Hier op inhakend: Dit blijf ik zelf ook tegen benzin zeggen. Het is niet erg dat je fouten hebt gemaakt in het verleden, de manier hoe je ze oplost c.q. aanpakt is hetgeen dat telt.quote:Op maandag 2 augustus 2010 18:40 schreef DeepChord het volgende:
- Je bent geen slecht mens. Je hebt wellicht fouten gemaakt, maar het is nog veel slechter deze fouten niet te maken en passief te blijven.
Het spijt me, het is niet mijn bedoeling om je van streek te maken. Ik doe niet zoals ik doe om jou te kwetsen.quote:Op maandag 2 augustus 2010 18:10 schreef Cocktailprikker het volgende:
1 woord: Zelfmedelijden. Verschrikkelijk![]()
[..]
Dat dus. Mijn aandacht krijg je iig niet meer. Word tijd dat je op jezelf terug leert vallen.
Ik denk het niet. Dit is de enige plek waar ik zielig kan doen, juist omdat het anoniem is. Ik wil juist niet zielig en somber overkomen en ik doe me meestal dan ook heel anders voor dan ik ben. Ik denk dat als je aan de mensen die van dag tot dag met me te maken hebben zou vragen hoe ze me zien dat ze het helemaal niet doorhebben. Dit is de enige plek waar ik gewoon eerlijk kan zeggen hoe ik me voel.quote:Op maandag 2 augustus 2010 16:40 schreef formerjellybean het volgende:
Ergens heb ik het idee , dat je juist door zielig te doen en niets te ondernemen eigenlijk stiekem is wat je wilt .
Ik ken namelijk meer mensen die zo zijn ze zuigen je leeg met negatieve verhalen en blijven ermee doorgaan want zo heb je aandacht door zielig te doen.
Tig mensen bieden hier je hulp aan maar je geeft ook aan alle hulp te weigeren , dan houd het op een gegeven moment ook op he.
Dat heeft het wel. Ik wil gewoon een goede zoon zijnquote:Op maandag 2 augustus 2010 21:38 schreef Cassandra87 het volgende:
Gaan zitten dubben en dénken over hoe de reactie van ouders zal zijn, heeft geen nut! Dan kun je zitten kniezen en alles moeilijk blijven vinden, daar los je niets mee op. Overigens, en dat zeg ik als iemand die de relatie met haar ouders aan een flinterdun touwtje heeft hangen: Als ouders je een waardeloos kind vinden ben je beter af zonder ouders, zeker als dat is omdat je zo ontzettend sterk bent door je zwakke punten te erkennen.
Ik zal het proberenquote:Op maandag 2 augustus 2010 21:38 schreef Cassandra87 het volgende:
En je angsten overwinnen. Als iemand je iets aanreikt, aanpakken, niet laten liggen omdat de angst groter is dan de wil om te veranderen.
bs. Zou je je niet fijner voelen als je ouders je accepteren en een helpende hand aanbieden?quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:16 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat heeft het wel. Ik wil gewoon een goede zoon zijnIk wil een goed mens zijn. Het lost misschien niets op, maar het kwetst mijn ouders tenminste niet
En ik denk niet dat ik zonder ouders beter af zou zijn, ik heb ze ontzettend hard nodig denk ik.
[..]
Nogmaals waarom geen professionele hulp?? Het is geen moeilijke vraag hoor van mijn kant. Als ik weet waarom je dat niet wilt, weten ook heel veel mensen iets meer over het hoe en waarom ...quote:Op maandag 2 augustus 2010 23:16 schreef benzin het volgende:
.
Een paar mensen hier bieden hulp aan (en daar ben ik echt blij mee, bedankt!) maar de meeste mensen bieden geen hulp aan. De meeste mensen hier zeggen dat ik professionele hulp moet zoeken, dat is iets anders dan hulp aanbieden. Andere hulp dat deze 'hulp' zou ik uiteraard gewoon aannemen.
Dat heeft het wel. Ik wil gewoon een goede zoon zijnIk wil een goed mens zijn. Het lost misschien niets op, maar het kwetst mijn ouders tenminste niet
En ik denk niet dat ik zonder ouders beter af zou zijn, ik heb ze ontzettend hard nodig denk ik.
Ja, onder meer die drie dingen. Een plek om te wonen, voedsel zonder voedselvergiftiging en ik heb ten minste twee mensenquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 08:51 schreef Cassandra87 het volgende:
Wat voor nut/toevoeging hebben je ouders als ze bijdragen aan het feit dat je je ongelukkig voelt? Het feit dat je tenminste íemand hebt? Het feit dat ze voor je koken, en je onderdak bieden?
Het belangrijkste feit: een veilig en warm thuis, lees ik niet van je.
herkenbaar. niet type ouders, maar dat ik dus op mezelf woon. en daar bijna helemaal niets heb uitgevreten de laatste 4 jaar.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 10:40 schreef benzin het volgende:
[..]
Ja, onder meer die drie dingen. Een plek om te wonen, voedsel zonder voedselvergiftiging en ik heb ten minste twee mensenDaarnaast is het zo dat het voor mij belangrijk is omdat het me gaande houdt. Omdat ik net wil doen of alles goed gaat blijf ik dingen doen. Als ik op mezelf zou zitten dan is de kans groot dat ik de hele dag op bed zou gaan liggen en niets meer zou doen omdat er dan geen reden meer voor is.
Op zich bieden ze me niet het warme thuis wat ik voor ogen heb en het zijn niet echt goede ouders. Maar het belangrijkste is dat ze op hun eigen vreemde manier wel om me geven. ZIj zijn op dit moment de enige stabiliteit die ik heb in mijn anders vrij lege leventje.
Uit ervaring weet ik dat mijn ouders niet open staan voor elk woord wat met psych begint. Het laatste wat ik wil is het enige dat ik heb onder druk zetten. Als er iets gebeurt waardoor ik niet meer bij ze terecht kan dan heb ik niemand meer om op terug te vallen als dat nodig is, want ik heb geen vrienden
Wat er gebeurt is dat de angst voor de reactie van je ouders je apathie alleen maar meer voedt, en doordat je er zo mee bezig bent vergroot je het uit tot onredelijke proporties. Er zijn ook ouders die moeten omgaan met een kind dat in de goot ligt vanwege drugs, of een moord begaan heeft, of zelf omgekomen is door eigen schuld. Daarbij vergeleken stellen jouw problemen natuurlijk weinig voor. Uiteraard heb jij zelf wel het idee dat het allemaal heel verschrikkelijk is. Hoogstwaarschijnlijk ben je niet lui maar heb je last van depressieve gevoelens die je alle energie, hoop en moed ontnemen. Dat is een ziekte (althans, zo kun je het zien) en daar moet je wat aan gaan doen. Gewoon een afspraak maken bij een psycholoog.quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 13:28 schreef mylifeisgrey het volgende:
[..]
herkenbaar. niet type ouders, maar dat ik dus op mezelf woon. en daar bijna helemaal niets heb uitgevreten de laatste 4 jaar.
en tegen me ouders doe alsof alles goed gaat, en als ik bij me ouders ben, ga ik wel soms ergens heen en erop uit, maar zogauw ik alleen in me eigen appartement was. lag ik hele dag op bed, keek ik tv, durfde ik niet naar buiten etc.
ik zal een grote teleurstelling zijn, ookal weten ze hoe slecht het daadwerkelijk is gegaan.
verleden tijd, want volgend schooljaar alles goed gaan doen natuurlijk:)
ik ben te lui
.
Dan zou het in ieder geval een bespreekbare optie worden die echt mogelijk isquote:Op dinsdag 3 augustus 2010 12:07 schreef Cassandra87 het volgende:
Als er iets of iemand anders is die je stabiliteit kan geven, zou je dan wel aan jezelf kunnen en willen werken?
En die vrienden heb je wel, je moet er alleen voor durven open staan
Die stabiliteit kan die in iedergeval niet bij zijn ouders krijgen.... raar verhaal kan me niet indenken dat ouders niet het beste met hun kind voorhebben. Mocht mijn ouders ooit moeilijk gaan doen dan loos ik ze direct en dat is hard zeggen maar wat heb je nu aan ouders die het niet ondersteunen dat hun kinderen graag het beste er van willen maken....quote:Op dinsdag 3 augustus 2010 15:22 schreef benzin het volgende:
[..]
Dan zou het in ieder geval een bespreekbare optie worden die echt mogelijk is
Gevoelens kunnen misleidend zijn.quote:Op donderdag 29 juli 2010 13:14 schreef benzin het volgende:
[..]
DankjeIk heb zelf niet echt het gevoel dat ik een goed mens ben.
Probeer je me nu woorden in de mond te leggen die ik nooit gezegd heb?quote:Is het fout om graag te willen dat andere mensen je aardig vinden? Is het fout om graag te willen dat het leven even meezit?
Zoals ik al eerder gezegd heb, dat is niet zo. Je geluk hangt af van wat je zelf tegen jezelf zegt.quote:Mijn geluk hangt heel erg van anderen en mijn omstandigheden af dan van mezelf. Ik weet ook niet goed wat ik in/aan mezelf kan veranderen om echt gelukkig te worden en ik zoek altijd naar dingen van buiten die me gelukkig kunnen maken. Nieuwe spullen, vrienden, een vriendinnetje. En zelfs als het me uiteindelijk lukt maakt het me niet echt blij/gelukkig![]()
Alle begin is moeilijk, het leren maken van dankbaarheidslijstjes kost nu eenmaal actie. Je kunt het alleen leren door het te doen. En vol te houden. Dus niet twee of drie dagen proberen en dan het potlood erbij neergooien.quote:Ik heb geprobeerd om een lijstje te maken met de dingen waar ik dankbaar voor ben, maar terwijl ik dat doe denk ik vooral aan alles waar ik niet blij mee ben. Dat is ook een beetje de reden dat ik ben gestopt met het maken van todo-lijstjes, ze werden steeds langer en ik kreeg het gevoel dat ik helemaal niets bereikte.
Tuurlijk is niet alles rot, en het had allemaal nog veel erger kunnen zijn, maar het is voor mij al erger dan ik kan hebben.
Daarom denk ik, en een aantal anderen hier met mij, dat het verstandig is om professionele hulp te zoeken.quote:Ik heb een doelloos leven en ik voel me rot. Voor iemand die niet gelooft in iets na de dood betekent dat dat ik mijn tijd verspil. Het gaat al 5 jaar zo. Harder mijn best doen leidt tot tijdelijke overwinningen en daarna zak ik weer weg. Het ergste is dat hoe groter de overwinning was hoe harder ik weer terugzak.
Die laatste vraag is weer zo'n typische slachtoffervraag.quote:Ik ben gewoon heel erg moe. Ik wil gewoon een beetje gelukkig zijn en de kracht hebben om elke dag gewoon aan te kunnen zelfs als niet alles meezit. Alleen ik weet echt niet hoe ik dat moet bereiken. Is dat nou echt teveel gevraagd??
Dat is wel jammer ja maargoed ik denk dat ik net zoals meerdere mensen hem heel graag willen helpen maargoed we hebben geen zin om constant hetzelfde te moeten zeggen terwijl de beste alleen maar verder gaat met zielig zijn en niks van ons aanneemt.quote:Op woensdag 4 augustus 2010 19:02 schreef Cassandra87 het volgende:
Wel jammer dat er nu gelijk helemaal niet meer wordt gereageerd
Inderdaad , ik herken dat volkomen vandaar ook dat ik zei dat ie nog niet graag genoeg geholpen wil worden. Op het moment dat je niet 100% achter je herstel staat gaat het niet lukken. Ik heb ook eerst 1,5 jaar rond gelopen met een gevoel sterker nog geen gevoel. Niks kon mij eigenlijk nog echt blij maken'.quote:Op donderdag 5 augustus 2010 17:01 schreef chiren het volgende:
Dat komt gewoon omdat hij het topic eigenlijk nog te vroeg heeft geopend. Hij zit nog niet in de acceptatiefase en denkt nog steeds dat het niet mogelijk is om iets aan zichzelf te veranderen waardoor hij het geluk kan vinden, op dit moment hangt alles voor hem nog af van externe factoren.
Wanneer hij langzamerhand dieper in de put raakt en geen uitweg meer ziet, komt die acceptatiefase vanzelf wel en zal hij onder ogen zien dat hij echt zelf hulp moet gaan zoeken. Dan heeft hij hier een mooi topic aan om op terug te kijken, waar hij misschien nog nuttige dingen uit kan oppikken
Al hoop ik dat hij er voor die tijd al uit is met zichzelf en dat het niet zo ver hoeft te komen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |