abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 9 juli 2010 @ 13:40:55 #276
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_83848479
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 13:31 schreef Sarabi het volgende:
Maar wij moeten dus strenger worden volgens jou?
Een gewichtsafname en geen jojo effect krijgen op de lange termijn is alleen mogelijk als je structureel op dieet gaat naar mijn idee, of met andere woorden: een permanente aanpassing van je voedingspatroon. Het dieet moet dus ook ook niet als lastig of bijvoorbeeld onprettig worden ervaren.

Een dieet is een aanpassing in het eet- en voedingspatroon en niet het opgeven van een prettige eet/leefstijl voor een beperkte periode.

Daarom zeg ik dus dat het belangrijk is dat je gaat ontbijten voordat je bjiv. op het werk bent.
I intend to be formidably armed
pi_83850112
dat is het lastige van definities van woorden. Een dieet zie ik toch echt iets als iets tijdelijks om even 'snel' af te vallen. of tot een bepaald streefgewicht te komen. Anders kan je zeggen dat je je hele leven op dieet bent en dat moet niet de bedoeling zijn.

Een aangepast eetpatroon wat later gewoon je eetpatroon wordt is dan het beste. Want dan is het geen 'dieet' meer, maar gewoon je dagelijkse hapje/drankje.
  vrijdag 9 juli 2010 @ 14:28:27 #278
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_83850538
quote:
Op vrijdag 9 juli 2010 14:17 schreef Laydina het volgende:
Een aangepast eetpatroon wat later gewoon je eetpatroon wordt is dan het beste.
Inderdaad, ik had het ook gebruikt omdat het in de topictitel staat (dieetclub).
pi_83877922
Boooooooooooh. Eindelijk -20.

Het gaat nu vrij langzaam. Ik merk nu echt dat ik geen gezond eetpatroon heb. Ik eet weinig, maar val gewoon nauwelijks meer af. Ik moet hier echt iets aan gaan doen, maar ik ben bang dat als ik me er te bewust mee bezig ga houden ik er al snel geen zin meer in heb. Echt lastig.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_83878795
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 11:45 schreef DancingPhoebe het volgende:

Het gaat nu vrij langzaam. Ik merk nu echt dat ik geen gezond eetpatroon heb. Ik eet weinig, maar val gewoon nauwelijks meer af. Ik moet hier echt iets aan gaan doen, maar ik ben bang dat als ik me er te bewust mee bezig ga houden ik er al snel geen zin meer in heb. Echt lastig.
Wat is je eetpatroon dan?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_83880040
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 11:45 schreef DancingPhoebe het volgende:

Tja....als ik jou was zou ik zo snel mogelijk een 'normaal' gezond etenspatroon aan gaan nemen
Hoe langer je te weinig eet, hoe meer schade het doet en op een gegeven moment val je ook niet meer (snel) af.
Kijk anders eens in het Slanke topic daar hebben ze vast wel goede tips en kunnen ze je eetlijstjes in de gaten houden.
pi_83880153
I knooow, i knooooow. Ik WEET het ook, maar ik DOE het nog even niet. En ik heb me voorgenomen pas bij -22 naar Slank over te stappen

Ik merk al wel dat het wel beter gaat. Ik doe echt mijn best om af en toe wat meer te eten. Ik probeer het er nu langzaam in te krijgen. In 1 keer zou ook niet werken.

Ik ben al begonnen mijn ontbijt van 1 naar 2 boterhammen op te schroeven.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
pi_83880446
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 13:11 schreef DancingPhoebe het volgende:
I knooow, i knooooow. Ik WEET het ook, maar ik DOE het nog even niet. En ik heb me voorgenomen pas bij -22 naar Slank over te stappen

Ik merk al wel dat het wel beter gaat. Ik doe echt mijn best om af en toe wat meer te eten. Ik probeer het er nu langzaam in te krijgen. In 1 keer zou ook niet werken.

Ik ben al begonnen mijn ontbijt van 1 naar 2 boterhammen op te schroeven.
Maar weet je ook dat je na een crash dieet alles weer aankomt + nog wat?
Volgens mij zat jij hier een paar jaar geleden toch ook al?
pi_83880685
Nee, volgens mij heb ik hier niet eerder gezeten... Misschien ook wel hoor. Want ik ben wel eerder 15 kilo afgevallen en die zijn er allemaal weer aangekomen.

Maar dat had niets te maken met "als je dan weer normaal gaat eten". Daar is het schranzen er gewoon weer langzaam ingeslopen. Ik heb die kiloos er echt gewoon weer aangesnoept zeg maar.
pi_83880778
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 13:29 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nee, volgens mij heb ik hier niet eerder gezeten... Misschien ook wel hoor. Want ik ben wel eerder 15 kilo afgevallen en die zijn er allemaal weer aangekomen.

Maar dat had niets te maken met "als je dan weer normaal gaat eten". Daar is het schranzen er gewoon weer langzaam ingeslopen. Ik heb die kiloos er echt gewoon weer aangesnoept zeg maar.
Maar wat eet je nu dan gemiddeld op een dag?
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_83881029
Gemiddeld is heel lastig te zeggen omdat het best wel wisselt. Op slechte dagen eet ik 3 broodmaaltijden en dan kom ik op iets van 6-8 boterhammen.

Op "goede" dagen eet ik 2 x 2 boterhammen, een volledige avondmaaltijd en iets van 3 stuks fruit. Hoe dan ook nog te weinig dus.

En alles daar tussen in. En ook wel weer dagen die daar van afwijken. Het klinkt op deze manier erger dan het is. Dan heb ik ook nog wel dagen dat ik wisselend wel iets van snoep/chips/etc. eet.

Ik ben nu begonnen met afvallen in een kutperiode. Waarin eten gewoon eeuhm niet relevant leek. Het kwam er niet van. Aan het einde van de dag kon in denken "oh ik heb eik best heeeeel weinig gegeten vandaag, ik moet eigenlijk nog even wat eten" maar dan lag ik een uur later op bed en had ik eigenlijk ongemerkt nog niets gegeten. Nu is de kutperiode voorbij, maar is dat eetpatroon nog blijven hangen.

Ik moet er dus wel echt aan werken om het op gezond peil te krijgen.
pi_83881499
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 13:40 schreef DancingPhoebe het volgende:
Gemiddeld is heel lastig te zeggen omdat het best wel wisselt. Op slechte dagen eet ik 3 broodmaaltijden en dan kom ik op iets van 6-8 boterhammen.

Op "goede" dagen eet ik 2 x 2 boterhammen, een volledige avondmaaltijd en iets van 3 stuks fruit. Hoe dan ook nog te weinig dus.

En alles daar tussen in. En ook wel weer dagen die daar van afwijken. Het klinkt op deze manier erger dan het is. Dan heb ik ook nog wel dagen dat ik wisselend wel iets van snoep/chips/etc. eet.

Ik ben nu begonnen met afvallen in een kutperiode. Waarin eten gewoon eeuhm niet relevant leek. Het kwam er niet van. Aan het einde van de dag kon in denken "oh ik heb eik best heeeeel weinig gegeten vandaag, ik moet eigenlijk nog even wat eten" maar dan lag ik een uur later op bed en had ik eigenlijk ongemerkt nog niets gegeten. Nu is de kutperiode voorbij, maar is dat eetpatroon nog blijven hangen.

Ik moet er dus wel echt aan werken om het op gezond peil te krijgen.
Heb je al eens gekeken wat je aan cals nodig hebt? Hetgeen je opnoemt klinkt idd erg weinig. Als je nu eens kijkt hoeveel cals je nodig hebt, een soort planning maakt en goed regelmaat inbouwt dan moet je iig voldoende voedingsstoffen binnenkrijgen. Dat afvallen komt daarna wel weer op gang
pi_83890123
mjuuuuh! Ik weet het. Maar eik ging het nu vanzelf. Ik ben bang dat al ik me er weer teveel mee bezig ga houden ik er al snel geen zin meer in heb.

Het komt wel weer. Daar ben ik van overtuigd.
pi_83892016
Hoeveel moet je op een dag eten dan? Misschien eet ik ook te weinig..ik weet het niet.
pi_83892825
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 20:13 schreef xBlossomx het volgende:
Hoeveel moet je op een dag eten dan? Misschien eet ik ook te weinig..ik weet het niet.
Dat kun je oa hier uitrekenen:

http://www.giantpt.com/vo(...)caloriebehoefte.html
pi_83893639
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 20:34 schreef KingOfMars het volgende:

[..]

Dat kun je oa hier uitrekenen:

http://www.giantpt.com/vo(...)caloriebehoefte.html
Omg. Dan kom ik uit om een BMR van 1742 en een onderhoud van 2090. Dat red ik toch nooit..zoveel eten. En kom ik dan echt niet aan? Misschien moet ik het gewoon proberen. Maar ja..misschien gaat het afvallen daarom zo langzaam.
  zondag 11 juli 2010 @ 00:04:59 #292
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_83901979
volgens mijn schema moet ik eten:
ontbijt:
55 gr muesli (zonder toegevoegde suikers wel met gedroogd fruit)
250 ml magere joghurt
100 gr fruit

lunch:
90 gr brood
45 gr mager broodbeleg
rauwkost met zout

diner:
150 gr aardappelen of 100 gr gekookte rijst/pasta
100 gr mager vlees of vis
minimaal 200 gr groente en altijd incl rauwkost

en daar ben ik dus nu 11 kilo in 4 maanden mee kwijt geraakt, zonder honger, zonder zin in ongezonde dingen te hebben vooral door het koken en eten met zout ipv zonder zout wat ik altijd deed, waardoor ik juist zin kreeg in zoute snacks savonds
pi_83908086
quote:
Op zaterdag 10 juli 2010 20:58 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Omg. Dan kom ik uit om een BMR van 1742 en een onderhoud van 2090. Dat red ik toch nooit..zoveel eten. En kom ik dan echt niet aan? Misschien moet ik het gewoon proberen. Maar ja..misschien gaat het afvallen daarom zo langzaam.
Fixeer je niet op het aantal cals. Om af te vallen moet je er trouwens 500 onder gaan zitten. En getuige je reactie vermeod ik dat je nu gewoon te weinig eet Als je iets meer eet en ook regelmatig eet dan zal je minder snaai-momenten hebben en krijgt je lichaam alles binnen zonder in de stress te springen (te weinig eten = stress toestand in je lichaam dus er wordt niet meer ingeteerd op vetvoorraden dan).
pi_83922233
Mijn god. Dit weer helpt ook niet echt :s
  maandag 12 juli 2010 @ 11:00:59 #295
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_83948301
quote:
Op zondag 11 juli 2010 17:05 schreef DancingPhoebe het volgende:
Mijn god. Dit weer helpt ook niet echt :s
Het weer heeft er weinig mee te maken. Zijn mensen die wat vocht vasthouden, maar verder?
pi_83948920
ik krijg met dit weer juist enorm veel zin om salades en fruit te eten..
geen pasta of plakkerige patat behoeftes hier

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_83956530
quote:
Op maandag 12 juli 2010 11:00 schreef kahlanamnell het volgende:

[..]

Het weer heeft er weinig mee te maken. Zijn mensen die wat vocht vasthouden, maar verder?
Nee ik bedoel het helpt niet bij mijn goede voornemen om wat meer te eten. Ik zit echt tegen heug en meug van alles weg te werken.
pi_83957483
K..... weegschaal
de ene week val ik 2,5 kilo af en de week erna weer zoveel bij en zo gaat het al weken
It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
  maandag 12 juli 2010 @ 15:27:20 #299
308657 kahlanamnell
Knowledge is a weapon
pi_83959935
quote:
Op maandag 12 juli 2010 14:15 schreef DancingPhoebe het volgende:
Nee ik bedoel het helpt niet bij mijn goede voornemen om wat meer te eten. Ik zit echt tegen heug en meug van alles weg te werken.
een gezelllige barbeque helpt prima

maar hier is het nu koel, anderhalf uur regen gehad en alle warmte is weg
pi_83960047
quote:
Op maandag 12 juli 2010 14:35 schreef candygirl het volgende:
K..... weegschaal
de ene week val ik 2,5 kilo af en de week erna weer zoveel bij en zo gaat het al weken
Al eens bijgehouden wat je preices naar binnen schuift? 't Is tenslotte niet de schuld van de weegschaal he
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')