abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 juni 2010 @ 13:35:10 #156
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83355562
Het is om een vliegtuigje van te vouwen op de terugweg
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zondag 27 juni 2010 @ 13:35:33 #157
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83355567
Normaal staan daar altijd de voorwaarden op
In dat geval staat er ook altijd bij: niet geldig zonder aangehechte strook
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_83357186
Bedankt Dennis. Geinig kaartje.
  zondag 27 juni 2010 @ 14:51:31 #159
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_83358268
@14 bakken VIRM: Lijkt mij eerder een fout van ProRail die 'm naar het verkeerde perron hebben gestuurd.
  zondag 27 juni 2010 @ 15:54:24 #160
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_83360299
quote:
Op zondag 27 juni 2010 12:54 schreef Peterselieman het volgende:
Ah, waarschijnlijk een mcn die dacht met 12 bakken te maken te hebben. Was twee bakken verder rijden geen optie geweest?
De trein was te lang. Spoor 9a+b is 339 meter lang waarvan 324 meter nuttig is.
Een VIRM IV + IV + IV is daartegen weer 379,12 meter lang.
Op spoor 9a+b kunnen dus een VIRM VI + VI of 3x IV.

Spoor 4, 5, 11, en 12 hadden ze hiervoor wél kunnen gebruiken.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 juni 2010 @ 16:17:47 #161
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83361163
quote:
Op zondag 27 juni 2010 15:54 schreef greavy het volgende:

[..]

De trein was te lang. Spoor 9a+b is 339 meter lang waarvan 324 meter nuttig is.
Een VIRM IV + IV + IV is daartegen weer 379,12 meter lang.
Op spoor 9a+b kunnen dus een VIRM VI + VI of 3x IV.

Spoor 4, 5, 11, en 12 hadden ze hiervoor wél kunnen gebruiken.

Dan hadden ze idd 5 moeten gebruiken, nu 7 volgens mij buiten gebruik is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_83363012
Plan U 114 kwam vanmiddag langs mijn woning gereden tijdens zijn keerrit Maliebaan-DriebergenZeist/Maarsbergen voor de Heimwee Express.

  zondag 27 juni 2010 @ 16:57:59 #163
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83363277
Mooi die trein!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_83364372
quote:
Op zondag 27 juni 2010 16:52 schreef busfoto.nl het volgende:
Plan U 114 kwam vanmiddag langs mijn woning gereden tijdens zijn keerrit Maliebaan-DriebergenZeist/Maarsbergen voor de Heimwee Express.

[ afbeelding ]
Mooie trein, mooie foto. Woon jij in de IBB?
pi_83364562
quote:
Op zondag 27 juni 2010 15:54 schreef greavy het volgende:

[..]

De trein was te lang. Spoor 9a+b is 339 meter lang waarvan 324 meter nuttig is.
Een VIRM IV + IV + IV is daartegen weer 379,12 meter lang.
Op spoor 9a+b kunnen dus een VIRM VI + VI of 3x IV.

Spoor 4, 5, 11, en 12 hadden ze hiervoor wél kunnen gebruiken.
Wat raar dat spoor 8 en 9 minder lang zijn. Dat zijn juist de sporen waar vaak lange treinen (Koplopers van de Noord-Oost) komen.
pi_83364833
Die Nico toch...

Ik krijg lichtelijk het idee dat ik de boel hier in m'n eentje volspam, dus ik duik maar weer eens de zon in.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 juni 2010 @ 17:35:49 #167
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83365028
quote:
Op zondag 27 juni 2010 17:26 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Wat raar dat spoor 8 en 9 minder lang zijn. Dat zijn juist de sporen waar vaak lange treinen (Koplopers van de Noord-Oost) komen.

De aap is al uit de mouw. Misschien zijn alleen de AB-fase van perron 9 aan de trein toegewezen en de C-fase niet. 9AB heeft een nuttige lengte van 322 meter, terwijl 9ABC een nuttige lengte van 417 meter heeft. En dat is ruim voldoende.

Zie http://www.prorail.nl/Ver(...)%20perronlengten.pdf
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 27 juni 2010 @ 17:49:16 #168
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_83365653
quote:
Op zondag 27 juni 2010 17:31 schreef KapiteinT het volgende:
Die Nico toch...

Ik krijg lichtelijk het idee dat ik de boel hier in m'n eentje volspam, dus ik duik maar weer eens de zon in.
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
pi_83365833
Zeg Fles, heb je het naambordje van Ghislenghien al?
Ik zal morgen ofzo een foto plaatsen
  Redactie Sport zondag 27 juni 2010 @ 18:54:10 #170
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_83367900
quote:
Seinstoring Arnhem-Doetinchem
Tussen Arnhem en Doetinchem moeten reizigers rekening houden met een vertraging van ongeveer 60 minuten.
Door een seinstoring rijden er tussen Zevenaar en Doetinchem geen treinen.
Prognose:
* Treindienst normaal om 20.30 uur.
Het is ook weer een paar dagen goed gegaan hoor
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_83374107
Vandaag op den bosch: http://twitpic.com/20i8ja

Je zou denken dat het makkelijker zou zijn om de juiste informatie te weergeven nu er digitale CTA's staan
pi_83374438
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:27 schreef RubenK het volgende:
Vandaag op den bosch: http://twitpic.com/20i8ja

Je zou denken dat het makkelijker zou zijn om de juiste informatie te weergeven nu er digitale CTA's staan
Woow, behoorlijk zooitje. Ook de volgende trein lijkt mij niet erg kloppend. Valt mij trouwens op dat ze vaak vreemde afkortingen gebruiken op die digitale CTA's. zoals D Helder.

Afgelopen woensdag was het op spoor 5 in Utrecht ook een behoorlijk CTA-zooitje. Eerst stond dat de ICE naar Amsterdam zou vertrekken, toen de IC naar Den Haag toen die naar Rotterdam. Vervolgens werd er omgeroepen 'Het is nog niet bekend naar welke plaats de intercity op spoor 5 zal rijden.' Minuutje later werd besloten dat ze toch maar naar Rotterdam gingen.
pi_83374617
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:33 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Woow, behoorlijk zooitje. Ook de volgende trein lijkt mij niet erg kloppend. Valt mij trouwens op dat ze vaak vreemde afkortingen gebruiken op die digitale CTA's. zoals D Helder.

Afgelopen woensdag was het op spoor 5 in Utrecht ook een behoorlijk CTA-zooitje. Eerst stond dat de ICE naar Amsterdam zou vertrekken, toen de IC naar Den Haag toen die naar Rotterdam. Vervolgens werd er omgeroepen 'Het is nog niet bekend naar welke plaats de intercity op spoor 5 zal rijden.' Minuutje later werd besloten dat ze toch maar naar Rotterdam gingen.
Deze klopt dan wel weer (behalve de capslock die nog aanstond tijdens het typen), dat is gewoonlijk de IC naar schiphol die door de werkzaamheden vandaag niet verder kon dan uitrecht
  zondag 27 juni 2010 @ 21:41:40 #174
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_83374860
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:27 schreef RubenK het volgende:
Vandaag op den bosch: http://twitpic.com/20i8ja

Je zou denken dat het makkelijker zou zijn om de juiste informatie te weergeven nu er digitale CTA's staan
Wanneer houdt NS eens op met deze fratsen en informeren ze hun reizigers beter?
pi_83374973
Hmm morgen maar eens uitpluizen wanneer de Belgische beneluxrijtuigen rijden.. Volgens Somda zou het in de 9201 moeten rijden, maar dat deed het afgelopen week dus niet .
  zondag 27 juni 2010 @ 21:48:07 #176
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83375210
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:33 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Valt mij trouwens op dat ze vaak vreemde afkortingen gebruiken op die digitale CTA's. zoals D Helder.
Dit ziet er toch niet uit.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 27 juni 2010 @ 21:48:22 #177
109485 Sirolf
001100110100011001001101
pi_83375224
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:27 schreef RubenK het volgende:
Vandaag op den bosch: http://twitpic.com/20i8ja

Je zou denken dat het makkelijker zou zijn om de juiste informatie te weergeven nu er digitale CTA's staan
Och, het is al heel wat dat die dingen uberhaupt iets weergeven...

Op Hilversum Noord heb ik het vorig jaar een aantal weken gehad dat eerst de borden het niet deden... en toen ze het wel weer deden werd er omgeroepen dat de borden het niet deden.
pi_83375341
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:33 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Woow, behoorlijk zooitje. Ook de volgende trein lijkt mij niet erg kloppend. Valt mij trouwens op dat ze vaak vreemde afkortingen gebruiken op die digitale CTA's. zoals D Helder.
'k Heb het eigenlijk nog nooit zo gezien hoor.. Meestal staat het gewoon fatsoenlijk aangegeven of anders een nette "is momenteel niet beschikbaar"-melding. Het enige wat ik echt ontzettend dom vind is dat een lange reeks tussenstations niet soepel doorscrollt, maar telkens blijft knipperen.
  zondag 27 juni 2010 @ 21:57:08 #179
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_83375695
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:48 schreef Sirolf het volgende:

[..]

Och, het is al heel wat dat die dingen uberhaupt iets weergeven...

Op Hilversum Noord heb ik het vorig jaar een aantal weken gehad dat eerst de borden het niet deden... en toen ze het wel weer deden werd er omgeroepen dat de borden het niet deden.
Lang leve de moderne techniek.

Ik vind zelf dat de borden geoptimaliseerd kunnen worden naar een Duits systeem. Ik mis nog steeds de rijtuiglengtes en -posities.

Het gebeurt vaak genoeg dat passagiers (ja, ook ik) de lengte van een trein verkeerd inschatten en eventueel wat meters moeten teruglopen danwel terugrennen.

De treinstellen, -rijtuigen en locomotieven moeten dan overigens technisch vertimmerd worden zodat deze voertuiginformatie kunnen sturen naar de verkeersleiding. Naar voorbeeld van GVB Amsterdam en RET Rotterdam.
  zondag 27 juni 2010 @ 21:58:41 #180
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_83375776
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:50 schreef Ireyon het volgende:

[..]

'k Heb het eigenlijk nog nooit zo gezien hoor.. Meestal staat het gewoon fatsoenlijk aangegeven of anders een nette "is momenteel niet beschikbaar"-melding. Het enige wat ik echt ontzettend dom vind is dat een lange reeks tussenstations niet soepel doorscrollt, maar telkens blijft knipperen.
Is ook heel makkelijk aan te passen.

Beschouw deze code:

if (pixellength > MAX)
{
//Scroll text
}
pi_83375811
quote:
Op zondag 27 juni 2010 17:24 schreef KapiteinT het volgende:

[..]

Mooie trein, mooie foto. Woon jij in de IBB?
Zekers! In de hoge flat, alleen niet aan de spoorzijde. Daar is het 's middags altijd zo warm door de zon dat ik bewust heb gekozen voor de oostzijde.

pi_83375970
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:48 schreef Sirolf het volgende:

[..]

Och, het is al heel wat dat die dingen uberhaupt iets weergeven...

Op Hilversum Noord heb ik het vorig jaar een aantal weken gehad dat eerst de borden het niet deden... en toen ze het wel weer deden werd er omgeroepen dat de borden het niet deden.
Nog even geduld met die afkortingen als H'sum Sportpark enzo. Totdat alle oude CTA's zijn vervangen wordt er voor de aansturing nog gebruik gemaakt van een oude server ofzo uit de oertijd met een koppelvlak.

Zijn de oude CTA's weg over een paar jaar dan kunnen de nCTA's modern worden aangestuurd met volledige namen.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 juni 2010 @ 22:01:40 #183
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83375986
quote:
Op zondag 27 juni 2010 21:57 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Lang leve de moderne techniek.

Ik vind zelf dat de borden geoptimaliseerd kunnen worden naar een Duits systeem. Ik mis nog steeds de rijtuiglengtes en -posities.

Het gebeurt vaak genoeg dat passagiers (ja, ook ik) de lengte van een trein verkeerd inschatten en eventueel wat meters moeten teruglopen danwel terugrennen.

De treinstellen, -rijtuigen en locomotieven moeten dan overigens technisch vertimmerd worden zodat deze voertuiginformatie kunnen sturen naar de verkeersleiding. Naar voorbeeld van GVB Amsterdam en RET Rotterdam.

Is het niet eenvoudiger om de Railpocket daar voor in te zetten? Daar moeten volgens mij de treinlengtes toch al ingevoerd worden meende ik.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 27 juni 2010 @ 22:02:56 #184
111382 Ofyles2
Bestemming: onbekend
pi_83376069
quote:
Op zondag 27 juni 2010 22:01 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Is het niet eenvoudiger om de Railpocket daar voor in te zetten? Daar moeten volgens mij de treinlengtes toch al ingevoerd worden meende ik.
Onbegrijpelijk dat NS daar een kans laat liggen de reiziger vollediger te informeren.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 27 juni 2010 @ 22:11:06 #185
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_83376473
quote:
Op zondag 27 juni 2010 22:02 schreef Ofyles2 het volgende:

[..]

Onbegrijpelijk dat NS daar een kans laat liggen de reiziger vollediger te informeren.

Absoluut. Je zou bijvoorbeeld op de grotere stations met een zachte lichtlijn de lengte van de trein aan kunnen geven. Op kleinere stations zou je het om kunnen roepen als het afwijkt van het dagplan.
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 27 juni 2010 @ 22:25:53 #186
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_83377248
quote:
Op zondag 27 juni 2010 22:11 schreef Peterselieman het volgende:

[..]


Absoluut. Je zou bijvoorbeeld op de grotere stations met een zachte lichtlijn de lengte van de trein aan kunnen geven. Op kleinere stations zou je het om kunnen roepen als het afwijkt van het dagplan.
Dan blijf je dus omroepen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')