abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 juni 2011 @ 12:37:52 #276
239294 PierreTT
Man man man, wat een drama!
pi_98059472

24 jaar :)

Nog in de planning:

- Kerst 2011 Nieuw-Zeeland
- Zomer 2012 Nieuw-Zeeland en (hopelijk) Indonesie
- 2013 Japan
Half bezopen is weggegooid geld.
  zondag 12 juni 2011 @ 15:16:41 #277
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_98065377
Zoveel mensen hier trouwens die naar Luxemburg zijn geweest valt me op. Het is niet super ver weg maar je moet wel echt wat moeite doen om daar terecht te komen. Dus... mis ik iets? :?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_98065498
quote:
7s.gif Op zondag 12 juni 2011 15:16 schreef SpecialK het volgende:
Zoveel mensen hier trouwens die naar Luxemburg zijn geweest valt me op. Het is niet super ver weg maar je moet wel echt wat moeite doen om daar terecht te komen. Dus... mis ik iets? :?
Hoezo moeite doen? Toch net zo makkelijk als Hamburg of Brussel? Ben er een aantal keer doorheen gereden, en vorig jaar naar toe gelift. Was goed te doen.
  zondag 12 juni 2011 @ 15:23:19 #279
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_98065614
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 15:20 schreef Odd-bin-Noel het volgende:

[..]

Hoezo moeite doen? Toch net zo makkelijk als Hamburg of Brussel? Ben er een aantal keer doorheen gereden, en vorig jaar naar toe gelift. Was goed te doen.
Ik vind "door een land heenrijden" niet echt hetzelfde als "ik ben er geweest".
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_98065673
Wel goed lezen hè:
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 15:20 schreef Odd-bin-Noel het volgende:

[..]

zondag 12 juni 2011 @ 15:27:48 #281
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_98065820
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 15:24 schreef Odd-bin-Noel het volgende:
Wel goed lezen hè:

[..]

Prima. Mijn vraag was meer van "mis ik iets" als in "wat ga je daar doen dan?". Ergens heen liften vind ik best wel wat moeite doen + risico nemen dus dat moet daar echt supertof zijn. Maar ik hoor nooit maar dan ook nooit iemand met spannende verhalen over hun tripje naar Luxemburg maar als ik dit topic lees is bijna iedereen er geweest.

Vandaar mijn vraag. Mis ik iets?
pi_98066086
Ah, op die fiets. Ik had je vraag 'Mis ik iets' begrepen als 'Mis ik iets waarom het zo makkelijk is om daar te komen?'

Het land Luxemburg heeft een prachtige natuur, en de stad Luxemburg vind ik zelf gezellig. Vooral in de winter.

In het land zijn veel kastelen in beboste gebieden te vinden. Je moet er van houden, en inderdaad: zij lijken missschien op de kastelen in Belgie, Frankrijk of Duitsland. Maar neem het Kasteel van Vianden. Juist omdat Luxemburg zo'n klein landje is vind ik het allemaal wel interessant. Maar dat kan ook aan mij liggen.

Ik kan begrijpen dat je zoiets hebt 'Mis ik iets'. Dus een passend antwoord kan ik je niet geven, maar wel waarom ik er naar toe ben gegaan.
  zondag 12 juni 2011 @ 15:37:47 #283
110350 Veersesmurf
travelsmurf
pi_98066195
Ja ;)

Luxemburg is schitterend qua natuur (zeker in de lente en de herfst!) en heeft erg leuke stadjes. Je kan er goedkoop benzine tanken en vanuit Zeeland bijvoorbeeld ben je er vrij snel :)

Ontopic: voor mij voor de rest van het jaar waarschijnlijk geen nieuwe landen erbij. Volgend jaar Australië en Nieuw-Caledonië.
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
  zondag 12 juni 2011 @ 15:40:01 #284
67670 Skv
Cynist.
pi_98066288
quote:
7s.gif Op zondag 12 juni 2011 15:23 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Ik vind "door een land heenrijden" niet echt hetzelfde als "ik ben er geweest".
Waarom niet? Ik heb een rondreis gedaan van meerdere weken door een aantal landen, dan rij je er eigenlijk vooral doorheen maar in mijn ogen is dat echt wel 'er zijn geweest'.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  zondag 12 juni 2011 @ 15:42:51 #285
67670 Skv
Cynist.
pi_98066421
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 juni 2011 22:37 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Ik ben er in augustus. Aanraders zijn rondlopen, veel rondlopen, shoppen, foto's maken, gruwelijk stappen, goedkoop brak slapen en genieten van wat Kiev te bieden heeft. Cultuurdingetjes als mooie kerken (ga ik normaal niet heen), een bizar doolhof met doden, oorlogsmonumenten, een vet beeld, sovjetarchitectuur.
Qua natuur de Dnjepr, wat parken en zeer veel vrouwelijk natuurschoon op straat.
Qua eten niet al teveel hoewel je erg lekkere restaurants hebt. Wel goed zoeken, maar dan prima. Oekrains is niet geweldig.
Mensen spreken meer Engels dan Russen, lachen meer dan Russen en zijn gewoon veel Europeser. Economisch gaat het niet zo best (daarom supergoedkoop) maar de sfeer is erg goed in Kiev.
Stappen in vette technoclubs :9 en meer mainstream tenten. Wel de hoerententen vermijden, als je daar niet naar op zoek bent natuurlijk ;)
Metro ideaal, veel lopen is geen straf. Je zou zelfs kunnen fietsen. Cyrillisch kunnen lezen is wel handig zeg maar en Russisch spreken ook (hoewel sommige Oekrainers natuurlijk kunnen weigeren).
Had een weirde nacht in een bar die Route 66 heette. Was daar met een Britse vriend en we ontmoetten een Oekrainer in een andere bar die ons meenam naar een rockconcert. Mijn Britse maat heeft 1 uur lang fotograferend en gapend naar de superlekkere zangeres staan kijken en we hadden hele politieke discussies met hem. Zijn Engels was matig (studeerde internationaal recht :lol: ) en het was net toen Obama president werd.

Zijn mening:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, vette stad. Echt een aanrader. Volgend jaar het EK daar. w/

Sarajevo wilde ik heen, goeie verhalen over gehoord!
Ja, Manchester? Ok...

Kiev is inderdaad erg gaaf. Ben er drie weken geleden nog geweest. Ook een dagtrip naar Tsjernobyl/Pripyat is zéker een aanrader. Erg indrukwekkend!
  zondag 12 juni 2011 @ 15:50:17 #286
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_98066733
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 15:40 schreef Skv het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik heb een rondreis gedaan van meerdere weken door een aantal landen, dan rij je er eigenlijk vooral doorheen maar in mijn ogen is dat echt wel 'er zijn geweest'.
In dat geval is dit mijn wereldkaart

Omdat ik uit het raampje heb gekeken tijdens mijn 6 vluchten van en naar Thailand.

[ Bericht 4% gewijzigd door SpecialK op 12-06-2011 15:55:50 ]
  zondag 12 juni 2011 @ 16:06:09 #287
67670 Skv
Cynist.
pi_98067324
quote:
7s.gif Op zondag 12 juni 2011 15:50 schreef SpecialK het volgende:

[..]

In dat geval is dit mijn wereldkaart

[ afbeelding ]

Omdat ik uit het raampje heb gekeken tijdens mijn 6 vluchten van en naar Thailand.
Uit het raampje kijken is wat anders. Ik heb 5 weken met een landrover met een maat van me rondgereden door zuidelijk Afrika. Kamperen in de middle of nowhere etc. In mijn ogen is dat zeker wel 'geweest zijn'. Veel lokaal gegeten, in kleine dorpjes geweest etc. Hel wat anders dan ergens overheen vliegen. :') Het reizen zelf is in mijn ogen op zo'n manier de manier waarop je het land beleeft.
  zondag 12 juni 2011 @ 16:14:20 #288
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_98067707
quote:
0s.gif Op zondag 12 juni 2011 16:06 schreef Skv het volgende:

[..]

Uit het raampje kijken is wat anders. Ik heb 5 weken met een landrover met een maat van me rondgereden door zuidelijk Afrika. Kamperen in de middle of nowhere etc. In mijn ogen is dat zeker wel 'geweest zijn'. Veel lokaal gegeten, in kleine dorpjes geweest etc. Hel wat anders dan ergens overheen vliegen. :') Het reizen zelf is in mijn ogen op zo'n manier de manier waarop je het land beleeft.
Dat noem ik dan niet "even ergens doorheen gereden". Als je kampeert en je gaat lokaal voedsel eten en je beleeft een land. Zo ben ik ook even door Nederland heen gereden. Mijn hele leven is een reis woohoo :')
  zondag 12 juni 2011 @ 16:32:32 #289
67670 Skv
Cynist.
pi_98068407
quote:
7s.gif Op zondag 12 juni 2011 16:14 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Dat noem ik dan niet "even ergens doorheen gereden". Als je kampeert en je gaat lokaal voedsel eten en je beleeft een land. Zo ben ik ook even door Nederland heen gereden. Mijn hele leven is een reis woohoo :')
Dat is toch ook 'er doorheen rijden'? Het rijden kan ook het doel op zich zijn. Maar als je bedoelt dat, wanneer je door Zwitserland rijdt om in Italië op vakantie te gaan, je Zwitserland niet mee moet tellen, geef ik je wel gelijk.
  zondag 12 juni 2011 @ 16:50:09 #290
154052 RobertVH
I am your father
pi_98069125
Tussentijdse update:

visited 27 countries (12%)

Iran & Turkmenistan dus niet gelukt, deze heb ik ingewisseld voor Oekraïne, Polen, Litouwen & Letland (ik moest naar Letland voor een Airbaltic vlucht, dus had er maar een kleine oost-europa roadtrip van gemaakt :) )
pi_98072659
Niet veel bijzonders eigenlijk, maar gelukkig ben ik nog maar 21.
Landen waar ik echt eens naar toe zou willen is Noorwegen en Nieuw-Zeeland.
Life is Music
pi_98073899
quote:
7s.gif Op zondag 12 juni 2011 15:16 schreef SpecialK het volgende:
Ik heb het gecombineerd met Duitsland. Eerst een paar dagen Luxemburg, daarna door naar Baden Baden, Zwarte Woud en Stuttgart. In Luxemburg de stad zelf bekeken en wat tripjes gemaakt naar kastelen, stadjes en natuurschoon. Luxemburg is heuvelachtig met leuke, bochtige wegen, dus het is ook leuk om er een beetje te touren met de auto (zeker als je een auto hebt waarmee het leuk touren is...).
pi_98208681

visited 29 countries (13%)
pi_98209446
Na wat gegoogle: Het zijn geen souvereine staten, ze kunnen dus nooit lid worden van de VN of de NAVO. Wikipedia noemt het geen land. Een eigen regering zegt niets want dat heet de Belgische Duitse gemeenschap ook in Eupen en die zijn ook geen eigen land. Hun buitenlandbeleid en defensie besteden ze uit aan het VK en ze vallen onder de Britse kroon.
Geen echte landen dus, hoogstens gebieden met enige souvereiniteit op bepaalde vlakken.

quote:
0s.gif Op zaterdag 11 juni 2011 20:14 schreef Individual het volgende:

[..]

Dat moet je ze op de eilanden eens vertellen! :o

Elk eiland heeft z'n eigen (democratische) regering, int belasting en hoeft niets te verantwoorden aan Londen. Officieel is de Britse koningin het hoofd van die landen, maar dat zijn wel meer (veel grotere landen zelfs) en heeft weinig invloed in dagelijkse politiek. Juist de reden van hun onafhankelijkheid maakt ze belastingparadijsjes. Officieel zijn Jersey, Guernsey en IOM 3 verschillende landjes en al veel ouder dan bv Australie.

Google maar voor meer info. ;)
  woensdag 15 juni 2011 @ 22:28:21 #295
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_98226570
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 17:14 schreef oxylus11 het volgende:
Na wat gegoogle: Het zijn geen souvereine staten, ze kunnen dus nooit lid worden van de VN of de NAVO. Wikipedia noemt het geen land. Een eigen regering zegt niets want dat heet de Belgische Duitse gemeenschap ook in Eupen en die zijn ook geen eigen land. Hun buitenlandbeleid en defensie besteden ze uit aan het VK en ze vallen onder de Britse kroon.
Geen echte landen dus, hoogstens gebieden met enige souvereiniteit op bepaalde vlakken.

[..]

Ja en nee. Ze hebben hun eigen geld (wel on par met Sterling), een eigen grondwet (die het VK niet eens heeft), eigen internetextentie en eigen paspoorten. Mensenrechtenwetten zijn bv pas een paar jaar geleden ingevoerd. Het leger wordt idd uitbesteed aan het VK (voor £1m per jaar) omdat ze daar geen onderdeel van zijn, maar hebben wel een speciale relatie (net als met de EU). Het buitenlandbeleid is in handen van Jersey zelf en het VK heeft daar geen officiele invloed op. Mensen die zijn geboren in Jersey hebben geen Brits NI (BSN) nummer en moeten die apart aanvragen als ze in het VK gaan wonen.

Dus ja ze zijn een eigen staat en nee ze zijn geen eigen staat. De ene website zegt dat ze hun eigen land zijn en de andere niet. Het is verwarrend. Ik woon op Jersey en de Jerseymen (Beans) hebben duidelijk hun eigen nationale identiteit dat verder gaat dan alleen plaatselijke trots.

Jersey is Brits, maar geen onderdeel van Great Britain of het VK. Dit geldt ook voor Guernsey en Isle of Man.

Sommige landenlijst websites geven Channel Islands als een land aan, sommigen elk (hoofd)eiland apart en andere helemaal niet.

Door die 'onduidelijke' status kunnen ze een belastingparadijs zijn en de Britse politici zullen dat niet willen/kunnen veranderen omdat ook zij hun geld willen weghouden van hun eigen belastingdienst.

Alles dat iets met Britain heeft maken (incl Gemenebest waarvan Jersey geen lid is) heeft een kleurrijke status en geschiedenis. Zelfs het VK is een unie van 4 aparte landen met een eigen parlement met onafhankelijkspartijen. Ik blijf het fascinerend vinden. ^O^
reset
pi_98233683
Als Jersey een apart land is, dan is Transnistrie dat ook. :')

Krijg je een stempel aan de grens als je geen Schengen-burger bent? Nee. Geen apart land dus.

Maar dat soort kleine eilandjes, en helemaal die Britten, voelen zich nogal speciaal. :')
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_98249783
Klinkt inderdaad erg apart! Hebben ze ook een eigen paspoort? Ik neem aan van wel.

quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2011 22:28 schreef Individual het volgende:

[..]

Ja en nee. Ze hebben hun eigen geld (wel on par met Sterling), een eigen grondwet (die het VK niet eens heeft), eigen internetextentie en eigen paspoorten. Mensenrechtenwetten zijn bv pas een paar jaar geleden ingevoerd. Het leger wordt idd uitbesteed aan het VK (voor £1m per jaar) omdat ze daar geen onderdeel van zijn, maar hebben wel een speciale relatie (net als met de EU). Het buitenlandbeleid is in handen van Jersey zelf en het VK heeft daar geen officiele invloed op. Mensen die zijn geboren in Jersey hebben geen Brits NI (BSN) nummer en moeten die apart aanvragen als ze in het VK gaan wonen.

Dus ja ze zijn een eigen staat en nee ze zijn geen eigen staat. De ene website zegt dat ze hun eigen land zijn en de andere niet. Het is verwarrend. Ik woon op Jersey en de Jerseymen (Beans) hebben duidelijk hun eigen nationale identiteit dat verder gaat dan alleen plaatselijke trots.

Jersey is Brits, maar geen onderdeel van Great Britain of het VK. Dit geldt ook voor Guernsey en Isle of Man.

Sommige landenlijst websites geven Channel Islands als een land aan, sommigen elk (hoofd)eiland apart en andere helemaal niet.

Door die 'onduidelijke' status kunnen ze een belastingparadijs zijn en de Britse politici zullen dat niet willen/kunnen veranderen omdat ook zij hun geld willen weghouden van hun eigen belastingdienst.

Alles dat iets met Britain heeft maken (incl Gemenebest waarvan Jersey geen lid is) heeft een kleurrijke status en geschiedenis. Zelfs het VK is een unie van 4 aparte landen met een eigen parlement met onafhankelijkspartijen. Ik blijf het fascinerend vinden. ^O^
pi_98251216
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juni 2011 15:02 schreef oxylus11 het volgende:
Klinkt inderdaad erg apart! Hebben ze ook een eigen paspoort? Ik neem aan van wel.

[..]

Je quote dus dat hele verhaal om iets te vragen wat al in de eerste zin genoemd staat?
  donderdag 16 juni 2011 @ 19:16:02 #299
342603 LouieAnderson
3.0 Twin Turbo
pi_98261326

Heb Bulgarije en Hongarije er alvast bijgedaan, ga daar van de zomer heen :)
  vrijdag 17 juni 2011 @ 14:49:20 #300
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_98294060
quote:
6s.gif Op donderdag 16 juni 2011 00:32 schreef El_Matador het volgende:
Als Jersey een apart land is, dan is Transnistrie dat ook. :')

Krijg je een stempel aan de grens als je geen Schengen-burger bent? Nee. Geen apart land dus.

Maar dat soort kleine eilandjes, en helemaal die Britten, voelen zich nogal speciaal. :')
FIFA vindt bv Wales een land in haar eigen recht, volgens de Nederlandsche Korfbalbond is Catalonië een land. Sommige mensen vinden Israel geen land. Cyprus is 2 landen. Wat/van wie is Kashmir? World66.com waar al deze kaartjes vandaan komen vindt dat Channel Islands als geheel een land is terwijl er een ISO standaard voor Jersey en Guernsey is.

Ik kreeg geen stempel voor Honduras of El Salvador. De VN vindt dat landen. Ik heb een stempel voor de DDR, maar toch tel ik die niet mee.

Ik kan nog wel even doorgaan!

Alleen (volledige) VN landen voor jou dus?
reset
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')