Dit ziet er toch niet uit.quote:Op zondag 27 juni 2010 21:33 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Valt mij trouwens op dat ze vaak vreemde afkortingen gebruiken op die digitale CTA's. zoals D Helder.
Och, het is al heel wat dat die dingen uberhaupt iets weergeven...quote:Op zondag 27 juni 2010 21:27 schreef RubenK het volgende:
Vandaag op den bosch: http://twitpic.com/20i8ja
Je zou denken dat het makkelijker zou zijn om de juiste informatie te weergeven nu er digitale CTA's staan
'k Heb het eigenlijk nog nooit zo gezien hoor.. Meestal staat het gewoon fatsoenlijk aangegeven of anders een nette "is momenteel niet beschikbaar"-melding. Het enige wat ik echt ontzettend dom vind is dat een lange reeks tussenstations niet soepel doorscrollt, maar telkens blijft knipperen.quote:Op zondag 27 juni 2010 21:33 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Woow, behoorlijk zooitje. Ook de volgende trein lijkt mij niet erg kloppend. Valt mij trouwens op dat ze vaak vreemde afkortingen gebruiken op die digitale CTA's. zoals D Helder.
Lang leve de moderne techniek.quote:Op zondag 27 juni 2010 21:48 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Och, het is al heel wat dat die dingen uberhaupt iets weergeven...
Op Hilversum Noord heb ik het vorig jaar een aantal weken gehad dat eerst de borden het niet deden... en toen ze het wel weer deden werd er omgeroepen dat de borden het niet deden.
Is ook heel makkelijk aan te passen.quote:Op zondag 27 juni 2010 21:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Heb het eigenlijk nog nooit zo gezien hoor.. Meestal staat het gewoon fatsoenlijk aangegeven of anders een nette "is momenteel niet beschikbaar"-melding. Het enige wat ik echt ontzettend dom vind is dat een lange reeks tussenstations niet soepel doorscrollt, maar telkens blijft knipperen.
Zekers! In de hoge flat, alleen niet aan de spoorzijde. Daar is het 's middags altijd zo warm door de zon dat ik bewust heb gekozen voor de oostzijde.quote:Op zondag 27 juni 2010 17:24 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Mooie trein, mooie foto. Woon jij in de IBB?
Nog even geduld met die afkortingen als H'sum Sportpark enzo. Totdat alle oude CTA's zijn vervangen wordt er voor de aansturing nog gebruik gemaakt van een oude server ofzo uit de oertijd met een koppelvlak.quote:Op zondag 27 juni 2010 21:48 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Och, het is al heel wat dat die dingen uberhaupt iets weergeven...
Op Hilversum Noord heb ik het vorig jaar een aantal weken gehad dat eerst de borden het niet deden... en toen ze het wel weer deden werd er omgeroepen dat de borden het niet deden.
quote:Op zondag 27 juni 2010 21:57 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Lang leve de moderne techniek.
Ik vind zelf dat de borden geoptimaliseerd kunnen worden naar een Duits systeem. Ik mis nog steeds de rijtuiglengtes en -posities.
Het gebeurt vaak genoeg dat passagiers (ja, ook ik) de lengte van een trein verkeerd inschatten en eventueel wat meters moeten teruglopen danwel terugrennen.
De treinstellen, -rijtuigen en locomotieven moeten dan overigens technisch vertimmerd worden zodat deze voertuiginformatie kunnen sturen naar de verkeersleiding. Naar voorbeeld van GVB Amsterdam en RET Rotterdam.
Onbegrijpelijk dat NS daar een kans laat liggen de reiziger vollediger te informeren.quote:Op zondag 27 juni 2010 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is het niet eenvoudiger om de Railpocket daar voor in te zetten? Daar moeten volgens mij de treinlengtes toch al ingevoerd worden meende ik.
quote:Op zondag 27 juni 2010 22:02 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk dat NS daar een kans laat liggen de reiziger vollediger te informeren.
Dan blijf je dus omroepen.quote:Op zondag 27 juni 2010 22:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Absoluut. Je zou bijvoorbeeld op de grotere stations met een zachte lichtlijn de lengte van de trein aan kunnen geven. Op kleinere stations zou je het om kunnen roepen als het afwijkt van het dagplan.
quote:
Vertel mij dan waar perronfase C is?quote:Op zondag 27 juni 2010 17:35 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
De aap is al uit de mouw. Misschien zijn alleen de AB-fase van perron 9 aan de trein toegewezen en de C-fase niet. 9AB heeft een nuttige lengte van 322 meter, terwijl 9ABC een nuttige lengte van 417 meter heeft. En dat is ruim voldoende.
Zie http://www.prorail.nl/Ver(...)%20perronlengten.pdf
Ja.. Dat zeker. Duitsland heeft dat alquote:Op zondag 27 juni 2010 22:35 schreef Ireyon het volgende:
Laat ze eerst maar eens beginnen met perrongerelateerde omroepen.. Alsof het mij wat boeit van welk spoor ICE International in 3 verschillende talen vertrekt, als ik op de stoptrein naar Woerden sta te wachten.
GVB Amsterdam had dat ook, maar heeft dat systeem afgeschaft denk ik...quote:Op zondag 27 juni 2010 23:21 schreef greavy het volgende:
[..]
Ja.. Dat zeker. Duitsland heeft dat al![]()
Begint zwaar irritant te worden als je bijvoorbeeld van 6.40 tot 11.10 op Utrecht stond, zoals gister. Continu die omroepen waar je eigk niks mee te schaffen hebt. Maar ProRail kennende kan dat systeem ook gaan falen (kinderziektes)
Tussen wissel 177 en 179A zal 9c zijn lijkt me.quote:Op zondag 27 juni 2010 23:16 schreef greavy het volgende:
[..]
Vertel mij dan waar perronfase C is?
Er is alleen een A+B te bekennen, zoals ook op Sporenplan.nl te lezen valt![]()
Maar iig paste de trein niet aan het perron![]()
Ik heb alleen aan de kant waar je weer terug gaat naar Gouda etc gekeken.
Edit: Het perron langs spoor 8+9 is inderdaad korter dan het perron aan sporen 5+7 en 11 en 12.
[ afbeelding ]
(Klik voor grote versie)
© Sporenplan.nl
quote:Op zondag 27 juni 2010 23:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Tussen wissel 177 en 179A zal 9c zijn lijkt me.
Geweldig toen ik dat voor de eerste keer hoorde.quote:Op zondag 27 juni 2010 23:36 schreef James1988 het volgende:
"Meine Damen und Herrn auf Gleis 4. Willkommen auf Berlin Hauptbahnhof!"
Zo hoort het
Sporen liggen altijd tussen seinen. Seinen 178 en 182 in dit geval dus.quote:Op zondag 27 juni 2010 23:34 schreef dennistd het volgende:
[..]
Tussen wissel 177 en 179A zal 9c zijn lijkt me.
Omdat de dubbeldekkers van lengte verschillen. De lengte van de IC naar Maastricht/Heerlen is 8, 10 of 12 bakken.quote:Op maandag 28 juni 2010 00:32 schreef megamandy het volgende:
[..]
Geweldig toen ik dat voor de eerste keer hoorde.
En dat van de treinlengtes, waar de trein stopt, dan moeten ze eerst eens beginnen om consequent een station binnen te rijden. ALs ik in Eindhoven de trein richting Maastricht/Heerlen pak is de splitsing iedere keer op een andere plaats. Nu stap ik iedere keer op ongeveer hetzelfde punt in de trein maar op de andere stations zie ik dat de trein iedere keer verschillend stopt, de ene keer bij trappen, de volgende keer zelfs "buiten" het station
Overstapverbindingen erbij.quote:Op zondag 27 juni 2010 23:36 schreef James1988 het volgende:
"Meine Damen und Herrn auf Gleis 4. Willkommen auf Berlin Hauptbahnhof!"
Meestal is het toch Arnhem - Winterswijk wat eruitligt, of ligt dat aan mij?quote:Geen treinverkeer mogelijk tussen Zutphen-Winterswijk
Oorzaak
Tussen Winterswijk en Vorden rijden geen treinen door een sein- en overwegstoring.
Verwachting
Het is nog niet bekend hoe lang dit duurt.
Houdt u rekening met een langere reistijd.
Vervelende wijsneus.quote:Op zondag 27 juni 2010 23:16 schreef greavy het volgende:
[..]
Vertel mij dan waar perronfase C is?
Er is alleen een A+B te bekennen, zoals ook op Sporenplan.nl te lezen valt![]()
Maar iig paste de trein niet aan het perron![]()
Ik heb alleen aan de kant waar je weer terug gaat naar Gouda etc gekeken.
Edit: Het perron langs spoor 8+9 is inderdaad korter dan het perron aan sporen 5+7 en 11 en 12.
[ afbeelding ]
(Klik voor grote versie)
© Sporenplan.nl
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |