De trein was te lang. Spoor 9a+b is 339 meter lang waarvan 324 meter nuttig is.quote:Op zondag 27 juni 2010 12:54 schreef Peterselieman het volgende:
Ah, waarschijnlijk een mcn die dacht met 12 bakken te maken te hebben. Was twee bakken verder rijden geen optie geweest?
quote:Op zondag 27 juni 2010 15:54 schreef greavy het volgende:
[..]
De trein was te lang. Spoor 9a+b is 339 meter lang waarvan 324 meter nuttig is.
Een VIRM IV + IV + IV is daartegen weer 379,12 meter lang.
Op spoor 9a+b kunnen dus een VIRM VI + VI of 3x IV.
Spoor 4, 5, 11, en 12 hadden ze hiervoor wél kunnen gebruiken.
Mooie trein, mooie foto. Woon jij in de IBB?quote:Op zondag 27 juni 2010 16:52 schreef busfoto.nl het volgende:
Plan U 114 kwam vanmiddag langs mijn woning gereden tijdens zijn keerrit Maliebaan-DriebergenZeist/Maarsbergen voor de Heimwee Express.
[ afbeelding ]
Wat raar dat spoor 8 en 9 minder lang zijn. Dat zijn juist de sporen waar vaak lange treinen (Koplopers van de Noord-Oost) komen.quote:Op zondag 27 juni 2010 15:54 schreef greavy het volgende:
[..]
De trein was te lang. Spoor 9a+b is 339 meter lang waarvan 324 meter nuttig is.
Een VIRM IV + IV + IV is daartegen weer 379,12 meter lang.
Op spoor 9a+b kunnen dus een VIRM VI + VI of 3x IV.
Spoor 4, 5, 11, en 12 hadden ze hiervoor wél kunnen gebruiken.
quote:Op zondag 27 juni 2010 17:26 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Wat raar dat spoor 8 en 9 minder lang zijn. Dat zijn juist de sporen waar vaak lange treinen (Koplopers van de Noord-Oost) komen.
quote:Op zondag 27 juni 2010 17:31 schreef KapiteinT het volgende:
Die Nico toch...
Ik krijg lichtelijk het idee dat ik de boel hier in m'n eentje volspam, dus ik duik maar weer eens de zon in.
Het is ook weer een paar dagen goed gegaan hoorquote:Seinstoring Arnhem-Doetinchem
Tussen Arnhem en Doetinchem moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 60 minuten.
Door een seinstoring rijden er tussen Zevenaar en Doetinchem geen treinen.
Prognose:
* Treindienst normaal om 20.30 uur.
Woow, behoorlijk zooitje. Ook de volgende trein lijkt mij niet erg kloppend. Valt mij trouwens op dat ze vaak vreemde afkortingen gebruiken op die digitale CTA's. zoals D Helder.quote:Op zondag 27 juni 2010 21:27 schreef RubenK het volgende:
Vandaag op den bosch: http://twitpic.com/20i8ja
Je zou denken dat het makkelijker zou zijn om de juiste informatie te weergeven nu er digitale CTA's staan
Deze klopt dan wel weer (behalve de capslock die nog aanstond tijdens het typen), dat is gewoonlijk de IC naar schiphol die door de werkzaamheden vandaag niet verder kon dan uitrechtquote:Op zondag 27 juni 2010 21:33 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Woow, behoorlijk zooitje. Ook de volgende trein lijkt mij niet erg kloppend. Valt mij trouwens op dat ze vaak vreemde afkortingen gebruiken op die digitale CTA's. zoals D Helder.
Afgelopen woensdag was het op spoor 5 in Utrecht ook een behoorlijk CTA-zooitje. Eerst stond dat de ICE naar Amsterdam zou vertrekken, toen de IC naar Den Haag toen die naar Rotterdam. Vervolgens werd er omgeroepen 'Het is nog niet bekend naar welke plaats de intercity op spoor 5 zal rijden.' Minuutje later werd besloten dat ze toch maar naar Rotterdam gingen.
Wanneer houdt NS eens op met deze fratsen en informeren ze hun reizigers beter?quote:Op zondag 27 juni 2010 21:27 schreef RubenK het volgende:
Vandaag op den bosch: http://twitpic.com/20i8ja
Je zou denken dat het makkelijker zou zijn om de juiste informatie te weergeven nu er digitale CTA's staan
Dit ziet er toch niet uit.quote:Op zondag 27 juni 2010 21:33 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Valt mij trouwens op dat ze vaak vreemde afkortingen gebruiken op die digitale CTA's. zoals D Helder.
Och, het is al heel wat dat die dingen uberhaupt iets weergeven...quote:Op zondag 27 juni 2010 21:27 schreef RubenK het volgende:
Vandaag op den bosch: http://twitpic.com/20i8ja
Je zou denken dat het makkelijker zou zijn om de juiste informatie te weergeven nu er digitale CTA's staan
'k Heb het eigenlijk nog nooit zo gezien hoor.. Meestal staat het gewoon fatsoenlijk aangegeven of anders een nette "is momenteel niet beschikbaar"-melding. Het enige wat ik echt ontzettend dom vind is dat een lange reeks tussenstations niet soepel doorscrollt, maar telkens blijft knipperen.quote:Op zondag 27 juni 2010 21:33 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Woow, behoorlijk zooitje. Ook de volgende trein lijkt mij niet erg kloppend. Valt mij trouwens op dat ze vaak vreemde afkortingen gebruiken op die digitale CTA's. zoals D Helder.
Lang leve de moderne techniek.quote:Op zondag 27 juni 2010 21:48 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Och, het is al heel wat dat die dingen uberhaupt iets weergeven...
Op Hilversum Noord heb ik het vorig jaar een aantal weken gehad dat eerst de borden het niet deden... en toen ze het wel weer deden werd er omgeroepen dat de borden het niet deden.
Is ook heel makkelijk aan te passen.quote:Op zondag 27 juni 2010 21:50 schreef Ireyon het volgende:
[..]
'k Heb het eigenlijk nog nooit zo gezien hoor.. Meestal staat het gewoon fatsoenlijk aangegeven of anders een nette "is momenteel niet beschikbaar"-melding. Het enige wat ik echt ontzettend dom vind is dat een lange reeks tussenstations niet soepel doorscrollt, maar telkens blijft knipperen.
Zekers! In de hoge flat, alleen niet aan de spoorzijde. Daar is het 's middags altijd zo warm door de zon dat ik bewust heb gekozen voor de oostzijde.quote:Op zondag 27 juni 2010 17:24 schreef KapiteinT het volgende:
[..]
Mooie trein, mooie foto. Woon jij in de IBB?
Nog even geduld met die afkortingen als H'sum Sportpark enzo. Totdat alle oude CTA's zijn vervangen wordt er voor de aansturing nog gebruik gemaakt van een oude server ofzo uit de oertijd met een koppelvlak.quote:Op zondag 27 juni 2010 21:48 schreef Sirolf het volgende:
[..]
Och, het is al heel wat dat die dingen uberhaupt iets weergeven...
Op Hilversum Noord heb ik het vorig jaar een aantal weken gehad dat eerst de borden het niet deden... en toen ze het wel weer deden werd er omgeroepen dat de borden het niet deden.
quote:Op zondag 27 juni 2010 21:57 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Lang leve de moderne techniek.
Ik vind zelf dat de borden geoptimaliseerd kunnen worden naar een Duits systeem. Ik mis nog steeds de rijtuiglengtes en -posities.
Het gebeurt vaak genoeg dat passagiers (ja, ook ik) de lengte van een trein verkeerd inschatten en eventueel wat meters moeten teruglopen danwel terugrennen.
De treinstellen, -rijtuigen en locomotieven moeten dan overigens technisch vertimmerd worden zodat deze voertuiginformatie kunnen sturen naar de verkeersleiding. Naar voorbeeld van GVB Amsterdam en RET Rotterdam.
Onbegrijpelijk dat NS daar een kans laat liggen de reiziger vollediger te informeren.quote:Op zondag 27 juni 2010 22:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Is het niet eenvoudiger om de Railpocket daar voor in te zetten? Daar moeten volgens mij de treinlengtes toch al ingevoerd worden meende ik.
quote:Op zondag 27 juni 2010 22:02 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Onbegrijpelijk dat NS daar een kans laat liggen de reiziger vollediger te informeren.
Dan blijf je dus omroepen.quote:Op zondag 27 juni 2010 22:11 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Absoluut. Je zou bijvoorbeeld op de grotere stations met een zachte lichtlijn de lengte van de trein aan kunnen geven. Op kleinere stations zou je het om kunnen roepen als het afwijkt van het dagplan.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |