Zoiets snap ik toch niet GMquote:Op donderdag 8 juli 2010 00:45 schreef GlowMouse het volgende:
Dat zijn designs
http://batman.cs.dal.ca/~peter/designdb/designdb-1.0.pdf
de eerste paar pagina's moet je lezen zodat je weet wat de parameters inhouden, en dan kun je zoeken op http://nassrat.cs.dal.ca/ddb2/search/
Het lukt natuurlijk nooit om elk team maar één keer tegen elkaar te laten spelen, want dan heb je maximaal vijf rondes en dan speelt niet iedereen elk spel.
Je hebt teveel a's! Is jullie espla-meet al afgelopen? Als je niks te doen hebt en het is niet teveel moeite, zou ik (zouden wij) het zeer op prijs stellen als je zo'n schema zou kunnen makenquote:Op donderdag 8 juli 2010 19:17 schreef GlowMouse het volgende:
Hoe moet ik nou weten dat jij Yashaaaaaaaa kentik kan wel een speelschema maken, maar dan moeten de eisen wel kloppen.
quote:Het lukt natuurlijk nooit om elk team maar één keer tegen elkaar te laten spelen, want dan heb je maximaal vijf rondes en dan speelt niet iedereen elk spel.
okayquote:Op donderdag 8 juli 2010 19:23 schreef IrishBastard het volgende:
Indien makkelijker, het mogen ook 6 spellen zijn
Jazeker :quote:Op donderdag 8 juli 2010 22:05 schreef Yashaaaaa het volgende:
Hij klopt als een bus, thnx Glowmouse![]()
En @ hierboven, jij bent zeker het broertje van J of niet
Je geeft eigenlijk te weinig informatie, want er zijn oneindig veel driehoeken mogelijk waarvan de lengte van één zijde 403 is en de radius van de ingeschreven cirkel 74. Maar uit je figuur is op te maken dat hoek C kennelijk een rechte hoek is, en dan is de driehoek wel volledig bepaald. Ik zal er daarom vanuit gaan dat hoek C recht is.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 10:41 schreef Snarf het volgende:
[ afbeelding ]
Wie helpt mij (wiskundig) aan de lengtes van de ontbrekende zijden?
Hoek C is was inderdaad recht. Bedankt voor je heldere en briljánte oplossing.quote:
Dat is geen probleem. Het geeft alleen aan dat je geen sterk verband tussen de variabelen zult vinden.quote:Op woensdag 14 juli 2010 16:59 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ik heb een vraag over statistiek. Ik ben voor mijn studie bezig met mijn bachelorscriptie, en moet een regressie uitvoeren. De correlatie tussen de variabelen waar ik de regressie op wil uitvoeren, is echter maar .182. Is dat een probleem? Moet er per se een hoge correlatie zijn voor het uitvoeren van een regressie, of mag dat ook zonder hoge correlatie?
Alvast bedankt.
aahquote:Op dinsdag 27 juli 2010 12:08 schreef thabit het volgende:
Een uitdrukking van de vorm f * dg, waarbij f en g functies zijn, of een som van dergelijke uitdrukkingen, heet een differentiaalvorm. Daarvoor gelden bepaalde rekenregels, zoals d(constante) = 0, df(g) = f'(g) dg, d(f+g) = df + dg, d(fg) = f dg + g df.
Wegens de rekenregel df(x) = f'(x) dx, is df/dx dus de afgeleide van f. Differentiaalvormen kun je integreren (het is je vast eens opgevallen dat bij een integraal altijd een dx staat). Een primitieve van een differentiaalvorm omega is een functie f met df = omega. I.h.b. is een primitieve van f(x) dx een functie F(x) met dF(x) = f(x) dx ofwel F'(x) = f(x).
a^3= a x a x aquote:Op donderdag 29 juli 2010 16:02 schreef Cahir het volgende:
[ afbeelding ]
Ik snap deze vergelijking nietIemand die hem kan uitleggen?
Dat ik dat niet zelf zagquote:Op donderdag 29 juli 2010 16:16 schreef Siddartha het volgende:
[..]
a^3= a x a x a
a^2 = a x a
a^1 = a
a^-1 = 1/a = 1/a^1
a^-2 = 1/(a x a) = 1/a^2
Vul voor a je vergelijking in, zie je het dan niet moet je gewoon eens getallen in vullen:
a=1.b=2
levert op:
1/2^-1 =1/ (1/2) = 2/1 = 2
Het is geen vergelijking maar een identiteit. Overigens moeten a en b dan wel beide ongelijk aan nul zijn.quote:Op donderdag 29 juli 2010 16:02 schreef Cahir het volgende:
[ afbeelding ]
Bekende regelquote:Op donderdag 29 juli 2010 16:02 schreef Cahir het volgende:
[ afbeelding ]
Alle getallen kan je toch kwadraterenquote:Een perfect square kun je schrijven als x².
Ze willen dat je de productsommethode toepast. Je moet zien als (à+b)^2 dat wordt dus a^2+2ab+b^2quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:42 schreef Cahir het volgende:
[ afbeelding ]
Ik loop hier dus helemaal vastIk snap sowieso niet echt wat ze met een perfect square bedoelen. Perfect square zijn dus de kwadraten oftwel 1,4,9,16,25,36 e.d.
In de eerste zin loop ik al vast, het moet een perfect square zijn... en dan word opeens = (y+b)^2 erbij gehaald?
Met perfect square wordt hier bedoeld dat je een kwadratisch (i.e. tweedegraads) polynoom hebt zodanig dat je dit kunt schrijven als het kwadraat van een lineair (i.e. eerstegraads) polynoom. Hiervan wordt vaak gebruik gemaakt bij de oplossingsmethode voor vierkantsvergelijkingen die in het Nederlands bekend staat als kwadraatafsplitsing maar in het Engels completing the square wordt genoemd.quote:Op vrijdag 30 juli 2010 23:42 schreef Cahir het volgende:
[ afbeelding ]
Ik loop hier dus helemaal vastIk snap sowieso niet echt wat ze met een perfect square bedoelen. Perfect square zijn dus de kwadraten oftwel 1,4,9,16,25,36 e.d.
In de eerste zin loop ik al vast, het moet een perfect square zijn... en dan wordt opeens = (y+b)^2 erbij gehaald?
Ik zou zeggen, schrijf dan:quote:Op maandag 2 augustus 2010 21:33 schreef ReWout het volgende:
Eigen vraag van mij; hoe noteer je wiskundig dat
x tussen +/- 2 moet liggen? Ja ik kan noteren -2 < x < 2, maar dat is me te lang
Gebruik geen namen voor grootheden, dat is verhelderend als je programmeert, maar niet als je iets compact en elegant op wil schrijven.quote:P.S. Eigenlijk wil ik [ afbeelding ] dit korter noteren... error15% staat natuurlijk voor een fout van 15% van 3,14
in de opgave vragen ze naar wat het quotiënt (6x-5) en de rest (de remainder -4/(x-4) ) zijn. Het uiteindelijke antwoord op deze polynoomstaartdeling is:quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 20:50 schreef Cahir het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom deel je alleen door x en niet door -4?En waarom wordt er afgetrokken?
Hier wordt een polynoomstaartdeling uitgevoerd. Ik denk uit je vraag op te kunnen maken dat je op de basisschool nooit (goed) hebt geleerd hoe je een staartdeling uitvoert. Het zogenaamde 'realistisch rekenen' is funest voor het bereiken van voldoende vaardigheid en een juist begrip, dat wordt hier treffend geïllustreerd. Let er op dat er in verschillende landen uiteenlopende tradities bestaan voor wat betreft de notatie van een staartdeling, zelfs in Vlaanderen wordt een staartdeling al anders opgeschreven dan in Nederland.quote:Op zaterdag 7 augustus 2010 20:50 schreef Cahir het volgende:
[ afbeelding ]
Waarom deel je alleen door x en niet door -4?En waarom wordt er afgetrokken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |