Met de iPad heb je in ieder geval kwaliteit, al betaal je daar ook voor natuurlijk.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 17:44 schreef Berend. het volgende:
[..]
Hahaha jij bent natuurlijk zo'n hype gozertje die alleen de iPad wilt.![]()
Je moet niet zo snel ordelen als je hem zelf nog niet hebt.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 18:03 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Met de iPad heb je in ieder geval kwaliteit, al betaal je daar ook voor natuurlijk.
Maar tablets met een resistive touchscreen, die zijn de moeite niet waard. Trust me.
Net alsof dit de laatste versie van android is. En dat er helemaal geen applicaties voor zijn. Geef me een linkje van en mobiele telefoon of wat dan ook met touchscreen en wifi, nieuw, voor minder dan 170 euro.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 18:06 schreef MacorgaZ het volgende:
Want over een zwart-wit TV kan je ook niet zeggen dat hij voor films niet echt geschikt is? Kom op zeg.
Je begrijpt echt wel wat ik bedoel. Als je echt een laag budget hebt kan je wel blij zijn met zo'n tablet, en er zijn tablets met betere functies dan die van de iPad, maar de iPad heeft een erg lange batterijduur, glazen scherm, aluminium, etc etc. De kwaliteit is gewoon veel beter, maar voor een hogere prijs natuurlijk.
En daarnaast is sowieso de software veel beter van de iPad, met updates e.d.
Ik denk dat dit weer is iets met een scam ofzo. Waarom zouden ze anders gratis een pakketje met een edelsteen naar je sturen? Met jou naam erop. En taobao kennen we hier wel dat staat in je vorige topic tenminste.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 18:54 schreef Carmy het volgende:
In de hoop dat er hier mensen zijn die verstand hebben van stenen, edelstenen of diamanten?
Vanmiddag kreeg ik een pakketje waarvan ik niet wist dat het was, ik moest het ondertekenen en legitimatie laten zien. Ik besefte me dat ik helemaal niks besteld had. Toen ik thuis kwam en het opende kwam er een klein zwart steentje uit geslepen, glimmend en toch redelijk qua gewicht, en ik meen te lezen op de voorkant van de enveloppe dat er bij value: $60 staat?
Mn zusje merktte op dat er een tweede etiketje onder mijn naam zat, ik heb die er voorzichtig afgesneden en kwam op een naam uit van een meisje uit Arizona.
Heb haar ff gegoogled en berichtje gestuurd via facebook.
[ [url= http://img188.imageshack.us/i/dscf1393b.jpg/ ]afbeelding[/url] ]
[ [url= http://img156.imageshack.us/i/dscf1396a.jpg/ ]afbeelding[/url] ]
[ [url= http://img685.imageshack.us/i/dscf1394.jpg/ ]afbeelding[/url] ]
Iemand een idee wat de chinese text is die op m'n pakketje staat en een idee heeft wat dit is. de website is www.paowao.com oid?
Thnx.
Wtf dat is een AA-12 stone. Die komen uit Noord Korea. Als dit een echte is ben je miljonair.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 18:54 schreef Carmy het volgende:
In de hoop dat er hier mensen zijn die verstand hebben van stenen, edelstenen of diamanten?
Vanmiddag kreeg ik een pakketje waarvan ik niet wist dat het was, ik moest het ondertekenen en legitimatie laten zien. Ik besefte me dat ik helemaal niks besteld had. Toen ik thuis kwam en het opende kwam er een klein zwart steentje uit geslepen, glimmend en toch redelijk qua gewicht, en ik meen te lezen op de voorkant van de enveloppe dat er bij value: $60 staat?
Mn zusje merktte op dat er een tweede etiketje onder mijn naam zat, ik heb die er voorzichtig afgesneden en kwam op een naam uit van een meisje uit Arizona.
Heb haar ff gegoogled en berichtje gestuurd via facebook.
[ [url= http://img188.imageshack.us/i/dscf1393b.jpg/ ]afbeelding[/url] ]
[ [url= http://img156.imageshack.us/i/dscf1396a.jpg/ ]afbeelding[/url] ]
[ [url= http://img685.imageshack.us/i/dscf1394.jpg/ ]afbeelding[/url] ]
Iemand een idee wat de chinese text is die op m'n pakketje staat en een idee heeft wat dit is. de website is www.paowao.com oid?
Thnx.
Zei ook al in mijn bericht dat ze het niet gratis gestuurd hebben - iemand anders heeft hier voor betaald, een meisje uit Arizona.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 18:59 schreef MagischMannetje het volgende:
[..]
Ik denk dat dit weer is iets met een scam ofzo. Waarom zouden ze anders gratis een pakketje met een edelsteen naar je sturen? Met jou naam erop. En taobao kennen we hier wel dat staat in je vorige topic tenminste.
quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:00 schreef Berend. het volgende:
[..]
Wtf dat is een AA-12 stone. Die komen uit Noord Korea. Als dit een echte is ben je miljonair.
Zolang ze geen geld van je willen is het goed toch? En als ze het wel willen zeggen dat het al weg is of dat het niet is ontvangen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 19:06 schreef Carmy het volgende:
[..]
Zei ook al in mijn bericht dat ze het niet gratis gestuurd hebben - iemand anders heeft hier voor betaald, een meisje uit Arizona.
AA-12 Stone, wtf is dat ?
quote:
spypenquote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:09 schreef tokko1 het volgende:
[..]
![]()
Mja, iemand nog leuke gadgets gezien de laatste tijd? (en 't mag geen tablet zijn)
Ik vermoed dat je beter in Nederland kunt kijken voor iets dergelijksquote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:18 schreef einszweiachtung het volgende:
Ik had een vraag! Ik wil eigenlijk een mobieltje waar 3G internet op kan en waarmee ik kan skypen o.d. zijn deze Simlock vrij te koop via DX ofzo? Ik heb er wel gezien maar ik weet niet wat de chineesche termen voor 3G zijn.
Gastquote:Op dinsdag 29 juni 2010 16:37 schreef -wtf- het volgende:
Wel leuk al die mensen hier die zo'n apad cloon bestellen.
Veel betalen voor weinig plezier nou ja je kan ze altijd nog als onderzetter gebruiken.
* joepie91 fluistert dat Jack er eentje verkooptquote:Op dinsdag 29 juni 2010 18:44 schreef MagischMannetje het volgende:
[..]
Net alsof dit de laatste versie van android is. En dat er helemaal geen applicaties voor zijn. Geef me een linkje van en mobiele telefoon of wat dan ook met touchscreen en wifi, nieuw, voor minder dan 170 euro.
Lijkt mij moeilijk worden. In china kennen ze volgens mij geen 3g. Ze hebben daar een systeem dat er niet mee compatibel is.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 20:18 schreef einszweiachtung het volgende:
Ik had een vraag! Ik wil eigenlijk een mobieltje waar 3G internet op kan en waarmee ik kan skypen o.d. zijn deze Simlock vrij te koop via DX ofzo? Ik heb er wel gezien maar ik weet niet wat de chineesche termen voor 3G zijn.
Ik wil serieus niet weten hoeveel winst die gasten krijgen per iPad... Prijs-kwaliteit verhouding zit gewoon té ver uit elkaar bij Apple.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 18:06 schreef MacorgaZ het volgende:
Want over een zwart-wit TV kan je ook niet zeggen dat hij voor films niet echt geschikt is? Kom op zeg.
Je begrijpt echt wel wat ik bedoel. Als je echt een laag budget hebt kan je wel blij zijn met zo'n tablet, en er zijn tablets met betere functies dan die van de iPad, maar de iPad heeft een erg lange batterijduur, glazen scherm, aluminium, etc etc. De kwaliteit is gewoon veel beter, maar voor een hogere prijs natuurlijk.
En daarnaast is sowieso de software veel beter van de iPad, met updates e.d.
Er zal wel 1ding inzitten wat erg duur is.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:32 schreef ASUS-Lover het volgende:
http://www.computeridee.nl/nieuws.jsp?id=2534852
hier staat het
Het apple logoquote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:50 schreef Berend. het volgende:
[..]
Er zal wel 1ding inzitten wat erg duur is.
Android wordt natuurlijk nog wel geupdate, maar denk je dat die alle exotische goedkope hardware die in die cheapass-tablets zitten ondersteunt? Bij zo'n goedkope tablet moet je ervan uitgaan dat hij werkt zoals je hem krijgt, je kan er misschien andere firmwares op zetten die werken, maar er zullen altijd wel wat problemen zijn omdat de hardware kan verschillen.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 18:44 schreef MagischMannetje het volgende:
[..]
Net alsof dit de laatste versie van android is. En dat er helemaal geen applicaties voor zijn. Geef me een linkje van en mobiele telefoon of wat dan ook met touchscreen en wifi, nieuw, voor minder dan 170 euro.
Ook zo leuk altijd, de productiekosten berekenen, en dan even snel: 700 - 250 euro, dat is 450 euro winst per stuk!!!!!quote:Op dinsdag 29 juni 2010 22:32 schreef ASUS-Lover het volgende:
http://www.computeridee.nl/nieuws.jsp?id=2534852
hier staat het
De winst die een cafe maakt omdat jij daar een drankje bestelt is ongeveer 33%.quote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:31 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Ook zo leuk altijd, de productiekosten berekenen, en dan even snel: 700 - 250 euro, dat is 450 euro winst per stuk!!!!!
Laten we de kosten voor Research & Development, marketing, verpakking, vervoer, overige kosten etc maar even vergeten. Een pizza heeft ook 2 euro kosten voor de ingrediënten, maar toch betaal je er bij de pizzeria meer dan 8 euro voor: is dat 6 euro pure winst voor de pizzeria-eigenaar?
Annemarie moet ook een loonsverlaging krijgen naar 1 euro bruto per uur zodat Computeridee goedkoper wordt voor mijquote:Op dinsdag 29 juni 2010 23:31 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Ook zo leuk altijd, de productiekosten berekenen, en dan even snel: 700 - 250 euro, dat is 450 euro winst per stuk!!!!!
Laten we de kosten voor Research & Development, marketing, verpakking, vervoer, overige kosten etc maar even vergeten. Een pizza heeft ook 2 euro kosten voor de ingrediënten, maar toch betaal je er bij de pizzeria meer dan 8 euro voor: is dat 6 euro pure winst voor de pizzeria-eigenaar?
quote:Op woensdag 30 juni 2010 06:55 schreef Arboxx het volgende:
[..]
De winst die een cafe maakt omdat jij daar een drankje bestelt is ongeveer 33%.
De consumentenprijs voor elektronica wordt vooral gevormd door de transport en logistiekkosten, welke waarschijnlijk het grootst zullen zijn. (Ongeacht of er overhead gealloceerd wordt op ieder product)
Mijn studie bestaat uit het analyseren, organiseren en verbeteren van voorraad- en logistiekprocessen. Geloof mij nou maar wanneer ik zeg dat de consumentenprijs voor een groot deel wordt bepaald (bij de bedrijven die ik onder de loep heb genomen) a.d.v. transport en logistiekkosten.quote:Op woensdag 30 juni 2010 07:37 schreef monkeybrain het volgende:
[..]
Annemarie moet ook een loonsverlaging krijgen naar 1 euro bruto per uur zodat Computeridee goedkoper wordt voor mij![]()
[..]
Flauwekul, transportkosten zijn minimaal in de eindprijs. De kosten gaan vooral zitten in de service industrie in het westen. Een winkel met wat medewerkers en monteurs om de garantie te regelen kost gewoon veel geld.
Hierdoor is het wel mogelijk om klanten te krijgen want als iedereen 2 euro bruto zou verdienen heeft Apple geen klanten. Dat geintje zie je in Azië, de mensen daar maken de luxeproducten maar hebben te weinig geld om het spul voor zichzelf te kopen.
Daarom is het ook zo leuk om te zien hoe alle bedrijven naar het goedkope Azië gaan en denken dat de thuismarkt overeind blijft staanOndertussen kopiëren de Chinezen elk product... Een slang die zijn eigen staart opeet.
Apple heeft ook jarenlang op de rand van de afgrond gestaan in de jaren 90. Nu het een beetje draait gaat men zeurenJe hoeft het niet te kopen, doe ik ook niet
![]()
Je weet dat het verzenden van een auto per boot van China naar Europa minder dan 100 euro kost? Om maar even een voorbeeld te geven.quote:Op woensdag 30 juni 2010 07:45 schreef Arboxx het volgende:
[..]
Mijn studie bestaat uit het analyseren, organiseren en verbeteren van voorraad- en logistiekprocessen. Geloof mij nou maar wanneer ik zeg dat de consumentenprijs voor een groot deel wordt bepaald (bij de bedrijven die ik onder de loep heb genomen) a.d.v. transport en logistiekkosten.
Waarom denk je dat fruit zo duur is? En bij het verkopen van fruit zit je ook in een supermarkt, medewerkers etc. Omdat die een x-afstand heeft afgelegd.
Ik weet dat we gewend zijn dat de verzendkosten van DX en dergelijke zogenaamd free zijn, maar dit wil niet zeggen dat dat voor ieder product is wat uit China komt. De mogelijkheid van gratis verzending van DX is ook alleen maar omdat er exportsubsidie is.
En dan de importkosten en btw nog...quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:05 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Je weet dat het verzenden van een auto per boot van China naar Europa minder dan 100 euro kost? Om maar even een voorbeeld te geven.
Heeft Arboxx het daar ergens over? Het gaat om de transport en logistiekkosten, maar bedankt voor het niet lezen.quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:08 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
En dan de importkosten en btw nog...
Alsjeblieftquote:Op woensdag 30 juni 2010 09:11 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Heeft Arboxx het daar ergens over? Het gaat om de transport en logistiekkosten, maar bedankt voor het niet lezen.
33%? jij rekent loonkosten, huisvestingskosten, belasting, transportkosten, kosten van derving, kosten van vergunningen, inkoopprijzen en nog veeeuul meer allemaal niet mee? de winstmarge is zo'n 5 procent, mongoolquote:Op woensdag 30 juni 2010 06:55 schreef Arboxx het volgende:
[..]
De winst die een cafe maakt omdat jij daar een drankje bestelt is ongeveer 33%.
De consumentenprijs voor elektronica wordt vooral gevormd door de transport en logistiekkosten, welke waarschijnlijk het grootst zullen zijn. (Ongeacht of er overhead gealloceerd wordt op ieder product)
welke zaterdag?quote:Op woensdag 30 juni 2010 09:49 schreef wise het volgende:
Scheduled Delivery Date:
30/06/2010
zaterdag besteld, vandaag binnen
de 26stequote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |