Lees je wel?quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:00 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Nee hoor, het kind gaat onder de grond. Of in de oven.
Alles is natuurlijk relatief. Maar jij op je 19e zou dan ook niet in aanmerking komen voor abortus sinds je zo in het leven staat. Ik ben bezig met het opzetten van een nieuw bedrijf, stel dat ik daarbij een meisje zwanger zou maken waar ik totaal niet verliefd op ben?quote:Wat een onzin. Ik ben 19, en als ik zwanger zou raken van mijn vriend (die 25 is) weet ik zeker dat ik dat kind een prachtig leven kan geven. Wat een vooroordeel van je om te denken dat het dan een kutkindje wordt. Alsof ik niet zou kunnen leren/weten hoe ik een kind moet opvoeden.
Iemand van 27/28 met een goede baan zou een kind slechter kunnen opvoeden dan iemand van 19 die nog bezig is met een opleiding.
Ja. Het voelt er niks van.quote:Moet je maar zorgen dat je niet zwanger wordt. En is 9 maanden lang een kind dragen en vervolgens laten adopteren nou echt erger dan het kind maar het leven ontnemen?
Ignorance is Bliss. Zou je ook liever als ukkie van 6 tussen de radioactieve stoffen werken in plaats van geboren te zijn? Zeg dan niet dat het leven VOOR niet eens weten dat je niet geboren bent staat.quote:Wie ben jij om dat te beslissen? Ik was liever geadopteerd en opgevoed bij pleegouders dan helemaal geen leven te hebben gehad. En velen zullen er net zo over denken.
Zo kun je overal het ergste filmpje van pakken. Bijvoorbeeld:quote:Bekijk dit filmpje eens en zeg dan nog eens dat het geen moord is.
Ik wel. Jij zegt kind, die ander zei 'ziel'.quote:
Ondanks alle gevaren die er kleven aan een veel te grote bevolking toch door blijven fokken is ook wel heftig.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:58 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Dan zou ik eerder adoptie willen verplichten. Abortus verplichten tegen iemands wil is wel heftig.
Tuurlijk, God krijgt van al het slechte de schuld, en al het goede komt van de mens zelf zekerquote:Op donderdag 1 juli 2010 13:00 schreef Techno het volgende:
[..]
God laat dagelijks tienduizenden onschuldige babies en kinderen sterven. Waar maak je je zo druk om?
Nou kunnen wij het in ieder geval vandaag ergens over eens zijn.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:58 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Het enige wat een werkend iemand meer te bieden heeft als een studerend iemand is geld.
Maar een werkend iemand kan geen drol afweten van opvoeding, liefde en weet ik het wat.
Iemand wat een 19 jarige prima kan hebben.
Ik zou liever leven in een gezin die het altijd krap heeft maar waar ik liefde zou krijgen, dan leven in een villa met ouders waar ik niks mee zou hebben.
Als ik zwanger zou raken, zou mijn kind er pas na 9 maanden zijn. Mijn vriend is over ong. een maand klaar met zijn (voor zover relevant, universitaire) opleiding en gaat dan werken. Over 9 maanden zouden wij ons kind dus prima een stabiel leven kunnen bieden wat betreft geld, ook al ben IK 19 jaar.
Je argument gaat dus gewoon niet op, zo zwart/wit kan je het gewoon niet bekijken.
Is miskraam altijd de schuld van de mens, dan?quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:02 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Tuurlijk, God krijgt van al het slechte de schuld, en al het goede komt van de mens zelf zeker
Maar welke mensen moeten dan wel kinderen krijgen en welke niet?quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:02 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ondanks alle gevaren die er kleven aan een veel te grote bevolking toch door blijven fokken is ook wel heftig.
Het filmpje laat ook duidelijk zien dat abortus afschuwelijke kindermoord is. Als ik het voor het zeggen had in dit land zou ik het meteen strafbaar maken.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:41 schreef VeerEli het volgende:
Bekijk dit filmpje eens en zeg dan nog eens dat het geen moord is.
Zeg ik dat? Maar waarom zou het Gods schuld zijn?quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:03 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Is miskraam altijd de schuld van de mens, dan?
Dus het doden van de foetus van een aap is ook (kinder)moord omdat-ie een beetje op een mens lijkt?quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:04 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Het filmpje laat ook duidelijk zien dat abortus afschuwelijke kindermoord is. Als ik het voor het zeggen had in dit land zou ik het meteen strafbaar maken.
Is dit niet de problematiek van God's omnipotentie?quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:05 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Maar waarom zou het Gods schuld zijn?
God is liefde. Maar hoe God het had gewild is verpest doordat de mens zich niet kon inhouden en zich lieten misleiden door de duivel. Daardoor is de zondeval gekomen en kwam alle ellende in de wereld.
Wiens schuld is het dan? Het slechte in de wereld komt niet van God weg, maar van de duivel.
Gelukkig hebben gelovigen het niet voor het zeggen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:04 schreef matthijs.. het volgende:
[..]
Het filmpje laat ook duidelijk zien dat abortus afschuwelijke kindermoord is. Als ik het voor het zeggen had in dit land zou ik het meteen strafbaar maken.
quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:02 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Ik wel. Jij zegt kind, die ander zei 'ziel'.
dat evenwicht is belangrijk voor de economie he, planeet technisch is gewoon hoe minder, hoe beter van toepassing.quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:03 schreef -Strawberry- het volgende:
[..]
Maar welke mensen moeten dan wel kinderen krijgen en welke niet?
De bevolkingsgroei moet wel in evenwicht blijven, anders krijg je vergrijzing e.d. Dat is ook niet goed.
Wanneer vaart de ziel erin dan, volgens jou? Op het moment van conceptie?quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:06 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Hij zegt dat het een win-win situatie is als het toch een ziel heeft, dat hij dan toch in de hemel komt.
Dus wat is dan het verschil, als het een ziel heeft, wordt het dan toch vermoord? Net zo goed als een kind dat geboren is, die heeft dan namelijk ook een ziel, dus als je die het leven afneemt komt die ook in de hemel.
Win-win situatie dus!
(snap je me nou echt niet?)
Oh wacht even we praten tegen wat bijbelneukers natuurlijk. Geef de duivel maar even de schuld. Verdomde rot duivel. Ik pleur op uit dit topic, stelletje betweters altijd.quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:05 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Zeg ik dat? Maar waarom zou het Gods schuld zijn?
God is liefde. Maar hoe God het had gewild is verpest doordat de mens zich niet kon inhouden en zich lieten misleiden door de duivel. Daardoor is de zondeval gekomen en kwam alle ellende in de wereld.
Wiens schuld is het dan? Het slechte in de wereld komt niet van God weg, maar van de duivel.
Hier kan ik geen uitspraken doen, omdat ik dit niet weet.quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:07 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Wanneer vaart de ziel erin dan, volgens jou? Op het moment van conceptie?
Jammer dat je daar dan toch uitspraken over doet...quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:08 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Hier kan ik geen uitspraken doen, omdat ik dit niet weet.
Maar ik weet wel dat je bij abortus het leven van een ander wegneemt. En dat zou al genoeg moeten zijn om het te verbieden, niemand zou over andermans leven mogen bepalen.
Geef de duivel maar de schuld? Oh, dat is minder logisch dan God de schuld geven?quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:07 schreef Fes1-2 het volgende:
[..]
Oh wacht even we praten tegen wat bijbelneukers natuurlijk. Geef de duivel maar even de schuld. Verdomde rot duivel. Ik pleur op uit dit topic, stelletje betweters altijd.
Iets zwart-wit interpreteren kan overigens ook he. Gewoon even dat je het weet.
Doeii..
Het doden van een menselijke foetus is geen moord, omdat die op een mens lijkt, maar ondat het een mensje ís!quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:05 schreef mvdlubbe het volgende:
[..]
Dus het doden van de foetus van een aap is ook (kinder)moord omdat-ie een beetje op een mens lijkt?
God is een god en de duivel is een gevallen engel. Wie heeft het nou voor het zeggen, uiteindelijk, dan?quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:09 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Geef de duivel maar de schuld? Oh, dat is minder logisch dan God de schuld geven?
God staat voor liefde, de duivel voor het kwaad.
Vreemd he, dat dan het slechte in de wereld bij de duivel wegkomt.
Maar pleur hier inderdaad maar op ja, iets toe te voegen heb je toch niet. Jij komt er ooit nog wel achter.
Hopelijk denk je dan weer terug aan dit topic en wat hier gezegd is tegen je
simpelweg niet waar, daar het leven dus met de bezieling begint. het moment van bezieling is dus cruciaal om te kunnen stellen of je over moord spreekt zoals jullie graag doen, of slechts dat hoopje cellen afbreekt.quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:08 schreef VeerEli het volgende:
[..]
Hier kan ik geen uitspraken doen, omdat ik dit niet weet.
Maar ik weet wel dat je bij abortus het leven van een ander wegneemt. En dat zou al genoeg moeten zijn om het te verbieden, niemand zou over andermans leven mogen bepalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |