Onzin. Ik kan gerust héél lang achter elkaar geconcentreerd werken als ik eenmaal in een flow zit, als ik maar geen pauzes houd tussendoor. Vanzelfsprekenderwijs houd ik dit nooit lange periodes achter elkaar vol.quote:Op maandag 28 juni 2010 14:31 schreef Ringo het volgende:
Volgens een van mijn goeroes is het de mens niet gegeven om langer dan vier uur per dag hard, aan één stuk door en geconcentreerd te werken. Alle werk méér dan in die dagelijkse vier uur verricht, is zinloos volgens hem. De focus is weg en het resultaat blijft achter. Het is de schijn ophouden voor de buitenwacht.
NSB'er!quote:Die vier uur zit erop!Ik mag voetbal kijken!
Hup Slowakije!
Maar dáár houden anderen nu weer nauwelijks rekening mee. Als men het van je gewoon is, dat je zoveel achter elkaar doorwerkt, is men verbaasd, teleurgesteld of zelfs boos als je een keer eerder het bijltje erbij neerlegt. Ik vind die vieruursregel een uitstekende leidraad. Mensen zijn vaak veel te hard bezig om zich te laten zien, in plaats van zich te focusen op resultaat.quote:Op maandag 28 juni 2010 14:37 schreef Claudia_x het volgende:
Onzin. Ik kan gerust héél lang achter elkaar geconcentreerd werken als ik eenmaal in een flow zit, als ik maar geen pauzes houd tussendoor. Vanzelfsprekenderwijs houd ik dit nooit lange periodes achter elkaar vol.
Niemand houdt het hier in de gaten. Het interesseert ook niemand, als het werk maar af is. Er zijn altijd periodes dat het drukker is (dataverzameling, deadline artikel, conferentie of scripties) en daarna is het lekker inkakken, rustig literatuur lezen, databases bijwerken, administratie reorganiseren, wat vaker een terrasje pakken.quote:Op maandag 28 juni 2010 14:43 schreef Ringo het volgende:
[..]
Maar dáár houden anderen nu weer nauwelijks rekening mee. Als men het van je gewoon is, dat je zoveel achter elkaar doorwerkt, is men verbaasd, teleurgesteld of zelfs boos als je een keer eerder het bijltje erbij neerlegt. Ik vind die vieruursregel een uitstekende leidraad. Mensen zijn vaak veel te hard bezig om zich te laten zien, in plaats van zich te focusen op resultaat.
Doe niet zo mal. Eigen volk eerst.quote:Op maandag 28 juni 2010 14:38 schreef Ringo het volgende:
Ik gun het mijn Centraal-Europese vrienden van harte. Europese broederliefde ftw.
Ik ben een zigeunerjoch in 't diepst van mijn gedachten.quote:
Er staat wel tegenover dat je avonden en weekeindes niet heilig zijn als het druk is, en het is vaak idioot druk. Volgens mij komen alleen die mensen verder in de wetenschap die het werk zo leuk vinden dat ze er uit zichzelf altijd al mee bezig zijn.quote:Op maandag 28 juni 2010 14:51 schreef Ringo het volgende:
Hm, dat klinkt toch een stuk beter dan het sfeertje dat ik ben gewend, tiktijger tussen de commerciële snuffelhonden. Ik ben daarvan heel eigentempoërig aan het herstellen.
Grofweg: het buitenschoolse lezen en schrijven van vmbo-scholieren in brede zin (dus inclusief nieuwe media) en de invloed daarvan op klassieke vaardigheden als begrijpend lezen. De vraagstelling is zo open dat ik zowel flink de breedte (veel typen activiteiten, niet alleen frequentie van gebruik maar ook de betekenis die aan activiteiten wordt gehecht en de taal waarin de activiteiten plaatsvinden) als de diepte (theorietjes uitdenken en verbanden leggen met Plato en Wittgenstein) in kan gaan.quote:Op maandag 28 juni 2010 14:53 schreef Ringo het volgende:
Waar promoveer jij eigenlijk op/in/over/about, Claudia?
Wisten jullie dat de NS in Noorwegen NSB heet en dat de Noorse equivalent van de NSB juist NS heette?quote:
Als ik mag parafraseren: je onderzoekt dus in hoeverre alle tweets, chats en sms'jes kunnen leiden naar een beter begrip van wat er in nrc.next te lezen staat -- of in hoeverre die dat begrip juist naar beneden halen. Breed en complex. Zeker als je de multi- en intertaligheid van (vmbo-)jongeren in je onderzoek betrekt.quote:Op maandag 28 juni 2010 14:58 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Grofweg: het buitenschoolse lezen en schrijven van vmbo-scholieren in brede zin (dus inclusief nieuwe media) en de invloed daarvan op klassieke vaardigheden als begrijpend lezen. De vraagstelling is zo open dat ik zowel flink de breedte (veel typen activiteiten, niet alleen frequentie van gebruik maar ook de betekenis die aan activiteiten wordt gehecht en de taal waarin de activiteiten plaatsvinden) als de diepte (theorietjes uitdenken en verbanden leggen met Plato en Wittgenstein) in kan gaan.
Ik had voor komende vrijdag al vrij genomen.quote:Op maandag 28 juni 2010 19:14 schreef Claudia_x het volgende:
DO2, ik zou zeggen: ga de volgende wedstrijd ook maar werken.
Kijk, jij begrijpt het. We moeten álle omstandigheden hetzelfde houden:quote:Op maandag 28 juni 2010 19:59 schreef Ringo het volgende:
Ik moedig de tegenpartij wel weer aan, DO2, dan komt alles goed.
Historisch museum Ede. Zelfs Harskamp heeft een museum.quote:
En nu neem je vrij? Dit wordt niks zo, mensen.quote:Op maandag 28 juni 2010 20:28 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik zat met het hoofd Juridische Zaken om tafel en met mijn projectleider. Beide vrouwen.
Dat was de nabeschouwing met Seedorf? Waren ze inderdaad positief? Ik kan het me haast niet voorstellen.quote:Op maandag 28 juni 2010 20:46 schreef Lienekien het volgende:
Dwerg kwam thuis in de eerste minuten van de wedstrijd! Ik heb fijn een boek gelezen en dwerg dreigde in de 80ste minuut in slaap te vallen. Daarna hebben we op de BBC de nabeschouwing bekeken en een koude pastasalade gegeten.
En ik heb het boek uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |