abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83520237
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 02:19 schreef Perico het volgende:
Tsja lekker logica van van der Vaart. Waarom winnen we van Brazilie? Omdat we nog niet naar huis gaan.

En dan het kijken naar clubs... 3 Brazilianen spelen bij de Champions League winnaar. Van der Wiel speelt bij Ajax, van Bronckhorst bij Feijenoord. Daar zullen de Brazilianen dan weer niet van opkijken.
Nederland heeft ook gewoon 3 CL finalisten.
pi_83520660
quote:
Waarom Nederland vrijdag van Brazilië gaat winnen, luidde de vraag aan Rafael van der Vaart. De middenvelder haalde zijn hand over zijn kin, keek even wat verbaasd en zei vastbesloten: “Dat is heel simpel. Omdat wij echt nog niet naar huis gaan.”
En dat is GVD de instelling! . . Dat eeuwige zielige gedoe van ons, niks daarvan, gewoon gaan voor goud en niks minder! Die mentaliteit zijn we niet gewend hier maar da's de enige manier waarop we kampioen worden.
  donderdag 1 juli 2010 @ 08:27:04 #53
176916 Karrs
2007-2017
pi_83520799
Prachtuitspraak.
"Omdat we echt nog niet naar huis gaan".

Het vanzelfsprekende wat van die uitspraak uitgaat... heerlijk.
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
  donderdag 1 juli 2010 @ 08:54:04 #54
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83521194
Eerst zien, dan geloven.

Maar met een degelijk tactisch plan kunnen we ze zeker hebben.
Intelligent, but fucked up.
pi_83521325
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 02:19 schreef Perico het volgende:
En dan het kijken naar clubs... 3 Brazilianen spelen bij de Champions League winnaar. Van der Wiel speelt bij Ajax, van Bronckhorst bij Feijenoord. Daar zullen de Brazilianen dan weer niet van opkijken.
Drie NL'ers spelen bij de CL-finalist en de NL'ers zullen niet opkijken van iemand die afbouwt bij Panathinaikos of een speler van Galatasaray.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
  donderdag 1 juli 2010 @ 09:15:46 #56
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_83521578
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 23:15 schreef bas-beest het volgende:
Ik hoorde vandaag iemand zeggen "Ik denk dat van Marwijk totnutoe opgedragen heeft om kutvoetbal te laten zien om iedereen zand in de ogen te strooien en dat we vrijdag beginnen met vlammen."

Sandbagging, al jaren toegepasti in de autosport. Wel riskant natuurlijk, want je kan er zomaar eerder uitliggen.
pi_83521621
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 00:48 schreef BansheeBoy het volgende:
Wat waren eigenlijk de resultaten van Brazilië dit toernooi. Hoeveel velddoelpunten hebben ze tegen gehad?

Ik vind dat van Persie zich trouwens meer mag gelden over de vrije trappen die direct op doel gaan. Hij laat elke keer less advanced Sneijder en v/d Vaart voor.

²
Ik heb niet alle wedstrijden gezien maar ze hebben in de wedstrijden tegen Noord-Korea en tegen Ivoorkust een tegengoal gehad.

Eerlijk? Ik ben bang dat Nederland er morgen uit vliegt, ik heb zo'n vaag voorgevoel. En ik ben nu al licht nerveus.
  donderdag 1 juli 2010 @ 09:21:14 #58
58560 Oksel
Gezellig.
pi_83521679
Goede instelling. Mag ik wel. Nog 1 dan.
pi_83521869
Kuyt doet er een schepje bovenop.
quote:
Zekere Kuyt: „Uitschakeling nu geen optie”
Van onze speciale verslaggevers

JOHANNESBURG - Dirk Kuyt houdt er geen seconde rekening mee dat het Nederlands elftal morgen in de kwartfinale van het WK wordt geëlimineerd door Brazilië. „Uitschakeling is nu geen optie”, aldus de blonde Katwijker, die de eerste vier duels indruk maakte.

„Voorgaande toernooien pakte ik soms al wat toiletspullen bij elkaar. Moet ik dit meenemen? Moet ik dat meenemen? Kom ik hier nog wel terug in het hotel? Waarom ik zo zeker ben? Door de ervaring die we hebben. Voor veel jongens is dit het derde grote toernooi op rij. Als we ooit iets willen, is het nu. Als je het heel reëel bekijkt, hoeven we maar drie keer te winnen om wereldkampioen te worden. Hoe vaak krijg je die kans. De hele groep heeft echt het gevoel, nee de overtuiging, dat we het gaan doen!”
Telesport

Nou, ik hoop het voor hen dat het goed komt morgen Anders komt de klap extra hard aan.
pi_83521918
quote:
JOHANNESBURG - Dirk Kuyt houdt er geen seconde rekening mee dat het Nederlands elftal morgen in de kwartfinale van het WK wordt geëlimineerd door Brazilië. „Uitschakeling is nu geen optie”
. Lang geleden dat ik Nederlandse voetballers zo heb horen praten, het is altijd dat verontschuldigende van tevoren, dat indekken, dat licht fatalistische, en nu gewoon deze winners mentaliteit... Super!
pi_83521935
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 09:29 schreef Jojoke het volgende:
[..]

Telesport

Nou, ik hoop het voor hen dat het goed komt morgen Anders komt de klap extra hard aan.
Het is in elk geval gunstig dat ze de goede instelling hebben.
pi_83522404
Hij kan moeilijk zeggen dat hij denkt dat ze verliezen. Denk toch echt niet dat Nederland wint. Als Nederland wint, dan vreet ik bij wijze van mijn schoen op.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2010 09:50:44 ]
pi_83522433
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 09:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
Denk toch echt niet dat Nederland wint.
Gelukkig denken ze dat zelf wel en maakt het niet zo heel veel uit wat jij denkt! .
pi_83522507
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 09:51 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Gelukkig denken ze dat zelf wel en maakt het niet zo heel veel uit wat jij denkt! .
Tja, het is een standaard praatje. Iedereen denkt aan het begin van zo'n wedstrijd dat ze een goede kans maken omdat ze zo'n goed team zijn. Zal vast wel een beetje twijvel zitten bij hen, maar dat kunnen ze moeilijk zeggen tegen de pers.

En dan na de wedstrijd ; na een pijnlijk verlies : ( huilend ) Tja, we hebben er altijd rekening mee gehouden en Brazilie ... ( komt met excuses ).

Brazilie wint dus gewoon in mijn ogen Maar als ze toch winnen...tja, dan heb ik ongelijk.
pi_83522556
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 09:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Tja, het is een standaard praatje.
Helemaal niet. Nederlandse spelers doen altijd zo geforceerd voorzichtig voor zo'n wedstrijd - ja moeilijke tegenstander maarja kijken wat er uitkomt blahdieblah. Dit is juist GEEN - Nederlands - standaardpraatje, dit is gaan voor goud.
  donderdag 1 juli 2010 @ 10:16:32 #66
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_83523207
quote:
[..]

Telesport

Dirkie Kuyt gaat ons naar de halve finale schieten .
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 09:55 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Helemaal niet. Nederlandse spelers doen altijd zo geforceerd voorzichtig voor zo'n wedstrijd - ja moeilijke tegenstander maarja kijken wat er uitkomt blahdieblah. Dit is juist GEEN - Nederlands - standaardpraatje, dit is gaan voor goud.
Ik wil dit even beamen. Het is inderdaad het tegenovergestelde van een standaard praatje. Hieronder een standaard praatje:
quote:
"Ja, Brazilë is natuurlijk een sterk team met veel individuele kwaliteit, ook hebben ze in de afgelopen wedstrijd weinig moet geven. We zullen scherp moeten zijn, maar kansloos zijn we nooit. We hebben vertrouwen in een positieve uitkomst."
Dit rijmt totaal niet met "wij gaan niet verliezen" hoor.
2000 light years from home
pi_83525262
Wil niet zeggen dat alle voetballers 100% zeker zijn dat ze winnen. Er zal vast wel angst leven onbewust of bewust bij een enkele voetballer. Maar dat word niet aan de pers verteld. Aan de pers worden vooral aan de aanvang van de wedstrijd de positieve dingen genoemd ; over het zo'n goede team-gevoel , goed in vel zitten, etc. En dat doen ze nu ook, dus het is wel een standaard praatje. Waar er meerdere van zijn. Zulke meningen van voetballers zijn niet bepaald objectief, omdat als ze ook maar iets negatiefs zeggen waar realisme uitspreekt er kans is dat ze geschorst oid worden.

[ Bericht 16% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2010 11:18:59 ]
pi_83525917
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 11:15 schreef AlwaysHappy het volgende:
En dat doen ze nu ook, dus het is wel een standaard praatje.
Nee, dat is het niet. Om op deze manier zo te stellen dat je zéker bent dat je gaat winnen, ipv 'moet te doen zijn' is behoorlijk onNederlands en tekent de inzet en overtuiging van het NL 11tal op dit moment denk ik. Alleen maar goed nieuws dus.
pi_83526961
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 11:31 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Nee, dat is het niet. Om op deze manier zo te stellen dat je zéker bent dat je gaat winnen, ipv 'moet te doen zijn' is behoorlijk onNederlands en tekent de inzet en overtuiging van het NL 11tal op dit moment denk ik. Alleen maar goed nieuws dus.

Kan best zijn dat het on-nederlands is, maar mijn punt is dat ze moeilijk negatieve dingen kunnen zeggen tegen de pers. Dat ze bijvoorbeeld denken geen schijn van kans te maken. En als je naar beide teams kijkt is toch eigenlijk wel te zien dat Brazilie gewoon een beter elftal heeft met enkele uitzonderingen daargelaten. Allemaal groot praat dus. Met vertrouwen is niks mis, maar een beetje realisme kan geen kwaad. Nederland moet wel een erg goede dag hebben om Brazilie aan te kunnen.

Maar ieder zo zijn eigen mening natuurlijk. Persoonlijk hou ik altijd rekening met de realiteit en met het ergste scenario. Wil niet zeggen dat ik niet wil dat ze winnen of dat ik een hekel heb aan het NL elftal, maar probeer mijn mening duidelijk te maken.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 01-07-2010 12:00:55 ]
pi_83527050
wie houdt ons tegen?
in ieder geval niet frankrijk en italie:P
pi_83527142
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 11:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Kan best zijn dat het on-nederlands is, maar mijn punt is dat ze moeilijk negatieve dingen kunnen zeggen tegen de pers.
Maar in het (nog niet zo verre) verleden durfden ze ook niet uitgesproken positief te zijn, omdat je in Nederland altijd van die middenklasse 6-jes scoorders hebt die je daar op aanspreken. Zoals jij dus. Gelul. Je moet gewoon overtuigd zijn van jezelf, gaan voor goud en meer van dat soort clichés. Ik wil geen relativerend gelul horen van een speler over 'tsja wie weet als we een goede dag hebben dan kunnen we eventueel leuke dingen doen mits de wind niet te hard waait en ik goed ontbeten heb'. Niks van die excuses, ik wil horen dat je ervoor gaat en niks minder dan dat. En het is fijn dat dat nu kennelijk de sfeer in het team is, zowel vd Vaart als Kuyt stralen het uit. Heerlijk.

En ja, iedereen weet dat Brazilie een tegenstander van formaat is. Het heeft níks te maken met onderschatting van de tegenstander. Het heeft alles te maken met er zélf voor gaan ongeacht wie je tegenstander is.

Jij bent echt zo'n relativerende Nederlander die ervoor zorgt dat we in Nederland allemaal zo'n 6-jes mentaliteit hebben, bah.
pi_83527662
quote:
[..]

Telesport

Mensen die deze reacte "typisch Nederlands" noemen . Is dit jullie eerste eindtoernooi ofzo?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 1 juli 2010 @ 12:18:45 #73
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_83527811
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 11:58 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Kan best zijn dat het on-nederlands is, maar mijn punt is dat ze moeilijk negatieve dingen kunnen zeggen tegen de pers. Dat ze bijvoorbeeld denken geen schijn van kans te maken. En als je naar beide teams kijkt is toch eigenlijk wel te zien dat Brazilie gewoon een beter elftal heeft met enkele uitzonderingen daargelaten. Allemaal groot praat dus. Met vertrouwen is niks mis, maar een beetje realisme kan geen kwaad. Nederland moet wel een erg goede dag hebben om Brazilie aan te kunnen.

Maar ieder zo zijn eigen mening natuurlijk. Persoonlijk hou ik altijd rekening met de realiteit en met het ergste scenario. Wil niet zeggen dat ik niet wil dat ze winnen of dat ik een hekel heb aan het NL elftal, maar probeer mijn mening duidelijk te maken.
Ben je echt zo dom of doe je maar alsof? Je komt op mij over als een persoon met een onderontwikkeld stel hersenen aangezien je niet in staat bent de essentie van een verhaal te begrijpen en allerlei irrelevante randzaken erbij betrekt. Daarnaast is het begrip "nuance" voor jou ook een onbekend iets.
2000 light years from home
pi_83530195
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:18 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ben je echt zo dom of doe je maar alsof? Je komt op mij over als een persoon met een onderontwikkeld stel hersenen aangezien je niet in staat bent de essentie van een verhaal te begrijpen en allerlei irrelevante randzaken erbij betrekt. Daarnaast is het begrip "nuance" voor jou ook een onbekend iets.
Zeker niet op de partij van de vrijheid gestemd? Ik zeg talloze keren dat ik mijn mening geven. En waarom zal ik mijn mening niet mogen geven ( twijfel ) terwijl jij en anderen (positieve mening ) het zo vaak mogen zeggen als je wilt. Je hoort mij niet zeggen dat het een feit is. Je hoort mij alleen zeggen dat IK dat vind. Dat jij het niet me eens bent kan me ook eerlijk te zijn geen bal schelen. En al helemaal als je het persoonlijk gaat maken met mijn onderontwikkelde hersenen. Dat jij het persoonlijk maakt moet jij weten ; maar het enige wat het uitstraalt is onzekerheid. Geen goede argumenten meer, dus dan maar persoonlijk maken ; terwijl ik alleen mijn mening geven. Go figure..
pi_83530677
quote:
Op donderdag 1 juli 2010 12:03 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Maar in het (nog niet zo verre) verleden durfden ze ook niet uitgesproken positief te zijn, omdat je in Nederland altijd van die middenklasse 6-jes scoorders hebt die je daar op aanspreken. Zoals jij dus. Gelul. Je moet gewoon overtuigd zijn van jezelf, gaan voor goud en meer van dat soort clichés. Ik wil geen relativerend gelul horen van een speler over 'tsja wie weet als we een goede dag hebben dan kunnen we eventueel leuke dingen doen mits de wind niet te hard waait en ik goed ontbeten heb'. Niks van die excuses, ik wil horen dat je ervoor gaat en niks minder dan dat. En het is fijn dat dat nu kennelijk de sfeer in het team is, zowel vd Vaart als Kuyt stralen het uit. Heerlijk.

En ja, iedereen weet dat Brazilie een tegenstander van formaat is. Het heeft níks te maken met onderschatting van de tegenstander. Het heeft alles te maken met er zélf voor gaan ongeacht wie je tegenstander is.

Jij bent echt zo'n relativerende Nederlander die ervoor zorgt dat we in Nederland allemaal zo'n 6-jes mentaliteit hebben, bah.
So true..in Nederland wordt je door de grijze massa verbaal de kop afgehakt als je die boven het maaiveld durft uit te steken...niet alleen bij sport

Goed dat we nu wat mensen (met name Kuijt, VdV en Sneijder) in de ploeg hebben die daar schijt aan hebben en een winnaarsmentaliteit hebben en die durven laten zien. Als iedereen nu nog z'n ego aan de kant kan zetten en voor elkaar gaat werken dan hebben we zowaar tegen Brazilie nog een kans

Daar kijk ik met name naar Sneijder, die is nu al 3x goed bediend geweest door een onzelfzuchtige Van Persie en Kuijt, ik hoop dat ie nu ook 'the favour' naar met name van Persie terug gaat doen en hem vaker aan gaat spelen ipv voor eigen succes te gaan. Wat dat betreft speelt VdV beter met Van Persie samen dan Sneijder...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')