abonnement Unibet Coolblue
pi_85729204
wat leuk om al deze berichtjes te lezen, begint al aardig te kriebelen bij mij O-)
moet alleen nog 1 jaar mijn oude studie afmaken. MBO luchtvaartdienstverlening.
dat lijkt nu nog zo lang.
dan moet ik een DAT-test maken, om aan te kunnen geven dat ik over hbo denk beschik, aangezien ik geen havo of hbo heb.
Heeft iemand ervaring met de DAT-test. En dan nog wat gaan er nog meiden zaterdag 28 augustus naar GirlTower'10 ?

http://www.luchtverkeersleider.nl/activaties/girltower2010
pi_85910852
Hallo allemaal,

Ik volg dit forum al een tijdje, dit terwijl ik zelf bezig was met de selectierondes bij LVNL.

Ik heb 13 augustus de grading gedaan. Ik heb de minimumscore gehaald, maar de week er na te horen gekregen dat ik niet aangenomen word en óók niet op de shortlist geplaatst word. Dat is toch wel een flinke klap geweest, aangezien ik zo ver gekomen ben.

Afgelopen donderdag heb ik een feedback gesprek gehad en het kwam er op neer dat ik de eerste drie fases (capaciteiten, interview, assessment) bovengemiddeld gemaakt heb. De grading is helaas een stuk minder gegaan. De eerste van de twee tests heb ik écht verpest. Tot die conclusie was ik zelf al gekomen terwijl ik hem deed. De tweede test daarentegen is een heel stuk beter gegaan. ( test 1 een 45% score, test 2 70% score).

Ik kan niets anders bedenken dan dat ik tijdens de eerste test een black-out heb gehad, want ik heb totaal niet stilgestaan bij behoorlijk kritieke situaties die we de dag ervoor uitvoerig hadden geoefend. Zelfs na het maken van de eerste test had ik niet het idee dat ik echt grote fouten had gemaakt, totdat de feedback kwam. Die feedback was echt een eye-opener, ik kon mezelf wel voor m'n kop slaan, in één keer viel alles op z'n plek. Tijdens de tweede test dus wel nagedacht en daar ook een veel hogere score bij gehaald.

Ik heb dus totaal niet het idee dat ik tijdens de grading een waarheidsgetrouw beeld heb achter gelaten van mijn kunnen. Toch ben ik nu afgevallen en kan ik niet meer opnieuw solliciteren bij LVNL. Heel erg vervelend, want ik weet zeker dat luchtverkeersleider worden is wat ik wil (en kan).

Wat zouden jullie doen als je in mijn schoenen stond? Zou er een manier zijn om ze bij LVNL toch ervan te overtuigen dat ik geschikt ben? Of is solliciteren bij Eurocontrol nu mijn enige optie?
pi_85926827
Belgocontrol kan ook nog.
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
pi_86140160
Hallo (toekomstige) luchtverkeersleiders,

Sinds geruime tijd volg ik de topics luchtverkeersleider deel 6 en 7. De luchtvaart heeft mij altijd al geïnteresseerd en ik heb mij vaak verdiept in het luchtverkeer.

In juli dit jaar ben ik afgestudeerd aan de opleiding HBO Facility Management. Ik ben net 21 jaar oud en wil in de toekomst bij hoge uitzondering eigenlijk niet werkzaam zijn in het beroep waarvoor ik tot nu toe geleerd heb. Ik heb via verschillende bronnen informatie verzameld over het beroep 'luchtverkeersleider', en heb dinsdag 31 augustus uiteindelijk besloten te solliciteren bij de LVNL.

Ik hoop en denk dat ik binnen het profiel pas waarnaar LVNL opzoek is. Ik heb gedurende mijn voorgaande opleiding verschillende competenties verder ontwikkeld op oa. het gebied van zelfstandigheid, teamwork en sociale- en communicatieve vaardigheden. Daarnaast scoor ik goed op het gebied van bedrijfseconomie en wiskunde (gemiddeld 8.5 O-) ).

Ik heb echter nog een aantal vragen met betrekking tot het verdere verloop van de selectie. Zoals reeds aangegeven heb ik afgelopen dinsdag gesolliciteerd bij de LVNL. Ik heb sindsdien niets meer vernomen en vraag mij af hoelang het ongeveer zal duren voordat ik bericht krijg?
Natuurlijk wil ik mij ook zo goed mogelijk voorbereiden op de 1e en 2de fase. Het liefst begin ik nu zelfs al met de voorbereiding voor alle te doorlopen fasen. Ik heb op de LVNL site gelezen dat je voor de 4de fase, de grading, een online e-learning-tool krijgt waarmee je kunt oefenen voor deze fase. Is het mogelijk om deze online e-learning-tool ook al eerder in te zien of heeft een van jullie nog overtollig lesmateriaal hiervan :+? Overige tips voor de voorbereiding op de overige fasen zijn ook welkom (fase 1, 2 en Engels test?).
Mijn laatste vraag gaat over de medische keuring. Op welke onderdelen wordt de deelnemer gekeurd en hoe streng is deze keuring (vegelijkbaar met de land-/luchtmacht of niet?)?

Een heel stuk tekst maar ik hoop dat een van jullie zich de moeite neemt om mijn vragen te beantwoorden.

Alvast bedankt en misschien tot snel! 8-)
pi_86140669
Leuk dat je zo gemotiveerd bent! Even kijken wat ik kan beantwoorden...

quote:
Is het mogelijk om deze online e-learning-tool ook al eerder in te zien of heeft een van jullie nog overtollig lesmateriaal hiervan :+?
Je krijgt het lesmateriaal 2 weken voor de Grading. Zo worden kandidaten getest op hun capaciteit om snel en goed te leren. Daarom zou het oneerlijk zijn om dit eerder in te kunnen zien. Ookal zou het hulpzaam zijn geweest had ik niet het lesmateriaal eerder dan vandaag willen ontvangen. Dit is overigens ook de reden waarom je nooit meer kan solliciteren bij het LVNL als je de Grading ronde een keer hebt gedaan.

quote:
Overige tips voor de voorbereiding op de overige fasen zijn ook welkom (fase 1, 2 en Engels test?).
Er zijn enorm veel tips te vinden in de vorige topics over Luchtverkeersleider. ;)

quote:
Op welke onderdelen wordt de deelnemer gekeurd en hoe streng is deze keuring (vegelijkbaar met de land-/luchtmacht of niet?)?
Van wat ik heb gelezen is de medische keuring een grapje. Je lichaam wordt goed onderzocht, maar alleen op serieuze ziektes, klachten en afwijkingen. Als je een dikke papzak bent die wel gezond is zal dat geen probleem zijn.
  dinsdag 7 september 2010 @ 00:36:37 #106
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_86151785
quote:
Op maandag 6 september 2010 20:49 schreef LadyDynamite het volgende:
Van wat ik heb gelezen is de medische keuring een grapje. Je lichaam wordt goed onderzocht, maar alleen op serieuze ziektes, klachten en afwijkingen. Als je een dikke papzak bent die wel gezond is zal dat geen probleem zijn.
Om de medische keuring een grapje te noemen gaat misschien ietwat ver. Er zijn weinig mensen die de medische keuring niet halen, maar zo nu en dan gebeurt het toch. Het is inderdaad niet zoals bij de land/luchtmacht dat je een bepaalde fysieke conditie moet hebben om te hardlopen en dergelijke. Bij de medische keuring (klasse 3 uitleg) wordt gekeken of je gezond bent, je ogen, je fysieke gestel, hart, bloed, reflexen etc.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_86154283
Hij klinkt / is inderdaad wel grondig, dat is waar. Maar ik kon zo snel geen betere uitdrukking verzinnen. :p

[ Bericht 36% gewijzigd door LadyDynamite op 07-09-2010 16:35:36 ]
pi_86172222
Bedankt voor jullie snelle reacties. Hebben jullie enig idee hoelang het ongeveer duurt voordat je reactie krijgt nadat je de sollicitatie verstuurd hebt? Ik zal denk ik eens bij Deel 1 beginnen met lezen. Zoals ik al zei heb ik voornamelijk de laatste 2 delen doorgenomen. ;)
pi_86173951
Hmm, daar staat wel het meeste in volgens mij.

En bij mij duurde het vrij lang, maar ik zou je geen duidelijke schatting meer kunnen geven, het is alweer een tijdje geleden.

[edit] Ik heb een vraagje over de grading: maak je nu wel of niet gebruik van een radarbeeld? Uit de online informatie zou ik uitmaken dat je alleen maar pen & papier en een digitale klok krijgt, maar dit lijkt me wel heel raar. Hoe kan je dan bijhouden waar de vliegtuigen allemaal zijn?

[ Bericht 44% gewijzigd door LadyDynamite op 08-09-2010 17:55:19 ]
pi_86219706
Vandaag begonnen met fase1: ben door de eerste test en krijg binnen 10 werkdagen uitslag over de persoonlijkheids test:D
Wat is/zijn de volgende fases mocht ik doorzijn? eerst grading engels en interview ofzo?
pi_86234120
@ LadyDynamite,

je krijgt inderdaad alleen een klok en pen en papier (zoals je in de lesmateriaal te zien krijgt), Je moet namelijk een beeld in je hoofd kunnen vormen van waar alle vliegtuigen zijn. Het klinkt heel eng en moeilijk maar het valt reuze mee. Houd gewoon rekening met waar je de voorgaande vliegtuigen heb geplaatst, zodat je niet meerdere vliegtuigen op hetzelfde vlieg niveau hebt.
Wanneer heb je precies je grading?
pi_86237460
Ik heb hem bijna precies over 2 weekjes. :) Bedankt voor het antwoord. Ik heb je nog een PM gestuurd (voordat ik door had dat je hier ook antwoord had gegeven, heh).

@Remarkable: Op de website van het LVNL staat (tegenwoordig) een volledige beschrijving van de selectieprocedure. ;)
pi_86321626
Na vorig jaar afgevallen te zijn bij LVNL, ga ik 22 september maar eens bij de Luchtmacht kijken B-)
Volgend jaar augustus start daar de opleiding, kijken of ik daar wel mag beginnen :P
pi_86361883
Dat orientatie bezoek heh. Is dat een soort opendag achtig gebeure?
En het vind zeker plaats op oost?
pi_86383182
quote:
Op donderdag 19 augustus 2010 15:39 schreef Pasanada het volgende:
Gefeliciteerd! Elmejorr=johanmil4?
Nope, that's me! :-)
Ook ik mag in maart beginnen met de opleiding. Medische keuring was allemaal in orde, mooi certificaat ligt hier nu.
Alleen nog in afwachting van het aanstellingsgesprek en terugkoppelingsgesprek!

@Cover1989 Ik was 13-08 in de ochtend aan de beurt bij de grading. Was jij er ook 's ochtends of 's middags?? Wel heel erg klote voor je zeg :{
pi_86525880
Wat las ik nou?? Is de Grading op papier?? Ik dacht dat het een soort van "in de sim" was? Kan iemand me uitleggen hoe de grading dan wel werkt?!
pi_86529411
yes, gisteren de medische keuring gehad, en gehaald :D

de grading is inderdaad zonder simulator, je werkt aan de hand van 'strippen', een klok, een kaart en koptelefoon/microfoon dmv radiotelefonie. maar wanneer je het lesmateriaal voor de grading opgestuurd krijgt via de mail, zal het allemaal duidelijk moeten worden.
het is inderdaad zo, zoals eerder gezegd is, dat het belangrijk is zelf een beeld in je hoofd te schetsen, waar welk vliegtuig zich bevindt.
pi_86529860
@ the people die voor de grading aan het leren zijn, veel succes trouwens!
pi_86635712
Zo! Vrijdag een email gekregen of ik bereid was om een klas eerder te beginnen, over 2 weken. Natuurlijk!!
En zojuist het telefoontje gekregen dat ik mag beginnen. Een half jaar eerder dan gepland was.:)

Morgen naar Oost voor het aanstellingsgesprek en selectieterugkoppelingsgesprek. Dan nog maar twee weken wachten!
pi_86638827
Gefeliciteerd Johan!
Dan zie ik je 4 oktober :)
pi_86640623
johan gefeliciteerd!

ik heb ook zojuist een telefoontje gekregen dat ik per 4 oktober al mag beginnen, ipv maart 2011.
dan zien we elkaar daar! evenals Roodkapje :D

tot dan
pi_86673206
Wat is eigenlijk de gemiddelde leeftijd van zo'n klasje dat aan de opleiding begint? Ik neem aan dat ze liever mensen met wat levenservaring hebben dus maken 19/20 jarigen eigenlijk wel een kans?
pi_86677307
quote:
Op dinsdag 21 september 2010 14:05 schreef ---Mark--- het volgende:
Wat is eigenlijk de gemiddelde leeftijd van zo'n klasje dat aan de opleiding begint? Ik neem aan dat ze liever mensen met wat levenservaring hebben dus maken 19/20 jarigen eigenlijk wel een kans?
Ja hoor, die zitten er volgens mij ook genoeg :)
pi_86719315
Verschilt per klas, maar er zijn genoeg 19/20-jarigen die beginnen aan de opleiding. Leeftijd hoeft niet alles te zeggen over volwassenheid, en zegt zeker niks over competenties. Was zelf ook 19 toen ik begon!
pi_86724978
Vandaag bij de Luchtmacht geweest in Nieuw-Millingen, maar dat gaat 'm niet worden. Je hebt sowieso een jaar basistraining, zoals elke militair, en ik zet m'n vraagtekens bij de drukte qua vliegverkeer daar.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')