Maar dan praat je ook over iets andere bedragen lijkt mijquote:Op maandag 28 juni 2010 08:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
In sommige situaties wel.. Als je bijv. vanuit het buitenland ergens voor gevraagd wordt dan is het logisch dat zij de trip betalen lijkt me.
Ja, ik weet het, Wikipedia is niet de meest betrouwbare bronquote:Op zondag 27 juni 2010 18:41 schreef RubenSosa het volgende:![]()
Als je GEVRAAGD wordt is de situatie sowieso anders, maar als ik willens en wetens op een baan in het VK solliciteer mag ik verwachten dat ik er dan naar toe moet. Ik zie niet in waarom dat vergoed zou moeten worden.quote:Op maandag 28 juni 2010 08:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
In sommige situaties wel.. Als je bijv. vanuit het buitenland ergens voor gevraagd wordt dan is het logisch dat zij de trip betalen lijkt me.
Klopt, maar je staat met zo'n code wel iets sterker dan zonder zo'n code. Het kan b.v. zijn dat het bedrijf niet eens weet dat het onder zo'n code valt en zich daar liever toch wel aan wil houden.quote:Op maandag 28 juni 2010 10:32 schreef karr-1 het volgende:
Een gedragscode is leuk, maar niemand is verplicht om zich er aan te houden en niemand controleert of het ook daadwerkelijk gebeurt.
Er moet helemaal niets, het is geen verplichting zoals we al eerder vastgesteld hebben. Dat van die scriptie is inderdaad slordig, maar de rest is vervelend maar niet verplicht.quote:Op maandag 28 juni 2010 10:37 schreef noutie het volgende:
Het moet gewoon netjes vergoed worden. Je onthoudt het ook de rest van je leven, als een bedrijf het niet doet.
Ik heb gesolliciteerd in Amersfoort, jaren terug (8 ofzo). Moest mijn afstudeerscriptie inleveren. Heb ook mijn treinkaartje ingeleverd. Een vervelend gesprek 1 uur lang je scriptie nogmaals verdedigen. Vervolgens kon ik ze tot tweemaal toe nabellen om mijn scriptie terug te krijgen. Reiskosten vergoeding zou ik krijgen, nooit gehad. Hoef dus de rest van mijn leven niks meer met deze jongens te hebben, ook niet als opdrachtgever.
Het is een kleine moeite en je laat als bedrijf zien dat je iemand serieus neemt. Op de kosten van de totale procedure is het echt een bedrag van niks.
Tsja dan zijn er genoeg bedrijven die dat voor lief nemen. En vergeet niet dat een groot bedrijf misschien wel tientallen of honderden sollicitaties heeft per jaar. Gaat ook een aardige kostenpost worden.quote:Op maandag 28 juni 2010 10:52 schreef noutie het volgende:
Ok, niet verplicht. Maar je slaat als bedrijf een slecht figuur als je die paar tientjes niet effe betaalt. Iemand van HRM moet ook bedenken dat iemand die nu sollicitant is later opdrachtgever kan zijn. Je kan dus niet ongestraft sollicitanten onbeschoft behandelen.
Het zijn de kosten niet en voor een sollicitant soms wel.
Een kostenpost van misschien 30 euro gemiddeld?quote:Op maandag 28 juni 2010 10:54 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tsja dan zijn er genoeg bedrijven die dat voor lief nemen. En vergeet niet dat een groot bedrijf misschien wel tientallen of honderden sollicitaties heeft per jaar. Gaat ook een aardige kostenpost worden.
Gevraagd worden om te solliciteren levert je sowieso een andere onderhandelingspositie op...quote:Op maandag 28 juni 2010 08:43 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Nee maar dat maakt het nog steeds niet verplicht. Ik vind het ook slordig, maar als een bedrijf er niet zelf mee komt moet je er ook niet om vragen. Aanbieden is leuk, vragen is not done.quote:Op maandag 28 juni 2010 10:57 schreef noutie het volgende:
-Edit -reactie op Karr-1 Maar al niet meer nodig :-)
Ja, een procedure kost zo ¤ 5000,-- (superaanbiedingsprijsje) je nodigt hiervoor 5 kandidaten uit. Dat kost dan ¤250 aan reiskosten. Dat is 5% van de totale procedure. Geen aardige kostenpost dus.
Precies dat dus. Ik heb mensen meegemaakt die gewoon een rekening opstuurden na afloop voor de tijd etc die ze er in gestoken hadden. Dat soort dingen worden natuurlijk hard lachend de prullenbak ingemikt.quote:Op maandag 28 juni 2010 11:06 schreef mvdlubbe het volgende:
Ik heb een keer eerder iemand horen zeggen dat ze reiskosten declareerde bij sollicitaties. Ik moest heel hard lachen maar het bleek geen grap.
Aangenomen of uitgenodigd voor een tweede gesprek werd ze ook zelden, trouwens.
Zelf zou ik er niet aan denken reiskosten te declareren voor sollicitatiegesprekken (tenzij bijzondere omstandigheden).
Je stuk tekst is amper normaal te lezen. Dit zou je kunnen verbeteren door het taalgebruik te verbeteren. Hiervoor zijn prima cursussen te volgen. Deelname aan een dergelijke cursus zal ongetwijfeld op de lange termijn ook een goede investering blijken voor je professionele leven.quote:Op maandag 28 juni 2010 11:12 schreef noutie het volgende:
Nee, vaak vragen mensen die vergoeding als het geen lekker gesprek was, of na een afwijzing. Als je denkt, dit is hem. Dan ben je met andere dingen bezig. Bij mijn huidige baan heb ik er ook niet om gevraagd. Was ook niet nodig. Maar als het een minder gesprek was. Dan kan er toch nog een "iets" positieve draai aan worden gegeven. Het gaat gewoon om de indruk. Bij mij dan.
een soort nee - ja Nee je gaat niet door, Ja wel vergoeding
ipv. Nee - nee Nee je gaat niet door, Nee ook geen vergoeding
Onbeschoftquote:Op maandag 28 juni 2010 10:52 schreef noutie het volgende:
Ok, niet verplicht. Maar je slaat als bedrijf een slecht figuur als je die paar tientjes niet effe betaalt. Iemand van HRM moet ook bedenken dat iemand die nu sollicitant is later opdrachtgever kan zijn. Je kan dus niet ongestraft sollicitanten onbeschoft behandelen.
Het zijn de kosten niet en voor een sollicitant soms wel.
Precies. Als je ergens solliciteert kies je daar zelf voor. Dat het bedrijf dan aan de andere kant van het land ligt is nog steeds je eigen keuze. Dan moet je er dus ook zelf voor betalen lijkt mij.quote:Op maandag 28 juni 2010 11:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
OnbeschoftNogmaals, dan ga je er toch niet solliciteren?
Je moet het hele verhaal lezen. Het gaat dan ook om het gesprek en hoe je behandeld wordt, dat merk je toch pas op het moment dat je er bent?quote:Op maandag 28 juni 2010 11:14 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
OnbeschoftNogmaals, dan ga je er toch niet solliciteren?
Jij weet toch van te voren dat je moet reizen voor dat gesprek, ongeacht de uitkomst.quote:Op maandag 28 juni 2010 11:17 schreef noutie het volgende:
[..]
Je moet het hele verhaal lezen. Het gaat dan ook om het gesprek en hoe je behandeld wordt, dat merk je toch pas op het moment dat je er bent?
Dat is waar, maar dan nog blijft het je eigen keuze om er naar toe te gaan. Jij wilt er toch werken?quote:Op maandag 28 juni 2010 11:17 schreef noutie het volgende:
[..]
Je moet het hele verhaal lezen. Het gaat dan ook om het gesprek en hoe je behandeld wordt, dat merk je toch pas op het moment dat je er bent?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |