 
		 
			 
			
			
			Dit is een typisch voorbeeld van emoties boven gezond verstand en te snel oordelen. Zelfs het WEER erbij halen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:40 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]Je denkt niet dat het een dwingende reden voor ontslag is wanneer iemand die de verantwoordelijkheid heeft voor een verstandelijk gehandicapt kind, hij deze vergeet en het kind urenlang, met het weer van deze week, in een busje zit te wachten?
 
   En als het nou koud was geweest, was het dan minder erg als hij haar was vergeten?
 En als het nou koud was geweest, was het dan minder erg als hij haar was vergeten?  Kijk nou eens wat je zelf zegt!
 Kijk nou eens wat je zelf zegt! 
			 
			
			
			Dude, zo'n chaffeur heeft een vaste groep passagiers, rijdt hooguit 3 uur per dag.quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:53 schreef Mikkie het volgende:
Ga er vanuit dat zo'n man zeg, 10 mensen op een dag vervoert (ik hou het laag aan). Twaalf jaar maal 220 werkdagen maal 10 personen. Dat zijn meer dan 25.000 mensen. Dan gaat hij bij één van hen de fout in omdat hij zich helemaal niet goed voelt (en ja, dat heeft psychische consequenties voor zo'n kind, maar buiten dat lijkt er geen blijvende schade), en dan wil jij hem meteen opknopen aan de hoogste boom?
Ik snap dat je vanuit je eigen situatie bevooroordeeld bent, maar je draaft nu een beetje door en verliest alle objectiviteit.
 
			 
			
			
			Wat lul jij nou?quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:55 schreef Redux het volgende:
[..]
Dude, zo'n chaffeur heeft een vaste groep passagiers, rijdt hooguit 3 uur per dag.
 Hooguit 3 uur per dag? Dat geloof je toch zeker zelf niet?
 Hooguit 3 uur per dag? Dat geloof je toch zeker zelf niet?   
											 
			 
			
			
			Huh? Iemand vergeten is ongelukkige samenloop van omstandigheden? Heel apart.quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:55 schreef Desunoto het volgende:
een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
 
			 
			
			
			 .
.En die man heeft z'n verantwoordelijkheden zeker laten lopen omdat hij dat gewoon even leuk vond?quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:53 schreef Redux het volgende:
Ik ben zelf in m'n jongere jaren gehandicapten chaffeur geweest, ik weet welke verantwoordelijkheden daarbij komen kijken. 'Even' iemand een halve(!!) dag vergeten, gehandicapt of niet, dat kun je als chaffeur niet maken.
 _! Maak bovendien eens niet zo'n scène door je overdrijving. Een halve dag is 12 uur (of voor mijn part 8 uur als je slaap niet meetelt), maar 3 uur is net een ochtendje. Lekker stemming maken zo
_! Maak bovendien eens niet zo'n scène door je overdrijving. Een halve dag is 12 uur (of voor mijn part 8 uur als je slaap niet meetelt), maar 3 uur is net een ochtendje. Lekker stemming maken zo  .
.
											 
			 
			
			
			Eh ja, want dan kans dat je in een auto overlijdt is signaficant groter wanneer het buiten 30 graden is dan wanneer het buiten 15 graden is.quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:55 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Dit is een typisch voorbeeld van emoties boven gezond verstand en te snel oordelen. Zelfs het WEER erbij halen.
En als het nou koud was geweest, was het dan minder erg als hij haar was vergeten?
Dat doet niets af aan het feit dat het grove nalatigheid is. Werkelijk, de enige die ik op emotie zie oordelen ben jij hoor. Je haalt zelfs de man zijn arbeidsverleden erbij!!11EINZ!!quote:Kijk nou eens wat je zelf zegt!
Ja natuurlijk is het kut voor het meisje en zijn de ouders woedend en dat mogen ze ook zijn maar het blijft gewoon een ongelukkige samenloop van omstandigheden.
 
			 
			
			
			Ik ben zelf een taichaffeur van gehandicapten geweest. Hoe anders kan de man gaan rusten in de veronderstelling zijnde dat ie z'n passagiers heeft afgeleverd?quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:56 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
Wat lul jij nou?Hooguit 3 uur per dag? Dat geloof je toch zeker zelf niet?
 
			 
			
			
			Duur vervoer danquote:Op donderdag 1 juli 2010 20:55 schreef Redux het volgende:
[..]
Dude, zo'n chaffeur heeft een vaste groep passagiers, rijdt hooguit 3 uur per dag.
 . Maar prima, laat het vijf passagiers zijn. Heen en terug is tien ritjes, dus toch echt tien personen. Dat het dezelfde personen zijn, maakt niet uit.
. Maar prima, laat het vijf passagiers zijn. Heen en terug is tien ritjes, dus toch echt tien personen. Dat het dezelfde personen zijn, maakt niet uit.
											 
			 
			
			
			Je snapt het nietquote:Op donderdag 1 juli 2010 20:58 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Duur vervoer dan. Maar prima, laat het vijf passagiers zijn. Heen en terug is tien ritjes, dus toch echt tien personen. Dat het dezelfde personen zijn, maakt niet uit.
 Je hebt zo te zien totaal geen kijk op dit soort vervoer
 Je hebt zo te zien totaal geen kijk op dit soort vervoer  Maar toch de mond er vol van hebben en denken dat je weet waar je het over hebt. Typisch
 Maar toch de mond er vol van hebben en denken dat je weet waar je het over hebt. Typisch  
											 
			 
			
			
			Welke functie zou hij nu nog mogen vervullen dan, want blijkbaar blijft deze nalatigheid hem achtervolgen?quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:57 schreef Swetsenegger het volgende:
...
Nogmaals, dit is grove nalatigheid. De AANLEIDING of dat er niet van opzet sprake is doet daar helemaal niets aan af.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Voor zoveel het boeit, in ieder geval geen persoons- of groepsvervoer chaffeur.quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:01 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Welke functie zou hij nu nog mogen vervullen dan, want blijkbaar blijft deze nalatigheid hem achtervolgen?
 
			 
			
			
			En dat ben jij ook bij Connexxion geweest? Mijn oom namelijk wel. En als die klaar was met 1 groep mocht ie de volgende weer gaan doen. Hij werkte soms zelfs meer als 8 uur. Dus hoe jij in godsnaam bij 3 uur komt is mij een raadsel.quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:58 schreef Redux het volgende:
[..]
Ik ben zelf een taichaffeur van gehandicapten geweest. Hoe anders kan de man gaan rusten in de veronderstelling zijnde dat ie z'n passagiers heeft afgeleverd?
De man haalt z'n passagiers sochtends van huis af en brengt ze naar de locatie, smiddags weer andersom, worden ze van locatie opgehaald en thuis afgeleverd.
 
			 
			
			
			Nee hoor, deze baas heeft hem ontslagen wegens nalatigheid. Het staat hem vrij voor een soortgelijke functie te solliciteren.quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:01 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Welke functie zou hij nu nog mogen vervullen dan, want blijkbaar blijft deze nalatigheid hem achtervolgen?
 
			 
			
			
			Dus niet alleen is de man het meisje in de bus vergeten, hij is ook z'n ritten daarna vergeten te doen?quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:02 schreef IemandNiemand het volgende:
[..]
En dat ben jij ook bij Connexxion geweest? Mijn oom namelijk wel. En als die klaar was met 1 groep mocht ie de volgende weer gaan doen. Hij werkte soms zelfs meer als 8 uur. Dus hoe jij in godsnaam bij 3 uur komt is mij een raadsel.
 
			 
			
			
			Nou, aangezien jij jezelf God waant betreffende het gehandicaptenvervoer, en kennelijk het hele vervoer is ingericht zoals jijzelf ooit hebt gereden (want zo werkt het immers in heel Nederland, toch?), beschrijf jij dan even voor mij, als onwetende nitwit, hoe het wel werkt. Want als ik je grootspraak moet geloven snap ik niets van het vervoeren van personen van A naar B. Ik laat me graag voorlichten door de opperbevelhebber van het gehandicaptenvervoer.quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:59 schreef Redux het volgende:
[..]
Je snapt het nietJe hebt zo te zien totaal geen kijk op dit soort vervoer
Maar toch de mond er vol van hebben en denken dat je weet waar je het over hebt. Typisch
 
			 
			
			
			Ik snap dat hij nu ontslagen is wegens nalatigheid, ik vind het overtrokken,quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee hoor, deze baas heeft hem ontslagen wegens nalatigheid. Het staat hem vrij voor een soortgelijke functie te solliciteren.
Net als jij op staande voet ontslagen zou worden wegens een hoogoplopend issue met je werkgever.
 .
.
											 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Nee, maar dat is nou net de grap, hij heeft niet iemand in z'n busje die dat kan zeggen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 19:58 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Het maakt niet uit wie je in de bus hebt. Als je er even met je hoofd niet bij bent, dan ben je er gewoon niet bij. Je kent als chauffeur die mensen ook niet persoonlijk. En dan net dat ene meisje vergeten die niet in staat was om te praten... puur pech en niets anders.
Als hij iemand anders vergeten was dan had diegene wel gezegd "uh meneer waar gaat u naartoe, dit is verkeerd hoor" en zei de chauffeur "sorry je hebt gelijk, ik ga weer terug" en was heel dit nooit in het nieuws gekomen.
 
											 
			 
			
			
			simpel. zoals ik al zei, sochtends worden kinderen/gehandicapten van huis opgehaald en naar school of verblijf gebracht, smiddags worden de kinderen/gehandicapten weer naar huis gebracht.quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:21 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Nou, aangezien jij jezelf God waant betreffende het gehandicaptenvervoer, en kennelijk het hele vervoer is ingericht zoals jijzelf ooit hebt gereden (want zo werkt het immers in heel Nederland, toch?), beschrijf jij dan even voor mij, als onwetende nitwit, hoe het wel werkt. Want als ik je grootspraak moet geloven snap ik niets van het vervoeren van personen van A naar B. Ik laat me graag voorlichten door de opperbevelhebber van het gehandicaptenvervoer.
Tsja, heel leuk allemaal, maar het is grove nalatigheid en daar mag de man op staande voet voor ontslagen worden.quote:Daarnaast nog even de opmerking: al zijn het 10.000 man die hij vervoerd heeft, of 5.000 voor mijn part, dan nog is het vrij schraal dat zo'n man wordt afgerekend op een tiende procent van zijn werk, terwijl de gevolgen relatief gezien wel meevallen.
Ter vergelijking: een vrachtwagenchauffeur die blikschade of lichte verwondingen rijdt (wat ook psychologische gevolgen kan hebben voor hem en het slachtoffer) komt er in de regel vanaf met een boete voor artikel 5. Wanneer hij iemand doodrijdt door nalatigheid komt Justitie echter met een aanmerkelijk zwaardere strafeis. Kortom: de gevolgen moeten wel in ogenschouw genomen worden. Dat doet niets aan de blunder van de man af, maar lijkt me wel meewegen in het besluit.
 
			 
			
			
			Dat kan.quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:22 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Ik snap dat hij nu ontslagen is wegens nalatigheid, ik vind het overtrokken,
Ontslag op staande voet is mogelijk zodra er voor de werkgever een situatie ontstaat waarbij de gedragingen of eigenschappen van de medewerker zodanig zijn dat van de werkgever redelijkerwijze niet verlangd kan worden dat deze de arbeidsovereenkomst laat voortduren.quote:Die vergelijking klopt verder niet. Ten eerste moet een issue eerst escaleren voor ontslag een optie is. Daarbij is er dan een onwerkbare situatie.
 
			 
			
			
			Je kunt een ouder toch niet ontslaan.quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:02 schreef Sachertorte het volgende:
Ach, er zijn zelfs weleens ouders die hun kind in de auto vergeten. Ook maar ontslaan, op staande voet.
 
											 
			 
			
			
			Natuurlijk vingertje wijzen. Het is overduidelijk z'n eigen schuld. Je kunt je er niet van afmaken met "oeps vergeten" tegenover je baas.quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:57 schreef Mikkie het volgende:
Geniaal, al die mensen hier. Je doet het al twaalf jaar goed, bent van onbesproken gedrag, en maakt doordat je jezelf helemaal niet goed voelt een fout, en je wordt meteen compleet afgeschoten. Waarschijnlijk zijn dat de mensen die het hardst staan te janken als ze zelf door zoiets hun baan zouden verliezen.
Wees verdomme blij dat het voor het kind relatief goed is afgelopen. Die man heeft z'n schrikmomentje echt wel gehad. Maar nee hoor, er moeten meteen weer sancties volgen en mensen moeten met het vingertje kunnen wijzen.
3 uur in een snikhete auto ... en dat met een relatief klein lichaam.quote:En die man heeft z'n verantwoordelijkheden zeker laten lopen omdat hij dat gewoon even leuk vond?_! Maak bovendien eens niet zo'n scène door je overdrijving. Een halve dag is 12 uur (of voor mijn part 8 uur als je slaap niet meetelt), maar 3 uur is net een ochtendje. Lekker stemming maken zo
.
 
			 
			
			
			Nou, laatst was toch in het nieuws dat er een x aantal kinderen elk jaar in auto's stikken? Kun je zien als een soort van ontslag..quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:26 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Je kunt een ouder toch niet ontslaan.
 
			 
			
			
			Kind is 16 hequote:Op donderdag 1 juli 2010 21:28 schreef klausmeister het volgende:
en dat met een relatief klein lichaam.
 
											 
			 
			
			
			Dat heb ik inderdaad gemist.quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:26 schreef Swetsenegger het volgende:
...
Ik denk dat de rechter in dit geval zal oordelen dat die situatie inderdaad ontstaan is. Daar heb ik op gereageerd ...
 
			 
			
			
			En over hoeveel vervoersbewegingen per dag hebben we het dan? Want die vraag schijnt niet helemaal door de yoghurt te zakken bij je.quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:26 schreef Redux het volgende:
[..]
simpel. zoals ik al zei, sochtends worden kinderen/gehandicapten van huis opgehaald en naar school of verblijf gebracht, smiddags worden de kinderen/gehandicapten weer naar huis gebracht.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:57 schreef Mikkie het volgende:
En die man heeft z'n verantwoordelijkheden zeker laten lopen omdat hij dat gewoon even leuk vond?_! Maak bovendien eens niet zo'n scène door je overdrijving. Een halve dag is 12 uur (of voor mijn part 8 uur als je slaap niet meetelt), maar 3 uur is net een ochtendje. Lekker stemming maken zo
.
http://www.rtl.nl/(/actue(...)passagier-in-bus.xmlquote:omdat hij een gehandicapt meisje bijna een halve dag in een dichte bus heeft laten zitten.
 
											 
			 
			
			
			daarom kunnen ook alleen de echte bikkels chauffeur worden.quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:33 schreef Mikkie het volgende:
[..]
En over hoeveel vervoersbewegingen per dag hebben we het dan? Want die vraag schijnt niet helemaal door de yoghurt te zakken bij je.

 
			 
			
			
			Het enige dat je doet is m'n punt bevestigen. Acht personen heen waarbij het goed gaat. Acht personen terug. Dat zijn dus 16 personen. 16×220×12 zijn meer dan veertigduizend personen die de afgelopen twaalf jaar goed zijn vervoerd. We hebben het dus over 0,0025 procent dat nu ernstig fout gaat, relatief gezien zonder ernstig consequenties. Maar die man moet meteen het vel over de oren getrokken worden hoorquote:Op donderdag 1 juli 2010 21:34 schreef missyB het volgende:
Hier word het gehandicaptenvervoer niet door connexxion geregeld maar door een lokaal taxibedrijfSoms zetten ze touringcars in zoals bij mijn zoon die nu naar lagere school gaat.
Daarvoor dus de mkd en de kdcs zetten ze busjes in.
Smorgens worden de kinderen opgehaald van huis door de chauffeur, een klein busje heeft zo n 8 kinderen die veelal naar een zelfde locatie gaan.
gebeurt zelden dat kinderen naar 8 verschillende locaties gaan want zoveel specifieke scholen zijn er dus echt niet.
Dus een chauffeur die kinderen vervoert rijdt inderdaad nooit langer dan 3-4 uur per dag!
Smorgens haalt hij ze op, rijdt naar school levert daar de zwik af en gaat naar centrale of naar huis.
S middags idem, eerst naar school , laadt zn kinderen in en levert ze af.
dat deze man na de ochtendrit nog een meisje in de auto heeft zitten en zoals het bericht gesteld is, mag en kan niet gebeuren..
Nogmaals, dit soort ritten worden vaak gedaan door parttimers en men rijdt dus echt niet de hele dag en al zeker geen tig duizenden kinderen
 
  .
.
											 
			 
			
			
			5 personen is 10 ritjes zeg je?quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:33 schreef Mikkie het volgende:
[..]
En over hoeveel vervoersbewegingen per dag hebben we het dan? Want die vraag schijnt niet helemaal door de yoghurt te zakken bij je.
 
											 
			 
			
			
			quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:37 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Het enige dat je doet is m'n punt bevestigen. Acht personen heen waarbij het goed gaat. Acht personen terug. Dat zijn dus 16 personen. 16×220×12 zijn meer dan veertigduizend personen die de afgelopen twaalf jaar goed zijn vervoerd. We hebben het dus over 0,0025 procent dat nu ernstig fout gaat, relatief gezien zonder ernstig consequenties. Maar die man moet meteen het vel over de oren getrokken worden hoor
.
 wat een figuur zeg
 wat een figuur zeg
											 
			 
			
			
			Je bevestigt de ongelukkige samenloop van omstandigheden, bedankt daarvoor, hoewel het niet nodig was.quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:25 schreef klausmeister het volgende:
[..]
Nee, maar dat is nou net de grap, hij heeft niet iemand in z'n busje die dat kan zeggen.
Iemand of iets vergeten OVERKOMT IEDEREEN WEL EEN KEER. Dat het nu juist op zo'n ongelukkig moment gebeurt, is dan die pech! En het gebeurt jou nooit dat je een tijdje nadat je iets moest doen opeens bedenkt dat je het toch niet zeker weet en van jezelf schrikt en even gaat kijken of je datgene wel gedaan hebt? Lijkt me sterk.quote:Op donderdag 1 juli 2010 20:57 schreef Redux het volgende:
[..]
Huh? Iemand vergeten is ongelukkige samenloop van omstandigheden? Heel apart.
Als chaffeur vergeet je een persoon in je bus niet, en zeker niet een halve(!!) dag!
 
			 
			
			
			dat zegt niemand. maar er moeten wel consequenties zijn ja.quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:37 schreef Mikkie het volgende:
[..]
Maar die man moet meteen het vel over de oren getrokken worden hoor
.
 
			 
			
			
			 
			 
			
			
			Die consequentie mag in ieder geval geen ontslag zijn. Misschien even een schorsing zodat hij kan nadenken en bijkomen. Hij zal ongetwijfeld zelf ook ontsteld en geschrokken zijn. En die man gaat voor de rest van z'n leven alles driedubbel nakijken na dit is gebeurd hoor.quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:41 schreef klausmeister het volgende:
[..]
dat zegt niemand. maar er moeten wel consequenties zijn ja.
 
			 
			
			
			Je doet net alsof dat meisje toevallig in zijn bus zat. Alsof het was: "Oh! Heeee .... nou ja zeg ... er zit een meisje in m'n bus ... en ze is gehandicapt!"quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:41 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Je bevestigt de ongelukkige samenloop van omstandigheden, bedankt daarvoor, hoewel het niet nodig was.
 
			 
			
			
			Precies, en net even zoveel pech dat connexxion de desbetreffende chauffeur ervoor op staande voet heeft ontslagen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:41 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Je bevestigt de ongelukkige samenloop van omstandigheden, bedankt daarvoor, hoewel het niet nodig was.
[..]
Iemand of iets vergeten OVERKOMT IEDEREEN WEL EEN KEER. Dat het nu juist op zo'n ongelukkig moment gebeurt, is dan die pech!
 
			 
			
			
			De mening mag je hebben hoor, maar voor connexxion is dit wel degelijk reden voor ontslag op staande voet. En daar geef ik ze gelijk in.quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:43 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Die consequentie mag in ieder geval geen ontslag zijn. Misschien even een schorsing zodat hij kan nadenken en bijkomen. Hij zal ongetwijfeld zelf ook ontsteld en geschrokken zijn. En die man gaat voor de rest van z'n leven alles driedubbel nakijken na dit is gebeurd hoor.
 
			 
			
			
			mee eens mee eensquote:Op donderdag 1 juli 2010 21:43 schreef Desunoto het volgende:
[..]
Die consequentie mag in ieder geval geen ontslag zijn. Misschien even een schorsing zodat hij kan nadenken en bijkomen.
je hebt ook nog altijd gewoon slechte onverantwoordelijke werknemers die niets een fuck interesseert. wat hij is in het geval dit nog een keer voorkomt.quote:Hij zal ongetwijfeld zelf ook ontsteld en geschrokken zijn. En die man gaat voor de rest van z'n leven alles driedubbel nakijken na dit is gebeurd hoor.
 
			 
			
			
			Er was een kans dat het meisje door de hitte kon stikken/overlijden. Dan zeg jij ook, 'hoe vervelend ook, maar dat kan gebeuren' en zie jij niet als reden tot ontslag op staande voet?quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:41 schreef Desunoto het volgende:
Ja het gaat in dit geval wel om een 16 jarig meisje maar er komt ook nog bij dat de chauffeur onwel was, en een routineberoep uitoefent. Dan kan zoiets, hoe vervelend ook, gebeuren.
 
			 
			
			
			Wat leuk dat je blijft muggenziften over het aantal ritten. Ik zei straks al, dat het er voor mijn part 5.000 in zijn hele leven zijn, dan blijven de cijfers alsnog minimaal.quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:38 schreef Redux het volgende:
[..]
5 personen is 10 ritjes zeg je?
Je rijdt een route waarbij je kinderen ophaalt en die dan in 1 keer naar het verblijf of de school rijdt. De route is afgestemd op de kids die redelijk bij elkaar wonen om te voorkomen dat je stad en land af moet rijden. Smiddags haal je de kinderen weer op van school en lever je ze volgens een route weer thuis af.
Ja, ik snap dat zulke dingen errug moeilijk zijn om zelf te verzinnen.
Maar de consequenties worden nu wel zo zwaar mogelijk aangezet en de context wordt heel eenzijdig, namelijk vanuit de gehandicapte, bekeken. Het perspectief van de chauffeur wordt compleet genegeerd. Die man wordt compleet afgefakkeld, dat lijkt me niet nodig.quote:Op donderdag 1 juli 2010 21:41 schreef klausmeister het volgende:
[..]
dat zegt niemand. maar er moeten wel consequenties zijn ja.

| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |