Fijn, je hebt je punt voor vandaag weer gescoord.quote:
De tarieven van de 'gewone' treinkaartjes zijn ook aangepast. Retours zijn duurder geworden, enkele reizen goedkoper.quote:Op maandag 28 juni 2010 10:15 schreef Brad het volgende:
Vandaag mijn standaard rit naar werk, Hilversum - Utrecht, waarbij ik na afloop van de rit plots mag constateren dat de ritprijs met 3,30% verhoogd is. Ik was in de veronderstelling dat de NS 1x per jaar tarieven mag verhogen, maar blijkbaar mag het met de OV-chipkaart onaangekondigd?
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)reis/vervoerbewijzenquote:Tariefinformatie
Reizen met de trein wordt in 2010 gemiddeld 1,6% duurder. De prijs van het Railrunnerkaartje gaat omhoog naar ¤ 2,50.
NS kiest voor een eenvoudige en transparante tariefstructuur. Dat heeft alles te maken met de op handen zijnde landeljike invoering van de OV-chipkaart. In deze nieuwe tariefstructuur betaalt u, net zoals in het overige openbaar vervoer, voortaan per rit.
Wat verandert er voor u als reiziger? Op termijn kost een retour evenveel als 2x een enkele reis. Deze aanpassing wordt stapsgewijs ingevoerd. Per 27 juni 2010 vindt de tweede stap plaats. De dagretouren worden iets duurder (+ 2%) en de papieren enkele reizen goedkoper (-3%). De laatste stap wordt medio 2011 ingezet. Deze verandering levert per saldo voor NS geen extra opbrengsten op.
Deze veranderde prijsberekening heeft geen invloed op de prijzen van (jaar)trajectabonnementen en algemene abonnementen.
NS geeft alleen prijsinformatie over bij NS verkrijgbare vervoerbewijzen. Bij een reistraject met andere vervoerders gelden mogelijk ook andere tarieven. Hiervoor verwijzen wij u naar de betreffende vervoerder.
U kunt de tabel met de tarieven die vanaf 1 januari 2010 gelden voor enkele reizen en retours onderaan deze pagina inzien en downloaden.
Zoals je zelf quote is dat bericht niet recent, het is een nieuwsbericht voor de nieuwe tarieven van 2010 waarbij ze naar 1 januari 2010 verwijzen.quote:Op maandag 28 juni 2010 10:22 schreef freako het volgende:
[..]
De tarieven van de 'gewone' treinkaartjes zijn ook aangepast. Retours zijn duurder geworden, enkele reizen goedkoper.
Het staat ook op de NS-website:
[..
U kunt de tabel met de tarieven die vanaf 1 januari 2010 gelden voor enkele reizen en retours onderaan deze pagina inzien en downloaden.
...]
http://www.ns.nl/cs/Satel(...)reis/vervoerbewijzen
Lijkt me vrij duidelijkquote:Per 27 juni 2010 vindt de tweede stap plaats
Nee hoor, er staat ook:quote:Op maandag 28 juni 2010 10:28 schreef Brad het volgende:Zoals je zelf quote is dat bericht niet recent, het is een nieuwsbericht voor de nieuwe tarieven van 2010 waarbij ze naar 1 januari 2010 verwijzen.
quote:Wat verandert er voor u als reiziger? Op termijn kost een retour evenveel als 2x een enkele reis. Deze aanpassing wordt stapsgewijs ingevoerd. Per 27 juni 2010 vindt de tweede stap plaats. De dagretouren worden iets duurder (+ 2%) en de papieren enkele reizen goedkoper (-3%). De laatste stap wordt medio 2011 ingezet. Deze verandering levert per saldo voor NS geen extra opbrengsten op.
Ja maar dan moet je lezen... en dat doen mensen niet graag blijkbaar.quote:Op maandag 28 juni 2010 10:50 schreef VancouverFan het volgende:
Wat hadden ze dan moeten doen? Elke reiziger apart een brief sturen?
Deze verhoging is ruim op tijd aangekondigd.
En dat terwijl de afspraak toch was dat de invoering van de OV-chipkaart niet tot prijsverhogingen mocht leiden...quote:NS kiest voor een eenvoudige en transparante tariefstructuur. Dat heeft alles te maken met de op handen zijnde landeljike invoering van de OV-chipkaart. In deze nieuwe tariefstructuur betaalt u, net zoals in het overige openbaar vervoer, voortaan per rit.
Doet het ook niet, dit zijn gewoon de normale jaarlijkse verhogingenquote:Op maandag 28 juni 2010 10:58 schreef _Michiel_ het volgende:
[..]
En dat terwijl de afspraak toch was dat de invoering van de OV-chipkaart niet tot prijsverhogingen mocht leiden...
Nee, dit zijn niet de jaarlijkse verhogingen, die zijn in januari. Met de tariefsaanpassing van gisteren is een nieuwe stap gemaakt in het aanpassing van de verhouding van de prijzen tussen enkele reizen en retours. Uiteindelijk moeten twee enkele reizen net zo duur zijn als een retour. Hiervoor worden de prijzen van enkele reizen in een aantal stappen verlaagd, en die van retours verhoogd.quote:Op maandag 28 juni 2010 11:07 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Doet het ook niet, dit zijn gewoon de normale jaarlijkse verhogingen
Ook goedquote:Op maandag 28 juni 2010 11:11 schreef freako het volgende:
[..]
Nee, dit zijn niet de jaarlijkse verhogingen, die zijn in januari. Met de tariefsaanpassing van gisteren is een nieuwe stap gemaakt in het aanpassing van de verhouding van de prijzen tussen enkele reizen en retours. Uiteindelijk moeten twee enkele reizen net zo duur zijn als een retour. Hiervoor worden de prijzen van enkele reizen in een aantal stappen verlaagd, en die van retours verhoogd.
Ja want die bestaan over een paar jaar ook nogquote:Op maandag 28 juni 2010 11:14 schreef Socios het volgende:
Sowieso OV-Chipkaart_!
Reis gewoon met papieren treinkaartjes.
Treinkaartjes zullen altijd blijven bestaan aangezien het draagvlak voor die kut chipkaart onvoldoende blijft.quote:Op maandag 28 juni 2010 11:15 schreef karr-1 het volgende:
Ja want die bestaan over een paar jaar ook nog
quote:Op maandag 28 juni 2010 11:17 schreef Socios het volgende:
[..]
Treinkaartjes zullen altijd blijven bestaan aangezien het draagvlak voor die kut chipkaart onvoldoende blijft.
Bah, ik lees er ook altijd overheen. In mijn beleving kwamen prijsverhogingen ook altijd in het nieuws vlak voordat het gebeurde.. Al klopt het volgens mij niet dat de enkele ritprijs van een papieren kaartje goedkoper is geworden.quote:
OV-chipkaart is op mijn traject goedkoper dan de papieren kaart, dus waarom meer betalen als het niet nodig is?quote:Op maandag 28 juni 2010 11:14 schreef Socios het volgende:
Sowieso OV-Chipkaart_!
Reis gewoon met papieren treinkaartjes.
De enkele reis met ov-chip is geodkoper dan een papieren enkele reis. Op dit moment is een enkele ovchipkaart-reis de halve prijs van een papieren retour. Als het goed is zijn dus de papieren retourtjes ook met dit percentage gestegenquote:Op maandag 28 juni 2010 11:44 schreef Brad het volgende:
OV-chipkaart is op mijn traject goedkoper dan de papieren kaart, dus waarom meer betalen als het niet nodig is?
In het linkje dat ik plaatste is ook een PDF-bestand met de tarieven van 1 januari te vinden, naast een bestand met de tarieven per 27 juni.quote:Op maandag 28 juni 2010 11:44 schreef Brad het volgende:
[..]
Bah, ik lees er ook altijd overheen. In mijn beleving kwamen prijsverhogingen ook altijd in het nieuws vlak voordat het gebeurde.. Al klopt het volgens mij niet dat de enkele ritprijs van een papieren kaartje goedkoper is geworden.
Leg dat eens uit aan de RET die je verplicht om met zo'n kut Ov-chipkaart te reizen.quote:Op maandag 28 juni 2010 10:58 schreef _Michiel_ het volgende:
[..]
En dat terwijl de afspraak toch was dat de invoering van de OV-chipkaart niet tot prijsverhogingen mocht leiden...
quote:Op maandag 28 juni 2010 15:41 schreef Inlognaam het volgende:
Het is gewoon een verkapte vorm van een miljoenenlening zonder rente.
Je doet er wel lacherig om, maar feitelijk ben je dus te dom om dat niet in te zien.quote:
Dat is niet waar; zolang het saldo maar niet negatief is kun je inchecken. Je kunt dus met maar ¤0.01 saldo je reis van ¤1.67 maken en daarmee op een saldo van -¤1.66 uitkomen. Tot je weer oplaadt heb je dan zelfs een renteloze lening.quote:Op maandag 28 juni 2010 19:51 schreef Inlognaam het volgende:
Wil je met zo'n ov-chipkaart willen reizen, dan moet er altijd een x-bedrag op als tegoed staan. Dat betekent dus als er 2 euro opstaat en je reis maar 1.67 zou kosten, dat je in principe wel voldoende saldo hebt, maar dat je er toch niet mee kan reizen.
Wat jij zegt is pas niet waar. Dat is alleen bij de ov jaarkaarten van studenten. Als je die niet hebt moet je dus inderdaad minimaal 4 euro op je pasje hebben voor de bus en tram/metro, en nu komt ie, en minimaal 20 euro voor als je op de trein wilt!!! Dus als ik 19.50 op mijn pas heb staan en ik wil voor 5 euries naar amsterdam dan kan dat gewoon niet terwijl ik het er wel op heb staan, GVD!!!quote:Op maandag 28 juni 2010 20:51 schreef joepvd het volgende:
[..]
Dat is niet waar; zolang het saldo maar niet negatief is kun je inchecken. Je kunt dus met maar ¤0.01 saldo je reis van ¤1.67 maken en daarmee op een saldo van -¤1.66 uitkomen. Tot je weer oplaadt heb je dan zelfs een renteloze lening.
Je had het over de RET en ze leggen het hier onder stap 3 voor je uit.quote:Op maandag 28 juni 2010 21:04 schreef Inlognaam het volgende:
Oh, dus je kunt voor 1 ct van Limburg naar Groningen met de trein?
Wel vreemd dat dat in de metro in Rotterdam anders is en dat je eerst moet opwaarderen.
Geen idee hoe het bij de trein precies zit. Ik heb hier nog wel een kaart (geen studenten ov-kaart) met saldo -¤1.11 liggen, veroorzaakt door een busreisje van ¤2.82 bij een startsaldo van ¤1.71.quote:Op maandag 28 juni 2010 21:25 schreef omdat_appel het volgende:
Wat jij zegt is pas niet waar. Dat is alleen bij de ov jaarkaarten van studenten. Als je die niet hebt moet je dus inderdaad minimaal 4 euro op je pasje hebben voor de bus en tram/metro
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |