abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83317947
Oh, maar 4 weken wachttijd voor je mag 'afrijden'.
Toen ik mijn rij-examen deed in februari mocht ik 5 maand wachten (afspraak gemaakt in september)

Ik heb ondertussen mijn rijbewijs wel al 4 maand, maar ik ga dit topic toch wel blijven volgen
pi_83318038
Ik heb mn TTT ingepland moest een maand wachten valt nog wel mee vind ik.
Het zou wel kut zijn als die instructeur van het CBR zegt, als dit het examen was was je geslaagd maar er zullen vast wel punten zijn die beter kunnen.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 10:00:06 #28
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83318725
@Lammetje: Maar de handrem was er zeker wel bijna af? Op een paar tandwielen na? Want als ie er nog helemaal op had gezeten had dat ding doorgebrand hoor..Zeker na 30 km Dan nog blijft het een hilarisch verhaal
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 00:46 schreef house_is_a_feeling het volgende:
Hoe staat het eigenlijk met de plannen voor de meet?
Dat is een goede Daniël,dat is een beetje doodgebloed volgens mij.We moeten weer plannen gaan maken

Weet trouwens iemand hoe het zit met verzekeringen en in andermans auto rijden? Mijn pa is namelijk bang en niet geheel onterecht,mezelf kennende dat ik zn auto in elkaar rijd En nu vraagt ie zich af hoe dat zit met de verzekering.Keert die dan wel uit,als ik in die auto rijdt?
So, here is the truth about the truth. It hurts, and so we lie.
pi_83318941
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 10:00 schreef Purdey het volgende:
@Lammetje: Maar de handrem was er zeker wel bijna af? Op een paar tandwielen na? Want als ie er nog helemaal op had gezeten had dat ding doorgebrand hoor..Zeker na 30 km Dan nog blijft het een hilarisch verhaal
[..]

Dat is een goede Daniël,dat is een beetje doodgebloed volgens mij.We moeten weer plannen gaan maken

Weet trouwens iemand hoe het zit met verzekeringen en in andermans auto rijden? Mijn pa is namelijk bang en niet geheel onterecht,mezelf kennende dat ik zn auto in elkaar rijd En nu vraagt ie zich af hoe dat zit met de verzekering.Keert die dan wel uit,als ik in die auto rijdt?
Ja hoor Purdey(je hebt je rijbewijs sinds 17 juni zie ik in de OP, gefeliciteerd)
Ook als jij een auto koopt en onder je vaders naam verzekerd(en X procent no claim korting waarschijnlijk)gaat dat meen ik in het overgrote deel goed. Tenzij je een hele dure zaak ervan maakt voor de verzekering en ze er echt een mannetje op gaan zetten
Maar ja ik ga zelf gewoon als ik een auto koop die ook zelf verzekeren neemt ook wat zorgen weg.
  zaterdag 26 juni 2010 @ 10:15:35 #30
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_83318949
Nog iets meer dan een week en dan begin ik met rijlessen , 20 dagen achterelkaar rijden met een militair lesprogramma erin voor de smaak zodat ik in een keer mijn militaire rijvaardigheid heb + civiel B rijbewijs
Op elke fokker past een bril.
pi_83320512
Ik heb nu een paar weken m'n rijbewijs en gister maakte mijn linkerhand een beweging naar beneden toen ik op de fiets linksaf wilde slaan
pi_83320826
Zoals Scarface al zegt ben je dan gewoon verzekerd Pur. Als je zelf een verzekering op zijn naam gaat zetten voor een eventuele eigen auto laat dat dan door hem doen. Unive wou mij geen verzekering geven (met m'n moeders korting) omdat ze het vermoeden hadden dat ik de 'hoofdbestuurder' ben.
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
  zaterdag 26 juni 2010 @ 16:07:22 #33
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83327831
Oké dan,dat is fijn om te weten!
Mijn vader heeft al 150 schadevrije jaren zo'n beetje Wat sowieso grappig is,is dat 'we' een Opel Astra uit '96 hebben,en die nog steeds All-Risk verzekerd is bij proteq.Ze hebben nooit een aanmerking gemaakt dat dat WA moest worden.Terwijl elke schade die je nu maakt,is zo'n beetje de hele waarde van de auto Is wel een goed idee trouwens,om een eigen auto ook op zijn naam te verzekeren! Ga zo waanzinnig veel schelen

En bedankt nog voor de felicitatie ScarFace
pi_83329060
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 16:07 schreef Purdey het volgende:
Is wel een goed idee trouwens,om een eigen auto ook op zijn naam te verzekeren! Ga zo waanzinnig veel schelen

Geef dan wel op dat jij de regelmatige bestuurster bent, maakt voor de premie niet uit maar kan je in geval van een ongeluk heel veel gezeik schelen.
pi_83329192
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 16:55 schreef vannelle het volgende:

[..]

Geef dan wel op dat jij de regelmatige bestuurster bent, maakt voor de premie niet uit maar kan je in geval van een ongeluk heel veel gezeik schelen.
Hmmm, zouden ze dat wel toelaten?
Ze weten ook dat vooral jij er in gaat rijden, niet je vader, maar je verzekering kost dan maar een fractie meer..

Bij ons ging het niet om 2 auto's op 1 naam te zetten...
Ik had al een autoverzekering terwijl ik niet eens een rijbewijs had
  zaterdag 26 juni 2010 @ 18:07:01 #36
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83331288
Ja,dat vraag ik me ook af.Als ik de hoofdbestuurder ben,met net mn rijbewijs en onder aan de ladder,en mn de verzekering staat op vaders naam,die al véle schadevrije jaren heeft,dat accepteren ze toch niet? Alhoewel ik me afvraag bij wie de kans op schade groter is..Als je net je rijbewijs hebt,ben je dan verzekeringstechnisch echt zoveel brakker dan in dit geval mijn pa?
pi_83331970
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 16:55 schreef vannelle het volgende:

[..]

Dat maakte dus juist het verschil bij mij tussen 40 per maand en 70 per maand!
Rui Pereira: "You're an artist, you don't give a fuck!"
pi_83331996
Ik stak vandaag over op een zebrapad toen er een examenauto langs reed Hij kreeg een ingreep en is denk ik gezakt (ik kende die examinator).
  zaterdag 26 juni 2010 @ 18:33:08 #39
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83332060
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 18:30 schreef Smaharba het volgende:
Ik stak vandaag over op een zebrapad toen er een examenauto langs reed Hij kreeg een ingreep en is denk ik gezakt (ik kende die examinator).
Dat lijkt me zo kut,dat je hebt bijgedragen aan iemand zn falen
  zaterdag 26 juni 2010 @ 18:33:26 #40
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_83332064
Zeker relevant hoor, deze discussie, maar misschien kunnen jullie beter een topic in Werk Geldzaken en Recht openen als je echt nuttige antwoorden wilt hebben. Daar zitten wat meer mensen met ervaring, zeg maar.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_83332072
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 18:33 schreef Purdey het volgende:

[..]

Dat lijkt me zo kut,dat je hebt bijgedragen aan iemand zn falen
Eigen schuld..
  zaterdag 26 juni 2010 @ 18:37:15 #42
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83332165
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 18:33 schreef twiFight het volgende:
Zeker relevant hoor, deze discussie, maar misschien kunnen jullie beter een topic in Werk Geldzaken en Recht openen als je echt nuttige antwoorden wilt hebben. Daar zitten wat meer mensen met ervaring, zeg maar.
Ik had al zitten zoeken in WGR Kon ook via google nog een topic van Fok vinden waarin iemand in andermans auto wilde rijden Gek eigenlijk dat op de website van proteq zelf bij de FAQ niet eens iets stond Anyway,we gaan OT
  zaterdag 26 juni 2010 @ 18:38:35 #43
251095 Purdey
Better off alone..
pi_83332204
quote:
Op zaterdag 26 juni 2010 18:33 schreef Smaharba het volgende:

[..]

Eigen schuld..
Dikke bult ja,en geen rijbewijs..Maar evengoed rot voor die jongen/dat meisje
  zaterdag 26 juni 2010 @ 21:39:44 #44
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_83338283
Rot wel, maar wel terecht. Vrij standaard iets dat je moet remmen voor een zebrapad. Als iemand dat niet doet dan wil je die persoon waarschijnlijk niet op de openbare weg hebben overigens vind ik dat "bijdragen aan" ook wat overdreven, die persoon ging toch niet snel het zebrapad op rennen om die persoon te laten zakken?

Overigens zou ik het zelf ook nog wel eens voor elkaar kunnen krijgen hoor. Ik kom namelijk nooit mensen tegen op een zebrapad en gas dus standaard gewoon door. Zul je net zien dat er op je examen opeens mensen willen oversteken..
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_83351494
ik ken veel jongeren die een eigen auto hebben die gewoon op hun ouders naam verzekerd is. Scheelt gewoon teveel geld maar je kan er ontzettend door in de problemen komen.
Als je een ongeluk veroorzaakt wordt er altijd gekeken of je de eigenaar en de regelmatige bestuurder van de auto bent. Als je dat niet bent wordt er (vooral bij letselschade) onderzoek gedaan om na te gaan of jij niet degene bent van wie de auto feitelijk is.

Letselschade advocaten enz zijn wat dat betrefd ook niet de domste. En verzekeraars ook niet. Mochten ze erachter komen dat jij het meeste in die auto rijdt keert de verzekering niet uit, kom jij op een zwarte lijst ivm fraude enz enz.

Zoek maar op op google.

Ik kan het me wel voorstellen dat mensen de auto laten verzekeren door hun ouders, de premies voor jongeren zijn gigantisch hoog , Maar je moet wel nadenken over de mogelijke gevolgen.
Single mama met 2 prachtige en lieve dochters van 5 en 11 jaar.
motto: heb je naaste lief (en lig niet dwars als een ander een andere mening of levenstijl heeft dan jezelf)
  zondag 27 juni 2010 @ 12:10:06 #46
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_83353013
Nouja, zelf je verzekering betalen is ontzettend duur! Ik betaal 55 euro in de maand. Ben dan wel wa+ verzekerd, maar ik mag nog steeds 90 euro brommen voor Carglass want op de schadedatum was ik nog niet verzekerd...

Ze maken echt gebruik van je waar het kan.. Het maakt allemaal niet uit dat je een beginnend bestuurder bent en dat het misschien allemaal veel is om het te betalen
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 27 juni 2010 @ 12:35:28 #47
98259 mstr
Een jonge God!
pi_83353766
quote:
Op zondag 27 juni 2010 11:13 schreef singlemetkids het volgende:
ik ken veel jongeren die een eigen auto hebben die gewoon op hun ouders naam verzekerd is. Scheelt gewoon teveel geld maar je kan er ontzettend door in de problemen komen.
Als je een ongeluk veroorzaakt wordt er altijd gekeken of je de eigenaar en de regelmatige bestuurder van de auto bent. Als je dat niet bent wordt er (vooral bij letselschade) onderzoek gedaan om na te gaan of jij niet degene bent van wie de auto feitelijk is.

Letselschade advocaten enz zijn wat dat betrefd ook niet de domste. En verzekeraars ook niet. Mochten ze erachter komen dat jij het meeste in die auto rijdt keert de verzekering niet uit, kom jij op een zwarte lijst ivm fraude enz enz.

Zoek maar op op google.

Ik kan het me wel voorstellen dat mensen de auto laten verzekeren door hun ouders, de premies voor jongeren zijn gigantisch hoog , Maar je moet wel nadenken over de mogelijke gevolgen.
Maar hoe komen ze er ooit achter dat jij de regelmatige bestuurder bent?
pi_83354359
quote:
Op zondag 27 juni 2010 12:35 schreef mstr het volgende:

[..]

Maar hoe komen ze er ooit achter dat jij de regelmatige bestuurder bent?
Wat dacht je van dat die auto altijd bij jou voor de deur staat ipv bij je ouders.
  zondag 27 juni 2010 @ 12:54:13 #49
98259 mstr
Een jonge God!
pi_83354380
quote:
Op zondag 27 juni 2010 12:53 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Wat dacht je van dat die auto altijd bij jou voor de deur staat ipv bij je ouders.
En hoe willen ze dat precies gaan bewijzen?
  zondag 27 juni 2010 @ 14:03:15 #50
100593 Catch_me
Donateur Asielactie 2009
pi_83356482
Ze mogen wat mij betreft ook 70+ers extra premie laten betalen naast de witte petjes dragende 18-24 jarige "risico" categorie. Jammer dat ik als ik mijn eigen auto koop ik ook de hoofdprijs mag betalen, 165 euro all risk in de maand
Op elke fokker past een bril.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')