abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83390000
quote:
Op maandag 28 juni 2010 10:20 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

De Koningin heeft in eerste instantie een formateur van VVD-huize aangesteld die de mogelijkheid van een rechts kabinet met VVD/PVV moest onderzoeken, als dat niet lukt (en dat is dus voorlopig iig het geval) dan ga je verder kijken, en dan kom je al snel uit bij een kabinet zonder de PVV....

Daar kan je wel allerlei samenzweringen in zien maar wat was dan voor jou een bevredigende gang van zaken geweest vraag ik me af?
Nou, hiermee heb je dus de eerste reactie op het relaas van TS geschreven en waarschijnlijk ook onderuit gehaald. Ik nam zelf geen stelling in en die ga ik ook niet nemen (weet nog niet zo goed wat ik moet/wil vinden).
pi_83390200
quote:
Op maandag 28 juni 2010 10:23 schreef BenMoe het volgende:

[..]

Nou, hiermee heb je dus de eerste reactie op het relaas van TS geschreven en waarschijnlijk ook onderuit gehaald. Ik nam zelf geen stelling in en die ga ik ook niet nemen (weet nog niet zo goed wat ik moet/wil vinden).
Tja, mijns inziens is gewoon de meest logische weg gevolgd en wordt die nog steeds gevolgd. Ik snap echt niet hoe de PVV'ers zich zo benadeeld kunnen voelen. En nogmaals, ik wil wel eens horen van die PVV'ers die zich benadeeld voelen hoe het volgens hen dan had moeten lopen?

Had de Koningin per decreet moeten bevelen dat Verhagen zich naar de onderhandelingstafel begaf bijvoorbeeld?
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  maandag 28 juni 2010 @ 10:30:37 #28
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_83390277
quote:
Op maandag 28 juni 2010 10:18 schreef Jud1th het volgende:

[..]

Dat weet je niet, Rutte kon zich nu wel erg gemakkelijk achter het CDA verschuilen, maar die zit misschien ook niet op de PVV te wachten. Als Rutte echt gewild had had er wel meer in gezeten, hij had b.v. alsnog met de PVV kunnen gaan onderhandelen zodat ze het CDA voor het blok hadden kunnen zetten.
Dat is idd de manier om het CDA te verleiden mee te doen.

Het was domweg te vroeg, het CDA stapt pas in een rechts kabinet, als een middenkabinet niet mogelijk is, dan kan men dat veel beter verkopen en dat ook uitdrukken in beleid. Wilders zal dan veel moeten inleveren maar die wil zo graag dat dat niet zo'n punt is.
Dat gaat nu eerst onderzocht worden. Lukt dat niet, dan is Paars + waarschijnlijk ook te lastig en dan komt Wilders wellicht weer in beeld. Maar zowel VVD en CDA schrijven een rechts kabinet nog niet definitief af omdat ze een drukmiddel moeten hebben tov Cohen.

Overigens zou het vormen van een middenkabinet iets te maken kunnen hebben met een troonwisseling. Dat vraagt om een politiek stabiel kabinet en dat zal het niet zijn met de PVV.
pi_83390541
Van mij hoeft de PVV echt niet persé in de coalitie hoor, echt niet.
Daar gaat het helemaal niet om. Ik weet de stand van zaken.

Ze hebben 'maar' 24 zetels en staan dus op nummertje 3.
Mij gaat het om het princiepe, PVV wordt buiten gesloten.

Publiekelijk is niet gezegd dat VVD+PVV+CDA niet te doen is.
Dat meneer Verhagen het slim probeert te spelen door te zeggen dat eerst VVD & PVV geheel overeen moeten komen, en dan maar hopen dat dat niet gaat lukken.
Dan ligt het in ieder geval niet aan het CDA.

Nou... Ik heb de stap naar gesprekken tussen alleen de VVD & PVV om overeen te komen met alles, niet gezien of gehoord. Ze zijn daar niet eens mee begonnen, Uri heeft al snel gezegd dat het niet is gelukt. Vind ik een beetje vreemd. Omdat geen van deze partijen heeft gezegd niet te willen regeren met de PVV.

Ik denk dat Verhagen in de achterkamertjes heeft gezegd dat hij ABSOLUUT niet met de PVV in gesprek wilt. Omdat Verhagen bang is dat dan het CDA uiteen valt.

Dat zou de enige conclusie kunnen zijn, dat dus zo makkelijk zou leiden naar "Het is ons niet gelukt."

Het zal niet zo snel aan de PVV KUNNEN liggen hoor, ik bedoel... Zoals dat breekpunt (en dat is het enige) dat ze hebben laten vervallen, voor de VVD. Geeft Sowieso al aan dat de PVV wel degelijk de wil heeft. Ik heb nog nooit eerder gezien dat Wilders / PVV zo 1 2 3 iets terugneemt... Normaal gesproken blijven ze erg krachtig en stijf staan achter hun standpunten.

Anyways... Ik heb geen PVV gestemd, maar naar aanleiding van deze ontwikkelingen zal ik ZEKER voor de PVV willen stemmen.

Verders... Beatrix is overduidelijk Links, daar hoef je echt geen twijfel meer over te hebben, ik vind dat absurd! Ik vind dat Beatrix, vooral in deze ontwikkelingen, NIET partijdig mag zijn...

De 3de en meest winnende partij buitensluiten... Kom op zeg... Al heeft ze dat niet zelf gezegd, het is mij duidelijk dat ze in ieder geval in de achterkamertjes haar mening heeft verteld... En dat geldt! Zij beslist! Niet normaal!

Het volk heeft gekozen om in iedergeval GOED, lees; GOED en DUIDELIJK, te kijken naar de winnende en al helemaal naar de top3!

Met vriendelijke groet,
Jack vd Blaak
  maandag 28 juni 2010 @ 10:40:45 #30
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_83390627
quote:
Op maandag 28 juni 2010 10:38 schreef Jack1985 het volgende:

Publiekelijk is niet gezegd dat VVD+PVV+CDA niet te doen is.
Euh, jawel.
quote:
,,Mijn conclusie is dat een parlementair meerderheidskabinet van VVD, PVV en CDA niet mogelijk is', zei Rosenthal.
  maandag 28 juni 2010 @ 10:44:43 #31
131456 Klummie
Sterker door Strijd
pi_83390800
quote:
Op maandag 28 juni 2010 10:40 schreef Tijn het volgende:

[..]

Euh, jawel.
[..]
Op dat moment ja, dat betekent politiek gezien geen lor.
pi_83390804
quote:
Op maandag 28 juni 2010 10:40 schreef Tijn het volgende:

[..]

Euh, jawel.
[..]

Niet door de partijen zelf... Dat probeer ik nou juist de hele tijd uit te leggen...

Er is iemand geweest die aan deze coalitie vorm weinig waarde heeft gehecht, of in ieder geval opdracht heeft gehad om dit z.s.m. te beëindigen, PVV, VVD en de CDA heb ik daar niks over horen zeggen!

Ik vermoedt dat de mensen 'hogerop' ook wat te zeggen hebben gehad tijdens deze speurtocht!
  maandag 28 juni 2010 @ 10:46:34 #33
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_83390858
quote:
Op maandag 28 juni 2010 10:44 schreef Jack1985 het volgende:

[..]

Niet door de partijen zelf... Dat probeer ik nou juist de hele tijd uit te leggen...
De partijen zeggen sowieso weinig terwijl de coalitieonderhandelingen nog in volle gang zijn natuurlijk.
pi_83391040
quote:
Op maandag 28 juni 2010 10:46 schreef Tijn het volgende:

[..]

De partijen zeggen sowieso weinig terwijl de coalitieonderhandelingen nog in volle gang zijn natuurlijk.
precies! Dus wat is er gebeurd!? tijdens deze gesprekken? Waaruit is gebleken dat het "onmogelijk" is?
  maandag 28 juni 2010 @ 10:55:22 #35
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_83391169
quote:
Op maandag 28 juni 2010 10:51 schreef Jack1985 het volgende:

[..]

precies! Dus wat is er gebeurd!? tijdens deze gesprekken? Waaruit is gebleken dat het "onmogelijk" is?

Ik ben daar erg benieuwd naar, ik verwacht dat het gewoon van hogerop af komt...
Ik zou er echt niet teveel achter zoeken, het gaat toch altijd zo? Partijen willen hun onderhandelingspositie niet beschadigen, dus brengen tijdens de onderhandelingen weinig naar buiten.

De invloed van de informateur en zeker die van de koningin is echt minimaal. Het zijn vooral de partijen zelf die eruit moeten komen met z'n allen. En blijkbaar zitten de overige partijen niet op de PVV te wachten.
pi_83391250
quote:
Op maandag 28 juni 2010 10:55 schreef Tijn het volgende:

[..]

Ik zou er echt niet teveel achter zoeken, het gaat toch altijd zo? Partijen willen hun onderhandelingspositie niet beschadigen, dus brengen tijdens de onderhandelingen weinig naar buiten.

De invloed van de informateur en zeker die van de koningin is echt minimaal. Het zijn vooral de partijen zelf die eruit moeten komen met z'n allen. En blijkbaar zitten de overige partijen niet op de PVV te wachten.
Of Beatrix hier wat mee te maken heeft en wat haar invloed is geweest op deze besprekingen...

Of in ieder geval de mensen die zich dicht onder Beatrix bevinden...

Iets klopt er gewoon niet...

Er worden gewoon partijen uitgesloten en niemand die er wat van merkt door die kort maar krachtige woorden die in het publiek komen.

Jammer, zeer jammer ik had liever gehoord dat de VVD of de CDA heeft gezegd dat het onmogelijk was, of in ieder geval absoluut niet met de PVV wilde of kunnen regeren, maar nee... Het volk moet het doen met de kort maar krachtige woorden die in het publiek komen.

Nogmaals: Ik ben geen voorstander van de PVV, maar er moet wel eerlijk omgegaan worden met de verkiezing uitslagen...
pi_83391329
quote:
Op maandag 28 juni 2010 10:51 schreef Jack1985 het volgende:

[..]

Alleen blijkt dat uit niets. Je verzint dus wat - immers jij weet net zo goed niet wat er is gebeurd tijdens deze gesprekken. De enige die dat wel weet, is Rosenthal. En Rosenthal heeft publiekelijk de uitkomst besproken. Nu vertrouw jij Rosenthal kennelijk om de een of andere reden niet en besluit een verhaal te schrijven over de koningin.
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 28 juni 2010 @ 11:01:27 #38
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_83391426
quote:
Op maandag 28 juni 2010 09:57 schreef Scorpie het volgende:
Als er nou herverkiezingen zouden komen dan barst de bom echt in Nederland. Dan wordt de PVV by far het grootst.
Altijd mooi die intimiderende houding van de PVV aanhangers

Maar al groeit de PVV. Meer dan 40 stoeltjes gaat het toch nooit worden.
pi_83391681
quote:
Op maandag 28 juni 2010 10:38 schreef Jack1985 het volgende:

Verders... Beatrix is overduidelijk Links, daar hoef je echt geen twijfel meer over te hebben, ik vind dat absurd! Ik vind dat Beatrix, vooral in deze ontwikkelingen, NIET partijdig mag zijn...

Jack vd Blaak
Ja, Trix is duidelijk links, daarom heeft ze als eerste een VVD informateur aangesteld met de opdracht om allereerst de optie van een rechts kabinet met de PVV en VVD te onderzoeken.

Beantwoord mij dit eens: wat had de Koningin volgens jou dan moeten doen? Gewoon even vanaf het begin dat de verkiezingsuitslag bekend was beginnen graag. Ik ben benieuwd
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_83391918
quote:
Op maandag 28 juni 2010 10:57 schreef Jack1985 het volgende:

Jammer, zeer jammer ik had liever gehoord dat de VVD of de CDA heeft gezegd dat het onmogelijk was, of in ieder geval absoluut niet met de PVV wilde of kunnen regeren, maar nee... Het volk moet het doen met de kort maar krachtige woorden die in het publiek komen.
Dan moet je bij VVD en CDA aankloppen hè.....
  maandag 28 juni 2010 @ 11:24:24 #41
139770 Miasan
Roemer has it
pi_83392355
Als er nieuwe verkiezingen komen en de PVV het grootste wordt...
dan gaan alle andere partijen samenwerken in een nationaal kabinet zodat die ongrondwettelijk club van Geert er weer buiten ligt.
Hoofdletter, komma,
punten en grammatica.
Bericht is leesbaar.
pi_83392751
quote:
Op maandag 28 juni 2010 11:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Ja, Trix is duidelijk links, daarom heeft ze als eerste een VVD informateur aangesteld met de opdracht om allereerst de optie van een rechts kabinet met de PVV en VVD te onderzoeken.

Beantwoord mij dit eens: wat had de Koningin volgens jou dan moeten doen? Gewoon even vanaf het begin dat de verkiezingsuitslag bekend was beginnen graag. Ik ben benieuwd
Ja en deze VVD informateur heeft zijn opdracht echt goed, duidelijk, soepel en uitgebreid uitgevoerd, helemaal zoals de Opdracht was van de Koningin...

Heeft ze goed gedaan!

Want hoelang is de PVV en de VVD met de enige combinatie dat mogelijk was onderzocht, besproken en noem maar op? inderdaad, MINIMAAAL!

Meneertje Verhagen wilde eerst dat de VVD en de PVV geheel overeen kwamen...
VVD informateur: oké dan verklaar ik deze coalitie mogelijkheid nu onmogelijk!

!?

En daarom denk ik dat er véééél meer aan de hand is dan wij weten, en ik denk dat het redelijk veel met de Koningin te maken heeft, aangezien zei beslist wie het gebeuren allemaal onderzoekt, en verders... lees mijn eerste bericht, ik wil niet al teveel herhalen
pi_83392828
quote:
Op maandag 28 juni 2010 11:14 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dan moet je bij VVD en CDA aankloppen hè.....
Ik? lijkt me meer een opdracht voor de Koningin's aanhang, om hier een beetje meer duidelijkheid over te krijgen, nu ze toch beschikt over de macht om de mensen die het allemaal gaan onderzoeken en mogen beslissen aan het werk zet...
  maandag 28 juni 2010 @ 11:37:10 #44
12221 Tijn