Hoiquote:Op donderdag 8 juli 2010 10:29 schreef Sjeen het volgende:
Hoi SuikertaartjeHoe heb je het de vorige keer aangepakt? En hoe komt het dat je weer terug bij af bent?
Ik ga langzaam maar zeker weer naar beneden
Mijn dagmenu:quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:02 schreef suikertaartje het volgende:
Ik merk trouwens dat mijn boterhammen-ontbijt vervangen door een bakje cornflakes al heel goed helpt
Wat hebben jullie ongeveer voor dagmenu?
Oh, dat klinkt heerlijk allemaal!quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:09 schreef Barretje80 het volgende:
Mijn dagmenu:
Vanmorgen een bakje yoghurt met aardbeien![]()
als tussendoor een granen reep van een weight concept
als lunch een salade met een lapje vlees ( de franse keuken staat hier hoog aangeschreven op kantoor)
als tussendoortje een sinaasappel of andere fruitigheid
als avond eten vast weer een salade, alhoewel ik er ook over denk om vanavond gazpacho te maken met een bruin afbak brood ofzo.... heerlijk, koude soep tijdens deze warme dagen..
en dan vanavond naar een feestje..![]()
eens kijken wat daar de gezonde keuzes zijn.. olijven?!?!
Ben niet zo van de cornflakes. Hoewel de Special K met chocolade wel lekker genoeg is om weg te krijgen.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:02 schreef suikertaartje het volgende:
Ik merk trouwens dat mijn boterhammen-ontbijt vervangen door een bakje cornflakes al heel goed helpt
Wat hebben jullie ongeveer voor dagmenu?
Stiekem vind ik bijna alle cornflakes heel lekkerquote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:38 schreef _Flea_ het volgende:
Ben niet zo van de cornflakes. Hoewel de Special K met chocolade wel lekker genoeg is om weg te krijgen.
Ik eet eigenlijk pas rond negen uur op het werk. Dat is meer omdat ik 's ochtends te veel treuzel om fatsoenlijk iets naar binnen te krijgen.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 11:52 schreef suikertaartje het volgende:
[..]
Stiekem vind ik bijna alle cornflakes heel lekker![]()
Maar inderdaad, die met chocolade is erg goed..ik heb nu Fruit 'n Fibre.
Wat neem jij dan als ontbijt?
Kipfilet, ja, dat heb ik ook net weer in huis gehaald, dat is (vind ik) ook erg lekker met alfalfa er onder en een beetje marmite er opquote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:04 schreef _Flea_ het volgende:
Ik eet eigenlijk pas rond negen uur op het werk. Dat is meer omdat ik 's ochtends te veel treuzel om fatsoenlijk iets naar binnen te krijgen.
Meestal eet ik dan 2-3 crackers met kipfilet of 2 boterhammen met kipfilet of pindakaas.
Waarom lees ik hier zo vaak excuses?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:04 schreef _Flea_ het volgende:
Ik eet eigenlijk pas rond negen uur op het werk. Dat is meer omdat ik 's ochtends te veel treuzel om fatsoenlijk iets naar binnen te krijgen.
Dit dus.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:46 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
Waarom lees ik hier zo vaak excuses?
Dingen aanpakken moet je als je wilt afvallen, ook slechte gewoontes als laat ontbijten of ontbijt met weinig vezels (crackers) te nemen.
Als ik het niet lekker vind of er tijd voor wil vrij maken of het niet wegkrijg doe ik het echt niet. Simple as that. Leven en eten moet wel leuk blijvenquote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:04 schreef KingOfMars het volgende:
Ik zit ook niet te wachten op die schaal Brinta 's ochtends - melk warm maken, gedoe, krijg het ook slecht weg - maar gezond eten is gezond eten.
Een dieet is gewoon niet altijd leuk. Ik merk wel uit jouw posts dat jij absoluut niet doet wat je niet wilt en dat moet ieder voor zich weten, maar je kan ook een gulden middenweg vinden, bijvoorbeeld als je in de auto stapt gelijk een boterhammetje nemen.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:09 schreef Laydina het volgende:
Als ik het niet lekker vind of er tijd voor wil vrij maken of het niet wegkrijg doe ik het echt niet.
Ja maar dan zul je dus een volwaardig alternatief moeten vinden. Een cracker (ik zeg niet dat jij dat doet maar even als voorbeeld) is geen vezelrijke, voedzame vervanging voor 2 volkoren boterhammen met mager beleg of een schaal Brinta ofzo. En twee uur nadat je opgestaan bent pas eten (nogmaals, als voorbeeld) is geen alternatief voor een ontbijt. Been there, done that. Het gaat om discipline. Discipline om nee te zeggen, discipline om van de bank af te komen en te gaan sporten, discipline om bewust de juiste dingen te eten. Daar ben ik gewoon van overtuigd. En ja, dat is moeilijk en nee, dat lukt niemand altijd en eeuwig.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:09 schreef Laydina het volgende:
[..]
Als ik het niet lekker vind of er tijd voor wil vrij maken of het niet wegkrijg doe ik het echt niet. Simple as that. Leven en eten moet wel leuk blijven
Ik probeer het er wel vaker in te krijgen. In het weekend lukt dat wel. Dan eet ik gelijk met m'n dochtertje of vlak voordat ik ga sporten.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 12:10 schreef suikertaartje het volgende:
[..]
Kipfilet, ja, dat heb ik ook net weer in huis gehaald, dat is (vind ik) ook erg lekker met alfalfa er onder en een beetje marmite er op![]()
En dat treuzelen ken ik hoor, het is dat ik nu met mijn zoontje samen wel moet gaan zitten voor het ontbijt, dan kan ik net zo goed zelf ook wat nemen
Je moet toch je draai erin kunnen vinden. En mijn mening is dat je dat niet bereikt als je op veel kanten moet wennen/opgeven. Zeker als het je eerste poging is en alles tegelijk op je afkomt (sporten/eten etc).quote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:14 schreef kahlanamnell het volgende:
Een dieet is gewoon niet altijd leuk. Ik merk wel uit jouw posts dat jij absoluut niet doet wat je niet wilt en dat moet ieder voor zich weten, maar je kan ook een gulden middenweg vinden, bijvoorbeeld als je in de auto stapt gelijk een boterhammetje nemen.
Kijkend naar voedingswaarde en energie inname is het eigenlijk gewoon erg simpel en rechtlijnig. Elke serieuze dietist zal ook hetzelfde zeggen wat dat betreft. Er is gewoon teveel rommel op de markt die we allemaal te graag eten en wil je gezond en zonder overgewicht door het leven zul je offers op dat vlak moeten brengen. En zoals gezegd, ik probeer 5 a 6 dagen strak m'n schema aan te houden, dag 7 kan er met mate afgeweken worden. En drie x per week sporten.quote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:20 schreef Laydina het volgende:
Maar ik merk dat hier wel vaker dat er aan sommige zaken zo precies gedaan wordt en het allemaal precies volgens bepaalde regeltjes moet. En dan vraag ik mij eigenlijk af of mensen nog wel lol erin hebben. Ja je hebt een feestje, ja je moet je inhouden, maar dat betekend niet gelijk dat je ook dan altijd maar op water en brood (overdreven) moet leven. En voor mijn gevoel hoor ik dat laatste hier wel redelijk vaak.
Hier zat ik laatst over na te denken. Werkt dat goed?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:23 schreef KingOfMars het volgende:
ik probeer 5 a 6 dagen strak m'n schema aan te houden, dag 7 kan er met mate afgeweken worden. En drie x per week sporten.
Een dieet is niet leuk daarom doen de meeste hier ook geen dieetquote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:14 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
Een dieet is gewoon niet altijd leuk. Ik merk wel uit jouw posts dat jij absoluut niet doet wat je niet wilt en dat moet ieder voor zich weten, maar je kan ook een gulden middenweg vinden, bijvoorbeeld als je in de auto stapt gelijk een boterhammetje nemen.
Mijn definitie van dieet is wat ruim, maar ik zag de topictitel, vandaar het woord dieetquote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:27 schreef Sarabi het volgende:
Een dieet is niet leuk daarom doen de meeste hier ook geen dieet
Zoals eerder gezegd, ik eet echt VEEL nu. Zes boterhammen, bak Brinta 's ochtends, gewoon aardappels/rijst/pasta 's avonds, twee stuks fruit, 's avonds kwark + noten... het laatste waar ik 's avonds zin in heb is een zak chipsquote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:25 schreef kahlanamnell het volgende:
Ik vermoed dat je beter 1 keer in de 2 weken gewoon in de avond wel mag uitpakken met bijv. een grote zak chips (mits je je overdag er wel wat aan gehouden hebt).
Maar wij moeten dus strenger worden volgens jou?quote:Op vrijdag 9 juli 2010 13:28 schreef kahlanamnell het volgende:
[..]
Mijn definitie van dieet is wat ruim, maar ik zag de topictitel, vandaar het woord dieet
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |