MBO, Economie en Commercie. Ga Nederlands, Communicatie en Pers & PR geven.. en nu ben ik helemaal bloednerveusquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:56 schreef Baba-O-Riley het volgende:
[..]
Ah okee. Succes er mee danOm welke klassen gaat het?
ah, mbo hoef je idd meestal helemaal geen bevoegdheid te halen, of officieel wel maar vaak gebeurt het niet.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 17:10 schreef josja het volgende:
[..]
MBO, Economie en Commercie. Ga Nederlands, Communicatie en Pers & PR geven.. en nu ben ik helemaal bloednerveus
van de 175 eerstejaars in de lerarenopleiding (eerstegraads master) die dit jaar begonnen mheeft 75-80% er een betaalde baan bij, een deel daarvan staat (soms al jaren) voor de klas. het is echt niet zo uitzonderlijk als jij lijkt te denken.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 16:33 schreef Desunoto het volgende:
Hoe kom je eigenlijk voor de klas te staan als je nooit vakken als didactische vaardigheden hebt gehad? Welke school neemt je dan überhaupt aan als docent? Er moet wel een chronisch lerarentekort zijn daarvoor. En zo erg is het toch ook weer niet?
Och, als je voorbereid bent zal het vast goed komenquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 17:10 schreef josja het volgende:
MBO, Economie en Commercie. Ga Nederlands, Communicatie en Pers & PR geven.. en nu ben ik helemaal bloednerveus
Hope soquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 17:52 schreef Baba-O-Riley het volgende:
[..]
Och, als je voorbereid bent zal het vast goed komen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verily i say unto you; dost thou even hoist, brethren? - Jesus (Psalm 22)
Onze school heeft sinds 3 jaar minder goed opbrengsten en is daardoor onder verscherpt toezicht gezet door de Inspectie (die komen nog denk ik). Probleem is met name de determinatie in de onderbouw (nu struikelen er veel leerlingen in klas 4), daar wordt nu hard aan gewerkt. Ik vraag me alleen af wat ik allemaal kan verwachten. Onze vakgroep biologie wordt vaak als lichtend voorbeeld genoemd hoe het wel moet: niet alleen een goede samenwerking, ook een vakwerkplan waarin ons programma uitgelegd wordt en waarom we lesgeven op een bepaalde manier, doordachte toetsing en overleg over lesinhoud/toetsing. Maar misschien gaan ze andere dingen vragen, ik ben benieuwd. Maandag is dat interview, ik ben benieuwdquote:Op dinsdag 31 augustus 2010 20:21 schreef mane het volgende:
In mijn eerste jaar voor de klas kwam de inspectie langs op de school waar ik toen werkte. De sectie schoot ontzettend in de stress.. En terecht trouwens, want ze werkten allemaal fantastisch langs elkaar heen. Je moet bijvoorbeeld laten zien waar en hoe je toetsen bewaart. En uitleggen hoe je de kwaliteit van de toetsen waarborgt. De PTA's etc. Je moet in ieder geval kunnen uitleggen waar je nou eigenlijk mee bezig bent en hoe doordacht het allemaal is. Didactiek beoordelen ze over het algemeen door lesbezoeken af te leggen.
Die school kreeg een behoorlijk slechte beoordeling. Dat vond ik ook wel terecht. Het was slecht georganiseerd en er werkten ook te weinig inspirerende docenten. Een slechte schoolleiding, etc. Ze kregen eigenlijk maar op een punt een positief verhaal en dat was de sfeer: er was heel goed en leuk contact tussen leerlingen en docenten. Ook dat klopte wel.
Het is overigens wel een aanrader om voor sollicitatiegesprekken het inspectierapport van die school door te nemen. Dan weet je meteen wat de goede en slechte punten van die school zijn (volgens de inspectie dan) en je kunt meestal ook wel een beetje een beeld krijgen van de schoolcultuur. Als je bijvoorbeeld in het rapport leest dat de school wat meer aan vernieuwende didactiek moet gaan doen, dan weet je dat je daar mee kunt scoren op je gesprek.. Maar, dan ben je wel berekenend bezig natuurlijk. Het is niet verstandig om je zelf daar heel anders voor te gaan doen dan hoe je bent, uiteraard.
.
Het is nuttig, dat zeker, maar ook gortdroog.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:21 schreef kwakz0r het volgende:
ebbens en ettekoven. ik haat het boek en houd er ook van. ik denk dat iedereen dat wel een beetje zal hebben...
Mijn open haard was er erg gelukkig mee.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:21 schreef kwakz0r het volgende:
ebbens en ettekoven. ik haat het boek en houd er ook van. ik denk dat iedereen dat wel een beetje zal hebben...
Dat is nog eens goed nieuws! Fijn dat het zo goed gaat. Keep up the good spirit!quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:17 schreef Viking84 het volgende:
Hoi. Ik kom even zwaaien. Gaat hartstikke goed op m'n school. Leuke collega's, leuke klassen
. Ik voelde me gisteren al helemaal thuis. En ik heb een eigen lokaal - iig voor ma en di, moet nog even afwachten hoe het do en vrij is
. Morgen iig vrij en vrijdag verhuis ik
.
Dat boek van Effectief leren bedoel je? Het is wel een handig boek op zich, vind ik, maar ik zal het nu niet meer gebruiken.quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 21:21 schreef kwakz0r het volgende:
quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 19:34 schreef Maraca het volgende:
Dit is mijn boekenlijst:Dat is exact dezelfde boekenlijst als die van mij van vorig jaar!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.. Doe je de kopopleiding ook in Zwolle?
Sterkte dan: het is een drama.
Maar de docent SLB (AB, neem aan dat jij die ook hebt als je in Zwolle zit) is een topper.
EP van vakdidactiek vind ik echt vreselijk.Niet meer actief op Fok!
Ik doe inderdaad de kopopleiding in Zwolle. Maar waarom is het een drama dan?quote:Op dinsdag 31 augustus 2010 22:56 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dat is exact dezelfde boekenlijst als die van mij van vorig jaar!. Doe je de kopopleiding ook in Zwolle?
Sterkte dan: het is een drama.
Maar de docent SLB (AB, neem aan dat jij die ook hebt als je in Zwolle zit) is een topper.
EP van vakdidactiek vind ik echt vreselijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |