abonnement Unibet Coolblue
  maandag 19 juli 2010 @ 23:58:31 #226
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_84257828
quote:
Op maandag 19 juli 2010 23:41 schreef Witchfynder het volgende:
uitleg over het bedrijfsleven
Dito, al klinkt jouw werkomgeving wel OK. Hadden we al niet ergens opgemerkt dat de combinatie IT en metal opmerkelijk vaak voorkomt?

Overigens ben ik vorige week in een Ministry t-shirt naar mijn werk geweest. Zolang er geen dode foetussen op staan, kan dat wel
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 20 juli 2010 @ 06:20:11 #227
259233 GimmeGore
Dat is mevrouw Gore voor jou!
pi_84261978
quote:
Op maandag 19 juli 2010 23:58 schreef Mark het volgende:

[..]

Dito, al klinkt jouw werkomgeving wel OK. Hadden we al niet ergens opgemerkt dat de combinatie IT en metal opmerkelijk vaak voorkomt?

Overigens ben ik vorige week in een Ministry t-shirt naar mijn werk geweest. Zolang er geen dode foetussen op staan, kan dat wel
Ik deel kranten uit op het station, maar ik ben niks sneller of later klaar als ik een shirt met dooie foetussen er op aan heb hoor.
quote:
Op maandag 19 juli 2010 22:03 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

Jezus, sorry maar lees nog eens even wat je typt en denk dan maar even na ofzo. Bij een bank neem ik jou niet aan in je metalshirtje nee, gek he? En als manager of iemand die klanten spreekt verwacht ik een representatieve houding, maar ik betwijfel of dat uberhaupt werk voor jou is
Ja, dat vind ik gek, want ik werk niks slechter in een bandshirtje dan in een mantelpakje.
En nee, werk in een representatieve functie is inderdaad niks voor mij, want ik hoef geen mensen die mij vertellen dat ik niet mijzelf mag zijn
Jij hoeft niet voor mij te bepalen wat representatief is.
Als ik door iemand wordt geholpen met oerlelijke make up, dan kan ik die ook niet serieus nemen hoor

En over die HBO stage: ik weet niet wat voor stage er door sommigen worden gelopen wordt/wat voor stagiaires jullie zien, maar die vriend van mij liep daar gewoon hetzelfde werk te doen als de "echte" architecten.

[ Bericht 52% gewijzigd door GimmeGore op 20-07-2010 06:25:52 ]
  dinsdag 20 juli 2010 @ 07:52:15 #228
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_84262321
Volgens mij ging het erom dat het het een stage was, en niet iemand die aangenomen was. Maar genoeg over dit onderwerp, kunnen we het weer over muziek hebben?
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 20 juli 2010 @ 08:58:04 #229
226007 Darkestrah
telefoonhijger.
pi_84263021
Ik heb ook wel eens stage gedaan.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 08:58:13 #230
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_84263024
Gaat hier ook over alles wat de Metalhead bezig houdt, toch? .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 09:09:27 #231
241851 Muchachooo
Kan ook gitaar spelen!
pi_84263185
gaat het nu nog steeds over die stages/sollicitaties?
Maar doet dat eigenlijk nauwelijks nog.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 09:17:09 #232
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_84263304
In dit stadium heb ik het liever over croissantjes ofzo... ontbiiijjjt!
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 09:31:48 #233
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_84263591
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 08:58 schreef Witchfynder het volgende:
Gaat hier ook over alles wat de Metalhead bezig houdt, toch? .
Breek me de bek niet los
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  dinsdag 20 juli 2010 @ 09:32:04 #234
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_84263593
quote:
Op maandag 19 juli 2010 23:41 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Ik denk dat je het verkeert uitlegt. Als tegen je gezegd wordt dat je niet in je metalshirtje op kunt komen dagen of in je replaybroek ofzo, dan wordt dat vaak ervaren van 'ze willen dat ik mainstream word! opression!' en dat soort ageringen, maar dat is het helemaal niet. Waarom heb je bij een bank een pak aan? Bedrijfskleding. Het is de juiste kleding om die zaken mee te doen, net zo goed als dat een monteur een overall aan heeft. Ik heb weleens iemand horen zeggen dat wanneer iedereen min of meer hetzelfde aan heeft, dit niet afleidt van de inhoud. Of het zo is weet ik niet, maar ik vind het idee wel leuk.

Ik werk bij een bedrijf waar je intern de meest maffe dingen aan kunt hebben, maar als je naar een klant gaat (als vertegenwoordiging van het bedrijf of om gewoon gedetacheerd te worden) moet je je aanpassen aan de daar geldende regels. Maar als ik kijk naar onze account managers bijv; als ze naar klanten gaan lopen ze in pak, doen ze dit niet zie ik ze weleens op slippers en met een QotSA shirtje voorbij komen. Het zijn bijna allemaal Graspop/Lowlands-gangers namelijk.

Het gaat echt niet om je te veranderen, maar om te zorgen dat je de juiste kleding voor de baan hebt. De facilitaire dienst bij een bank zal echt geen pak aan hebben, want daarin kun je dat werk niet doen. Maar als je klerk of hoe dat tegenwoordig heet, waarschijnlijk wel. Maar heb je een bedrijfsuitje naar de dierentuin kun je vaak best in een Iron Maiden shirtje op komen dagen. En ja, anders is het niet de bedrijfscultuur voor jou.
De reden dat veel mensen voor ons komen werken ipv voor Getronics of weet ik het, is de laid back bedrijfscultuur. Al vind ik dat baliedames in té korte rokjes ook niet kunnen. Lekkere wijven hoor, maar hoort niet zo op je werk .
Dat ben ik helemaal met je eens Maar op je sollicitatie kun je beter over- dan underdressed zijn. Waarschijnlijk ook binnen jou bedrijf. Je geeft een bepaalde eerste indruk, en die zou op mij bar slecht zijn als er een gast in spijkerbroek en metal shirt bij een bank zou komen solliciteren.
Wat je daarna aantrekt ligt aan de cultuur, maar in de meeste bedrijven wordt er toch van je verwacht dat je enigszins redelijk eruit ziet, dat betekend niet per definitie een pak maar een metal shirt wordt vaak niet echt gewaardeerd binnen bedrijven
quote:
Op maandag 19 juli 2010 23:58 schreef Mark het volgende:

[..]

Dito, al klinkt jouw werkomgeving wel OK. Hadden we al niet ergens opgemerkt dat de combinatie IT en metal opmerkelijk vaak voorkomt?

Overigens ben ik vorige week in een Ministry t-shirt naar mijn werk geweest. Zolang er geen dode foetussen op staan, kan dat wel
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 06:20 schreef GimmeGore het volgende:

[..]

Ik deel kranten uit op het station, maar ik ben niks sneller of later klaar als ik een shirt met dooie foetussen er op aan heb hoor.
[..]

Ja, dat vind ik gek, want ik werk niks slechter in een bandshirtje dan in een mantelpakje.
En nee, werk in een representatieve functie is inderdaad niks voor mij, want ik hoef geen mensen die mij vertellen dat ik niet mijzelf mag zijn
Jij hoeft niet voor mij te bepalen wat representatief is.
Als ik door iemand wordt geholpen met oerlelijke make up, dan kan ik die ook niet serieus nemen hoor

En over die HBO stage: ik weet niet wat voor stage er door sommigen worden gelopen wordt/wat voor stagiaires jullie zien, maar die vriend van mij liep daar gewoon hetzelfde werk te doen als de "echte" architecten.
Sorry, maar om mezelf te zijn heb ik een persoonlijkheid, kleding hoort daar (met name in combinatie met werk) niet bij. En je moet het lekker zelf weten, maar een beetje een fatsoenlijke functie zit er niet in met een metal shirt, in ieder geval niet wanneer je zo op sollicitatie komt
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 09:17 schreef Witchfynder het volgende:
In dit stadium heb ik het liever over croissantjes ofzo... ontbiiijjjt!
Bah, croissantjes Nee, gewoon een boterham met kaas en een stuk meloen En koffie
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  dinsdag 20 juli 2010 @ 09:32:37 #235
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_84263612
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 09:31 schreef Mark het volgende:

[..]

Breek me de bek niet los
* Marijkezwolle breekt Mark zijn bek los
Vertel, wat houdt je bezig?
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  † In Memoriam † dinsdag 20 juli 2010 @ 09:34:29 #236
159966 lifeblind
pi_84263648
Pff, ik heb hier op mn werk zo vaak contact met klanten die over de vloer komen, (ben zelf backend webprogrammeur), en ik heb eigenlijk altijd wel een bandshirt aan (alhoewel ik nu een shirt aan heb van Salad Fingers ). Uiteraard doe ik niet alles aan wat ik thuis in de kast heb, maar het meeste is geen enkel probleem.

Naar mijn idee is 'representatief' zo relatief als het maar zijn kan. Het is echt niet zo dat iemand in pak ineens beter zou zijn in zn werk, ik doe net zo graag m'n bankzaken met iemand die gewoon een shirtje en een spijkerbroek aan heeft, Dat een bedrijf dan bedrijfskleding heeft (met logo e.d.) is natuurlijk een ander verhaal, dan gaat het ook om een bepaalde uniformiteit uit te stralen en zeker als het iets is als een plek waar veel klanten komen, is het daardoor duidelijk om te zien wie er uberhaupt werkt en wie niet.

ALs ik trouwens om ergens te werken, eerst naar de kapper zou moeten, zou ik er sowieso al niet gaan werken, van mijn haar blijf je af
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 juli 2010 @ 09:36:40 #237
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_84263678
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 09:34 schreef lifeblind het volgende:
Het is echt niet zo dat iemand in pak ineens beter zou zijn in zn werk,
mijn ervaring met IT'ers is dat hoe strakker ze in pak lopen, hoe minder ze kunnen.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  dinsdag 20 juli 2010 @ 09:37:16 #238
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_84263693
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 09:34 schreef lifeblind het volgende:
Pff, ik heb hier op mn werk zo vaak contact met klanten die over de vloer komen, (ben zelf backend webprogrammeur), en ik heb eigenlijk altijd wel een bandshirt aan (alhoewel ik nu een shirt aan heb van Salad Fingers ). Uiteraard doe ik niet alles aan wat ik thuis in de kast heb, maar het meeste is geen enkel probleem.

Naar mijn idee is 'representatief' zo relatief als het maar zijn kan. Het is echt niet zo dat iemand in pak ineens beter zou zijn in zn werk, ik doe net zo graag m'n bankzaken met iemand die gewoon een shirtje en een spijkerbroek aan heeft, Dat een bedrijf dan bedrijfskleding heeft (met logo e.d.) is natuurlijk een ander verhaal, dan gaat het ook om een bepaalde uniformiteit uit te stralen en zeker als het iets is als een plek waar veel klanten komen, is het daardoor duidelijk om te zien wie er uberhaupt werkt en wie niet.

ALs ik trouwens om ergens te werken, eerst naar de kapper zou moeten, zou ik er sowieso al niet gaan werken, van mijn haar blijf je af
No offence, maar de IT-business is sowieso heeeeeeeel anders dan het reguliere bedrijfsleven. Er werken heel andere mensen, en volgens mij zijn dat soort dingen daar wel redelijk geaccepteerd. Ben jij echter consultant, bankmedewerker (zelfs op het callcenter) of telefoniste bij de receptie dan zou die kledingkeuze doorgaans niet geaccepteerd worden. Ik neem aan dat je dat zelf ook wel ziet, dat verschil En ik neem aan dat je op je sollicitatie wel een beetje nagedacht hebt over je kledingkeuze, je wilt neem ik aan een goede eerste indruk achter laten...
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  dinsdag 20 juli 2010 @ 09:39:28 #239
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_84263738
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 09:36 schreef Tokus het volgende:

[..]

mijn ervaring met IT'ers is dat hoe strakker ze in pak lopen, hoe minder ze kunnen.
En het grappige is ook dat de bedrijfstak waar we blijkbaar steeds op uitkomen IT is, terwijl er echt wel meer bestaat dan die branche En de meeste ITers zie je doorgaans niet eens, die doen alles vanaf 1 centraal landelijk punt doorgaans (al verschilt dat ook per bedrijf )
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  dinsdag 20 juli 2010 @ 09:44:43 #240
169780 Marijkezwolle
Queen multiquote
pi_84263847
quote:
Op maandag 19 juli 2010 23:57 schreef Redisformurder het volgende:

[..]



Bedankt voor de tip.
YW Ik verwacht wel piratenfoto's uiteraard
quote:
Op maandag 19 juli 2010 23:34 schreef Darkestrah het volgende:

[..]

Met m'n vriendin naar de Veluwe. Was leuk, alleen de omgeving is saaier dan dat ik al dacht. Ook nog een weekend bij mn vader geweest. Ik zie eigenlijk Pukkelpop als mijn echte vakantie.

Ga jij nog?
Waar ben je geweest op de Veluwe? Het kan er inderdaad erg rustig zijn Pukkelpop is wel tof

Ik ben al een weekje wezen kamperen en rondjes rijden in Luxemburg en omgeving. En ga nog naar Lowlands. Verder niets specifieks
Come on now, you knew you were lost
But you carried on anyway
Oh come on now, you knew you had no time
But you let the day drift away
  † In Memoriam † dinsdag 20 juli 2010 @ 09:46:12 #241
159966 lifeblind
pi_84263869
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 09:37 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

No offence, maar de IT-business is sowieso heeeeeeeel anders dan het reguliere bedrijfsleven. Er werken heel andere mensen, en volgens mij zijn dat soort dingen daar wel redelijk geaccepteerd. Ben jij echter consultant, bankmedewerker (zelfs op het callcenter) of telefoniste bij de receptie dan zou die kledingkeuze doorgaans niet geaccepteerd worden. Ik neem aan dat je dat zelf ook wel ziet, dat verschil En ik neem aan dat je op je sollicitatie wel een beetje nagedacht hebt over je kledingkeuze, je wilt neem ik aan een goede eerste indruk achter laten...
Op mijn sollicitatiegesprek had ik een afgeragde spijkerbroek aan en een shirtje van een of ander obscuur doom metal bandje Mijn goede indruk laat ik achter aan de hand van mijn portfolio en cv, niet met mijn kleding
  † In Memoriam † dinsdag 20 juli 2010 @ 09:47:52 #242
159966 lifeblind
pi_84263910
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 09:36 schreef Tokus het volgende:

[..]

mijn ervaring met IT'ers is dat hoe strakker ze in pak lopen, hoe minder ze kunnen.
Inderdaad, en sowieso, level 9 in de IT wereld heeft niks meer met IT te maken
  dinsdag 20 juli 2010 @ 10:34:34 #243
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_84264966
Zal ik dan maar even de knuppel er in gooien, hoenders?

Ik vind hoe iemand zich kleedt op werk wel degelijk belangrijk. Hoewel ik er bij zeg dat het ook van de functie afhangt. Hoe lager de functie, hoe minder "erg" ik het vind. Doe je backoffice, helpdesken, plantsoenen schoffelen dan maakt het me niet uit maar als ik bijvoorbeeld een hypotheek ga afsluiten, een auto koop, belastinginvulhulp neem of bankzaken regel verwacht ik dat die persoon er netjes bijloopt.

Waarom? Omdat je daar niet zit voor jezelf maar omdat je een bedrijf vertegenwoordigd tegenover klanten en als ik iemand in een metalshirt (of korte broek of hiphopoutfit) tegenover me heb kan ik met de beste wil dat bedrijf niet serieus nemen, hoe goed ze hun werk ook doen. Je kan ook prima jezelf zijn en je eigen identiteit behouden als je het niet zo etaleert.
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  dinsdag 20 juli 2010 @ 10:36:08 #244
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_84265000
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 09:37 schreef Marijkezwolle het volgende:

[..]

No offence, maar de IT-business is sowieso heeeeeeeel anders dan het reguliere bedrijfsleven. Er werken heel andere mensen, en volgens mij zijn dat soort dingen daar wel redelijk geaccepteerd. Ben jij echter consultant, bankmedewerker (zelfs op het callcenter) of telefoniste bij de receptie dan zou die kledingkeuze doorgaans niet geaccepteerd worden. Ik neem aan dat je dat zelf ook wel ziet, dat verschil En ik neem aan dat je op je sollicitatie wel een beetje nagedacht hebt over je kledingkeuze, je wilt neem ik aan een goede eerste indruk achter laten...
En waarom is ICT geen 'regulier bedrijfsleven'? Ik kom bij veel klanten van ons, ook enorme vierletterige accountantskantoren en daar lopen ondersteunende diensten niet in pak, want dan kun je je werk niet doen.
Bij overheden loop je ook vaak niet in pak, hangt vaak af van je functie.

Ik vind nog steeds dat er teveel gezegd wordt dat dingen moeten en moeten, zonder uit te leggen waarom. Het gaat er om dat je tijdens je sollicitatie laat zien dat je de moeite wilt doen om bij dat bedrijf te horen en dat is ook de bedrijfscultuur leren kennen. We hebben ook weleens medewerkers afgewezen gehad bij klanten omdát ze in pak kwamen. Paste niet bij hun bedrijfscultuur.
Als een bank wil dat je in pak komt, kom je in pak. Als de hippe design toko wil dat je in trendy outfits komt, doe je dat.
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  dinsdag 20 juli 2010 @ 10:37:10 #245
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_84265017
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 09:47 schreef lifeblind het volgende:

[..]

Inderdaad, en sowieso, level 9 in de IT wereld heeft niks meer met IT te maken
Level 9? Is dat de gebruiker (level 8) + 1? .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  † In Memoriam † dinsdag 20 juli 2010 @ 10:45:26 #246
159966 lifeblind
pi_84265214
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 10:37 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Level 9? Is dat de gebruiker (level 8) + 1? .
Het management
pi_84265581
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 09:44 schreef Marijkezwolle het volgende:
YW Ik verwacht wel piratenfoto's uiteraard
Dat laat nog even op zich wachten vrees ik... Maar je houdt ze te goed!
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 09:44 schreef Marijkezwolle het volgende:
Waar ben je geweest op de Veluwe? Het kan er inderdaad erg rustig zijn
De meeste mensen komen juist naar de Veluwe voor hun 'rust'...
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 09:46 schreef lifeblind het volgende:
Op mijn sollicitatiegesprek had ik een afgeragde spijkerbroek aan en een shirtje van een of ander obscuur doom metal bandje Mijn goede indruk laat ik achter aan de hand van mijn portfolio en cv, niet met mijn kleding
Ik had je afgewezen, wat je cv ook was en al kon je praten als Brugman.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 20 juli 2010 @ 10:58:41 #248
2057 Tokus
www.metalfan.nl
pi_84265598
w00t, Airbourne op Speedfest!
Nothing lasts forever but the certainty of change
pi_84265748
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 10:34 schreef Elegy het volgende:
Waarom? Omdat je daar niet zit voor jezelf maar omdat je een bedrijf vertegenwoordigd tegenover klanten en als ik iemand in een metalshirt (of korte broek of hiphopoutfit) tegenover me heb kan ik met de beste wil dat bedrijf niet serieus nemen, hoe goed ze hun werk ook doen. Je kan ook prima jezelf zijn en je eigen identiteit behouden als je het niet zo etaleert.


Iemands identiteit is hopelijk niet afhankelijk van het metalshirt wat hij/zij draagt. Als je van verschillende dingen houdt, heb je dan ook meerdere identiteiten, afhankelijk van het desbetreffende shirt?
  † In Memoriam † dinsdag 20 juli 2010 @ 11:11:18 #250
159966 lifeblind
pi_84265956
quote:
Op dinsdag 20 juli 2010 10:58 schreef Redisformurder het volgende:

Ik had je afgewezen, wat je cv ook was en al kon je praten als Brugman.
Ben ik blij dat ik in een branche zit waar je wordt beoordeeld op je kunnen en niet op hoe je overkomt
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')