Helikopter stort neer bij Maasvlaktequote:Op zondag 27 juni 2010 13:46 schreef Jor_Dii het volgende:
Foto's van de situatie daar?
Die was later, dus wanneer de mensen hier verder gaan? Zouden de mensen hun foto's hier ook neer willen zetten? De OP vind ik gelijkwaardig dus ga dan uit van wie het eerst was qua topicquote:Op zondag 27 juni 2010 14:11 schreef NietTeVolgen het volgende:
Zullen we hier verder gaan?
Helikopter stort neer bij Maasvlakte
[upd]Twee doden bij helikoptercrash Rotterdamquote:Bij de wielerwedstrijd Tour du Port nabij de Maasvlakte in Rotterdam is ongeveer een half uur geleden een helikopter neergestort. Hij kwam van ongeveer 50 meter hoogte loodrecht naar beneden vallen en kwam met een klap op de grond wat een grote stofwolk opleverde. In de helikopter zaten vijf inzittenden.
Hoe het verder met de inzittenden gaat is nog niet bekend. Bij meer informatie lees je dat uiteraard hier.
Update 13.45:
Op dit moment worden er twee inzittenden in ieder geval gereanimeerd. De traumahelikopter is net gearriveerd.
Update 13.55:
Op dit moment is er naar alle waarschijnlijkheid één dode te betreuren. Er zijn nog steeds reanimaties bezig bij twee personen. De tour is verder afgelast.
Update 14.00:
De NOS meldt nu dat er twee doden zijn gevallen en nog één persoon wordt gereanimeerd. Daarnaast zijn er nog twee anderen gewond. Wat zij mankeren is nog niet bekend. De oorzaak van de crash is nog niet duidelijk.
Nee hoor, niet met zo weinig posts.Doen de FA's niet en ik heb die knopjes niet. Verder in feedback van NWS? [NWS FB] The Sequelquote:Op zondag 27 juni 2010 14:59 schreef Guus Muisarm het volgende:
MERGE ergens heb je er een knop voor.
Zal de TT aanpassen.quote:Op zondag 27 juni 2010 15:02 schreef VancouverFan het volgende:
Drie doden volgens teletekst.
2 meteen bij de crash, 1 later.
Zaten 4 passagiers en een piloot in.
http://www.nrc.nl/binnenl(...)ptercrash_Maasvlaktequote:De helikopter die neerstortte, was van het bedrijf Heli Holland Airservice, meldde het Havenbedrijf Rotterdam. Het Havenbedrijf had de helikopter ingehuurd om opnames te maken van de Tour du Port, een tourtocht voor wielertoeristen aan de vooravond van de start van de Tour de France.
Het bedrijf Heli Holland Airservices meldde dat de helikopter een Eurocopter EC130 was. Het gaat om een zogenoemde turbinehelikopter. Het toestel was vijf jaar oud. Volgens een woordvoerder van Heli Holland Airservices is dat naar luchtvaartbegrippen ,,een vrij nieuw toestel''. Heli Holland Airservices is een van de weinige bedrijven in Nederland die helikoptervluchten aanbiedt. De helikopter was vanaf Rotterdam The Hague Airport vertrokken.
Aldus een woordvoerder van Heli Holland Airservicequote:"De helikopter vloog niet onder begeleiding van de Luchtverkeersleiding", zegt een woordvoerder.
Wat zeg je nou allemaalquote:Op zondag 27 juni 2010 15:08 schreef Guus Muisarm het volgende:
Welke hoogte is de dead man's curve? Iets van 200 meter? Je zou verwachtten dat ie nog op autorotatie kan landen van een meter of 50 toch? Zou z'n jesusbolt gepopt zijn?
Ja, vfr. Gewoon op zicht dus. Nogal normaal met dit weer. Hij zal zich gemeld hebben dat ie wat boven rotterdam gaat rondknorren. Dat weer wel.quote:Op zondag 27 juni 2010 15:09 schreef paddy het volgende:
Aldus een woordvoerder van Heli Holland Airservice
dead man's curve is de hoogte waarop je met een helicopter waarvan de moter uitgaat je met de rotatie van de rotors niet veilig kan landen. Zeg maar dat ze net stilvallen wanneer je bij de grond bent.quote:
Ik moest ook zoekenquote:
quote:Most helicopters have two of these bolts. The Jesus bolts are the bolts that hold the main mast to the frame, and the head to the main mast. If you loose either one of these bolts your entire rotorhead will seperate from your helicopter. They're called a "Jesus Bolt" because when they break the pilot was known to say "Oh Jesus!"
quote:Op zondag 27 juni 2010 15:08 schreef Guus Muisarm het volgende:
Welke hoogte is de dead man's curve? Iets van 200 meter? Je zou verwachtten dat ie nog op autorotatie kan landen van een meter of 50 toch? Zou z'n jesusbolt gepopt zijn?
Waar halen jullie die informatie weg?quote:Op zondag 27 juni 2010 17:14 schreef S1nn3rz het volgende:
En de vijfde dode is ook een feit. Wordt alleen nog niet bekend gemaakt. Familie moet nog ingelicht worden.
De 4de dode is al bevestigd op nu.nl De vijfde heb ik van mensen die ik ken en op de plaats van het ongeval aan het werk zijn (politie)quote:
Ik heb deze ook naar de FP gelinkt. Bedankt!quote:Op zondag 27 juni 2010 17:18 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
De 4de dode is al bevestigd op nu.nl De vijfde heb ik van mensen die ik ken en op de plaats van het ongeval aan het werk zijn (politie)
Euhm...Volgens je bronnen bij de politie is ie dood, maar volgens de behandelend arts is ie stabiel:quote:Op zondag 27 juni 2010 17:14 schreef S1nn3rz het volgende:
En de vijfde dode is ook een feit. Wordt alleen nog niet bekend gemaakt. Familie moet nog ingelicht worden.
quote:Update 19:05 uur
De toestand van de vijde inzittende, die zwaargewond raakte, is stabiel, zo meldt de behandelend arts. De enige overlevende van het helikopterongeluk is een 51-jarige man. Hij is fotograaf bij het persbureau ANP.
Dood is wel in stabiele toestand ja.quote:Op zondag 27 juni 2010 19:51 schreef swollywood het volgende:
[..]
Euhm...Volgens je bronnen bij de politie is ie dood, maar volgens de behandelend arts is ie stabiel:
[..]
http://www.telegraaf.nl/b(...)eft_helicrash__.htmlquote:ANP-fotograaf overleeft helicrash ROTTERDAM - Een 51-jarige fotograaf van het Algemeen Nederlands Persbureau ANP heeft de helikoptercrash van zondagmiddag als enige overleefd. Hij ligt in een ziekenhuis in Rotterdam. Zijn situatle is stabiel. Dat heeft zijn behandeld arts verklaard.
Uiteraard.quote:Op zondag 27 juni 2010 20:05 schreef Bayswater het volgende:
NOS Journaal zegt ook stabiel, wellicht verstandig om de TT te veranderen
http://www.rtl.nl/(/actue(...)-kan-weken-duren.xmlquote:Onderzoek helicrash kan weken duren
Het onderzoek naar de oorzaak van de helikoptercrash gisteren op de Maasvlakte, kan weken duren. Dat zegt de Luchtvaartpolitie. Bij het ongeluk vielen vier doden.
Bij het technisch onderzoek gaan technici van de fabrikant de motor van de helikopter bekijken. "De resultaten daarvan kunnen weken op zich laten wachten. Ook wordt sectie verricht op het lichaam van de piloot", meldt een woordvoerder van de politie. Daarna gaan de onderzoeksresultaten naar het Openbaar Ministerie. Die bepaalt vervolgens wat daarmee gebeurt.
Vijfde inzittende zwaargewond
De vijfde inzittende van de gecrashte heli, een 51-jarige fotograaf van het ANP, ligt nog zwaargewond in het ziekenhuis. Zijn toestand is stabiel.
Vanuit de helikopter maakten fotografen beelden van de Tour de Port, een toertocht voor wielertoeristen aan de vooravond van de start van de Tour de France. Ooggetuigen zagen hoe het toestel plotseling begon te draaien en vervolgens neerstortte.
Godzijdank niet.. wat een gejank om 5 doden... als je daar te Tour voor gaat aanpassenquote:Op maandag 28 juni 2010 17:33 schreef LeNeHe het volgende:
Tour wordt niet aangepast verder. Alleen de activiteiten van het Havenbedrijf (o.a. hospitality) zijn geannuleerd.
Eén van de overledenen is een oud collega van me
4 doden. Lees eerst eens voor je reageertquote:Op maandag 28 juni 2010 22:32 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Godzijdank niet.. wat een gejank om 5 doden... als je daar te Tour voor gaat aanpassen![]()
Beetje inlevingsvermogen is teveel gevraagd? Tuurlijk cancel je de tour niet maar er een beetje bij stil staan is ook normaal hoor.quote:Op maandag 28 juni 2010 22:32 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Godzijdank niet.. wat een gejank om 5 doden... als je daar te Tour voor gaat aanpassen![]()
Hoeveel mensen gaan er in 1 week tijd dood in omgeving R'dam, door wellicht andere (niet natuurlijke) oorzaken? Ik wed dat het er ook 5 zijn.. misschien wel meer... dus waarom voor een helicoptercrash stil staan en niet voor 5 gewone doden? Ik snap dat nooit zo goed.. Uberhaupt het feit dat je nadenkt over het "aflasten" van de Tour en in gesprek gaat met familieleden. Ronduit debiel. 1 min stilte is genoeg...quote:Op maandag 28 juni 2010 22:35 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Beetje inlevingsvermogen is teveel gevraagd? Tuurlijk cancel je de tour niet maar er een beetje bij stil staan is ook normaal hoor.
4 teveel, maar geen reden om uberhaupt na te denken over een aanpassing van de start van de Tour.quote:Op maandag 28 juni 2010 22:34 schreef drumminggod het volgende:
[..]
4 doden. Lees eerst eens voor je reageert
En als je jezelf verplaatst in die familie? Uiteraard moet je het niet afschaffen maar voor de betrokkenen kan je dit niet zomaar afschuiven.quote:Op maandag 28 juni 2010 22:46 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ronduit debiel. 1 min stilte is genoeg...
Nogmaals, 1 min stilte is meer dan genoeg. Er vallen wekelijks doden bij steekpartijen, schietpartijen, auto ongelukken etc. Daar staan we toch ook niet voor stil waarom hiervoor wel? Wat is hier anders aan dan aan een auto ongeluk dat gebeurd op de snelweG?quote:Op maandag 28 juni 2010 22:48 schreef Amos_ het volgende:
[..]
En als je jezelf verplaatst in die familie? Uiteraard moet je het niet afschaffen maar voor de betrokkenen kan je dit niet zomaar afschuiven.
Omdat een tour een feestelijke gebeurtenis is. Een happening waar het om winnen gaat en meedoen. Als er dan een helikopter neerstort die betrokken is bij de evenement is het niet meer dan normaal om het programma aan te passen.quote:Op maandag 28 juni 2010 22:46 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Hoeveel mensen gaan er in 1 week tijd dood in omgeving R'dam, door wellicht andere (niet natuurlijke) oorzaken? Ik wed dat het er ook 5 zijn.. misschien wel meer... dus waarom voor een helicoptercrash stil staan en niet voor 5 gewone doden? Ik snap dat nooit zo goed.. Uberhaupt het feit dat je nadenkt over het "aflasten" van de Tour en in gesprek gaat met familieleden. Ronduit debiel. 1 min stilte is genoeg...
Inderdaad ja.quote:Op maandag 28 juni 2010 22:35 schreef Amos_ het volgende:
[..]
Beetje inlevingsvermogen is teveel gevraagd? Tuurlijk cancel je de tour niet maar er een beetje bij stil staan is ook normaal hoor.
Ik ben niet a-sociaal, ik vraag gewoon wat het verschil is met een tourstart waarbij geen helikopter neerstort en in de week ervoor 5 mensen omkomen bij een auto ongeluk in de omgeving. Dan wordt er ook niks afgelast.. maw, het is gewoon onzinquote:Op woensdag 30 juni 2010 21:23 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
Omdat een tour een feestelijke gebeurtenis is. Een happening waar het om winnen gaat en meedoen. Als er dan een helikopter neerstort die betrokken is bij de evenement is het niet meer dan normaal om het programma aan te passen.
Of ben je werkelijk een a-sociaal figuur?
Het verschil is dat de heli bij het evenement betrokken is?quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:31 schreef maniack28 het volgende:
[..]
Ik ben niet a-sociaal, ik vraag gewoon wat het verschil is met een tourstart waarbij geen helikopter neerstort en in de week ervoor 5 mensen omkomen bij een auto ongeluk in de omgeving. Dan wordt er ook niks afgelast.. maw, het is gewoon onzin
En het hele tour de france circus is er niet persoonlijk bij betrokken, dus vind ik 1 minuut stilte genoeg. Als er nou honderden mensen waren omgekomen in een landelijk drama a la... maar 5 mensen (ja het is erg)...quote:Op donderdag 1 juli 2010 15:39 schreef Omniej het volgende:
[..]
Het verschil is dat de heli bij het evenement betrokken is?
't Is misschien een wat rare vergelijking, maar als een close familielid van jou ineens komt te overlijden, zul jij waarschijnlijk ook niet staan te springen om nog even lekker te gaan feesten en vooral door te gaan met waar je mee bezig was. Dat de rest van de wereld er geen reet om geeft is waar, maar voor direct betrokkenen is het een ander verhaal.
Voor die 5 mensen die elders omkomen bij een auto-ongeluk, staan weer andere mensen stil die dáár bij betrokken waren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |