abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83440718
Misschien kennen jullie mij nog wel van verschillende topics over meisjes, veranderen, somberheid, eenzaamheid en vrienden maken.

Het zou ook kunnen dat het opvalt dat dat allemaal al best lang geleden is. Deels omdat ik niet meer het gevoel had dat jullie me verder konden helpen en ik het zelf moest gaan doen, deels ook omdat ik bezig was.

Eerlijk is eerlijk, heel veel dingen gaan nog steeds niet zoals de bedoeling is. Hoewel ik meer probeer te doen heb ik nog steeds niet de vrienden die ik wilde hebben en ook op veel andere fronten ben ik niet echt succesvol. Maar dat is het punt niet.

Toen ik 15 was werd ik verliefd op een meisje, ze wees me op een keiharde manier af die mij ook heel veel schade heeft berokkend. Ik was gebroken en ik begon me te realiseren dat mijn hele leven niet deugde en ik eigenlijk in mijn eigen kleine wereldje leefde.

Door wat er gebeurde raakte ik in de war, somber, ging ik me eenzaam voelen. Ik lag elke vakantie moe in bed. Vanaf dat moment raakte ik ervan overtuigd dat een meisje al mijn problemen zou oplossen. Ik zou een mooi en leuk meisje treffen, daarmee kunnen praten, knuffelen en meer . Ze zou al mijn problemen oplossen en al mijn onzekerheid oplossen.

Dat dacht ik tenminste...

Na jaren wanhopig zoeken naar een meisje heb ik een paar weken geleden een meisje ontmoet. Eerlijk gezegd is ze het eerste meisje met wie ik langer dan 5 minuten heb gepraat. Daarnaast is ze ook het eerste meisje dat ik geknuffeld en gezoend heb. Het is nog een redelijk mooi meisje ook, maar heel eerlijk gezegd heb ik de hele tijd niet echt iets voor haar gevoeld. Maar juist omdat ze een redelijk mooi meisje is en het goed liep heb ik mezelf ervan overtuigd dat ik haar wel leuk zou moeten vinden. En nou ben ik een paar dagen geleden met haar in bed beland.

Ik heb 5 jaar lang gedacht dat ik nu gelukkig had moeten zijn. Ik had in mijn hoofd alles enorm geromantiseerd. Het knuffelen viel tegen, zoenen viel tegen, de seks viel tegen. In mijn fantasie was alles zoveel beter. Al mijn andere problemen zijn er nog steeds, ik ben niet veel zekerder geworden, sterker nog, ik ben eigenlijk meer in de war dan ooit.

Ik heb iets bereikt wat ik 5 jaar lang wanhopig wilde bereiken omdat dat het mooiste zou worden wat ik in dit leven zou bereiken. Alles zou daarmee anders worden. En nu ik het heb gedaan ben ik alleen maar in de war over wat ik nou eigenlijk wil.

Ik heb bereikt waar ik jaren van heb gedroomd en het was waardeloos. Wat is nu de volgende stap in mijn leven beter maken en wel gelukkig worden?

Daarnaast voel ik me schuldig. Ik vond het meisje eigenlijk al niet echt leuk, ik was niet echt verliefd denk ik. Ik heb sinds we het hebben gedaan niets meer laten horen en al haar pogingen om contact te zoeken heel kort beantwoord/afgewezen. En ik voel me daar heel erg schuldig over. Het zou best eens kunnen dat ik nu een meisje met een gebroken hart achterlaat alleen maar omdat ik 5 jaar lang heb gedacht dat het een oplossing was. Ik weet dat ik hier nu niet meer verder mee wil, maar ik zou me er erg schuldig over voelen als ik het uit zou maken.

Ik heb ook een paar keer gehad met sommige spullen (vooral speelgoed toen ik een kind was) dat ik er heel lang naar verlangde. En hoe langer ik moest sparen/wachten, hoe perfecter het allemaal werd. En als ik het eenmaal had dan vond ik er niets aan. En nja, sinds een paar dagen voel ik me in een grotere context zo, het grootste/belangrijkste/mooiste doel in mijn leven behaald en het blijkt helemaal niets te zijn.

I feel screwed. En het ergste is dat ik eigenlijk nu niet meer weet hoe ik dan wel echt gelukkig moet worden en moet voelen.

Herkent iemand dit? En wat moet ik NU doen?
  dinsdag 29 juni 2010 @ 13:42:41 #2
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_83440751
-edit- ga eens weg

[ Bericht 87% gewijzigd door Re op 02-07-2010 21:30:38 ]
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_83440857
Je hebt het gewoon geprobeerd te forceren.

Dacht je nou echt dat je gelukkig(er) zou worden als je met een meisje in bed belandt, die je helemaal niet echt ziet zitten? En for the record; Fantasieën of gedachtes over hoe het zou worden/moeten zijn, zijn ALTIJD beter dan de gebeurtenis zelf.
pi_83440874
Herkenbaar .
Beste is om dingen niet op te hemelen van te voren .
  dinsdag 29 juni 2010 @ 13:45:45 #5
192696 CantFazeMe
Scroll my bar
pi_83440884
Maar zonder grappen of grollen. Ik zou als ik jou was het gewoon achter laten . Je moet niet teveel in het verleden hangen, kijk meer naar de toekomst. Ga wat meer op zoek wat bij je (kan) passen. Als je in het verleden blijft hangen dan kom je er heel moeilijk uit.
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_83441005
Opzoek naar de volgende vrouw... die dus wel dat heeft wat je zoekt.

Overigens zeg het vervolg maar in drie zinnen...

"Verheugde me 5 jaar op sex. Heb sex gehad. Sex viel tegen."
Liever eigenwijs dan helemaal geen zelfvertrouwen.
pi_83441064
Je hebt 5 jaar lang alles de schuld gegeven aan het feit dat je geen vriendin had. Faal!
pi_83441664
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 13:48 schreef Roadtoad het volgende:
Opzoek naar de volgende vrouw... die dus wel dat heeft wat je zoekt.

Overigens zeg het vervolg maar in drie zinnen...

"Verheugde me 5 jaar op sex. Heb sex gehad. Sex viel tegen."
Nou, het gaat niet alleen om de sex. Wel een beetje uiteraard, maar de nadruk lag meer op *de verlosser* Een meisje zou alles in mijn leven waar ik ontevreden over was oplossen. En dat heeft gefaald.
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 13:49 schreef Cahir het volgende:
Je hebt 5 jaar lang alles de schuld gegeven aan het feit dat je geen vriendin had. Faal!
Mee eens. Dat is helemaal zo. En het ergste is dat ik daar dan weer niemand de schuld van kan geven. Ik heb gewoon mezelf jaren voor de gek gehouden.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 14:06:49 #9
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_83441762
Je hebt zelf je lesje geleerd, denk ik.

Maar over dat meisje, dat kan je toch niet maken? Je MOET haar bellen, je moet contact met haar zoeken en je moet haar tenminste uitleggen hoe je voelt.

Eigenlijk, ik zou zeggen dat je verplicht bent om een beetje verder met dat meisje te gaan, want anders ben je echt een eikel als je een meisje neukt en dan niks meer laat horen of haar meteen dumpt.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_83441839
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 14:04 schreef benzin het volgende:

[..]

Nou, het gaat niet alleen om de sex. Wel een beetje uiteraard, maar de nadruk lag meer op *de verlosser* Een meisje zou alles in mijn leven waar ik ontevreden over was oplossen. En dat heeft gefaald.
En dat is dus het probleem; Je hebt je krampachtig aan die fabel vastgeklampt. Daardoor had je veel te hoge verwachtingen, die natuurlijk nooit waargemaakt zouden kunnen worden.
pi_83441845
zie het als een leermoment. Als je hier goed mee omgaat kan dit een van de belangrijkste lessen zijn die je ooit zal leren.
pi_83442317
quote:
Ik heb 5 jaar lang gedacht dat ik nu gelukkig had moeten zijn. Ik had in mijn hoofd alles enorm geromantiseerd. Het knuffelen viel tegen, zoenen viel tegen, de seks viel tegen. In mijn fantasie was alles zoveel beter. Al mijn andere problemen zijn er nog steeds, ik ben niet veel zekerder geworden, sterker nog, ik ben eigenlijk meer in de war dan ooit.
Oplossing: knuffelen, zoenen en seks hebben met iemand op wie je verliefd bent!
Dan is het al stukken beter.
pi_83442387
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 14:06 schreef Keep_Walking het volgende:
Je hebt zelf je lesje geleerd, denk ik.

Maar over dat meisje, dat kan je toch niet maken? Je MOET haar bellen, je moet contact met haar zoeken en je moet haar tenminste uitleggen hoe je voelt.

Eigenlijk, ik zou zeggen dat je verplicht bent om een beetje verder met dat meisje te gaan, want anders ben je echt een eikel als je een meisje neukt en dan niks meer laat horen of haar meteen dumpt.
Dat hangt een beetje van het meisje af. En als hij het gewoon uitlegd moet het toch wel goed komen.
Ik bedoel, je gaat niet bij een meisje blijven waarmee knuffelen, zoenen en seks niet leuk is. Iemand zo aan het lijntje houden is alleen maar erger. Ook voor haar.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 14:27:10 #14
293171 Surf_Bunny
fan di na kha
pi_83442617
je bent niet verliefd, dus next totdat je er eentje vind die niet tegenvalt
1 Minuut stilte voor de storm
  dinsdag 29 juni 2010 @ 14:47:23 #15
245489 IceBeach
Ice... on the beach
pi_83443566
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 13:41 schreef benzin het volgende:
En het ergste is dat ik eigenlijk nu niet meer weet hoe ik dan wel echt gelukkig moet worden en moet voelen.

Ik herken het maar al te goed. Leuke spullen of een vriendin hebben lost uiteindelijk niets op. Ik ben zelf op zoek naar de innerlijke rust, maar ik betwijfel of ik het ooit zal vinden.

Het spijt me dat ik je niet echt verder kan helpen..
Emperor Meiji: I am a living god. As long as I do what they think is right.
pi_83443903
Herkenbaar verhaal. Ik heb ook ooit weleens aangepapt met een meisje wat ik eigenlijk vanaf het eerste moment al niet echt zag zitten. Zij bleek wel behoorlijk verliefd te zijn, en ik genoot opzich wel van de aandacht die ik van haar ontving. Ik speelde het spelletje dus wel mee, zonder dat ik enige gevoelens voor haar had. Ik besefte ook dat als ik met haar aan het sms'en was, ik stiekem een heel ander meisje in mijn hoofd had aan wie ik die sms'jes verzond
Uiteindelijk is het contact tussen ons beiden verwaterd, en daar ben ik ook wel blij om. Het is gewoon de kunst een persoon tegen te komen waarbij je echt gevoelens voor krijgt.
pi_83443915
Benzin topique Ik herinner je topics van anderhalf jaar geleden nog. Alles was kommer en kwel.

Ik denk dat je een aardige schop onder je reet nodig hebt. Gelukkig heb je zelf inmiddels door dat je anderen niet (meer) de schuld kunt geven van je eigen problemen. In de eerdere topics die je opende nam je namelijk wel heel erg makkelijk en gewillig de slachtofferrol aan.

Mijn tip: blijk nakken met je vriendinnetje, de eerste keer is voor niemand (op 80% van de awesome Fok-populatie na, natuurlijk) de meest geweldige keer. Of contact haar anders iig en leg het uit.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 14:56:05 #18
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_83443928
Dus iets of iemand buiten jezelf moet ervoor zorgen dat jij gelukkig wordt?
"Als ik een vriendin heb, ben ik gelukkig".
"Als ik dat speelgoed heb, ben ik gelukkig".
Zo werkt dat helaas niet.
Je zult innerlijk je geluk moeten vinden, dan waardeer je de dingen aan de buitenkant pas echt.
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_83445763
Je bent gewoon een beetje pessimistisch ingesteld.. omdat je teveel nadenkt

je had dat meisje veel meer passie moeten geven dan krijg je dat ook terug
dan had je nu nog met haar geweest en had je haar steeds leuker gaan vinden

upwards spiral
dat is waar je in terecht moet komen
  dinsdag 29 juni 2010 @ 15:41:55 #20
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_83446050
Al was je met Beyonce in bed beland, een ander kan jou niet gelukkig maken.

Als je een heel kleine beetje fatsoen in je donder hebt, zorg je er in elk geval voor dat je het meisje nog een keer spreekt zodat je kunt uitleggen dat je met verkeerde verwachtingen zat en dat het niet haar schuld is.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 15:49:21 #22
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_83446426
Benzin... Je bent er weer!

Wat er ontbreekt in jou is waardering, waardering voor wat je wél hebt. En ja in dit geval, liefde. En geloof me, sex wordt met de keer beter Je moet je op je gemak bij iemand voelen, als je echt van iemand houdt dan voelt het zo enorm goed
pi_83448746
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 14:55 schreef VonHinten het volgende:
Benzin topique Ik herinner je topics van anderhalf jaar geleden nog. Alles was kommer en kwel.

Ik denk dat je een aardige schop onder je reet nodig hebt. Gelukkig heb je zelf inmiddels door dat je anderen niet (meer) de schuld kunt geven van je eigen problemen. In de eerdere topics die je opende nam je namelijk wel heel erg makkelijk en gewillig de slachtofferrol aan.
Wauw, dat mensen zich mij nog steeds herinneren

Tja, de slachtofferrol is erg gemakkelijk he? Ik ben toch wel een beetje slachtoffer van alles wat er gebeurd is en mis is gegaan, maar daarna ben ik een beetje gestopt met alles. Ik ben gevallen doordat mensen en gebeurtenissen me hebben laten struikelen, maar het is mijn eigen schuld dat ik daarna niet meer opstond. Ik ben ervan overtuigd dat ik het laatste jaar en vooral het laatste half jaar al flink heb geprobeerd om weer op te staan.
pi_83448815
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 15:41 schreef caroline88 het volgende:

Als je een heel kleine beetje fatsoen in je donder hebt, zorg je er in elk geval voor dat je het meisje nog een keer spreekt zodat je kunt uitleggen dat je met verkeerde verwachtingen zat en dat het niet haar schuld is.
Dat zal ik doen Ik voel mezelf er best wel schuldig over eerlijk gezegd.
pi_83448822
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 14:56 schreef NouMooiNiet het volgende:
Dus iets of iemand buiten jezelf moet ervoor zorgen dat jij gelukkig wordt?
"Als ik een vriendin heb, ben ik gelukkig".
"Als ik dat speelgoed heb, ben ik gelukkig".
Zo werkt dat helaas niet.
Je zult innerlijk je geluk moeten vinden, dan waardeer je de dingen aan de buitenkant pas echt.
Ja, ik denk inderdaad dat ik er zo tegenaan keek. En dat is nu een beetje uit elkaar gevallen. Ik dacht echt dat ik gelukkig zou zijn als ik een vriendinnetje zou vinden. En dat blijkt niet zo te zijn.

Mijn vraag is dan, waar haal ik dat innerlijke geluk vandaan? Het was altijd heel simpel om te zeggen, als ik nou dit (een vriendin) bereik dan ben ik gelukkig. Want hoewel dat nog steeds lastig is is het dan wel mogelijk om concrete stappen te zetten naar wat je wil hebben. Naar innerlijk geluk zoeken vind ik een heel vaag en gevoelsmatig onbegrijpelijk fenomeen.
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 15:35 schreef tesnelvoorje het volgende:
Je bent gewoon een beetje pessimistisch ingesteld.. omdat je teveel nadenkt
Ik heb eenzelfde soort vraag voor jou, hoe kan ik minder nadenken? Dat klinkt erg simpel, maar dat is moeilijker dan het lijkt. En ik zou graag weten hoe ik minder moet nadenken want ik ben het geheel met je eens, ik word soms echt chagrijnig van het de hele dag door denken.
  dinsdag 29 juni 2010 @ 17:36:40 #26
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_83451599
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:36 schreef benzin het volgende:

[..]

Dat zal ik doen Ik voel mezelf er best wel schuldig over eerlijk gezegd.
Goed om te horen. Het is niet makkelijk maar ik weet zeker dat je je erna een stuk prettiger voelt.
pi_83485460
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:35 schreef benzin het volgende:

[..]

Wauw, dat mensen zich mij nog steeds herinneren

Tja, de slachtofferrol is erg gemakkelijk he? Ik ben toch wel een beetje slachtoffer van alles wat er gebeurd is en mis is gegaan, maar daarna ben ik een beetje gestopt met alles. Ik ben gevallen doordat mensen en gebeurtenissen me hebben laten struikelen, maar het is mijn eigen schuld dat ik daarna niet meer opstond. Ik ben ervan overtuigd dat ik het laatste jaar en vooral het laatste half jaar al flink heb geprobeerd om weer op te staan.
"Een beetje slachtoffer, anderen hebben me laten struikelen, ik heb geprobeerd om weer op te staan..." Weet je, die shit overkomt iedereen. Daar ben jij niet uniek in. Grow a pair en ga es genieten van het leven. Ga es dingen die je wél hebt waarderen. Het glas is halfvol, niet halfleeg.
pi_83492936
Als ik iets heb geleerd in mijn jonge leven, dan is het wel dit: je wordt niet gelukkig door het behalen van doelen; je moet je geluk halen uit de weg daar naartoe.

En nee ik ben geen hippie.
It's the return of the motherfuckin' brainiacs!
pi_83548287
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 12:39 schreef VonHinten het volgende:

Grow a pair en ga es genieten van het leven. Ga es dingen die je wél hebt waarderen. Het glas is halfvol, niet halfleeg.
Ik ben erg jaloers op mensen die die levenshouding hebben. Ik kan dat absoluut niet. Ik vraag me heel vaak af waarom ik die levenshouding, zelfs geforceerd, niet aan kan nemen. Zie ik dingen gewoon realistischer dan de meeste mensen? Ik denk dat iedereen die zo'n levenshouding kan aannemen het een stuk makkelijker heeft dan mensen die dat niet kunnen.

Dat is net zoiets als mensen die mij het advies geven dat ik gewoon schijt moet hebben. Dat kan ik gewoon echt niet.
quote:
Op woensdag 30 juni 2010 15:32 schreef Unity het volgende:
Als ik iets heb geleerd in mijn jonge leven, dan is het wel dit: je wordt niet gelukkig door het behalen van doelen; je moet je geluk halen uit de weg daar naartoe.
Hoe moet ik mijn geluk daaruit halen?
  donderdag 1 juli 2010 @ 22:03:12 #30
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_83548853
benzin, de eerste stap in mijn radicale ommekeer naar positief denken en bewust leven was het bijhouden van een gratitude journal. Elke dag schreef ik 5 dingen op om dankbaar voor te zijn.
In het begin was het best suf. Nou eh, ik ben dankbaar dat ik leef. Dat is natuurlijk geen uitspraak waar je gelijk enthousiast van wordt. Maar na verloop van tijd ontdekte ik steeds meer en leukere dingen om dankbaar voor te zijn. En kon ook de uitdaging van Jim Rohn oppakken. Hij daagde me uit om 100 dingen op te noemen waar ik dankbaar voor was. Dat was wel een van de leukste klussen die ik heb mogen opknappen
  vrijdag 2 juli 2010 @ 09:31:29 #31
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_83560676
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 16:37 schreef benzin het volgende:

[..]

Ja, ik denk inderdaad dat ik er zo tegenaan keek. En dat is nu een beetje uit elkaar gevallen. Ik dacht echt dat ik gelukkig zou zijn als ik een vriendinnetje zou vinden. En dat blijkt niet zo te zijn.

Mijn vraag is dan, waar haal ik dat innerlijke geluk vandaan? Het was altijd heel simpel om te zeggen, als ik nou dit (een vriendin) bereik dan ben ik gelukkig. Want hoewel dat nog steeds lastig is is het dan wel mogelijk om concrete stappen te zetten naar wat je wil hebben. Naar innerlijk geluk zoeken vind ik een heel vaag en gevoelsmatig onbegrijpelijk fenomeen.
Daar kan ik je helaas geen 1-2-3 klaar antwoord op geven. Ben zelf ook met die zoektocht bezig.
Ik denk doen wat voor je gevoel goed voelt. En je niet tegen laten houden door (angst)gedachten.
pi_83588143
quote:
Op vrijdag 2 juli 2010 09:31 schreef NouMooiNiet het volgende:

[..]

Daar kan ik je helaas geen 1-2-3 klaar antwoord op geven. Ben zelf ook met die zoektocht bezig.
Ik denk doen wat voor je gevoel goed voelt. En je niet tegen laten houden door (angst)gedachten.
Het probleem is echt dat ik dat niet meer weet.

Ik heb 4 jaar om deze dingen zitten mokken en toen ongeveer 1 jaar, hoe slecht ook, gewerkt om dit te krijgen. Dit was mijn enige plan om gelukkig te worden.

Sterkte en succes met je zoektocht. Ik hoop dat ik mijn antwoord ooit op een dag nog zal vinden.
pi_83627902
Zijn mijn vragen zo moeilijk dat niemand een goed advies voor me heeft?
quote:

(...) Hoe kan ik minder nadenken? Dat klinkt erg simpel, maar dat is moeilijker dan het lijkt. En ik zou graag weten hoe ik minder moet nadenken want ik ben het geheel met je eens, ik word soms echt chagrijnig van het de hele dag door denken.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 23:15:22 #34
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_83628110
Je hebt 2 grote problemen Benzin.

1 je waardeert dingen niet genoeg, waarom niet blij zijn met wat je wel hebt? Realiseer je hoe mooi de wereld is, loop nu naar buiten en ga in het gras liggen naar de hemel kijken. Dan zul je zien dat het eigenlijk best wel mee valt, het is niet alsof jou problemen het enige zijn in dit bestaan.

2 je hebt geen controle over je gedachten. Je denkt, van het een naar het ander, en je doet vervolgens niks. Denken denken denken dat is alles. Je gaat helemaal op er in en vergeet te leven. Leer je valkuilen te herkennen, als je een gedachtenexplosie op voelt komen, zoek afleiding. Zelf moet ik zeggen dat sporten erg goed helpt. Ga hardlopen, fietsen. Gewoon dóen zodra je gek wordt van jezelf. Controleer je gedachten, laat je niet meer zo overheersen.

Niemand kan jou vertellen hoe je de weg naar geluk moet vinden, alleen zeggen hoe zij dat zelf ervaren. Voor ieder is die weg anders. Voor mij helpt sporten enorm, loop erg veel en leer de dingen iets anders te zien. Kijk niet naar wat je allemaal wilt hebben maar vooral naar wat je al hebt

Oja en schrijven helpt! het zorgt er voor dat je je eigen vooruitgang ook kan inzien. Je hebt een moeilijke situatie, daar denk je iets bij, hoe handel je dan? Het gaat automatisch, maar zodra je het opschrijft wordt het zichtbaar, en kun je het de volgende keer eerder herkennen.
pi_83628192
OP, het gaat om de weg erheen en niet om het doel. Wees Zen weetje. Strugglen is het leven
  zaterdag 3 juli 2010 @ 23:32:31 #36
218653 honne
lufs Geejeetjuhhhhhhhhhh :-)
pi_83628761
Pluk de dag zoals het is en stel eens geen doelen!
Je lijkt mij nou echt het type dat zoveel eissen aan zich zelf stelt wat alleen maar leuk moet zijn en juist de negatieve dingen dan alleen maar ziet wat er gebeurt.

Misschien helpt het als je per dag eens opschrijft wat je voor leuke dingen hebt meegemaakt en wat je goed aan je zelf vind in plaats van de mindere dingen.

Dat meisje heeft het niet verdiend dat je met haar verder ging ondanks dat je haar al niet zo leuk vond!
Wie weet loopt zij nu met een complex dat ze zelf nooit is goed kan of doet en vraagt zich af wat er verkeerd aan haar zelf is.
Gelukkige mensen hebben niet het beste van het beste
Zij maken het beste van wat ze hebben
  zaterdag 3 juli 2010 @ 23:36:25 #37
222922 Fortune_Cookie
I sit and ponder... Huh?
pi_83628899
Troost: de eerste keer hoort voor een jongen ook kut te zijn, liefst met een hoer of een dik wijf.
Intelligent, but fucked up.
  zaterdag 3 juli 2010 @ 23:40:07 #38
291725 Premium_Quality
Natuurlijk gebrouwen
pi_83629030
Doe het gewoon nog een paar keer, wordt het vanzelf beter. Je bent echt geen klootzak als je seks hebt met een meid zonder haar superleuk te vinden. Als je maar niet gaat doen alsof je verliefd bent, dat vind ik wel onethisch.
pi_83629077
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 23:15 schreef Cocktailprikker het volgende:
Je hebt 2 grote problemen Benzin.

1 je waardeert dingen niet genoeg, waarom niet blij zijn met wat je wel hebt? Realiseer je hoe mooi de wereld is, loop nu naar buiten en ga in het gras liggen naar de hemel kijken. Dan zul je zien dat het eigenlijk best wel mee valt, het is niet alsof jou problemen het enige zijn in dit bestaan.
Hoewel de hemel op dit moment ook erg bewolkt is denk ik dat je gelijk hebt. Misschien geef ik te weinig om de paar dingen die ik wel heb en de dingen die er zijn.
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 23:15 schreef Cocktailprikker het volgende:
2 je hebt geen controle over je gedachten. Je denkt, van het een naar het ander, en je doet vervolgens niks. Denken denken denken dat is alles. Je gaat helemaal op er in en vergeet te leven. Leer je valkuilen te herkennen, als je een gedachtenexplosie op voelt komen, zoek afleiding.

Oja en schrijven helpt! het zorgt er voor dat je je eigen vooruitgang ook kan inzien. Je hebt een moeilijke situatie, daar denk je iets bij, hoe handel je dan? Het gaat automatisch, maar zodra je het opschrijft wordt het zichtbaar, en kun je het de volgende keer eerder herkennen.
Het voelt juist of mijn gedachten de enige zaken in de hele wereld zijn waar ik wèl direct invloed op heb.

Maar wat je verder zegt is, hoewel ik het stiekem liever niet zou willen toegeven, wel waar. Ik denk nog steeds veel meer dan dat ik actie onderneem en ik denk dat ik ook het idee van een gedachtenexplosie wel herken. En dat is vreemd genoeg altijd ook een lichamelijke explosie/uitputtingsslag.

Soms zou ik willen dat ik gewoon heerlijk dom was. Het is moeilijk dankbaar te zijn voor iets wat mijn leven verpest, hoewel ik enkele mooie dingen daar toch weer aan te danken heb. Was alles maar simpel. Ik wil gewoon gelukkig zijn en rust hebben. Ik wil gewoon menselijk zijn.

Opschrijven kan wel. Bedoel je dan meer dat ik een soort dagboek bij moet houden of meer dat ik in moeilijke situaties moet opschrijven wat ik voel, denk en ,daaruit voortkomend, doe?
  zaterdag 3 juli 2010 @ 23:51:34 #40
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_83629408
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 23:41 schreef benzin het volgende:

[..]

Hoewel de hemel op dit moment ook erg bewolkt is denk ik dat je gelijk hebt. Misschien geef ik te weinig om de paar dingen die ik wel heb en de dingen die er zijn.
Blegh eng dit, ben vandaag begonnen met een autobiografie en in het voorwoord gebruik ik dezelfde omschrijving. Je weet wat er achter de wolken is
quote:
[..]

Het voelt juist of mijn gedachten de enige zaken in de hele wereld zijn waar ik wèl direct invloed op heb.

Maar wat je verder zegt is, hoewel ik het stiekem liever niet zou willen toegeven, wel waar. Ik denk nog steeds veel meer dan dat ik actie onderneem en ik denk dat ik ook het idee van een gedachtenexplosie wel herken. En dat is vreemd genoeg altijd ook een lichamelijke explosie/uitputtingsslag.

Soms zou ik willen dat ik gewoon heerlijk dom was. Het is moeilijk dankbaar te zijn voor iets wat mijn leven verpest, hoewel ik enkele mooie dingen daar toch weer aan te danken heb. Was alles maar simpel. Ik wil gewoon gelukkig zijn en rust hebben. Ik wil gewoon menselijk zijn.

Opschrijven kan wel. Bedoel je dan meer dat ik een soort dagboek bij moet houden of meer dat ik in moeilijke situaties moet opschrijven wat ik voel, denk en ,daaruit voortkomend, doe?
blaa blaa blaa je gedachten heb je helemaal geen invloed op! Je wordt er helemaal door opgeslokt man. Als je zon realist ben zie je dat stiekem zelf ook wel in. Je moet niet stoppen met denken, maar beginnen met doen

Ik weet niet wat jou motivatie moet zijn. Ik moest eerst tot de bodem gaan voordat ik uit mezelf in kon gaan zien dat dit zo langer niet kon. Mijn moeder is dood, ik ben veranderd, mijn vriendin wilde mij zo niet langer meer. Face it, als je iets wilt bereiken sta je er alleen voor.

Hou inderdaad eens een dagboek bij. En schrijf dat niet laat in de avond want dan weet je de helft al niet meer. Wat bij mij hielp is per uur noteren hoe ik me voel, een indicatie vd spanning, wat ik voor gedachten heb gehad, en wat ik gedaan heb. Op een gegeven moment ga je dan inzien dat als je anders reageert op iets, je je ineens iets minder druk maakt en je spanningsniveau daalt. Dan herken je het een volgende keer en als je goed bezig bent ga je er anders mee om.

Ik heb mijn vriendin verloren, de laatste peiler waar ik op kon bouwen. Nu moet ik compleet op mezelf terug vallen. Niks dan een spiegel stond er voor mijn neus, kijk naar jezelf en oordeel. Bevalt het je? Mooi. Bevalt het je niet? Doe er wat aan, want er is niemand anders die dat kan doen.

Vraag hierbij hulp van een psycholoog ofzo, voor mij was het de eerste grote stap. Het is een hulplijn, maar grotendeels zet ik zelf alle stappen al. Zoek je afleiding. Dat is niet Fok...

Ga nu, ja nu ja, naar buiten en een rondje lopen. Kijk eens om je heen en wees je bewust van alles om je heen.

Accepteer dat het leven oneerlijk is. Voor de een wat meer dan de ander. Maar zonder verdriet is er ook geen geluk. Zonder dood er is er ook geen leven. Alles hangt samen met elkaar, het is aan jou waar je de focus op legt. Wil je kiezen voor een chaotische wereld waarin je geleefd wordt, of voor de wereld waarin jij de keus maakt wat je doet met wat op je af komt?
  zaterdag 3 juli 2010 @ 23:58:53 #41
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_83629622
Trouwens wat ook enorm ironisch was, ik pakte vd week een glas uit de kast. Dit glas had ik vorig jaar van mijn vriendin gekregen voor mijn verjaardag.
quote:
Wie de TOP wilt bereiken, moet eerst tot op de BODEM gaan

zo is het maar net.
pi_83630343
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 23:51 schreef Cocktailprikker het volgende:

blaa blaa blaa je gedachten heb je helemaal geen invloed op! Je wordt er helemaal door opgeslokt man. Als je zon realist ben zie je dat stiekem zelf ook wel in. Je moet niet stoppen met denken, maar beginnen met doen
Ik word er wel een beetje door opgeslokt, maar vreemd genoeg zijn ze juist ook mijn wereld. Denken heb ik zelf in de hand. Alles wat te maken heeft met geluk, vriendschap, liefde en materiële zaken is iets waar ik geen controle over heb.
quote:
Ik weet niet wat jou motivatie moet zijn.
Eerlijk gezegd weet ik dat ook niet meer. Het laatste jaar heb ik mezelf gemotiveerd met de gedachte dat ik gelukkig zou worden door het krijgen van een vriendin en dat was duidelijk niets meer dan een hoax, een stomme luchtspiegeling. Het punt is, ik zit te denken en ik vraag me steeds meer af of ik nog wel verder moet gaan. Ik vraag niet veel, maar het zit er gewoon niet in. En dan heb ik twee opties; óf ik blijf mijn hele leven met veel moeite mezelf steeds handhaven, óf ik kan er gewoon mee stoppen. Ik moet weten hoe groot de kans is dat ik ooit nog gelukkig wordt en dat afzetten tegenover de pijn en moeite die het kost als ik dat niet (nooit) meer word.

Dat dagboek is heel veel werk. Aan de andere kant ben ik wanhopig dus ik ga het proberen denk ik.
quote:

Ga nu, ja nu ja, naar buiten en een rondje lopen. Kijk eens om je heen en wees je bewust van alles om je heen.
Bewust van alles om me heen? Dat klinkt ontzettend zweverig en onmogelijk.
quote:

Accepteer dat het leven oneerlijk is. Voor de een wat meer dan de ander. Maar zonder verdriet is er ook geen geluk. Zonder dood er is er ook geen leven. Alles hangt samen met elkaar, het is aan jou waar je de focus op legt. Wil je kiezen voor een chaotische wereld waarin je geleefd wordt, of voor de wereld waarin jij de keus maakt wat je doet met wat op je af komt?
Hoewel verdriet en de dood allebei waardeloos zijn denk ik dat ik niet kan zeggen dat je ongelijk hebt. Zonder verdriet zou geluk niets anders dan een betekenisloze toestand, immers, zonder fluctuaties omlaag zou het ook weer een soort minimum worden. De andere kant is dat het wel heel makkelijk zou zijn, mits het nog steeds gepaard zou gaan met gevoelens van rust en betekenis.

Heb ik die keuze überhaupt? Ik vrees dat ik zal moeten leren leven met het gevoel dat ik word geleefd, dat is nou eenmaal zo. Het is in ieder geval altijd zo geweest, ik ken geen andere toestand.

Ik denk dat ik nu naar bed moet gaan, want ik begin steeds meer taal- en spelfouten van mezelf te zien en dat zou te maken kunnen hebben met een gebrek aan slaap en de het feit dat ik ook wat alcohol geconsumeerd heb. Misschien is het de alcohol die nu praat.

Ik ben redelijk wanhopig. Er wordt hier meestal heel snel geantwoord, en op het laatste uur en het eerste uur van dit topic na is er weinig activiteit en zijn er weinig goede antwoorden. Ik vrees dat ik problemen heb die nooit meer iemand opgelost gaat krijgen. Pfff. Ik wil alleen maar gelukkig zijn en rust hebben. Is dat nou echt te veel gevraagd??
  zondag 4 juli 2010 @ 00:24:47 #43
211016 Cocktailprikker
Cocktailprikker
pi_83630424
quote:
Op zondag 4 juli 2010 00:21 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik word er wel een beetje door opgeslokt, maar vreemd genoeg zijn ze juist ook mijn wereld. Denken heb ik zelf in de hand. Alles wat te maken heeft met geluk, vriendschap, liefde en materiële zaken is iets waar ik geen controle over heb.
Je zegt het goed. Je gedachten zijn jou wereld. Jij leeft in je eigen wereld, maar toch ben je niet tevreden? Het is een illusie dat je alles onder controle zou moeten hebben. Man man, wat zou dat saai zijn zeg. Dat alles precies liep zoals jij dat zou willen op het moment dat jij dat wilt.

Het is nagenoeg niet mogelijk om de dingen die op je pad komen te beinvloeden. Het enige wat je wél kunt, is de manier waarop je er mee om gaat beinvloeden.

Ik citeer even Acda en de Munnik, "Plots kwam ik langs die zin, die de waarheid wel raakt; het leven is wat je gebeurd, terwijl je andere plannen maakt"
quote:
[..]

Eerlijk gezegd weet ik dat ook niet meer. Het laatste jaar heb ik mezelf gemotiveerd met de gedachte dat ik gelukkig zou worden door het krijgen van een vriendin en dat was duidelijk niets meer dan een hoax, een stomme luchtspiegeling. Het punt is, ik zit te denken en ik vraag me steeds meer af of ik nog wel verder moet gaan. Ik vraag niet veel, maar het zit er gewoon niet in. En dan heb ik twee opties; óf ik blijf mijn hele leven met veel moeite mezelf steeds handhaven, óf ik kan er gewoon mee stoppen. Ik moet weten hoe groot de kans is dat ik ooit nog gelukkig wordt en dat afzetten tegenover de pijn en moeite die het kost als ik dat niet (nooit) meer word.
Ja... Je hebt jezelf een doel gesteld, dat doel behaald en je bent niet voldaan. Wat is er dan fout gegaan? Je hebt toch je doel bereikt? Hé! WTF man hoe kan dat nou... Nou, je stelt het verkeerde doel! je verwacht veel te veel in 1 keer.

Zoals je ziet kun je het wel, je hebt een doel gesteld, daar naartoe gewerkt en je bent bij je doel aangekomen. Dit is toch hartstikke goed van jezelf? Alleen wel jammer dat je een doel stelt wat geen doel moet zijn. Ik geloof er niks van dat je oprecht van dat meisje houdt, want je geeft niks om "deze" wereld lijkt wel.
quote:
Dat dagboek is heel veel werk. Aan de andere kant ben ik wanhopig dus ik ga het proberen denk ik.
[..]
Heel veel werk? Je neemt een jaar de tijd om iets verschrikkelijk moeilijks als liefde te forceren, maar even per uur 2 zinnetjes noteren kun je denk je niet? Doe even normaal man.
quote:
Bewust van alles om me heen? Dat klinkt ontzettend zweverig en onmogelijk.
Weet je wat pas zweverig en onmogelijk klinkt? Dat iemand een perfecte wereld in zijn hoofd als voorbeeldplaatje heeft, en verwacht dat het er allemaal vanzelf komt. En als dat er niet vanzelf komt ja, nou, hé, dan zal het vast wel niet zo voorbestemd zijn?

Loop naar buiten, het is nu enorm rustig. Niets valt jou lastig behalve je eigen gedachten. Je blijft denken enzo ja leuk boeie loop naar buiten. Ga naar een rustige plek en kijk naar de hemel. Kijk naar wat je ziet. Naar alles.

Je leeft niet meer in het bewustzijn. Je hebt jezelf afgesloten voor alles waar je geen invloed op hebt, met de illusie dat je gedachten wel onder jou invloed staan. Maar zonder grip op de werkelijkheid, heb je ook geen grip op je gedachten...
quote:
[..]

Hoewel verdriet en de dood allebei waardeloos zijn denk ik dat ik niet kan zeggen dat je ongelijk hebt. Zonder verdriet zou geluk niets anders dan een betekenisloze toestand, immers, zonder fluctuaties omlaag zou het ook weer een soort minimum worden. De andere kant is dat het wel heel makkelijk zou zijn, mits het nog steeds gepaard zou gaan met gevoelens van rust en betekenis.
Wat een klapjosti zonder levenservaring ben je toch ook. Ik kan hier écht ongelofelijk kwaad om worden. Je hebt nergens respect voor, je waardeert helemaal niks. Je hebt niks meegemaakt behalve in je eigen wereld van gedachten. Afgelopen jaar heb ik mijn moeder af zien takelen door kanker, ze is nu een half jaar dood. In het afgelopen half jaar heb ik mij zo onbereikbaar opgesteld dat ik degene waar ik het meest van hou, nu ook kwijt ben. Jou perfecte wereld bestaat niet!

Er is geen liefde zonder verdriet. Er is geen leven zonder dood. Elk ding heeft zijn eigen waarde. Niks is waardeloos. Volgens jou beredenering is liefde en het leven net zo waardeloos. Alleen maar omdat je geen ervaring hebt die gevoelens, betekend niet dat ze geen waarde hebben. Ik ben enorm dankbaar voor het feit dat ik het verlies van mijn moeder, en het verlies van mijn vriendin nu zo helder mag beseffen. Het geeft mij extra waardering voor het leven, voor wat er wél is. Ik heb nooit anders geleerd dan in mezelf te denken, dingen voor me te houden, niet durven uit te spreken, ook niet weten hoe. Maar na zulke verliezen gaat er heus een knopje om.
quote:
Heb ik die keuze überhaupt? Ik vrees dat ik zal moeten leren leven met het gevoel dat ik word geleefd, dat is nou eenmaal zo. Het is in ieder geval altijd zo geweest, ik ken geen andere toestand.
De keus is heel erg simpel. Leeg je in je eigen wereld met perfecte gedachten, en streef je niks na omdat je denkt dat je het toch niet kan behalen? Of accepteer je de werkelijkheid, en probeer je daar mee om te gaan? Ipv het te ontwijken.
quote:
Ik denk dat ik nu naar bed moet gaan, want ik begin steeds meer taal- en spelfouten van mezelf te zien en dat zou te maken kunnen hebben met een gebrek aan slaap en de het feit dat ik ook wat alcohol geconsumeerd heb. Misschien is het de alcohol die nu praat.
Ik denk dat jij die computer uit moet zetten en eerst een rondje moet gaan lopen.
quote:
Ik ben redelijk wanhopig. Er wordt hier meestal heel snel geantwoord, en op het laatste uur en het eerste uur van dit topic na is er weinig activiteit en zijn er weinig goede antwoorden. Ik vrees dat ik problemen heb die nooit meer iemand opgelost gaat krijgen. Pfff. Ik wil alleen maar gelukkig zijn en rust hebben. Is dat nou echt te veel gevraagd??
Kom maar, ik heb hier nog wel wat gelukkige levens in de voorraadkast liggen. Mag je nog kiezen ook!

FOK is niet het antwoord. Fok gaat je hier waarschijnlijk niet eens bij helpen. Niemand kan jou je gelukkige leven bezorgen. Denk je dat je er met een paar posts van een fokker wel uitkomt? De meeste zijn nog nooit in die put geweest, laat staan dat ze jou er uit zouden kunnen trekken. Rot toch op man met je "weinig goede antwoorden"

Jou leven zou niet bepaald moeten worden door posts hier op Fok. Jij zou zelf zoiets moeten hebben van dit gaat zo niet meer, ik MOET hier nu iets aan doen anders ga ik dood. Als je dood wilt ook goed, maar dan moet je niet om hulp vragen. Eigenlijk is dus al best duidelijk wat je wilt alleen handel je er niet naar.

Benzin het is heel erg simpel. Nu sta jij voor de keus. Ga je vooruit, of niet.

Als je vooruit wilt zijn er een aantal dingen die je moet doen om dat te bereiken.

- Zoek professionele hulp, je hebt iemand nodig die jou gedrag helpen veranderen. Dat doen we niet via fok, net zo men als dat je neuken kan via fok.
- Schrijf op wat je denkt, voelt, hoe je je gedraagt. Zo kun je je eigen stappen terug zien, en als er vooruitgang is, zie je dat ook.
- Zoek afleiding van je gedachten, wordt bewuster. Ga hardlopen, fietsen, luister veel naar muziek. Acda en de Munnik en Coldplay raad ik persoonlijk aan. Luister naar de teksten.
- Schrijf je gedachten uit op papier, dan zijn ze even uit je hoofd, en kan je dingen ook voor jezelf op een rijtje zetten
- En schrijf op wat je wilt bereiken. Waarschijnlijk begin je net als ik met het moeilijkste, het einddoel, gelukkig worden. Uiteindelijk blijkt dat het makkelijkste als laatste papier komt te staan. Pak de dingen stap voor stap aan, je kunt niet valsspelen, er is geen kaart "Ga door naar AF"
- Stel je doelen realistisch op en pak de gemakkelijkste dingen het eerst aan.

En nu post je niet meer voordat je naar buiten bent geweest

[ Bericht 27% gewijzigd door Cocktailprikker op 04-07-2010 01:45:41 ]
pi_83894893
En benzin, heb je er nog wat mee gedaan?
  dinsdag 13 juli 2010 @ 11:57:39 #45
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_83992330
Hoi benzin, je bent een beetje stil de laatste tijd. Naar buiten is goed maar af en toe naar binnen moet toch ook kunnen

Denken is mooi maar daar zul je de oplossing niet vinden. Neem dat maar van mij aan. Ik heb de hele wereld doorgedacht en ben er niets mee opgeschoten.

gedachten
Gedachten heb je maar voor een deel in de hand. De hele dag door word je gebombardeerd door allerlei gedachten. En de meeste daarvan zijn negatief want zo zijn we geprogrammeerd. Genetisch bepaald. Omdat we moeten overleven moeten we altijd de omgeving scannen op "gevaar".

emoties
Emoties zijn een direct gevolg van je eigen gedachten. Een ander kan jou niet goed of slecht laten voelen.
Een ander kan lief of gemeen tegen je zijn. Jij denkt daar op een bepaalde manier over en jouw denken bepaalt hoe je je voelt.

geluk
Geluk kies je zelf. Dat is niet afhankelijk van het bereiken van een of ander doel.
Je bepaalt zelf je geluk door de gedachten die je kiest.

Ik zei hierboven dat je gebombardeerd wordt en dat is nog steeds waar. Maar jij hebt de keuze om die gedachten toe te laten. Je kunt ze gaan analyseren. Je kunt ze ook juist niet analyseren. Gewoon waarnemen en dan weer verder gaan met de gedachten die je zelf kiest.

doelen
Doelen stellen is nuttig. Er zijn veel onderzoeken naar gedaan en die wijzen allemaal uit dat mensen met geschreven doelen een veel grotere kans op succes hebben.
Je doelen moeten specifiek en meetbaar zijn. Hoe kun je anders weten of je ze bereikt hebt?
En je moet ze zelf in de hand hebben. Dus dingen die je zelf kunt doen (of nalaten, b.v. stoppen met roken is zo'n doel).
"Ik wil dat mijn buurjongen verliefd op me wordt" is een waardeloos doel. A) Ik heb geen buurjongen en B) zelfs als ik die had, had ik 0,0 invloed op zijn al dan niet verliefd worden.
"Ik wil heel veel geld hebben" is ook al een prutsdoel want het is niet meetbaar. Dus kun je het nooit bereiken.
Een doel moet ook realistisch zijn. Als het niet realistisch is, zul je er zelf niet in geloven. Als je er zelf niet in gelooft, zul je dus ook geen steek uitvoeren om dat onhaalbare doel te bereiken.

dagboek
Een dagboek is een uitstekend hulpmiddel om je gedachten te ordenen. Je kunt er ook je doelen in opschrijven en wat je vandaag gedaan hebt om die doelen te bereiken. Je kunt er ook later in terugbladeren en zien hoe je in de loop van de tijd veranderd bent.

Aan jou de keus!
Kies je gedachten waardoor je je beter gaat voelen? B.v. een dankbaarheidslijstje.
Oh ja en er zijn wetenschappers die bewezen hebben dat gedachten werken. Door wat jij denkt, straal je iets uit wat anderen aantrekt. Denk je negatief, dan trek je negativiteit aan. Denk je positief, dan trek je juist positieve dingen aan. Heb je dus meer voor je dankbaarheidsdagboek om op te schrijven.

Ik heb het zelf ook gedaan. Jarenlange training en het wordt steeds makkelijker en leuker.
  dinsdag 13 juli 2010 @ 18:56:12 #46
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_84011064
Mooie post Caroline88

Bij het lezen van het stukje 'doelen' dacht ik meteen aan het Day Zero Project.
Er loopt een topic over op Fok!: Day Zero Project # 3
Zelf heb ik ook een doelenlijst gemaakt, en het is inspirerend om daarmee bezig te zijn, alleen het maken van de lijst al.
  woensdag 14 juli 2010 @ 06:07:09 #47
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84031001
Dank, NouMooiNiet

Wat een hoop dappere mensen. Ik heb wel dat soort doelenlijsten gehad maar of ik er nou mee public wil gaan....
  woensdag 14 juli 2010 @ 08:48:40 #48
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_84031921
Mijn doelenlijst staat ook niet op t net.
Is meer een stok achter de deur voor mezelf, als ik me echt verveel of nutteloos voel.
En dat is nogal vaak. Niet dat ik me dan door zo'n doel direct beter voel maar t geeft wel afleiding...
pi_84041240
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 21:29 schreef Cocktailprikker het volgende:
En benzin, heb je er nog wat mee gedaan?
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 11:57 schreef caroline88 het volgende:
Hoi benzin, je bent een beetje stil de laatste tijd. Naar buiten is goed maar af en toe naar binnen moet toch ook kunnen
Ik had veel eerder willen reageren hier (op de post van Cocktailprikker) en ik heb dat meerdere keren geprobeerd maar ik ben steeds gestopt met het schrijven van het antwoord. Ik denk dat ik het om een voor mij onverklaarbare reden het zo confronterend is dat ik reageren heel moeilijk en zwaar vind.

Jezelf zo voelen als ik me voel kost vreemd genoeg heel veel energie. Denken en je leeg voelen stelt lichamelijk niets voor, toch sloopt het je.

Ik ga nu eerst reageren op caroline, maar ik wil straks alsnog proberen een goede reactie te schrijven
quote:
Op dinsdag 13 juli 2010 11:57 schreef caroline88 het volgende:

doelen
"Ik wil dat mijn buurjongen verliefd op me wordt" is een waardeloos doel. A) Ik heb geen buurjongen en B) zelfs als ik die had, had ik 0,0 invloed op zijn al dan niet verliefd worden.
"Ik wil heel veel geld hebben" is ook al een prutsdoel want het is niet meetbaar. Dus kun je het nooit bereiken.
Een doel moet ook realistisch zijn. Als het niet realistisch is, zul je er zelf niet in geloven. Als je er zelf niet in gelooft, zul je dus ook geen steek uitvoeren om dat onhaalbare doel te bereiken.

dagboek
Een dagboek is een uitstekend hulpmiddel om je gedachten te ordenen. Je kunt er ook je doelen in opschrijven en wat je vandaag gedaan hebt om die doelen te bereiken. Je kunt er ook later in terugbladeren en zien hoe je in de loop van de tijd veranderd bent.

Aan jou de keus!
Kies je gedachten waardoor je je beter gaat voelen? B.v. een dankbaarheidslijstje.
Oh ja en er zijn wetenschappers die bewezen hebben dat gedachten werken. Door wat jij denkt, straal je iets uit wat anderen aantrekt. Denk je negatief, dan trek je negativiteit aan. Denk je positief, dan trek je juist positieve dingen aan. Heb je dus meer voor je dankbaarheidsdagboek om op te schrijven.
Het klinkt allemaal zo makkelijk, maar het is zóóó ontzettend moeilijk voor me om de baas te zijn over mijn eigen gedachten Ik heb niet echt het gevoel dat ik er veel invloed op heb. En zelfs als ik gedachten tijdelijk weet weg te duwen dan komen ze terug als ik in het OV zit, probeer te ontspannen of ga slapen. Dat is een van de redenen dat ik liever niet meer probeer t ontspannen want daar wordt alles alleen maar ellendiger van.

Hoe mensen tegen mij doen is voor mij direct bepalend voor mijn gedachten en daarmee mijn emoties en ik kan dat niet goed filteren. Zo loop ik mezelf al jaren bijna heel de dag druk te maken over hoe mensen over me denken en/of naar me kijken en hoe meer ik dat ben gaan oden hoe meer ik mijn persoonlijkheid ben verloren volgens mij. Ik heb ook niet het gevoel dat ik kan kiezen om gelukkig te zijn. Ik zou willen dat ik dat wel kon en er echt voor kon kiezen niet meer te denken, maar dat is voor mij echt een flinke opgave.

Cocktailprikker stelde ook al voor om een dagboek bij te houden dus misschien moet ik wat dat betreft naar jullie luisteren. Dat is iets wat in ieder geval wel echt mogelijk is Ik wil dat wel proberen denk ik.

Wat betreft de doelen denk ik inderdaad nu ik jouw voorbeelden lees dat ik misschien al jaren de verkeerde doelen stel en dat ik misschien doelen stel over dingen waar ik zelf eigenlijk geen invloed op heb en die ook weer helemaal van andere mensen afhangen. Ik denk dat ik ook niet goed weet wat voor doelen ik moet en wil stellen. Ik wil me gewoon goed voelen. Ik heb ook geen idee waarom mensen bepaalde doelen willen halen, dat heb ik nooit begrepen. Hoe bepalen die mensen überhaupt wat zij willen??? Misschien dat ik zo lang zelf de controle kwijt ben geweest dat ik nu de illusie blijf houden dat ik geen controle heb en niet weet wat ik wil. Wat zou ik willen behalve me goed voelen en mensen die aardig tegen me doen?

Met dankbaarheidslijstje bedoel je de dingen waar je dankbaar voor bent he? Dat kan ik ook wel proberen. Ik moet iets.

Ik ben dankbaar dat ik heel erg ongelukkig ben maar dat het nog erger had kunnen zijn en dat gelukkig dan weer niet het geval is? Ik ben dankbaar dat ik een huis heb, dat ik niet geslagen word en dat ik kan lopen?

Ik voel me wanhopig jongens
pi_84047179
Ik kan het weer niet goed. Ik ga het daarom heel erg simpel houden, sorry.
quote:
Op zondag 4 juli 2010 00:24 schreef Cocktailprikker het volgende:

Je zegt het goed. Je gedachten zijn jou wereld. Jij leeft in je eigen wereld, maar toch ben je niet tevreden? Het is een illusie dat je alles onder controle zou moeten hebben. Man man, wat zou dat saai zijn zeg. Dat alles precies liep zoals jij dat zou willen op het moment dat jij dat wilt.

Je leeft niet meer in het bewustzijn. Je hebt jezelf afgesloten voor alles waar je geen invloed op hebt, met de illusie dat je gedachten wel onder jou invloed staan. Maar zonder grip op de werkelijkheid, heb je ook geen grip op je gedachten...
Ik leef heel erg in mijn gedachten, en toch zijn dat niet de gedachten die ik eigenlijk wil hebben.

Ik zou het juist wel erg fijn vinden alles alles eens precies ging zoals ik dat wilde. Misschien is dat saai, maar het biest wel zekerheid en het maakt gelukkig
quote:
Wat een klapjosti zonder levenservaring ben je toch ook. Ik kan hier écht ongelofelijk kwaad om worden. Je hebt nergens respect voor, je waardeert helemaal niks. Je hebt niks meegemaakt behalve in je eigen wereld van gedachten. Afgelopen jaar heb ik mijn moeder af zien takelen door kanker, ze is nu een half jaar dood. In het afgelopen half jaar heb ik mij zo onbereikbaar opgesteld dat ik degene waar ik het meest van hou, nu ook kwijt ben.
Het spijt me. Het was niet mijn bedoeling om jou pijn te doen Ik heb inderdaad niet meegemaakt wat jij hebt meegemaakt en het is daarom niet aan mij om te beoordelen hoeveel pijn je hebt gehad. Wat ik wel weet is dat die pijn die mijn eigen wereld van gedachten mij doet ook ontzettend groot en voor mij ook echt ontzettend echt is. Misschien kom ik er ooit achter dat het allemaal meeviel, maar op dit moment heb ik het er echt echt zwaar mee. Het spijt me als je daardoor denkt dat ik geen respect heb voor problemen van anderen. Ik zou willen dat ik mensen een dag kon laten voelen hoe het is om mij te zijn... Misschien heb ik gewoon een lage 'pijngrens'. Maar de pijn van mijn gedachtenwereld is echt iets wat zwaar op me drukt
quote:
Jou leven zou niet bepaald moeten worden door posts hier op Fok. Jij zou zelf zoiets moeten hebben van dit gaat zo niet meer, ik MOET hier nu iets aan doen anders ga ik dood. Als je dood wilt ook goed, maar dan moet je niet om hulp vragen. Eigenlijk is dus al best duidelijk wat je wilt alleen handel je er niet naar.
Nja. Ik heb zelf al jaren het idee dat het niet meer gaat en dat ik nu iets moet doen. Maar om een of andere reden doe ik vervolgens nooit wat ik zou moeten doen. En ik weet niet echt waarom
pi_84049275
quote:

Ik heb eenzelfde soort vraag voor jou, hoe kan ik minder nadenken? Dat klinkt erg simpel, maar dat is moeilijker dan het lijkt. En ik zou graag weten hoe ik minder moet nadenken want ik ben het geheel met je eens, ik word soms echt chagrijnig van het de hele dag door denken.
Ik ben ook ongeveer zo hoor, misschien iets minder donker. Andere mensen lijken niet te beseffen dat het geen kwestie is van "dan doe je toch gewoon anders?". Dat kan niet, zo ben jij. Leer het waarderen.
Ja, ik generaliseer.
pi_84049567
quote:
Op zaterdag 3 juli 2010 23:41 schreef benzin het volgende:
Waarom? Het is een van de dingen die jou uniek maakt. Het maakt jou tot jou en het gaat nooit meer weg. Dit is een van die dingen die je beter kan leren waarderen.
Ja, ik generaliseer.
pi_84050388
Geef mij een lekker zonnetje, een leuk boek en een aardbeien milkshake en ik voel mij helemaal happy. Kijk! Zo simpel kan het ook zijn.
pi_84050490
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:07 schreef benzin het volgende:
Ik heb ook geen idee waarom mensen bepaalde doelen willen halen, dat heb ik nooit begrepen.
Omdat ze daarmee grip op hun leven hebben. Omdat het (de illusie van?) controle geeft. Zoiets?
Ja, ik generaliseer.
pi_84053443
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 15:04 schreef benzin het volgende:
Ik kan het weer niet goed. Ik ga het daarom heel erg simpel houden, sorry.
[..]
Je hoeft je niet te verontschuldigen en ook niet perse te reageren. Je hoeft het alleen maar te lezen.

Wat je je moet realiseren dat je niet over alles controle hebt, over heel veel dingen niet. Maar is dat erg? Nee. Waar heb je wel, of kun je wel controle over krijgen? Hoe jij er mee om gaat

Ik raad je echt aan om een psycholoog te zoeken om mee te praten want ik geloof dat je een beste portie gedragstherapie kunt gebruiken. Dit is niet om je te bekritiseren of zeggen dat je niks kan, maar jij zit gewoon al tijden op een vast punt.

Je weet het allemaal niet meer en je komt er niet alleen uit. Doe er wat aan, vraag échte hulp Het kost heel veel moeite en ja, het zal veel pijn doen. Maar die pijn kun je niet ontlopen, je komt er alleen vanaf als je jezelf ermee confronteert.

Achteraf voel je je beter
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:30:44 #56
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84065978
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 13:07 schreef benzin het volgende:
[..]

Ik had veel eerder willen reageren hier (op de post van Cocktailprikker) en ik heb dat meerdere keren geprobeerd maar ik ben steeds gestopt met het schrijven van het antwoord. Ik denk dat ik het om een voor mij onverklaarbare reden het zo confronterend is dat ik reageren heel moeilijk en zwaar vind.
Gefeliciteerd dat je het toch probeert!
quote:
Jezelf zo voelen als ik me voel kost vreemd genoeg heel veel energie. Denken en je leeg voelen stelt lichamelijk niets voor, toch sloopt het je.
Ik denk dat we innerlijke strijd vaak onderschatten. Het zou niet zo vermoeiend moeten zijn.
Toevallig IS het dat wel. Stress is een energievreter van jewelste.
Ik zeg vaak tegen mezelf, rustig aan. Doe wat je kan en zit jezelf niet gek te maken.
quote:
Ik ga nu eerst reageren op caroline, maar ik wil straks alsnog proberen een goede reactie te schrijven
[..]

Het klinkt allemaal zo makkelijk, maar het is zóóó ontzettend moeilijk voor me om de baas te zijn over mijn eigen gedachten Ik heb niet echt het gevoel dat ik er veel invloed op heb. En zelfs als ik gedachten tijdelijk weet weg te duwen dan komen ze terug als ik in het OV zit, probeer te ontspannen of ga slapen. Dat is een van de redenen dat ik liever niet meer probeer t ontspannen want daar wordt alles alleen maar ellendiger van.
Het spijt me dat ik je de indruk gaf dat het een eitje was, iets heel gemakkelijks. Dat is het zeker niet. Ik ben er al heel erg lang mee bezig en merk dat het nu een stuk gemakkelijker wordt. Maar het heeft bij mij wel jaren geduurd. Kleine stapjes.

Voorbeeld. Als ik me compleet waardeloos voel. Stap 1. Accepteer dat ik me waardeloos voel en dat vandaag even mijn dag niet is. Ik geef mezelf toestemming om down te zijn.
Voordeel: Ik hoef me niet meer schuldig te voelen. Scheelt weer een hoop energieverspilling.
quote:
Hoe mensen tegen mij doen is voor mij direct bepalend voor mijn gedachten en daarmee mijn emoties en ik kan dat niet goed filteren. Zo loop ik mezelf al jaren bijna heel de dag druk te maken over hoe mensen over me denken en/of naar me kijken en hoe meer ik dat ben gaan oden hoe meer ik mijn persoonlijkheid ben verloren volgens mij. Ik heb ook niet het gevoel dat ik kan kiezen om gelukkig te zijn. Ik zou willen dat ik dat wel kon en er echt voor kon kiezen niet meer te denken, maar dat is voor mij echt een flinke opgave.
Het lijkt alsof dat zo is. Dat andere mensen op een bepaalde manier tegen jou doen en dat je je dan vanzelf een bepaald gevoel of emotie krijgt. Maar er zit echt nog een stapje tussen. Je hebt lange tijd aangeleerd om het gevoel maar te ondergaan en daardoor ben je compleet afhankelijk van andere mensen. Hoe ze tegen je doen.
Maar dat LIJKT alleen maar zo. Het kost alleen tijd en een stukje bewustwording om die dingen los te koppelen. En dit is het allermoeilijkste, waar ik zelf ook nog geregeld mee overhoop lig.
Misschien kun je dit eerst eens proberen met leuke situaties en aardige mensen. Probeer je eigen gedachten en emoties als waarnemer te bekijken. Ga terug in de tijd en denk aan een situatie en "kijk" dan naar je eigen gedachten en emoties. Het doe onwijs gek aan, de eerste paar keer. Maar in de loop van de tijd wordt het meer een gewoonte.
quote:
Cocktailprikker stelde ook al voor om een dagboek bij te houden dus misschien moet ik wat dat betreft naar jullie luisteren. Dat is iets wat in ieder geval wel echt mogelijk is Ik wil dat wel proberen denk ik.
Ik kan het je beslist aanraden. Onderzoek heeft bewezen dat mensen zich beter gaan voelen door dingen op te schrijven. Ik weet niet of dat is omdat je het van je af schrijft, of omdat je leert van wat je opschrijft. Maar ik weet wel dat het werkt.
quote:
Wat betreft de doelen denk ik inderdaad nu ik jouw voorbeelden lees dat ik misschien al jaren de verkeerde doelen stel en dat ik misschien doelen stel over dingen waar ik zelf eigenlijk geen invloed op heb en die ook weer helemaal van andere mensen afhangen. Ik denk dat ik ook niet goed weet wat voor doelen ik moet en wil stellen. Ik wil me gewoon goed voelen. Ik heb ook geen idee waarom mensen bepaalde doelen willen halen, dat heb ik nooit begrepen. Hoe bepalen die mensen überhaupt wat zij willen??? Misschien dat ik zo lang zelf de controle kwijt ben geweest dat ik nu de illusie blijf houden dat ik geen controle heb en niet weet wat ik wil. Wat zou ik willen behalve me goed voelen en mensen die aardig tegen me doen?
Ook doelen stellen is een kunst
Ik heb van diverse coaches training hierin gehad en daarom weet ik hoe belangrijk de punten zijn die ik in mijn vorige post genoemd heb. Je moet je doel zelf kunnen bereiken met je eigen acties. Anders is het geen doel maar een dagdroom. Dagdromen mag ook wel hoor, je moet ze alleen niet door elkaar halen.
quote:
Met dankbaarheidslijstje bedoel je de dingen waar je dankbaar voor bent he? Dat kan ik ook wel proberen. Ik moet iets.

Ik ben dankbaar dat ik heel erg ongelukkig ben maar dat het nog erger had kunnen zijn en dat gelukkig dan weer niet het geval is? Ik ben dankbaar dat ik een huis heb, dat ik niet geslagen word en dat ik kan lopen?
Precies! Een keigoeie lijst om mee te beginnen. En als je dit elke dag doet. En ook opschrijven dus! Dan wordt het na een tijdje een stuk makkelijker. En er schieten je steeds meer dingen te binnen.
(Je hoeft niet elke dag nieuwe dingen te verzinnen hoor, ik heb ook best vaak herhalingen. Maar ik probeer altijd wel om nieuwe dingen te bedenken)
Ik doe ook erg mijn best om altijd aardig tegen mezelf te zijn. Be your own best friend.
quote:
Ik voel me wanhopig jongens
Ik vind het jammer dat je je wanhopig voelt. Maar ik denk toch dat je op de goede weg bent.
Je zoekt tenminste naar hulp en naar antwoorden.

Ik hoop dat je hier weer een stukje verder mee komt. Sterkte en veel succes met je dagboek/dankbaarheidslijstje!
  woensdag 14 juli 2010 @ 21:37:25 #57
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_84066326
Caroline88 wat voor coaching / therapie (?) / cursussen heb jij gehad?
Ik vind dat je nogal wat rake dingen zegt telkens (ook in andere topics).
En hoe oud ben je als ik vragen mag?
pi_84073143
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:30 schreef caroline88 het volgende:

Ik hoop dat je hier weer een stukje verder mee komt. Sterkte en veel succes met je dagboek/dankbaarheidslijstje!

Dankje. Ik zou bijna willen van binnen dat ik tegen je in kon gaan en zeggen dat het voor mij niet haalbaar is, maar zoals je het nu stelt is het een stuk minder zweverig en concreter dan ik dacht en kan ik er wel wat mee denk ik.
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:30 schreef caroline88 het volgende:

Precies! Een keigoeie lijst om mee te beginnen. En als je dit elke dag doet. En ook opschrijven dus! Dan wordt het na een tijdje een stuk makkelijker.
Meen je dat nou? Ik bedoelde het min of meer lichtelijk sarcastisch
  donderdag 15 juli 2010 @ 08:59:06 #59
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_84078470
Geen verwachtingen proberen te hebben.

En, niet 'als ik dit heb dan ben ik gelukkig, of als ik dat heb dan', vergeet jouw als/dan regel en probeer in de basis gelukkig te worden. En hoe je dat doet? Door dingen te doen waar jij blij van wordt. Niet afhankelijk van anderen, maar alleen. Dan zal het hebben van verwachtingen ook een stuk minder worden, want je bent alleen tenslotte ook blij.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_84102527
Ik denk dat je eerst van jezelf moet leren houden en jezelf respecteren, voor je verder kunt en je geluk in een relatie kan zoeken.
En kleine stapjes.. Je kan niet van de een op de andere dag gelukkig voelen..
  donderdag 15 juli 2010 @ 20:28:04 #61
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84105520
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 23:57 schreef benzin het volgende:

[..]

Dankje. Ik zou bijna willen van binnen dat ik tegen je in kon gaan en zeggen dat het voor mij niet haalbaar is, maar zoals je het nu stelt is het een stuk minder zweverig en concreter dan ik dacht en kan ik er wel wat mee denk ik.
[..]

Meen je dat nou? Ik bedoelde het min of meer lichtelijk sarcastisch
Dat is fijn om te horen. En dat je een beetje sarcastisch was, dat geeft niets hoor. Iedereen verzet zich ertegen in het begin. MIjn eerste dankbaarheidslijstje leek verdacht veel op dat van jou.

Maar al deze tips werken alleen als je er wat mee doet. Niet 1 of 2 keer je lijstje maken. Maar een gewoonte om dat elke dag te doen.
  donderdag 15 juli 2010 @ 20:47:12 #62
305427 mylifeisgrey
amor omnia vincit
pi_84106488
quote:
Op dinsdag 29 juni 2010 13:41 schreef benzin het volgende:

ik herken gefaalde kalverliefde.
eenzaamheid
denken dat iemand ontmoeten alles beter maakt.

ik ben bang dat ik nu nog niet hetzelfde heb meegemaakt, maar grote kans dat het nog gaat komen, als ooit iemand mij op de 1 of andere manier leuk genoeg vind.

en toch wil ik nog wel iemand KUNNEN ontmoeten.
in plaats van nooit wat mee te maken

en ik hoop/denk eigenlijk echt dat groot deel van me problemen, liggen aan frustratie dat ik niemand KAN ontmoeten door persoonlijk falen, meisjes niet durven aan te spreken, laag zelfbeeld, en andere dingen.
maar dat die worden opgelost als iemand echt van me houd.

maar weet ook wel, dat er kans is dat het zoals bij jou loopt/\
toch wil ik het

sorry voor wazige post.
ook herkenbaar altijd maar lusteloos en alleen zijn in vakanties enzo. en nog veel meer dingen, als ik je post even opnieuw ga lezen kan ik ze wel typen. maar ben te lui
  zondag 25 juli 2010 @ 17:20:14 #63
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84472522
quote:
Op woensdag 14 juli 2010 21:37 schreef NouMooiNiet het volgende:
Caroline88 wat voor coaching / therapie (?) / cursussen heb jij gehad?
Ik vind dat je nogal wat rake dingen zegt telkens (ook in andere topics).
En hoe oud ben je als ik vragen mag? :)
Sorry voor de late reactie maar toen ik "live" probeerde te reageren kon ik geen verbinding krijgen. Dank voor het compliment.

Om nou mijn cv online te gooien gaat me een beetje te ver. Ik ben begonnen met leren toen ik een klein kind was, had op mijn zesde al twee echtscheidingen achter de rug. Vanaf mijn vijfde aan het lezen en dat is meer dan 10 jaar geleden ;-)
Ik heb een paar duizend boeken gelezen. Nee ik maak geen grapje, ik lees gemiddeld zeker 5 boeken per week.
Lezen, lezen en nog eens lezen. Ik denk toch meest fictie maar daar kun je ook een boel uit leren. Als het een beetje fatsoenlijk boek is en je herkent iets van jezelf in een personage. En veel zelfstudie door non fictie lezen, en van het ene boek naar het andere want achterin staat vaak zo'n lijst met boeken.

Verder heb ik opleidingen en trainingen gevolgd in heel veel onderwerpen. Meest in beleggen, psychologie, voeding en personal development. Veel tijdelijke jobs gehad en als je leergierig bent en om je heen kijkt kun je op je werk ook een hoop opsteken. "Afgestudeerd" als programmeur, schoonheidsspecialiste en directiesecretaresse. Ben werknemer en ondernemer. Veel training ook in het opstarten en ontwikkelen van een internet onderneming. Marketing is tenslotte ook niet anders dan een cursus professionele verleiding.
Naast een stuk levenservaring wat lang niet altijd even lollig was heb ik ook veel geleerd van het internet. Sinds 1996 ben ik actief en ben ook moderator van een aantal mailinglijsten. Eigenlijk een soort voorloper van dit soort discussielijnen op FOK!forum. En dingen uitleggen, mensen een hart onder de riem steken of een stukje nuttige feedback geven zijn dingen die me van nature heel gemakkelijk afgaan.

Het boek waar ik het meest uit geleerd heb is de bijbel. Rustig, ik ga niemand bekeren. Maar door het lezen van de bijbel heb ik zelf God leren kennen en ben een "wedergeboren Christen" geworden. Ik geloof dus dat dit het woord van God is. Maar even los daar van. Het is een boek met heel veel boeiende verhalen (dat ik dus pas las nadat ik al heel veel gewone boeken had gelezen) en een hoop wijsheid. B.v. in het boek Spreuken.
Of van de Navajo Indianen. Die wijze uitspraak "Don't judge a man until you have walked a mile in his moccasins".
  dinsdag 27 juli 2010 @ 19:01:29 #64
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_84560392
Thanks voor je reactie Caroline88, indrukwekkende 'cv'.
Ik lees ook erg graag.
Voor persoonlijke groei / inzichten zou je dus de bijbel aanraden of heb je nog andere suggesties? :)
  dinsdag 27 juli 2010 @ 19:47:01 #65
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84562154
Graag gedaan, ja ik heb nog een paar tips, boeken die ik gelezen heb en nog geregeld opnieuw lees om mezelf weer op te peppen of scherp te stellen:

Dr. Norman Vincent Peale: de uitvinder en kampioen blij-maker
• De kracht van positief denken
• De kracht van de opbouwende gedachte (Positive imaging: The powerful way to change)

Helen Keller : The story of my life - gelezen op advies van Jim Rohn om levens van andere mensen te bestuderen

Corrie ten Boom : Vertrouw op God (Don't wrestle, just nestle) - ja een Christelijk boek over God maar wat een prachtvrouw! Waarschuwing, zij besmet je met het "daar moet je wel blij van worden"-virus. Heb ooit ook ergens haar vehaal gelezen over hoe ze haar kampbewaarder vergaf. Zij heeft als enige in de familie het concentratiekamp overleefd, hoe vergeef je de man die je eigen zus voor je eigen ogen vermoord heeft?

Juan Carlos Ortiz : God is dichterbij dan je denkt - God is closer than you think. Beste handboek voor een Christen na de bijbel.

Greg Anderson : The 22 {Non-Negotiable} Laws of Wellness - gezondheid

Doelen/prioriteiten:
David Allen : Getting things done (heel praktijkgericht)
Stephen R. Covey : First Things First (hoe kies je de juiste doelen en hoe bewaak je dat je je daarop richt?)

David Chilton : The Wealthy Barber (Fin. planning)

Tal Ben-Shahar : Gelukkiger: Ontdek het geheim van het dagelijks geluk

John Cleese : Life and how to survive it

Thomas Crum : Journey to Center - Lessons in unifying body, mind and spirit

Martin Seligman : Optimisme kun je leren (Learned Optimism) - als ik me goed herinner, wat theoretischer maar dit is de prof bij wie ik ga studeren zodra ik de loterij win. Hij heeft een leerstoel Positive Psychology in Pennsylvania

Dit is maar een greep en de lijst is zeker niet uitputtend. Veel van mijn teachers heb ik in live seminars, DVD trainingen, email cursusprogramma's etc. leren kennen en daar zijn weinig boeken van. Of ze zijn er wel maar ja, sommige mensen komen nu eenmaal beter tot hun recht als je ze hoort spreken.
  dinsdag 27 juli 2010 @ 19:49:48 #66
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84562281
www.tut.com moet je ook bezoeken en je aanmelden voor de daily messages
(op http://www.tut.com/theclub/index.php?page=premember).
pi_84563347
quote:
Op donderdag 15 juli 2010 08:59 schreef Nouk84 het volgende:
Geen verwachtingen proberen te hebben.

En, niet 'als ik dit heb dan ben ik gelukkig, of als ik dat heb dan', vergeet jouw als/dan regel en probeer in de basis gelukkig te worden. En hoe je dat doet? Door dingen te doen waar jij blij van wordt. Niet afhankelijk van anderen, maar alleen. Dan zal het hebben van verwachtingen ook een stuk minder worden, want je bent alleen tenslotte ook blij.
Dit hierboven is toch wel de essentie TS. Laat het geluk/leven niet afhangen van anderen maar onderneem zelf dingen waar je trots op kan zijn en waardoor je je niet meer minderwaardig voelt. Je hebt hier niemand anders voor nodig.

En juist als je jezelf ook goed voelt en niet de schuld je jezelf niet meer onderschat zul je zien dat vrouwen ook geïnteresseerd in je zijn. Je bent nu niet meer minderwaardig en hebt nu zelf de touwtjes in handen! Jij kiest iemand uit die het geluk heeft jou te ontmoeten!
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  woensdag 28 juli 2010 @ 10:39:06 #68
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_84580331
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 19:47 schreef caroline88 het volgende:
-knip-
Bedankt voor je reactie, ik zal me er eens in gaan verdiepen, er staat genoeg bij!!
pi_84583149
Ik heb hier weinig aan toe te voegen, behalve dat ik denk dat een psycholoog of gedragstherapeut serieus wonderen kan verrichten op jouw kijk naar de wereld en je gedachten en gevoelens daarbij. Jouw 'denken' is op dit moment in ieder geval niet gezond meer (je zegt het zelf, je lijdt er lichamelijk onder), dus een 'denken'dokter is echt essentieel in deze. Die hebben zovaak met dit bijltje gehakt (je bent namelijk heus niet de enige op de wereld die dit probleem heeft) en zij kunnen je echt op weg helpen :)

Misschien vind je dat eng/ongemakkelijk, maar niemand hoeft er vanaf te weten toch?

Maar ik kwam hier eigenlijk om te zeggen dat ik de posts van Cocktailprikker en Caroline echt geniaal vind, haast fok-onwaardig :P
(Y)
  woensdag 28 juli 2010 @ 13:35:43 #70
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84586637
@chiren: _O_
  woensdag 28 juli 2010 @ 13:36:25 #71
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84586663
quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:14 schreef Roi het volgende:

[..]

Dit hierboven is toch wel de essentie TS. Laat het geluk/leven niet afhangen van anderen maar onderneem zelf dingen waar je trots op kan zijn en waardoor je je niet meer minderwaardig voelt. Je hebt hier niemand anders voor nodig.
^O^
  woensdag 28 juli 2010 @ 13:51:34 #72
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84587257
quote:
Op woensdag 28 juli 2010 10:39 schreef NouMooiNiet het volgende:

[..]

Bedankt voor je reactie, ik zal me er eens in gaan verdiepen, er staat genoeg bij!!
Graag gedaan, ik hoop dat je leuke dingen over jezelf gaat ontdekken!
pi_84611529
quote:
Op zondag 25 juli 2010 17:20 schreef caroline88 het volgende:

Om nou mijn cv online te gooien gaat me een beetje te ver. Ik ben begonnen met leren toen ik een klein kind was, had op mijn zesde al twee echtscheidingen achter de rug.
Wauw.. Ik vind het sneu voor je dat je dat zo jong al mee hebt moeten maken :) Het maakt een hoop indruk op me. Het voelt voor mij altijd of ik op het randje van instorten sta en elke dag weer een heel gevecht is. Ik heb er bewondering voor als mensen zulke dingen meemaken en dan toch sterk blijven.

quote:
Op dinsdag 27 juli 2010 20:14 schreef Roi het volgende:

Laat het geluk/leven niet afhangen van anderen maar onderneem zelf dingen waar je trots op kan zijn en waardoor je je niet meer minderwaardig voelt. Je hebt hier niemand anders voor nodig.

En juist als je jezelf ook goed voelt en niet de schuld je jezelf niet meer onderschat zul je zien dat vrouwen ook geïnteresseerd in je zijn. Je bent nu niet meer minderwaardig en hebt nu zelf de touwtjes in handen! Jij kiest iemand uit die het geluk heeft jou te ontmoeten!
Zeker weten dat ik er niemand voor nodig heb? :@

Ik hoop dat dat kan. Op dit moment denk ik dat ik beter nooit meer aan een meisje kan beginnen, dat voorkomt een hoop ellende en gedoe.

quote:
Op woensdag 28 juli 2010 11:59 schreef chiren het volgende:
Ik heb hier weinig aan toe te voegen, behalve dat ik denk dat een psycholoog of gedragstherapeut serieus wonderen kan verrichten op jouw kijk naar de wereld en je gedachten en gevoelens daarbij. Jouw 'denken' is op dit moment in ieder geval niet gezond meer (je zegt het zelf, je lijdt er lichamelijk onder), dus een 'denken'dokter is echt essentieel in deze. Die hebben zovaak met dit bijltje gehakt (je bent namelijk heus niet de enige op de wereld die dit probleem heeft) en zij kunnen je echt op weg helpen :)

Misschien vind je dat eng/ongemakkelijk, maar niemand hoeft er vanaf te weten toch?
Het gaat inderdaad niet zo heel goed, maar hulp is geen optie; ik moet er zelf uitkomen :)

En op zich kan ik dat wel, de afgelopen maanden heb ik een soort krachtsprint getrokken. Studie en werk was ongelofelijk druk en ik werkte keihard aan dit meisje :) Dus ik kan wel doorzetten denk ik. Maar nu dat allemaal niet echt oplevert wat het had moeten opleveren stort alles weer even in elkaar. Ik heb echt heel erg mijn best gedaan :)

Was ik maar gewoon een beter, sterker en bovenal een goed mens :) Ik ga nu echt even door een periode weer heen waarin ik heel teleurgesteld ben in alles. Soms weet ik gewoon niet wat ik nu weer moet doen. Elke keer als ik denk dat he t leven me eindelijk toelacht dan zit het weer verschrikkelijk tegen en moet ik weer moeite doen om mezelf bij elkaar te rapen. Ik weet niet goed waarom het zo zwaar is en alles me zo tegen zit. Het is vreemd dat iemand door puur toeval zoveel pech kan hebben.
  donderdag 29 juli 2010 @ 07:27:26 #74
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_84615630
quote:
Op donderdag 29 juli 2010 00:07 schreef benzin het volgende:

[..]

Wauw.. Ik vind het sneu voor je dat je dat zo jong al mee hebt moeten maken :) Het maakt een hoop indruk op me. Het voelt voor mij altijd of ik op het randje van instorten sta en elke dag weer een heel gevecht is. Ik heb er bewondering voor als mensen zulke dingen meemaken en dan toch sterk blijven.
Dank je benzin. Dat is heel lief van je en juist omdat ik altijd zo sterk lijk, zijn er maar weinig mensen die begrijpen dat dat toch best wel ingrijpend was.
Overigens ben ik lang niet altijd sterk geweest hoor! Ik heb wat afgejankt. Maar ik ben er wel sterker door geworden. Ik moest wel.
Doet me denken aan dat verhaal over die boom. Hij stond niet op zo'n leuk plekje en dat betekende dat hij continu moest vechten tegen de wind. In het verhaal werd de boom gekozen voor de grote eer om het kruis te worden waaraan Jezus gekruisigd is. In het echt, zijn dit de bomen waar ze masten van maken omdat het hout een stuk sterker is dan dat van de boom die op een beschut plekje is opgegroeid.
quote:
[..]

Was ik maar gewoon een beter, sterker en bovenal een goed mens :) Ik ga nu echt even door een periode weer heen waarin ik heel teleurgesteld ben in alles. Soms weet ik gewoon niet wat ik nu weer moet doen. Elke keer als ik denk dat het leven me eindelijk toelacht dan zit het weer verschrikkelijk tegen en moet ik weer moeite doen om mezelf bij elkaar te rapen. Ik weet niet goed waarom het zo zwaar is en alles me zo tegen zit. Het is vreemd dat iemand door puur toeval zoveel pech kan hebben.
Je bent een goed mens, benzin. En nee het is niet eerlijk. Maar dat is nu eenmaal zo en daar kun je je het best gewoon bij neerleggen.

Wat jij consequent verkeerd doet, is je geluk laten afhangen van of andere mensen je aardig vinden. En sommige mensen vinden je niet boeiend, die gaan liever met anderen om. En sommige mensen vinden je een tijdje leuk, maar laten je op een gegeven moment toch in de steek.

Tijd voor een metafoor-tje...

Als ik mijn inkomen liet afhangen van mijn winnende Staatsloten.... zou ik niet te eten hebben. ;)
  donderdag 29 juli 2010 @ 08:28:46 #75
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_84616037
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')