abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 juni 2010 @ 21:48:07 #176
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83375210
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:33 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Valt mij trouwens op dat ze vaak vreemde afkortingen gebruiken op die digitale CTA's. zoals D Helder.
Dit ziet er toch niet uit.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 27 juni 2010 @ 21:48:22 #177
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_83375224
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:27 schreef RubenK het volgende:
Vandaag op den bosch: http://twitpic.com/20i8ja

Je zou denken dat het makkelijker zou zijn om de juiste informatie te weergeven nu er digitale CTA's staan
Och, het is al heel wat dat die dingen uberhaupt iets weergeven...

Op Hilversum Noord heb ik het vorig jaar een aantal weken gehad dat eerst de borden het niet deden... en toen ze het wel weer deden werd er omgeroepen dat de borden het niet deden.
pi_83375341
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:33 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Woow, behoorlijk zooitje. Ook de volgende trein lijkt mij niet erg kloppend. Valt mij trouwens op dat ze vaak vreemde afkortingen gebruiken op die digitale CTA's. zoals D Helder.
'k Heb het eigenlijk nog nooit zo gezien hoor.. Meestal staat het gewoon fatsoenlijk aangegeven of anders een nette "is momenteel niet beschikbaar"-melding. Het enige wat ik echt ontzettend dom vind is dat een lange reeks tussenstations niet soepel doorscrollt, maar telkens blijft knipperen.
  zondag 27 juni 2010 @ 21:57:08 #179
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_83375695
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:48 schreef Sirolf het volgende:

[..]

Och, het is al heel wat dat die dingen uberhaupt iets weergeven...

Op Hilversum Noord heb ik het vorig jaar een aantal weken gehad dat eerst de borden het niet deden... en toen ze het wel weer deden werd er omgeroepen dat de borden het niet deden.
Lang leve de moderne techniek.

Ik vind zelf dat de borden geoptimaliseerd kunnen worden naar een Duits systeem. Ik mis nog steeds de rijtuiglengtes en -posities.

Het gebeurt vaak genoeg dat passagiers (ja, ook ik) de lengte van een trein verkeerd inschatten en eventueel wat meters moeten teruglopen danwel terugrennen.

De treinstellen, -rijtuigen en locomotieven moeten dan overigens technisch vertimmerd worden zodat deze voertuiginformatie kunnen sturen naar de verkeersleiding. Naar voorbeeld van GVB Amsterdam en RET Rotterdam.
  zondag 27 juni 2010 @ 21:58:41 #180
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_83375776
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:50 schreef Ireyon het volgende:

[..]

'k Heb het eigenlijk nog nooit zo gezien hoor.. Meestal staat het gewoon fatsoenlijk aangegeven of anders een nette "is momenteel niet beschikbaar"-melding. Het enige wat ik echt ontzettend dom vind is dat een lange reeks tussenstations niet soepel doorscrollt, maar telkens blijft knipperen.
Is ook heel makkelijk aan te passen.

Beschouw deze code:

if (pixellength > MAX)
{
//Scroll text
}
pi_83375811
quote:
Op zondag 27 juni 2010 17:24 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Mooie trein, mooie foto. Woon jij in de IBB?
Zekers! In de hoge flat, alleen niet aan de spoorzijde. Daar is het 's middags altijd zo warm door de zon dat ik bewust heb gekozen voor de oostzijde.

pi_83375970
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:48 schreef Sirolf het volgende:

[..]

Och, het is al heel wat dat die dingen uberhaupt iets weergeven...

Op Hilversum Noord heb ik het vorig jaar een aantal weken gehad dat eerst de borden het niet deden... en toen ze het wel weer deden werd er omgeroepen dat de borden het niet deden.
Nog even geduld met die afkortingen als H'sum Sportpark enzo. Totdat alle oude CTA's zijn vervangen wordt er voor de aansturing nog gebruik gemaakt van een oude server ofzo uit de oertijd met een koppelvlak.

Zijn de oude CTA's weg over een paar jaar dan kunnen de nCTA's modern worden aangestuurd met volledige namen.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 juni 2010 @ 22:01:40 #183
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83375986
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:57 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Lang leve de moderne techniek.

Ik vind zelf dat de borden geoptimaliseerd kunnen worden naar een Duits systeem. Ik mis nog steeds de rijtuiglengtes en -posities.

Het gebeurt vaak genoeg dat passagiers (ja, ook ik) de lengte van een trein verkeerd inschatten en eventueel wat meters moeten teruglopen danwel terugrennen.

De treinstellen, -rijtuigen en locomotieven moeten dan overigens technisch vertimmerd worden zodat deze voertuiginformatie kunnen sturen naar de verkeersleiding. Naar voorbeeld van GVB Amsterdam en RET Rotterdam.

Is het niet eenvoudiger om de Railpocket daar voor in te zetten? Daar moeten volgens mij de treinlengtes toch al ingevoerd worden meende ik.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 27 juni 2010 @ 22:02:56 #184
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_83376069
quote:
Op zondag 27 juni 2010 22:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Is het niet eenvoudiger om de Railpocket daar voor in te zetten? Daar moeten volgens mij de treinlengtes toch al ingevoerd worden meende ik.
Onbegrijpelijk dat NS daar een kans laat liggen de reiziger vollediger te informeren.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 juni 2010 @ 22:11:06 #185
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83376473
quote:
Op zondag 27 juni 2010 22:02 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk dat NS daar een kans laat liggen de reiziger vollediger te informeren.

Absoluut. Je zou bijvoorbeeld op de grotere stations met een zachte lichtlijn de lengte van de trein aan kunnen geven. Op kleinere stations zou je het om kunnen roepen als het afwijkt van het dagplan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 27 juni 2010 @ 22:25:53 #186
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83377248
quote:
Op zondag 27 juni 2010 22:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Absoluut. Je zou bijvoorbeeld op de grotere stations met een zachte lichtlijn de lengte van de trein aan kunnen geven. Op kleinere stations zou je het om kunnen roepen als het afwijkt van het dagplan.
Dan blijf je dus omroepen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 juni 2010 @ 22:27:51 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83377345
quote:
Op zondag 27 juni 2010 22:25 schreef Duvel het volgende:

[..]

Dan blijf je dus omroepen.

ja, maar als het om stations gaat met maar 2 perrons zal het meevallen, tenzij je daar ook lichtsystemen of iets op de CTA's (als die er al hangen) wilt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_83377761
Laat ze eerst maar eens beginnen met perrongerelateerde omroepen.. Alsof het mij wat boeit van welk spoor ICE International in 3 verschillende talen vertrekt, als ik op de stoptrein naar Woerden sta te wachten.
  zondag 27 juni 2010 @ 23:16:57 #189
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83379865
quote:
Op zondag 27 juni 2010 17:35 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


De aap is al uit de mouw. Misschien zijn alleen de AB-fase van perron 9 aan de trein toegewezen en de C-fase niet. 9AB heeft een nuttige lengte van 322 meter, terwijl 9ABC een nuttige lengte van 417 meter heeft. En dat is ruim voldoende.

Zie http://www.prorail.nl/Ver(...)%20perronlengten.pdf
Vertel mij dan waar perronfase C is?
Er is alleen een A+B te bekennen, zoals ook op Sporenplan.nl te lezen valt
Maar iig paste de trein niet aan het perron
Ik heb alleen aan de kant waar je weer terug gaat naar Gouda etc gekeken.

Edit: Het perron langs spoor 8+9 is inderdaad korter dan het perron aan sporen 5+7 en 11 en 12.


(Klik voor grote versie)
© Sporenplan.nl
  zondag 27 juni 2010 @ 23:21:57 #190
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83380104
quote:
Op zondag 27 juni 2010 22:35 schreef Ireyon het volgende:
Laat ze eerst maar eens beginnen met perrongerelateerde omroepen.. Alsof het mij wat boeit van welk spoor ICE International in 3 verschillende talen vertrekt, als ik op de stoptrein naar Woerden sta te wachten.
Ja.. Dat zeker. Duitsland heeft dat al

Begint zwaar irritant te worden als je bijvoorbeeld van 6.40 tot 11.10 op Utrecht stond, zoals gister. Continu die omroepen waar je eigk niks mee te schaffen hebt. Maar ProRail kennende kan dat systeem ook gaan falen (kinderziektes)
  zondag 27 juni 2010 @ 23:30:21 #191
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_83380450
quote:
Op zondag 27 juni 2010 23:21 schreef greavy het volgende:

[..]

Ja.. Dat zeker. Duitsland heeft dat al

Begint zwaar irritant te worden als je bijvoorbeeld van 6.40 tot 11.10 op Utrecht stond, zoals gister. Continu die omroepen waar je eigk niks mee te schaffen hebt. Maar ProRail kennende kan dat systeem ook gaan falen (kinderziektes)
GVB Amsterdam had dat ook, maar heeft dat systeem afgeschaft denk ik...
  Redactie Sport zondag 27 juni 2010 @ 23:34:08 #192
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83380574
quote:
Op zondag 27 juni 2010 23:16 schreef greavy het volgende:

[..]

Vertel mij dan waar perronfase C is?
Er is alleen een A+B te bekennen, zoals ook op Sporenplan.nl te lezen valt
Maar iig paste de trein niet aan het perron
Ik heb alleen aan de kant waar je weer terug gaat naar Gouda etc gekeken.

Edit: Het perron langs spoor 8+9 is inderdaad korter dan het perron aan sporen 5+7 en 11 en 12.

[ afbeelding ]
(Klik voor grote versie)
© Sporenplan.nl
Tussen wissel 177 en 179A zal 9c zijn lijkt me.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  zondag 27 juni 2010 @ 23:36:19 #193
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_83380655
"Meine Damen und Herrn auf Gleis 4. Willkommen auf Berlin Hauptbahnhof!"

Zo hoort het
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 juni 2010 @ 23:36:33 #194
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83380666
quote:
Op zondag 27 juni 2010 23:34 schreef dennistd het volgende:

[..]

Tussen wissel 177 en 179A zal 9c zijn lijkt me.

Lijkt mij ook ja. Over die nuttige perronlengte zeg ik niet zomaar iets, omdat het uit een officieel document komt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 28 juni 2010 @ 00:32:57 #195
303405 megamandy
KAME-HAMEE-HAAAA
pi_83383008
quote:
Op zondag 27 juni 2010 23:36 schreef James1988 het volgende:
"Meine Damen und Herrn auf Gleis 4. Willkommen auf Berlin Hauptbahnhof!"

Zo hoort het
Geweldig toen ik dat voor de eerste keer hoorde.

En dat van de treinlengtes, waar de trein stopt, dan moeten ze eerst eens beginnen om consequent een station binnen te rijden. ALs ik in Eindhoven de trein richting Maastricht/Heerlen pak is de splitsing iedere keer op een andere plaats. Nu stap ik iedere keer op ongeveer hetzelfde punt in de trein maar op de andere stations zie ik dat de trein iedere keer verschillend stopt, de ene keer bij trappen, de volgende keer zelfs "buiten" het station
吴 曼 迪
  maandag 28 juni 2010 @ 01:47:17 #196
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_83384942
quote:
Op zondag 27 juni 2010 23:34 schreef dennistd het volgende:

[..]

Tussen wissel 177 en 179A zal 9c zijn lijkt me.
Sporen liggen altijd tussen seinen. Seinen 178 en 182 in dit geval dus.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 28 juni 2010 @ 02:42:48 #197
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_83385612
quote:
Op maandag 28 juni 2010 00:32 schreef megamandy het volgende:

[..]

Geweldig toen ik dat voor de eerste keer hoorde.

En dat van de treinlengtes, waar de trein stopt, dan moeten ze eerst eens beginnen om consequent een station binnen te rijden. ALs ik in Eindhoven de trein richting Maastricht/Heerlen pak is de splitsing iedere keer op een andere plaats. Nu stap ik iedere keer op ongeveer hetzelfde punt in de trein maar op de andere stations zie ik dat de trein iedere keer verschillend stopt, de ene keer bij trappen, de volgende keer zelfs "buiten" het station
Omdat de dubbeldekkers van lengte verschillen. De lengte van de IC naar Maastricht/Heerlen is 8, 10 of 12 bakken.
pi_83385725
quote:
Op zondag 27 juni 2010 23:36 schreef James1988 het volgende:
"Meine Damen und Herrn auf Gleis 4. Willkommen auf Berlin Hauptbahnhof!"
Overstapverbindingen erbij.
  maandag 28 juni 2010 @ 08:29:36 #199
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_83387143
quote:
Geen treinverkeer mogelijk tussen Zutphen-Winterswijk

Oorzaak
Tussen Winterswijk en Vorden rijden geen treinen door een sein- en overwegstoring.

Verwachting
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Houdt u rekening met een langere reistijd.
Meestal is het toch Arnhem - Winterswijk wat eruitligt, of ligt dat aan mij?
  maandag 28 juni 2010 @ 08:44:47 #200
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83387381
quote:
Op zondag 27 juni 2010 23:16 schreef greavy het volgende:

[..]

Vertel mij dan waar perronfase C is?
Er is alleen een A+B te bekennen, zoals ook op Sporenplan.nl te lezen valt
Maar iig paste de trein niet aan het perron
Ik heb alleen aan de kant waar je weer terug gaat naar Gouda etc gekeken.

Edit: Het perron langs spoor 8+9 is inderdaad korter dan het perron aan sporen 5+7 en 11 en 12.

[ afbeelding ]
(Klik voor grote versie)
© Sporenplan.nl
Vervelende wijsneus.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')