abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? zondag 27 juni 2010 @ 18:37:31 #1
70532 loveli
N
pi_83367283

Het vorige deel: Slank deel # 1075 met twee dozijn barbecuen in het park

Voor wie is "Slank de zomer in", ook wel bekend als "Slank <seizoen> in/door" bedoeld?
De Slank-topics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen die wel wat kilootjes kwijt willen raken, maar geen overgewicht hebben (BMI van 27 of lager).

Bij een BMI van boven de 27 ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt.
Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje 'Ik wil ook!'. Aanmelden is niet verplicht. Deze reeks heeft een slowchat karakter, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondergesneeuwd worden, stel hem dan gerust nog een keer!

Linkjes
Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Ik wil ook!
Dat kan! Ga naar Dieet-web en maak daar een account aan. Je kunt zelfs een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Dat kun je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst.

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.

Einde dienstmededeling

Deelnemers
De volgende lijst is een lijst met een deel van de deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Mocht je de laatste zijn die in een topic post, open dan even een nieuwe!
De OP is hier te vinden.

[ Bericht 99% gewijzigd door loveli op 27-06-2010 18:42:42 ]
crap in = crap out
pi_83367394
Met warm weer moet je toch ook gewoon lekker eten?
Ik had bami met geroerbakte peultjes en paksoi en pindasaus met veel sambal .
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  zondag 27 juni 2010 @ 18:40:50 #3
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_83367399
Joepie! De BBQ-walm vd buurman komt de woonkamer binnen!
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  Redactie Sport zondag 27 juni 2010 @ 18:41:00 #4
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_83367405
Met dit weer een legging aan, dat zou ik ook niet overleven.
❤ Pino112 ❤ | FeanFan | heywoodugod _O_
  zondag 27 juni 2010 @ 18:41:58 #5
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_83367441
quote:
Op zondag 27 juni 2010 18:41 schreef DeLuna het volgende:
Met dit weer een legging aan, dat zou ik ook niet overleven.
Still breathing!
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_83367454
Ik had pastaslaade gemaakt om mee te nemen naar het meer maar er is nog wat over, dus dat wordt mijn avondeten.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  Redactie Sport zondag 27 juni 2010 @ 18:42:35 #7
260853 crew  DeLuna
Luna van Pino O+
pi_83367464
quote:
Op zondag 27 juni 2010 18:41 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Still breathing!
Gelukkig maar

Ik heb ook nog eens een stuk of 40 muggenbulten op mijn benen... doe mij maar even niks op mijn benen
pi_83367484
Wat de daglijst maakt tot:

• weetabix + melk
  • 12,7 km hardlopen met 11,5km/u
  • bakje yoghurt met halve appel
  • broodmaaltijd: 7 sneden, 2 krekkers
  • 1 perenijsje
  • 1 pils
  • bami met gadogado
  • custardvla met jam
  • ik moet verrassend weinig
    Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
    pi_83367491
    Het is toch niet zo raar warm? Gewoon lekker!

In ieder geval geen excuus om niets te eten. Je hebt alleen nog een karig ontbijt gehad XM, kom op, doe normaal.
      zondag 27 juni 2010 @ 18:45:58 #10
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_83367618
    Persoonlijk vind ik dit geen prettige warmte meer. Gelukkig aan de kust altijd koeler, dus op het werk is het beter te doen .
    pi_83367650
    Het was heerlijk aan het water, helemaal niet eens zo warm. En nu waait er een lekker windje m'n huis in, ook fijn!
      zondag 27 juni 2010 @ 18:46:55 #12
    331 Merel
    Be here now.
    pi_83367654
    Is de TVP-knop stuk?
    "I have learned now that while those who speak about one's miseries usually hurt , those who keep silent hurt more." - C.S. Lewis
    pi_83367682
    Ik ga zo voor de eerste keer sushi maken Heb komkommer, ei en makreel als mogelijke vullingen. Ben benieuwd of het ook smaakt.

Binnen is het lekker koel, maar ik vond het buiten in de zon zonder briesje wel heel erg warm hoor! En ik ga morgen maar even langs mn ouders om zomerkleren op te halen . Weersverwachtingen zijn veel te mooi voor een spijkerbroek.
    Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
    *O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
      zondag 27 juni 2010 @ 18:47:55 #14
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_83367691
    En behalve yoghurt en brood echt niks in huis .
    pi_83367798
    quote:
    @ neen, omdat je er naar vroeg:
    SPOILER
    Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
      Vis een optie? zondag 27 juni 2010 @ 18:56:31 #16
    70532 loveli
    N
    pi_83367965
    quote:
    Op zondag 27 juni 2010 18:46 schreef Merel het volgende:
    Is de TVP-knop stuk?
    Zo te zien werkt ie prima
    crap in = crap out
      Vis een optie? zondag 27 juni 2010 @ 18:58:58 #17
    70532 loveli
    N
    pi_83368034
    quote:
    Op zondag 27 juni 2010 18:47 schreef XcUZ_Me het volgende:
    En behalve yoghurt en brood echt niks in huis .
    Ik heb nog twee bio kipfilets liggen en wat diepvriesbroccoli. Moet ik het langsbrengen? M'n auto heeft airco. Heb ook nog diepvrieszalm, da's denk ik lekkerder bij diepvriesbroccoli.
    crap in = crap out
    pi_83368223
    quote:
    Op zondag 27 juni 2010 18:51 schreef DevilsAndDust het volgende:

[..]
    Ziet er goed uit DaD!!
      zondag 27 juni 2010 @ 19:07:54 #19
    229513 Blurred86
    Live Positive
    pi_83368297
    quote:
    Op zondag 27 juni 2010 19:05 schreef conleche het volgende:

[..]

Ziet er goed uit DaD!!

Inderdaad
    but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
      zondag 27 juni 2010 @ 19:09:11 #20
    71166 AKnynke
    is lang niet gek
    pi_83368348
    quote:

[..]
    Lekker wlijf!

Nog een half uurtje, dan gaan we richting de stad om ergens iets te eten..Het is heerljk hier, maar ik betwiijfel of m'n zweedse winterhuid de zon zo goed aankan...
    Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig!
      zondag 27 juni 2010 @ 19:09:47 #21
    55647 XcUZ_Me
    Vileine vrouw
    pi_83368371
    quote:
    Op zondag 27 juni 2010 18:58 schreef loveli het volgende:

[..]

Ik heb nog twee bio kipfilets liggen en wat diepvriesbroccoli. Moet ik het langsbrengen? M'n auto heeft airco. Heb ook nog diepvrieszalm, da's denk ik lekkerder bij diepvriesbroccoli.

Heb net 2 bruine boterhammen met graskaas en een halve avocado op, dus ik zit vol! Maar thnx .

En DaD: jij slankerd jij!!!
      zondag 27 juni 2010 @ 19:10:05 #22
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_83368384
    Ik ben sollicitatiebrieven aan het schrijven. Had reeds een knaller van een brief, maar die is niet geschikt voor onderwijsfuncties, dus nu kan ik weer op 0 beginnen .
    Niet meer actief op Fok!
      zondag 27 juni 2010 @ 19:10:56 #23
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_83368409
    quote:

[..]

Wow! Platte buik! .
    * Viking84 is jaloers .
    Niet meer actief op Fok!
      Redactie Sport zondag 27 juni 2010 @ 19:13:33 #24
    260853 crew  DeLuna
    Luna van Pino O+
    pi_83368481
    quote:
    Op zondag 27 juni 2010 19:10 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Wow! Platte buik! .
    * Viking84 is jaloers .
    Ik ook jaloers.
      Vis een optie? zondag 27 juni 2010 @ 19:15:17 #25
    70532 loveli
    N
    pi_83368540
    Wow DaD! Niets meer aan veranderen.

En opsteker voor neen, dat 'ie zomaar foto's krijgt als 'ie erom vraagt. Neen, heb je dat effect op meer vrouwen?
    crap in = crap out
    pi_83368576
    Ik kom hier ook weer eens meeschrijven, wellicht een goede stimulans om eindelijk die vijf kilootjes kwijt te raken. Ik kan me doordeweeks erg goed aan het 3x per dag eten houden met 2 tussendoortjes, maar zodra ik weekend heb is de structuur weg en wordt het moeilijk! Daarnaast vind ik eten gewoon ook erg lekker

Vandaag zag mijn eetlijstje er zo uit:
    Ontbijt: croissantjes met kersenjam
    Lunch: Vanille-yoghurt met stukjes mango
    Avond: Aardappelsalade met rucola en parmaham, fruitsalade
    Toetje: Smoothie met framboos
      zondag 27 juni 2010 @ 19:17:18 #27
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_83368613
    quote:
    Op zondag 27 juni 2010 19:15 schreef loveli het volgende:

En opsteker voor neen, dat 'ie zomaar foto's krijgt als 'ie erom vraagt. Neen, heb je dat effect op meer vrouwen?
    En bikinifoto's nog wel! .
    Niet meer actief op Fok!
      zondag 27 juni 2010 @ 19:18:00 #28
    78654 Viking84
    Going, going, gone
    pi_83368631
    quote:
    Op zondag 27 juni 2010 19:16 schreef Poezebeest het volgende:
    Ik kom hier ook weer eens meeschrijven, wellicht een goede stimulans om eindelijk die vijf kilootjes kwijt te raken. Ik kan me doordeweeks erg goed aan het 3x per dag eten houden met 2 tussendoortjes, maar zodra ik weekend heb is de structuur weg en wordt het moeilijk! Daarnaast vind ik eten gewoon ook erg lekker

Vandaag zag mijn eetlijstje er zo uit:
    Ontbijt: croissantjes met kersenjam
    Lunch: Vanille-yoghurt met stukjes mango
    Avond: Aardappelsalade met rucola en parmaham, fruitsalade
    Toetje: Smoothie met framboos
    Kloon van mspoez? Of postte je eerder ook onder deze naam?

Wb iig .
    Niet meer actief op Fok!
    pi_83368778
    Wow, DAD, dat ziet er perfect uit! En dan ook nog in de meest confronterende pose, recht van voren Niets meer aan doen, zou ik zeggen, gewoon in die bikini aan het strand/in het park/op de stoep gaan liggen, dan komen de vrijers met baardje vanzelf

Ik doe vandaag een balansdag:

O: ananas met yoghurt, grapefruitsap
    T: 2 cappuccino
    L: boterham gekookt ei, boterham pindakaas
    T: Karmeliet Tripel en portie vlammetjes
    D: salade met ossehaaspuntjes
    T: cappuccino, kwark met vanilleyoghurt
      zondag 27 juni 2010 @ 19:24:03 #30
    236335 neen
    schone schijn
    pi_83368817
    quote:
    Op zondag 27 juni 2010 18:04 schreef _Calimero_ het volgende:
    OMG wat doet een mens (vrouwenmensch) in godsnaam aan naar een date in het park met deze hitte
    Veel verder dan slippers, surfbroekje en hemdje kom ik niet, met nog oorbellen en een ketting om het geheel toch nog wat vrouwelijk aan te doen (hoewel, die vrouwelijkheid zit al voldoende in mijn figuur )
    Gewoon iets chills, boeiend het zal die gast niet veel uitmaken gok ik
    quote:

[..]

Dat vroeg conleche hoor, ik zei alleen kappen dan! En kap maar want het ziet er donders goed uit
    Maar ik heb wel superrode ogen nu want ik heb me toch een last van hooikoorts op dit moment
    quote:

Ik hoef het blijkbaar niet eens te vragen
    Net bij het eten gingen m'n moeder weer los hoor, toen ik zei dat de zus van de vriendin (jaja) van een vriend van me ook in het land was (waar ik dus net mee voetbal ging kijken) zo van "hoe is het met die en die, die is toch vrijgezel?" over een vriendin van me, dat vind ze zo'n leuke meid
    Dus ik zei zo, "ja, ze ziet me niet staan joh" zegt m'n moeder "nou dat weet ik niet" dus ik "ja ik ben wel erg knap he" dat overdrijven heb ik van m'n vader maar het uiterlijk dan? Vroeg ik aan m'n ouders: "Dat heb je van mij" zei m'n moeder en toen ging m'n vader heel zielig kijken
    het lijkt niet wat het is
    pi_83368881
    Oh ja, co vroeg het. . Sorry neen, voor de ongevraagde foto.

En jullie zijn te lief. .
    pi_83369033
    quote:
    Op zondag 27 juni 2010 19:18 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Kloon van mspoez? Of postte je eerder ook onder deze naam?

Wb iig .
    Geen kloon van en ik heb 1,5 jaar geleden hier wel eens een poging tot meeposten gedaan...
      zondag 27 juni 2010 @ 19:40:53 #33
    236335 neen
    schone schijn
    pi_83369344
    quote:
    Op zondag 27 juni 2010 19:17 schreef Viking84 het volgende:

[..]

En bikinifoto's nog wel! .
    Check dit:
    quote:

Foto?

Nu is het slechts een kwestie van tijd Viking.
    het lijkt niet wat het is
    pi_83369518
    Hot, hot, hot. Hier ook weinig eetlust, maar ik vind dat ik het aardig heb gedaan

O: yoghurt met muesli
    L: 2 boterhammen achterham
    T: hoorntje met citroen- en sinaasappelijs
    T: stokbrood met smeerseltjes, wat groenvoer en een handje borrelnootjes op een verjaardag
    D: gerookte zalm met een beetje sla/tomaat/komkommer en wat stokbrood met boter

En ik was dus ook op een verjaardag in het park in Utrecht, Calimero. Zou het dezelfde zijn geweest?
    Stay with me, let's just breathe.
    It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
    pi_83369705
    Merel> Ik bende volg-knop soms ook kwijt, toevallig zit ie er nu wel.

Ik heb de hele dag in/op bed gelegen, snotterend en soezend. Ben nog moe. En veel zin om me ziek te melden, maar ja, moet morgen veel bespreken op de nieuwe werkplek met een collega die een week op vakantie is geweest. Ik kijk wel hoe het gaat, aangezien de airco daar altijd op invriezen staat zal het wel meevallen.
    "Why does being a librarian make her even hotter?"
    "They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
      zondag 27 juni 2010 @ 19:55:15 #36
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_83369790
    Inderdaad, niets meer aan doen DaD. je bent perfect zo.
    Geen zorgen voor de dag van morgen.
    pi_83369828
    Oeh, die spoiler had ik nog niet eens gezien! Prachtig lijf Dad. Op die vorige foto had je trouwens ook al een goed lijf hoor. Maar bikini foto's zijn nog een stukje confronterender
    It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
    pi_83369914
    Je hebt echt een perfect figuur nu DaD! Niks meer aan veranderen

Ik ben vandaag bij mijn oppasvader van vroeger geweest. Had hem al wel 10 jaar niet gezien! En hij had allemaal leuke videobanden van mijn broertje en ik Had nog nooit filmbeelden van mijzelf gezien toen ik nog 'kind' was. Op de videoband zong ik onder andere 5 minuten lang voor de camera hetzelfde couplet van een liedje van Kinderen voor Kinderen (ik heb zo waa-waa-waa-waanzinnig gedroomd) en zat te smikkelen van boterhammen met witte chocopasta

Lijstje van vandaag:
    O: roggebrood met appelstroop en yoghurt met banaan
    T: -
    L: 1 snee zelfgebakken donker brood met 30+ kaas, beenham en een zachtgekookt eitje + een bak fruitsalade (nectarine, appel, aardbeien)
    T: de oppasvader had speciaal taart gehaald en ik vond het sneu om het niet te nemen. Dus 1 punt vruchtenvlaai met limoenroom (was heerlijk )
    T: kapje van het brood met philadelphia light
    D: 100 gram gerookte zalm en gado gado (3 paprika's met wat sate)

Op mijn diner ben ik best wel trots want mijn broertje en ik zijn alleen thuis en hij eet nu de restjes van gisteren (overig BBQ-vlees) met friet erbij. Mijn ouders hadden bedacht dat ik dat ook wel kon eten, maar ik heb in plaats daarvan even wat gezondere restjes bij elkaar gesprokkeld
    pi_83370155
    Hallo iedereen,

Ik heb besloten om nu eindelijk eens écht af te gaan vallen, in plaats van alleen maar te zeuren dat ik mezelf te dik vind en hopen dat ik 's ochtends wakker word en op miraculeuze wijze ineens het perfecte figuur blijk te hebben.

Op dit moment weeg ik 61 kilo bij een lengte van 161cm. Streefgewicht 55 kilo. Vanaf nu wil ik gaan afvallen. Vandaar dat mijn eetlijstje voor vandaag er nogal vreemd uitziet, lol

ontbijt: 3 hardgekookte eieren (waarvan ik alleen het eigeel heb gegeten, jummie). 2 boterhammen met (veel) nutella.
    lunch: 250 gram half-om-half gehakt.
    avondeten: frikadel, handvol frites.
    overig: 5 glazen coca-cola.

Dus... Vanaf morgen een beter lijstje, I promise
    pi_83370278
    quote:
    Op zondag 27 juni 2010 20:05 schreef Cocotrimonium het volgende:
    Hallo iedereen,

Ik heb besloten om nu eindelijk eens écht af te gaan vallen, in plaats van alleen maar te zeuren dat ik mezelf te dik vind en hopen dat ik 's ochtends wakker word en op miraculeuze wijze ineens het perfecte figuur blijk te hebben.

Op dit moment weeg ik 61 kilo bij een lengte van 161cm. Streefgewicht 55 kilo. Vanaf nu wil ik gaan afvallen. Vandaar dat mijn eetlijstje voor vandaag er nogal vreemd uitziet, lol

ontbijt: 3 hardgekookte eieren (waarvan ik alleen het eigeel heb gegeten, jummie). 2 boterhammen met (veel) nutella.

Ja, wat en maf lijstje! Eet je als lunch alleen maar gehakt? Maar succes vanaf nu
    pi_83370889
    quote:
    Op zondag 27 juni 2010 20:08 schreef Goodbye het volgende:
    Ja, wat en maf lijstje! Eet je als lunch alleen maar gehakt? Maar succes vanaf nu
    Ik vind het gekruid gehakt van de Plus zo lekker... Dus dan maak ik daar mini-hamburgertjes van, die bak ik en dan eet ik ze op Niet echt heel gezond, maar vooral op zondag eet ik vooral voor de lekker ^^

Maar thanks, vanaf nu ga ik mijn best doen
    pi_83370935
    Ow, @ DaD: prachtig figuur <3
      Redactie Sport zondag 27 juni 2010 @ 20:44:33 #43
    260853 crew  DeLuna
    Luna van Pino O+
    pi_83371921
    quote:
    Hallo iedereen,

Welkom!
      Redactie Sport zondag 27 juni 2010 @ 20:45:17 #44
    260853 crew  DeLuna
    Luna van Pino O+
    pi_83371966
    Trouwens... ik word echt knettergek van de jeuk Ik heb welgeteld 72 muggenbulten, ik snap hier echt helemaal niks van.
      zondag 27 juni 2010 @ 20:46:10 #45
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_83372001
    quote:
    Geen beloftes doen waar je je misschien niet aan houdt. Gezien je eetpatroon (daglijstje van vandaag) wordt het nog een hele dobber voor jou om een gezond eetpatroon aan te leren.
      zondag 27 juni 2010 @ 20:47:10 #46
    1062 Tinkepink
    Niet zeuren maar poetsen
    pi_83372042
    quote:
    Op zondag 27 juni 2010 20:45 schreef DeLuna het volgende:
    Trouwens... ik word echt knettergek van de jeuk Ik heb welgeteld 72 muggenbulten, ik snap hier echt helemaal niks van.
    Misschien moet je eens op zoek gaan naar dat muggenbultentopic van kortgeleden. Kan het geen allergische reactie zijn? Morgen even naar de dokter gaan.
    pi_83372127
    Nou, ik heb mn avondeten nog niet gehad dus Lijstje komt na het eten wel..

[ Bericht 60% gewijzigd door JaniesBrownie op 27-06-2010 21:32:37 ]
    compact en kleverig.
    pi_83372225
    Mijn trieste "het is te warm om te eten"lijstje.

O / L: boterham met jam, boterham pindakaas en 3 crackers pindakaas
    T: milk & Fruit
    D: 3 wat minder goed gevulde wraps: exact hetzelfde als gister
    T: 2 grote glazen optimel

Ik weet het! erg triest! Maar met dit weer drink ik meer en eet ik minder! ik kan zo slecht tegen warmte, plus dat mijn kamer van zonsopgang tot zonsondergang zon heeft. Heb ook en paar blikjes cola light op En misschien dat ik straks nog een stukje mango of ananas eet als ik honger heb, maar ik ben zo lauw nu
    Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
    Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
      Redactie Sport zondag 27 juni 2010 @ 20:52:26 #49
    260853 crew  DeLuna
    Luna van Pino O+
    pi_83372236
    quote:
    Op zondag 27 juni 2010 20:47 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Misschien moet je eens op zoek gaan naar dat muggenbultentopic van kortgeleden. Kan het geen allergische reactie zijn? Morgen even naar de dokter gaan.
    Nouja, ik ben gister wel bij water geweest. Daar leven volgensmij best veel muggen. Alleen mijn broertje heeft er maar 3 en mijn moeder helemaal niks.
    pi_83372315
    Klinkt als een nare situatie, JB. Sterkte. .
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')