Blik op nieuws!quote:Den Haag - Discriminatie-ervaringen in 2009 zijn licht gedaald ten opzichte van 2005. Onder Marokkaanse, Turkse, Antilliaanse en Surinaamse Nederlanders is in 2009 gemiddeld zes procent minder discriminatie ervaren dan in 2005.
Foto: fbf Op de terreinen woonomgeving, huisvesting en internet is het aantal meldingen in 2008 marginaal hoger dan in 2005. Het aantal gevallen van geweld gericht tegen moslims was in 2008 volgens de politie hoger dan in 2005. Niet-westerse migranten hebben minder kans op de arbeidsmarkt. Als de economie verslechtert, neemt de kans op werk voor een migrant af.
Dit blijkt uit de Monitor Rassendiscriminatie 2009 en de Discriminatiemonitor niet-westerse migranten op de arbeidsmarkt 2010 die de ministers Van Middelkoop voor Wonen, Wijken en Integratie en Donner van Sociale Zaken en Werkgelegenheid vandaag naar de Tweede Kamer hebben gestuurd.
De bewindslieden schrijven in hun reactie dat de aanpak van discriminatie een maatschappelijke opgave is die blijvend om aandacht vraagt. De bestrijding van discriminatie vergt een brede inspanning van alle betrokken partijen.
Het is heel grappig - Komt het geweld tegen de joden ook van de medejoden?quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:56 schreef Gia het volgende:
Geweld tegen moslima's komt vaak uit hun eigen omgeving, maar het telt wel mee als geweld tegen moslims.
Dus als een moslim zijn vrouw tuchtigt, dan is dat geweld tegen moslims.
Soms wel, en dan open jij daar wel een topic over, toch?quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:58 schreef way2paradise het volgende:
Het is heel grappig - Komt het geweld tegen de joden ook van de medejoden?
Leer nou eens Nederlands!quote:Wat een begetalisatie en ontkenning van feiten!
Waarom zou ik mijn handen vuil maken aan het slaan van moslims? Ik sla nooit. Niet eens mijn eigen kinderen!!quote:Jij en de andere user zijn hier de voorbeelden ervan- Als jij de kans had zou je ook geweld gebruiken tegen de moslims! Schaam jullie!
quote:Antisemitisme neemt af
AMSTERDAM - Het aantal meldingen van antisemitisme in Nederland neemt af. Dat is de tendens van de afgelopen jaren.
Alleen rond incidenten in het Midden-Oosten waarbij Israël betrokken is, is er een korte stijging van het aantal meldingen in Nederland, blijkt donderdag uit de Monitor Rassendiscriminatie.
Over de langere termijn is er sprake van een afname van het aantal antisemitische incidenten. Ook zijn extreemrechtse straatformaties in Nederland in omvang afgenomen.
Wel is het internet nog een belangrijk medium voor discriminerende uitingen.
Commotie
De monitor keek onder meer naar het aantal meldingen bij het Centrum Informatie en Documentatie Israël (Cidi) en het Meldpunt Discriminatie Internet. Bij beide organisaties kwamen in de jaren 2006 tot 2009 minder meldingen binnen over discriminatie van joden. Ook zijn er minder antisemitische incidenten afgehandeld door justitie.
De conclusie over de afname van aantal antisemitische incidenten is in strijd met de toegenomen commotie over antisemitisch geweld van de laatste tijd, waaruit ook de inzet van lokjoden voortvloeide. Onder meer het Cidi zelf stelde juist een toename van het aantal antisemitische incidenten vast.
Andere methode
Een woordvoerder zegt op Radio 1 dat het verschil komt doordat de onderzoekers een andere methode gebruiken. Zo kijkt het Cidi ook naar meldingen per e-mail. Verder zouden de cijfers van de monitor ouder zijn dan die van het Cidi.
De monitor, die wordt opgesteld in opdracht van het ministerie van Vrom, richtte zich niet alleen op antisemitisme. Discriminatie zou over de hele linie licht zijn afgenomen. Marokkanen zijn de groep met de meeste discriminatie-ervaringen. Volwassen autochtone mannen worden verreweg het vaakst genoemd als dader.
1. wat is je bronquote:Op donderdag 1 juli 2010 10:58 schreef way2paradise het volgende:
[..]
Wat een begetalisatie en ontkenning van feiten!
Jij en de andere user zijn hier de voorbeelden ervan- Als jij de kans had zou je ook geweld gebruiken tegen de moslims! Schaam jullie!
Relevant want?quote:
Ah, Meki.quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:58 schreef way2paradise het volgende:
[..]
Wat een begetalisatie en ontkenning van feiten!
Jij en de andere user zijn hier de voorbeelden ervan- Als jij de kans had zou je ook geweld gebruiken tegen de moslims! Schaam jullie!
Waar zijn de berichten over geweld tegen moslims, door niet-moslims dan hè?quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:12 schreef _Led_ het volgende:
Ik lees enkel over discriminatie, waar staat het gedeelte over geweld ?
quote:Op donderdag 1 juli 2010 11:38 schreef snakelady het volgende:
Ik voel me vaak gediscrimineerd door Marokkanen, wat nu? komt toch ook niet in het nieuws?
Discriminatie (in deze context) = uitsluiting en ontmenselijking = mentaal geweldquote:Op donderdag 1 juli 2010 11:12 schreef _Led_ het volgende:
Ik lees enkel over discriminatie, waar staat het gedeelte over geweld ?
Die neemt voor iedereen af.quote:Als de economie verslechtert, neemt de kans op werk voor een migrant af.
CIDI is in Nederland enkel voor de belangen van zionisten meer niet!quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:09 schreef DeParo het volgende:
De cijfers van dit onderzoek staan haaks op het CIDI, want dit onderzoek (van Monitor) telt namelijk heel veel geweeldsdelicten en discriminatie niet eens mee, dan krijg je een heel erg selectief onderzoek.
Ja zo lust ik er nog wel een paar.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:07 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Discriminatie (in deze context) = uitsluiting en ontmenselijking = mentaal geweld
-maakt niet uit welke groepering.
Los nog van dat fysiek geweld daar vaak uit voortkomt, is er dus al sprake van geweld.
Al zouden ze dat zijn, dus, wat is je probleem, dat heeft niets te maken met het bovenstaande onderzoek,quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:10 schreef way2paradise het volgende:
[..]
CIDI is in Nederland enkel voor de belangen van zionisten meer niet!
Lees een boek. Of twee?quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:18 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Ja zo lust ik er nog wel een paar.
Discriminatie is discriminatie, geweld is geweld.
CIDI heeft vanochtend op radio 1 opgeroepen om ook discriminatie van moslims hard aan te pakken.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:10 schreef way2paradise het volgende:
[..]
CIDI is in Nederland enkel voor de belangen van zionisten meer niet!
Bekijk hun website heel even - Zij zijn voor Israelische belangen, zijn voor nederzettingen en willen geen Palestijns gebied - En dat moet een geloofwaardige rapport maken over antisemitisme?quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:19 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Wat mij betreft is dat een totaal onzinnige invalshoek. Als je zo zwart wit denkt breng je jezelf steeds verder van huis.
CIDI roept altijd maar ondertussen importeren zij het Israelische belangen hier naartoe! Waarom denk je dat Verhagen pro israel is? Dat komt niet zomaar!quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:20 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
CIDI heeft vanochtend op radio 1 opgeroepen om ook discriminatie van moslims hard aan te pakken.
Waarom denk je dat ik pro-Israel ben?quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:22 schreef way2paradise het volgende:
[..]
CIDI roept altijd maar ondertussen importeren zij het Israelische belangen hier naartoe! Waarom denk je dat Verhagen pro israel is? Dat komt niet zomaar!
Ja, srry, ik had het verkeerd gelezen dacht dat je het over Nederland in zijn algemeen had...Geen idee over die instelling.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:21 schreef way2paradise het volgende:
[..]
Bekijk hun website heel even - Zij zijn voor Israelische belangen, zijn voor nederzettingen en willen geen Palestijns gebied - En dat moet een geloofwaardige rapport maken over antisemitisme?
Het heeft dergelijk iets te maken met dit onderzoek - Ze maken zich alleen druk om scheldpartijen en haatmails! Ik heb hun boekje hier thuis liggen en het is kinderachtig en betreurig wat ze allemaal als antisemitisme gebruiken- Als ik zo rapport maak heb ik een hele bibliotheek vol met antisemtisme tegen de moslims!quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:19 schreef DeParo het volgende:
[..]
Al zouden ze dat zijn, dus, wat is je probleem, dat heeft niets te maken met het bovenstaande onderzoek,
behalve dan dat degene die discrimineren zich daardoor laten leiden.
Wat ben jij zielig en treurig als je je zelfs laat leiden, door je haat jegens Joodse mensen, om wat er elders gebeurt wat niets met NL te maken heeft, maar volgens jou moet discriminatie kunnen, ga toch fietsen.
Omdat jij en Verhagen de Palestijnen niet als mensen zijn en geen menselijke hart hebben en een zionistische hart. Zionisten zijn verantwoordelijk voor alle problemen in deze wereld en zijn verantwoordelijk voor alle puinhopen in Irak en Afrikaanse wereld!quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:23 schreef DeParo het volgende:
[..]
Waarom denk je dat ik pro-Israel ben?
Waarom denk je dat Verhagen pro-Israel zou zijn?
Het is niet onpartijdig - Je laat toch ook geen moskeeen of Islamitische organisaties een onderzoek naar discriminatie naar de moslims? Waarom een zionistische organisatie wel voor antisemitisme! Daardoor is het woord antisemitsme niks meer waard en ongeloofwaardig!quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:23 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Ja, srry, ik had het verkeerd gelezen dacht dat je het over Nederland in zijn algemeen had...Geen idee over die instelling.
Wat een onzin. Joden en homo's worden in elkaar geslagen, dat is geweld.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:07 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Discriminatie (in deze context) = uitsluiting en ontmenselijking = mentaal geweld
Los nog van dat fysiek geweld daar vaak uit voortkomt, is er dus al sprake van geweld.
Nogmaals - Jij hebt totaal geen idee wat er rond speelt in de grote steden en kleine tot middelgrote steden! Moslims krijgen dergelijk met geweld te maken!quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat een onzin. Joden en homo's worden in elkaar geslagen, dat is geweld.
Moslims krijgen geen werk, dat is discriminatie.
Het is niet hetzelfde. In de OP staat trouwens dat het gaat om discriminatie én geweld tegen moslims.
Wil ik de nieuwsberichten zien van moslims die in elkaar geslagen zijn omdat ze moslim zijn.
Weet jij niet dat de media in handen zijn van zionistische organisaties als CIDI en vooral rechtse websites onder andere Het pers, Telegraaf en Elsevier?quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:31 schreef ViaRegnum het volgende:
Kom dan eens met bewijzen in de vorm van krantenartikelen, als je zegt dat Gia 'geen idee heeft wat er speelt in de steden'.
Als jij dat boekje hebt dan zie je dat ze tenminste eerlijk zijn.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:24 schreef way2paradise het volgende:
[..]
Het heeft dergelijk iets te maken met dit onderzoek - Ze maken zich alleen druk om scheldpartijen en haatmails! Ik heb hun boekje hier thuis liggen en het is kinderachtig en betreurig wat ze allemaal als antisemitisme gebruiken- Als ik zo rapport maak heb ik een hele bibliotheek vol met antisemtisme tegen de moslims!
Jij hebt totaal geen idee wat er speelt in die steden.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:30 schreef way2paradise het volgende:
[..]
Nogmaals - Jij hebt totaal geen idee wat er rond speelt in de grote steden en kleine tot middelgrote steden! Moslims krijgen dergelijk met geweld te maken!
Ik ben alleen de afgelopen twee maanden fysiek bedreigd door PVV aanhangers - Alleen zij konden geen geweld gebruiken omdat ze in Amsterdam zijn.
Aaaaaah, dus ik heb geen menselijk hart, ik zie de Palestijnen niet als mensen.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:25 schreef way2paradise het volgende:
[..]
Omdat jij en Verhagen de Palestijnen niet als mensen zijn en geen menselijke hart hebben en een zionistische hart. Zionisten zijn verantwoordelijk voor alle problemen in deze wereld en zijn verantwoordelijk voor alle puinhopen in Irak en Afrikaanse wereld!
Hoe weet je dat zo zeker?quote:Op donderdag 1 juli 2010 10:56 schreef Gia het volgende:
Geweld tegen moslima's komt vaak uit hun eigen omgeving, maar het telt wel mee als geweld tegen moslims.
Dus als een moslim zijn vrouw tuchtigt, dan is dat geweld tegen moslims.
Nu wordt het allemaal wat treurig.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:33 schreef way2paradise het volgende:
[..]
Weet jij niet dat de media in handen zijn van zionistische organisaties als CIDI en vooral rechtse websites onder andere Het pers, Telegraaf en Elsevier?
Telegraaf en Elsevier en de andere meuk maken totaal of begatileren het alleen maar! Ze ontkennen het bijna dat het gebeurt!
Klopt, en het is allemaal ontzettend verwerpelijk. Het zou allemaal niet voor moeten komen. Maar wat is je punt?quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:38 schreef _Led_ het volgende:
Van je fiets gesleurd worden omdat 2 gastjes op een scooter in het voorbijrijden je tas proberen te grijpen in amsterdam oost, dat is geweld.
Nagesist worden en voor hoer uitgemaakt worden - dat is intimidatie.
Niet aangenomen worden omdat je Achmed heet - dat is discriminatie.
Bedreiging is nog niet hetzelfde als in elkaar slaan.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:30 schreef way2paradise het volgende:
[..]
Nogmaals - Jij hebt totaal geen idee wat er rond speelt in de grote steden en kleine tot middelgrote steden! Moslims krijgen dergelijk met geweld te maken!
Ik ben alleen de afgelopen twee maanden fysiek bedreigd door PVV aanhangers - Alleen zij konden geen geweld gebruiken omdat ze in Amsterdam zijn.
Dat de topictitel en de OP roepen dat 'het geweld' tegen moslims "in rap tempo doorstijgt", maar het vervolgens niet over geweld maar over discriminatie hebben.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:42 schreef ViaRegnum het volgende:
[..]
Klopt, en het is allemaal ontzettend verwerpelijk. Het zou allemaal niet voor moeten komen. Maar wat is je punt?
Ja, wat dan? Heb nog steeds geen enkel nieuwsbericht gezien van iemand die in elkaar geslagen is, omdat hij moslim is.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:37 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Hoe weet je dat zo zeker?
Niet he?
Fysiek geweld en mentaal geweld zijn zeker niet het zelfde. Maar ik reageerde op _Led_. Die mentaal geweld niet wil benoemen als geweld. Dat is zijn eigen keuze. Maar wat mij betreft wel een teken van onbenul en desinteresse.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat een onzin. Joden en homo's worden in elkaar geslagen, dat is geweld.
Moslims krijgen geen werk, dat is discriminatie.
Het is niet hetzelfde. In de OP staat trouwens dat het gaat om discriminatie én geweld tegen moslims.
Wil ik de nieuwsberichten zien van moslims die in elkaar geslagen zijn omdat ze moslim zijn.
Dat is weer een ander verhaal.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja, wat dan? Heb nog steeds geen enkel nieuwsbericht gezien van iemand die in elkaar geslagen is, omdat hij moslim is.
Geen slecht advies.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:46 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Gewoon, normaal doen.
Niet aansturen op situaties waar je niet mee om kunt gaan.
Als je het bericht leest zie je dat het niet eens alleen over moslims gaat. Wat dat betreft moet ik je wel gelijk geven wat betreft sensatie zoeken.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:46 schreef _Led_ het volgende:
Sensatie zoeken is roepen dat "het geweld" tegen moslims stijgt omdat ze blijkbaar minder snel een baan krijgen.
Normale verslaggeving zou zijn dat "discriminatie jegens Moslims toeneemt".
Je woont hier al je hele leven, wordt het niet eens tijd om Nederlands te leren?quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:25 schreef way2paradise het volgende:
[..]
Omdat jij en Verhagen de Palestijnen niet als mensen zijn en geen menselijke hart hebben en een zionistische hart. Zionisten zijn verantwoordelijk voor alle problemen in deze wereld en zijn verantwoordelijk voor alle puinhopen in Irak en Afrikaanse wereld!
Nu moet ik echt even lachen. Volg je eigen advies eens op.quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:21 schreef way2paradise het volgende:
[..]
Bekijk hun website heel even - Zij zijn voor Israelische belangen, zijn voor nederzettingen en willen geen Palestijns gebied - En dat moet een geloofwaardige rapport maken over antisemitisme?
Bovendien WTF heeft het standpunt van CIDI over Israël te maken met het registreren van antisemitisme in Nederland???quote:http://www.cidi.nl/faq.html
Ook CIDI heeft zich altijd op het standpunt gesteld, dat er in het kader van een echte vrede een Palestijnse staat moet komen. CIDI ziet bovendien de nederzettingenpolitiek als een nodeloze vernedering van de Palestijnen, die de veiligheid van Israel vermindert, maar uiteindelijk geen obstakel behoeft te zijn voor een definitieve vredesregeling. Tijdens de Taba onderhandelingen begin 2001 bood de toenmalige Israelische regering aan de meeste Joodse nederzettingen te ontruimen.
Oh, ze voelen zich gepest..quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:07 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Zal ik je eens eerlijk vertellen hoe het zit ?quote:Op donderdag 1 juli 2010 12:25 schreef way2paradise het volgende:
[..]
Je weet niet waarover je "praat". Uitsluiting en ontmenselijking zijn daadwerkelijk de grote gevaren in deze gezellige wereld. Het gaat wat dat betreft niet specifiek over welk groepje dan ook. Kijk maar eens waar de "zuiveringen" en oorlogen door worden en werden gevoed. Het gaat allerminst over "gepest voelen".quote:
Zoals bepaalde groepen mensen van torens willen flikkeren en stelselmatig als 'hond' benoemen ?quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:09 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Je weet niet waarover je "praat". Uitsluiting en ontmenselijking zijn daadwerkelijk de grote gevaren in deze gezellige wereld.
Nee, gelovigen, die zijn het gevaar van de samenleving, maar dat zie jij door jouw propaganda nietquote:Op donderdag 1 juli 2010 13:09 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Je weet niet waarover je "praat". Uitsluiting en ontmenselijking zijn daadwerkelijk de grote gevaren in deze gezellige wereld. Het gaat wat dat betreft niet specifiek over welk groepje dan ook. Kijk maar eens waar de "zuiveringen" en oorlogen door worden en werden gevoed. Het gaat allerminst over "gepest voelen".
Geloven worden in gevallen als instrument gebruik om mensen tegen elkaar op te zetten. De voedingsbodem is echter het uitsluiten en ontmenselijken van "de ander". En dat is dus met stip een groter gevaar.quote:Op donderdag 1 juli 2010 13:12 schreef fs180 het volgende:
[..]
Nee, gelovigen, die zijn het gevaar van de samenleving, maar dat zie jij door jouw propaganda niet
Waar lees jij beschuldigingen?quote:Verder zijn dat aardig beschuldigingen, kun je die even wat beter uiteenzetten, met bronnen en exacte cijfers? Jouw mening kan me namelijk aan mn reet roesten![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |