quote:
In dat interview staat een hoop waardoor ik me kan voorstellen dat veel mensen die man irritant vinden. En dan nog niet eens zozeer om zijn kritiek op Derksen, daar valt nog wel wat voor te zeggen. Maar eerder omdat hij Van Marwijk een schop geeft omdat die niet "open staat" voor zweverig geouwehoer, het gebruik van dat soort argumenten over Boulahrouz en het EK, het kortzichtige prijzen van allerlei trainers die lang niet allemaal even goed bleken, maar die zijn goedkeuring kunnen wegdragen omdat ze mental coaching gebruiken, het al even kortzichtige idee dat Stekelenburg maar de tering kan krijgen als Gomes Nederlander wil worden, enzovoort. Nee, niet echt een interview om vrolijk van te worden.
Overigens wel grappig dat mensen toen al zeiden dat Voetbal Insite poppenkast was. Misschien is het programma de laatste tijd minder sterk veranderd dan het leek. Wellicht maakte Van Hanegem of Kraay jr. wel veel verschil uit. In ieder geval denk ik dat mensen als Van Breukelen nooit tevreden zullen zijn over het niveau van VI; ze hebben er eerder een probleem mee dat iemand als Derksen zijn mening zomaar mag geven.