Nou, het gaat niet alleen om de sex. Wel een beetje uiteraard, maar de nadruk lag meer op *de verlosser*quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:48 schreef Roadtoad het volgende:
Opzoek naar de volgende vrouw... die dus wel dat heeft wat je zoekt.
Overigens zeg het vervolg maar in drie zinnen...
"Verheugde me 5 jaar op sex. Heb sex gehad. Sex viel tegen."
Mee eens. Dat is helemaal zo. En het ergste is dat ik daar dan weer niemand de schuld van kan geven. Ik heb gewoon mezelf jaren voor de gek gehouden.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:49 schreef Cahir het volgende:
Je hebt 5 jaar lang alles de schuld gegeven aan het feit dat je geen vriendin had. Faal!
En dat is dus het probleem; Je hebt je krampachtig aan die fabel vastgeklampt. Daardoor had je veel te hoge verwachtingen, die natuurlijk nooit waargemaakt zouden kunnen worden.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:04 schreef benzin het volgende:
[..]
Nou, het gaat niet alleen om de sex. Wel een beetje uiteraard, maar de nadruk lag meer op *de verlosser*Een meisje zou alles in mijn leven waar ik ontevreden over was oplossen. En dat heeft gefaald.
Oplossing: knuffelen, zoenen en seks hebben met iemand op wie je verliefd bent!quote:Ik heb 5 jaar lang gedacht dat ik nu gelukkig had moeten zijn. Ik had in mijn hoofd alles enorm geromantiseerd. Het knuffelen viel tegen, zoenen viel tegen, de seks viel tegen. In mijn fantasie was alles zoveel beter. Al mijn andere problemen zijn er nog steeds, ik ben niet veel zekerder geworden, sterker nog, ik ben eigenlijk meer in de war dan ooit.
Dat hangt een beetje van het meisje af. En als hij het gewoon uitlegd moet het toch wel goed komen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:06 schreef Keep_Walking het volgende:
Je hebt zelf je lesje geleerd, denk ik.
Maar over dat meisje, dat kan je toch niet maken? Je MOET haar bellen, je moet contact met haar zoeken en je moet haar tenminste uitleggen hoe je voelt.
Eigenlijk, ik zou zeggen dat je verplicht bent om een beetje verder met dat meisje te gaan, want anders ben je echt een eikel als je een meisje neukt en dan niks meer laat horen of haar meteen dumpt.
Ik herken het maar al te goed. Leuke spullen of een vriendin hebben lost uiteindelijk niets op. Ik ben zelf op zoek naar de innerlijke rust, maar ik betwijfel of ik het ooit zal vinden.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:41 schreef benzin het volgende:
En het ergste is dat ik eigenlijk nu niet meer weet hoe ik dan wel echt gelukkig moet worden en moet voelen.
Herkent iemand dit? En wat moet ik NU doen?
Wauw, dat mensen zich mij nog steeds herinnerenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:55 schreef VonHinten het volgende:
Benzin topiqueIk herinner je topics van anderhalf jaar geleden nog. Alles was kommer en kwel.
Ik denk dat je een aardige schop onder je reet nodig hebt. Gelukkig heb je zelf inmiddels door dat je anderen niet (meer) de schuld kunt geven van je eigen problemen. In de eerdere topics die je opende nam je namelijk wel heel erg makkelijk en gewillig de slachtofferrol aan.
Dat zal ik doenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:41 schreef caroline88 het volgende:
Als je een heel kleine beetje fatsoen in je donder hebt, zorg je er in elk geval voor dat je het meisje nog een keer spreekt zodat je kunt uitleggen dat je met verkeerde verwachtingen zat en dat het niet haar schuld is.
Ja, ik denk inderdaad dat ik er zo tegenaan keek. En dat is nu een beetje uit elkaar gevallen. Ik dacht echt dat ik gelukkig zou zijn als ik een vriendinnetje zou vinden. En dat blijkt niet zo te zijn.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 14:56 schreef NouMooiNiet het volgende:
Dus iets of iemand buiten jezelf moet ervoor zorgen dat jij gelukkig wordt?
"Als ik een vriendin heb, ben ik gelukkig".
"Als ik dat speelgoed heb, ben ik gelukkig".
Zo werkt dat helaas niet.
Je zult innerlijk je geluk moeten vinden, dan waardeer je de dingen aan de buitenkant pas echt.
Ik heb eenzelfde soort vraag voor jou, hoe kan ik minder nadenken? Dat klinkt erg simpel, maar dat is moeilijker dan het lijkt. En ik zou graag weten hoe ik minder moet nadenken want ik ben het geheel met je eens, ik word soms echt chagrijnig van het de hele dag door denken.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:35 schreef tesnelvoorje het volgende:
Je bent gewoon een beetje pessimistisch ingesteld.. omdat je teveel nadenkt
Goed om te horen. Het is niet makkelijk maar ik weet zeker dat je je erna een stuk prettiger voelt.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:36 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat zal ik doenIk voel mezelf er best wel schuldig over eerlijk gezegd.
"Een beetje slachtoffer, anderen hebben me laten struikelen, ik heb geprobeerd om weer op te staan..." Weet je, die shit overkomt iedereen. Daar ben jij niet uniek in. Grow a pair en ga es genieten van het leven. Ga es dingen die je wél hebt waarderen. Het glas is halfvol, niet halfleeg.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:35 schreef benzin het volgende:
[..]
Wauw, dat mensen zich mij nog steeds herinneren
Tja, de slachtofferrol is erg gemakkelijk he? Ik ben toch wel een beetje slachtoffer van alles wat er gebeurd is en mis is gegaan, maar daarna ben ik een beetje gestopt met alles. Ik ben gevallen doordat mensen en gebeurtenissen me hebben laten struikelen, maar het is mijn eigen schuld dat ik daarna niet meer opstond. Ik ben ervan overtuigd dat ik het laatste jaar en vooral het laatste half jaar al flink heb geprobeerd om weer op te staan.
Ik ben erg jaloers op mensen die die levenshouding hebben. Ik kan dat absoluut niet. Ik vraag me heel vaak af waarom ik die levenshouding, zelfs geforceerd, niet aan kan nemen. Zie ik dingen gewoon realistischer dan de meeste mensen? Ik denk dat iedereen die zo'n levenshouding kan aannemen het een stuk makkelijker heeft dan mensen die dat niet kunnen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 12:39 schreef VonHinten het volgende:
Grow a pair en ga es genieten van het leven. Ga es dingen die je wél hebt waarderen. Het glas is halfvol, niet halfleeg.
Hoe moet ik mijn geluk daaruit halen?quote:Op woensdag 30 juni 2010 15:32 schreef Unity het volgende:
Als ik iets heb geleerd in mijn jonge leven, dan is het wel dit: je wordt niet gelukkig door het behalen van doelen; je moet je geluk halen uit de weg daar naartoe.
Daar kan ik je helaas geen 1-2-3 klaar antwoord op geven. Ben zelf ook met die zoektocht bezig.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:37 schreef benzin het volgende:
[..]
Ja, ik denk inderdaad dat ik er zo tegenaan keek. En dat is nu een beetje uit elkaar gevallen. Ik dacht echt dat ik gelukkig zou zijn als ik een vriendinnetje zou vinden. En dat blijkt niet zo te zijn.
Mijn vraag is dan, waar haal ik dat innerlijke geluk vandaan? Het was altijd heel simpel om te zeggen, als ik nou dit (een vriendin) bereik dan ben ik gelukkig. Want hoewel dat nog steeds lastig is is het dan wel mogelijk om concrete stappen te zetten naar wat je wil hebben. Naar innerlijk geluk zoeken vind ik een heel vaag en gevoelsmatig onbegrijpelijk fenomeen.
Het probleem is echt dat ik dat niet meer weet.quote:Op vrijdag 2 juli 2010 09:31 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Daar kan ik je helaas geen 1-2-3 klaar antwoord op geven. Ben zelf ook met die zoektocht bezig.
Ik denk doen wat voor je gevoel goed voelt. En je niet tegen laten houden door (angst)gedachten.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:37 schreef benzin het volgende:
Mijn vraag is dan, waar haal ik dat innerlijke geluk vandaan? Het was altijd heel simpel om te zeggen, als ik nou dit (een vriendin) bereik dan ben ik gelukkig. Want hoewel dat nog steeds lastig is is het dan wel mogelijk om concrete stappen te zetten naar wat je wil hebben. Naar innerlijk geluk zoeken vind ik een heel vaag en gevoelsmatig onbegrijpelijk fenomeen.
(...) Hoe kan ik minder nadenken? Dat klinkt erg simpel, maar dat is moeilijker dan het lijkt. En ik zou graag weten hoe ik minder moet nadenken want ik ben het geheel met je eens, ik word soms echt chagrijnig van het de hele dag door denken.
Hoewel de hemel op dit moment ook erg bewolkt is denk ik dat je gelijk hebt. Misschien geef ik te weinig om de paar dingen die ik wel heb en de dingen die er zijn.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 23:15 schreef Cocktailprikker het volgende:
Je hebt 2 grote problemen Benzin.
1 je waardeert dingen niet genoeg, waarom niet blij zijn met wat je wel hebt? Realiseer je hoe mooi de wereld is, loop nu naar buiten en ga in het gras liggen naar de hemel kijken. Dan zul je zien dat het eigenlijk best wel mee valt, het is niet alsof jou problemen het enige zijn in dit bestaan.
Het voelt juist of mijn gedachten de enige zaken in de hele wereld zijn waar ik wèl direct invloed op heb.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 23:15 schreef Cocktailprikker het volgende:
2 je hebt geen controle over je gedachten. Je denkt, van het een naar het ander, en je doet vervolgens niks. Denken denken denken dat is alles. Je gaat helemaal op er in en vergeet te leven. Leer je valkuilen te herkennen, als je een gedachtenexplosie op voelt komen, zoek afleiding.
Oja en schrijven helpt! het zorgt er voor dat je je eigen vooruitgang ook kan inzien. Je hebt een moeilijke situatie, daar denk je iets bij, hoe handel je dan? Het gaat automatisch, maar zodra je het opschrijft wordt het zichtbaar, en kun je het de volgende keer eerder herkennen.
Blegh eng dit, ben vandaag begonnen met een autobiografie en in het voorwoord gebruik ik dezelfde omschrijving. Je weet wat er achter de wolken isquote:Op zaterdag 3 juli 2010 23:41 schreef benzin het volgende:
[..]
Hoewel de hemel op dit moment ook erg bewolkt is denk ik dat je gelijk hebt. Misschien geef ik te weinig om de paar dingen die ik wel heb en de dingen die er zijn.
blaa blaa blaa je gedachten heb je helemaal geen invloed op! Je wordt er helemaal door opgeslokt man. Als je zon realist ben zie je dat stiekem zelf ook wel in. Je moet niet stoppen met denken, maar beginnen met doenquote:[..]
Het voelt juist of mijn gedachten de enige zaken in de hele wereld zijn waar ik wèl direct invloed op heb.
Maar wat je verder zegt is, hoewel ik het stiekem liever niet zou willen toegeven, wel waar. Ik denk nog steeds veel meer dan dat ik actie onderneem en ik denk dat ik ook het idee van een gedachtenexplosie wel herken. En dat is vreemd genoeg altijd ook een lichamelijke explosie/uitputtingsslag.
Soms zou ik willen dat ik gewoon heerlijk dom was. Het is moeilijk dankbaar te zijn voor iets wat mijn leven verpest, hoewel ik enkele mooie dingen daar toch weer aan te danken heb. Was alles maar simpel. Ik wil gewoon gelukkig zijn en rust hebben. Ik wil gewoon menselijk zijn.
Opschrijven kan wel. Bedoel je dan meer dat ik een soort dagboek bij moet houden of meer dat ik in moeilijke situaties moet opschrijven wat ik voel, denk en ,daaruit voortkomend, doe?
quote:Wie de TOP wilt bereiken, moet eerst tot op de BODEM gaan
Ik word er wel een beetje door opgeslokt, maar vreemd genoeg zijn ze juist ook mijn wereld. Denken heb ik zelf in de hand. Alles wat te maken heeft met geluk, vriendschap, liefde en materiële zaken is iets waar ik geen controle over heb.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 23:51 schreef Cocktailprikker het volgende:
blaa blaa blaa je gedachten heb je helemaal geen invloed op! Je wordt er helemaal door opgeslokt man. Als je zon realist ben zie je dat stiekem zelf ook wel in. Je moet niet stoppen met denken, maar beginnen met doen
Eerlijk gezegd weet ik dat ook niet meer. Het laatste jaar heb ik mezelf gemotiveerd met de gedachte dat ik gelukkig zou worden door het krijgen van een vriendin en dat was duidelijk niets meer dan een hoax, een stomme luchtspiegeling. Het punt is, ik zit te denken en ik vraag me steeds meer af of ik nog wel verder moet gaan. Ik vraag niet veel, maar het zit er gewoon niet in. En dan heb ik twee opties; óf ik blijf mijn hele leven met veel moeite mezelf steeds handhaven, óf ik kan er gewoon mee stoppen. Ik moet weten hoe groot de kans is dat ik ooit nog gelukkig wordt en dat afzetten tegenover de pijn en moeite die het kost als ik dat niet (nooit) meer word.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 23:51 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ik weet niet wat jou motivatie moet zijn.
Bewust van alles om me heen? Dat klinkt ontzettend zweverig en onmogelijk.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 23:51 schreef Cocktailprikker het volgende:
Ga nu, ja nu ja, naar buiten en een rondje lopen. Kijk eens om je heen en wees je bewust van alles om je heen.
Hoewel verdriet en de dood allebei waardeloos zijn denk ik dat ik niet kan zeggen dat je ongelijk hebt. Zonder verdriet zou geluk niets anders dan een betekenisloze toestand, immers, zonder fluctuaties omlaag zou het ook weer een soort minimum worden. De andere kant is dat het wel heel makkelijk zou zijn, mits het nog steeds gepaard zou gaan met gevoelens van rust en betekenis.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 23:51 schreef Cocktailprikker het volgende:
Accepteer dat het leven oneerlijk is. Voor de een wat meer dan de ander. Maar zonder verdriet is er ook geen geluk. Zonder dood er is er ook geen leven. Alles hangt samen met elkaar, het is aan jou waar je de focus op legt. Wil je kiezen voor een chaotische wereld waarin je geleefd wordt, of voor de wereld waarin jij de keus maakt wat je doet met wat op je af komt?
Je zegt het goed. Je gedachten zijn jou wereld. Jij leeft in je eigen wereld, maar toch ben je niet tevreden? Het is een illusie dat je alles onder controle zou moeten hebben. Man man, wat zou dat saai zijn zeg. Dat alles precies liep zoals jij dat zou willen op het moment dat jij dat wilt.quote:Op zondag 4 juli 2010 00:21 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik word er wel een beetje door opgeslokt, maar vreemd genoeg zijn ze juist ook mijn wereld. Denken heb ik zelf in de hand. Alles wat te maken heeft met geluk, vriendschap, liefde en materiële zaken is iets waar ik geen controle over heb.
Ja... Je hebt jezelf een doel gesteld, dat doel behaald en je bent niet voldaan. Wat is er dan fout gegaan? Je hebt toch je doel bereikt? Hé! WTF man hoe kan dat nou...quote:[..]
Eerlijk gezegd weet ik dat ook niet meer. Het laatste jaar heb ik mezelf gemotiveerd met de gedachte dat ik gelukkig zou worden door het krijgen van een vriendin en dat was duidelijk niets meer dan een hoax, een stomme luchtspiegeling. Het punt is, ik zit te denken en ik vraag me steeds meer af of ik nog wel verder moet gaan. Ik vraag niet veel, maar het zit er gewoon niet in. En dan heb ik twee opties; óf ik blijf mijn hele leven met veel moeite mezelf steeds handhaven, óf ik kan er gewoon mee stoppen. Ik moet weten hoe groot de kans is dat ik ooit nog gelukkig wordt en dat afzetten tegenover de pijn en moeite die het kost als ik dat niet (nooit) meer word.
Heel veel werk? Je neemt een jaar de tijd om iets verschrikkelijk moeilijks als liefde te forceren, maar even per uur 2 zinnetjes noteren kun je denk je niet? Doe even normaal man.quote:Dat dagboek is heel veel werk. Aan de andere kant ben ik wanhopig dus ik ga het proberen denk ik.
[..]
Weet je wat pas zweverig en onmogelijk klinkt? Dat iemand een perfecte wereld in zijn hoofd als voorbeeldplaatje heeft, en verwacht dat het er allemaal vanzelf komt. En als dat er niet vanzelf komt ja, nou, hé, dan zal het vast wel niet zo voorbestemd zijn?quote:Bewust van alles om me heen? Dat klinkt ontzettend zweverig en onmogelijk.
Wat een klapjosti zonder levenservaring ben je toch ook. Ik kan hier écht ongelofelijk kwaad om worden. Je hebt nergens respect voor, je waardeert helemaal niks. Je hebt niks meegemaakt behalve in je eigen wereld van gedachten. Afgelopen jaar heb ik mijn moeder af zien takelen door kanker, ze is nu een half jaar dood. In het afgelopen half jaar heb ik mij zo onbereikbaar opgesteld dat ik degene waar ik het meest van hou, nu ook kwijt ben. Jou perfecte wereld bestaat niet!quote:[..]
Hoewel verdriet en de dood allebei waardeloos zijn denk ik dat ik niet kan zeggen dat je ongelijk hebt. Zonder verdriet zou geluk niets anders dan een betekenisloze toestand, immers, zonder fluctuaties omlaag zou het ook weer een soort minimum worden. De andere kant is dat het wel heel makkelijk zou zijn, mits het nog steeds gepaard zou gaan met gevoelens van rust en betekenis.
De keus is heel erg simpel. Leeg je in je eigen wereld met perfecte gedachten, en streef je niks na omdat je denkt dat je het toch niet kan behalen? Of accepteer je de werkelijkheid, en probeer je daar mee om te gaan? Ipv het te ontwijken.quote:Heb ik die keuze überhaupt? Ik vrees dat ik zal moeten leren leven met het gevoel dat ik word geleefd, dat is nou eenmaal zo. Het is in ieder geval altijd zo geweest, ik ken geen andere toestand.
Ik denk dat jij die computer uit moet zetten en eerst een rondje moet gaan lopen.quote:Ik denk dat ik nu naar bed moet gaan, want ik begin steeds meer taal- en spelfouten van mezelf te zien en dat zou te maken kunnen hebben met een gebrek aan slaap en de het feit dat ik ook wat alcohol geconsumeerd heb. Misschien is het de alcohol die nu praat.
Kom maar, ik heb hier nog wel wat gelukkige levens in de voorraadkast liggen. Mag je nog kiezen ook!quote:Ik ben redelijk wanhopig. Er wordt hier meestal heel snel geantwoord, en op het laatste uur en het eerste uur van dit topic na is er weinig activiteit en zijn er weinig goede antwoorden. Ik vrees dat ik problemen heb die nooit meer iemand opgelost gaat krijgen. Pfff. Ik wil alleen maar gelukkig zijn en rust hebben. Is dat nou echt te veel gevraagd??
quote:Op zaterdag 10 juli 2010 21:29 schreef Cocktailprikker het volgende:
En benzin, heb je er nog wat mee gedaan?
Ik had veel eerder willen reageren hier (op de post van Cocktailprikker) en ik heb dat meerdere keren geprobeerd maar ik ben steeds gestopt met het schrijven van het antwoord. Ik denk dat ik het om een voor mij onverklaarbare reden het zo confronterend is dat ik reageren heel moeilijk en zwaar vind.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:57 schreef caroline88 het volgende:
Hoi benzin, je bent een beetje stil de laatste tijd. Naar buiten is goed maar af en toe naar binnen moet toch ook kunnen![]()
Het klinkt allemaal zo makkelijk, maar het is zóóó ontzettend moeilijk voor me om de baas te zijn over mijn eigen gedachten Ik heb niet echt het gevoel dat ik er veel invloed op heb. En zelfs als ik gedachten tijdelijk weet weg te duwen dan komen ze terug als ik in het OV zit, probeer te ontspannen of ga slapen. Dat is een van de redenen dat ik liever niet meer probeer t ontspannen want daar wordt alles alleen maar ellendiger van.quote:Op dinsdag 13 juli 2010 11:57 schreef caroline88 het volgende:
doelen
"Ik wil dat mijn buurjongen verliefd op me wordt" is een waardeloos doel. A) Ik heb geen buurjongen en B) zelfs als ik die had, had ik 0,0 invloed op zijn al dan niet verliefd worden.
"Ik wil heel veel geld hebben" is ook al een prutsdoel want het is niet meetbaar. Dus kun je het nooit bereiken.
Een doel moet ook realistisch zijn. Als het niet realistisch is, zul je er zelf niet in geloven. Als je er zelf niet in gelooft, zul je dus ook geen steek uitvoeren om dat onhaalbare doel te bereiken.
dagboek
Een dagboek is een uitstekend hulpmiddel om je gedachten te ordenen. Je kunt er ook je doelen in opschrijven en wat je vandaag gedaan hebt om die doelen te bereiken. Je kunt er ook later in terugbladeren en zien hoe je in de loop van de tijd veranderd bent.
Aan jou de keus!
Kies je gedachten waardoor je je beter gaat voelen? B.v. een dankbaarheidslijstje.
Oh ja en er zijn wetenschappers die bewezen hebben dat gedachten werken. Door wat jij denkt, straal je iets uit wat anderen aantrekt. Denk je negatief, dan trek je negativiteit aan. Denk je positief, dan trek je juist positieve dingen aan. Heb je dus meer voor je dankbaarheidsdagboek om op te schrijven.
Ik leef heel erg in mijn gedachten, en toch zijn dat niet de gedachten die ik eigenlijk wil hebben.quote:Op zondag 4 juli 2010 00:24 schreef Cocktailprikker het volgende:
Je zegt het goed. Je gedachten zijn jou wereld. Jij leeft in je eigen wereld, maar toch ben je niet tevreden? Het is een illusie dat je alles onder controle zou moeten hebben. Man man, wat zou dat saai zijn zeg. Dat alles precies liep zoals jij dat zou willen op het moment dat jij dat wilt.
Je leeft niet meer in het bewustzijn. Je hebt jezelf afgesloten voor alles waar je geen invloed op hebt, met de illusie dat je gedachten wel onder jou invloed staan. Maar zonder grip op de werkelijkheid, heb je ook geen grip op je gedachten...
Het spijt me. Het was niet mijn bedoeling om jou pijn te doenquote:Op zondag 4 juli 2010 00:24 schreef Cocktailprikker het volgende:
Wat een klapjosti zonder levenservaring ben je toch ook. Ik kan hier écht ongelofelijk kwaad om worden. Je hebt nergens respect voor, je waardeert helemaal niks. Je hebt niks meegemaakt behalve in je eigen wereld van gedachten. Afgelopen jaar heb ik mijn moeder af zien takelen door kanker, ze is nu een half jaar dood. In het afgelopen half jaar heb ik mij zo onbereikbaar opgesteld dat ik degene waar ik het meest van hou, nu ook kwijt ben.
Nja. Ik heb zelf al jaren het idee dat het niet meer gaat en dat ik nu iets moet doen. Maar om een of andere reden doe ik vervolgens nooit wat ik zou moeten doen. En ik weet niet echt waaromquote:Op zondag 4 juli 2010 00:24 schreef Cocktailprikker het volgende:
Jou leven zou niet bepaald moeten worden door posts hier op Fok. Jij zou zelf zoiets moeten hebben van dit gaat zo niet meer, ik MOET hier nu iets aan doen anders ga ik dood. Als je dood wilt ook goed, maar dan moet je niet om hulp vragen. Eigenlijk is dus al best duidelijk wat je wilt alleen handel je er niet naar.
Ik ben ook ongeveer zo hoor, misschien iets minder donker. Andere mensen lijken niet te beseffen dat het geen kwestie is van "dan doe je toch gewoon anders?". Dat kan niet, zo ben jij. Leer het waarderen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:37 schreef benzin het volgende:
Ik heb eenzelfde soort vraag voor jou, hoe kan ik minder nadenken? Dat klinkt erg simpel, maar dat is moeilijker dan het lijkt. En ik zou graag weten hoe ik minder moet nadenken want ik ben het geheel met je eens, ik word soms echt chagrijnig van het de hele dag door denken.
Waarom? Het is een van de dingen die jou uniek maakt. Het maakt jou tot jou en het gaat nooit meer weg. Dit is een van die dingen die je beter kan leren waarderen.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 23:41 schreef benzin het volgende:
Soms zou ik willen dat ik gewoon heerlijk dom was. Het is moeilijk dankbaar te zijn voor iets wat mijn leven verpest, hoewel ik enkele mooie dingen daar toch weer aan te danken heb. Was alles maar simpel. Ik wil gewoon gelukkig zijn en rust hebben. Ik wil gewoon menselijk zijn.
Omdat ze daarmee grip op hun leven hebben. Omdat het (de illusie van?) controle geeft. Zoiets?quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:07 schreef benzin het volgende:
Ik heb ook geen idee waarom mensen bepaalde doelen willen halen, dat heb ik nooit begrepen.
Je hoeft je niet te verontschuldigen en ook niet perse te reageren. Je hoeft het alleen maar te lezen.quote:Op woensdag 14 juli 2010 15:04 schreef benzin het volgende:
Ik kan het weer niet goed. Ik ga het daarom heel erg simpel houden, sorry.
[..]
Gefeliciteerd dat je het toch probeert!quote:Op woensdag 14 juli 2010 13:07 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik had veel eerder willen reageren hier (op de post van Cocktailprikker) en ik heb dat meerdere keren geprobeerd maar ik ben steeds gestopt met het schrijven van het antwoord. Ik denk dat ik het om een voor mij onverklaarbare reden het zo confronterend is dat ik reageren heel moeilijk en zwaar vind.
Ik denk dat we innerlijke strijd vaak onderschatten. Het zou niet zo vermoeiend moeten zijn.quote:Jezelf zo voelen als ik me voel kost vreemd genoeg heel veel energie. Denken en je leeg voelen stelt lichamelijk niets voor, toch sloopt het je.
Het spijt me dat ik je de indruk gaf dat het een eitje was, iets heel gemakkelijks. Dat is het zeker niet. Ik ben er al heel erg lang mee bezig en merk dat het nu een stuk gemakkelijker wordt. Maar het heeft bij mij wel jaren geduurd. Kleine stapjes.quote:Ik ga nu eerst reageren op caroline, maar ik wil straks alsnog proberen een goede reactie te schrijven
[..]
Het klinkt allemaal zo makkelijk, maar het is zóóó ontzettend moeilijk voor me om de baas te zijn over mijn eigen gedachten Ik heb niet echt het gevoel dat ik er veel invloed op heb. En zelfs als ik gedachten tijdelijk weet weg te duwen dan komen ze terug als ik in het OV zit, probeer te ontspannen of ga slapen. Dat is een van de redenen dat ik liever niet meer probeer t ontspannen want daar wordt alles alleen maar ellendiger van.
Het lijkt alsof dat zo is. Dat andere mensen op een bepaalde manier tegen jou doen en dat je je dan vanzelf een bepaald gevoel of emotie krijgt. Maar er zit echt nog een stapje tussen. Je hebt lange tijd aangeleerd om het gevoel maar te ondergaan en daardoor ben je compleet afhankelijk van andere mensen. Hoe ze tegen je doen.quote:Hoe mensen tegen mij doen is voor mij direct bepalend voor mijn gedachten en daarmee mijn emoties en ik kan dat niet goed filteren. Zo loop ik mezelf al jaren bijna heel de dag druk te maken over hoe mensen over me denken en/of naar me kijken en hoe meer ik dat ben gaan oden hoe meer ik mijn persoonlijkheid ben verloren volgens mij. Ik heb ook niet het gevoel dat ik kan kiezen om gelukkig te zijn. Ik zou willen dat ik dat wel kon en er echt voor kon kiezen niet meer te denken, maar dat is voor mij echt een flinke opgave.
Ik kan het je beslist aanraden. Onderzoek heeft bewezen dat mensen zich beter gaan voelen door dingen op te schrijven. Ik weet niet of dat is omdat je het van je af schrijft, of omdat je leert van wat je opschrijft. Maar ik weet wel dat het werkt.quote:Cocktailprikker stelde ook al voor om een dagboek bij te houden dus misschien moet ik wat dat betreft naar jullie luisteren. Dat is iets wat in ieder geval wel echt mogelijk isIk wil dat wel proberen denk ik.
Ook doelen stellen is een kunstquote:Wat betreft de doelen denk ik inderdaad nu ik jouw voorbeelden lees dat ik misschien al jaren de verkeerde doelen stel en dat ik misschien doelen stel over dingen waar ik zelf eigenlijk geen invloed op heb en die ook weer helemaal van andere mensen afhangen. Ik denk dat ik ook niet goed weet wat voor doelen ik moet en wil stellen. Ik wil me gewoon goed voelen. Ik heb ook geen idee waarom mensen bepaalde doelen willen halen, dat heb ik nooit begrepen. Hoe bepalen die mensen überhaupt wat zij willen??? Misschien dat ik zo lang zelf de controle kwijt ben geweest dat ik nu de illusie blijf houden dat ik geen controle heb en niet weet wat ik wil. Wat zou ik willen behalve me goed voelen en mensen die aardig tegen me doen?
Precies! Een keigoeie lijst om mee te beginnen. En als je dit elke dag doet. En ook opschrijven dus! Dan wordt het na een tijdje een stuk makkelijker. En er schieten je steeds meer dingen te binnen.quote:Met dankbaarheidslijstje bedoel je de dingen waar je dankbaar voor bent he?Dat kan ik ook wel proberen. Ik moet iets.
Ik ben dankbaar dat ik heel erg ongelukkig ben maar dat het nog erger had kunnen zijn en dat gelukkig dan weer niet het geval is? Ik ben dankbaar dat ik een huis heb, dat ik niet geslagen word en dat ik kan lopen?
Ik vind het jammer dat je je wanhopig voelt. Maar ik denk toch dat je op de goede weg bent.quote:Ik voel me wanhopig jongens
Dankje. Ik zou bijna willen van binnen dat ik tegen je in kon gaan en zeggen dat het voor mij niet haalbaar is, maar zoals je het nu stelt is het een stuk minder zweverig en concreter dan ik dacht en kan ik er wel wat mee denk ik.quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:30 schreef caroline88 het volgende:
Ik hoop dat je hier weer een stukje verder mee komt. Sterkte en veel succes met je dagboek/dankbaarheidslijstje!
Meen je dat nou? Ik bedoelde het min of meer lichtelijk sarcastischquote:Op woensdag 14 juli 2010 21:30 schreef caroline88 het volgende:
Precies! Een keigoeie lijst om mee te beginnen. En als je dit elke dag doet. En ook opschrijven dus! Dan wordt het na een tijdje een stuk makkelijker.
Dat is fijn om te horen. En dat je een beetje sarcastisch was, dat geeft niets hoor. Iedereen verzet zich ertegen in het begin. MIjn eerste dankbaarheidslijstje leek verdacht veel op dat van jou.quote:Op woensdag 14 juli 2010 23:57 schreef benzin het volgende:
[..]
Dankje. Ik zou bijna willen van binnen dat ik tegen je in kon gaan en zeggen dat het voor mij niet haalbaar is, maar zoals je het nu stelt is het een stuk minder zweverig en concreter dan ik dacht en kan ik er wel wat mee denk ik.
[..]
Meen je dat nou? Ik bedoelde het min of meer lichtelijk sarcastisch
ik herken gefaalde kalverliefde.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:41 schreef benzin het volgende:
Herkent iemand dit? En wat moet ik NU doen?
Sorry voor de late reactie maar toen ik "live" probeerde te reageren kon ik geen verbinding krijgen. Dank voor het compliment.quote:Op woensdag 14 juli 2010 21:37 schreef NouMooiNiet het volgende:
Caroline88 wat voor coaching / therapie (?) / cursussen heb jij gehad?
Ik vind dat je nogal wat rake dingen zegt telkens (ook in andere topics).
En hoe oud ben je als ik vragen mag?
Dit hierboven is toch wel de essentie TS. Laat het geluk/leven niet afhangen van anderen maar onderneem zelf dingen waar je trots op kan zijn en waardoor je je niet meer minderwaardig voelt. Je hebt hier niemand anders voor nodig.quote:Op donderdag 15 juli 2010 08:59 schreef Nouk84 het volgende:
Geen verwachtingen proberen te hebben.
En, niet 'als ik dit heb dan ben ik gelukkig, of als ik dat heb dan', vergeet jouw als/dan regel en probeer in de basis gelukkig te worden. En hoe je dat doet? Door dingen te doen waar jij blij van wordt. Niet afhankelijk van anderen, maar alleen. Dan zal het hebben van verwachtingen ook een stuk minder worden, want je bent alleen tenslotte ook blij.
Bedankt voor je reactie, ik zal me er eens in gaan verdiepen, er staat genoeg bij!!quote:
quote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:14 schreef Roi het volgende:
[..]
Dit hierboven is toch wel de essentie TS. Laat het geluk/leven niet afhangen van anderen maar onderneem zelf dingen waar je trots op kan zijn en waardoor je je niet meer minderwaardig voelt. Je hebt hier niemand anders voor nodig.
Graag gedaan, ik hoop dat je leuke dingen over jezelf gaat ontdekken!quote:Op woensdag 28 juli 2010 10:39 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie, ik zal me er eens in gaan verdiepen, er staat genoeg bij!!
Wauw.. Ik vind het sneu voor je dat je dat zo jong al mee hebt moeten makenquote:Op zondag 25 juli 2010 17:20 schreef caroline88 het volgende:
Om nou mijn cv online te gooien gaat me een beetje te ver. Ik ben begonnen met leren toen ik een klein kind was, had op mijn zesde al twee echtscheidingen achter de rug.
Zeker weten dat ik er niemand voor nodig heb?quote:Op dinsdag 27 juli 2010 20:14 schreef Roi het volgende:
Laat het geluk/leven niet afhangen van anderen maar onderneem zelf dingen waar je trots op kan zijn en waardoor je je niet meer minderwaardig voelt. Je hebt hier niemand anders voor nodig.
En juist als je jezelf ook goed voelt en niet de schuld je jezelf niet meer onderschat zul je zien dat vrouwen ook geïnteresseerd in je zijn. Je bent nu niet meer minderwaardig en hebt nu zelf de touwtjes in handen! Jij kiest iemand uit die het geluk heeft jou te ontmoeten!
Het gaat inderdaad niet zo heel goed, maar hulp is geen optie; ik moet er zelf uitkomenquote:Op woensdag 28 juli 2010 11:59 schreef chiren het volgende:
Ik heb hier weinig aan toe te voegen, behalve dat ik denk dat een psycholoog of gedragstherapeut serieus wonderen kan verrichten op jouw kijk naar de wereld en je gedachten en gevoelens daarbij. Jouw 'denken' is op dit moment in ieder geval niet gezond meer (je zegt het zelf, je lijdt er lichamelijk onder), dus een 'denken'dokter is echt essentieel in deze. Die hebben zovaak met dit bijltje gehakt (je bent namelijk heus niet de enige op de wereld die dit probleem heeft) en zij kunnen je echt op weg helpen
Misschien vind je dat eng/ongemakkelijk, maar niemand hoeft er vanaf te weten toch?
Dank je benzin. Dat is heel lief van je en juist omdat ik altijd zo sterk lijk, zijn er maar weinig mensen die begrijpen dat dat toch best wel ingrijpend was.quote:Op donderdag 29 juli 2010 00:07 schreef benzin het volgende:
[..]
Wauw.. Ik vind het sneu voor je dat je dat zo jong al mee hebt moeten makenHet maakt een hoop indruk op me. Het voelt voor mij altijd of ik op het randje van instorten sta en elke dag weer een heel gevecht is. Ik heb er bewondering voor als mensen zulke dingen meemaken en dan toch sterk blijven.
Je bent een goed mens, benzin. En nee het is niet eerlijk. Maar dat is nu eenmaal zo en daar kun je je het best gewoon bij neerleggen.quote:[..]
Was ik maar gewoon een beter, sterker en bovenal een goed mensIk ga nu echt even door een periode weer heen waarin ik heel teleurgesteld ben in alles. Soms weet ik gewoon niet wat ik nu weer moet doen. Elke keer als ik denk dat het leven me eindelijk toelacht dan zit het weer verschrikkelijk tegen en moet ik weer moeite doen om mezelf bij elkaar te rapen. Ik weet niet goed waarom het zo zwaar is en alles me zo tegen zit. Het is vreemd dat iemand door puur toeval zoveel pech kan hebben.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |