abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_83258947
Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je een keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal een update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om de DIEETCLUB of SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM.

Einde dienstmededeling

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.

vorige topic: Dieetclub #304
pi_83259000
Voor Blossom en liefhebbers:

Ik post hier voor iedereen het vetverliesprogramma voor gebruik in de sportschool. Voor de mensen die naast het dieet serieus aan de fitness/cardio willen is het een zeer goed schema (maar wel zwaar).

Het schema is opgesteld door Matt Roberts en wordt onder andere door Sting, Madonna, Mel C en Naomi Campbell gevolgd.

Het doel van het programma is vet te verbranden en ook de stofwisseling sneller te laten werken; dit wordt bereikt door aerobe training. Steeds op hetzelfde tempo werken voor langere tijd bouwt uithoudingsvermogen op.

Intervaltraining, korte perioden met veel inspanning trainht het weerstandsvermogen en versnelt de stofwisseling tot zelfs twintig uur na de training. Krachttraining met veel herhalingen zullen met name de lange spieren van benen, borst en rug verstevigen. Dit versnelt je stofwisseling omdat de spieren actiever zijn en je blijft op gewicht.

Het is van belang dat je dit schema volgt met de hartslagmeter. In het schema staan de hartslagen voor mijzelf vermeld. Je kan het voor jezelf aanpassen. Een hartslag van 130 voor mij is 70% Hf, een hartslag van 140 is 75% Hf en 149 is 80% Hf. Je Hf kan je op de sportschool laten berekeken door een conditietest op de fiets.

Het document is 132 pagina's lang met plaats voor aantekeningen in de sportschool:

Klik hier om het trainingsschema in PDF formaat te downloaden
pi_83259003
FiPO! SePo!

Ik sta niet meer in het lijstje
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_83259064
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 20:37 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
FiPO! SePo!

Ik sta niet meer in het lijstje
Misschien heb je je doel bereikt en ga je dan automatisch uit het lijstje?
Vreemd, ik zou het leuk vinden als iedereen die meekletst erin staat.

Maar ik ga nu lekker voetbal kijken en ben maandag terug, post denk ik even na het sporten wat de stand van zaken is. Vandaag was er niks af helaas, hoop na het weekeinde op 5,5 kilo te zitten
pi_83259151
NIMBY je gaat uit het lijstje als je een tijdje je gewicht niet aangepast hebt als het weer aanpast ook al is het hetzelfde gebleven kom je er weer in te staan
pi_83259234
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 20:39 schreef willempjewever het volgende:

[..]

Misschien heb je je doel bereikt en ga je dan automatisch uit het lijstje?
Vreemd, ik zou het leuk vinden als iedereen die meekletst erin staat.

Maar ik ga nu lekker voetbal kijken en ben maandag terug, post denk ik even na het sporten wat de stand van zaken is. Vandaag was er niks af helaas, hoop na het weekeinde op 5,5 kilo te zitten
Nee ik ben al flink op weg maar wil nog iets van 5 kilo lichter worden dus 7 kilo afvallen en 2 kilo spier kweken.

De laatste tijd is discipline het grote probleem
Het afvallen lukt wel maaaaar dan komt de verleiding die ik niet kan weerstaan en dan kom ik weer 1 kilo of zoiets aan en het duurt dan weer een week voor die eraf is en dan komt het volgende uitje
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
pi_83259442
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 20:45 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:
dat heb ik in het verleden met sporten gehad, maar gelukkiig niet met eten. Bij sporten kan je jezelf er nog heenslepen, maar met eten is dat lastiger.

Ik neem meestal zelf eten mee. Morgen en overmorgen ook luxe lunches op het werk, maar ik neem braaf mijn eigen brood mee en neem daar alleen een salade zonder dressing en een helder soepje en een cola light of melk en een appel of ander stuk fruit.

Maar dat moet ik wel plannen, als ik dat niet doe ga ik denk ik snel de fout in. Ik zie alweer al die lekkere dingen in de koelvitrine staan, broodjes zalm en broodjes "gezond" en lekkere gefrituurde snacks. Maar ondanks dat je daar wel wat van kan nemen (met mate) doe ik dat niet, ik vind het altijd dan naar meer smaken en heb dan achteraf zooooo'n spijt. Hopelijk kan ik dit de komende maanden zo houden.

nu ben ik echt weg, tot maandag!
pi_83259770
Het is tijd om mijn leven weer op te pakken. Na maanden in bed te hebben gelegen en me te verstoppen voor alles en iedereen, moet ik de wereld weer in en nu is een goed moment voor een nieuwe start. Een van de dingen waaraan ik ga werken is aan mijn gewicht.

Aangezien ik gevoelig ben om door te slaan in het afvallen weet ik zelf mijn eigen gewicht niet. Mijn moeder weet het wel dus op die manier kunnen we toch kijken of er verbetering in komt.

En terwijl ik dat typ bedenk ik dat ik vanavond zelf wel weeg. Ik moet het gewoon weten.

Maar, iig, misschien kom ik hier wel meer posten. Als dat mag.
pi_83259903
Succes Myraela!
Je moeder steunt je dus? dat is wel fijn als je gevoelig bent om door te slaan

Als je lijstjes van wat je eet plaats kunnen we je in de gaten houden
pi_83260149
Mijn moeder zegt dat ze helemaal met me mee gaat doen. Echt super tof is dat. Want de vorige keer deed ik het alleen en dan zijn de vreetbuien toch een heel stuk dichterbij. Ik hoop dat ik mezelf dit keer echt gewoon een gezonde levensstijl aan kan leren.

Ik twijfel nog of ik lijstjes ga maken, aan de ene kant goed voor mijn gevoel zodat ik kan zien dat het niet teveel was of waar het nog fout gaat. Aan de andere kant komt het kcal tellen en minderen dan wel weer heel dichtbij. Ik denk er nog even overna.

Oh. en dankje!
pi_83260390
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 20:45 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Nee ik ben al flink op weg maar wil nog iets van 5 kilo lichter worden dus 7 kilo afvallen en 2 kilo spier kweken.

Het afvallen lukt wel maaaaar dan komt de verleiding die ik niet kan weerstaan en dan kom ik weer 1 kilo of zoiets aan en het duurt dan weer een week voor die eraf is en dan komt het volgende uitje
Wat voor uitjes zijn het vooral? En vandaag heb ik me ook misdragen..ik had 1 reepje chocolade (70 Kcal) genomen..maar uiteindelijk zijn het er 3 geworden. Maar ik heb wel minder avond gegeten om het een beetje te compenseren.
pi_83260493
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 21:19 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Wat voor uitjes zijn het vooral? En vandaag heb ik me ook misdragen..ik had 1 reepje chocolade (70 Kcal) genomen..maar uiteindelijk zijn het er 3 geworden. Maar ik heb wel minder avond gegeten om het een beetje te compenseren.
Vooral uitjes met collega's en bandleden enzv.

Tip zorg dat als je los gaat op chocolade dat het zo puur mogelijk is dan zit er minder suiker in en meer gezonde stoffen
pi_83260542
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 21:22 schreef N.I.M.B.Y. het volgende:

[..]

Vooral uitjes met collega's en bandleden enzv.

Tip zorg dat als je los gaat op chocolade dat het zo puur mogelijk is dan zit er minder suiker in en meer gezonde stoffen
Ik kan geen pure chocolade eten...vind het echt niet te pruimen. Witte chocolade nah..veel te vet. Ik eet alleen die 'Kinder' repen. Die zijn wel ok.
pi_83260547
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 21:19 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Compenseren op 'normaal' eten is dan niet zo slim je hebt nog wel gewoon voedingsstoffen nodig
En 3 reepjes valt zo te lezen ook nog wel mee
pi_83260637
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 21:23 schreef Sarabi het volgende:

[..]

Compenseren op 'normaal' eten is dan niet zo slim je hebt nog wel gewoon voedingsstoffen nodig
En 3 reepjes valt zo te lezen ook nog wel mee
Compenseren als iets minder normaal, gezond, avond eten. In dit geval een kleiner stukje vlees. Maar zeker niet minder, in dit geval aardappelen en groente.
  Licht Ontvlambaar donderdag 24 juni 2010 @ 21:50:34 #16
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_83261597
Ik geniet nu van een heerlijke bbq bij de buren... Ik kan trouwens uit ervaring zeggen dat afvallen na een zwangerschap totaal niet te vergelijken is met 'gewoon' gewicht verliezen, zoals ik al finaal door het slotje heenpostte in het vorige topic :-P
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_83261880
Zijn er hier trouwens nog mensen die er pillen bij slikken of geloven jullie daar niet zo in?
pi_83261917
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 21:54 schreef Myraela het volgende:
Zijn er hier trouwens nog mensen die er pillen bij slikken of geloven jullie daar niet zo in?
Ik geloof er niet in. En de meeste pillen zijn ook nog eens uitermate slecht voor je.
pi_83261941
quote:
Volgens mij doet niemand dat hier

En Sjeen een ervaringsdeskundige!
pi_83263570
Hoi
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_83264230
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 22:29 schreef PdeHoog het volgende:
Hoi
Hallo.
pi_83265904
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 22:42 schreef xBlossomx het volgende:

[..]

Hallo.
goedenavond

Vrouwen weten dondersgoed wanneer mannen buitenspel staan...
A kiss is a lovely trick, designed by nature, to stop words when speech becomes superfluous
pi_83266457
quote:
Op donderdag 24 juni 2010 23:20 schreef Barretje80 het volgende:

[..]

goedenavond

Welterusten.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 25 juni 2010 @ 00:13:10 #24
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_83267926
quote:
Neen, ik verkoop zelf alle soorten en maten vitamines en mineralen, maar ik neem geen pillen om af te vallen.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_83268325
quote:
Op vrijdag 25 juni 2010 00:13 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Neen, ik verkoop zelf alle soorten en maten vitamines en mineralen, maar ik neem geen pillen om af te vallen.
Hier ook niet. Ik geloof daar niet zo in eigenlijk. Ik doe het vooral door het aanpassen van een levenssstijl
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')