slavernij
Dus het is helemaal niet afgeschaft
alleen het heet nu gewoon anders.
want zeg maar eens dat je hier in Nederland niet wil werken , dan mag je blij wezen dat je je net in leven houden in de hoop dat je dan toch gaat werken.
je hoeft niet te werken, in het uiterste geval kun je altijd nog rondzwerven en uit de vuilnisbak vretenquote:Op zaterdag 3 juli 2010 12:27 schreef RAVW het volgende:
Slavernij afgeschaft ?
wanneer ?
tegenwoordig moeten mensen ook werken en moeten is een plicht , en een plicht is weer dwang en dwang is Slavernij
want zeg maar eens dat je hier in Nederland niet wil werken , dan mag je blij wezen dat je je net in leven houden in de hoop dat je dan toch gaat werken.
Kun je aangeven in welke periode van de menselijke geschiedenis mensen niet hoefden te werken voor hun geld of eten?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 12:27 schreef RAVW het volgende:
Slavernij afgeschaft ?
wanneer ?
Eens. Er worden allerlei dingen bedacht rondom slavernij om mensen een schuldgevoel aan te praten.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 12:14 schreef Tarak het volgende:
De rest is er bijgefantaseerd om mensen een schuldgevoel aan te praten.
Lol, wat...? Gaan we nu historische feiten ontkennen? Oké, ineens snap ik waarom het ontkennen van de holocaust bij wet verboden is, door mongolen als jij.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:36 schreef Monidique het volgende:
[..]
Eens. Er worden allerlei dingen bedacht rondom slavernij om mensen een schuldgevoel aan te praten.
...
Ja, waag het niet vraagtekens te stellen bij de officiele versie van de geschiedenis. Door fascisten zoals jij ben ik juist tegen het verbod op holocaustontkenning.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:08 schreef Repelsteeltju het volgende:
[..]
Lol, wat...? Gaan we nu historische feiten ontkennen? Oké, ineens snap ik waarom het ontkennen van de holocaust bij wet verboden is, door mongolen als jij.
Slavernij werd vaak gerechtvaardigd door de slaven als inferieure wezens te (willen) zien ,die "het verdienen" slaaf te zijn en dat het beste was zijn leven in handen te geven van superieure wezens die de arme drommel een zingeving geeft ,voedt en kleedt..quote:Op zaterdag 3 juli 2010 12:14 schreef Tarak het volgende:
Überhaupt gaat slavernij niet over ras of superioriteit of inferieuriteit. Slavernij gaat over eigendom. Mag een mens een ander mens bezitten?
De rest is er bijgefantaseerd om mensen een schuldgevoel aan te praten
Want jij wou beweren dat er meer dan één versie mogelijk is van de Holocaust?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:15 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja, waag het niet vraagtekens te stellen bij de officiele versie van de geschiedenis. Door fascisten zoals jij ben ik juist tegen het verbod op holocaustontkenning.
Voor de duidelijkheid, ik vind zowel de holocaust als slavernij verschrikkelijke, beschamende hoofdstukken in de menselijke geschiedenis. Maar als een regering een versie van de geschiedenis als feit presenteert en alle andere versies verbied dan vind ik dat toch echt eng.
Dit dusquote:Op zaterdag 3 juli 2010 12:14 schreef Tarak het volgende:
[..]
Kinine?Malaria komt van oudsher ook gewoon in Europa (o.a. Nederland) voor hoor, dat is geen typisch "Afrikaanse" ziekte.
Er was geen reden om Afrika binnen te gaan, omdat de slavensteden toch voor een deel al havensteden waren. Men maakte gebruik of misbruik van de uitgebreide slavenhandel op het Afrikaanse continent.
Überhaupt gaat slavernij niet over ras of superioriteit of inferieuriteit. Slavernij gaat over eigendom. Mag een mens een ander mens bezitten?
De rest is er bijgefantaseerd om mensen een schuldgevoel aan te praten. Niet dat er nu echt zo'n groot verschil was tussen een slaaf, een horige, of al die landknechten in Europa toendertijd, maar goed, vanaf de 19e eeuw werden die verschillen wel groter inderdaad.
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 12:14 schreef Tarak het volgende:
De rest is er bijgefantaseerd om mensen een schuldgevoel aan te praten.
Ruwweg gezien is er maar één versie...quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Want jij wou beweren dat er meer dan één versie mogelijk is van de Holocaust?
nieuwkomers kennen jou en je humor niet....quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:21 schreef Monidique het volgende:
Waarschijnlijk was ik niet duidelijk genoeg, laat ik het nog eens proberen.
[..].
Het is vermaak voor gevorderden, dat is waar.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
nieuwkomers kennen jou en je humor niet....
Hoezo dat dan? Ongeveer de helft van de 11 miljoen totale slachtoffers was niet-Jood, maar slavisch, gehandicapt, homo of iets anders onwenselijks. Dat deel mag van jou dus geoontnd worden?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:21 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Dit ontkennen hoeft voor mij niet verboden te worden.... wel het antisemitisme die vaak meekomt met deze leugen.
Ja natuurlijk. Waarom zouden er anders nog steeds nieuwe boeken over uitkomen? Iedere persoon, slachtoffer, dader of bijstaander heeft zijn eigen versie.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Want jij wou beweren dat er meer dan één versie mogelijk is van de Holocaust?
quote:Op zaterdag 3 juli 2010 14:28 schreef Viajero het volgende:
[..]
Ja natuurlijk. Waarom zouden er anders nog steeds nieuwe boeken over uitkomen? Iedere persoon, slachtoffer, dader of bijstaander heeft zijn eigen versie.
Dit is natuurlijk vrij makkelijk te pareren door te stellen dat in vrijwel de gehele menselijke geschiedenis een klasse bestond die parasieteerde op de arbeid van de werkende klasse hè. Slavernij is slechts de uiterste, geconcretiseerde, vorm van deze sociale stratificatie.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 13:32 schreef Tarak het volgende:
[..]
Kun je aangeven in welke periode van de menselijke geschiedenis mensen niet hoefden te werken voor hun geld of eten?
Je hoeft nooit te werken, alleen dan ga je dood.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |