Nieuwbouw en zelfstandig. Woning gaat mij gezien het formaat wat te ver, ik noem het eerder een kamer of mijn 'huisje'. Het ligt op een wat lege locatie met een bouwterrein aan de overkant, maar Amsterdam Centraal is in 10 min met de tram bereikt.quote:Op de locatie Zeeburgereiland realiseert Woonstichting De Key een tijdelijk studentencomplex bestaande uit 335 zelfstandige woningen. De woningen zijn ca. 28 vierkante meter groot en hebben een eigen keuken, toilet en douche en hebben ook een eigen balkon of terras. De totale huurprijs van een woning is, na aftrek van huurtoeslag, ca 325 per maand. Dit is inclusief de kosten voor onder meer water, verwarming, elektra en internet. Een complexbeheerder zorgt voor een goed beheer van het complex.
En wat ontbreekt er:quote:De woningen hebben vloerverwarming, aansluiting op internet (10 Mbit via Surfnet. Heb nog niet getest of het een beetje lekker werkt), TV zenderpakket via de computer (ook nog niet getest) en standaard verduisterende gordijnen in prachtig geel/oranje/roodachtig (brrr). Je mag gelukkig ook zelf nieuwe ophangen als je de oude maar bewaart.
Wat mag er niet:quote:Een gasaansluiting, kookplaatjes en een afzuigkap. Dat tweede kan je zelf aanschaffen. Ik heb een mooie tweepits uit de aanbieding.
Aansluiting voor wasmachine of droger. Er is een washok waar je gratis (!) mag wassen.
Vaste telefoonlijn of kabeltelevisie. TV kijken moet via pc en ik ga maar op zoek naar een goedkoop abbonement voor mijn mobiel.
Fietsenhok. Op het (redelijk afgesloten) terrein staan rekken.
Tot zover de algemene info, wie vragen heeft mag ze stellen. Dan nu het leuke deel: foto's!quote:Boren in de vloer (vloerverwarming), plafond en muren. Al mag je dat licht opvatten, je mag wel boren maar op verstevigde stukken of in overleg.
Vervangen van de cilinders in de deur.
Zo kan je het ook noemenquote:
Nee die hingen er al toen ik er in kwam en ik neem aan dat ze voor mij zijnquote:Op zaterdag 26 juni 2010 16:02 schreef Mini_rulez het volgende:
Leuk, dit ga ik volgen!
Die mokken in de keuken, heb je die zelf opgehangen?
Ja klopt. Je kan voor de keuken niet echt meer iets groots neerzetten, had liever daar wat meer ruimte gehad zodat je achterin gewoon alleen een bed neer kan zetten. Veel mensen hebben nu een slaapbank, dat zou ook kunnen. Ook onhandig is dat raam en deur in het midden zitten, met de ruimte ernaast kan je nu ook vrij weinig.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 16:14 schreef Renesite het volgende:
Ik vind de indeling zacht gezegd wat onhandig. De containers hebben vaak douche en dergelijke in een hoek, en niet in het midden. Op deze manier kan je geen eettafel kwijt + bed + bank. Verder natuurlijk tof!
Jaquote:Op zaterdag 26 juni 2010 16:24 schreef Winner_Taco het volgende:
Zijn het deze trouwens ?
http://www.dekey.nl/fileadmin/com/projecten/zuiderzeeweg1_2.jpg
Ik overweeg de bedbank ook nog steeds wel, maar vind het zo jammer dat ik dan waarschijnlijk mijn net nieuwe (dure want vaak last van mijn rug) matras niet meer kan gebruiken. Dat is zo'n ding waar je echt niet op wil zitten, traagschuim oid? Zakt veel teveel in. Dus ik zoek nog naar een oplossing hiervoor.quote:Op zaterdag 26 juni 2010 21:49 schreef Merel het volgende:
Ik zou een slaapbank doen! Heb ik ook een hele tijd gehad in mijn studentenkamer. Moet je wel een goede nemen, die én lekker zit én lekker slaapt. Dus niet zo'n ding van de Ikea dat alleen bedoeld is voor af en toe een logee, maar een slaapbank die bedoeld is voor dagelijks gebruik. Al zijn goede slaapbanken niet goedkoop.
Mijn bank is van het merk Innovation. Nu ik groter woon en een gewoon bankstel in de woonkamer heb staan, staat de slaapbank uitgeklapt in de slaapkamer en gebruik ik 'm nog steeds elke avond als bed!
Ik zou het echt overwegen hoor. Je hebt anders zo'n enorm kleine zithoek naast de keuken, lijkt me erg onpraktisch. Volgens mij is het veel handiger om gewoon achterin een lekker leefgedeelte te hebben, en dan voorin een keuken met flink wat bergruimte op de plek waar je nu je zithoek in gedachten hebt.
Dat wilde ik eerst wel gaan doen ja. Maar als de badkamerdeur open staat, merk ik al dat er minder licht doorkomt. Dus ik denk dat het dan wat te donker zou worden. Sowieso zijn de beiden delen behoorlijk gescheiden omdat het gangetje zo smal is. Dus voorlopig doe ik het zonder afscheiding en misschien hang ik alsnog iets op als ik er toch behoefte aan krijgquote:Op donderdag 1 juli 2010 13:12 schreef Mixende_match het volgende:
lastige indeling idd. ga je nog wel een afscheiding (gordijn oid) naar de slaapkamer maken?
ik blijf het ook volgen!
Ja die voorraad, daar had ik nog niet aan gedacht en omdat jij dit zei, heb ik die smalle kast gekocht. Want anders is 1 keukenkastje echt te weinig. Aan de muur een keukenkastje durf ik niet zo goed omdat het dunne muurtjes zijn waarvan ik niet weet hoeveel gewicht ze kunnen dragen en er leidingen van de badkamer doorheen lopen.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 00:08 schreef CindieY het volgende:
Ik ben heel benieuwd naar hoe je dit gaat inrichten. Wat al gezegd wordt, tis ietwat onhandig ingedeeld.
Over je keukentje, is het het handiger om keukenkastjes te plaatsen in plaats van een paar plankjes? Ikea verkoopt dit soort kastjes, m'n huisgenoot heeft er één in z'n kamer hangen. Want reken niet alleen op pannen, servies enzo, maar ook op voorraad die je ergens kwijt wilt.
Ja warm en koud water. Dus toch waterleidingen. Maar een boiler, dan kan mijn warme water dus ook opraken tijdens het douchen?quote:Op zaterdag 3 juli 2010 10:57 schreef Vonkenboer het volgende:
Het apparaat lijkt mij inderdaad een boiler + bijbehorend leidingwerk.
Heb je op het toilet bij je wasbak soms koud en warm water ? Dat verklaard waarom daar twee leidingen naar toe lopen.
Goed idee! Ik ben nu wezen kijken bij de Praxis, en zo'n vouwdeur is niet zo heel duur. Moet alleen nog even uitzoeken of ze te monteren zijn zonder in het kozijn te boren, want die mag ik niet beschadigen. Een vouwdeur zou echt heel veel ruimte schelen.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 12:23 schreef heartwork het volgende:
Je zou je badkamerdeur natuurlijk ook kunnen vervangen door een schuifdeur of een vouwdeur. Zo creëer je wel veel meer ruimte. En zou je misschien een extra kast kwijt kunnen. Volgens mij ga je echt kastruimte missen.
(De deur zet je dan gewoon ergens bij familie in een stalling/schuur totdat je er weer uitgaat en dan plaats je hem weer terug.)
Kookplaatje is een los plaatje, dat tijdens koken links zal staan, maar als ik het niet gebruik verdwijnt het vast op de magnetron/koelkast/tafel/waar er maar plaats is. Dan kan de afwas links staan. Druiprekje, dat moet ik nog wel halen, even onthouden.quote:Op zaterdag 3 juli 2010 22:11 schreef Kaza het volgende:
Mijn eerste idee zou zijn: als je niet het oppervlak hebt, zul je de hoogte in moeten.
Bijv. een hoogslaper met een kast of eettafel of bankje eronder?
Verder vraag ik me af waar je je afwas af laat druipen, als je links een kookplaatje hebt, en rechts een magnetron?
Misschien een optie om de koelkast niet onder je aanrecht te plaatsen, daar zet je dan 2 grote kratten met deksel voor je voorraad. En dan je koelkast iets naar voren met je magnetron erop, zodat je wat meer aanrecht over houdt?
Ik heb wel al een bureau, dat staat nu achter getekend maar zou ook bij de keuken kunnen staan als eet-/werktafel. Maar het uitzicht achter is veel mooierquote:Op maandag 5 juli 2010 11:29 schreef elvy het volgende:
Wel een heel leuk stekje, gefeliciteerd alvast!
Ik zou inderdaad ook kiezen voor een goede slaapbank die je als bed kunt gebruiken. In de keuken dan een eettafel die kan dubbelen als bureau/werktafel , en 'achter' een zithoek maken die 's avonds transormeerd tot slaapkamer.
De suggestie van een vouwdeur in de douche lijkt me misschien ook nog wel een goede, en in de keuken zul je inderdaad meer bergruimte nodig hebben. Of dat nu keukenkastjes zijn of een ander soort kast. De magnetron zou ik sowoeso ophangen trouwens!
Ook handig als studenten teveel gedronken hebben, hoe dubbel je ook ziet, je kan altijd je huisnummer herkennenquote:Op maandag 5 juli 2010 13:02 schreef Muridae het volgende:
Leuk, ik kom hier dagelijks langs onderweg naar mn werk.
Ik vond die huisnummers wel grappig gedaan, zo super groot aan de buitenkant.
Oh wow wat een werk heb je ervan gemaakt! Dat eettafeltje onderin, daar zou ik zelf echt nooit op gekomen zijn! Toch maar eens terug naar de ikea dan, dit zou een prima oplossing zijn voor mijn eetkamer/woonkamer dilemma. De bank op die manier kan alleen niet, mijn bank is 1.80 breed en als je daar een tafeltje naast zet, kunnen de keukenkastjes niet meer open (en kan je er zelf ook niet meer voorbij lopen). Ben nu in floorplanner een variant aan het maken met jouw eettafel ideetje erin, eens kijken of dat wat moois kan worden.quote:Op dinsdag 6 juli 2010 14:40 schreef Mixende_match het volgende:
nou ziet er van de buitenkant ook leuk uit zeg!
maareuhms..je gaat toch nog wel de plintjes schilderen he;)
en onder het mom van " ik heb niks te doen en ik zat ook te floorplannen met mijn eigen huisje"
[ [url=afbeelding[/url] ]
tafeltje lesvink van ikea &
simpele tv kast.
als t gewoon een combiketel is niet. boilers heb je volgens mij nauwelijks meer...zijn bijna altijd HR combiketels. ik heb zo'n ding in mn keuken zitten boven mn aanrecht/kraan.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 00:02 schreef Chemiu het volgende:
Ja warm en koud water. Dus toch waterleidingen. Maar een boiler, dan kan mijn warme water dus ook opraken tijdens het douchen?
Ah combiketel. Ja dat zou ook kunnen. Ik ben stadsverwarming gewend, nog nooit een ketel van dichtbij gezienquote:Op vrijdag 9 juli 2010 00:13 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
als t gewoon een combiketel is niet. boilers heb je volgens mij nauwelijks meer...zijn bijna altijd HR combiketels. ik heb zo'n ding in mn keuken zitten boven mn aanrecht/kraan.
leuke kasten!
ik heb alleen een teringhekel aan de klippandie bank zit ZO kut... maar goed, wel goedkoop en je hebt leuke hoezen ervoor.
Ik was er donderdagavond en toen was het er niet warm. Hoe het er nu is weet ik niet. Ik weet wel dat de bovenste etage een soort oventje is. Vriendin woont daar, en dat was echt niet te houden zo warm. Maar die zit dan ook direct onder het platte dak.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 10:45 schreef Sulley02 het volgende:
Leuk! Wat ik me alleen afvraag is of het niet ontzettend warm is daar.. ?
Ben ook benieuwd naar het eindresultaatSucces TS!
Nog even geduld, ik ga vandaag op vakantie maar over een week of twee ga ik mijn kamer inrichten en dan komt er weer een plattegrondjequote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:36 schreef Mixende_match het volgende:
achja, was toch bezig met mijn appartementje in floorplanner
maar ben benieuwd na alle adviezen van de fokkers, wat het nu is geworden!
suc6 nog!
en jammer van die plintjes, maarja de rest wordt vast mooi! en dan val hett in het niet
Bij deze de huidige plattegrond (klikbaar) die nog veel kan veranderen trouwensquote:Op zondag 11 juli 2010 09:52 schreef Chemiu het volgende:
Nog even geduld, ik ga vandaag op vakantie maar over een week of twee ga ik mijn kamer inrichten en dan komt er weer een plattegrondje.
Ik heb er 1 nacht geslapen en toen had ik er geen last van nee. Ze maken geen herrie als ze vertrekken, geen bellen enzo.quote:Op zondag 25 juli 2010 21:14 schreef Winner_Taco het volgende:
Geen last van die tramremise voor je deur 's ochtens vroeg ?
jaaa, dat vroeg ik mij eigenlijk ook af.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 21:42 schreef Ml-etje het volgende:
Die smalle kast kan wel op de plek van de telefoon komen en die kan je dan iets naar rechts hangen?
Ik schrok ook een beetje van het formaat ja, toen die kast daar stondquote:Op dinsdag 27 juli 2010 17:55 schreef AnneX het volgende:
Jeutje, het is niet errug groot zeg !
Zou je de bank niet een kwartslag draaien? dan kijk je niet in het keukenblok en daar tegenover kan dan de tv ( als je die hebt).
De kledingkast en de smalle voor bij de keuken zijn leuk.
De telefoon is een nog niet werkende intercomquote:Op dinsdag 27 juli 2010 21:42 schreef Ml-etje het volgende:
Die smalle kast kan wel op de plek van de telefoon komen en die kan je dan iets naar rechts hangen?
Nee dat is de andere kant van Amsterdamquote:Op woensdag 4 augustus 2010 22:55 schreef Principessa.Farfallus het volgende:
Zit je vlak bij westerpark?
Dat is de beroemde Billy-boekenkastquote:Op donderdag 5 augustus 2010 10:35 schreef shinydiscoball het volgende:
Ik vind die grijze kast van jou erg mooi! Ook Ikea? Is dat nou hout of staal?
Volgens mij wordt het een erg gezellig huiske![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |