Jawel, hij koelt prima. De melk ruikt ook nog wel goed. Zou het kunnen zijn dat ik gister dusdanig veel knoflook heb gegeten dat ik dat nog proef?quote:Op zondag 27 juni 2010 10:40 schreef DO2 het volgende:
Misschien staat je koelkast niet op de juiste stand?
quote:Op zondag 27 juni 2010 12:29 schreef k_man het volgende:
Ah, dat was toch zo'n project waarbij de teksten door geestelijk minder bedeelden geschreven zijn?
quote:Op zondag 27 juni 2010 12:29 schreef k_man het volgende:
Ah, dat was toch zo'n project waarbij de teksten door geestelijk minder bedeelden geschreven zijn?
quote:Wanneer je het nieuwste pareltje van Excelsior uitpakt ben je de trotse bezitter van een heuse speeldoos. Het mechaniek werkt en speelt een van de liedjes van de plaat die Torre Florim, zanger, schrijver, gitarist, producer, mascotte, blikvanger en genie van De Staat en Roos ‘Roosbeef’ Rebergen hebben geschreven aan de hand van gedichten van verstandelijk beperkte cliënten van zorgorganisatie Dichterbij.
Het schijnt dat Torre en Roos de teksten nog wel bewerkt hebben. (Maar wie Roos een beetje kent, weet dat dat niet veel verschil zal hebben gemaakt.)quote:Op zondag 27 juni 2010 12:29 schreef k_man het volgende:
Tussen de rode pukkelnekken, de bleke vetpensen, de lillende wittieten, de kalknagels, de kontgeweien, de spataderkuiten en de uitpuilende pluisnavels? Of barmhartig uit het zicht van de wereld op je eigen dakterras?quote:Op zondag 27 juni 2010 18:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb vandaag schaamteloos halfnaakt gerecreëerd.
Ik was gister met Ivan en Jimmy in het Flevopark. Ik wist dat Amsterdammers het park gebruiken voor gezellig samenzijn, maar ik wist niet dat ze het park gebruiken als strand. Ik trof er halfnaakte mensen aan, koelboxen, barbecues, luide muziek en zelfs partytenten. Er had van mij gerust een bom op mogen vallen (net nadat ik met mijn rondje klaar was geweest, vanzelfsprekenderwijs).quote:Op zondag 27 juni 2010 18:51 schreef Gellius het volgende:
Wij hebben een paar uurtjes verkoeling gezocht in het Vondelpark. Dat viel mee, zo op een beschaduwde plek, uit het zicht van de halfnaakte, schaamteloos recreërende meute. Ik had wel een lange broek aan, natuurlijk.
Tussen andere mensen ja. Ik woon in een flat en heb niet eens een balkonnetje.quote:Op zondag 27 juni 2010 18:58 schreef Gellius het volgende:
[..]
Tussen de rode pukkelnekken, de bleke vetpensen, de lillende wittieten, de kalknagels, de kontgeweien, de spataderkuiten en de uitpuilende pluisnavels? Of barmhartig uit het zicht van de wereld op je eigen dakterras?
Dat veel mensen lelijk zijn vind ik tamelijk irrelevant. Ik zit ook niet graag tussen de mooie, jonge, halfnaakte mensen die hun partytent, iPod, barbecue en koelbox meezeulen naar het park.quote:Op zondag 27 juni 2010 18:58 schreef Gellius het volgende:
[..]
Tussen de rode pukkelnekken, de bleke vetpensen, de lillende wittieten, de kalknagels, de kontgeweien, de spataderkuiten en de uitpuilende pluisnavels? Of barmhartig uit het zicht van de wereld op je eigen dakterras?
Dat is zo. Maar al die tekortkomingen formuleren zo prettig.quote:Op zondag 27 juni 2010 19:25 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat veel mensen lelijk zijn vind ik tamelijk irrelevant. Ik zit ook niet graag tussen de mooie, jonge, halfnaakte mensen die hun partytent, iPod, barbecue en koelbox meezeulen naar het park.
Tja, zo worden mannen nu eenmaal oud.quote:
Dit is de enige plek waar ik die verwijzing kan maken in de wetenschap dat die begrepen wordt.quote:Op maandag 28 juni 2010 08:02 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik was al blij dat ik die referentie begreep.
Ja, zie je, ik onthoud nog weleens wat.quote:Op maandag 28 juni 2010 09:58 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vind Garp verreweg zijn beste boek, staat zelfs in mijn top 5 beste boeken allertijden. En Owen Meany heb ik met veel plezier gelezen.
Feli!quote:Op maandag 28 juni 2010 10:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
M'n scriptie is goedgekeurd.
Ik ben Master.
Ik gebruik 'm eigenlijk nooit,quote:Op maandag 28 juni 2010 10:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben Master.
quote:Op maandag 28 juni 2010 10:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben Master.
Dat is - in populair taalgebruik - wel master! Gefeliciteerd.quote:Op maandag 28 juni 2010 10:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben Master.
Dat besluit neem ik keer op keer op keer op keer op keer.quote:Op maandag 28 juni 2010 11:03 schreef k_man het volgende:
Ik heb een week of twee geleden besloten in plaats van chips en snoep, voortaan fruit te kopen.
quote:Op maandag 28 juni 2010 10:12 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik ben Master.
Nu zijn z'n boeken ook wel erg goed, natuurlijk, maar ik vond A long way down bijvoorbeeld behoorlijk gekunsteld.quote:Op maandag 28 juni 2010 11:58 schreef mane het volgende:
In de Ardennen heb ik heerlijk in de schaduw dat boek van David Nicholls gelezen en het was prima vermaak. Goed geschreven, aardig tijdbeeld (1988-2008). Nu begin ik aan de laatste van Nick Hornby. Volgens Claudia z'n beste, volgens een vriendin die mee was in de Ardennen z'n slechtste. Dus ik ben benieuwd.
Peeuw!quote:Op maandag 28 juni 2010 14:31 schreef Ringo het volgende:
Hup Slowakije!
Onzin. Ik kan gerust héél lang achter elkaar geconcentreerd werken als ik eenmaal in een flow zit, als ik maar geen pauzes houd tussendoor. Vanzelfsprekenderwijs houd ik dit nooit lange periodes achter elkaar vol.quote:Op maandag 28 juni 2010 14:31 schreef Ringo het volgende:
Volgens een van mijn goeroes is het de mens niet gegeven om langer dan vier uur per dag hard, aan één stuk door en geconcentreerd te werken. Alle werk méér dan in die dagelijkse vier uur verricht, is zinloos volgens hem. De focus is weg en het resultaat blijft achter. Het is de schijn ophouden voor de buitenwacht.
NSB'er!quote:Die vier uur zit erop!Ik mag voetbal kijken!
Hup Slowakije!
Maar dáár houden anderen nu weer nauwelijks rekening mee. Als men het van je gewoon is, dat je zoveel achter elkaar doorwerkt, is men verbaasd, teleurgesteld of zelfs boos als je een keer eerder het bijltje erbij neerlegt. Ik vind die vieruursregel een uitstekende leidraad. Mensen zijn vaak veel te hard bezig om zich te laten zien, in plaats van zich te focusen op resultaat.quote:Op maandag 28 juni 2010 14:37 schreef Claudia_x het volgende:
Onzin. Ik kan gerust héél lang achter elkaar geconcentreerd werken als ik eenmaal in een flow zit, als ik maar geen pauzes houd tussendoor. Vanzelfsprekenderwijs houd ik dit nooit lange periodes achter elkaar vol.
Niemand houdt het hier in de gaten. Het interesseert ook niemand, als het werk maar af is. Er zijn altijd periodes dat het drukker is (dataverzameling, deadline artikel, conferentie of scripties) en daarna is het lekker inkakken, rustig literatuur lezen, databases bijwerken, administratie reorganiseren, wat vaker een terrasje pakken.quote:Op maandag 28 juni 2010 14:43 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maar dáár houden anderen nu weer nauwelijks rekening mee. Als men het van je gewoon is, dat je zoveel achter elkaar doorwerkt, is men verbaasd, teleurgesteld of zelfs boos als je een keer eerder het bijltje erbij neerlegt. Ik vind die vieruursregel een uitstekende leidraad. Mensen zijn vaak veel te hard bezig om zich te laten zien, in plaats van zich te focusen op resultaat.
Doe niet zo mal. Eigen volk eerst.quote:Op maandag 28 juni 2010 14:38 schreef Ringo het volgende:
Ik gun het mijn Centraal-Europese vrienden van harte. Europese broederliefde ftw.
Ik ben een zigeunerjoch in 't diepst van mijn gedachten.quote:
Er staat wel tegenover dat je avonden en weekeindes niet heilig zijn als het druk is, en het is vaak idioot druk. Volgens mij komen alleen die mensen verder in de wetenschap die het werk zo leuk vinden dat ze er uit zichzelf altijd al mee bezig zijn.quote:Op maandag 28 juni 2010 14:51 schreef Ringo het volgende:
Hm, dat klinkt toch een stuk beter dan het sfeertje dat ik ben gewend, tiktijger tussen de commerciële snuffelhonden. Ik ben daarvan heel eigentempoërig aan het herstellen.
Grofweg: het buitenschoolse lezen en schrijven van vmbo-scholieren in brede zin (dus inclusief nieuwe media) en de invloed daarvan op klassieke vaardigheden als begrijpend lezen. De vraagstelling is zo open dat ik zowel flink de breedte (veel typen activiteiten, niet alleen frequentie van gebruik maar ook de betekenis die aan activiteiten wordt gehecht en de taal waarin de activiteiten plaatsvinden) als de diepte (theorietjes uitdenken en verbanden leggen met Plato en Wittgenstein) in kan gaan.quote:Op maandag 28 juni 2010 14:53 schreef Ringo het volgende:
Waar promoveer jij eigenlijk op/in/over/about, Claudia?
Wisten jullie dat de NS in Noorwegen NSB heet en dat de Noorse equivalent van de NSB juist NS heette?quote:
Als ik mag parafraseren: je onderzoekt dus in hoeverre alle tweets, chats en sms'jes kunnen leiden naar een beter begrip van wat er in nrc.next te lezen staat -- of in hoeverre die dat begrip juist naar beneden halen. Breed en complex. Zeker als je de multi- en intertaligheid van (vmbo-)jongeren in je onderzoek betrekt.quote:Op maandag 28 juni 2010 14:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Grofweg: het buitenschoolse lezen en schrijven van vmbo-scholieren in brede zin (dus inclusief nieuwe media) en de invloed daarvan op klassieke vaardigheden als begrijpend lezen. De vraagstelling is zo open dat ik zowel flink de breedte (veel typen activiteiten, niet alleen frequentie van gebruik maar ook de betekenis die aan activiteiten wordt gehecht en de taal waarin de activiteiten plaatsvinden) als de diepte (theorietjes uitdenken en verbanden leggen met Plato en Wittgenstein) in kan gaan.
Ik had voor komende vrijdag al vrij genomen.quote:Op maandag 28 juni 2010 19:14 schreef Claudia_x het volgende:
DO2, ik zou zeggen: ga de volgende wedstrijd ook maar werken.
Kijk, jij begrijpt het. We moeten álle omstandigheden hetzelfde houden:quote:Op maandag 28 juni 2010 19:59 schreef Ringo het volgende:
Ik moedig de tegenpartij wel weer aan, DO2, dan komt alles goed.
Historisch museum Ede. Zelfs Harskamp heeft een museum.quote:
En nu neem je vrij? Dit wordt niks zo, mensen.quote:Op maandag 28 juni 2010 20:28 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik zat met het hoofd Juridische Zaken om tafel en met mijn projectleider. Beide vrouwen.
Dat was de nabeschouwing met Seedorf? Waren ze inderdaad positief? Ik kan het me haast niet voorstellen.quote:Op maandag 28 juni 2010 20:46 schreef Lienekien het volgende:
Dwerg kwam thuis in de eerste minuten van de wedstrijd! Ik heb fijn een boek gelezen en dwerg dreigde in de 80ste minuut in slaap te vallen. Daarna hebben we op de BBC de nabeschouwing bekeken en een koude pastasalade gegeten.
En ik heb het boek uit.
Fuckin' homos.quote:Op maandag 28 juni 2010 20:24 schreef Gellius het volgende:
Ik was ook in de AH tijdens de eerste helft. Plenty mannen hoor.
quote:Op maandag 28 juni 2010 22:48 schreef DO2 het volgende:
Ik vond het spel van Brazilie overigens heel wat overtuigender dan het spel van Nederland, mensen.
Dat jullie het weten, he.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 07:42 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
En toch was er genoeg aanleiding om Portugese worden te uiten die ze weigert te vertalen...
Doe niet zo raar. AR maakt gewoon duidelijk dat hij zich vermaakt om zijn vrouw zonder dat hij er veel van begrijpt (of misschien juist omdat hij er weinig van begrijpt).quote:Op dinsdag 29 juni 2010 09:41 schreef Gellius het volgende:
Met scheldwoorden "die niet vertaald kunnen/zullen worden". Ik ben dat hier nu een paar keer tegen gekomen. Maakt dat ze extra pikant?
Voor AR is het een win-winsituatie. Hij maalt niet zo om voetbal en er komt sowieso een land in de kwartfinale dat zijn vrouw aanmoedigt.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:05 schreef DaMart het volgende:
[..]
Vrijdag wordt het dus niet alleen een wedstrijd op het veld maar ook bij jullie op de bank?
Halve, zelfs.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Voor AR is het een win-winsituatie. Hij maalt niet zo om voetbal en er komt sowieso een land in de kwartfinale dat zijn vrouw aanmoedigt.
Ohja, verdomd. Da's helemaal mooi. Ik ben stiekem jaloers, want ik zou die garantie ook wel willen.quote:
Ja, je zit iets schattigs op te blazen. Moet je niet doen. Is flauw.quote:
Oh, die omschakeling is gauw genoeg gemaakt. Dat is een overlevingsstrategie.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:17 schreef DO2 het volgende:
Hoewel ik me wel afvraag of er iets van haar enthousiasme voor 't Nederlandse elftal overblijft,
wanneer datzelfde team verantwoordelijk is voor de uitschakeling van het Braziliaanse elftal.
Nou, AR woont daar, he. Dus.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:15 schreef Claudia_x het volgende:
(Waarom ze in Noord-Brabant of all places terecht is gekomen is me dan wel weer een raadsel.)
Soms is het wel eventjes genoeg geweest.quote:
Not for the virtues but despite the faults.quote:
Jawel,quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:22 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Not for the virtues but despite the faults.
Ik ben wie ik ben ondanks mijn Harskampse herkomst.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:26 schreef DO2 het volgende:
[..]
Jawel,
maar je gaat dan voorbij aan het feit dat AR is wie ie is omdat ie daar woont.
De trainingsband werkt best goed.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:30 schreef Gellius het volgende:
Ik ben even terug in mijn hok hoor mensen.
Ik heb uit vertrouwelijke bron dat ze uiteindelijk is gevallen voor zijn accent.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:31 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik ben wie ik ben ondanks mijn Harskampse herkomst.
Dat zou ik ook zeggen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:33 schreef DO2 het volgende:
[..]
Ik heb uit vertrouwelijke bron dat ze uiteindelijk is gevallen voor zijn accent.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:33 schreef Frollo het volgende:
...een mieters klompenpad...
Ik voel met je mee.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:40 schreef Gellius het volgende:
Ja, nu is het prijsschieten, hoor Liene.
Die zin is alleen ambigu als je de wetten van de semantiek aan je laars lapt.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:48 schreef broer het volgende:
Ach, die prachtige tijd, toen de molen nog een klein meisje was...
Doe niet zo raar.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:52 schreef DO2 het volgende:
Jawel, maar als je die wetten eenmaal terzijde hebt geschoven, is ie eigenlijk best leuk.
Ja, dat gebeurt vaker bij grapjes.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:51 schreef Claudia_x het volgende:
Die zin is alleen ambigu als je de wetten van de semantiek aan je laars lapt.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:06 schreef DO2 het volgende:
Kijk,
dit noem ik nog eens een headline:
[ afbeelding ]
Ik zat eergisteren na te denken over mogelijke krantenkoppen mbt de uitschakeling van Engeland tegen de Duitsers. Ik vond WHAT IF? in moddervette kapitalen wel een mooie tabloidopening. Dit hier is dan weer het andere uiterste.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:06 schreef DO2 het volgende:
Kijk,
dit noem ik nog eens een headline:
[ afbeelding ]
Ik heb geen idee. Stond op de weblog.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 11:11 schreef Frollo het volgende:
[..]
Welke krant is dat? (Voor zover we van 'krant' kunnen spreken natuurlijk.)
Hij bedoelde niet dat ie 6 halveliterblikken euroshopperpils naar binnen tikte?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:17 schreef Claudia_x het volgende:
B. zei net: "Ik ben even tanken." 't Komt soms toch wel even hard aan, volwassen zijn.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:08 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Doe niet zo raar. AR maakt gewoon duidelijk dat hij zich vermaakt om zijn vrouw zonder dat hij er veel van begrijpt (of misschien juist omdat hij er weinig van begrijpt).
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 10:19 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Oh, die omschakeling is gauw genoeg gemaakt. Dat is een overlevingsstrategie.
Fijn!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:05 schreef Claudia_x het volgende:
Het hartje klopte mooi, de kleine spruit ging alle kanten op en zat zelfs al te duimen!
Waarschijnlijk gebruik je niet de baggerlayout.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:05 schreef DO2 het volgende:
Waarom zie ik die PI ( - de voetbal - ) alleen wanneer ie gequote wordt, eigenlijk?
Mooi!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:05 schreef Claudia_x het volgende:
Het hartje klopte mooi, de kleine spruit ging alle kanten op en zat zelfs al te duimen!
Goed!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:05 schreef Claudia_x het volgende:
Nee, dat klopt.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:07 schreef Frollo het volgende:
[..]
Waarschijnlijk gebruik je niet de baggerlayout.
Ik heb al een allerleukst gymnasiumpje gevonden in de Watergraafsmeer. Zullen we alvast inschrijven?quote:
Het is een vierkamerappartement, maar ze gaan samen op één kamer omdat we een werkkamer willen behouden. We hebben Ivan een tijdje geleden naar de grootste kamer van het appartement verhuisd, en daar zal de nieuwe spruit t.z.t. ook gaan slapen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 15:43 schreef k_man het volgende:
Zou het jonge gezin, na het ter wereld brengen van de tweede erfgenaam, dan blijven resideren in een driekamerappartementje? Beide spruiten op één kamer?
Dit keer wordt het toch wel Kwame of Egon hè?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 13:05 schreef Claudia_x het volgende:
De bevallige heeft groot gelijk! Dat waren de kinderen die we op de basisschool kapotmaakten.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 18:28 schreef Gellius het volgende:
Ik vertelde de bevallige laatst dat het me zo gruwelijk aandoenlijk leek als Baltha-Sara later een lui oog krijgt en dan zo'n brilletje met een pleister er op moet. Ik kon op weinig begrip rekenen.
We hebben nu een nieuwe factor om rekening mee te houden: de naam moet bij 'Ivan' passen. Egon en Ivan, hmnee.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:16 schreef zodiakk het volgende:
[..]
Dit keer wordt het toch wel Kwame of Egon hè?
En op welke manier moeten we dat 'passen bij' zien? Ook iets in de Russische hoek?quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
We hebben nu een nieuwe factor om rekening mee te houden: de naam moet bij 'Ivan' passen. Egon en Ivan, hmnee.
Liever niet. En liever ook niet met een sterk Scandinavische connotatie, of Warschaupactachtig.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:53 schreef k_man het volgende:
[..]
En op welke manier moeten we dat 'passen bij' zien? Ook iets in de Russische hoek?
Ik vind 'Walter' echt helemaal niets. Mijn neefje heeft als 2e naam wel Walt, trouwens.quote:
Volgens mij heet een ex van B. zo, dus dat gaat 'em niet worden.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:21 schreef Automatic_Rock het volgende:
Ik zou toch de naam Ilja op de lijst willen zetten Claudia.
M'nheeft die naam al weggestemd, dus ik doe hem jou cadeau.
Nee, ze is niet zwanger.., nog niet
Ja, ik blijf Egon een leuke naam vinden. Het is zeker een kandidaatnaam, daarom staat 'ie nu ook in het lijstje.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:14 schreef Gellius het volgende:
Het Warschaupact even daargelaten: EGON. Het heeft wel oomph. Ik ben met zodiakk.
Nou ja, het mag wel. B. heeft tot nog toe elke naam afgekeurd.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:19 schreef Gellius het volgende:
Ik denk toch dat we ons beter kunnen richten op het braakliggende terrein van de meisjesnaam, mensen.
Het is jammer van van Ivan Max. Je had hem Egon Raymond moeten noemen en de komende spruijt Peter Winston. Dan was je gewoon klaar geweest, maar nu wordt het waarschijnlijk ...ja, niks.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:24 schreef Claudia_x het volgende:
We hebben nu een nieuwe factor om rekening mee te houden: de naam moet bij 'Ivan' passen. Egon en Ivan, hmnee.
Ik vind het tweede rijtje het leukst: kort, vlot, simpel, niet te veel voorkomend. Ik vind 'Miguel' wel te exotisch, en 'Eltjo' is een tongbreker. Joost en Jochem vind ik wel oké, maar ik vind ze toch ook net iets te suf.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:35 schreef ShadyLane het volgende:
Je gaat je kind toch niet vernoemen naar 'n verzekeringsmaatschappij.
Bedoel je met een normale naam echt heel veel voorkomend (Joost, Jochem, Thijs) of iets minder standaard maar nog steeds niet al te erg uit de bocht vliegend (Egon, Kay, Kas, Eltjo, Miguel)?
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:43 schreef Ringo het volgende:
Biff, Jip, Kojak, Oreo, Park, Stoffel, Zorro?
Luuk was de vorige keer een heel serieuze kandidaat, net als Lars.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 21:42 schreef ShadyLane het volgende:
Luuk.
Rens.
Jan (tegenwoordig in het geheel niet meer standaard!)
Wim (idem)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |